Ik heb er geen verstand van. Maar er zullen vast andere redenen te verzinnen zijn. Ben in ieder geval blij dat jij geen rechter bent.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zwijgrecht: weigeren medewerking te verlenen aan een onderzoek waar 78 mensen gedood zijn.
Dat doe je alleen als je iets zwaar incriminerend te verbergen hebt.
Het zwijgrecht is een gevolg van het rechtsbeginsel verwoord in diverse mensenrechtenverdragen waarin wordt gesteld dat een verdachte nooit hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zwijgrecht: weigeren medewerking te verlenen aan een onderzoek waar 78 mensen gedood zijn.
waarom als de belastende verklaring bij de aanklager ligt en niet bij de verdediging...quote:Op zondag 28 juli 2013 19:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het zwijgrecht is een gevolg van het rechtsbeginsel verwoord in diverse mensenrechtenverdragen waarin wordt gesteld dat een verdachte nooit hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
NB: een verdachte. Dat is wat anders dan een dader, en of een verdachte inderdaad een dader is, is ter beoordeling aan de rechter en alleen de rechter.
Deze verdachte zou wel eens zwaar getraumatiseerd kunnen zijn, en om die reden een beroep doen op zijn zwijgrecht.
Getraumatiseerd omdat hij bewust en opzettelijk 78mensen gedood heeft? Is dat een nieuw soort dadercomplex?quote:Op zondag 28 juli 2013 19:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het zwijgrecht is een gevolg van het rechtsbeginsel verwoord in diverse mensenrechtenverdragen waarin wordt gesteld dat een verdachte nooit hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
NB: een verdachte. Dat is wat anders dan een dader, en of een verdachte inderdaad een dader is, is ter beoordeling aan de rechter en alleen de rechter.