Uiteraard.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:23 schreef Alentejana het volgende:
Okee.
Dat is wel het laatste bericht zo´n beetje.
De rest is dus gewoon verhalen van mensen.
En ik neem aan dat de machinist gewoon het onderzoek afwacht en maar ziet of ze kunnen bewijzen dat hij schuld heeft ofzo?
Zou me niet verbazen. Maar je weet het niet van tevoren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:23 schreef Alentejana het volgende:
Okee.
Dat is wel het laatste bericht zo´n beetje.
De rest is dus gewoon verhalen van mensen.
En ik neem aan dat de machinist gewoon het onderzoek afwacht en maar ziet of ze kunnen bewijzen dat hij schuld heeft ofzo?
Dank voor de info!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:27 schreef Alentejana het volgende:
De artsen en verplegers M/V hebben de nacht van het ongeluk gewoon spontaan doorgewerkt (overuren gemaakt) om de gewonden te helpen.
daar ook een apart stukje over.
En het prinselijk paar is er heen afgereisd.
Verder niet zoveel byzonders te vinden.
Nu even naar portugese sites.
Dank.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:35 schreef Alentejana het volgende:
Maandag is de begravenis van de doden die gevallen zijn. De ceremonie is in de kathedraal van Santiago de Compostela en Mariano Rajoy, de premier zal daarbij aanwezig zijn.
Dat is het nieuws van het laatste uur.
Vroeger hadden we hier bij gemeenten ook een afdeling/dienst Openbare Werken, dus dat kan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:40 schreef Alentejana het volgende:
De minsiter van binnelandse zaken Jorge Fernández Díaz, brengt samen met de minister van openbare werken (bestaat dat?) Ana Pastor, een bezoek aan de plek waar de trein is ontspoort en zal de familie van de dodelijke slachtoffers bezoeken.
Okee, bedankt. Het klonk me vreemd in de oren, maar ik weet verder weinig van dat soort dingen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vroeger hadden we hier bij gemeenten ook een afdeling/dienst Openbare Werken, dus dat kan.
Openbare Werken is/was openbare werkenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:46 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Okee, bedankt. Het klonk me vreemd in de oren, maar ik weet verder weinig van dat soort dingen.
Vind ik ook! Bedankt, Alentejana.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt tof dat je zo je best doet om ons van info te voorzien
De machinist heeft schuld bekend over het telerail systeem. Maar vooralsnog zal een onderzoek moeten uitwijzen of dat zo is. Ik kan dit niet uitleggen maar bij het zien aankomen van een nare zaak kun je vreemde zinnen uitbraken. Bij een aanrijding roept mogelijk een machinist ook in een vlaag dat ze iemand dood hebben gereden en voelen zich schuldig. En dan is dat nog wel iets anders. Ik ga niet mijn persoonlijke ervaringen melden op een forum. Maar dat gevoel kunnen alleen machinisten onder elkander uitleggen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:56 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb in het vorige topic al een keer gevraagd hoe het er uit ziet als zo´n trein geremd wordt. Ik heb daar geen antwoord op gekregen.
Maar ik kan me zomaar voorstellen dat de mensen dan ook door de wagons vliegen.
Lekker makkelijk om, wanneer het bewezen wel de schuld is van de machinist, een beveiligingssysteem de schuld te geven.
De man kende dat traject als zijn broekzak, en wist waar hij moest remmen en heeft dat niet gedaan, punt.
En ja nu zal een en ander wel vervangen worden.
Klagen over bochten voordat je een station binnen moet lopen? Hoe hard willen ze op dat station afkomen?
En ja, het was makkelijker geweest als ze er niet in zaten, maar er wonen mensen en ja dat wordt gigantisch duur plus dat mensen kunnen gaan procederen, dus dat gaat heel lang duren.
Maar omdat er bochten zitten omdat de regering zogenaamd geen geld genoeg er aan uit wil geven, mogen machinisten maar met 190 door een bocht knallen?
Het gaat niet om een beetje trollen op een forum ofwel? Hij liet zien dat hij hard ging en was daar trots op, en met de verantwoording over passagiers, is dat niet te pruimen, of het nou "leuk" bedoeld is of niet.
En feit dat hij weer gewoon te hard ging waar dat niet mocht. De man wordt justitueel verantwoordelijk gesteld voor de dood van 78 mensen. Dat doen ze niet omdat hij onschuldig was.
Waarom is het zo moeilijk te verkroppen dat die man schuld heeft aan veel te hard rijden?
Waarom het afschuiven op een systeem dat niet gemaakt is om zijn werk over te nemen?
En ja, beruchte bocht, maar dan zou je daar dus EXTRA rekening mee moeten houden. Is dat zo moeilijk?
Het is schandalig dat zelfs de eerste machinist met naam etc in het nieuws komt. Hij zal mogelijk familie hebben. Hier in NL komt dat gelukkig niet voor. Op dat gebied heeft de pers hier in NL nog enig verstand.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:02 schreef Alentejana het volgende:
Ja, het is een heilige.
Geen woord over de 2e machinist...Die mag zelfs volkomen anonimiteit genieten.
Dit dus!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
En als laatste wil ik nog wel kwijt dat iedereen fouten kan maken. Zelfs een chirurg, advocaat, bankier etc maakt fouten en die hebben nog wel even een ander salaris. Maar dat terzijde.
quote:De machinist van de ontspoorde trein in Santiago de Compostella zit vast op een politiebureau. Hij is aangeklaagd voor dood door schuld, melden Spaanse kranten.
Vrijdag werd Francisco José Garzón Amo officieel aangehouden en in staat van beschuldiging gesteld. Toen kon hij vanwege zijn verwondingen nog niet worden vastgezet. Hij werd vandaag uit het ziekenhuis ontslagen.
De politie vermoedt dat roekeloosheid van Amo de oorzaak is van de crash waarbij 78 mensen om het leven kwamen.
Late reactie
Volgens een reconstructie van de krant El País kreeg hij vlak voor de ontsporing een waarschuwingssignaal, maar reageerde hij te laat.
In de bocht waar de nieuwe hogesnelheidslijn overgaat op het oude spoor ging het mis. Kort daarna zei Amo in een telefoontje aan de alarmcentrale dat hij "het heeft verkloot
Bron: NOS
Is in veel landen zo , als je Spanje opgepakt wordt gewoon met voor en achternaam in de krant of op tv.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:03 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is schandalig dat zelfs de eerste machinist met naam etc in het nieuws komt. Hij zal mogelijk familie hebben. Hier in NL komt dat gelukkig niet voor. Op dat gebied heeft de pers hier in NL nog enig verstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |