abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:24:22 #51
165633 eriksd
The grand facade...
pi_129385229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:23 schreef Alentejana het volgende:
Okee.
Dat is wel het laatste bericht zo´n beetje.
De rest is dus gewoon verhalen van mensen.

En ik neem aan dat de machinist gewoon het onderzoek afwacht en maar ziet of ze kunnen bewijzen dat hij schuld heeft ofzo?
Uiteraard.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:27:31 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129385391
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:23 schreef Alentejana het volgende:
Okee.
Dat is wel het laatste bericht zo´n beetje.
De rest is dus gewoon verhalen van mensen.

En ik neem aan dat de machinist gewoon het onderzoek afwacht en maar ziet of ze kunnen bewijzen dat hij schuld heeft ofzo?
Zou me niet verbazen. Maar je weet het niet van tevoren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_129385395
De artsen en verplegers M/V hebben de nacht van het ongeluk gewoon spontaan doorgewerkt (overuren gemaakt) om de gewonden te helpen.
daar ook een apart stukje over.
En het prinselijk paar is er heen afgereisd.

Verder niet zoveel byzonders te vinden.

Nu even naar portugese sites.
pi_129385541
Kan zijn dat de machinist een fatale zonnesteek heeft opgelopen onder de Spaanse zon en een totale idioot is geworden.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:35:10 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129385795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:27 schreef Alentejana het volgende:
De artsen en verplegers M/V hebben de nacht van het ongeluk gewoon spontaan doorgewerkt (overuren gemaakt) om de gewonden te helpen.
daar ook een apart stukje over.
En het prinselijk paar is er heen afgereisd.

Verder niet zoveel byzonders te vinden.

Nu even naar portugese sites.
Dank voor de info!
pi_129385818
Maandag is de begravenis van de doden die gevallen zijn. De ceremonie is in de kathedraal van Santiago de Compostela en Mariano Rajoy, de premier zal daarbij aanwezig zijn.
Dat is het nieuws van het laatste uur.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:38:31 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129385943
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:35 schreef Alentejana het volgende:
Maandag is de begravenis van de doden die gevallen zijn. De ceremonie is in de kathedraal van Santiago de Compostela en Mariano Rajoy, de premier zal daarbij aanwezig zijn.
Dat is het nieuws van het laatste uur.
Dank.
pi_129386024
De minister van binnenlandse zaken Jorge Fernández Díaz, brengt samen met de minister van openbare werken (bestaat dat?) Ana Pastor, een bezoek aan de plek waar de trein is ontspoort en zal de familie van de dodelijke slachtoffers bezoeken.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:43:00 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129386109
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:40 schreef Alentejana het volgende:
De minsiter van binnelandse zaken Jorge Fernández Díaz, brengt samen met de minister van openbare werken (bestaat dat?) Ana Pastor, een bezoek aan de plek waar de trein is ontspoort en zal de familie van de dodelijke slachtoffers bezoeken.
Vroeger hadden we hier bij gemeenten ook een afdeling/dienst Openbare Werken, dus dat kan.
pi_129386190
Galicië, met 28 doden, Madrid, met 11 en Castilla en León, met 8, zijn de regios met het grootst
aantal dodelijke slachtoffers van het ongeluk.
pi_129386244
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vroeger hadden we hier bij gemeenten ook een afdeling/dienst Openbare Werken, dus dat kan.
Okee, bedankt. Het klonk me vreemd in de oren, maar ik weet verder weinig van dat soort dingen.
Hij gaat trouwens met een afgevaardigde daarvan, niet met de minister. (slecht gelezen, te snel...)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:49:20 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129386418
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:46 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Okee, bedankt. Het klonk me vreemd in de oren, maar ik weet verder weinig van dat soort dingen.
Openbare Werken is/was openbare werken
(publieke werken / openbare werken) (bestuursrecht) gemeentelijke dienst die zich bezighoudt met het toezicht op en uitvoering van bouwwerken, bruggen, grondmechanica, riolering, gereedmaken van terreinen, wegen en beplantingen.

Ik denk dat het equivalent van het Spaanse ministerie in het Nederlands "Ministerie van Infrastructuur" zou heten. Is niet helemaal hetzelfde, maar aangezien dit iets landelijks is.. ;)
pi_129386855

(Foto: EFE)

De prins van Asturië heeft met "heel zijn hart" de professionals en vrijwilligers bedankt die hebben samengewerkt om de slachtoffers van het ongeluk te helpen, omdat de "moed" van hun optreden "de morele vezels van de samenleving voedt".

Deze berichten komen allemaal van een speciale pagina op de site van El Pais, waarop steeds nieuwtjes worden gezet. actualidad
pi_129387009
Dat zwaargewonde meisje is van de intensive care af en 4 gewonden zijn al naar huis.

Hm. Collegas zeggen dat er een "abrubte" overgang van 200 naar 80 nodig is en dat er geen waarschuwingssysteem voor is die dat aangeeft. Dit spreekt het bericht tegen dat er 4km ervoor wel signalering is....
Of ze hebben het over verschillende dingen.

[ Bericht 45% gewijzigd door Alentejana op 26-07-2013 23:07:44 ]
pi_129387539
Hier staat iets over enkele van de dodelijke slachtoffers....ook waarom ze in die trein zaten.

In het spaans, maar je kunt de fotootjes bekijken.

Het lichaam van een hoge Dominicaanse beamte is geïdentificeerd door familie in Spanje.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:17:39 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129387880
Echt tof dat je zo je best doet om ons van info te voorzien ^O^
pi_129388124
Maar dat was het wel even weer.
pi_129388163
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt tof dat je zo je best doet om ons van info te voorzien ^O^
Vind ik ook! Bedankt, Alentejana.
pi_129399212
Machinist wordt NIET zaterdag voorgeleid zoals het hoge gerechtshof meldde.
Dit is 43 minuten geleden op de Spaanse actualiteiten pagina gezet.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:51:59 #70
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129399761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:56 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb in het vorige topic al een keer gevraagd hoe het er uit ziet als zo´n trein geremd wordt. Ik heb daar geen antwoord op gekregen.
Maar ik kan me zomaar voorstellen dat de mensen dan ook door de wagons vliegen.

Lekker makkelijk om, wanneer het bewezen wel de schuld is van de machinist, een beveiligingssysteem de schuld te geven.
De man kende dat traject als zijn broekzak, en wist waar hij moest remmen en heeft dat niet gedaan, punt.

En ja nu zal een en ander wel vervangen worden.
Klagen over bochten voordat je een station binnen moet lopen? Hoe hard willen ze op dat station afkomen?
En ja, het was makkelijker geweest als ze er niet in zaten, maar er wonen mensen en ja dat wordt gigantisch duur plus dat mensen kunnen gaan procederen, dus dat gaat heel lang duren.
Maar omdat er bochten zitten omdat de regering zogenaamd geen geld genoeg er aan uit wil geven, mogen machinisten maar met 190 door een bocht knallen?

Het gaat niet om een beetje trollen op een forum ofwel? Hij liet zien dat hij hard ging en was daar trots op, en met de verantwoording over passagiers, is dat niet te pruimen, of het nou "leuk" bedoeld is of niet.
En feit dat hij weer gewoon te hard ging waar dat niet mocht. De man wordt justitueel verantwoordelijk gesteld voor de dood van 78 mensen. Dat doen ze niet omdat hij onschuldig was.
Waarom is het zo moeilijk te verkroppen dat die man schuld heeft aan veel te hard rijden?
Waarom het afschuiven op een systeem dat niet gemaakt is om zijn werk over te nemen?

En ja, beruchte bocht, maar dan zou je daar dus EXTRA rekening mee moeten houden. Is dat zo moeilijk?
De machinist heeft schuld bekend over het telerail systeem. Maar vooralsnog zal een onderzoek moeten uitwijzen of dat zo is. Ik kan dit niet uitleggen maar bij het zien aankomen van een nare zaak kun je vreemde zinnen uitbraken. Bij een aanrijding roept mogelijk een machinist ook in een vlaag dat ze iemand dood hebben gereden en voelen zich schuldig. En dan is dat nog wel iets anders. Ik ga niet mijn persoonlijke ervaringen melden op een forum. Maar dat gevoel kunnen alleen machinisten onder elkander uitleggen.

Maar nogmaals ik verdedig niet de machinist. Als hij na een onderzoek opzettelijk dit veroorzaakt heeft of niet met zijn werk bezig was op een zodanige manier dat hij het echt had kunnen voorkomen dan word hij gestraft wat niet meer dan normaal is.

Sowieso heb ik persoonlijk geen Facebook, msn en al die andere nonsens. Mij vind je op het net allen op dit forum terug. En zelfs dan zit ik niet op het forum onderdeel PTA trains waar hobbyisten zitten. Heel sporadisch meld ik daar wel eens wat. Maar puur omdat ik het er dan helemaal niet mee eens ben.
Zo ook nu.

Het beveiligingssysteem is wel degelijk van groot belang om een ramp als deze te voorkomen. Al mijn collega's die ik gisteren gesproken heb snappen hier niets van. Daarbij was de beheerder wel heel erg snel met zijn conclusie dat de machinist schuldig is.

En als laatste wil ik nog wel kwijt dat iedereen fouten kan maken. Zelfs een chirurg, advocaat, bankier etc maakt fouten en die hebben nog wel even een ander salaris. Maar dat terzijde.

Maar bedankt voor het vertalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:03:08 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129400083
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:02 schreef Alentejana het volgende:
Ja, het is een heilige.

Geen woord over de 2e machinist...Die mag zelfs volkomen anonimiteit genieten.
Het is schandalig dat zelfs de eerste machinist met naam etc in het nieuws komt. Hij zal mogelijk familie hebben. Hier in NL komt dat gelukkig niet voor. Op dat gebied heeft de pers hier in NL nog enig verstand.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129400812
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:51 schreef Cherna het volgende:

[..]
En als laatste wil ik nog wel kwijt dat iedereen fouten kan maken. Zelfs een chirurg, advocaat, bankier etc maakt fouten en die hebben nog wel even een ander salaris. Maar dat terzijde.

Dit dus!
En ik vind het slordig dat er geen automatisch systeem stond bij zo'n traject!
pi_129405557
Update over de treinmachinist:

quote:
De machinist van de ontspoorde trein in Santiago de Compostella zit vast op een politiebureau. Hij is aangeklaagd voor dood door schuld, melden Spaanse kranten.

Vrijdag werd Francisco José Garzón Amo officieel aangehouden en in staat van beschuldiging gesteld. Toen kon hij vanwege zijn verwondingen nog niet worden vastgezet. Hij werd vandaag uit het ziekenhuis ontslagen.

De politie vermoedt dat roekeloosheid van Amo de oorzaak is van de crash waarbij 78 mensen om het leven kwamen.

Late reactie

Volgens een reconstructie van de krant El País kreeg hij vlak voor de ontsporing een waarschuwingssignaal, maar reageerde hij te laat.

In de bocht waar de nieuwe hogesnelheidslijn overgaat op het oude spoor ging het mis. Kort daarna zei Amo in een telefoontje aan de alarmcentrale dat hij "het heeft verkloot

Bron: NOS
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:25:19 #74
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_129405906
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is schandalig dat zelfs de eerste machinist met naam etc in het nieuws komt. Hij zal mogelijk familie hebben. Hier in NL komt dat gelukkig niet voor. Op dat gebied heeft de pers hier in NL nog enig verstand.
Is in veel landen zo , als je Spanje opgepakt wordt gewoon met voor en achternaam in de krant of op tv.
En in NL lees je de namen wel op forum.fok :)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:40:34 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129406267
Wel gek dat er weer zo'n tegenstrijdige berichten zijn.
Collega's zeggen dat hij een voorbeeldige machinist was en nooit te hard reed, maar op Facebook zou hij hebben lopen opscheppen over de hoge snelheden die hij reed.
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')