Netjes. Ik kom pas op 170...quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
kaas = moe
al 404km gefietst dees week.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:15 schreef Gripper het volgende:
Ach, ik sluit m wel ff. ZIjn we tenminste ook van dit topic met al die lelijke pinarello's verlost.
Bocht 1 is helemaal bovenaan. Ik neem aan dat je bocht 21 bedoeld?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee, wij waren nog op het gemakje aan het kletsen, en het regende die dag ook nog, dus niet fantastische omstandigheden (toen ik in 1 bocht bergop moest bijremmen en voor en achter tegelijk wegslipte ben ik maar wat rustiger gaan rijden)
Maar je zou zonder wegwerkzaamheden of de route te hoeven zoeken dus zomaar onder het uur gereden hebben, en da's rap zat.
Blijkt dat 'ie het over de afdaling hadquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bocht 1 is helemaal bovenaan. Ik neem aan dat je bocht 21 bedoeld?
Ja je kunt niet voorzichtig genoeg zijn hèquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Blijkt dat 'ie het over de afdaling had
Wel langzaam trouwens in 1:01 afdalen
Je kunt dan nog beter de bus nemenquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja je kunt niet voorzichtig genoeg zijn hè
Ze hebben mij ook gehouden en ik was ook zoiets ooit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:37 schreef Mithras82 het volgende:
Bij 12gobiking in moordrecht hebben ze nu een aanbieding van een gazelle exquis ltd bijna volledig ultegra afgemonteerd. Voor 999e. Vraag mij af gaan de fulcrum velgen mijn 100kg houden of kan ik beter voor 36spaaks gaan?
Naar boven door 1 iemand ingehaald, naar beneden door 5quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja je kunt niet voorzichtig genoeg zijn hè
Dinsdag op de zijperberg bleef ik zelfs de auto's voor, berg op. En maar toeteren om mij nog sneller naar boven te krijgen, zulke automobilisten mogen er meer zijn die je aanmoediggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:46 schreef No-P het volgende:
[..]
Naar boven door 1 iemand ingehaald, naar beneden door 5.
1.05 volle bak?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:57 schreef Tommeke het volgende:
1.01 op de Alpe is snel hoor! Ik deed 'm vorig jaar in 1.05.
Dit jaar in 1.20het was de dag voor de Tour en toen al filerijden naar boven, moest in de meeste bochten wachten op campers dus heb maar rustig aan gedaan
Volgens een site waar ik vanmiddag op was, moet je het binnen het uur doen om te bepalen dat je klimmersbenen hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:57 schreef Tommeke het volgende:
1.01 op de Alpe is snel hoor! Ik deed 'm vorig jaar in 1.05.
Dit jaar in 1.20het was de dag voor de Tour en toen al filerijden naar boven, moest in de meeste bochten wachten op campers dus heb maar rustig aan gedaan
Schrok alquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
D1 natuurlijk wat denk je zelf.
Joah, kan zeker nu nog wel iets sneller want ik ben lichter en sterker (denk ik, want ik rij harder in tijdritten dan vorig).quote:
Nee want dan had ik de 1 wel na het woord bocht gezetquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bocht 1 is helemaal bovenaan. Ik neem aan dat je bocht 21 bedoeld?
Die poten van jou wegen zo te zien ook 25 kg/stuk, ouwe baanwielrenner!quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:15 schreef keesfietst het volgende:
Vedergewichten, ik zit nu op 80/82. Ben 1.90, brede schouders, dikke poten. Ik moet het vooral van m'n duurvermogen hebben.
Weet niet of ik 'm hier al een keer geplaatst had, kiekje van de Ardeche paar weken geleden:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:11 schreef Tommeke het volgende:
Je bent misschien een soort Ullrich geworden kaas
Vet!quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:15 schreef keesfietst het volgende:
Vedergewichten, ik zit nu op 80/82. Ben 1.90, brede schouders, dikke poten. Ik moet het vooral van m'n duurvermogen hebben.
Weet niet of ik 'm hier al een keer geplaatst had, kiekje van de Ardeche paar weken geleden:
[ afbeelding ]
Hehe dus stel je voor. Gripper en ik druk pratende over de uitzichten omhoog fietsend, terwijl jij, met tong op de stuurpen moet lossen uit ons wiel...geile gedachtequote:Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Joah, kan zeker nu nog wel iets sneller want ik ben lichter en sterker (denk ik, want ik rij harder in tijdritten dan vorig).
Maar ik ben geen echte klimmer. Ik weeg 72-74 kilo he?
Zomerlook, over drie maanden ben ik weer Chewbacca.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die poten van jou wegen zo te zien ook 25 kg/stuk, ouwe baanwielrenner!![]()
Maar wel een kilo afgevallen op een andere plek zie ik?
Thanks. Giro Atmosquote:
zelfde ritje hebben wij ook ongeveer gedaan. La morte is mooi. Ornon is lang en niet stijl en laatste ken ik niet. Succes!quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:54 schreef No-P het volgende:
Morgen helaas het laatste ritje met de col de la morte (15km 1012hm), col d'ornon ( ong 17 km 650hm) en een klim waarvan ik de naam niet ken naar laffrey (8 km 750hm). Mooi vooruitzicht dacht ik zo.
elke wielrenner moet het verschil tussen stijl en steil weten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het blijft een Fries, die weten niet van stijl of steil.
Die laatste is hier naar de camping toe: een afslag op 2 km van de voet van de col de la morte. Hele rustige weg. 1 of 2 auto's kom je maar tegen en zelden fietsers. Ben er vandaag trouwens over een slang gereden. Schrok me dood. Beest kwam vanuit de bosjes met afgrond de weg op en ik reed naar boven. Wilde toen niet achterlangs, vlak bij de afgrond en kon toen niet meer reageren en reed midden over hem heen. Die slang was toen snel de bosjes weer in. Ong 60 cm, groenbruinig. Zal wel een adder zijn ofzo, was te laat voor een foto. Hoop dat hij niet te veel gewond is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
zelfde ritje hebben wij ook ongeveer gedaan. La morte is mooi. Ornon is lang en niet stijl en laatste ken ik niet. Succes!
Vandaar dat stijl wordt aangeduid als ''soignee'' of ''gesoigneerd.'' Dat stelt mensen die minder taalvaardig zijn in de gelegenheid het verschil te duiden. Steil is dan gewoon steil.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
elke wielrenner moet het verschil tussen stijl en steil weten.
Die Laffrey is niet te doen. Stuk van de Route Napoleon en enorm druk met auto's! Je kan de Laffrey ook opfietsen door een stukje La Morte op te fietsen en dan rechts te gaan waar je eerst links ging naar Alpe du Grand Serre.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:54 schreef No-P het volgende:
Morgen helaas het laatste ritje met de col de la morte (15km 1012hm), col d'ornon ( ong 17 km 650hm) en een klim waarvan ik de naam niet ken naar laffrey (8 km 750hm). Mooi vooruitzicht dacht ik zo.
Ik trek dan wel een pokerface en zeg dat ik in m'n zones blijfquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe dus stel je voor. Gripper en ik druk pratende over de uitzichten omhoog fietsend, terwijl jij, met tong op de stuurpen moet lossen uit ons wiel...geile gedachte![]()
Ja lijkt me cool. Heb jij dan nog ff ligstuur voor me?quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik trek dan wel een pokerface en zeg dat ik in m'n zones blijf
Over afzien in elkaars wiel gesproken, zullen we die WV Snits koppeltijdrit rijden?
Wat is dat voor app?quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
[ afbeelding ] Vanaf zondag tot zaterdag in de ardennen op een camping in stavelot. Ik heb mijn zinnen gezet op de klim rosier. Ik wil proberen daar in de top 10 te komen, door mijn vader en de rest van de familie een voorsprong te geven en die dan gaan gebruiken als springplank.
Zijn er toevallig nog andere fokkers die week daar in de buurt?
Een must havequote:Op donderdag 25 juli 2013 21:12 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Wat is dat voor app?
Edit: oh zie het al in OP![]()
Ser sirant was vol. Zit op Napoleon, stelt niks voor die camping meer wel supercheap.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:43 schreef Tommeke het volgende:
Oh ik zie dat je al voor dat rustige weggetje gaat. Lekkere afdaling he?
Zit je op camping Ser Sirant?
Ohja. Heb een paar jaar geleden op Ser Sirant gestaan. Fijne camping.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:19 schreef No-P het volgende:
[..]
Ser sirant was vol. Zit op Napoleon, stelt niks voor die camping meer wel supercheap.
Zwaar trappen is om sprintersbenen te kweken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:27 schreef Brummetje_ het volgende:
Even een vraag: wat heeft meer zin (qua calorieverbranding/om slankere bovenbenen te krijgen)?
- licht trappen
- zwaar trappen
Bij licht trappen ga je uiteraard vaker rond, maar bij zwaarder trappen moet je meer inspanning doen.
Ik fiets overigens op een mountainbike. Hopelijk mag deze vraag hier.
Ik mag deze gaan doen elke keer als ik met de fiets naar de camping moet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
[ afbeelding ] Vanaf zondag tot zaterdag in de ardennen op een camping in stavelot. Ik heb mijn zinnen gezet op de klim rosier. Ik wil proberen daar in de top 10 te komen, door mijn vader en de rest van de familie een voorsprong te geven en die dan gaan gebruiken als springplank.
Zijn er toevallig nog andere fokkers die week daar in de buurt?
Licht trappen dus. En je hartslag redelijk laag houden. Op die manier train je op "vetverbranding". Als je boven een bepaalde hartslag gaat, dan kom je in de "conditie & spieren" training. Waar je omslagpunt ligt, zul je zelf moeten uitzoeken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:16 schreef Brummetje_ het volgende:
Ehm ja, het gaat mij dus eigenlijk om strakkere bovenbenen. Vooral het allerbovenste gedeelte. Niet zozeer om "dikke" bovenbenen van de spieren. Al is dat beter dan wat ik nu heb.
Als je vet wil verbranden zou ik meer op m'n hartslagzonnes letten dan op beentempo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:16 schreef Brummetje_ het volgende:
Ehm ja, het gaat mij dus eigenlijk om strakkere bovenbenen. Vooral het allerbovenste gedeelte. Niet zozeer om "dikke" bovenbenen van de spieren. Al is dat beter dan wat ik nu heb.
Wel als je een compliment van boer Grippert wilt ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
Je wil toch juist dikke bovenbenen als wielrennert?
Voor veel beginners voelt bij dezelfde snelheid een lage cadans makkelijker. Met een hoge cadans moet je hart/longsysteem net iets meer werken. Dit resulteert in een hogere hartslag. Licht trappen dus. En liefst ook niet al te intensief, zodat je het lang vol kunt houden en niet teveel trek krijgt door een suikertekort.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:27 schreef Brummetje_ het volgende:
Even een vraag: wat heeft meer zin (qua calorieverbranding/om slankere bovenbenen te krijgen)?
- licht trappen
- zwaar trappen
Bij licht trappen ga je uiteraard vaker rond, maar bij zwaarder trappen moet je meer inspanning doen.
Ik fiets overigens op een mountainbike. Hopelijk mag deze vraag hier.
tegen 1 keer slippen kan een band wel dus waarschijnlijk rij je er al te lang mee rond. Ik heb net durano's gekocht maar ik heb er nog niet op gereden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:05 schreef Gesloten het volgende:
Leuk fietstochtje net. In het begin een aanrijding gehad met een jongen die zonder te kijken rechtsaf sloeg. Gelukkig niemand gevallen of gewond geraakt. Op het einde van de tocht had ik voor het eerst een klapband. Er was een heel stuk van de buitenband weg geschuurd, waarschijnlijk omdat ik slipte vlak voor die aanrijding. Morgen maar even langs de fietsenmaker. Wat voor binnen- en buitenband raden jullie me aan?
Dat is bijna iedereen wel eens gebeurd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:15 schreef byah het volgende:
Gisteren voor het eerst met spd-l gefietst, eerst voorzichtig geoefend met in en uitklikken en vervolgens tochtje gemaakt. Ging perfect tot het allerlaatste stoplicht, uitklikken lukte niet op tijd en ik viel ommoet er echt stompzinnig uitgezien hebben.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is bijna iedereen wel eens gebeurd.
Wat ziet dat er ongeorganiseerd uit. Tussen iedereen zit wel een meter ruimte...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:09 schreef janatwork het volgende:
Dinsdag weer gekoerst, ging aardig, 7de in de sprint.
Even aanzetten na een bocht:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dat is bijna iedereen wel eens gebeurd.
Ik wilde ook zoiets posten, maar dan zal je zien dat ik de volgende keer dat ik bij het stoplicht sta op mijn bek ga.quote:
Oh, ik ook wel een paar keer ja. Meestal in bochtjes waarvan je denkt "ik ga het net redden door dat bochtje" "oeioei, te snel beetje remmen" gevolgd door oh kut de bocht is te scherp, gevolgd door stilstaan en omvallenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:14 schreef MarcoD het volgende:
Met racefiets nog nooit op me bek gegaan omdat ik niet kon uitklikken, met mountainbiken daarentegen
atb is het inderdaad een stuk lastiger , ik heb het ook 1 keer op de tandem gehad op fiets vakantie volle bepakking, ik wou er voor 1 keer naar links afstappen omdat er rechts een greppeltje was, maar mijn vrouw stapte toch braaf naar rechts af, ik was links al wel uitgekliktquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:14 schreef MarcoD het volgende:
Met racefiets nog nooit op me bek gegaan omdat ik niet kon uitklikken, met mountainbiken daarentegen
Herkenbaar jaquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, ik ook wel een paar keer ja. Meestal in bochtjes waarvan je denkt "ik ga het net redden door dat bochtje" "oeioei, te snel beetje remmen" gevolgd door oh kut de bocht is te scherp, gevolgd door stilstaan en omvallen
Dat risico schoot ook door mijn hoofd, maar ik dacht what the hell doe eens wildquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wilde ook zoiets posten, maar dan zal je zien dat ik de volgende keer dat ik bij het stoplicht sta op mijn bek ga.
Gebeurde mij alleen toen ik mijn achterwiel niet goed had vastgedraaid. Lag na een halve meter op de grond met een open kniequote:
En nu maar hopen dat ze die doos noet opvouvwen om hem alsnog in de vrachtwagen te krijgen....quote:
Dat zijn dan natuurlijk wel nepperts hé, Maar hoe steil wil je het hebben? Keutenberg steil of liever Amerongseberg steil?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:43 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind de shirts van rapha wel erg mooi. Maar ook erg prijzig. Weet iemand een merk wat shirts in die steil verkoopt maar dan wat voordeliger?
Achterkant van het peloton, voor de bocht kwamen we al op een gaatje, even erg hard rammen om de aansluiting weer te krijgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat ziet dat er ongeorganiseerd uit. Tussen iedereen zit wel een meter ruimte...
Heb vorige week veel Rapha gezien in de omgeving van Bourg d'Oisans. Idd erg stijlvol. Qua looks heel anders maar ook stijlvol vind ik: Assos. Ook omdat je weet dat het duur isquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zijn dan natuurlijk wel nepperts hé, Maar hoe steil wil je het hebben? Keutenberg steil of liever Amerongseberg steil?
Nee joh, aan die stijl kan geen ander merk tippen!
foutje....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zijn dan natuurlijk wel nepperts hé, Maar hoe steil wil je het hebben? Keutenberg steil of liever Amerongseberg steil?
Nee joh, aan die stijl kan geen ander merk tippen!
Weet niet je wilt, maar misschien zoiets?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:33 schreef Stansfield het volgende:
Maar dat is dus alleen rapha die dat heeft.
En nu is het gewoon verdorie allemaal achter de rug jongens. Ik moet er gewoon een traantje van wegpinkenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
Rijst met veel groenten en vis of kip. En 1 biertje.
We hebben wel een sterke ploeg voor La Marmotte 2013. Alleen nog even puntjes op de i.
Je hebt nog een maand of 10/11.![]()
Ik ben trots op jullie.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:03 schreef Gripper het volgende:
Haha, ik zat nog even het meet-topic van vorig jaar door te lezen, met o.a. een paar gevleugelde uitspraken van de ouwe ploegbaas:
[..]
En nu is het gewoon verdorie allemaal achter de rug jongens. Ik moet er gewoon een traantje van wegpinken![]()
En verder vond ie mij toen te dik, en moest er buikspek af en spier bij. En Oksel moest eens leren om in D1 te gaan trainen. Het eerste is inmiddels gebeurd, het tweede nog steeds niet![]()
fietspomp ligt nog in mijn andere appartementquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hop, snel cassette en banden overzetten, kun je morgen fietsen
Hebben de buren er geen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
fietspomp ligt nog in mijn andere appartement
ga morgen mijn oude appartement schoonmaken en opleveren. Maar hopelijk is er nog ff tijd om te fietsen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hebben de buren er geen?
Of je handpompje anders. Waar een wil is, is een weg.
Zie ik het goed en zitten de banden er al opquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ga morgen mijn oude appartement schoonmaken en opleveren. Maar hopelijk is er nog ff tijd om te fietsen.
[ afbeelding ]
goed merkquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ga morgen mijn oude appartement schoonmaken en opleveren. Maar hopelijk is er nog ff tijd om te fietsen.
[ afbeelding ]
Moet er voor jou zo langzamerhand geen aparte pagina gereserveerd worden op indekken.nl ?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
fietspomp ligt nog in mijn andere appartement
Ik vind 't wel wat hoor, dat spaakPatroonquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:31 schreef Patroon het volgende:
Ik kan maar niet wennen aan het spaakpatroon van het achterwiel. Maar volgens mij qua kwaliteit gelijk aan R3 dus zeker goede wielen!
zeik toch niet zo man. Ik wil jou wel horen piepen als je een baan en kinderen hebt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:40 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Al een week stralend mooi weer, maar bah die regen toch...verknald helemaal Freddeh zijn fietsplan..
daarom ben ik voor deze gegaan, vanwege de naam maar vooral het spaakpatoonquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't wel wat hoor, dat spaakPatroon
[ afbeelding ]
ach, ik vind het wel vermakelijk dat jullie je drukker maken over het feit dat ik niet fiets dan ikzelfquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:22 schreef forty-two het volgende:
[..]
Moet er voor jou zo langzamerhand geen aparte pagina gereserveerd worden op indekken.nl ?
Iemand moet zich er toch druk om maken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ach, ik vind het wel vermakelijk dat jullie je drukker maken over het feit dat ik niet fiets dan ikzelf
Mooiquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ga morgen mijn oude appartement schoonmaken en opleveren. Maar hopelijk is er nog ff tijd om te fietsen.
[ afbeelding ]
Ik vind het jammer dat het patroonquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't wel wat hoor, dat spaakPatroon
[ afbeelding ]
Nu ik zelf de ene week 40uren werk en de andere 32 merk ik ook wel dat ik avonds veel minder trek heb om te fietsen, dus snap dat best. Maar het ging mij ff om het feit dat er werd gezeurd over regen, terwijl het volop zomer isquote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
zeik toch niet zo man. Ik wil jou wel horen piepen als je een baan en kinderen hebt.
Voldoende om het niet direct in 1 oogopslag te zien.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:49 schreef muzas het volgende:
Dat 'onherkenbaar' maken van Freddy's naam is redelijk faal...
Nou, daarom dacht ik 'ik meld 't ff'. Want ik las het vrijwel direct...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voldoende om het niet direct in 1 oogopslag te zien.
En ook gewoon hard fietsen over grotere afstanden. Wat dat betreft had ik volgens mij beter wat mínder D1 kunnen doenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben trots op jullie.
Enne, Okkie doet dan nog wel steeds volle bak vlammen maar is desondanks toch afgevallen.
Dat is bij R3 natuurlijk ook niet gelijk. Een beetje blits voorwiel is sowieso radiaal gespaakt dus dan is per definitie het spaakpatroon verschillend. G3 valt natuurlijk wel op. Maar ik vind het niet lelijkquote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat het patroonvoor en achter niet gelijk is..symmetrische tik.
Mooi setje wielen Kano!
Het is vreselijk noodweer, niet trainen nu hoor veel te gevaarlijk en onverantwoord bovendien.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu ik zelf de ene week 40uren werk en de andere 32 merk ik ook wel dat ik avonds veel minder trek heb om te fietsen, dus snap dat best. Maar het ging mij ff om het feit dat er werd gezeurd over regen, terwijl het volop zomer is
En wij hebben veel te danken aan jouw ervaring!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat iedere Fokker hier die de Marmot gefietst heeft door de voorbereiding enerzijds en de cyclo zelf anderzijds een betere wielrenner is geworden. En dat in 1 jaar.
Behalve ikzelf dan want bij mij was 't iets minder.
Die fiets van jou blijft vet he kaas?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't wel wat hoor, dat spaakPatroon
[ afbeelding ]
Moet het dan het lichtste zijn? Die Simplon is ook niet het lichtste frame...je maakt er dus toch nooit een featherlight van. Die paar gram zal niet zoveel verschil makenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:20 schreef eentwee het volgende:
Grip hoorde ik jou nu zeggen dat je FSA spullen hebt gekocht voor op je nieuwe fiets? Welke precies? FSA is i.h.a. niet het lichtste spul..
Ziet er goed uit. Niet dat het mijn spaak "Patroon" is, maar dat moet natuurlijk wel moraal geven. En genoeg Fokkerts hier die je wel even willen helpen met je rot smoes van die pomp.....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ga morgen mijn oude appartement schoonmaken en opleveren. Maar hopelijk is er nog ff tijd om te fietsen.
[ afbeelding ]
Ik zou wel zou weinig mogelijk grammen voor dezelfde euro willen hebben. En als je 1000¤ uitgeeft voor een Red groep dan is het zonde om 100g te verliezen op een cockpit. Het is een behoorlijk licht frame dat je zonder al teveel moeite op 6.5kg kunt krijgen. Daarnaast is FSA ook allesbehalve sexyquote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet het dan het lichtste zijn? Die Simplon is ook niet het lichtste frame...je maakt er dus toch nooit een featherlight van. Die paar gram zal niet zoveel verschil maken
Oke ik las hier ergens 1500gram. Vind ik nog behoorlijk wat vergeleken bijvoorbeeld een Canyon Ultimate CF die 220gram lichter is.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik zou wel zou weinig mogelijk grammen voor dezelfde euro willen hebben. En als je 1000¤ uitgeeft voor een Red groep dan is het zonde om 100g te verliezen op een cockpit. Het is een behoorlijk licht frame dat je zonder al teveel moeite op 6.5kg kunt krijgen.
Zo dik is die BMC nou ook weer niet hoor, het is geen Impec. Maar ik ben ook redelijk in vorm aan het raken al was het deze week weer k met peren. Niet kunnen trainen door een zakelijke reis en morgen eerst een tik of kraak uit mijn zadel of zadelpen verhelpen. Maar ik kan die carbon montagepasta nergens meer vinden. Zal het wel uitgeleend hebben en niet teruggekregen... Lamzakken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
En ook gewoon hard fietsen over grotere afstanden. Wat dat betreft had ik volgens mij beter wat mínder D1 kunnen doenMaar goed, nu krijg ik misschien een goed naseizoen en kan ik buzz eruit fietsen op zijn dikke BMC.
[..]
Dat is bij R3 natuurlijk ook niet gelijk. Een beetje blits voorwiel is sowieso radiaal gespaakt dus dan is per definitie het spaakpatroon verschillend. G3 valt natuurlijk wel op. Maar ik vind het niet lelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige stuk wat niet doorschijnend was was waar de zeem zat. Verder kon je alles goed bekijkenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Zag je zijn aars Pualo? Ik kachel koersbroeken weg na 1 jaar.
Impec is ook helemaal niet mooi vind ik. SLT/SLR zijn de mooiste. Zo een is het toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo dik is die BMC nou ook weer niet hoor, het is geen Impec. Maar ik ben ook redelijk in vorm aan het raken al was het deze week weer k met peren. Niet kunnen trainen door een zakelijke reis en morgen eerst een tik of kraak uit mijn zadel of zadelpen verhelpen. Maar ik kan die carbon montagepasta nergens meer vinden. Zal het wel uitgeleend hebben en niet teruggekregen... Lamzakken.
Qua g/¤ is Ritchey bijna niet te verslaan. Ik heb voor Deda gekozen, niet het allerlichtst maar wel mooi en in mijn geval ook goedkoop.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
einzwei heeft wel een punt, wat zou er dan op moeten volgens de Alwetende Koopjeskoning?
1500 gram is nog al wat als er een vork van 320 gram in zou zitten. Is het echter een vork van rond de 500 gram, dan is het een redelijk licht frame. Maar met een Red groep lijkt het me toch stug dat je voor een redelijke prijs op 6,5 kg all in kunt landen. Als die profs al niet lichter mogen dan 6,8, en dat inclusief tube wielen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat je daar zo maar even 300 gram onder duikt. Die goddelijke BMC weegt 7.15kg schoon aan de haak met alles drop en dran, dus incl 2 bidonhouders, polar en pedalen. Maar uiteraard zonder gereedschapskoffer aan het zadel. Ik zou niet weten hoe ik daar nog 650 gram vanaf moet schaven.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke ik las hier ergens 1500gram. Vind ik nog behoorlijk wat vergeleken bijvoorbeeld een Canyon Ultimate CF die 220gram lichter is.
Mooi frame, maar de opdruk/print is afschuwelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:36 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden jullie van zoiets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:39 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Mooi frame, maar de opdruk/print is afschuwelijk.
Ritchey is dus best bang for the buck, alleen vind ik de stuurbochten van Deda mooier dus dan zou ik dat ook kiezen denk ik, fuck dan die paar tientjes.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Impec is ook helemaal niet mooi vind ik. SLT/SLR zijn de mooiste. Zo een is het toch?
[..]
Qua g/¤ is Ritchey bijna niet te verslaan. Ik heb voor Deda gekozen, niet het allerlichtst maar wel mooi en in mijn geval ook goedkoop.
Stuurpen Deda 100 SC 119g 35¤ (gebruikt)
Stuur Deda Presa 224g 50¤
Zadelpen bij frame 197g (nieuw)
En ik heb nog een Deda Superzero zadelpen liggen 198g ¤35 (gebruikt).
De zadelpen ga ik nog tunen met een titanium bout en een cm of 8 eraf zagen (samen -20g).
Ik gebruik ze nog wel voor koerieren onder een driekwart broek of onder een lange broek in de winter.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Zag je zijn aars Pualo? Ik kachel koersbroeken weg na 1 jaar.
Geef maar een build list en wat grijpstuivers en ik scharrel er zo 300g af hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
1500 gram is nog al wat als er een vork van 320 gram in zou zitten. Is het echter een vork van rond de 500 gram, dan is het een redelijk licht frame. Maar met een Red groep lijkt het me toch stug dat je voor een redelijke prijs op 6,5 kg all in kunt landen. Als die profs al niet lichter mogen dan 6,8, en dat inclusief tube wielen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat je daar zo maar even 300 gram onder duikt. Die goddelijke BMC weegt 7.15kg schoon aan de haak met alles drop en dran, dus incl 2 bidonhouders, polar en pedalen. Maar uiteraard zonder gereedschapskoffer aan het zadel. Ik zou niet weten hoe ik daar nog 650 gram vanaf moet schaven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Kaas: die Ritchey evo curves zijn 98% identiek aan Deda's RHM.
Aardig maar niet echt chique. Echte criterium look-a-like frame om flink mee te raggen. In die klasse en dat type frames qua stijfheid en comfort vind ik een zwarte Canyon of een Focus net iets exclusiever. Stevens doet mij een beetje teveel aan een crosser en Niels Albert denken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:36 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden jullie van zoiets (frame)?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Geef maar een build list en wat grijpstuivers en ik scharrel er zo 300g af hoor
Ik heb mijn frame/vork niet gewogen maar zit zeker op de 1500g. Incl. headset, kabels en derailleurs was het namelijk iets van 2250g. In totaal dus 6.5kg incl pedalen enzo. Wielen van 1300g, dat doet een hoop. Ik ga ze misschien verkopen dus als je interesse hebtDe rest van de opbouw voor de liefhebber:
Ja, 300 gram weet ik ook wel te vinden, maar het gaat om 6,3 tot 6,5 kg dus dat is wel 650 tot 850 gram, en dan gaan de kosten ineens kwadratisch omhoog. Enne, kabels zitten er niet op je fiets? Of mis ik iets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Kaas: die Ritchey evo curves zijn 98% identiek aan Deda's RHM.
En die wielen.. Mijn Ksyrium SL zijn maar iets van 160 gram zwaarder. Ik kijk nu naar een mooi setje Marchisio's, SL100 type dacht ik, maar dan moeten ze wel met rode naven leverbaar zijn.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Proost!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:51 schreef Gripper het volgende:
Heb inderdaad zwaar FSA spul. Straks eerst maar eens kijken wat ie precies weegt als het af is. Nu lekker wijn drinken onder de veranda, das belangrijker dan een paar gram winnen
Ik zweer bij schwalde marathon plus. Kan mij de laatste lekker band niet meer herinneren.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Moet op jacht naar nieuwe banden voor m'n vakantietractor, zit nog steeds een 37mm achter die ik in Frankrijk had gekocht, en oude 42mm band voor, die ik niet meer vertrouw
leuk om te zien dst dit van iemand momt die zijn naam niet hoer wilt, maar een ander zijn naam os niet erg?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voldoende om het niet direct in 1 oogopslag te zien.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
leuk om te zien dst dit van iemand momt die zijn naam niet hoer wilt, maar een ander zijn naam os niet erg?
Maak je ff druk.. ga toch fietsen...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
leuk om te zien dst dit van iemand momt die zijn naam niet hoer wilt, maar een ander zijn naam os niet erg?
dat was paula huisquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:44 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wij komen vlak langs jou woonplaats kano, en we hebben een pomp mee! Korte tussenstop bij jou huis om bandjes op te pompen?
Edit- onee je was ergens anders naar toe verhuist, maar de fietsenmaker in de buurt is vast wel zo vriendelijk om je bandjes op te pompen
Wat is er nou erg aan om dat te lezen, je moet goed kijken voordat je weet wie het is. Maar iedereen zijn naam is hier te achterhalen met foto's, facebook of strava. Je bent kinderlijk aan het zeiken om het zeiken.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:09 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjonge, wat een kwaliteitspost ;') maar ik blijf erbij dat ik het raar vind van patroon.
Ah klote! Vast is vast hequote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:07 schreef Oksel het volgende:
Mooie frames Patroon! Zit nu zelf in Limburg, maar nu eerst naar de fm. Fiets kraakte als de ziekte.. dus bladboutjes aandraaien. Kats kapot! Gelukkig thuis al. Boor erop gelukkig allemaal er uit gekregen. Maar fietst wat rot.
en leuk die verhalen te lezen over de marmotje
Dat is waar, sorry.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat is er nou erg aan om dat te lezen, je moet goed kijken voordat je weet wie het is. Maar iedereen zijn naam is hier te achterhalen met foto's, facebook of strava. Je bent kinderlijk aan het zeiken om het zeiken.
Wehh, naar die kraak ben ik de hele morgen al op zoek. Het zal de droogte van de laatste tijd wel zijn. Bladboutjes alweer opnieuw gemonteerd, met een momentsleutel uiteraard. En nu eerst op weg voor een nieuw tube carbon montage pasta die iemand geleend heeft en nooit teruggebracht. Lokale FM heeft dat niet op voorraad, moet ik gvd helemaal naar Mantel voor zo'n tube. En dat terwijl ik zeker weet dat ik ooit ook nog een sachet van dat spul had liggen. Fijne zaterdag allemaal.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:06 schreef eentwee het volgende:
Mensen, pas op voor code oranje. U zijt gewaarschuwd.
@Oksel: je moet idd voorzichtig zijn met die bladboutjes. Zijn fragiele alu dingen. Niet harder aandraaien dan voorgeschreven, en niet aan draaien als ze niet los zitten. Maw, als je vermoedt dat ze een tik veroorzaken, losdraaien en opnieuw monteren met vet en liefst momentsleutel. Maar waren ze nou t probleem? t Is ook vaak de zadelpen.
Hier ook net binnen omgeving stad maar wel een nat pak .quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:23 schreef Yankee het volgende:
Droog gebleven. Alhoewel, redelijk doorweekt van het zweet
Jazeker, zit er zo onder:quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:47 schreef Tommeke het volgende:
Heb je de plaatjes met het pijltje/driehoekje wat op de plaatjes staat naar de punt van de schoen gemonteerd?
Een alternatief is het Shimano Click'r pedaal. Dat klinkt enorm makkelijk uit.
Mooie fiets ouwe baas!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:49 schreef Tommeke het volgende:
Pfff. Het is al een paar dagen ontzettend warm en ik ben niet helemaal fit dus al twee dagen niet gefietst
Wel een mooie Empella Bonfire voor m'n chick gekocht. Dinsdag ga ik 'm ophalen!
http://link.marktplaats.nl/700735030
Ff een ander stuurlintje en shifter erop en gaan met die banaan! Ik ken die jongen van wie die fiets nu is wel redelijk. Mooi prijsje kunnen maken.
Mooi gedaan hoor.. knallen deze winterquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:49 schreef Tommeke het volgende:
Pfff. Het is al een paar dagen ontzettend warm en ik ben niet helemaal fit dus al twee dagen niet gefietst
Wel een mooie Empella Bonfire voor m'n chick gekocht. Dinsdag ga ik 'm ophalen!
http://link.marktplaats.nl/700735030
Ff een ander stuurlintje en shifter erop en gaan met die banaan! Ik ken die jongen van wie die fiets nu is wel redelijk. Mooi prijsje kunnen maken.
Leuk! Empella's zijn altijd goed. En chicks die crossen zijn helemaal stoer.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:49 schreef Tommeke het volgende:
Pfff. Het is al een paar dagen ontzettend warm en ik ben niet helemaal fit dus al twee dagen niet gefietst
Wel een mooie Empella Bonfire voor m'n chick gekocht. Dinsdag ga ik 'm ophalen!
http://link.marktplaats.nl/700735030
Ff een ander stuurlintje en shifter erop en gaan met die banaan! Ik ken die jongen van wie die fiets nu is wel redelijk. Mooi prijsje kunnen maken.
Ik zou de gewone 800 nemen. De functies die de 10 meer heeft dan de 00 is verwaarloosbaar m.i.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:04 schreef forty-two het volgende:
Vandaag laatste dag in Frankrijkmorgen weer terug naar de platte pannekoek die Nederland heet...
Vanochtend nog 1x hard wat heuveltjes over geknald, voelde lekkerjammer dat het over is.
12 is dit een ok aanbieding? Ik ben m'n polar een beetje zat, ding verliest continu contact met de sensoren. Batterij heb ik een paar maanden geleden nog vervangen...
http://www.mantel-bikeparts.nl/garmin-edge-810-bundel
Ik zou nooit een 810 kopen, te duur voor wat je krijgt tov de 800. Er waren ook heel veel problemen mee, geen idee of die inmiddels opgelost zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:04 schreef forty-two het volgende:
Vandaag laatste dag in Frankrijkmorgen weer terug naar de platte pannekoek die Nederland heet...
Vanochtend nog 1x hard wat heuveltjes over geknald, voelde lekkerjammer dat het over is.
12 is dit een ok aanbieding? Ik ben m'n polar een beetje zat, ding verliest continu contact met de sensoren. Batterij heb ik een paar maanden geleden nog vervangen...
http://www.mantel-bikeparts.nl/garmin-edge-810-bundel
Ja heb er zelf ook een. Fijne fiets! Hoop dat m'n chick het leuk vindt. Denk het wel. Het lijkt haar iig wel geweldig!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Leuk! Empella's zijn altijd goed. En chicks die crossen zijn helemaal stoer.
Ja loopt iets langer door, ik vond hem wel leuker.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:22 schreef Gesloten het volgende:
Morgen voor het eerst de Amerongse berg pakken. Is die vergelijkbaar met de Holterberg?
Inderdaad vanuit veenendaal, vanuit amerongen is het een lelijke klinkerweg het eerste deelquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:33 schreef Stansfield het volgende:
Niet vanaf Amerongen nemen he. Dat is de makkelijke kan. Vanaf de andere kant is het wat pittiger.
Bedenk je wel even dat hier geen SD-kaart met CityNavigator bijzit!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:04 schreef forty-two het volgende:
12 is dit een ok aanbieding? Ik ben m'n polar een beetje zat, ding verliest continu contact met de sensoren. Batterij heb ik een paar maanden geleden nog vervangen...
http://www.mantel-bikeparts.nl/garmin-edge-810-bundel
Kijk eens HIERquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:04 schreef forty-two het volgende:
12 is dit een ok aanbieding? Ik ben m'n polar een beetje zat, ding verliest continu contact met de sensoren. Batterij heb ik een paar maanden geleden nog vervangen...
http://www.mantel-bikeparts.nl/garmin-edge-810-bundel
Ja je laat een grote scheet en je bent boven.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:22 schreef Gesloten het volgende:
Morgen voor het eerst de Amerongse berg pakken. Is die vergelijkbaar met de Holterberg?
Bike-palast.com ¤569 + ¤8 verzendkostenquote:
Abbootje bij Eweka en struinen maar over dat Usenet. Beetje inventief zoeken en je hebt die files waarschijnlijk zo binnen. Torrents zal ook wel kunnen maar daar zit veel te veel vuiligheid tussen. Laat Garmin lekker de t**fus krijgen. Je koopt toch ook geen TomTom zonder kaarten er in?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind dat echt zo hoerig hé van Garmin dat die kaarten optioneel zijn. Betaal je goefterdoeme 450.- Euro voor zo'n prutding en dan moet je vervolgens nog kaarten gaan bijkopen.
Ik zou nog overwegen om die kaarten te kopen als je dan een levenslang abo krijgt zodat je elk jaar gratis kan updaten. Zowel bij TomTom als Garmin niet het geval, dus de keuze is dan snel gemaakt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Abbootje bij Eweka en struinen maar over dat Usenet. Beetje inventief zoeken en je hebt die files waarschijnlijk zo binnen. Torrents zal ook wel kunnen maar daar zit veel te veel vuiligheid tussen. Laat Garmin lekker de t**fus krijgen. Je koopt toch ook geen TomTom zonder kaarten er in?
Wat is osm als je geen raketgeleerde bent?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:12 schreef eentwee het volgende:
Ik heb OSM op mijn Garmin,is gratiesj. Ja die Shamals waren toen netjes geprijsd.
euhm... nee.. de holterberg is een lange weg die constant op en neer gaat (met oa motieweg en diepe hel).. de Amerongense berg is 1 lange klim. appels en peren vergelijkenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:22 schreef Gesloten het volgende:
Morgen voor het eerst de Amerongse berg pakken. Is die vergelijkbaar met de Holterberg?
Zelfs bij een auto van 50 ruggen krijg je nog geen gratis navigatie software update, terwijl deze bij een nieuwenaanschaf in 2012 al behoorlijk en duidelijk aantoonbaar achterliep. Zo rij ik op de A2 bij Utrecht volgens de nav zo het weiland in terwijl er echt een tunnel ligt en bij Maarsbergen denkt die nav ook nog steeds dat je om die jaren geleden gesloopte Esso pomp heen moet ipv nu voor het viaduct er af. Maar bie-em-dubbeljoe geeft dus ff niet thuis en een upgrade garandeerd ook niet dat die geheel up to date is. Sterf dan toch!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:10 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik zou nog overwegen om die kaarten te kopen als je dan een levenslang abo krijgt zodat je elk jaar gratis kan updaten. Zowel bij TomTom als Garmin niet het geval, dus de keuze is dan snel gemaakt.
De reden dat ik op mijn auto van 44 ruggen geen navigatie heb genomen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zelfs bij een auto van 50 ruggen krijg je nog geen gratis navigatie software update, terwijl deze bij een nieuwenaanschaf in 2012 al behoorlijk en duidelijk aantoonbaar achterliep. Zo rij ik op de A2 bij Utrecht volgens de nav zo het weiland in terwijl er echt een tunnel ligt en bij Maarsbergen denkt die nav ook nog steeds dat je om die jaren geleden gesloopte Esso pomp heen moet ipv nu voor het viaduct er af. Maar bie-em-dubbeljoe geeft dus ff niet thuis en een upgrade garandeerd ook niet dat die geheel up to date is. Sterf dan toch!
Dat van die tunnel bij Utrecht is herkenbaar ja. Nadeel van die nieuwe TomToms is dat ze nog niet gekraakt zijn en je dus of moet kopen of geduld moet hebben.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zelfs bij een auto van 50 ruggen krijg je nog geen gratis navigatie software update, terwijl deze bij een nieuwenaanschaf in 2012 al behoorlijk en duidelijk aantoonbaar achterliep. Zo rij ik op de A2 bij Utrecht volgens de nav zo het weiland in terwijl er echt een tunnel ligt en bij Maarsbergen denkt die nav ook nog steeds dat je om die jaren geleden gesloopte Esso pomp heen moet ipv nu voor het viaduct er af. Maar bie-em-dubbeljoe geeft dus ff niet thuis en een upgrade garandeerd ook niet dat die geheel up to date is. Sterf dan toch!
Ik heb wel begrepen dat het mogelijk is om je eigen kaarten op een garmin te zetten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:42 schreef LethalP het volgende:
[..]
Bedenk je wel even dat hier geen SD-kaart met CityNavigator bijzit!
En dat is nou net de toevoeging van de 810, dat je ermee kunt navigeren!
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat is osm als je geen raketgeleerde bent?
Ik vind dat kaarten gewoon bij een navigatie horen. Als ik een biertje bestel is het glas toch ook niet optioneel?
Tja dat is maar hoe je het bekijktquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind die garmins nogal duur en groot voor de keren dat je het echt nodig hebt.
het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht. Een garmin edge 500 die kleiner is en meer betaalbaar voorkomt ook gps drifts. Puur die navigatie heb je alleen nodig in een onbekend gebied, hoevaak komt dat voor?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:47 schreef forty-two het volgende:
[..]
Tja dat is maar hoe je het bekijkt![]()
Ik ben de gps drift op m'n iphone ook wel een beetje zat, met een garmin zal dat toch iets vooruit gaan denk ik...
En navigatie op formaat zakhorloge is er nog niet
Mij niet vaak genoeg om er een aan te schaffen. En als ik in onbekend gebied ben, tijdens de vakantie, kan ik mij prima redden met een kaart en een goed geheugenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht. Een garmin edge 500 die kleiner is en meer betaalbaar voorkomt ook gps drifts. Puur die navigatie heb je alleen nodig in een onbekend gebied, hoevaak komt dat voor?
Precies, zo denk ik ook. In de alpen heb je.ook niet zoveel wegen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mij niet vaak genoeg om er een aan te schaffen. En als ik in onbekend gebied ben, tijdens de vakantie, kan ik mij prima redden met een kaart en een goed geheugen
of een paar avonden lam zuipen Tommeke!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben de afgelopen week ook met papieren kaarten wezen fietsen. En als ik een route door onbekend gebied doe, doe ik wel een papiertje met de te volgen plaatsnamen op m'n bovenbuis.
Overpricede rommel die Garmins. Dat geld kan je maar beter uitgeven aan een stel Eurussen
Heb je ook een aanbieding voor shimano body lagers? Of body? Of kan je dan beter een nieuw setje R5 kopen?quote:
oke gaan we dat ff regelen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:00 schreef eentwee het volgende:
Lagers kosten praktisch niks op Ebay. Heb er zelf ooit een paar gekocht voor een paar euro. Chinese dingen dus geen topkwaliteit maar als ze versleten zijn mik je er weer een nieuwe in. I.t.t. wat de gemiddelde fietsenmaker je zal vertellen kun je die eenvoudig zelf vervangen, in elk geval de buitenste. Nieuwe body kopen is dus nergens voor nodigIk kan het type wel even opzoeken.
Gewoon even het SKF equivalent opzoeken en nooit meer omkijken naar.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:00 schreef eentwee het volgende:
Lagers kosten praktisch niks op Ebay. Heb er zelf ooit een paar gekocht voor een paar euro. Chinese dingen dus geen topkwaliteit maar als ze versleten zijn mik je er weer een nieuwe in. I.t.t. wat de gemiddelde fietsenmaker je zal vertellen kun je die eenvoudig zelf vervangen, in elk geval de buitenste. Nieuwe body kopen is dus nergens voor nodigIk kan het type wel even opzoeken.
openstreetmap.org oidquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind dat echt zo hoerig hé van Garmin dat die kaarten optioneel zijn. Betaal je goefterdoeme 450.- Euro voor zo'n prutding en dan moet je vervolgens nog kaarten gaan bijkopen.
Daar heb je veel verschillende typen van, ook binnen dezelfde maat. Dubbel afgedicht gaat wel aanzienlijk langer mee maar zal mss ook ietsie stroever lopen in de beginne.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon even het SKF equivalent opzoeken en nooit meer omkijken naar.
Doe eerst die Garmins maar es met 70% korting, eerder kijk ik er niet naar. Ik ben toch zeker malle Pietje niet?quote:
Ik vind het eigenlijk ook van de gekke die Garmin prijzen. Zolang ze niet op een TomTom nivo zitten koop ik echt geen zwart rode Edge 500. Is wel mooi overigens.quote:Op zondag 28 juli 2013 08:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe eerst die Garmins maar es met 70% korting, eerder kijk ik er niet naar. Ik ben toch zeker malle Pietje niet?
Ja gaan we doen! BAM!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
of een paar avonden lam zuipen Tommeke!
Dat was een tof winkeltjequote:
is een telefoonhouder dan niet makkelijker?quote:Op zondag 28 juli 2013 12:25 schreef janatwork het volgende:
Ik ben een groot voorstander van een fiets gps. Ik heb nu de garmin etrex 20 en had hiervoor een etrex legend hcx. Ik gebruik ze puur en alleen voor het fietsen in onbekend gebied. Het allergrootste voordeel: Nooit meer stoppen bij een kruispunt om de kijken welke kant je op moet. In de alpen maakt dat niet zo veel uit maar als je een stad door steekt is het gewoon heel erg handig.
En als je alleen de navigatie wil en niet de fietscomputer opties dan zijn ze ook niet zo duur. Ik heb 150 euro voor mijn etrex 20 betaald.
Als ik iets nodig hebt ga ik altijd naar Hans Struijk fietsen bij het Hollands Spoor, krijg er altijd goede service en loopt genoeg personeel rond met kennis van zakenquote:Op zondag 28 juli 2013 12:18 schreef n8n het volgende:
Joehoe, zeer recreatieve wielrenner. Heb net een Peugot 103 (meen ik) weten aan te schaffen voor ¤75 (olé) uit het jaar kruik. Moet alleen de banden vervangen, weet iemand een website waar ook banden met een witte zijkant te vinden zijn? Eventueel een leuke fietsenmaker in Den Haag.
http://hollandbikeshop.co(...)-lugano-zwart-beige/
is dat wat? nog dingen waar ik op moet letten behalve de diameter?
Mooi, daar woon ik momenteel nog vlakbij, dankjequote:Op zondag 28 juli 2013 12:28 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als ik iets nodig hebt ga ik altijd naar Hans Struijk fietsen bij het Hollands Spoor, krijg er altijd goede service en loopt genoeg personeel rond met kennis van zaken
Maar dan moet je wel vantevoren een route inladen of navigeer je gewoon door een eindpunt in te voeren?quote:Op zondag 28 juli 2013 12:25 schreef janatwork het volgende:
Ik ben een groot voorstander van een fiets gps. Ik heb nu de garmin etrex 20 en had hiervoor een etrex legend hcx. Ik gebruik ze puur en alleen voor het fietsen in onbekend gebied. Het allergrootste voordeel: Nooit meer stoppen bij een kruispunt om de kijken welke kant je op moet. In de alpen maakt dat niet zo veel uit maar als je een stad door steekt is het gewoon heel erg handig.
En als je alleen de navigatie wil en niet de fietscomputer opties dan zijn ze ook niet zo duur. Ik heb 150 euro voor mijn etrex 20 betaald.
als je snel van je iphone af wil is dat de manier.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:34 schreef n8n het volgende:
http://www.want.nl/quad-l(...)r-voor-aan-je-fiets/
[ afbeelding ]
ziet er wel goed uit, genoeg apps te vinden voor navigatie en tijdritten
Kan allebei. Als ik bepakt vakantiefiets laat ik hem vaak zelf navigeren met een paar via punten ertussen zodat ik wat meer invloed over de route heb. Maar vaak laad ik van tevoren een route in. Ik ga volgende week naar Engeland en dan neem ik mijn netbook mee en ga dan rondjes van Gpsies nafietsen. Daar heb ik sowieso goede ervaringen mee je komt dan vaak op goede racefietsvriendelijke rondjes uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel vantevoren een route inladen of navigeer je gewoon door een eindpunt in te voeren?
Zit je na 3 uur met een lege accuquote:Op zondag 28 juli 2013 12:34 schreef n8n het volgende:
http://www.want.nl/quad-l(...)r-voor-aan-je-fiets/
[ afbeelding ]
ziet er wel goed uit, genoeg apps te vinden voor navigatie en tijdritten
ditquote:Op zondag 28 juli 2013 12:35 schreef keesfietst het volgende:
Ieder z'n ding. Ik heb m'n Garmin aangeschaft omdat ik dan alles in één heb en me daar niet druk om hoef te maken. Vind de cadanssensor en hartslagmeter leuke toevoegingen zodat ik als leek toch een beetje 'echt' kan trainen.
Duur? Tja, als ik zie wat er buiten op te dure racefietsen rijdt en amper vooruitkomt vind ik die paar meier voor een Garmin wel meevallen. En ze zijn redelijk waardevast, dus als ik er vanaf zou willen kan ik 'm nog kwijt voor een goed bedrag.
Hou je d'r een beetje heel?quote:Op zondag 28 juli 2013 10:15 schreef Patroon het volgende:
Klopt, ze ligt hier heerlijk tussen mij en welmoed in, schat dat ze is..
quote:Op zondag 28 juli 2013 12:59 schreef No-P het volgende:
In groningen waar je door 3 weilanden kunt fietsen
http://www.starbike.com/p(...)bearing-cups-5353-enquote:Op zondag 28 juli 2013 13:22 schreef JohnDDD het volgende:
Paar duizend euro toch? Is het echt niet waard als je amateur bent..
ik ook ja.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:27 schreef Bismarck het volgende:
[..]
http://www.starbike.com/p(...)bearing-cups-5353-en
Yep, een paar duizend euro. Dat gaat je plezier op de fiets echt niet verhogen. Voor dat geld heb ik dan liever een nieuwe racefiets met een goede groepset en dito wielen.
Als ik kijk voor hoeveel euro's ik aan kleding (een halve kledingkast vol) fietsen (4 stuks inmiddels), wielen etc heb... Is het allemaal niet waard voor een krabbelaar bij de sportklassequote:Op zondag 28 juli 2013 13:22 schreef JohnDDD het volgende:
Paar duizend euro toch? Is het echt niet waard als je amateur bent..
Kan ook al voor minderquote:Op zondag 28 juli 2013 13:55 schreef Tommeke het volgende:
Om eerlijk te zijn, voor 3.800 euro koop ik ook liever een vette Cervelo!
En met het scherm op de helderste stand kun je nog steeds niet een route fatsoenlijk volgen.quote:
Mooi fietsje eigenlijk wel.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Biba die ik erin deed klapte meteenzat blijkbaar een beetje klem maar dat had ik niet gezien. Andere biba had een te kort ventiel. Toen maar de biba uit mijn oude wiel erin. Vanavond testritje
Ga dat stuurlint poetsen en zet het stuur normaalquote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Biba die ik erin deed klapte meteenzat blijkbaar een beetje klem maar dat had ik niet gezien. Andere biba had een te kort ventiel. Toen maar de biba uit mijn oude wiel erin. Vanavond testritje
M'n ogen gvd. Wat zeg je nou? Een fiets met drie rode kruizen en dan ook nog Team 020 erop.......... Nou begrijp ik wel waarom Kano niet zoveel op de Heuvelrug gefietst heeft, en op zondagmiddag moet je daarmee ook niet langs de Galgenwaard fietsen.quote:
Als hij er nou gelijk een nieuw lintje op zet, kan die ook dat gaatje wegwerken, stuur kantelen en die shifters hoger zetten. Maar dat zal wel een nieuw drie jaren plan zijn voordat wij hier weer alle vragen beantwoord hebben.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ga dat stuurlint poetsen en zet het stuur normaal![]()
Verder mooie wielen, maar natuurlijk een waardeloze achtergrond
foto vertekend, is net ff te laag genomen. Wil een ander stuur oid want deze heeft wel heel veel drop. Maar dat komt nog wel eens.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ga dat stuurlint poetsen en zet het stuur normaal![]()
Verder mooie wielen, maar natuurlijk een waardeloze achtergrond
Al gefietst?quote:Op zondag 28 juli 2013 19:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
foto vertekend, is net ff te laag genomen. Wil een ander stuur oid want deze heeft wel heel veel drop. Maar dat komt nog wel eens.
ja hij zit vast met 4 boutjes, dat stuur. Hoe draai je die los? Links of rechts? En dan met hoeveel moment?quote:Op zondag 28 juli 2013 18:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als hij er nou gelijk een nieuw lintje op zet, kan die ook dat gaatje wegwerken, stuur kantelen en die shifters hoger zetten. Maar dat zal wel een nieuw drie jaren plan zijn voordat wij hier weer alle vragen beantwoord hebben.
tuutlijk nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |