abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:04:51 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129406798
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:40 schreef Luxuria het volgende:
Wel gek dat er weer zo'n tegenstrijdige berichten zijn.
Collega's zeggen dat hij een voorbeeldige machinist was en nooit te hard reed, maar op Facebook zou hij hebben lopen opscheppen over de hoge snelheden die hij reed.
Tja facebook. Leuk als je daar iets plaatst. In mijn tijd schepte je ook op dat je een aantal meiden had versierd op een avond en met die meiden het bed had gedeeld. Een leuk lulverhaal doet het prima om je te presenteren. Maar ondertussen had je een blauwtje opgelopen.

De man is 30 jaar machinist. Nog nooit eerder problemen gehad. Althans dat zeggen collega's of een collega.

Bij een ramp in deze omvang spelen meer factoren een rol dan alleen een machinist die een fout maakt. Bij een risicoanalyse mag je verwachten dat men onderzoekt wanneer op dat punt de machinist vergeet te remmen om welke reden dan ook dat er ingegrepen moet worden door een deugdelijk veiligheidssysteem. Dat ontbreekt hier. Met die snelheden een systeem plaatsen dat gelijk staat aan het passieve systeem(alleen een waarschuwing en het indrukken van een attentie knop) is vragen om problemen als de machinist om welke reden dan ook verzaakt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Lieve Belg zaterdag 27 juli 2013 @ 16:06:23 #77
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_129406837
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja facebook. Leuk als je daar iets plaatst. In mijn tijd schepte je ook op dat je een aantal meiden had versierd op een avond en met die meiden het bed had gedeeld. Een leuk lulverhaal doet het prima om je te presenteren. Maar ondertussen had je een blauwtje opgelopen.

Die foto van 200 km per uur kan ook volledig uit de context gerukt zijn. Als dat op een lijn is waar hij 200 mag is daar niks verkeerd mee.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:28:24 #78
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129407310
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:06 schreef Jump het volgende:

[..]

Die foto van 200 km per uur kan ook volledig uit de context gerukt zijn. Als dat op een lijn is waar hij 200 mag is daar niks verkeerd mee.
Het lullige is dat hij zelf een account heeft aangemaakt en dit geplaatst heeft. Les 1. Nooit over je eigen vakgebied op facebook of youtube etc iets plaatsen of het nou waar is of opschepperij om ook iets tegen je collega's te kunnen vertellen. Wat dat betreft is hij niet al te slim geweest.
Nee een cowboy verhaal plaatsen als machinist zijnde is echt niet slim.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:40:30 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129407584
Ik doe even een voorspelling. Ik denk dat de machinist zo stil mogelijk blijft, wacht op een veroordeling en in de bak zelfmoord pleegt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:51:36 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129407884
Naar wat ik begrijp, was hij 'net' van de hsl over gegaan op het reguliere treinnet. Op het hsl net zijn diverse veiligheidsmelders oid. Ook digitale.
Op het reguliere net zijn er ook waarschuwingssystemen, maar die treden pas in werking bij een snelheid van 200kmhu.

Vandaag hebben er al diverse uitvaarten plaatsgevonden.
pi_129410274
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:40 schreef SpecialK het volgende:
Ik doe even een voorspelling. Ik denk dat de machinist zo stil mogelijk blijft, wacht op een veroordeling en in de bak zelfmoord pleegt.
Stel je even voor dat je machinist bent en jezelf in volle vaart op een krappe bocht ziet aankomen, met een muur daarnaast. Ik denk dat de machinist zelfmoord wilde plegen. Hij moet geweten hebben dat het remsysteem daar niet werkte. De tweede machinist sliep of was even weg, hij greep z'n kans.
pi_129410680
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Stel je even voor dat je machinist bent en jezelf in volle vaart op een krappe bocht ziet aankomen, met een muur daarnaast. Ik denk dat de machinist zelfmoord wilde plegen. Hij moet geweten hebben dat het remsysteem daar niet werkte. De tweede machinist sliep of was even weg, hij greep z'n kans.
Dat is het rare van het alles, wat jij zegt kan. Het is niet de eerste keer dat een depressief iemand andere meesleept, wel raar zijn commentaar. (Dat hij hoopt dat er geen slachtoffers vallen) Als hij dat gepland heeft wist hij donders goed dat er vele slachtoffers zouden zijn.
Een defect is ook een optie, nogmaals ik ben blij dat hij nog leeft wat dat betreft
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_129412298
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:44 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat is het rare van het alles, wat jij zegt kan. Het is niet de eerste keer dat een depressief iemand andere meesleept, wel raar zijn commentaar. (Dat hij hoopt dat er geen slachtoffers vallen) Als hij dat gepland heeft wist hij donders goed dat er vele slachtoffers zouden zijn.
Een defect is ook een optie, nogmaals ik ben blij dat hij nog leeft wat dat betreft
Als het gelukt was, had hij niks gemerkt van de andere slachtoffers. Nu wel, tot zijn eigen verdriet.
pi_129412356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als het gelukt was, had hij niks gemerkt van de andere slachtoffers. Nu wel, tot zijn eigen verdriet.
Ja dat zou ook kunnen. Het gebeurt helaas vaak dat er onschuldige mensen meegetrokken worden.
We wachten het maar af.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_129413169
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar nogmaals ik verdedig niet de machinist. Als hij na een onderzoek opzettelijk dit veroorzaakt heeft of niet met zijn werk bezig was op een zodanige manier dat hij het echt had kunnen voorkomen dan word hij gestraft wat niet meer dan normaal is.

Het beveiligingssysteem is wel degelijk van groot belang om een ramp als deze te voorkomen. Al mijn collega's die ik gisteren gesproken heb snappen hier niets van. Daarbij was de beheerder wel heel erg snel met zijn conclusie dat de machinist schuldig is.
Ik wil hierover dit zeggen:
Ik ga er niet vanuit dat iemand, wie dan ook, zoiets opzettelijk veroorzaakt tenzij het een terrorist is. Maar die willen zelf het liefst naar de hemel voor hun maagden, dus dan is het slecht gedaan.
Maar het feit blijft dat hij veel te hard gereden heeft, en het traject als 60 keer eerder gedaan heeft, dus dat die bochten daar komen is niet echt een verrassing.
Er zijn tegenstrijdige verhalen of er wel of niet eerdr op het traject gewaarschuwd wordt om af te remmen, maar zeker is dat er een signaal gegeven is naar zijn bedieningspaneel.
Maar hoe dan ook, op het moment dat hij 190 rijdt waar je 80 moet, lijkt het me terecht om hem als schuldige aan te wijzen, tot blijkt dat er wellicht een technische fout is waardoor hij niet heeft kunnen remmen.
Door geschiedenis heen blijkt dat dit soort dingen meestal verooraakt worden door opeenvolgende kleine dingetjes.

Ik geloof verder persoonlijk niet dat een beveiligingssysteem de ontsporing had voorkomen, maar wel dat de impact minder was geweest.
En ik blijf vinden dat een beveiliggingssysteem er dan wel is om rampen te voorkomen, maar niet om het werk van de machinist over te nemen.
Je moet er niet op gaan vertrouwen, een systeem kan ook uitvallen....
Nogmaals, als blijkt dat hij een appelflauwte had, dan zal niemand hem iets kwalijk nemen.
Men was al op weg om het nieuwe systeem overal in te voeren en dat zal nu wat sneller gaan, ik denk ook in Portugal, waar ook maar iets meer dan de helft beveiligt is met het nieuwe systeem. Zo komt er toch nog wat goeds uit, maar het is wel een beetje de put dempen als het kalf verdronken is.

