quote:
Dat zou zomaar eens kunnen !quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:06 schreef methodmich het volgende:
In het kader van vervolgvragen zou dat Plastic Bertrand kunnen zijn
Vla.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:43 schreef methodmich het volgende:
Nee, die heeft Willie Wartaal wel in het nummer Aldiedingen.
Het is een beetje een nostalgisch product.
In de laatste post van het vorige topic heb je ook al een punt gegeven, deze kun je beter weghalenquote:
Yep, is namaak, he?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:22 schreef lubje25 het volgende:
[..]
yep hoewel dat juist geen chocolade is
Tuurlijk! Wie wil er nu zijn koetjesrepen?quote:
quote:
Inderdaadquote:
Het is wel allemaal wat relatief, Giorgio werd flink 'geholpen', maar de (beschikbare) hele set is het beluisteren wel waard als je het werk van Giorgio Moroder (veel Donna Summer!!) kan waarderen.quote:
Dat klopt niet met de hint.quote:
Grobbel +2quote:
Ik wil deze vraag gaarne nomineren voor 'Vraag van het jaar'.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:11 schreef Ulx het volgende:
Welke techno/house/elektronica act dumpte begin jaren 90 een dood schaap op een afterparty van de BRIT awards?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 07:42 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ik wil deze vraag gaarne nomineren voor 'Vraag van het jaar'.
Dat is er 1 meer dan dat ik er weet.quote:
Opgezocht, maar 2 van die 7 hebben slechts de tipparade gehaald en niet de top 40 zelf.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
Paula Abdul had 7 Top 40 hits. Opposites Attract was er 1 van.
Noem de andere 6. De 6e goede krijgt de 2punten.
Ik zou het inmiddels goed genoeg vinden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:02 schreef methodmich het volgende:
Iets met 'Vibe' erin, kan ik me nog vaag herinneren.
Ik ook...quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:52 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ik zou het inmiddels goed genoeg vinden.
Het is een dubbelpunten topic, dus ik moet daar wel streng in zijn. Artiest moet er dus bij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:16 schreef Mark het volgende:
De rode schoentjes, maar geen idee meer van wie dat was
Zeker wel!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef MadMaster het volgende:
Booming Support was de boosdoener...
Maar die had 'm weer vanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef MadMaster het volgende:
Booming Support was de boosdoener...
De hele house-scene is incestueus, hoewel ik (zonder te kijken/te luisteren, omdat dat nu niet gaat) de link tussen DHS en Booming Support even niet kan volgen, behalve dat het allebei tracks met een relatief laag BPM zijn...quote:
Als ik de helft van de per vraag te verkrijgen punten in dit topic had mogen geven, dan had je die gekregen. Maar probeer er eens 2 punten van te maken...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:42 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Lijkt gebaseerd te zijn op Pride (In the Name of Love).
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:00 schreef iggyinthehouse het volgende:
Is die clip niet een vermenging van die 2 nummers?
quote:was een dance-project uit het begin van de jaren '90 van de 20e eeuw. Met hun nummer O Fortuna scoorden ze in 1992 een nummer 1-hit in de Nationale Top 100.
Tegelijkertijd met het nummer O Fortuna stond Apotheosis met hetzelfde nummer in de Top 10; de versie van Fortuna kwam zelfs op de eerste plaats van de Nationale Hitparade. Beide platen waren een bewerking van de Carmina Burana van Carl Orff. Omdat de erfgenamen van Carl Orff geen toestemming hadden gegeven voor de house-bewerking van het klassieke stuk, moesten de platen uit de handel genomen worden, en mag de plaat niet meer op radio en televisie worden gedraaid en vertoond. Hierdoor is het een zeer zeldzame plaat, en zijn verzamelaars en liefhebbers bereid er veel geld voor neer te leggen.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:36 schreef MadMaster het volgende:
Fortuna & Satenig
De versie van Apotheosis was beter, maar ik kocht destijds per ongeluk de verkeerde single en heb nu dus deze suffe versie...
Ik wil hem wel gratis overnemen van je trouwens als ie in de weg ligtquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:36 schreef MadMaster het volgende:
Fortuna & Satenig
De versie van Apotheosis was beter, maar ik kocht destijds per ongeluk de verkeerde single en heb nu dus deze suffe versie...
Prima, stuur maar een PM met je gegevens.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:39 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Ik wil hem wel gratis overnemen van je trouwens als ie in de weg ligt
gewoon luisteren wanneer dat kan en je hoort het directquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:37 schreef MadMaster het volgende:
De hele house-scene is incestueus, hoewel ik (zonder te kijken/te luisteren, omdat dat nu niet gaat) de link tussen DHS en Booming Support even niet kan volgen, behalve dat het allebei tracks met een relatief laag BPM zijn...
Beide weer eens beluisterd en ik ben niet overtuigd. Op het lome ritme na dan, wat ik al eerder zei, maar wat ten opzichte van elkaar wel weer verschilt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:40 schreef ranja het volgende:
[..]
gewoon luisteren wanneer dat kan en je hoort het direct
Ha, nou ja, de eerste keer dat ik die horode zat ik meteen mee te zingen 'kaplaarzen'quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:51 schreef MadMaster het volgende:
Beide weer eens beluisterd en ik ben niet overtuigd. Op het lome ritme na dan, wat ik al eerder zei, maar wat ten opzichte van elkaar wel weer verschilt.
Dat van Booming Support is veel snerperder/simpeler met een hihat en dat van DHS is meer 'getik op regenpijpen' met een veel afwisselender patroon...
Manus, weet je wat jij nodig heb?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, nou ja, de eerste keer dat ik die horode zat ik meteen mee te zingen 'kaplaarzen'
die heeft het ook gedaan maar dat is niet de bekendste versie.quote:
Hoe bepaal je wat de bekendste versie is? Beetje rare vraagstelling. Er zouden genoeg mensen kunnen zijn die het vooral van Nina Simone kennen, toch?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:34 schreef lubje25 het volgende:
[..]
die heeft het ook gedaan maar dat is niet de bekendste versie.
BH
Weet ik daarom gaf ik rap de initialen prijs.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:05 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Hoe bepaal je wat de bekendste versie is? Beetje rare vraagstelling. Er zouden genoeg mensen kunnen zijn die het vooral van Nina Simone kennen, toch?
quote:Today it is best known as the anthem ":)", with music written by Sir Hubert Parry in 1916
Nee een stad in Israel.quote:
methodmich +2quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:44 schreef methodmich het volgende:
Dan kan het bijna alleen maar Jerusalem zijn, aangezien Tel Aviv me niet logisch lijkt.
quote:is an African-American spiritual. It was first noted during the American Civil War at St. Helena Island, one of the Sea Islands of South Carolina.
It was sung by former slaves whose owners had abandoned the island before the Union navy would arrive to enforce a blockade. Charles Pickard Ware, an abolitionist and Harvard graduate who had come to supervise the plantations on St. Helena Island from 1862 to 1865, wrote the song down in music notation as he heard the freedmen sing it. Ware's cousin, William Francis Allen reported in 1863 that while he rode in a boat across Station Creek, the former slaves sang the song...
Ja, duh, als je het antwoord weet, weet je wat Blogman eigenlijk vraagt......quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:59 schreef Blogman het volgende:
Favoriete gospelzanger van mij is Paul Robeson met zijn lage stem en breed georiënteerde verleden: in welk gebied/landsdeel/provincie is hij geboren? Als je het antwoord weet, weet je wel wat ik bedoel.
Ken de goede man niet, maar ik zeg 'Achterhoek'...quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:59 schreef Blogman het volgende:
Favoriete gospelzanger van mij is Paul Robeson met zijn lage stem en breed georiënteerde verleden: in welk gebied/landsdeel/provincie is hij geboren? Als je het antwoord weet, weet je wel wat ik bedoel.
Burnett +2quote:
quote:I was born in the arms of imaginary friends
Free to roam, made a home out of everywhere I've been
Then you come crashing in
Like the realest thing
Trying my best to understand
All that your love can bring
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef Burnett het volgende:
Was een geografisch gokje...
Tekstfragment: Wat van wie?
[..]Ik ken 'm maar HERken 'm niet. Grrr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
quote:has dated Jennifer Love Hewitt, Jessica Simpson, Jennifer Aniston, Taylor Swift and currently Katy Perry .
Extreme met een selftitled?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:56 schreef robdriessen het volgende:
Om bij de hartjes te blijven....
Die arme rockers uit Boston... Stevige hard rock / metal maken, een gitarist die geroemd wordt en regelmatig in vakbladen als Guitar School en Guitar World staat ... En dan alleen maar één enorme en één redelijke hit scoren met brave ballads.... Dat redelijke hitje heette "Hole Hearted".
Voor 2 punten: Hoe heette de band en op welk album stonden die twee ballads ook al weer?
Het album heeft een iets extremere titelquote:
Opgezocht: Lubje 25 +2quote:
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:10 schreef lubje25 het volgende:
Hoe staat Chester Arthur Burnett beter bekend?
dacht eigenlijk dat jij deze zou inkoppen iddquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:09 schreef Burnett het volgende:
[..]
Binnenkort mijn originele Avatar maar weer eens gaan gebruiken...
Hot Woman Coming?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:24 schreef methodmich het volgende:
Liz Phair was nooit vies van een controversieel liedje. Zo maakte ze het nummer Flower, een nogal expliciete song over seks.
Ook schreef ze H.W.C.. Waar is dit een afkorting van?
quote:While we walk the street
Too chicken to even try it
Is ook een bekend nummer. Qua kleur een vervolgvraag.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Aaargh, dat komt me bekend voor.....
Een appel?quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:48 schreef belsen het volgende:
Wat stond naast de bandnaam nog meer op de hoes van de oorspronkelijke uitgave van The Beatles' White album?
belsen +2quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:38 schreef belsen het volgende:
White riot van The Clash, natuurlijk.
And everybody's doing, just what they're told to
And nobody wants to go to jail!
quote:
Dat bovenste lijntje is wel deels route 66, de rest ontgaat me qua song...quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:49 schreef Blogman het volgende:
Rolling Stones - Get Your Kicks on Route 66?
And left for california grass?quote:
Maar Amerikanen rijden wel gewoon aan de rechterkant.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:28 schreef Ulx het volgende:
Het leek me ook al een omweg. Maar ja, die engelsen rijden aan de verkeerde kant dus je weet het nooit met die gasten.
quote:The Story goes thatshowed
his song ":? ," and that
fired him from
because he felt that
was too talented to merely be a member of his band, and told him he ought to go away and form his own band.
Tuurlijk welquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:02 schreef Blogman het volgende:
Was dat niet Lowell George? Liedje ken ik verder niet.
Dat zou goed kunnen !quote:
Dat zou niet alleen goed kunnen, dat is gewoon goed. Maar ik wacht tot cafca het punt geeft.quote:
Niet meer nodig. Blogman, bedankt voor het waarnemen!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zou niet alleen goed kunnen, dat is gewoon goed. Maar ik wacht tot cafca het punt geeft.
ScottTracy +2quote:
zou goed kunnen:Yquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:43 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Fear of a Blank Planet van Porcupine Tree?
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:43 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Fear of a Blank Planet van Porcupine Tree?
quote:Their lyrics are often poetic, but express political and humanitarian messages.[2] Songs like "51st State" (lyrics written by Ashley Cartwright of 'The Shakes')[3] earned the band cult status in movements against American imperialism, but made it more difficult for the band to tour the US
cafca +2quote:
Wie?quote:were a London-based punk rock and new wave band led by lead singer B) They were the first band of the post-punk era to have a synthesizer-based hit, with their single
Uiteraard.quote:
quote:'svision was a dystopian that entranced a host of young musicians. Consider the cold clinical sounds created in the late 70s by those who filtered punk's nihilistic worldview through synthesisers and tape loops, chief among them Cabaret Voltaire and This Heat, whose music had the same transporting effect as
's prose, or Warm Leatherette by the Normal, a song that almost single-handedly invented minimalist electro.
It is only a few steps from's fetishisation of automobiles and terminal velocity in Crash to Warm Leatherette and then on to Gary Numan's Cars.
Nope Engelse science fiction schrijver.quote:
Hoe heet die schrijver dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:16 schreef Litpho het volgende:
Ken de schrijver wel, maar net die boeken weer niet
Het gaat toch om de schrijver?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:16 schreef Litpho het volgende:
Ken de schrijver wel, maar net die boeken weer niet
Die was ook nog es niet Britsquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:25 schreef methodmich het volgende:
Ik hoopte Jack Kerouac, maar gezien de titels en tijd kan dat niet.
Nee die is het ook niet. Deze meneer heeft oa ook the Atrocity Exhibition geschreven. Ben de rest van de avond offline, antwoord in de spoilerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:25 schreef Blogman het volgende:
Mijn eerste gedachte William S. Burroughs is het uiteraard ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
Ulx +2quote:
Madmaster +2quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:11 schreef MadMaster het volgende:
Zonder plaatje roep ik vast de Kreuners...
Nee, ook een zuiderbuur.quote:Op zondag 18 augustus 2013 05:55 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Geen enkel idee dus ik roep maar iets:
Whigfield?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs de laatste bassist, Axl Peleman, deed wat televisiewerk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:37 schreef Blogman het volgende:
Ik wist helemaal niet dat dat de drummer was van De Kreuners ! Ik dacht altijd dat alleen de zanger ook presentator was.
Inderdaad.quote:
quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:45 schreef bartrid het volgende:
In de spoiler gekeken, ken haar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |