Typische gedachtegang wel voor een schizo.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, zo meldt ts in een ander topic:
[..]
Voornamelijk over hoe ik mijn toekomstige zoon en/of dochter bepaalde zaken ga verklaren. En bedankt voor het compliment, ik ga met een samenvatting van het eindresultaat iets proberen te doen voor een website.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:13 schreef oLexie het volgende:
Na drie pagina's doorgenomen te hebben snap ik nog steeds niet waar dit topic nou precies over gaat.Lees alleen maar brein, hetero, homo en hokjes. Geen fijne combinatie van woorden, overigens. TS heeft wel een mooie schrijfstijl.
Zaken over homoseksualiteit? Wat wil je ze precies gaan verklaren?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:37 schreef loop het volgende:
[..]
Voornamelijk over hoe ik mijn toekomstige zoon en/of dochter bepaalde zaken ga verklaren. En bedankt voor het compliment, ik ga met een samenvatting van het eindresultaat iets proberen te doen voor een website.
Hoe je je aandacht over mensen moet verdelen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:37 schreef loop het volgende:
[..]
Voornamelijk over hoe ik mijn toekomstige zoon en/of dochter bepaalde zaken ga verklaren. En bedankt voor het compliment, ik ga met een samenvatting van het eindresultaat iets proberen te doen voor een website.
Dat is het ook weer niet geheel, het gaat om het standpunt en hoe met elkaar om te gaan. Iedereen verdient evenveel aandacht. En als je nadenkt over subgroepen dan leer je ze kennen en hun onderlinge afspraken en gewoontes en dat is makkelijk in het sociale verkeer. En om uiteindelijk op een moment te kunnen bepalen welke subgroep jij mee wil gaan en dat je dan daarom meer aandacht daaraan besteed en dat je dat ook op een snelle manier duidelijk kunt maken in de taal van een andere subgroep die je dan kent na al die subgroepen identificeren, welke weer subsubgroepen worden tot aan bv. een dorpskern ergens of een buitenwijk van een grote stad of misschien wel in een ander land dan is de herkomst van een gedachte of gewoonte ook makkelijker te bepalen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:38 schreef Murdera het volgende:
Ik ben een subgroep, en ik verdien even veel aandacht als jullie allemaal bij elkaar.
Omdat je moeite hebt met sociale interactie vanwege je autisme?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:42 schreef loop het volgende:
[..]
Dat is het ook weer niet geheel, het gaat om het standpunt en hoe met elkaar om te gaan. Iedereen verdient evenveel aandacht. En als je nadenkt over subgroepen dan leer je ze kennen en hun onderlinge afspraken en gewoontes en dat is makkelijk in het sociale verkeer.
Misschien, als je zou weten dat ik op mijn 5e misschien al symptomen had maar er altijd mee heb weten te kunnen leven, tot het bedrijfsleven dan. Ergens had ik eerder gelezen dat sommigen autisten pas rond hun 30e erachter komen en dat herken ik ergens ook wel bij mezelf. Een vriendelijke dame bij het UWV zei ook al zoiets, dat is iets wat nog onderzocht wordt en dan moet ik dingen gaan verklaren. Dus dank voor reactiesquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:44 schreef Fascination het volgende:
[..]
Omdat je moeite hebt met sociale interactie vanwege je autisme?
Maar waar haal je in godsnaam het idee vandaan dat er specifieke hetero/bi/homo standpunten bestaan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:42 schreef loop het volgende:
[..]
Dat is het ook weer niet geheel, het gaat om het standpunt en hoe met elkaar om te gaan. Iedereen verdient evenveel aandacht. En als je nadenkt over subgroepen dan leer je ze kennen en hun onderlinge afspraken en gewoontes en dat is makkelijk in het sociale verkeer. En om uiteindelijk op een moment te kunnen bepalen welke subgroep jij mee wil gaan en dat je dan daarom meer aandacht daaraan besteed en dat je dat ook op een snelle manier duidelijk kunt maken in de taal van een andere subgroep die je dan kent na al die subgroepen identificeren, welke weer subsubgroepen worden tot aan bv. een dorpskern ergens of een buitenwijk van een grote stad of misschien wel in een ander land dan is de herkomst van een gedachte of gewoonte ook makkelijker te bepalen.
Omdat voordat alles er was er hetero was. Die hebben liefde bedacht en alle uitingen daarvan zoals de eerste ziel die een eerste huisje bouwde voor zijn vrouw en eten bij elkaar raapte voor zijn vrouw. Daarna volgden al snel alle anderen en men vormde paren en dorpen en men stelde regels op en er kwam politie en leger. Dus die volg ik.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:49 schreef AMDB het volgende:
Maar waar haal je in godsnaam het idee vandaan dat er specifieke hetero/bi/homo standpunten bestaan?