Overigens vind ik het hele hoge snelheidstrein gebeuren op het iberisch schiereiland een beetje, tja, half werk, omdat het spoor gewoon overal toegankelijk is en er stukken zijn waar ze over bestaand spoor moeten en er moet dus regelmatig van spoorbreedte gewisseld...dat moet wel tot technische mankementen kúnnen leiden. En de systemen zijn dus niet overal het nieuwe Europese.
Dat even terzijde.

Ik sta hier totaal neutraal in, ik ben geen gebruikmaker van dergelijke treinen, ik heb niks met de spoorwegen te maken, ben geen Spanjaard...
Dus ik ga gewoon op de berichtgeving (in Spanje en Portugal)af.

Ik vind het heel apart dat sommige dingen worden gequote (niet door jou) met een commentaar erbij waaruit blijkt dat dingen heel anders worden opgevat dan bedoeld.

Ik vind het ook jammer dat sommige mensen lollig proberen te zijn of mensen proberen af te zeiken of puur uit emotie reageren, maar ook Fok!kers zijn "slechts mensen."
Ik ook. Ik heb niet overal verstand van dus zal ik best domme dingen zeggen hier en daar, maar ga er van uit dat ik in elk geval geen haat draag naar de machinist ondanks het feit dat ik een enorme hekel heb aan mensen die van hard gaan houden en dat doen met de verantwoording over de passagiers.
Ik ben nuchter genoeg om te begrijpen dat er meer aan de hand kán zijn en wacht het onderzoeken conclusies af.

Overigens wil hij dood. Neem aan dat dát ook al gemeld was?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:38:13 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129413270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat iemand, wie dan ook, zoiets opzettelijk veroorzaakt tenzij het een terrorist is. Maar die willen zelf het liefst naar de hemel voor hun maagden, dus dan is het slecht gedaan.
Maar het feit blijft dat hij veel te hard gereden heeft, en het traject als 60 keer eerder gedaan heeft, dus dat die bochten daar komen is niet echt een verrassing.
Er zijn tegenstrijdige verhalen of er wel of niet eerdr op het traject gewaarschuwd wordt om af te remmen, maar zeker is dat er een signaal gegeven is naar zijn bedieningspaneel.
Maar hoe dan ook, op het moment dat hij 190 rijdt waar je 80 moet, lijkt het me terecht om hem als schuldige aan te wijzen, tot blijkt dat er wellicht een technische fout is waardoor hij niet heeft kunnen remmen.
Door geschiedenis heen blijkt dat dit soort dingen meestal verooraakt worden door opeenvolgende kleine dingetjes.

Ik geloof verder persoonlijk niet dat een beveiligingssysteem de ontsporing had voorkomen, maar wel dat de impact minder was geweest.
En ik blijf vinden dat een beveiliggingssysteem er dan wel is om rampen te voorkomen, maar niet om het werk van de machinist over te nemen.
Nogmaals, als blijkt dat hij een appelflauwte had, dan zal niemand hem iets kwalijk nemen.
Men was al op weg om het nieuwe systeem overal in te voeren en dat zal nu wat sneller gaan, ik denk ook in Portugal, waar ook maar iets meer dan de helft beveiligt is met het nieuwe systeem. Zo komt er toch nog wat goeds uit, maar het is wel een beetje de put dempen als het kalf verdronken is.

Overigens vind ik het hele hoge snelheidstrein gebeuren op het iberisch schiereiland een beetje, tja, half werk, omdat het spoor gewoon overal toegankelijk is en er stukken zijn waar ze over bestaand spoor moeten en er moet dus regelmatig van spoorbreedte gewisseld...dat moet wel tot technische mankementen kúnnen leiden. En de systemen zijn dus niet overal het nieuwe Europese.
Dat even terzijde.

Ik sta hier totaal neutraal in, ik ben geen gebruikmaker van dergelijke treinen, ik heb niks met de spoorwegen te maken, ben geen Spanjaard...

Ik vind het heel apart dat sommige dingen worden gequote (niet door jou) met een commentaar erbij waaruit blijkt dat dingen heel anders worden opgevat dan bedoeld.

Ik vind het ook jammer dat sommige mensen lollig proberen te zijn of mensen proberen af te zeiken of puur uit emotie reageren, maar ook Fok!kers zijn "slechts mensen."
Ik ook. Ik heb niet overal verstand van dus zal ik best domme dingen zeggen hier en daar, maar ga er van uit dat ik in elk geval geen haat draag naar de machinist ondanks het feit dat ik een enorme hekel heb aan mensen die van hard gaan houden en dat doen met de verantwoording over de passagiers.
Ik ben nuchter genoeg om te begrijpen dat er meer aan de hand kán zijn en wacht het onderzoeken conclusies af.

Dat hij dat heeft geroepen is hier bekend ja.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_129413348
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat hij dat heeft geroepen is hier bekend ja.
Dat lijkt me wel begrijpelijk na zo'n fout
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:41:45 #88
405336 Pandabanana
RAWR the RAWR
pi_129413359
Ja, als je de dood van zoveel mensen op je geweten hebt.. dan had je beter dood kunnen zijn ;)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:52:40 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129413615
quote:
Machinist ramptrein beschuldigd van doodslag

De machinist van de hogesnelheidstrein die woensdagavond ontspoorde in het Spaanse Santiago de Compostela wordt beschuldigd van ''doodslag door roekeloos gedrag''.

Dat heeft de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken, Jorge Fernandez Diaz, zaterdag laten weten, aldus de BBC.

Door het ongeval, waarbij de trein in een bocht uit de rails vloog, kwamen 78 mensen om het leven. De machinist Francisco Jose Garzon Amo raakte lichtgewond. Hij is inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en zit op het politiebureau waar hij wordt verhoord.

Direct na het ongeval gaf hij toe veel te hard te hebben gereden. Hij zou met een snelheid van 190 hebben gereden terwijl ter plekke 80 was toegestaan. Inmiddels maakt hij gebruik van zijn zwijgrecht.

Geďdentificeerd

Justitie in Spanje heeft zaterdag laten weten dat alle 78 mensen die bij de treinramp zijn omgekomen, inmiddels zijn geďdentificeerd. Een van de laatste drie doden van wie de identiteit nog niet was vastgesteld, blijkt een Fransman te zijn.

In ziekenhuizen liggen nog 71 gewonden. Van 31 van hen is de toestand kritiek.

Bron: nu.nl
Meeste was al bekend, maar het nieuws over de doden en gewonden leek me wel relevant.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:08:21 #90
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129414056
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat even terzijde.

Och dat sommige lollig willen zijn is geen probleem. Dat zul je altijd hebben. Ook het commentaar dat je geeft is natuurlijk geen probleem. Ik ben niet geraakt hoor. Ik heb er begrip voor en voer een discussie met jou en dat moet kunnen toch? Ik probeer alleen iets uit te leggen wat een machinist zoal uitvoert en hoe hij mogelijk bepaalde zaken kan beleven al is dit natuurlijk ook voor iedere machinist weer iets anders.

Je hebt gelijk dat een beveiligingssysteem nooit het werk van een machinist kan of moet overnemen. Maar het is een backup als een machinist compleet faalt omdat het ook maar een mens is die afgeleid kan worden. Het is een essentieel onderdeel van het spoorwezen. Als een machinist met zijn werk bezig is anticipeert hij op seinen. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld met slecht weer hij de remming al ver voor de opdracht van het sein dat een remming oplegt begint.(gladheid). Je bijvoorbeeld snelheid aanpast bij bepaalde seinbeelden ivm meerdere treinen voor je etc etc.
Maar een juiste beveiliging grijpt in en zet de trein met een snelremming neer. En dat merk je wel als reiziger maar je vliegt dan niet door de rijtuigen.
Als ik ff zo bekijk met een snelheid van 200 km/u had hij ongeveer 70 seconden de tijd om de remming uit te voeren tot 80 km/u.(als hij 4 km van tevoren een waarschuwing had gekregen.) Als hij afgeleid was door welke omstandigheden dan ook omdat hij het signaal in de cabine heeft gemist en het mat niet ingrijpt omdat hij geen remming inzet dan is het na 50 sec al te laat. En 50 sec is niets.
En ja ik kan me voorstellen dat de man maar liever dood is met zoveel leed aan mensenlevens achter je naam. Ongeacht schuldig of niet. Hij heeft geen leven meer. Tja en dat in 70 sec.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 27-07-2013 21:13:59 ]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:15:59 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129414242
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

Och dat sommige lollig willen zijn is geen probleem. Dat zul je altijd hebben. Ook het commentaar dat je geeft is natuurlijk geen probleem. Ik ben niet geraakt hoor. Ik heb er begrip voor en voer een discussie met jou en dat moet kunnen toch? Ik probeer alleen iets uit te leggen wat een machinist zoal uitvoert en hoe hij mogelijk bepaalde zaken kan beleven al is dit natuurlijk ook voor iedere machinist weer iets anders.

Je hebt gelijk dat een beveiligingssysteem nooit het werk van een machinist kan of moet overnemen. Maar het is een backup als een machinist compleet faalt omdat het ook maar een mens is die afgeleid kan worden. Het is een essentieel onderdeel van het spoorwezen. Als een machinist met zijn werk bezig is anticipeert hij op seinen. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld met slecht weer hij de remming al ver voor de opdracht van het sein dat een remming oplegt begint.(gladheid). Je bijvoorbeeld snelheid aanpast bij bepaalde seinbeelden ivm meerdere treinen voor je etc etc.
Maar een juiste beveiliging grijpt in en zet de trein met een snelremming neer. En dat merk je wel als reiziger maar je vliegt dan niet door de rijtuigen.
Als ik ff zo bekijk met een snelheid van 200 km/u had hij ongeveer 70 seconden de tijd om de remming uit te voeren tot 80 km/u.(als hij 4 km van tevoren een waarschuwing had gekregen.) Als hij afgeleid was door welke omstandigheden dan ook omdat hij het signaal in de cabine heeft gemist en het mat niet ingrijpt omdat hij geen remming inzet dan is het na 50 sec al te laat. En 50 sec is niets.
En ja ik kan me voorstellen dat de man maar liever dood is met zoveel leed aan mensenlevens achter je naam. Ongeacht schuldig of niet. Hij heeft geen leven meer. Tja en dat in 70 sec.
Maar hij reed al een jaar op dat traject. Dan ken je het toch wel?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:20:34 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129414368
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar hij reed al een jaar op dat traject. Dan ken je het toch wel?
Tja maar dan nog kun je afgeleid worden. Een voorbeeld dan.
Stel je komt langs een perron binnen en hebt geel gehad. Het volgende sein is rood. Nu zie je plots een kind dicht langs de perronrand lopen en bent daar compleet op gefixeerd. En dan plots schiet je 3 meter door rood. Het is mij niet gebeurd maar het is een voorbeeld. Of in treinen waar geen conducteur aanwezig is en je hebt van die glazen wanden waar plots een reiziger op de deur bonkt en heisa maakt. Oops afgeleid en daar ga je.
De laagstaande zon, Och zo zijn er tal van voorbeelden.
Of een treinofiel maakt een foto in de avond die je compleet verblind door zijn flitser bij binnenkomst van een station.

Allemaal zaken die je kunnen afleiden. Hoeft niet. Meestal is dat ook niet het geval anders zou er vaker wat gebeuren. Och ja hoe kan iemand afgeleid worden. Vul het zelf maar in. En zelfs afgeleid worden hoeft geen probleem te zijn in de zin van er gebeurt iets dat mis gaat, mits je niet in de buurt van een gevaarpunt bent.
Maw het is een combinatie van veel factoren. Een opeenstapeling van factoren die rampen veroorzaakt. De wet van Murphy.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cherna op 27-07-2013 22:06:20 ]
pi_129414732
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja maar dan nog kun je afgeleid worden. Een voorbeeld dan.
Stel je komt langs een perron binnen en hebt geel gehad. Het volgende sein is rood. Nu zie je plots een kind dicht langs de perronrand lopen en bent daar compleet op gefixeerd. En dan plots schiet je 3 meter door rood. Het is mij niet gebeurd maar het is een voorbeeld. Of in treinen waar geen conducteur aanwezig is en je hebt van die glazen wanden waar plots een reiziger op de deur bonkt en heisa maakt. Oops afgeleid en daar ga je.
De laagstaande zon, Och zo zijn er tal van voorbeelden.
Of een treinofiel maakt een foto in de avond die je compleet verblind door zijn flitser bij binnenkomst van een station.
Lijkt me dan dat je juist rustig aan gaat doen, jemig wat een duim heb jij
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:36:33 #94
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129414933
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Lijkt me dan dat je juist rustig aan gaat doen, jemig wat een duim heb jij
Ik heb er zelfs twee. Is dat wat.
pi_129415827
Ik vind een normale discussie totaal geen probleem, hoor. Hoe meer visies je krijgt, hoe beter je een beeld kunt vormen. En als je je mening wilt verdedigen, zul je ook moeten informeren, dus dat is ook alleen maar nuttig.
pi_129426858
Alle 78 doden zijn geidentificeerd. Ze hebben er 60 uur over gedaan.

Een baby was trouwens ongedeerd uit de trein gekomen.

Er liggen nog 42 mensen in het ziekenhuis, waarvan 30 nog kritiek.

(Foto: AFP, RAFA RIVAS)

De familieleden en vrienden van de gewonden hebben de publieke en professionele hulp bedankt evenals hun buren (hier kun je dat lezen als inwoners van de hele wijk).
pi_129434198
Laatste nieuws:

Alle doden Spaanse treinramp geďdentificeerd
Spaanse autoriteiten melden dat de laatste drie lijken van de treinramp in Santiago de Compostela zijn geďdentificeerd. De trein ontspoorde vorige week op hoge snelheid.

Dat meldt persbureau AP.
De autoriteiten hebben niet de namen van de overledenen bekend gemaakt maar we alle families ingelicht. De nabestaanden kunnen de persoonlijke bezitten die zijn geborgen de komende week ophalen.
De regionale rechtbank van Galicië zei ook nog dat er in totaal acht buitenlandse reizigers waren onder de slachtoffers: zij kwamen uit Frankrijk, Venezuela, Algerije, Verenigde Staten, Brazilië, Mexico, Italië en de Dominicaanse Republiek.
Ondertussen worden in Santiago de Compostela bloemen en zwarte lintjes neergelegd. Op de brug vlak bij de plaats van het ongeluk legde iemand bloemen neer met het opschrift "We zijn allemaal solidair met de stad Santiago".

Verhoor
Een onderzoeksrechter wil zondag de machinist verhoren van de hogesnelheidstrein. Dat heeft justitie in de Spaanse regio Galicië bekendgemaakt.
Uit het verhoor van de 52-jarige machinist José Francisco Garzón, die wordt beschuldigd van doodslag door roekeloos gedrag, moet duidelijk worden waarom hij zo hard reed in de bocht waar het ongeval plaatsvond. De trein kwam met een snelheid van 190 kilometer per uur aangereden, terwijl 80 daar is toegestaan.
De machinist, die zaterdag uit het ziekenhuis werd ontslagen, heeft de nacht doorgebracht in een politiecel. Hij beroept zich op zijn zwijgrecht.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:23:59 #98
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129437337
quote:
Hij beroept zich op zijn zwijgrecht.
Dus schuldig.
pi_129437439
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus schuldig.
Vreemde voortijdige conclusie.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:23:28 #100
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129440709
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:29 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Vreemde voortijdige conclusie.
Zwijgrecht: weigeren medewerking te verlenen aan een onderzoek waar 78 mensen gedood zijn.
Dat doe je alleen als je iets zwaar incriminerend te verbergen hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')