Het lijkt inderdaad een katertjequote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:33 schreef Fripsel het volgende:
We hebben sinds het begin dat we Suzy hebben al twijfels over haar geslacht, en die twijfels worden alleen maar groter. Ze is niet meteen bij ons gekomen maar had eerst een ander baasje, die zegt dat ze ermee naar de dierenarts is geweest (waar wij onze twijfels bij hebben) en dat die gezegd heeft dat het een vrouwtje is. Hoe meer mensen haar zien hoe meer ze vermoeden dat het een mannetje is, en geen vrouwtje. Alleen we hebben er allemaal niet zoveel verstand van. Dus ik hoopte dat jullie mij misschien wat wijzer kunnen maken, want ik vind het ook zo wat om er speciaal voor naar de dierenarts te gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kattenmelk is inderdaad niet zo goed voor een volwassen kat. Het bevat namelijk lactose (melksuiker) en een volwassen kat kan het slecht verteren. Sommige katten kunnen het beter als andere, maar je geef zelf aan dat je dikkere kat daar niet tegen kan. Kattenmelk bevat overigens minder lactose dan koeienmelk, maar toch...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:25 schreef Angelfrouk het volgende:
Geachte dierenarts,
Eén van onze katten is erg mager. In overleg met de dierenspeciaalzaak zijn we overgstapt naar beter voer. Op internet vond ik ergens dat je ook kon bijvoeren met kattenmelk. Alleen meende ik dat dit minder goed voor katten is. Ze vinden het beide heerlijk, maar de dikkere krijgt er diarree van. En dus krijgen ze het nooit.
Is het een idee om de magere hier iets mee bij te voeren? Niet ter vervanging van iets anders, maar er gewoon bij.
Ze is onderhand 12 jaar, maar wordt nu wel erg mager. Bij de dierenarts is bloedonderzoek gedaan en hier is niets uitgekomen. (erg mager is bij haar 3.8 kg, maar ze is erg groot)
Nierwaarden, leverwaarden, schildklier, ontstekingen. Daar is naar gezocht. Ik ben nog even verder gaan kijken op internet en heb vanmiddag een afspraak bij onze dierenarts. Ze niest af en toe, dus ik wil zeker weten dat het geen niesziekte is. Beide katten gaan mee voor controle, omdat dat zo besmettelijk is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Kattenmelk is inderdaad niet zo goed voor een volwassen kat. Het bevat namelijk lactose (melksuiker) en een volwassen kat kan het slecht verteren. Sommige katten kunnen het beter als andere, maar je geef zelf aan dat je dikkere kat daar niet tegen kan. Kattenmelk bevat overigens minder lactose dan koeienmelk, maar toch...
Een kat van 12 jaar die vermagert... Ik denk, eerlijk gezegd, niet dat de oorzaak in het voer zit, er moet toch iets meer aan de hand zijn. Eet zij nog goed? Wordt zij niet weggejaagd van het voer door de andere kat? Welk bloedonderzoek is er gedaan?
Goed planquote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:12 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Nierwaarden, leverwaarden, schildklier, ontstekingen. Daar is naar gezocht. Ik ben nog even verder gaan kijken op internet en heb vanmiddag een afspraak bij onze dierenarts. Ze niest af en toe, dus ik wil zeker weten dat het geen niesziekte is. Beide katten gaan mee voor controle, omdat dat zo besmettelijk is.
Bedankt voor uw antwoord!
Helaas kan dat wel een maand duren. En soms is de huid zodanig beschadigd geweest, dat er geen nieuw haar meer aangroeit. Maar dat gebeurt gelukkig heel zelden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn hond een labrador retriever heeft het aan de stok gehad met wat muggen. Natuurlijk moest hij daar aan krabben en kreeg hij allemaal wondjes op zijn kop. Nu zijn de wondjes geheeld. Maar heeft hij allemaal op die plekken kale plekjes. Hoe lang duurt het voor haar weer terug gegroeid is?
Oke Dankjewel. Het ziet er zo heerlijk charmant uit...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Helaas kan dat wel een maand duren. En soms is de huid zodanig beschadigd geweest, dat er geen nieuw haar meer aangroeit. Maar dat gebeurt gelukkig heel zelden.
Zelfs de onderste kooi?quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Mooie kooi, maar inderdaad iets te klein voor 4 ratten. Voor 3 zou het wel gaan.
Deze is beter voor 4 ratten, want het heeft 2 volwaardige verdiepingen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zelfs de onderste kooi?
http://www.zooplus.nl/sho(...)20_170cm_hoog/100541
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:25 schreef tonja het volgende:
Wow! Ik loop net langs mijn slaapkamer en zie Loes weer ouderwets op Harry's oren knagen!
Helaas is het normaal kattengedrag en is dusdanig moeilijk af te leren. Een dekentje op je schoot leggen en dan pas de kat erop laten springen? Eventueel kan je je kat proberen af te leiden met een speeltje (een muisje of een propje papier oid) terwijl je hem aan het knuffelen ben.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:27 schreef LekkerApart het volgende:
Hallo dierenarts,
Niet zo zeer een medisch probleem, maar onze Noorse boskat Ash prikt altijd met zijn nagels in je (kleding) als hij op schoot zit voor een knuffel.
Knuffelen vinden we erggezellig, maar hij beschadigt met zijn geprik onze kleding (en huid).
Enige suggesties hoe we dat afgeleerd krijgen?
Creatief hoor!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:41 schreef Queller het volgende:
Heeft er echt nog niemand aan deze gedacht?
[ link | afbeelding ]
Waaraan merk je dat je kat niet blij is om alleen thuis te zijn? Hoe oud is de kat?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:03 schreef computergirl het volgende:
misschien dat de digitale dierenarts nog tips heeft:
ik heb een poes die volgens het asiel bij vorige baasje bang was voor buurtkatten. Ze heeft een paar maanden in het asiel gezeten en was daar ook niet blij vanwege de drukte. Ze negeerde de andere katten en menselijke bezoekers.
Nu zit ze al een poos bij mij en blijkt dat ze ook niet blij wordt van de hele dag alleen thuis zijn (). Ik speel s ochtends en s avonds met haar.
Is er een kans dat ze wel goed reageert op een kitten erbij? Voor mijn gevoel zijn die minder bedreigend
ze is 10, maar nog best speels.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Waaraan merk je dat je kat niet blij is om alleen thuis te zijn? Hoe oud is de kat?
een van mijn vorige katten was ook schildklier patient en zelf voor de ervaren dierenarts super lastig met pillen geven.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:19 schreef Dyre het volgende:
Wellicht een ervaringsdeskundige die dé tip heeft om een kat een pil toe te dienen? Met de gedachte dat dit iedere dag voor de rest van zijn leventje moet ben ik op zoek naar een oplossing die voor zowel de kat als de eigenaar weinig stress oplevert
Klinkt interessant! Ik voer alleen vers vlees (en snoepjes lust meneer nietquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad als roos. Als de kat geen jeuk heeft, dan kunt je het nog even aankijken. Het is wel belangrijk om je kat regelmatig te blijven behandelen tegen vlooien en andere parasieten.
Poetst de kat zichzelf wel regelmatig? Het borstelen kan je inderdaad het beste eens in 1-2 weken doen. Eventueel kan je je kat wassen met een speciale anti-roos shampoo voor katten. Verder kan je kat baat hebben bij de toevoeging van essentiële Omega 3 vetzuren aan zijn dieet, bijv. zalmolie.
Het beste is het toch om de pil rechtstreeks in de bek te geven en zorgen dat de kat het doorslikt. Dan weet je zeker dat de kat zijn medicatie heeft gehad. Heb je met je dierenarts geoefend hoe je het op de minst stressvolle manier voor de kat doet?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:19 schreef Dyre het volgende:
Wellicht dat de dierenarts een gouden tip voor ons heeft
Onze kat is onlangs gediagnosticeerd met hyperthyreoidie.
We hebben hiervoor medicatie gekregen (Felimazole 2,5 mg 1dd), maar pillen gaan er lastig in. We proberen het subtiel tussen de brokjes te verstoppen, of vouwen er een leverworstje omheen, maar de stiekemerd eet alles op en laat daarna een (brandschoon, dat wel) pilletje liggen. De bekende truukjes leveren alleen maar stress op: kaken dichthouden en over keel wrijven e.d.
De alternatieven (chirurgie, I313-behandeling) zien we voor onze oude baas niet echt zitten.
Wellicht een ervaringsdeskundige die dé tip heeft om een kat een pil toe te dienen? Met de gedachte dat dit iedere dag voor de rest van zijn leventje moet ben ik op zoek naar een oplossing die voor zowel de kat als de eigenaar weinig stress oplevert
overigens is hij afgezien hiervan in zo'n goede conditie dat het dagelijks geven van 1 pilletje zonder twijfel wél de moeite waard is
Voer je ook geregeld een vis-menu? Dan is het niet nodig. Maar de meeste katten vinden zalmolie wel lekkerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klinkt interessant! Ik voer alleen vers vlees (en snoepjes lust meneer niet), is toevoeging dan evengoed handig en nodig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |