Net zoals The Haxan Cloack en Fuck Buttons zekerquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef DO2 het volgende:
Yeezus niet leuk vinden is volstrekt mesjogge. Echt. Waanzin. Waan-zin.
Volgens mij is het praktisch onmogelijk om meer dan de helft van de pitchforkbandjes te kennenquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:05 schreef ranja het volgende:
ik ben lang niet trendy genoeg om hipster te zijn
ken alle pitchfork bands niet en niemand kent de bands die ik leuk vind
Ja, meer dan een album overigens. Heb ze allebei, niets mis mee. Waarbij ik de tweede, Back To Wonder, persoonlijk nog een klein beetje beter vind dan het nu opnieuw uitgebrachte Barefoot And Pregnant. De frontman heeft later onder de naam Simmer nog een fijn album gemaakt, genaamd Mothertongue.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:27 schreef tim. het volgende:
Kennen de ouderen hier nog de Friese jangle-popband The Serenes? Hebben blijkbaar begin jaren 90 een goed ontvangen album uitgebracht, nu opnieuw beschikbaar gemaakt door Excelsior.
De Artsen waren een voorloper van Bettie Serveert. Hebben een geweldig album gemaakt, Conny Waves With A Shell. Voor mij een van de beste platen van Nederlandse bodem ooit. Enigszins rafelig. Niet voor niets bleek Stephen Malkmus later een groot liefhebber van dit album.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:51 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha. Je was wel onder de indruk van De Artsen toch? Ook jangly en uit die tijd. Van wat ik nu heb gehoord vind ik die band veel beter dan The Serenes, maar het serene Friese landschap als inspiratiebron voor die laatste maakt mij wel nieuwsgierig.
Je bent net een kindje he. Superblij met zijn lego-auto totdat hij voor zijn verjaardag een skelter krijgtquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:09 schreef DO2 het volgende:
Nou, nee... Daar kan ik nog wel in komen... Vooral The Haxan Cloak... Die is niet voor iedereen.
En die is ook helemaal niet leuk, trouwens... Maar wel goed.
Yeezus is daarentegen wel leuk. En goed. Verdomd goed.
Ahum College Dropout, ahum Late Registration ahum MBDTF.quote:
Lijkt me sterk eigenlijk. Zou niet weten welke van die artiesten onder de term hipster zou moeten vallen, mogelijk alleen op dEUS na. Maar wellicht zie jij het anders?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:11 schreef Norrage het volgende:
Wie is de grootste hipster aan de hand van deze lijstjes? ALs Moody post wint hij het sowieso, maar voorlopig is methodmich toch wel de winnaar denk ik?
Nu ja, ik ben gewoon oprecht enthousiast over die albums. Dat mag, toch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je bent net een kindje he. Superblij met zijn lego-auto totdat hij voor zijn verjaardag een skelter krijgtDan is dat helemaal je ding totdat je weer iets nieuws krijgt
Ja, ik ken ze, hoor. Heel goed, zelfs.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ahum College Dropout, ahum Late Registration ahum MBDTF.
Ik luister niet voor mijn plezier naar wat Casio-rekenmachine bliepjes met teksten als: 'Eating Asian pussy, I'll I need is sweet and sour sauce.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef DO2 het volgende:
Yeezus niet leuk vinden is volstrekt mesjogge. Echt. Waanzin. Waan-zin.
Mulatu Astatkequote:Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik heb Ethiopische jazz geluisterd vanmiddag. Ik win
Is ook een Motley Crue versie vanquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:15 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nu ja, ik ben gewoon oprecht enthousiast over die albums. Dat mag, toch?
Oke, jij wintquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik luister niet voor mijn plezier naar wat Casio-rekenmachine bliepjes met teksten als: 'Eating Asian pussy, I'll I need is sweet and sour sauce.
[..]
Mulatu Astatke
Zo hipster is dat toch niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Oke, jij wintDat was hem inderdaad
en U2 en Siouxsie and the Banshees...quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is ook een Motley Crue versie vanWist je dat?
Ja, okequote:Op donderdag 25 juli 2013 19:21 schreef ranja het volgende:
[..]
en U2 en Siouxsie and the Banshees...
Vind ze aardig hipster hoor, ondanks dat ze wel de mainstream bekendheid hebben nu, maar ze zitten wel midden in een hipsterwereldje.quote:
Ik snap echt niet waarom de hele wereld ineens disco weer zo geweldig vind.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:20 schreef debeterebob het volgende:
Meeste Daft Punk nummers zijn de laatste tijd instant skipDe intro's gaat nog wel, maar als dan de repetatieve zang komt moet ik al binnensmonds een beetje kotsen
Daft Punk album is ook niet puur disco of funk. Maar geeft het een modern jasje door het te mixen met EDM. Werkt steengoed naar mijn mening. Ik vind het misschien wel beter dan hun oude spul.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom de hele wereld ineens disco weer zo geweldig vind.
Als dat album wat uitgekomen met de naam Earth Wind and Fire vooral had iedereen het vooral overbodig en oubollig gevonden volgens mij.
Ja, dat is een heel goed album. Ik wist niet dat Malkmus het kendequote:Op donderdag 25 juli 2013 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
De Artsen waren een voorloper van Bettie Serveert. Hebben een geweldig album gemaakt, Conny Waves With A Shell. Voor mij een van de beste platen van Nederlandse bodem ooit. Enigszins rafelig. Niet voor niets bleek Stephen Malkmus later een groot liefhebber van dit album.
Had hij ooit eens verteld in OOR, toen ze nog wel eens een luistertest deden. Hij herkende het toen en vertelde daarna dat hij die plaat heel graag draaide.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:29 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja, dat is een heel goed album. Ik wist niet dat Malkmus het kende. Misschien is hij net als ik gevallen voor de coolste bandnaam ooit.
Het is wat mij betreft z'n meest doordachte en scherpste album. Ik vind MBDTF ietwat overgewaardeerd, eigenlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik luister niet voor mijn plezier naar wat Casio-rekenmachine bliepjes met teksten als: 'Eating Asian pussy, I'll I need is sweet and sour sauce.
Dat is toch juist hipster in mijn ogen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Hoewel het een non-discussie pur sang is, wil ik toch even zeggen dat ranja en methodmich bestempelen als meest hipster bijna misdadig is. Dat vind ik nou net de twee users met de meest 'eerlijke' smaak van fok!.
En Chief Keef dan? Dat valt niet goed te praten hoor. Verder is MBDTF muzikaal op een veel hoger niveau wat mij betreft. De gitaarsolo in Devil in a New Dress, de reverb op de vocalen in Lost in the World, All of the Lights interlude, de beat van Gorgeous. Stuk voor stuk geniaal.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft z'n meest doordachte en scherpste album. Ik vind MBDTF ietwat overgewaardeerd, eigenlijk.
Deze plaat is van begin tot eind retestrak.
Goed, je kan discussieren over ( de inhoud van ) z'n teksten en z'n flow... Maar dat geldt eigenlijk voor al z'n platen.
In muzikaal opzicht stijgt deze plaat wat mij betreft boven alles uit wat ie tot nog toe heeft gedaan.
De composities op Yeezus zijn werkelijk fenomenaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |