abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129440925
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Zwijgrecht: weigeren medewerking te verlenen aan een onderzoek waar 78 mensen gedood zijn.
Dat doe je alleen als je iets zwaar incriminerend te verbergen hebt.
Ik heb er geen verstand van. Maar er zullen vast andere redenen te verzinnen zijn. Ben in ieder geval blij dat jij geen rechter bent.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:32:15 #102
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129441064
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Zwijgrecht: weigeren medewerking te verlenen aan een onderzoek waar 78 mensen gedood zijn.
Dat doe je alleen als je iets zwaar incriminerend te verbergen hebt.
Het zwijgrecht is een gevolg van het rechtsbeginsel verwoord in diverse mensenrechtenverdragen waarin wordt gesteld dat een verdachte nooit hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
NB: een verdachte. Dat is wat anders dan een dader, en of een verdachte inderdaad een dader is, is ter beoordeling aan de rechter en alleen de rechter.

Deze verdachte zou wel eens zwaar getraumatiseerd kunnen zijn, en om die reden een beroep doen op zijn zwijgrecht.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 28 juli 2013 @ 19:36:18 #103
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129441223
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Zwijgrecht: weigeren medewerking te verlenen aan een onderzoek waar 78 mensen gedood zijn.
Dat doe je alleen als je iets zwaar incriminerend te verbergen hebt.
waarom als de belastende verklaring bij de aanklager ligt en niet bij de verdediging...
Alles wat je zegt kan ook tegen je gebruikt worden en ik denk niet dat de spoorwegen er op zitten te wachten op negatief info en verhalen van hun mensen .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 28 juli 2013 @ 19:40:23 #104
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129441379
quote:
13s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het zwijgrecht is een gevolg van het rechtsbeginsel verwoord in diverse mensenrechtenverdragen waarin wordt gesteld dat een verdachte nooit hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
NB: een verdachte. Dat is wat anders dan een dader, en of een verdachte inderdaad een dader is, is ter beoordeling aan de rechter en alleen de rechter.

Deze verdachte zou wel eens zwaar getraumatiseerd kunnen zijn, en om die reden een beroep doen op zijn zwijgrecht.
Dit.
De man zit trouwens in de cel als je het mij vraagt om te voorkomen dat hij zelfmoord pleegt( dat maak ik hier uit op)Althans dat zal zeker een hoofdreden zijn.
Evaristo Iglesias, a resident of Santiago de Compostela, said he heard the driver saying he tried to slow down but "it was too late".

Mr Iglesias said the driver, who was shocked and dazed, was repeatedly "saying he wanted to die" rather than see the damage at the scene.

In die staat kan de man beter zwijgen. Hij zal psychisch helemaal stuk zitten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 28 juli 2013 @ 20:35:25 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129443729
De machinist is 'as we speak' een verklaring af aan het leggen bij de rechter.
  zondag 28 juli 2013 @ 20:37:16 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129443834
En er is vanmorgen een van de gewonden
Overleden
pi_129443905
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 28 juli 2013 @ 21:11:52 #108
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129445639
quote:
13s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het zwijgrecht is een gevolg van het rechtsbeginsel verwoord in diverse mensenrechtenverdragen waarin wordt gesteld dat een verdachte nooit hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
NB: een verdachte. Dat is wat anders dan een dader, en of een verdachte inderdaad een dader is, is ter beoordeling aan de rechter en alleen de rechter.

Deze verdachte zou wel eens zwaar getraumatiseerd kunnen zijn, en om die reden een beroep doen op zijn zwijgrecht.
Getraumatiseerd omdat hij bewust en opzettelijk 78mensen gedood heeft? Is dat een nieuw soort dadercomplex?

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:36 schreef RAVW het volgende:

[..]

waarom als de belastende verklaring bij de aanklager ligt en niet bij de verdediging...
Alles wat je zegt kan ook tegen je gebruikt worden en ik denk niet dat de spoorwegen er op zitten te wachten op negatief info en verhalen van hun mensen .
Hij is al ontslagen bij die spoorwegen, dus als hij via opdracht opzettelijk die trein heeft laten ontsporen hadden ze hem echt niet ontslagen.

quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit.
De man zit trouwens in de cel als je het mij vraagt om te voorkomen dat hij zelfmoord pleegt( dat maak ik hier uit op)Althans dat zal zeker een hoofdreden zijn.
Evaristo Iglesias, a resident of Santiago de Compostela, said he heard the driver saying he tried to slow down but "it was too late".

Mr Iglesias said the driver, who was shocked and dazed, was repeatedly "saying he wanted to die" rather than see the damage at the scene.

In die staat kan de man beter zwijgen. Hij zal psychisch helemaal stuk zitten.
In eerste instantie zei hij dat er een mechanisch defect was. Na onderzoek en confrontatie duikt hij het zwijgrecht in, oftewel er is geen aantoonbaar defect gevonden. Iets wat trouwens sowieso gelul is aangezien die krengen meteen in de ankers vliegen.
  zondag 28 juli 2013 @ 21:14:22 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129445753
Het nieuws is nu dat hij is voorgeleid, maar dat niet bekend is of hij een verklaring af aan het leggen is.
Hij is al vanaf 19:45 bij de rechter
  zondag 28 juli 2013 @ 21:21:11 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129446100
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Zwijgrecht: weigeren medewerking te verlenen aan een onderzoek waar 78 mensen gedood zijn.
Dat doe je alleen als je iets zwaar incriminerend te verbergen hebt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_129446520
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:11 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Getraumatiseerd omdat hij bewust en opzettelijk 78mensen gedood heeft? Is dat een nieuw soort dadercomplex?
Wow. Echt een pareltje hierboven.
  zondag 28 juli 2013 @ 21:52:37 #112
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129447605
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:11 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Getraumatiseerd omdat hij bewust en opzettelijk 78mensen gedood heeft? Is dat een nieuw soort dadercomplex?

[..]

Hij is al ontslagen bij die spoorwegen, dus als hij via opdracht opzettelijk die trein heeft laten ontsporen hadden ze hem echt niet ontslagen.

[..]

In eerste instantie zei hij dat er een mechanisch defect was. Na onderzoek en confrontatie duikt hij het zwijgrecht in, oftewel er is geen aantoonbaar defect gevonden. Iets wat trouwens sowieso gelul is aangezien die krengen meteen in de ankers vliegen.
Case closed. Goh wat gaat dat snel als jij rechter bent. Goed voor ons rechtssysteem. Het zal enorme kosten besparen. Want je hoeft verder geen onderzoek meer te plegen.
De ritregistratie is niet eens door experts op dit moment geheel ontrafeld.

Even trollen.
De man is ontslagen, zal hij ook een gouden handdruk hebben gekregen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 28 juli 2013 @ 22:27:33 #113
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129449375
quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Case closed. Goh wat gaat dat snel als jij rechter bent. Goed voor ons rechtssysteem. Het zal enorme kosten besparen. Want je hoeft verder geen onderzoek meer te plegen.
Altijd weer jammer, dat soort onnozelaars. Gelukkig heeft ook Spanje de rechtspraak tegenwoordig goed voorelkaar.

quote:
De ritregistratie is niet eens door experts op dit moment geheel ontrafeld.
Er stond ook al in de krant dat er ook sprake van is geweest dat verschillende spoorlijnen, waaronder deze, uit de grond zijn gestampt als prestigeproject, en dat de autoriteiten wellicht uit haast wat steekjes hebben laten vallen als het ging om het controleren van het beveiligingssysteem.

quote:
Even trollen.
De man is ontslagen, zal hij ook een gouden handdruk hebben gekregen?
;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129450135
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Er stond ook al in de krant dat er ook sprake van is geweest dat verschillende spoorlijnen, waaronder deze, uit de grond zijn gestampt als prestigeproject, en dat de autoriteiten wellicht uit haast wat steekjes hebben laten vallen als het ging om het controleren van het beveiligingssysteem.

Het is een feit dat op dat stuk nog een oud type beveiligingssyesteem ligt, waarvan een groep zegt dat het niet remt, en anderen dat het pas ingrijpt als de trein boven de 200 km per uur gaat.
Feit is dat er een alarm is afgegaan op het bedieningspaneel, waarop de machinist had moeten reageren met remmen.

Ook in Portugal is maar iets meer dan de helft beveiligt met de nieuwste systemen. Je moet niet vergeten dat Europese richtlijnen niet echt verplicht zijn. (Voor zover ik weet).
Maar ik mag aannemen dat ze nu wel versneld de oude gaan vervangen.

Het is te makkelijk om het af te schuiven op een systeem. Dan kunnen ze machinisten wel achterwege laten....
Maar als blijkt dat er een systeem gefaald heeft, worden de spoorwegen aangeklaagd.

Technische mankementen van de trein zelf worden ook wel opgespoord.

De rechter is in bezit van de zwarte dozen, dus het zal voor hem duidelijker zijn dan voor ons wat er exact aan de hand was.
  zondag 28 juli 2013 @ 22:54:18 #115
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129450856
^^ Ik schuif het niet af op het systeem hoor, maar feit is dat er doorgaans bij zo'n ramp meerdere factoren van belang zijn. Daarom lijkt het me van het uiterste belang dat er eerst een diepgaand onderzoek moet komen voordat we meteen al iemand - in z'n eentje - schuldig verklaren.

Maar van wat ik zo lees begrijp ik dat dit gelukkig ook zal gaan gebeuren.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 28 juli 2013 @ 23:11:37 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129451673
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:40 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het is een feit dat op dat stuk nog een oud type beveiligingssyesteem ligt, waarvan een groep zegt dat het niet remt, en anderen dat het pas ingrijpt als de trein boven de 200 km per uur gaat.
Feit is dat er een alarm is afgegaan op het bedieningspaneel, waarop de machinist had moeten reageren met remmen.

Ook in Portugal is maar iets meer dan de helft beveiligt met de nieuwste systemen. Je moet niet vergeten dat Europese richtlijnen niet echt verplicht zijn. (Voor zover ik weet).
Maar ik mag aannemen dat ze nu wel versneld de oude gaan vervangen.

Het is te makkelijk om het af te schuiven op een systeem. Dan kunnen ze machinisten wel achterwege laten....
Maar als blijkt dat er een systeem gefaald heeft, worden de spoorwegen aangeklaagd.

Technische mankementen van de trein zelf worden ook wel opgespoord.

De rechter is in bezit van de zwarte dozen, dus het zal voor hem duidelijker zijn dan voor ons wat er exact aan de hand was.
Begrijp me niet verkeerd. Ik schuif het niet af op het systeem. Maar ik vind persoonlijk dat bij dit soort snelheden een passend systeem nodig is als back-up. Niet alleen bij het maken van fouten door een machinist maar hij zou ook onwel kunnen worden.En als een dodeman pas na 30 seconden de zaak gaat stil zetten ben je alsnog te laat als het net zou gebeuren waar je snelheid moet verminderen. Ik weet trouwens niet hoe dit bij deze treinen zit.
Het is van belang en zeker voor de slachtoffers en nabestaanden dat de onderste steen boven komt.
En daar is een grondig onderzoek hard voor nodig. En ik ga ervan uit dat ook dit net zoals in NL bij dit soort rampen ook in Spanje het recht zegeviert.

Trouwens in NL geven machinisten aan als seinen niet goed zichtbaar zijn etc. Dan word gelijk actie ondernomen. En worden eventueel herplaatst etc.
Nu weet ik niet of ooit de Spaanse machinisten geklaagd hebben over dit stuk. Mocht dat wel zo zijn dan vind ik het een slechte zaak als er niet geluisterd is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 28 juli 2013 @ 23:29:38 #117
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129452514
zo hij is weer even vrij man

http://www.nu.nl/buitenla(...)rijheid-gesteld.html

moet zich wel even melden bij de cops elke week en hij mag niet naar het buitenland verder is hij weer thuis bij zijn familie ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 29 juli 2013 @ 01:05:06 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129456295
quote:
Machinist ramptrein in vrijheid gesteld


De rechter die de treinramp in Santiago de Compostela onderzoekt, heeft zondagavond de vrijlating gelast van machinist Francisco José Garzón. Dat gebeurde nadat de 52-jarige bestuurder van de trein 2 uur lang was verhoord.

De rechter heeft Garzóns paspoort ingenomen, meldt de krant El País. Hij moet zich elke week bij de rechtbank melden en mag de komende tijd geen treinen besturen.

Garzón wordt beschuldigd van doodslag door roekeloos gedrag. De trein reed in de bocht op 4 kilometer van het station van Santiago de Compostela 190 kilometer per uur, hoewel daar slechts 80 kilometer is toegestaan. Het ongeluk kostte 79 mensen het leven. Van de 70 gewonden in ziekenhuizen verkeren er nog 22 in kritieke toestand.

Maandag wordt in de kathedraal van Santiago de Compostela een herdenkingsdienst voor de slachtoffers gehouden.

Bron: Telegraaf
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 29 juli 2013 @ 03:04:04 #119
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129458273
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Altijd weer jammer, dat soort onnozelaars. Gelukkig heeft ook Spanje de rechtspraak tegenwoordig goed voorelkaar.

[..]

Er stond ook al in de krant dat er ook sprake van is geweest dat verschillende spoorlijnen, waaronder deze, uit de grond zijn gestampt als prestigeproject, en dat de autoriteiten wellicht uit haast wat steekjes hebben laten vallen als het ging om het controleren van het beveiligingssysteem.

[..]

;)
Dus kort samen gevat in jouw mening: Als de overheid het zegt, moet jij het doen? Befehl ist befehl enzo.

Deze zogenaamde ''meester'' (ja, dat is het NS jargon voor kneuzen die net geen conducteur cq parkeerwachter kunnen worden) reed al een aardige tijd op dit traject. En heeft dus opzettelijk alle veiligheid laten varen omdat de spaanse ns dat opgedrongen heeft? Toch raar dat hij 4 jaar lang gewoon met 80 heeft gereden, om daarna ''omdat befehl'' er met 190 doorheen te schampen.
  maandag 29 juli 2013 @ 03:10:10 #120
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129458356
quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik schuif het niet af op het systeem. Maar ik vind persoonlijk dat bij dit soort snelheden een passend systeem nodig is als back-up. Niet alleen bij het maken van fouten door een machinist maar hij zou ook onwel kunnen worden.En als een dodeman pas na 30 seconden de zaak gaat stil zetten ben je alsnog te laat als het net zou gebeuren waar je snelheid moet verminderen. Ik weet trouwens niet hoe dit bij deze treinen zit.
Het is van belang en zeker voor de slachtoffers en nabestaanden dat de onderste steen boven komt.
En daar is een grondig onderzoek hard voor nodig. En ik ga ervan uit dat ook dit net zoals in NL bij dit soort rampen ook in Spanje het recht zegeviert.

Trouwens in NL geven machinisten aan als seinen niet goed zichtbaar zijn etc. Dan word gelijk actie ondernomen. En worden eventueel herplaatst etc.
Nu weet ik niet of ooit de Spaanse machinisten geklaagd hebben over dit stuk. Mocht dat wel zo zijn dan vind ik het een slechte zaak als er niet geluisterd is.
Ja, vind ik ook. Schijnbaar 100% van de overheden niet. Ook in Nederland is nog geen 1% beveiligd met zo'n systeem.
Hier zijn in 1 week tijd 3 treinen van de rails geraakt. 2 treinen met stukgoed van de VAG, en 1 trein met 2miljoen liter Chloor. Die laatste eindigde btw 6mtr lager in de sloot (met gelukkig minimale lekkage aan de wagons. met lekkage had je ongeveer met de wind en richting van die tijd zo'n 40k doden gehad, zeg maar 3 dorpen). Heeft ook 2 jaar geduurd voordat er wat aan gedaan werd, daar niet van.

Maar dan nog, als je als verse machinist onbekend met het terrein de snelheid rijdt die je mag rijden, valt je niets aan te rekenen. Als je 20% harder rijdt ook nog niet eens. Met 50% overtreding ben je wel onverantwoord bezig, en aansprakelijk. Maar met 100%+ ben je gewoon opzettelijk bezig.
  maandag 29 juli 2013 @ 04:45:01 #121
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129459247
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 03:04 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus kort samen gevat in jouw mening: Als de overheid het zegt, moet jij het doen? Befehl ist befehl enzo.

Deze zogenaamde ''meester'' (ja, dat is het NS jargon voor kneuzen die net geen conducteur cq parkeerwachter kunnen worden) reed al een aardige tijd op dit traject. En heeft dus opzettelijk alle veiligheid laten varen omdat de spaanse ns dat opgedrongen heeft? Toch raar dat hij 4 jaar lang gewoon met 80 heeft gereden, om daarna ''omdat befehl'' er met 190 doorheen te schampen.
Op dit soort onzin ga ik dus eventjes niet in. :{w
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129459333
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus schuldig.
:')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_129460920
Nog 1 maal. De man was gewoon bij zijn volle verstand en reed al een jaar op dat traject en kreeg en signaal binnen om te remmen. Wat MEER is er nodig om hem te laten remmen? Als we gaan rekenen op remsystemen van buitenaf kunnen ze de treinen beter automatiseren. Heb je nooit meer een menselijke fout.
Uiteraard had een bepaald systeem een verschil kunnen maken, en die zullen nu wel versneld overal komen.
Maar om de regering aan te vallen omdat niet overal de nieuwste liggen is raar. Het functioneerde toch gewoon met het oudere systeem? Ze hebben al tien jaar hoge snelheids treinen, nooit een probleem gehad. En als die nieuwste niet hadden bestaan had niemand er om geschreeuwd.
Soms loop je achter op de nieuwste snufjes, of kun je niet in 1 keer tig er van aanschaffen. Dat wil niet zeggen dat een regering wil dat reizigers gevaar lopen ofzo.

MAAR hij zit niet in het gevang omdat het onderzoek in volle gang is en de onderste steen boven wordt gehaald. Er wordt ook gekeken of er schuld gelegd kan worden bij de treinenbouwer of spoorwegmaatschappij. Technische mankementen worden niet uitgesloten.
Hij heeft trouwens toegegeven onvoorzichtig te zijn geweest.

quote:
De oorzaak wordt nog onderzocht. De zwarte dozen moeten helpen uitsluitsel te geven. Gisteravond moesten die nog geopend worden.De comessaris van de politie José Luis Balseiro Vigo, geciteerd door de krant El Mundo, zegt dat "alle lijnen van onderzoek open staan".

Oftewel de onderzoekers wwrken zonder voorkeurs thesis, het kan een menselijke fout zijn, een tecnische fout of een combinatie van factoren. Niets wordt uitgesloten.
@Cherna, het enige dat de machinisten over dat stuk zeggen is dat er inderdaad nogal bruusk van 200 naar 80 moet worden gegaan.
Maar dit wordt aangegeven.

Verder is de bocht berucht omdat het de wagons laat schudden.
En haakse bochten in zo´n traject lijken mij absurd, maar dat komt mede omdat er ook normaal treinverkeer over gaat.

Enfin, er zal wel over gebogen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alentejana op 29-07-2013 10:04:49 ]
  maandag 29 juli 2013 @ 12:30:58 #124
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129465531
@ TheThirdMark mooie conclusie. Petje af. Daar had ik niet eens aan gedacht.

@ Alentejana
Mensen maken fouten. Ik heb zo een idee dat jij dat niet wilt snappen. Wat meer is er nodig om te remmen. Tja niet meer dan een remkraan bedienen. Weet jij wat er zich afspeelde? Ik blijf neutraal totdat het onderzoek is afgerond.
Maar wat is er meer nodig voor een chirurg om goed te kijken of er geen schaar achter blijft na een operatie.
Wat is er meer nodig om een bus of auto op de weg te houden.
Er vallen balkons naar beneden, er vinden branden plaats etc etc. Vaak allemaal een oorzaak van menselijke fouten. Bij productieprocessen vinden menselijke fouten plaats door een onjuiste bediening terwijl het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn de juiste afsluiter open te draaien. Dit terwijl hij al jaren dezelfde afsluiter opendraait en toch de verkeerde neemt.


En dan nog de spoorbeheerder die al verklaarde dat de machinist schuldig is terwijl de zwarte dozen nog bekeken moeten worden. Is dat niet wat te voorbarig dan.

In jou theorie zal je dus nooit schade kunnen verhalen aan de infra beheerder. Slecht nieuws voor slachtoffers. Goed nieuws voor de infra beheerder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 29-07-2013 12:58:21 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129466729
quote:
'Spaanse machinist geeft menselijke fout toe'

De bestuurder van de Spaanse ramptrein heeft bekend dat het ongeluk een menselijke fout was. Dat meldt de Spaanse krant El Mundo maandag op basis van bronnen.

Francisco José Garzón (52) heeft tijdens zijn verhoor zondagavond heeft toegegeven dat hij ''onoplettend'' is geweest en niet precies wist waar hij reed.
Bij de ontsporing woensdagavond in Santiago de Compostela kwamen 79 mensen om het leven. Garzón reed ruim twee keer zo hard als toegestaan.

Hij wordt beschuldigd van doodslag door roekeloos gedrag. De machinist is na het verhoor vrijgelaten, maar moet zich wekelijks bij de rechtbank melden.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')