Ja, maar toch komt de een bij een disco/internetsite/huwelijk uit en de ander bij een gaybar/gaydatingsite/homohuwelijk dus hoe verklaar je dat dan.quote:Als hetero ken ik homo/bi mensen met dezelfde standpunten als ik, en nog veel meer hetero's met heel andere standpunten.
Je zoekt een manier om te communiceren? Ik zou zeggen, laat je nakijken en als de psych je genezen heeft verklaard zul je zien verbazend eenvoudig het is om met mensen te communicerenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:13 schreef loop het volgende:
[..]
Ja ik ben dus bezig met een mentale constructie om met mensen te kunnen communiceren die volgens mij gekozen hebben voor die hive mind, zoals jij of moet ik zeggen jullie, Lienekien? Waar zit je ergens. Ik weet dat jij er ook ergens tussen moet zijn!
Nee, maar dat was ooit zo en dat veranderde met de tijd, best interessante geschiedenis om te lezen hoe voorouders erop reageerden.quote:
Haha ja ik was redelijk vroeg het huis uit, heb m'n eigen huis en werk toe naar nog meer zelfstandigheid, dus emigratie en offgrid. Maar dat zal nog wel decennia duren.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:17 schreef mirannie het volgende:
TRU / Vraag het de aliens
Communiceren met aliens kun je gelukkig wel.
En naast je ouders en de mensen hier oo Fok is er werkelijk nooit iemand die jou gezegd heeft dat er iets niet helemaal goed zit in je bovenkamer?
Woon jij zelfstandig?
Homoseksualiteit is niet exclusief van toepassing op mensen maar komt ook frequent voor in het dierenrijk en bestond al ver voordat er mensen bestonden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:05 schreef loop het volgende:
[..]
Daarna raakte men verveeld en begon men te experimenteren wat uiteindelijk tot het homohuwelijk leidde.
Lolwhut? Dat het huwelijk iets door de mens bedacht is, oké... maar waarom per sé door hetero's? Liefde is iets dat mensen kennen, en waar mensen op zoek zijn. Ongeacht seksuele voorkeur. Huwelijk is slechts iets om dat ook naar de buitenwereld (en misschien ook naar elkaar) kenbaar te maken. Hetero of homo... maakt niet uit. Een huwelijk is een huwelijk, of je nou op hetzelfde of op het andere geslacht valt. Liefde tussen twee mensen verschilt niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:05 schreef loop het volgende:
[..]
Omdat voordat alles er was er hetero was. Die hebben liefde bedacht en alle uitingen daarvan zoals de eerste ziel die een eerste huisje bouwde voor zijn vrouw en eten bij elkaar raapte voor zijn vrouw. Daarna volgden al snel alle anderen en men vormde paren en dorpen en men stelde regels op en er kwam politie en leger. Dus die volg ik.
Daarna raakte men verveeld en begon men te experimenteren wat uiteindelijk tot het homohuwelijk leidde. Dus homo's zijn afhankelijk van hetero ideeen maar die zijn toch weer anders niet alleen omdat die anders tot stand zijn gekomen maar ook omdat het nu eenmaal hetzelfde geslacht betreft. Dus is wat zij doen imitatie maar ik wil graag authentiek. Dan kan het zijn dat ik het met iemand heb over huwelijk maar diegene is nog niet uit de kast of weet het zelf nog niet en dan heb je het over iets heel anders terwijl het lijkt alsof het hetzelfde is. En ze willen zelf dat men onderscheid maakt, neem de gayparade, dat is toch niet defaultparade of LGBTSparade (van straight). Ik heb er geen moeite mee.
Hoe is dat een verschil? Of je in een 'normale' bar of in een 'gaybar' komt zegt toch niks over je opvattingen in het leven? Of over je standpunten over wat dan ook?quote:[..]
Ja, maar toch komt de een bij een disco/internetsite/huwelijk uit en de ander bij een gaybar/gaydatingsite/homohuwelijk dus hoe verklaar je dat dan.
Dit model is alleen voor mensen bedoeld. Frequent zou ik het niet noemen, eerder incidenteel, vergeleken met hoevaak hetero voorkomt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:42 schreef WAHRHEIT het volgende:
Homoseksualiteit is niet exclusief van toepassing op mensen maar komt ook frequent voor in het dierenrijk
Ik weet niet hoe ik dat moet opvatten. Homosexuele T-rexen die over huwelijk praten? Want voor de mens bestond er geen taal en was alles waarschijnlijk gewoon puur natuur. Misschien dat er desondanks af en toe een mannetje of vrouwtje was die niet begreep hoe het moest of juist anders wilde doen dan iedereen. Nu je het zegt, misschien zijn er wel hele soorten geweest en weer verdwenen die het allemaal eens waren met Die Ene.quote:en bestond al ver voordat er mensen bestonden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |