abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:10:58 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130281392
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:05 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat er backups zijn.

Waarom is dit geen 'trending topic' op Fok?.... Onze vrijheden gaan eraan as we speak.
Iets met kikkers in een pan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:24:55 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_130281748
quote:

[..]

Waarom is dit geen 'trending topic' op Fok?.... Onze vrijheden gaan eraan as we speak.
Die waren al verkwanseld op het moment dat de: "Ik heb toch niks te verbergen!" opmerkingen kwamen...

Met aansluitend de opmerking, als je wel wat te verbergen had, je vast een terrorist of pedo was.
pi_130281762
quote:

[..]

alsof iemand dat wat interesseert -O-
zo lang goede tijden en ik hou van holland nog op tv komen hebben mensen het te druk :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_130284432
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:45 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dat 'vrij' brokkelt meer en meer af.

En vreemd genoeg lijkt het maar een paar mensen wat te kunnen schelen.
Is het ooit vrij geweest?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:32:42 #206
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_130290719
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:32 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat komt omdat het niet op RTL4/NOS te zien is, lijkt me. Het gros zal hier nooit van horen.
Ik weet niet hoor, maar je wordt (ook) in de MSM bij wijze van spreken doodgegooid met berichtgeving over dit onderwerp.

Meerderheid maakt zich er totaal niet druk omdat (ze denken/vinden) dat het hun niet direct raakt op dit moment. Oftewel, ze hebben er geen last van.

Zaken als "wat eten we vanavond", "wat voor weer wordt het morgen", "wat gaan we doen tijdens vakantie", "wat komt er op TV vanavond" e.d. is waar men zich 'druk' om maakt.

Of in de VS, daar maakte de burger wel druk om wat er met het zorgstelsel ging gebeuren (obama care). Want dat raakt bepaalde burgers direct.
pi_130290794
Ik denk dat het de gewone mens pas zal raken wanneer het hen letterlijk in hun gevoel van privacy aantast. Zolang het een ander overkomt, een journalist of een klokkenluider, maakt het ze geen donder uit.
pi_130297594
Ik ben bang dat het dan te laat is. Ook ik verbaas me over het gebrek aan ophef. Het afluisteren met die proporties, en 'we' weten nog niet alles, doen de praktijken van de Stasi af als een leuke poging. Wat mij ook verontrust is het gebrek aan reacties van landen van de EU, wat een aantal dingen kan betekenen, waarvan de meest voor de hand liggende is dat ze het wisten en/of zelf ook dergelijke praktijken toepassen.
pi_130298105
quote:
Meer over Groklaw op geenstijl: http://www.geenstijl.nl/m(...)ieuw_s.html#comments

In het kort: Groklaw is een forum waar juridische discussies over technische zaken & technische discussies over juridische zaken werden gevoerd, rond open source, copyright en anti-trust zaken.

In het afscheidsbericht van de eigenaar staat:

"Years ago, when I was first on my own, I arrived in New York City, and being naive about the ways of evil doers in big cities, I rented a cheap apartment on the top floor of a six-floor walkup, in the back of the building. That of course, as all seasoned New Yorkers could have told me, meant that a burglar could climb the fire escape or get to the roof by going to the top floor via the stairs inside and then through the door to the roof and climb down to the open window of my apartment.

That is exactly what happened. I wasn't there when it happened, so I wasn't hurt in any way physically. And I didn't then own much of any worth, so only a few things were taken. But everything had been pawed through and thrown about. I can't tell how deeply disturbing it is to know that someone, some stranger, has gone through and touched all your underwear, looked at all your photographs of your family, and taken some small piece of jewelry that's been in your family for generations.

If it's ever happened to you, you know I couldn't live there any more, not one night more. It turned out, by the way, according to my neighbors, that it was almost certainly the janitor's son, which stunned me at the time but didn't seem to surprise any of my more-seasoned neighbors. The police just told me not to expect to get anything back. I felt assaulted. The underwear was perfectly normal underwear. Nothing kinky or shameful, but it was the idea of them being touched by someone I didn't know or want touching them. I threw them away, unused ever again.

I feel like that now, knowing that persons I don't know can paw through all my thoughts and hopes and plans in my emails with you.

They tell us that if you send or receive an email from outside the US, it will be read. If it's encrypted, they keep it for five years, presumably in the hopes of tech advancing to be able to decrypt it against your will and without your knowledge. Groklaw has readers all over the world."
pi_130299922
Ja het staat nu ook op GeenStijl.

En voor het eerst tref ik eronder een comment aan die het quoten hier waard is ^O^

quote:
Jerremy Bentham vond in de negentiende eeuw het panopticum uit. De gevangenis waarin men vanuit een centrale positie alle goed verlichte cellen tegelijk in de gaten kon houden. Het centrale punt waar de bewaker zat was daarin tegen donker, zodat de gevangenen nooit wisten wanneer ze bekeken werden. Dit is nu de gevangenis.
Vroeger leefde men in de kooi, waarin verbod, wet en restrictie duidelijk zichtbaar waren. Men was niet vrij en de grenzen van de vrijheid waren duidelijk zichtbaar.
Tegenwoordig leven we in een glazenhuis. De muren staan er nog steeds, maar zijn transparant, ogenschijnlijk zijn we vrij. Maar eigenlijk zijn we aan alle kanten ingedamd, door een systeem dat veel efficiënter is in het uitoefenen van controle dan religie ooit had durven te dromen.
Vrijheid wordt meer onbereikbaar voor ons, naarmate we de grenzen ervan niet meer zelf kunnen bepalen of zien.
In onze maatschappij zijn we onder constant toezicht. Veelal extern. "ik heb niks te verbergen"? Alleen al de gedachte dat iemand met je meekijkt verandert je gedrag, stelde Foucault in zijn 'Discipline, Toezicht en Straf'. En met moderne technologie in acht genomen, is die controlepost nu overal.
Daarnaast is er nog zelfcontrole. Niet veel anders dan zoals Kafka dat beschreef. Middels allerlei methoden moeten we ons eigen gedrag evalueren ten opzichte van de maatschappij. (POP bijvoorbeeld) Hierin moeten de maoïstisch onszelf de grond in praten om vervolgens een stijgend traject te laten zien. Doen we dit verdwijnt het in een archief en wordt het nooit meer gelezen. Falen we om onszelf als niet als incompetent te beschrijven verplaatsen we de controle van onszelf naar een extern punt. We moeten dus externe autoriteit ten alle tijden internaliseren om mee te doen in deze maatschappij. Dit gebeurt mede door het idee van een: big brother, door toezicht en zelfcontrole. Het is dus niet alleen ik heb niet te verbergen. Want de eerder genoemde dingen veranderen je gedrag en gedachte impliciet. Je internaliseert een externe vorm van moraliteit en gedrag. Voor de liefhebber, sla het gesprek tussen K en de priester er aan het eind in zijn boek 'het proces' er nog eens op na. Een geweldig boek o.a. over dit idee van een externe moraliteit zelf opgelegd door een individu.
Zygmunt Baumann beschreef dat wij ondanks al onze progressie in 'vloeibare' tijden leven. Tal van beloften over zekerheid en vrijheid die de maatschappij ons moest brengen zijn niet ingelost. We zijn niet meer zeker of vrij dan dat we 40 jaar geleden waren. En als mensen zich onzeker voelen, heeft dat nare consequenties.(zie ook Maslow)
Vrijheid wordt weggegeven onder de pretentie dat we hier zekerheid voor terugkrijgen. De echte gevaren van terrorisme zitten niet in de terroristen, maar in onze reactie erop. Als wij ons laten leiden door angst, worden wij niet gevrijwaard van de idealen van de terroristen die we bestrijden, maar hier een negatief van.
Het idee dat wij onszelf veiliger en veiliger moeten maken door alles van onszelf vrij te geven aan de autoriteit is gevaarlijk. De wereld zal altijd een beetje gevaarlijk blijven. Maar statistiek laat zien dat de laatste 100 jaar het veiligst zijn in de geschiedenis. Slechts 30 doden door terrorisme in 60 jaar in Nederland. Elke dode is er één te veel, maar voor iets dat minder effectief is dan pinda-allergie wil ik mijn vrijheid en rechten niet opgeven.
'Angst voor de Vrijheid' van Erich Fromm laat zien wat er kan gebeuren als een angstige bevolking massaal hun vrijheid opgeeft. Een samenvatting, geen mooi plaatje en een Godwin.
Dus bij de volgende verkiezingen maar eens goed na kijken welke partijen hier iets zinnigs over te zeggen hebben. Ik denk dat ze allemaal zullen zwijgen als het graf.

1337haxxor | 20-08-13 | 23:49 | + 9 -
pi_130300420
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 00:23 schreef Nemephis het volgende:
En voor het eerst tref ik eronder een comment aan die het quoten hier waard is
F&L / Panopticon
The view from nowhere.
pi_130301551
quote:
interesting.. maar eerst slapetijd.

Deze net gemaakt: Zouden mensen dit wel normaal vinden? :
  woensdag 21 augustus 2013 @ 01:16:24 #214
132191 -jos-
Money=Power
pi_130301600
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 01:14 schreef Nemephis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuk gedaan! _O_
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 01:51:05 #215
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130302264
Dat wordt weer terug gaan naar de analoge tijdperk!
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_130303440
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 01:14 schreef Nemephis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goed gedaan!
pi_130305983
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 01:51 schreef rakotto het volgende:
Dat wordt weer terug gaan naar de analoge tijdperk!
Dat hebben de meeste criminelen tijden geleden (deels) al gedaan. Bin Laden heeft in de laatste tien jaar van zijn leven geen mobieltje aangeraakt.
pi_130306117
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 00:23 schreef Nemephis het volgende:
Ja het staat nu ook op GeenStijl.

En voor het eerst tref ik eronder een comment aan die het quoten hier waard is ^O^

[..]

Dit is de film die daar bij hoort
http://www.geenstijl.nl/m(...)vacy_in_nederla.html
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130306150
Interessant interview over privacy nu op Radio 1.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:46:53 #220
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130306266
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:42 schreef Sloggi het volgende:
Interessant interview over privacy nu op Radio 1.
Boehoe! Stap ik net uit de auto.

Samenvatting?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130306309
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Boehoe! Stap ik net uit de auto.

Samenvatting?
Ik moet mezelf nuanceren, het ging meer over overheidsbeleid en nut en noodzaak van bepaalde regelgeving. Ze kwamen even over privacybeleid te spreken, o.a. over de drol die Opstelten vandaag draaide over meer drones.
pi_130306731
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat hebben de meeste criminelen tijden geleden (deels) al gedaan. Bin Laden heeft in de laatste tien jaar van zijn leven geen mobieltje aangeraakt.
Wat dus aantoont dat het monitoren, analyseren en bewaren van digitale data vrijwel zinloos is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:08:47 #223
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130306817
Hahaha

quote:
'Cameron achter dreigement tegen Guardian'

De Britse premier David Cameron heeft zelf de hoogste Britse ambtenaar opdracht gegeven contact met de krant The Guardian op te nemen en met juridische stappen te dreigen.

Dat meldde de BBC woensdag op basis van bronnen binnen het ministerie van Binnenlandse Zaken. De ambtenaar, Sir Jeremy Heywood, eiste dat de redactie van de krant de documenten van de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden zou vernietigen of aan de autoriteiten zou overhandigen.

The Guardian heeft diverse keren gepubliceerd uit de documenten, waaruit blijkt dat de Amerikaanse inlichtingendiensten op grote schaal telefoon- en internetgegevens verzamelen met het spionageprogramma PRISM.

Hoofdredacteur Alan Rusbridger van de krant schreef maandag dat hij 2 maanden geleden door een ''zeer hoge regeringsfunctionaris'' was benaderd zonder diens naam te noemen.

Vernietigd
Uiteindelijk werden informatiedragers vernietigd. Medewerkers van de geheime dienst GCHQ zagen in de kelder van het gebouw van The Guardian in Londen toe, hoe de computers en harde schijven met informatie van Snowden letterlijk werden vernietigd. Volgens de hoofdredacteur heeft de krant nog steeds de beschikking over de gewraakte informatie.

Volgens de bronnen stemde niet alleen de Conservatieve Cameron, maar ook de Liberaal-Democratische vicepremier Nick Clegg en minister William Hague van Buitenlandse Zaken in met de actie tegen de krant.
Say what?
pi_130306879
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:08 schreef UpsideDown het volgende:
Hahaha

[..]

Mooi. Laat het lekker tegen hem gaan werken. Hoe meer mensen zien wat voor klootzak het is, des te beter.
pi_130306910
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat dus aantoont dat het monitoren, analyseren en bewaren van digitale data vrijwel zinloos is.
Per definitie. Terroristen en mafiosi hebben het al jaren door dat je niet elektronisch je details moet bespreken. Eerst was het niet via de telefoon en nu niet via alles. Of in codetaal die snel veranderd. Wat overblijft is dat de rest wel in de gaten gehouden kan worden en daar ziet iedere overheidsinstantie wel brood in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')