Ja, of laat alle renners een slagzin invullen en de origineelste is dan winnaar van die Tour.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:47 schreef Wombcat het volgende:
Eens. Of wijs gewoon helemaal geen winnaars meer aan.
En ik denk dat er ook nog wel wat renners zijn die na het oplaaien van de hele affaire dag 1 nog wel met de EPO rond reden en daarna maar eieren voor hun geld kozen en de hele zooi bij wijze van door de wc heen getrokken hebben. Dan kan je staal na 2 weken gewoon als 'niet verdacht' uitvallen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik neem eigenlijk aan, meerdere stalen hertest, maar niet allemaal positief. Wat goed te verklaren is doordat de epo langzaam verdwijnt.
Doping zal nooit verdwijnen uit de sport, dus ook niet uit het wielrennen..quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:43 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Hoe helpt dat wielrennen? Interesseren mij die andere sporten nou als we het over doping in wielrennen hebben.
Ik weet niet of die van 2000 - 2006 uberhaupt bewaard gebleven zijn?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:56 schreef Slobeend het volgende:
Wat was de reden dat ze de stalen uit 98 en 99(?) opnieuw hebben getest, maar niet die van 2000 tot 2004?
toen werd er toch al op epo getest?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik weet niet of die van 2000 - 2006 uberhaupt bewaard gebleven zijn?
Dat. Dus de jurering binnen het wielrennen blijft op een hypocriete manier doorgaan en hangt van willekeur aan elkaar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft dat weinig met hypocrisie te maken, maar meer het gevolg is van het goede werk dat het USADA gedaan heeft, wat de andere anti-dopingorganisaties niet of minder hebben gedaan. Het is niet dat iemand de beslissing heeft genomen dat Armstrong ze maar kwijt moet raken, maar dat Pantani, Ullrich en Indurain hun titels mogen houden.
Maar geen winnaar is inderdaad het beste. Anders krijg je dat net de renner die toevallig niet gecontroleerd is de winnaar wordt.
Vanaf 2000 ja, waarschijnlijk hebben ze daarom ook 1998 gepakt (of 1999, had eventueel ook nog gekund).quote:
Dit zijn al testen uit 2004 waar we het over hebben hè, dus die uit 2005 waren toen nog niet beschikbaar (en 2004 zijn dus op dezelfde manier getest).quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:56 schreef Slobeend het volgende:
Wat was de reden dat ze de stalen uit 98 en 99(?) opnieuw hebben getest, maar niet die van 2000 tot 2005?
Is in andere sporten ook niet veel anders.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat. Dus de jurering binnen het wielrennen blijft op een hypocriete manier doorgaan en hangt van willekeur aan elkaar.
Naja, die zijn tenminste nog zo goed als unnaniem corrupt met elkaar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is in andere sporten ook niet veel anders.
Oja en dat is die test waar Armstrong toen positief bleek?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:00 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het doel in 2004 was van het Franse lab om te kijken hoe effectief de EPO-test in 2004 was, en hebben die toen gecontroleerd op oude stalen. Die stalen waren nooit bedoeld om uiteindelijk nog renners mee te straffen of zo, alleen de a-stalen zijn bewaard, dus juridisch waren ze nutteloos, maar ze konden nog wel een wetenschappelijk doel dienen.
Het zat in mijn vlees!quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:03 schreef Michelangelo2 het volgende:
En ja hoor, Bo Hamburger staat er weer bij. De renner die in zijn boek verklaarde dat hij enkel tussen 1995 en 1997 EPO gebruikte, en een positieve test uit 1999 als onzin afdeed. Wat zal hij er deze keer over te zeggen hebben....
Nou ja, met hypocrisie heeft het volgens mij weinig te maken. Het is vooral een kwestie van verkokering van het anti-dopingbeleid, de toevallig beschikbaarheid van getuigen en ander bewijs, en het unieke geval van Armstrong waardoor de verjaringstermijn opgeschort kon worden (wat een technisch-juridische kwestie is, en naar alle waarschijnlijkheid in de Tours van voor 1999 niet zou kunnen). Het is niet alsof ze hypocriet Armstrong willen zien hangen, terwijl ze zijn concurrenten met rust laten. Die zijn bijna zonder uitzondering ook al gepakt natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat. Dus de jurering binnen het wielrennen blijft op een hypocriete manier doorgaan en hangt van willekeur aan elkaar.
Voetbal is echt zoveel erger dan wielrennen he. Daar kan ik me nog wel eens over opwinden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hebben wij dezelfde tweet gelezen?twitter:KenBobPryde twitterde op woensdag 24-07-2013 om 11:10:122012 German Bundesliga carried out zero tests for hGH, not one. Because they didn't take any blood samples from players. @Giggs_Boson reageer retweet
Ja, dat kwam toen in 2005 uit (met ook de namen van, ik geloof Beltran en Hamburger). De rest van de namen krijgen we nu 8 jaar later dus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Oja en dat is die test waar Armstrong toen positief bleek?
Dus eigenlijk nog raar dat Armstrong niet genoemd wordt in dit onderzoek, of slaan ze die gewoon maar over?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, dat kwam toen in 2005 uit (met ook de namen van, ik geloof Beltran en Hamburger). De rest van de namen krijgen we nu 8 jaar later dus.
Het is ook wel een gevalletje van oud nieuws. Erg zinvol vind ik het eigenlijk niet. We weten wel dat iedereen toen gebruikte. En dat die overwinningen vooral aangeven wie de beste medische begeleiding had c.q. de meeste risico's durfde te nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, dat kwam toen in 2005 uit (met ook de namen van, ik geloof Beltran en Hamburger). De rest van de namen krijgen we nu 8 jaar later dus.
Hij had zich net als Zabel gewoon in het jaartal vergist.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:03 schreef Michelangelo2 het volgende:
En ja hoor, Bo Hamburger staat er weer bij. De renner die in zijn boek verklaarde dat hij enkel tussen 1995 en 1997 EPO gebruikte, en een positieve test uit 1999 als onzin afdeed. Wat zal hij er deze keer over te zeggen hebben....
Ik weet niet of dat mogelijk was geweest in het wielrennen. Wielrennen heeft, terecht of niet, altijd al een slechte reputatie gehad, zeker na de dood van Simpson. Daarnaast heeft EPO zo'n gigantisch effect in de sport, dat je het gebruik en de effecten daarvan niet stil kan houden. Na de Tour de Dopage had het wielrennen eigenlijk alleen maar de keus om streng te gaan controleren, hoewel de UCI blijkbaar bij de echte toppers (of iig Armstrong) heeft geprobeerd het wat allemaal te managen. Maar de UCI kan toch moeilijk zelden EPO-testen uitvoeren, en dan beweren dat EPO toch geen effect zou hebben in het wielrennen (zoals ze in tennis doen).quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Voetbal is echt zoveel erger dan wielrennen he. Daar kan ik me nog wel eens over opwinden.
Gewoon in 2013 alleen maar af en toe iemand een potje plas laten inleveren. Dat kan toch gewoon niet?
Blijkt maar weer dat wielrennen een fout heeft gemaakt door streng te gaan testen. Gewoon lekker alles laten gaan joh, sta je tenminste als schoon bekend.
Misschien wel als ze Harm Kuipers inhuren voor de anti-dopingbestrijding?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar de UCI kan toch moeilijk zelden EPO-testen uitvoeren, en dan beweren dat EPO toch geen effect zou hebben in het wielrennen (zoals ze in tennis doen).
Snijdt hout. Vooral het punt dat de doofpot nu al een gepasseerd station is. Daarom mag er wel wat meer over naar buiten komen hoe het kan dat we na een paar wat 'rustigere' jaren nu ineens weer oude dopingtijden zien herleven.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat mogelijk was geweest in het wielrennen. Wielrennen heeft, terecht of niet, altijd al een slechte reputatie gehad, zeker na de dood van Simpson. Daarnaast heeft EPO zo'n gigantisch effect in de sport, dat je het gebruik en de effecten daarvan niet stil kan houden. Na de Tour de Dopage had het wielrennen eigenlijk alleen maar de keus om streng te gaan controleren, hoewel de UCI blijkbaar bij de echte toppers (of iig Armstrong) heeft geprobeerd het wat allemaal te managen. Maar de UCI kan toch moeilijk zelden EPO-testen uitvoeren, en dan beweren dat EPO toch geen effect zou hebben in het wielrennen (zoals ze in tennis doen).
Nu is intussen de geest uit de fles, en is er geen andere keus dan door te gaan op de ingeslagen weg. De doofpot methode is nu een gepasseerd station.
Marginal gainsquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Snijdt hout. Vooral het punt dat de doofpot nu al een gepasseerd station is. Daarom mag er wel wat meer over naar buiten komen hoe het kan dat we na een paar wat 'rustigere' jaren nu ineens weer oude dopingtijden zien herleven.
Ze hebben ook op vulkanen geslapen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Marginal gains
Betere voeding![]()
Wattagemeters
Eigen bedden meenemen
En niet te vergeten: anti-slipmatten bij het inrijden op de hometrainer
Alleen mutanten raken dan niet overtraindquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat dacht je van harder trainen! Dat helpt ook schijnt.
En niet teveel eten helpt toch ook?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Echt?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
cipo is al wel genoemd toch?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar anyway, als dit de namen zijn... Laten we kijken naar een lijstje die er niet tussen zaten:
- Boardman
- Boogerd
- Dekker
- Rinero
- Armstrong
- Steels
- Massi
- Svorada
- Vandenbroucke
- Ivanov
- Knaven
- Cipollini
- Desbiens
- Cassagrande
- Gaumont
- Escartin
- Serrano
- Hincapie
- Andreu
- Ekimov
- Jemison
- Hamilton
Dit zijn toch ook wel topverdachten
Gekeken naar prestatie/ploeg/verleden
quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar anyway, als dit de namen zijn... Laten we kijken naar een lijstje die er niet tussen zaten:
- Armstrong
Dit zijn toch ook wel topverdachten
Gekeken naar prestatie/ploeg/verleden
Ja. Maar dit kan ook de oorzaak zijn natuurlijk:quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik mis er vast wel wat en wellicht staan er ook notoire Mr. Cleans tussen en gasten die allang zijn betrapt/bekend.Oja, en uiteraard kun je gewoon het complete deelnemersveld neerplempen maar dit vond ik de belangrijkste die ontbraken.
Rinero zal toch wel gecontroleerd moeten zijn lijkt me bijvoorbeeld. Van Boogerd weet ik het niet.quote:Voor de Belgen blijkt de schade mee te vallen. Enkel de stalen van Tom Steels en Axel Merckx werden gehercontroleerd en beide renners testten niet positief.
Ja. Bij Het Nieuwsblad leggen ze dat uit als niet positief. En de andere Belgen hebben ze geen staal van.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Merckx staat in de lijst als verdacht:
Lijst met 'verdachte renners: Brignoli, Turicchia, Chanteur, Moncassin, Julich, Meier, Calcaterra, Zanini, Mazzoleni, Barthe, O'Grady, A. Merckx.
Dus heb ik niet hier bij gezet.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dan snap ik die hele verdachte lijst niet
Natuurlijk genoemd in het boek van Gaumont.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Steven184 het volgende:
Op het forum van Velo-club wordt het mogelijk geacht dat Rinero nooit is gecontroleerd. Nooit in het podium in een etappe, wel 4e in het eindklassement en de bolletjestrui uiteraard. Maar mogelijk dus niet getest, want over Rinero hoeven we weinig twijfels te hebben uiteraard.
waarom is hun forum nog steed downquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:04 schreef debeterebob het volgende:
Mooi man
http://www.cyclingnews.com/news/ogrady-doping-was-never-an-option
Rupert Murdoch > The Clinic.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
waarom is hun forum nog steed down
De wielerprik was ook al downquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
waarom is hun forum nog steed down
Voor zover ik het begrepen heb is dat ook niet positief. Men ziet in de tests aanwijzingen tot gebruik, maar niet voldoende om het juridisch hard te maken. Ook nu zijn er nog regelmatig "verdachte" stalen waarmee Men door de mazen van het net glipt. Wat Men dan wel doet is die renners vaker gaan controleren ...quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja. Bij Het Nieuwsblad leggen ze dat uit als niet positief. En de andere Belgen hebben ze geen staal van.
Klopt, daar werkt het zelfs averechts.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar in voetbal heb je helemaal niks aan doping joh
Dan gaan ze hard rennen en maken daardoor sneller een domme beslissing.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klopt, daar werkt het zelfs averechts.
Heb je ineens 20 Schakens, Castelens en Johnsquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:33 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dan gaan ze hard rennen en maken daardoor sneller een domme beslissing.
Heel geloofwaardig Stuartquote:I doped for 1998 Tour de France, confesses Australian cycling star Stuart O'Grady
STUART O'Grady has admitted to doping before the 1998 Tour de France and says one horrible mistake will tarnish his entire career.
The South Australian cycling star tonight broke down as he told The Advertiser of his decision to take performance enhancing EPO in the two weeks before the `98 Tour.
He retired on Monday after riding a record 17th Tour de France amid speculation he would be named in a French Senate inquiry into doping in sport.
The inquiry listed one of his urine samples from the '98 Tour as "suspicious".
In an exclusive interview with The Advertiser, O'Grady admitted he sourced the EPO - a blood booster - and administered it without anyone knowing.
He then carried it with him during the `98 Tour, but never used it during the race.
MORE: CYCLISTS WHO TESTED POSITIVE FOR BANNED EPO
He said he felt he had no other option and had to use it to survive or be competitive in the race during the sport's dirtiest era.
O'Grady said he destroyed it (EPO) when the Festina Affair, where riders were booted off the Tour for alleged doping, blew up in the first week.
O'Grady is adamant he never used EPO, or any other banned substance again.
"Leading into the Tour I made a decision," he said.
"I sourced it (EPO) myself, there was no one else involved, it didn't involve the team in any way.
"I just had to drive over the border and buy it at any pharmacy.
"The hardest part of all this is I did it for two weeks before the Tour de France.
"I used extremely cautious amounts because I'd heard a lot of horror stories and did the absolute minimum of what I hoped would get me through.
"When the Festina Affair happened, I smashed it, got rid of it and that was the last I ever touched it.
"That's the hardest thing to swallow out of all this - it was such a long time ago and one very bad judgement is going to taint a lot of things and people will have a lot of questions."
O'Grady, an Olympic gold medallist and Paris-Roubaix champion, said the hardest thing was telling his parents in Paris on Monday.
"It was the worst moment of my life," he said.
"I just asked them to listen so I could paint a complete picture.
"All I've ever wanted in my career was to make mum and dad and my family proud.
"You win Olympics, Paris-Roubaix and now all of that is going to be tainted by this action and I wish it could be changed but it can't."
O'Grady was 24 at the time and riding for French team GAN.
In the 1998 Tour de France he won Stage 14 and became the second Australian to ever wear the yellow jersey.
"I want to paint a picture why I chose this avenue and make people understand how different things were and how isolated I felt," he said.
"After my first Tour (in 1997) when I was dropped after 5km on a mountain day and you're questioning what the hell I am doing in this sport you're not anywhere near competitive at something you're supposed to be pretty good at.
"It wasn't systematic doping, I wasn't trying to deceive people, I was basically trying to survive in what was a very grey area.
"We're humans who make mistakes. It was a decision I made at the time which I thought would basically get me through the Tour."
O'Grady is adamant he never cheated after that.
"It was for an extremely small percentage of my entire life," he said.
"When you start seeing riders getting arrested around you, people being taken to jail, that's all I needed to scare me.
"I was lucky enough to win a lot of things, they can test my samples from Paris-Roubaix and my Olympic medals for the next thousand years, they're not going to find anything.
"There is nothing more to hide.
"I have done everything since then on natural ability and when people ask `why are you still racing?'
"I guess part of me deep down is to prove that you can do the Tour clean, win Olympic gold medals clean.
"You can do as much as your natural ability allows you to and I've been riding myself into the ground trying to help out young guys, to be the leader, and maybe a small part of that is to punish myself for my own guilt."
Despite his guilt, he never wanted to come forward.
"Who in their right mind and the environment we've been in the last couple of years would stand up and be crucified?
"I guess I just wanted this to go away and the only person I've cheated out of all this is myself, my family and friends.
"I've been the one living with it and trying to smash it out ever since."
O'Grady still has not been approached by any French government official but said he feared this day could be coming when he read a story about a list of failed drug tests from the 1998 Tour being released.
He said he knew it was time to retire after winning the teams time trial with Orica-GreenEDGE on Stage 4 of the Tour this month.
"I was standing up on the podium with the boys after winning the team time trial and I thought `this is it'," O'Grady said.
"I knew about what I'd done in the past, that the time to hang up my bike was coming, my family would be here and this was the final chapter I needed for closure."
O'Grady a six-time Olympian between 1992 and 2012 said he could have kept lying in the face of his `suspicious' test result.
"There is no B Sample, I could have kept lying, there is nothing but my confession right now," he said.
"I want to close this chapter of my life and have a fresh start. I realise there are going to be consequences but I don't want to stand in front of people anymore and lie."
He said he would take some comfort knowing two of his best mates, Australian Matt White and Scot David Millar, had been through similar circumstances and emerged on the other side.
"Deep down I knew I'd made a mistake, and if there's anyone on this planet who has never made a mistake come up and throw the first rock.
"I realise my situation is different to most people but we are human beings.
"I spent my whole childhood dreaming of racing for Australia and every moral gene in my body was anti-doping and anti-cheating, the whole time I was around the AIS helped me achieve that.
"Then all of a sudden I was on my own in Europe getting my arse kicked and knowing it was around you (which) opened the option for bad judgement."
http://www.heraldsun.com.(...)gr0c3f-1226684658992
Dat klopt. Maar het is nu toch geen juridisch verhaal meer. Dus we kunnen er wel gewoon van uit gaan dat er iets niet in de haak was. Gevolgen zitten er toch allemaal niet meer aan. Rook en vuur verhaal.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrepen heb is dat ook niet positief. Men ziet in de tests aanwijzingen tot gebruik, maar niet voldoende om het juridisch hard te maken. Ook nu zijn er nog regelmatig "verdachte" stalen waarmee Men door de mazen van het net glipt. Wat Men dan wel doet is die renners vaker gaan controleren ...
Die baalt want hij dacht waarschijnlijk dat hij positief zou zijn ipv alleen maar verdacht.quote:
Haha mijn hemelquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:28 schreef wimderon het volgende:
Er was er ook eentje bij (Yevgeniya Pecherina), die positief testte één week voordat haar vorige schorsing uit 2011 afliep
Ja, maar die dag had 'ie niets genomen, dus was 'ie cleanquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef Evertjan het volgende:
doen ze toch ook allemaal net zoals Boogerd die met droge ogen beweert dat hij tijdens zijn overwinning op la Plagne clean was
volgens het boek Bloedbroeder kreeg hij voor la Plagne nog een bloedtransfusie van zijn broerquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar die dag had 'ie niets genomen, dus was 'ie clean
Zou mooi zijn als ze zeggen van dan pakken we je PR staal er even bij en dat die dan ook gewoon aan alle kanten positief isquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:39 schreef DeeBee het volgende:
Rusland.![]()
Al die atleten die ook whereabouts opgaven in Rusland, net als Menchov, net alsof ze je daar uberhaupt kunnen komen opzoeken...
En haha, die Zabel-bekentenis van O'Grady, echt, die verdient direct een positieve test uit een ander jaar eroverheen met zo'n huichelverhaal...
Dat is ook maar een gaar verhaal. Lijkt me nogal sterk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:42 schreef Evertjan het volgende:
[..]
volgens het boek Bloedbroeder kreeg hij voor la Plagne nog een bloedtransfusie van zijn broer
Link? Kan er niks over vinden, maar ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:24 schreef wimderon het volgende:
Ondertussen zijn er vandaag 23 Russische atleten geschorst (5x BMX, 1x Baanwielrennen, 3x wegwielrennen, 4x atletiek en 10x gewichtheffen).
http://www.rusada.ru/press/newsquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Link? Kan er niks over vinden, maar ben wel benieuwd.
Dovejudoquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:53 schreef heywoodu het volgende:
Rusland
Persberichten over echt alles zie ik, gewichtheffen uiteraard, worstelen, zelfs dovenjudo
Dan is ie helemaal dom bezigquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:08 schreef heywoodu het volgende:
O'Grady staat daar alleen maar bij als negatief?
Aantal dagen wel, maar bij etappe 14 nietquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:08 schreef heywoodu het volgende:
O'Grady staat daar alleen maar bij als negatief?
Oh ja, excuus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Aantal dagen wel, maar bij etappe 14 niet
Zag het ook pas na 8x kijken hoorquote:
Jammer dat Van Bon, Boardman en Steels missenquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zag het ook pas na 8x kijken hoor
En Hincapie was vooral sprinter toen, volgens mij. Jaar later kwam Armstrong pas bij die ploeg.
En Indurain reed in 1996 dan wel een zwakke TDF door ziekte (of verkeerde kuur) maar hij werd wel Olympisch kampioen tijdrijden waar hij Boardman en Olano versloeg. Dezelfde Boardman reed dat jaar het werelduurrecord, een prestatie die nog steeds staat als beste prestatie ooit op een fiets maar niet meer wordt erkend als werelduurrecord omdat de UCI alleen klassieke frames accepteert.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:51 schreef Stansfield het volgende:
Voor de Indurain twijfellaars uit het vorige deel:
http://nos.nl/video/478255-de-bron-dopingarts-conconi.html
Hincapie heeft toch wel al bekend als onderdeel van de Armstrong-clan?quote:
Aangezien dit onderzoek geen enkele gerechtelijke basis als dopingbewijs heeft zou een ontslag nog wel eens behoorlijk in het nadeel van Belkin kunnen uitvallen ...quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:48 schreef TheVulture het volgende:
Lijkt me dat ze niet anders kunnen dan Blijlevens ontslaan... maar goed, het zal niet de eerste keer zijn dat het nieuwe wielrennen boter op het hoofd heeft
Idd. Tijdrit in Luxemburg toch ooit, waar de nr. 2 op 3 minuten zat. En dat was zijn ploegmaat De las Cuevas, waar de ploegleiding nog boos op was ook, omdat afgesproken was dat die het rustig aan zou doen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:25 schreef Ericr het volgende:
Als Indurain in dat jaar dus nog steeds 1 van de beste tijdrijders was dan was de TDF meer een uitzondering door bepaalde factoren dan dat hij door kreeg dat anderen vele malen vuiler waren. Dezelfde Indurain vernederde meerdere malen het hele veld in tijdritten in de jaren dat hij won, met marges die ongekend zijn en daarna ook nog amper zijn vertoond.
een tijdrit over 65 kilometerquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Tijdrit in Luxemburg toch ooit, waar de nr. 2 op 3 minuten zat. En dat was zijn ploegmaat De las Cuevas, waar de ploegleiding nog boos op was ook, omdat afgesproken was dat die het rustig aan zou doen.Breukink op dik 6 minuten.
Die reed zeker altijd stijf aan kop van het peletonquote:De Duitse renner Markus Fothen (31) nam Viagra, dat normaal gesproken wordt gebruikt door mannen met erectieproblemen. Het middel leidt tot verruiming van bloedvaten, verbreding van luchtwegen en verbetering van zuusrstofopname.
Dat schrijft de Zwitserse krant Blick. Dat medium melt dook dat David Kopp, voormalig ploeggenoot van Fothen, voor de rechtbank van Stuttgart verklaarde dat de Gerolsteinerploeg een 'reizende apotheek' was.
Kopp reed ook voor Telekom, waar hij onder meer epo gebruikte. De teamarts hielp hem met dosering en toediening. Klopp testte in 2008 positief op coacïne. Hij beweerde dat iemand dat in zijn drankje had gedaan.
viagra, cocaïne........ ik denk dat hij zich naast het wielrennen ook enorm inspande...quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die reed zeker altijd stijf aan kop van het peleton.!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |