abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:26:28 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129366252

De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen:

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2013 aan de start:

WCC 2012
Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12
02. Mark Webber

Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056
03. Fernando Alonso WDC 2005/06
04. Felipe Massa

Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F
05. Jenson Button WDC 2009
06. Sergio Perez

Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013
07. Kimi Räikkönen WDC 2007
08. Romain Grosjean

Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F
09. Nico Rosberg
10. Lewis Hamilton WDC 2008

]
Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056
11. Nico Hulkenberg
12. Esteban Gutiérrez

Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F
14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta)
15. TBA

Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013
16. Pastor Maldonado
17. Valteri Bottas

Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056
18. Jean-Éric Vergne
19. Daniel Ricciardo

Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013
20. Charles Pic
21. Giedo van der Garde

Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013
22. Jules Bianchi
23. Max Chilton

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2013

Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving:

Uitzendingen van BBC:
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!
Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC:

CHINA 14 April
SPAIN 12 May
CANADA 9 June
BRITAIN 30 June
TBA* 21 July
BELGIUM 25 August
ITALY 8 September
JAPAN 13 October
INDIA 27 October
BRAZIL 24 November

(Live-)Uitzendingen van Veronica:

De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden.

9 juni 2013 , Canada, Montreal
17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas
24 november 2013, Brazilië, Interlagos

Live-uitzendingen op RTL Deutschland:

Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden.

Live-uitzendingen op Sport1:

Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders.

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2013

De OP is hier te vinden

Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1:

_O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:33:32 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129366495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze willen in 2014 20 races en er zijn nu 21 races (22 met de Red Bull Ring) met een contract voor 2014. Dus ik zie niet in welke er zou verdwijnen. Hooguit dat New Jersey toch niet door gaat, maar dan nog zijn er 21 circuits met een contract voor volgend jaar.

Ik heb een post van twee jaar terug opgezocht waar in ik een overzicht had gemaakt van de contracten van de circuits. Deze heb ik aangevuld met dat wat ik voor de aflopende contracten op Internet heb gevonden en kom tot het volgende schema:
[ code verwijdert ]

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
           2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022
Australie    X    X    X    X
Maleisie     X    X    X    X 
China        X    X    X    X    X    X
Bahrein      X    X    X    X    X
Spanje       X    X    X    X    X
Monaco       X    X    X    X    X    X    X    X    X
Canada       X    X    X
Europa       X    
Engeland     X    X    X    X    X    X    X    X    X    X    X (tot 2027)
Duitsland    X    X    X    ?    X    ?    X
Hongarije    X    X    X    X    X
België       X    X    X    X  
Italië       X    X    X    X    X
Singapore    X    X    X    X    X    X
Japan        X    X    X    X    X    X    X
Korea        X    X    X    X    X    X
India        X    X    X    X   
Abu Dhabi    X    X    X    X    X
VS Texas     X    X    X    X    X    X    X    X    X    X
Brazilië     X    X    X    X
VS N Jersey            X    X    X    X    X    X    X    X    X
Rusland                X    X    X    X    X    X    X
Oostenrijk             X?

?  Nurburgring heeft een contract, maar is (bijna) failliet.
X? De Red Bull Ring zou vanaf 2014 op de kalender staan
RB-ring zou een contract van 7 jaar op zak hebben :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 juli 2013 @ 13:46:10 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129366957
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

de snelste manier om miljonair af te zijn is door in zee te gaan met een f1-team ;)
Het gezegde luidt iets anders ;)

De snelste manier om miljonair te worden is als miljardair een Formule 1-team beginnen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129367044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

RB-ring zou een contract van 7 jaar op zak hebben :)
New Jersey heeft naar eigen zeggen ook een contract t/m 2022. Maar of die race doorgaat is nog maar de vraag. De laatste foto's die ik van het gebied zag, zag er niet uit als F1 waardig. Daar waar de pitsstraat zou moeten komen was net een nieuw winkelcentrum met parkeergarage of zoiets gebouwd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:01:31 #5
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129367470
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het gezegde luidt iets anders ;)

De snelste manier om miljonair te worden is als miljardair een Formule 1-team beginnen :P
Yup, maar het ging in eerste instantie over miljoenen, dus dan moest ik maar een variant erop verzinnen :P
pi_129370228
Ik had ook begrepen dat Suzuka niet op de kalender van 2014 stond ? :{

Contracten zijn ook maar wc papier tegenwoordig. Ome Bernie doet maar wat. Die zandbak races zijn nog altijd zijn grootste hobby :(
pi_129370379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:23 schreef Meike26 het volgende:

Contracten zijn ook maar wc papier tegenwoordig. Ome Bernie doet maar wat. Die zandbak races zijn nog altijd zijn grootste hobby :(
die betalen ervoor en geven er geen kut om als ze verlies maken
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129370588
Toch bizar hé. Dan kan men wel zeggen dat het aan de FIA ligt dat al die regeltjes dit en dat in de F1 maar vreemder en vreemder worden, maar het is echt mis gegaan in de F1 zelf.

Een paar deurtjes verder in het FIA pand is er allang en breed een akkoord gegeven dat de WTCC volgend jaar lichter, ruiger en spectaculairder word :

The 2014 World Touring Car Championship season will be the eleventh season of the FIA World Touring Car Championship, and the tenth since the series was revived in 2005.
French car manufacturer Citroën will enter the championship in 2014, with the Citroën World Rally Team running a Citroën C-Elysée for nine-time World Rally Champion Sébastien Loeb.
According to WTCC General Manager Marcello Lotti, another team with a support of a manufacturer is expected to join with two cars.
The technical regulations will change for 2014 season. The new cars are lighter and have more power, larger wheels and more aerodynamics

WTCC gaat dus ietsje meer richting DTM qua looks.
pi_129371293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:23 schreef Meike26 het volgende:

Ik las dat het contract in maart was verlengd tot 2018.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_129382151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:35 schreef Meike26 het volgende:
Toch bizar hé. Dan kan men wel zeggen dat het aan de FIA ligt dat al die regeltjes dit en dat in de F1 maar vreemder en vreemder worden, maar het is echt mis gegaan in de F1 zelf.

Een paar deurtjes verder in het FIA pand is er allang en breed een akkoord gegeven dat de WTCC volgend jaar lichter, ruiger en spectaculairder word :

The 2014 World Touring Car Championship season will be the eleventh season of the FIA World Touring Car Championship, and the tenth since the series was revived in 2005.
French car manufacturer Citroën will enter the championship in 2014, with the Citroën World Rally Team running a Citroën C-Elysée for nine-time World Rally Champion Sébastien Loeb.
According to WTCC General Manager Marcello Lotti, another team with a support of a manufacturer is expected to join with two cars.
The technical regulations will change for 2014 season. The new cars are lighter and have more power, larger wheels and more aerodynamics

Lijkt tegenwoordig wel of elk kampioenschap erop vooruit gaat behalve de F1.
pi_129388745
RBR hongarije updates maakt de wagen er niet mooier op:

Wel sneller, waarschijnlijk :p
pi_129391194
quote:
Exclusieve voorvertoning F1-film Rush bij VKV City Racing Rotterdam

Voorafgaand aan VKV City Racing in Rotterdam zal er een exclusieve voorvertoning plaatsvinden van de nieuwe speelfilm Rush. De film over de rivaliserende Formule 1-coureurs Niki Lauda en James Hunt, is pas vanaf 3 oktober in de bioscoop te zien, maar nu al een van de meest besproken films van het jaar.

De film speelt zich af in de jaren ’70 wanneer de charismatische James Hunt en zijn briljante tegenstander Niki Lauda elkaars grootste concurrenten in de Formule 1 zijn. Hunt is roekeloos, leeft graag in de spotlight en geniet van zijn status als superster. De serieuzere Lauda houdt zich liever wat afzijdig van al die aandacht. Maar beiden leven voor de races, waarin de kleinste fout met de dood kan worden bekocht. James Hunt wordt gespeeld door Chris Hemsworth (Thor, The Avengers) en Niki Lauda door Daniel Brühl (Inglourious Basterds). Niki Lauda zelf is betrokken geweest bij de filmproductie.

Robert Heilbron, organisator van VKV City Racing: “Het is heel bijzonder dat de film tijdens het weekend van ons evenement in Rotterdam wordt vertoond. Ron Howard is een groot regisseur, verantwoordelijk voor films zoals Apollo 13 en The Da Vinci Code. En ook al wordt het een voorvertoning voor een zeer exclusief publiek, wij gaan zeker middels acties een aantal van de fans van ons evenement de kans geven om hierbij aanwezig te zijn.”
voor de mensen die er toch heen gaan misschien leuk om in de gaten te houden hoe je erbij kan zijn. :)
pi_129396349
Ik hoop dat de film in Imax gaat draaien, zonder 3D. :)
pi_129397257
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:35 schreef LWD-Godius het volgende:
RBR hongarije updates maakt de wagen er niet mooier op:

[ afbeelding ]

Wel sneller, waarschijnlijk :p
Lijken wel x-wings aan de zijkant, maar dan niet op de sidepod natuurlijk.
pi_129398642
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 08:12 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop dat de film in Imax gaat draaien, zonder 3D. :)
heel dat 3d ben ik ook niet kapot van eerlijk gezegd :(
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:11:25 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129400337
Ik heb het plan om op de motor naar Spa te rijden voor de F1. Nu heb ik daar een aantal vragen over, waar mensen me hier vast mee kunnen helpen :D

- Goede camping aan te raden daar in de buurt? Mag ook stukje verder zijn :)
- Kost het geld om mijn motor te parkeren? Of kan ik gewoon langs de slagbomen? :P
- Ik wil eigenlijk op zondagavond direct weer terug, dus het zou handig zijn als ik ergens mn spullen kan opslaan (tent, slaapzak, etc). Iemand hier tips voor? Ergste geval moet ik terug naar de camping, maar das onhandig
The line is a dot to you!
pi_129400480
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:35 schreef Meike26 het volgende:

Nou, de DTM kan me dus niet boeien, juist door die downforce. Kijk naar NASCAR races op niet-ovals en zie hoe gruwelijk spectaculair die zijn. Zonder veel downforce, maar gewoon bruut vermogen en rijderscapaciteiten. Jazeker, zelfs heal - toe schakelen wordt daar nog toegepast! :Y _O_

Vorig jaar heb ik alle F1, Motogp, superbike, veel gp2, alle wtcc en alle nascar nationwide races gezien. En de beste race was een Nascar race, op een road course (Canada). Hij staat zelfs gewoon op youtube zie ik nu, dus oordeel zelf ;)
Laat WTCC maar deze kant op gaan...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:16:57 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129400491
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:11 schreef kepler het volgende:
Ik heb het plan om op de motor naar Spa te rijden voor de F1. Nu heb ik daar een aantal vragen over, waar mensen me hier vast mee kunnen helpen :D

- Goede camping aan te raden daar in de buurt? Mag ook stukje verder zijn :)
Camping Eau Rouge 4km tot circuit 2,7km tot ingang Stavelot, Nl'se uitbater.
quote:
- Kost het geld om mijn motor te parkeren? Of kan ik gewoon langs de slagbomen? :P
Welke slagbomen, daar staan gewoon parkeer wachters die je een plaats aanwijzen ;) Kosten zijn afhankelijk waar je 'm wilt zetten. Als je vanaf de camping wilt rijden tot de Stavelot ingang, dan kost 't ¤10 dacht ik.
quote:
- Ik wil eigenlijk op zondagavond direct weer terug, dus het zou handig zijn als ik ergens mn spullen kan opslaan (tent, slaapzak, etc). Iemand hier tips voor? Ergste geval moet ik terug naar de camping, maar das onhandig
Heb je geen afsluitbare koffers voor op de motor?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 27-07-2013 12:22:02 ]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:37:26 #19
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129401130
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:16 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Camping Eau Rouge 4km tot circuit 2,7km tot ingang Stavelot, Nl'se uitbater.
"Helaas zijn alle plaatsen reeds gereserveerd"

Vol dus...

quote:
[..]
Welke slagbomen, daar staan gewoon parkeer wachters die je een plaats aanwijzen ;) Kosten zijn afhankelijk waar je 'm wilt zetten. Als je vanaf de camping wilt rijden tot de Stavelot ingang, dan kost 't ¤10 dacht ik.
Aha ok, ik wil hem zo dichtbij mogelijk zetten :D 10tje is wel te doen

[..]
quote:
Heb je geen afsluitbare koffers voor op de motor?
Nope, alleen een roltas voor achterop :D
pi_129401901
Ik heb anders 20 euro betaald voor een parkeerkaart voor de auto. :%
pi_129402003
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:37 schreef kepler het volgende:

[..]

"Helaas zijn alle plaatsen reeds gereserveerd"

Vol dus...

[..]

Aha ok, ik wil hem zo dichtbij mogelijk zetten :D 10tje is wel te doen

[..]

[..]

Nope, alleen een roltas voor achterop :D
nouja behalve de kleren die je aanhebt heb je alleen eventueel eten en drinken nodig en dat kan in je rugzak mee lijkt me :+
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:05:06 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129402067
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

nouja behalve de kleren die je aanhebt heb je alleen eventueel eten en drinken nodig en dat kan in je rugzak mee lijkt me :+
Niet als ik op de camping blijf :P
pi_129402176
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:05 schreef kepler het volgende:

[..]

Niet als ik op de camping blijf :P
nouja de kleren die je aanhebt en een extra onderbroek dan :P
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:19:19 #24
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_129402575
Tent lijkt me ook handig :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:09:04 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129404022
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:00 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik heb anders 20 euro betaald voor een parkeerkaart voor de auto. :%
Voor hoelang was dat? Want ik heb afgelopen jaar, wel enkel voor vrijdag, ¤10 betaald. Als dat voor het heel weekend was, zou je idd een kaart voor ¤20 moeten kopen om op de officiële parkings van het circuit.

Trouwens, en dit geldt eigenlijk voor iedereen die wilt gaan, opletten met die boeren die hun wei open zetten als parking. Daar betaal je meestal het dubbele dan op de circuit parkings. En dan moet je alsnog 'n goeie 20 minuten wandelen. Die kom je meestal als eerste tegen als je afslag 10 van de E42 neemt, beter even gewoon doorrijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')