quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
Mijn excuses, ik dacht dat ik in het serie topic zatquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:21 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Waarom kom je dan hier? Tot hoe ver heb je de boeken überhaupt gelezen?
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik dacht dat ik in het serie topic zat![]()
![]()
In oma's ogen is iedereen een oafquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:01 schreef Angelof9 het volgende:
Maar hij is dan weer wel behoorlijk oaf-ish
Er zijn zat karakters die de verhaalselementen van Payne kunnen overnemen zonder dat dit iets geweld aandoet. De makers van de serie willen ook overduidelijk niet ALLE complicaties uit het boek meenemen. Zo is de Red Wedding in de serie een veel radicaler einde voor een aantal lijnen dan in het boek.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:48 schreef ems. het volgende:
Oh, ik lees net dat de acteur die Illyn Payne speelde kanker heeft en niet meer gaat terugkomen in de serie. Als in helemaal niet meer, ook niet gerecast.
Ben benieuwd hoe ze dat dan doen met Jamie etc. Vond het juist een tof karakter. Vreemd dat ze niet recasten.
[ afbeelding ]
Dat begrijp ik. Ongetwijfeld is het aantrekkelijker om meteen zo te regelen. Maar voor de liefhebbers van de boeken zijn dat soort dingen toch wel een beetje een gemis. Net als de afwezigheid van Belwas oidquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn zat karakters die de verhaalselementen van Payne kunnen overnemen zonder dat dit iets geweld aandoet. De makers van de serie willen ook overduidelijk niet ALLE complicaties uit het boek meenemen. Zo is de Red Wedding in de serie een veel radicaler einde voor een aantal lijnen dan in het boek.
Payne is maar een bijrol die ze door een ander karakter kunnen vervangen. Het is niet alsof de hoofdpersoon doodgaat net als in Spartacusquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:34 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in wat er respectloos is aan een acteur vervangen omdat hij incapabel is geworden. Ik ben geen acteur maar als ik in die situatie zou zitten zou ik niet anders verwachten eigenlijk, noch vervelend vinden.
Ik niet. Wat een miscast.quote:
Dus ze zoeken een ander karakter wiens tong is uitgerukt en aan wie Jaime zijn geheimen kwijt kanquote:Er zijn zat karakters die de verhaalselementen van Payne kunnen overnemen zonder dat dit iets geweld aandoet.
Redelijk oud. Best wel slecht, maar die Melisandre, pfwoehquote:
Littlefinger lijkt preciesquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
Redelijk oud. Best wel slecht, maar die Melisandre, pfwoeh![]()
ben wel benieuwd hoe ze dat gaan met de bruiloft van hem en Margaery, aangezien die laatste gespeeld wordt door een vrouw van 31 en Tommen een kind moet voorstellenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef Young_David het volgende:
Tommen gerecast
http://winteriscoming.net/2013/08/tommen-recast/
Zal waarschijnlijk beteken dat we meer van hem gaan zien komend seizoen. En waarom zou dat nou zijn?
Ik zie Huisman liever dan de huidige Daario, die vond ik maar een rare gladjakkerkop hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:12 schreef Young_David het volgende:
En onze eigen Michiel Huisman is gecast als Daario
http://winteriscoming.net/2013/08/treme-actor-joins-the-cast/
Jammer dat het een re-cast is.
Wow! Hij is een stuk knapper dan de huidige Daario moet ik zeggen. De andere was zo'n griezel, met z'n BeeGee-hoofd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:12 schreef Young_David het volgende:
Godzijdank dat ze die kerel hebben gerecast. Die oude was echt een gladjakker, een typische mooiboyquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:12 schreef Young_David het volgende:
Drie maal is scheepsrecht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:06 schreef Sunnythesun het volgende:
1x kan gebeuren maar ze moeten dat niet te vaak doen..
In het geval van Gregor maakt het mij dan niet zoveel uit omdat hij alleen sporadisch voorkwam in seizoen 2 (waarbij hij geloof ik in totaal één of twee lines heeft gehad).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Wel een gladjakker, maar een veel te lelijke. Ik had bij de Daario uit de boeken altijd een soort onweerstaanbare Johnny Depp-achtige man in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vond Daario juist tof. Die gast was echt precies zon gladjakker als hij in het boek op me overkomt.
Perfecte match voor de Khaleesi.
Zal me niet verbazen als het de meesten niet eens opvalt, helemaal als hij alleen te zien is voor zijn gevecht waarbij je waarschijnlijk alleen een klein deel van het gezicht ziet (of dat niet eens).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, de eerste Mountain was erg goed.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat ze de eerste Mountain weg hebben gedaan. Hij was letterlijk perfect voor de rol.
Met een paarse krulbaardquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wel een gladjakker, maar een veel te lelijke. Ik had bij de Daario uit de boeken altijd een soort onweerstaanbare Johnny Depp-achtige man in mijn hoofd.
Doen, zijn hartstikke leuke boekjes. Zelfs in het Nederlandsquote:Op donderdag 5 september 2013 19:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik ga ook maar eens beginnen aan de hagenridder, de eed van trouw en de onbekende ridder. In het Nederlands helaas, wat lelijk. Huis grauwvreugde etc.
The Dying Light (ned: Het Stervende Licht) is ook een aanrader, lekker gelaagd verhaal en je herkent al wat personages die later in iets gewijzigde vorm in z'n Ice&Fireboeken terugkomen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:51 schreef Pagan het volgende:
Om de tijd te doden, een oudje uit 2001, net uitgegeven in het Nederlands.
http://www.bruna.nl/boeken/de-fevre-dream-9789024562022
[ afbeelding ]
Vraag maar raakquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:13 schreef RenRen- het volgende:
Is er iemand die me iets kan vertellen over boek 3-2? Ik ben daar pas en heb wat vragen, maar ik wil niet het hele topic lezen omdat ik nog niet alles heb gelezen
Ga je gang.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:13 schreef RenRen- het volgende:
Is er iemand die me iets kan vertellen over boek 3-2? Ik ben daar pas en heb wat vragen, maar ik wil niet het hele topic lezen omdat ik nog niet alles heb gelezen
Stel dan gewoon meteen de vragenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:13 schreef RenRen- het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:47 schreef RenRen- het volgende:
Ja? Iedereen heeft alles gelezen? Voor de zekerheid in een spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Dan zijn Bran en co al volwassenquote:Op zondag 27 oktober 2013 00:29 schreef Young_David het volgende:
Ik zie dat hier nog een casting-nieuwtje niet genoemd is, een belangrijk persoon uit boek 5 is gecast
http://winteriscoming.net/2013/10/three-eyed-raven-cast/
Waarschijnlijk betekent dat dat desbetreffende verhaallijn naar voren wordt geschoven. Wat ergens ook wel logisch is, anders schiet het niet echt op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 01:39 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dan zijn Bran en co al volwassen![]()
Geweldig! Ik vraag me af hoe ze dat gaan maken, want het is wel het grootste fantasy element uit alle boeken tot nu toe. OpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MyrcellaWomen with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BrrHelemaal super.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:31 schreef Kyubey het volgende:
Zijn jullie al bekend met deze theorie?(boeklezers: lees hem pas na deel 5)
ver gezochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BrrBeneath the gold, the bitter steel
Dit. Leuk verzonnen maar ik zie het niet gebeuren. En Jojen voelde zich toch ook weer wat beter of niet?quote:
quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:31 schreef Kyubey het volgende:
Zijn jullie al bekend met deze theorie?(boeklezers: lees hem pas na deel 5)
Zou best kunnen kloppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brr
Nou, dat valt wel mee hoor, de serie bestaat toch al vijftien jaar of langer als ik me niet vergis, er is echt heel veel "oudere" fanart, o.a. van Michael Kormarck als een van mijn favorieten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:57 schreef Young_David het volgende:
Beetje googelen op Game of Thrones art levert toch vooral fanart gebaseerd op de TV serie op. Toch wel jammer dat een film of serie beperkend werkt voor fantasie.
Dat heeft GRRM zelf ook een keer gezegd over die tekening van de troon. Dat dat meer is wat hij voor ogen had dan de serie versie.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:08 schreef Young_David het volgende:
Dit soort afbeeldingen doet me denken aan Lord of The Rings vóór de films (al bestaan de afbeeldingen natuurlijk nog steeds). Prachtige fantasierijke afbeeldingen die tot de verbeelding spreken. Vooral de Iron Throne en Catalyn vind ik hier mooier dan in de serie.
Dat was in seizoen 3, nadat Jaime zijn hand afgehakt werd.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:33 schreef ems. het volgende:
Moest opeens weer denken aan dat debacle ergens in seizoen 2 waarin de makers het een goed idee leek om bij de aftiteling een of ander puber-rock nummer te laten afspelen. Blijkbaar heeft de backlash daarvan toch ervoor gezorgd dat ze dat niet meer flikken
?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:33 schreef ems. het volgende:
Moest opeens weer denken aan dat debacle ergens in seizoen 2 waarin de makers het een goed idee leek om bij de aftiteling een of ander puber-rock nummer te laten afspelen. Blijkbaar heeft de backlash daarvan toch ervoor gezorgd dat ze dat niet meer flikken
Erg mooi!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:14 schreef Gwywen het volgende:
Aanvulling
[ afbeelding ]
Aerys, door Jon Howe
[ afbeelding ]
Dragonstone, Ted Nasmith
Michael Komarck
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was verschrikkelijke muziek die totaal geen plaats had in GoT. Maar zoals gezegd: Ze hebben er gelukkig van geleerdquote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:17 schreef Young_David het volgende:
[..]
?
Dat was inderdaad het laatste seizoen, en daarnaast, dat was prima aftitelingmuziek, mogen ze vaker doen.
Nee toch? 'k heb het stuk laatst nog gelezen, maar kwam niet tegen dat ze haar haar geverfd had. Maar ik kan eroverheen gelezen hebben.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:30 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Erg mooi!![]()
Die van Jaime al chillend op de Iron Throne is geniaal. Je vraagt je gelijk af hoeveel moeite het hem heeft gekost om zich in een positie te wurmen waarbij hij niet door de zwaarden gesneden werd
Kleine nitpick bij Sansa: hoort ze niet geverfd haar te hebben daar om niet herkend te kunnen worden?
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Sansa_Starkquote:There Sansa is revealed to Lysa as her niece and Lysa agrees to assist in the coverup providing her with hair dye to colour her most obvious Tully feature, her auburn hair.
Supersnelle reactie ja!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:41 schreef Young_David het volgende:
[..]
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Sansa_Stark
Welke scene?quote:Op maandag 4 november 2013 00:03 schreef BasvB het volgende:
Set foto van een scene waar ik echt naar uit kijk
[ afbeelding ]
Met de zelfde director van Blackwater
De raiders die over de muur zijn geklommen castle black aanvallen.quote:
En daarna nooit meer"You know nothing Jon Snow".quote:Op maandag 4 november 2013 00:33 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De raiders die over de muur zijn geklommen castle black aanvallen.
O wee als ze het veranderen en Stannis haar offert aan R'hllor.quote:Op maandag 4 november 2013 10:12 schreef turance het volgende:
[..]
En daarna nooit meer"You know nothing Jon Snow".
Want?quote:Op maandag 4 november 2013 11:32 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
O wee als ze het veranderen en Stannis haar offert aan R'hllor.
Omdat Stannis anders is in de serie dan in het boek, Davos ookquote:
Waarom zou hij dat doen? R'hllor (of in elk geval Melisande namens hem) is, ook in de serie, uitsluitend geinteresseerd in koninklijk bloed. Dat heeft Ygritte toch niet?quote:Op maandag 4 november 2013 11:32 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
O wee als ze het veranderen en Stannis haar offert aan R'hllor.
Omdat D&D Stannis haten en hij wordt neergezet als een muppet van Melisandra, zo gaan mensen die alleen de serie kijken Stannis nog meer haten.quote:Op maandag 4 november 2013 12:10 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen? R'hllor (of in elk geval Melisande namens hem) is, ook in de serie, uitsluitend geinteresseerd in koninklijk bloed. Dat heeft Ygritte toch niet?
Terwijl Stannis juist zo'n ontzettende baas is...quote:Op maandag 4 november 2013 12:17 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Omdat D&D Stannis haten en hij wordt neergezet als een muppet van Melisandra, zo gaan mensen die alleen de serie kijken Stannis nog meer haten.
Die laatste scène waarbij Davos smeekt bij Stannis om hem te laten leven en Stannis gewoon zegt 'hup kop eraf'quote:Op maandag 4 november 2013 12:30 schreef MAHL het volgende:
[..]
Terwijl Stannis juist zo'n ontzettende baas is...
Daar gaat het niet om. Vrije interpretatie van het boek is prima en de serie heeft het op een aantal vlakken hartstikke tof gedaan (denk aan Tywin/Arya).quote:Op maandag 4 november 2013 12:46 schreef Young_David het volgende:
Dat gezeur over dat het niet zoals het boek is ...
idd, alleen vond ik dat stuk tussen Tywin en Arya wel heel toevallig, de dochter/zus van de vijand wordt de cup holder van Tywin.. Maar goed dat maakt niet uit.quote:Op maandag 4 november 2013 12:54 schreef ems. het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Vrije interpretatie van het boek is prima en de serie heeft het op een aantal vlakken hartstikke tof gedaan (denk aan Tywin/Arya).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |