Nogmaals, dat kan je doen door de straf op rijden onder invloed te verhogen. Niet door logica te negeren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En laat dat nou precies zijn wat ik in zo'n situatie graag wil. Mans genoeg om met 4 bier op toch te gaan autorijden? Dan ook mans genoeg om straf voor het doodrijden van een kind te dragen.
Ik wil namelijk dat mensen worden ontmoedigd om met drank op tóch achter het stuur te kruipen, want dat gebeurt nog veel te vaak namelijk.
Uiteraard weet ik dat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Snap jij eigenlijk het verschil wel tussen een opzetdelict en een schulddelict? Want ik heb het zeer sterke vermoeden van niet.
Ga je weer onzinnig wauwelen over hoe dit geen doodsverwensing is?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:42 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat.
Weet jij het verschil tussen theorie en praktijk? Leuk hoor, gelijk hebben op papier.
Ik hoop van harte dat ze hem per ongeluk voor de auto krijgen. Per ongeluk he, niet expres, in ieder geval niet aantoonbaar expres. Ongeluk zit in een klein hoekje tegenwoordig.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ga je weer onzinnig wauwelen over hoe dit geen doodsverwensing is?
Jij snapt volgens mij niet dat onze manier van discussiėren niet juridisch is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:37 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ook jij snapt het verschil tussen een opzetdelict en schulddelict denk ik niet.
Nou volgens mij niet hoor? Getuige je beschuldiging van hypocriet zijn. Dat is namelijk echt volledig uit de lucht gegrepen.quote:
Dat mag je uitleggen.quote:Weet jij het verschil tussen theorie en praktijk? Leuk hoor, gelijk hebben op papier.
Tsja, jij zult zelf moeten leven met dat soort opvattingen.quote:Ik hoop van harte dat ze hem per ongeluk voor de auto krijgen. Per ongeluk he, niet expres, in ieder geval niet aantoonbaar expres. Ongeluk zit in een klein hoekje tegenwoordig.
http://www.hartvannederla(...)terug-op-rechtszaak/quote:Ouders Donnie Rog kijken terug op rechtszaak
Nadat de officier van justitie maandagmiddag de eis had uitgesproken in de rechtszaak rondom de dood van de 13-jarige Donnie Rog, 240 uur werkstraf, sloeg de vlam in de pan. Nabestaanden van Donnie vielen de verdachte, Milen Y., aan en er moesten meerdere parketwachters aan te pas komen om hen in bedwang te houden.
De ouders van Donnie leggen aan ons uit hoe de strafeis en een verlate excuusbrief van de verdachte bij hen de stoppen deden doorslaan.
Het OM laat weten dat er voorafgaand aan de inhoudelijke behandeling met de ouders van Donnie is gesproken. Er is hen toen verteld dat de officier een straf ging eisen die in de richting van een werkstraf zou gaan. Ook is hen in verteld voor welke feiten de verdachte precies terecht zou staan.
Wat je feitelijk aan het doen bent is een bouwbedrijf inlopen en zeggen dat de fundering niet deugt omdat die niet mooi is. En als de bouwvakkers vervolgens aankomen met berekeningen om aan te tonen dat de fundering prima in orde is roep je: 'Maar ik discussieer niet technisch. Jullie kunnen alleen maar technisch denken.'quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij snapt volgens mij niet dat onze manier van discussiėren niet juridisch is.
haha jij kijkt HvNLquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)terug-op-rechtszaak/
Inclusief video trouwens.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is de doodsverwensing?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ga je weer onzinnig wauwelen over hoe dit geen doodsverwensing is?
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat je feitelijk aan het doen bent is een bouwbedrijf inlopen en zeggen dat de fundering niet deugt omdat die niet mooi is. En als de bouwvakkers vervolgens aankomen met berekeningen om aan te tonen dat de fundering prima in orde is roep je: 'Maar ik discussieer niet technisch. Jullie kunnen alleen maar technisch denken.'
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:46 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Wat is de doodsverwensing?
Is indirect juist een waarschuwing voor onze blowert. Meneer heeft zijn ogen al niet goed open (bewijs blowen, bewijs ziet kind niet oversteken) dus voor je het weet loopt hij voor de verkeerde auto.
Je moet me bedanken in plaats van te stigmatiseren.
?quote:Ik hoop van harte dat ze hem per ongeluk voor de auto krijgen
Da's niet zo handig in een juridische discussie, wel?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)n-haagse-rechtszaal/quote:In de rechtbank in Den Haag is maandagochtend een grote vechtpartij uitgebroken. De 21-jarige Bulgaar die verdacht wordt van het doodrijden van de 13-jarige Donnie Rog staat daar terecht.
Toen het Openbaar Ministerie 240 uur werkstraf tegen de verdachte eiste ontstond er complete chaos, meldt onze verslaggever Michael (@MichaelHVNL) die ter plaatse is.
De vader van het doodgereden jongetje riep ‘Ik maak hem zelf wel dood’ toen de strafeis bekend werd gemaakt. “40, 50 vechtende mensen in de rechtszaal, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt… Het is een wonder dat het goed afliep”, aldus Michael Monkau. “We zitten hier nu alleen met de pers in een lege zaal na te trillen, alle anderen zijn uit de zaal verwijderd.”
De 21-jarige verdachte had eerder op de ochtend de nabestaanden van het jongetje gecondoleerd. “Daar ben je wel wat laat mee”, was de reactie. Vervolgens heeft de Bulgaar huilend verklaard dat hij 50 tot 55 kilometer per uur reed toen hij Donnie doodreed. Hierop reageerden de nabestaanden met hoongelach.
De moeder van Donnie heeft vlak voor de vechtpartij een emotionele verklaring afgelegd. “Hij moet beseffen wat hij heeft gedaan. (…) Hij liet Donnie liggen als een bloedend varken”, zo vertelde ze.
De automobilist reed Donnie op 9 juli vorig jaar aan en reed daarna door. De jongen werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht waar hij overleed.
Waarbij je maar meteen aanneemt dat hij het kind niet zag oversteken en dat hij veel blowt. Mag ik je er aan herinneren dat bijna iedere Nederlander van boven de 25 wel eens geblowd heeft? Nu zullen de meesten dat niet op Facebook zetten, maar dat heeft natuurlijk al helemaal niets te maken met deze zaak.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:46 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Wat is de doodsverwensing?
Is indirect juist een waarschuwing voor onze blowert. Meneer heeft zijn ogen al niet goed open (bewijs blowen, bewijs ziet kind niet oversteken) dus voor je het weet loopt hij voor de verkeerde auto.
Je moet me bedanken in plaats van te stigmatiseren.
Ik heb dat trouwens nog nooit gedaanquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarbij je maar meteen aanneemt dat hij het kind niet zag oversteken en dat hij veel blowt. Mag ik je er aan herinneren dat bijna iedere Nederlander van boven de 25 wel eens geblowd heeft? Nu zullen de meesten dat niet op Facebook zetten, maar dat heeft natuurlijk al helemaal niets te maken met deze zaak.
Nee ik vroeg naar de doodsverwensing, niet naar de cijfers hoeveel Nederlanders blowen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarbij je maar meteen aanneemt dat hij het kind niet zag oversteken en dat hij veel blowt. Mag ik je er aan herinneren dat bijna iedere Nederlander van boven de 25 wel eens geblowd heeft? Nu zullen de meesten dat niet op Facebook zetten, maar dat heeft natuurlijk al helemaal niets te maken met deze zaak.
Ik wel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb dat trouwens nog nooit gedaan
Ik zal voor je duimenquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik wel.
Hopen dat ik nooit een kind doodrijdt want dan kan ik het shaken.
Alleen als je na het ongeluk een foto van jezelf plaatst met een blow in je klauw toch?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik wel.
Hopen dat ik nooit een kind doodrijdt want dan kan ik het shaken.
Dank je. Het is al wel zo'n 8 jaar geleden dat ik het voor het laatst deed maar dat maakt uiteraard weinig uit. Eens een blower altijd een gevaar voor de samenleving.quote:
kkjunkquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dank je. Het is al wel zo'n 8 jaar geleden dat ik het voor het laatst deed maar dat maakt uiteraard weinig uit. Eens een blower altijd een gevaar voor de samenleving.
Op de achterbank van een auto.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:52 schreef Messina het volgende:
[..]
Alleen als je na het ongeluk een foto van jezelf plaatst met een blow in je klauw toch?
Wat mij betreft is dit geen puur juridische discussie hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Da's niet zo handig in een juridische discussie, wel?
Doe eens niet zo kinderachtig, je ziet aan die foto ook dat die pas genomen is, is ook pas online gezet kortom, leuk dat trollen voor beginners maar het slaat niet aan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dank je. Het is al wel zo'n 8 jaar geleden dat ik het voor het laatst deed maar dat maakt uiteraard weinig uit. Eens een blower altijd een gevaar voor de samenleving.
Hoe zie jij dat aan een foto, dat 'ie pas genomen is?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:54 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Doe eens niet zo kinderachtig, je ziet aan die foto ook dat die pas genomen is, is ook pas online gezet kortom, leuk dat trollen voor beginners maar het slaat niet aan.
Hoe kun jij aan een foto zien of die een week of vier jaar oud is?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:54 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Doe eens niet zo kinderachtig, je ziet aan die foto ook dat die pas genomen is, is ook pas online gezet kortom, leuk dat trollen voor beginners maar het slaat niet aan.
Ja, want dat maakt het verschil natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:54 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |