quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 09:40 schreef tja77 het volgende:[..]
Er zullen echt wel supporters zijn die beginnen te mekkeren als PSV na 5 speelrondes in het rechter rijtje staat. Maar de spelers zullen meer krediet hebben, zeker als ze wel strijdlust tonen.
Ze zullen wel meer krediet krijgen omdat het een nieuw team is, zoals ieder nieuw team dat krijgt. Maar uiteindelijk is het wel PSV, en gaan supporters, terecht, eisen dat er meegevochten wordt om de titel. Winnen is waar het uitendelijk om gaat. We zijn geen Feyenoord waar men blij is met vechtlust, hard werken, en meer van dat soort flauwekul. Er moet gewonnen worden.
quote:
PSV heeft afgelopen seizoen zelden gestreden en geknokt, thuis tegen FC Utrecht was 1 van die weinige wedstrijden.
Had niets met de spelers te maken, maar met het gebrek aan synergie.
quote:
PSV is een ploeg die mee hoort te doen voor de landstitel, maar ook supporters zien dat Ajax tot op dit moment sterker is geworden dan vorig seizoen. En bij PSV zijn een aantal internationals met de nodige ervaring vertrokken. Als je als supporter verwacht dat PSV kampioen gaat worden, ben je niet fair en mijn inziens niet realistisch. Mocht PSV wel strijden om de titel dit jaar, dan is dat een meevaller.
Dat is niet hoe de supporter in het algemeen er tegenaan kijkt. Zelf bij Feyenoord heeft het lang geduurd voordat die realiteitszin er was. Maar de situatie van PSV is geenszins vergelijkbaar. Bij PSV zijn er geen financiële problemen. Als PSV geen kampioenswaardige selectie blijkt te hebben is dat gewoon wederom een falen van Brands en derest van de leiding.
quote:
PSV is net zo zeer (eigenlijk minder) een subsidieclub als Vitesse en ADO Den Haag. Die beide ploegen hebben door de jaren heen elk meer dan 70 miljoen aan overheidsgeld gekregen.
PSV i de enige club die geen overheidsgeld heeft ontvangen, punt uit. Ja, we hebben hulp gehad van de gemeente. Maar de kosten daarvoor betalen we helemaal zelf. Dat geldt niet voor Feyenoord die in de jaren '90 net zo goed grond hebben verkocht. Verder speelt PSV in een eigen stadion, waar ook de kosten voor gemaakt worden. Alle andere clubs hebben stadions waar de gemeente of volledig of voor een deel eigenaar is.
quote:
Incidenten waar er maar 2 van zijn geweest, beide buiten het veld. Beide bij PSV toeval??? Er zijn nog wel een aantal dingen meer die er gebeurt zijn hoor, elkeboogje hier en daar of een smerige overtreding. Mertens met zijn schwalbes. Sommige dingen horen er bij, maar ik zie het liever wat minder eerlijk gezegd.
Ik denk dat je overdrijft. Op deze manier kun je altijd wel iets vinden. Een neef van mij vond Pieters maar een domme ideale schoonzoon die leuk op basis van redelijk talent maar wat meedeed. Dat raam-incident heeft zijn achtig voor Pieters juist doen stijgen. Lens kan niet tegen verliezen, en dat bleek uit zijn behoefte om daar te blijven staan. Eerder was het ook tegen Feyenoord dat Lens tegengaand in de instructies van Rutten die weer wilde controleren, gewoon op de aanval ging spelen, omdat er nog gevochten kon worden om het kampioenschap. 'Lens is een winnaar' kun je daaruit afleiden.
quote:
Wat ik aan wou geven met de gevallen Pieters en Lens, is niet zo zeer wat voor kinderachtig gedrag het was, maar waar het uit voortkwam. Frustratie...een bom frustratie.
Tuurlijk. Maar is dat zo slecht? Ik zou het vervelend vinden wanneer ze niet gefrustreerd raakten. Dat betekent immers dat ze er geen flikker om geven.
quote:
Willems speelde Pieters uit de basis? Is dat zo?
Ja.
quote:
Ik dacht dat Pieters gewoon basisspeler was tot het moment dat hij geblesseerd raakte. Tevens, mocht je gelijk hebben, dan vind ik nog steeds dat Willems minder is geworden het afgelopen seizoen. Tuurlijk als je een speler als Willems ziet afglijden wordt de hoop op Pieters groter. En Pieters startte na zijn blessure weer in de basis.
Klopt. Neemt niet weg dat Pieters er gewoon niet veel van kan. Manolev met zijn ge-ren naar voren had daarmee al een beter-verdedigende tactiek dan Pieters wist toe te passen. Over links hebben we meer succesvolle acties tegen gehad dan over rechts.
quote:
Wat andere mensen van PSV vinden kan me ook geen ruk schelen. Alleen is het vervelend dat je die andere mensen steeds moeilijker ongelijk kan geven. Ik zie liever een voetballer die knokt, een actie heeft, een voorzet kan geven, dan een speler die zeurt bij de scheids, smerige overtredingen maakt, schwalbes maakt enz enz.
Ik vind het juist steeds makkelijker. Het is alleen jammer dat er zoveel PSV-supporters zijn die vooral naar zichzelf kijken dan naar het collectief; de spelers, de club, de medesupporters. In tijden dat het moeilijker wordt, moet die band sterker worden. Echter beleven veel PSV supporters het alsof ze recht hebben op prestaties en tot op het meest persoonlijke niveau allerlei onzin moeten kunnen roepen. Dat komt steeds terug. Denk aan de manier waarop Park en Gomes bejegend werd, of Eric Addo. Dat laatste ging zelfs zoveer dat er apengeluidennaar voren kwamen.
Het afgelopen seizoen waren ze weer over Lens en de manier waarop hij uit zijn ogen kijkt en dùs er geen flikker om gaf. Dat gezeik in Kerkrade, waar ze allemaal met twee middelvingers naar hem stonden en vervolgens verontwaardigd waren dat ze er eentje terug kregen. Het is allemaal zeer typisch en de noemer 'supporter' onwaardig.
quote:
Het team krijgt meer krediet als de supporters meer affiniteit hebben met de spelers.
Die affiniteit slaat nergens op. Denk aan Van Nistelrooij die feitelijk het meest denigrerende gedrag vertoond heeft in de afgelopen jaren. Pas toen hij niet terug kwam was er een grotere groep die wat kritischer werd inzake zijn oprechtheid. Daarvoor was het Ruudje zus en Ruudje zo, Ruudje is zo sympathiek (maakte grappen over de overleden vader van Ronaldo, liet zijn handjes wapperen tegen iedereen die kritisch over zijn spel was, was aards arrogant tegen spelers van tegenstanders, schopte Cole de lappenmand in zonder dat er een bal in de buurt was, maakte van Oranje een ontzettend statisch team, ging boos naar huis nadat Fergie hem eens niet in de basis zette, en weet ik wat nog meer), blablabla. Selectieve onzin waarbij de rationaliteit helemaal overboord gaat. Net als die onzin over Oranjespelers die allemaal zgn. sterren waren. Van Basten liet ze er allemaal uit, en vervolgens zag het spel er totaal niet meer uit en werd het systeem 'alle ballen op Van Nistelrooij en hopen dat hij een goal maakt'.
Nee, als we naar supporters moeten luisteren inzake welke spelers ze leuk vinden, wordt het helemaal niets. PSV moet gewoon winnen, punt uit.
quote:
Supporters die komend seizoen meteen beginnen te fluiten of te klagen na 1 of 2 slechte resultaten, zijn gewoon niet realistisch.
Niemand heeft het over 1 of 2 slechte resultaten. Men heeft het over na vele investeringen te hebben gedaan dit PSV onder deze leiding nog steeds niet in staat is geweest degelijk mee te doen voor de titel, terwijl de achilleshiel, de verdediging, al tijden bekend is. Verder is de aanwas van nieuwe spelers zeer tegenvallend en wordt er ontzettend veel betaald voor spelers.
Brands heeft na de goede verkopen weer wat krediet. Maar dat gaat hopelijk niet te lang duren. Brands' verantwoordelijkheid is niet alleen goed verkopen, maar ook goed inkopen en hoofdzakelijk een selectie ter beschikking te stellen die kampioenswaardig is. Daar heeft hij alle middelen toe gehad, veruit het grootste budget van Nederland, en daarin heeft hij tot nu toe gefaald. En vooralsnog hebben we geen degelijke middenvelder, en m.i. teveel begin-20-ers. We hebben Schaars, die Brands zelf al kende. Maar derest van Nederland kende Schaars ook, inclusief mensen die niet naar Studio Sport kijken en Oranje alleen maar tijdens het WK volgen, omdat het zo gezellig is.
Dit is PSV, en het kampioenschap is de norm. Iedere keer dat je geen kampioen wordt, faal je. dat kan natuurlijk een paar keer gebeuren, maar niet te vaak, en zeker niet op de manier die de afgelopen jaren gebeurt, waarbij PSV alleen maar tegen zichzelf loopt te voetballen, en feitelijk tegen iedereen punten kan verliezen.
quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 10:57 schreef tja77 het volgende:Advocaat geeft toch aan dat hij naar Eindhoven is gekomen voor maar 1 ding. Dan lijkt me de rest van ondergeschikt belang... 1+1=2.
Het vreemde is dat Advocaat in FC Onder Ons gesuggereerd heeft dat hij best 4-4-2 wilde spelen, maar dat dat bij PSV not-done is...
[ Bericht 2% gewijzigd door Kenju op 27-07-2013 14:21:34 ]