Is het niet zo dat je dat er maximaal voor kunt krijgen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Schuldig aan roekeloos rijden met de dood tot gevolg: 1 jaar cel. Helemaal geen 4 jaar of 6 jaar.
Ongelooflijk leesvoerquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:55 schreef Automatisch het volgende:
de likes op de pagina stijgen trouwens met de seconde zowat.
Precies. Vergelijk zo'n zaak maar eens met Engeland.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:00 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je dat er maximaal voor kunt krijgen?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er ook niet een boete bij zit voor deze kerel en een verplichte cursus die automobilisten moeten volgen die met drank op gaan rijden (en die kost een paar honderd euro).quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:07 schreef Loekie1 het volgende:
Doodrijder ontloopt cel
GRONINGEN -
De 36-jarige man die vorig jaar onder invloed van alcohol een 41-jarige vrouw uit Meeden doodreed, hoeft daarvoor niet de gevangenis in.
Hij werd donderdag veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur, vier maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van driejaar. Het OM had één jaar cel geëist. Dat meldt het Dagblad van het Noorden.
P.K. uit Stedum reed vorig jaar december even buiten Veendam frontaal op een tegenligger. De bestuurster van de andere auto overleefde dat niet. Later bleek dat K. had gedronken en dat hij tijdens het rijden bezig was met zijn mobiele telefoon.
De rechtbank koos voor een minder zware straf omdat K. berouw heeft getoond en alle verantwoordelijkheid op zich heeft genomen, zo staat in het vonnis.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ontloopt_cel__.html
Ga je nu willekeurige niet 1op1 met elkaar te vergelijken internet berichtjes hier dumpen om een punt te maken? Veel kanslozer krijgen we niet nietquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Loekie1 het volgende:
Daarentegen in België:
Doodrijder van Sophie krijgt geen mildere straf in beroep
ANTWERPEN
De politiekamer bij de correctionele rechtbank van Antwerpen, die fungeert als beroepsinstantie tegen vonnissen van de politierechters, veroordeelde vrijdag de Nederlander Leo D. (54) uit Kapellen conform de vordering van de openbaar aanklager tot twee jaar cel, waarvan de helft met uitstel, 11.000 euro boete, waarvan 2.750 effectief, plus vijf jaar rijverbod. Op 11 februari 2011 reed hij fietsster Sophie Van de Heijning (16) van het zebrapad op het kruispunt van de Antwerpsesteenweg met de Plasstraat in Hoevenen. Hij zette zijn weg gewoon voort en ging een pittaschotel halen. Het meisje bezweek vier dagen later.
http://www.politics.be/nieuws/6019/
Je ziet hopelijk wel de belangrijke verschillen tussen de zaken die je kopieert?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Loekie1 het volgende:
Daarentegen in België:
Doodrijder van Sophie krijgt geen mildere straf in beroep
ANTWERPEN
De politiekamer bij de correctionele rechtbank van Antwerpen, die fungeert als beroepsinstantie tegen vonnissen van de politierechters, veroordeelde vrijdag de Nederlander Leo D. (54) uit Kapellen conform de vordering van de openbaar aanklager tot twee jaar cel, waarvan de helft met uitstel, 11.000 euro boete, waarvan 2.750 effectief, plus vijf jaar rijverbod. Op 11 februari 2011 reed hij fietsster Sophie Van de Heijning (16) van het zebrapad op het kruispunt van de Antwerpsesteenweg met de Plasstraat in Hoevenen. Hij zette zijn weg gewoon voort en ging een pittaschotel halen. Het meisje bezweek vier dagen later.
http://www.politics.be/nieuws/6019/
Ik denk helaas dat ze serieus isquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
Fascinerende wijze van trollen dit.
http://www.publications.p(...)2.htm#11051745000001 . Misschien verhuizen naar china? Daar loopt iedereen gewoon rustig door als er een ongeluk is gebeurdquote:17 May 2011 : Column 193
The House will remember the tragic case of Cerys Edwards, an 11-month-old toddler. The Edwards family were the victims of a dangerous driver in 2006. Cerys has needed round-the-clock care since the collision. The driver was doing 70 mph in a 30 mph zone. He lost control of his mother’s Range Rover while overtaking. Cerys was left severely paralysed, brain damaged and reliant on a ventilator to breathe. The dangerous driver was released from prison after just six months. Cerys’s father, Gareth Edwards, is reported to have said, “It just goes to show we don’t have a justice system in this country”, when he heard that the offender had been released.
heb je gezocht?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:39 schreef Loekie1 het volgende:
Kijk eens, vier jaar in Belgie voor deze zaak:
Vier jaar cel en levenslang rijverbod voor doodrijder
De correctionele rechtbank in Brugge heeft woensdag Cédric F. uit Nevele veroordeeld tot vier jaar effectieve celstraf, 3.850 euro boete en levenslang rijverbod. De 25-jarige man stond terecht voor een dubbele aanrijding met vluchtmisdrijf op het jaagpad langs het Kanaal Brugge-Oostende op 30 juli 2005. Een 75-jarige fietsster die hij aanreed, overleed ter plaatse. De bestuurder was onder invloed van drugs en alcohol.
http://forum.dutchbodybui(...)or-doodrijder-90386/
Dat ben ik in Nederland nog niet tegengekomen.
Vijf jaar cel voor veroorzaken fataal ongelukquote:Vijf jaar cel voor veroorzaken fataal ongeluk
Nederland • Geplaatst door Redactie op 13-12-2010 @ 16:16
Een 29-jarige man uit Nijkerk is maandag door de rechtbank in Utrecht veroordeeld tot een celstraf van vijf jaar wegens het veroorzaken van een fataal ongeluk in Utrecht. Daarbij kwamen twee mannen om het leven. Ook mag hij tien jaar niet autorijden.
Het ongeval gebeurde in mei op de kruising van de Brailledreef met de Loevenhoutsedijk. De Nijkerker, die ook te veel had gedronken, reed met veel te hoge snelheid door rood licht en knalde op een auto met drie inzittenden. Twee passagiers overleden, de bestuurder raakte zwaargewond.
Justitie had twee weken geleden een celstraf van negen jaar geëist. De straf die is opgelegd valt lager uit, omdat de rechtbank doodslag niet bewezen acht. Volgens de rechters heeft de Nijkerker zich op 'hoogst onverantwoorde en roekeloze wijze' gedragen, maar heeft hij niet willens en wetens de dood van de slachtoffers veroorzaakt.
Even googlen op 'jaar cel voor veroorzaken dodelijk ongeluk' levert ook in Nederland talloze zaken op.quote:Tien jaar cel voor veroorzaken dodelijk ongeluk
19-01-2012 16:26 | ANP
De 24-jarige Wesley H., die in oktober 2010 in Den Bommel (Zuid-Holland) een ernstig ongeluk veroorzaakte moet hiervoor tien jaar de cel in. Bij het ongeluk kwamen drie mannen om het leven en raakte een man zwaargewond. Dat heeft de rechter donderdag bepaald.
Ook mag H. vanaf het moment dat hij op vrije voeten komt tien jaar lang geen auto rijden. Het oordeel van de rechter komt overeen met de eis van het Openbaar Ministerie (OM) twee weken geleden.
Volgens de rechter veroorzaakte H., die suïcidaal was, opzettelijk een frontale botsing door op de linker weghelft te gaan rijden. Eerder op de avond was H. met zijn auto tegen een boom gereden. Volgens de rechter was dit een poging tot zelfdoding. Later stal hij de auto van zijn zwager en reed daarmee de N59 op waar hij het dodelijke ongeval veroorzaakte.
H. heeft voor de rechter altijd volgehouden dat hij zich niets van het ongeluk kan herinneren.
In de andere auto zaten twee vaders en hun zoons. De zoons en een vader kwamen door de klap om het leven. De overlevende vader hield een dwarslaesie aan het ongeluk over.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:40 schreef Lovechild het volgende:
En is er iemand die al die voorbeelden wél leest?
Ik kan beterquote:
AD Die twist op het einde is ook mooiquote:De Capellenaar die op de Koedood in Barendrecht onder invloed van alcohol een dodelijk ongeval veroorzaakte, is gisteren door het Haagse gerechtshof tot een zwaardere straf veroordeeld.
Hij had tegen het vonnis van de rechtbank hoger beroep aangetekend. De 30-jarige M.M. kreeg gisteren een gevangenisstraf van zes jaar opgelegd. Ook mag hij zes jaar lang geen motorrijtuig besturen en moet hij 500 euro boete betalen.
Eerder was de Capellenaar door de rechtbank tot vijf jaar cel en eveneens vijf jaar rijontzegging veroordeeld. De man schepte op 10 mei tweeënhalf jaar geleden een groepje fietsers dat deelnam aan de landelijke fietsdag. Een fietser (58) overleed drie maanden na het ongeval in het ziekenhuis. Diens vrouw hield aan de aanrijding een dubbel gebroken schouder, een gebroken knie en een gebroken hand over. De Capellenaar nam na het ongeval de benen.
Nu is hij onvindbaar voor justitie, omdat hij nergens in de bevolkingsregister staat ingeschreven. Van de eerder opgelegde celstraf heeft hij nog geen dag uitgezeten.
Je kan er niet zo heel veel mee, elk geval staat op zich en wijkt dus ook weer af van het onderhavige geval in dit topic. Het enige dat ik echt heb gevolgd is het geval van Floor van der Wal en dat vind ik persoonlijk schandalig. Waar de ovj in het geval van dit topic de eis eigenlijk gewoon niet hoger kan leggen omdat het gewoon geen bewijs is van roekeloos rijden, was dat in geval van Floor wel het geval. Die klootzak heeft gewoon bewezen roekeloos rijgedrag aan zijn broek gehad is doorgereden en als ze het nummerbord niet hadden gevonden had ie waarschijnlijk nu nog fluitend rondgelopen (wat ie trouwens al weer doet) en dus eiste de ovj 4 jaar......... 18 maanden waarvan 6 maanden voorwaardelijk bepaalde de rechter en nu is ie vervroegd vrijgelaten i.v.m. zijn reïntegratieprogramma. Dat haar vader dit als een mes in zijn onderbuik voelt snap ik wel, maar ja nabestaanden, who cares!quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:40 schreef Lovechild het volgende:
En is er iemand die al die voorbeelden wél leest?
http://uitspraken.rechtsp(...)+ongeluk+drank+drugsquote:gevangenisstraf voor de duur van zes jaren en een ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van tien jaren.
Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij was in die zaak geen sprake van roekeloos gedrag.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Je kan er niet zo heel veel mee, elk geval staat op zich en wijkt dus ook weer af van het onderhavige geval in dit topic. Het enige dat ik echt heb gevolgd is het geval van Floor van der Wal en dat vind ik persoonlijk schandalig. Waar de ovj in het geval van dit topic de eis eigenlijk gewoon niet hoger kan leggen omdat het gewoon geen bewijs is van roekeloos rijden, was dat in geval van Floor wel het geval. Die klootzak heeft gewoon bewezen roekeloos rijgedrag aan zijn broek gehad is doorgereden en als ze het nummerbord niet hadden gevonden had ie waarschijnlijk nu nog fluitend rondgelopen (wat ie trouwens al weer doet) en dus eiste de ovj 4 jaar......... 18 maanden waarvan 6 maanden voorwaardelijk bepaalde de rechter en nu is ie vervroegd vrijgelaten i.v.m. zijn reïntegratieprogramma. Dat haar vader dit als een mes in zijn onderbuik voelt snap ik wel, maar ja nabestaanden, who cares!
Ja, hier ben ik het dan wel heel erg mee eens! Heb het toentertijd ook gevolgd want het raakte me erg.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Je kan er niet zo heel veel mee, elk geval staat op zich en wijkt dus ook weer af van het onderhavige geval in dit topic. Het enige dat ik echt heb gevolgd is het geval van Floor van der Wal en dat vind ik persoonlijk schandalig. Waar de ovj in het geval van dit topic de eis eigenlijk gewoon niet hoger kan leggen omdat het gewoon geen bewijs is van roekeloos rijden, was dat in geval van Floor wel het geval. Die klootzak heeft gewoon bewezen roekeloos rijgedrag aan zijn broek gehad is doorgereden en als ze het nummerbord niet hadden gevonden had ie waarschijnlijk nu nog fluitend rondgelopen (wat ie trouwens al weer doet) en dus eiste de ovj 4 jaar......... 18 maanden waarvan 6 maanden voorwaardelijk bepaalde de rechter en nu is ie vervroegd vrijgelaten i.v.m. zijn reïntegratieprogramma. Dat haar vader dit als een mes in zijn onderbuik voelt snap ik wel, maar ja nabestaanden, who cares!
De 25-jarige Mohammed S. werd snel gevonden omdat hij tijdens het ongeval een van zijn kentekenplaten had verloren. Hij werd dezelfde dag nog aangehouden. S. is door de Amsterdamse rechtbank schuldig bevonden aan roekeloos rijden, met de dood tot gevolg. Hij is veroordeeld tot een jaar celstraf en raakt voor vijf jaar zijn rijbewijs kwijt. Die straf is nu definitief.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij was in die zaak geen sprake van roekeloos gedrag.
Dit dus. Geweldig toch, dat "oog om oog, tand om tand", lynchmobs met eigenrichting...quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De sharia rechtspraak is populairder dan we dachten.
Hmz vreemd in dit nieuwsbericht staat juist dat de rechtbank het niet heeft kunnen vaststellen. http://www.nu.nl/binnenla(...)den-cabaretiere.htmlquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
De 25-jarige Mohammed S. werd snel gevonden omdat hij tijdens het ongeval een van zijn kentekenplaten had verloren. Hij werd dezelfde dag nog aangehouden. S. is door de Amsterdamse rechtbank schuldig bevonden aan roekeloos rijden, met de dood tot gevolg. Hij is veroordeeld tot een jaar celstraf en raakt voor vijf jaar zijn rijbewijs kwijt. Die straf is nu definitief.
NWS / Woede over lage strafeis doodrijder:stoelen vliegen door rechtszaal #8
Dapper wijfie, ze was natuurlijk gehandicapt (spasmen) maar toch gewoon als stand-upcomedian het toneel op stappen. zonde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:57 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het dan wel heel erg mee eens! Heb het toentertijd ook gevolgd want het raakte me erg.
Ook apart, waarom het ene je dan meer raakt dan het andere. Als moeder van een 12-jarige en wonend in Den Haag zou je denken dat ik meer geraakt ben door het verhaal van Donnie. Maar misschien is het ook een onbewust niet te dichtbij laten komen.
Tot zover offtopic
Het is echt een schande. Dronken iemand doodrijden en dan een taakstraf.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:07 schreef Loekie1 het volgende:
Doodrijder ontloopt cel
GRONINGEN -
De 36-jarige man die vorig jaar onder invloed van alcohol een 41-jarige vrouw uit Meeden doodreed, hoeft daarvoor niet de gevangenis in.
Hij werd donderdag veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur, vier maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van driejaar. Het OM had één jaar cel geëist. Dat meldt het Dagblad van het Noorden.
P.K. uit Stedum reed vorig jaar december even buiten Veendam frontaal op een tegenligger. De bestuurster van de andere auto overleefde dat niet. Later bleek dat K. had gedronken en dat hij tijdens het rijden bezig was met zijn mobiele telefoon.
De rechtbank koos voor een minder zware straf omdat K. berouw heeft getoond en alle verantwoordelijkheid op zich heeft genomen, zo staat in het vonnis.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ontloopt_cel__.html
quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Dapper wijfie, ze was natuurlijk gehandicapt (spasmen) maar toch gewoon als stand-upcomedian het toneel op stappen. zonde.
Dat is inderdaad vreemd ja, hier is een NRC artikel waarin ook nog staat wat de politie heeft geconstateerd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hmz vreemd in dit nieuwsbericht staat juist dat de rechtbank het niet heeft kunnen vaststellen. http://www.nu.nl/binnenla(...)den-cabaretiere.html
oh had m nog niet gezien, maar goed zoals ik al zei ik vind dit dus echt schandaligquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
Even de uitspraak erbij gezocht: http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/BT2353
Inderdaad wel roekeloos rijden maar dus niet een zeer hoge snelheid en hij had groen licht.
Straf is aan de lichte kant.
Zij kwam door rood, tegen het verkeer, en was dronken. Ik vond daar de eis juist vrij hoog omdat het slachtoffer nou ook niet geheel bijdroeg aan de verkeersveiligheid.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:17 schreef Jian het volgende:
[..]
oh had m nog niet gezien, maar goed zoals ik al zei ik vind dit dus echt schandalig
Het hele Nederlandse rechtssysteem draait volledig om laag straffen. Ze moeten wel laag straffen om hun eigen wereldje draaiende te houden. Met gerichte straffen om recidive te voorkomen zijn ze niet gebaad aangezien dat geen brood op de tafel brengt.quote:
Ja, dat zijn natuurlijk wel relevante omstandigheden. Mijn gevoel zegt ook dat de eis behoorlijk hoog was. De straf vind ik wel wat aan de lichte kant. Maar ja moeilijk te beoordelen zoiets. Het rechtersvak is dan ook niet bepaald makkelijk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zij kwam door rood, tegen het verkeer, en was dronken. Ik vond daar de eis juist vrij hoog omdat het slachtoffer nou ook niet geheel bijdroeg aan de verkeersveiligheid.
Oh, en geen licht. En de dader had groen verkeerslicht.
Was er hier niet ook een kulforum voor conspiracy freaks? Misschien kun je het daar proberen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:29 schreef eight het volgende:
[..]
Het hele Nederlandse rechtssysteem draait volledig om laag straffen. Ze moeten wel laag straffen om hun eigen wereldje draaiende te houden. Met gerichte straffen om recidive te voorkomen zijn ze niet gebaad aangezien dat geen brood op de tafel brengt.
Roekeloos was zijn rijgedrag, groen licht of niet!quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zij kwam door rood, tegen het verkeer, en was dronken. Ik vond daar de eis juist vrij hoog omdat het slachtoffer nou ook niet geheel bijdroeg aan de verkeersveiligheid.
Oh, en geen licht. En de dader had groen verkeerslicht.
Zelfs voor BNW is zijn post nog te ver gezocht.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Was er hier niet ook een kulforum voor conspiracy freaks? Misschien kun je het daar proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |