Ook jou wijs ik erop dat hetzelfde argument wordt gebruikt door rokers in rokerscafés. De niet-rokers kunnen naar een ander café gaan. Waarom zou dat omgekeerd dan niet gelden?quote:
omgekeerd is het net zo'n zwak argument, ik gebruik het zelf ookquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook jou wijs ik erop dat hetzelfde argument wordt gebruikt door rokers in rokerscafés. De niet-rokers kunnen naar een ander café gaan. Waarom zou dat omgekeerd dan niet gelden?
Niet-roken niet overlastgevend; roken kan dat wél zijn. Als rokers de wet mogen negeren en erop lospaffen in kroegen, waarom zouden ze dan omgekeerd wél op hun strepen kunnen gaan staan als ergens niet gerookt mag worden?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
omgekeerd is het net zo'n zwak argument, ik gebruik het zelf ook
voor een verbod heb ik betere argumenten nodig
je schijnt nog op het balkon te mogen rokenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:13 schreef arjan1212 het volgende:
Me zusje wil dat ik en me moeder mee gaan naar Benidorm nou dat is lekker bij 80% van de hotels daar is een totaal rookverbod
Gelukkig bestaan er sancties voor dwazen zoals jou.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:45 schreef BesottedOrb het volgende:
wat is dit nou weer..als ik wil roken op het strand, dan doe ik dat dus ook. Maakt me geen reet uit of het daar 'mag' of niet..
11 euro boetequote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:36 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Gelukkig bestaan er sancties voor dwazen zoals jou.
Dat zei je in 1975 ook over de bus 1995 ook over het vliegtuig , 2004 ook over je werkplek, in 2006 over de trein en in 2008 over het restaurant ?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:45 schreef BesottedOrb het volgende:
wat is dit nou weer..als ik wil roken op het strand, dan doe ik dat dus ook. Maakt me geen reet uit of het daar 'mag' of niet..
Nee, op die plaatsen vind ik het allemaal begrijpelijk. Maar op het strand kunnen ze echt de pleuris krijgen met hun boetes.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:55 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat zei je in 1975 ook over de bus 1995 ook over het vliegtuig , 2004 ook over je werkplek, in 2006 over de trein en in 2008 over het restaurant ?
Hoezo vind je het op die andere plaatsen wel begrijpelijk dan?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:59 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Nee, op die plaatsen vind ik het allemaal begrijpelijk. Maar op het strand kunnen ze echt de pleuris krijgen met hun boetes.
Ik heb eerlijk gezegd meer last van voertuigen dan buitenrokers.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dat moeten anderen dus maar over hebben voor de rokers? Overigens had ik wel degelijk last van buitenrokers in de vorm van benauwdheidaanvallen, juist een plotselinge prikkelende lucht riepen die op en ik moest altijd medicijnen bij me hebben door die buitenrokers.
Woede in grote groep burgers, in deze de rokers.quote:'Ik begin het nou wel een beetje zat te worden hoor!' zegt Isabelle Fresard (51) donderdag in het Algemeen Dagblad. 'Op het werk mag het niet meer, in cafés en restaurants mag het niet meer. En nu worden zelfs de stranden rookvrij! Je mag helemaal niks meer in dit land!'
En terecht. Jezelf aan de longkanker, longemfyseem etc. helpen doe je maar in je eigen woonkamer. Anderen hoeven er niet de dupe van te worden.quote:
Vanuit de flanken worden we klaargestoomd voor een revolutie. In blauw (rook) en rood (kleur van veel sigarettenpakjes en van je lijf na een dag op het strand). Door mensen met dit soort wetten een kant te laten kiezen, werken ze ongemerkt mee aan een Vierde Rijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:09 schreef Specularium het volgende:
Sterker nog, ik snap er werkelijk geen flikker van.
Hoe wordt jij dan de dupe daarvan als ze roken op het strand.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:01 schreef najazeg het volgende:
[..]
En terecht. Jezelf aan de longkanker, longemfyseem etc. helpen doe je maar in je eigen woonkamer. Anderen hoeven er niet de dupe van te worden.
Waarom zou de eigenaar van dat strand geen voorschriften mogen geven?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:27 schreef dikke_donder het volgende:
Ik vind het echt te triest voor woorden om roken te verbieden op het strand.
Als de een wil dat er niet geroken wordt en de ander wil roken moet er altijd ern partij zich aanpassen.quote:Het is in de open lucht en die ene keer dat het geroken wordt dat je op het strand ligt moet je maar accepteren. Net zoals niet-rokers hebben rokers dezelfde rechten. Het is belachelijk dat de ene 'groep' zich moet aanpassen aan de andere.
Het argument in dezen is: de eigenaar van het strand stelt deze eis. Wil je daar niet aan voldoen, dan ga je niet naar zijn strand.quote:Het argument dat mee-rokers sneller doodgaan, who cares? Dying is inevitable. Of het nou 1 dag eerder of later is maakt je niets meer uit als je voorbij de 80 bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |