Je zegt zelf al dat je eigenschappen en looks zou hebben waarom mensen jou 'treiteren'. Bewust of onbewust, je verwacht het. Fiets eens een rondje op straat en geef een glimlach aan random mensen die je tegenkomt, wedden dat ze terug glimlachen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Ik hoop juist heel erg dat het niet gebeurd en ik doe mijn best om mij van mijn beste kant te laten zien, maar toch gebeurt het.
Het moet niet uitmaken of ik veel te zeggen heb of niet. Mensen buitensluiten (als in perse niet mee om willen gaan), omdat ze wat minder zeggen, is mijn ogen een uitermate debiele vorm van discriminatie, eigenlijk net zo erg als met huidskleur. Wat in ieder geval duidelijk moet zijn is dat ik het wel probeer. Ik maak gewoon nooit wat leuks mee en heb nergens verstand van. Daar kan ik voor mijn gevoel niet heel gemakkelijk iets aan doen. Ik zit voor mijn gevoel gewoon vast.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:54 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen treiteren?
Het komt op mij over als dat ze uit beleefdheid dan nog gewoon tegen je praten.
Maar je gaf zelf al aan dat je eigenlijk nooit iets te vertellen hebt, echt bijdraagt aan een gesprek.
En dan kun je wel elke week je kop laten zien, echt een gezellige toevoeging zul je dan nooit zijn, en dus ook niet spontaan uitgenodigt worden om wat leuks mee te gaan doen, omdat je gewoon niet gezellig bent om iets leuks mee te gaan doen, en dat bedoel ik niet lullig.
Ja, ik heb veel liever dat ze dat doen. Dan is de situatie gewoon duidelijk voor me.quote:Heb je dan liever dat ze allemaal recht in je gezicht zeggen dat ze je niet gezellig vinden en dat het ze eigenlijk niet uitmaakt als je niet meer komt?
Ik heb het allemaal al geprobeerd bij de verenigingen en het helpt geen zak. Ik ben weer terug bij af.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:56 schreef Murmeli het volgende:
Dat is geen treitergedrag, dan vinden ze jou gewoon wat minder gezellig dan de anderen. Dus, tijd om te zorgen dat je het leven wat positiever gaat zien, dat straal je dan nl uit en dat vinden mensen prettig. En als je uiterlijk je zo dwars zit, doe daar dan wat aan. Leuke kleding, leuk kapsel en een wat vrolijker blik doen een hoop met je. Veel meer dan je denkt.
En wat detroit zegt, ik hoop dat het ucp je goed kan helpen bij het wat positiever in het leven staan.
Het zal dan wel meer zijn dan "alleen maar minder zeggen". 1 van mijn vrienden is ook iemand die niet uit zichzelf een veelkletser is, je moet het bij hem een beetje eruit trekken zeg maarquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het moet niet uitmaken of ik veel te zeggen heb of niet. Mensen buitensluiten (als in perse niet mee om willen gaan), omdat ze wat minder zeggen, is mijn ogen een uitermate debiele vorm van discriminatie, eigenlijk net zo erg als met huidskleur. Wat in ieder geval duidelijk moet zijn is dat ik het wel probeer. Ik maak gewoon nooit wat leuks mee en heb nergens verstand van. Daar kan ik voor mijn gevoel niet heel gemakkelijk iets aan doen. Ik zit voor mijn gevoel gewoon vast.
Wat wel kan is dat je gewoon geen klik hebt met mensen, maar dat moet niet afhankelijk zijn van hoeveel je te zeggen hebt.
[..]
Ja, ik heb veel liever dat ze dat doen. Dan is de situatie gewoon duidelijk voor me.
Jij vind het discriminatie als mensen je niet leuk genoeg vinden om mee om te gaan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het moet niet uitmaken of ik veel te zeggen heb of niet. Mensen buitensluiten (als in perse niet mee om willen gaan), omdat ze wat minder zeggen, is mijn ogen een uitermate debiele vorm van discriminatie, eigenlijk net zo erg als met huidskleur. Wat in ieder geval duidelijk moet zijn is dat ik het wel probeer. Ik maak gewoon nooit wat leuks mee en heb nergens verstand van. Daar kan ik voor mijn gevoel niet heel gemakkelijk iets aan doen. Ik zit voor mijn gevoel gewoon vast.
Wat wel kan is dat je gewoon geen klik hebt met mensen, maar dat moet niet afhankelijk zijn van hoeveel je te zeggen hebt.
[..]
Ja, ik heb veel liever dat ze dat doen. Dan is de situatie gewoon duidelijk voor me.
Nee, ik verwacht het niet, maar ik weet dat de kans extreem groot is dat mensen me gaan treiteren om de eigenschappen die ik heb. Als ik het daadwerkelijk had verwacht, dan had ik niet eens de gok gewaagd om bijvoorbeeld bij de studentenvereniging te gaan. (Dat was al een heel avontuur)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:02 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Je zegt zelf al dat je eigenschappen en looks zou hebben waarom mensen jou 'treiteren'. Bewust of onbewust, je verwacht het. Fiets eens een rondje op straat en geef een glimlach aan random mensen die je tegenkomt, wedden dat ze terug glimlachen?
Je vind dus formule 1 leuk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht het niet, maar ik weet dat de kans extreem groot is dat mensen me gaan treiteren om de eigenschappen die ik heb. Als ik het daadwerkelijk had verwacht, dan had ik niet eens de gok gewaagd om bijvoorbeeld bij de studentenvereniging te gaan. (Dat was al een heel avontuur)
Ik heb trouwens geen zin om te fietsen. Ik ga straks lekker Formule 1 kijken.
Het is geen theorie dat mensen me niet mogen. De realiteit is dat verreweg de meeste mensen (honderden) me niet mogen en dat er een klein groepje is die "oppervlakkig aardig" tegen me doen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef Detroit het volgende:
Maar wat Murmeli eerder zei, dat jij het jezelf zo heel erg moeilijk maakt, klopt wel een beetje Comp_Lex. Jij bent echt een hele theorie aan het bedenken waarom mensen je niet mogen.
Door deze theorie maak je het voor jezelf heel erg moeilijk toegang tot anderen te zoeken omdat je jezelf continu zult afvragen of het contact dat met je gelegd wordt wel echt gemeend is (en niet bewust oppervlakkig). Plus dat mensen het echt wel zullen aanvoelen om wat voor redenen dan ook dat jij een soort van geestelijke "verdedigingsmuur" hebt opgebouwd.
Die paar mensen die dan oprecht contact met jou proberen te zoeken worden daarmee óók uitgesloten.
En ik begrijp heel goed dat je het doet, deze mechanismen had je vroeger gewoon nodig om te kunnen overleven. Maar gezien je leeftijd en je ervaring nu is dat allang niet meer persé zo.
Sorry hoor. Maar je maakt jezelf te belangrijk als je stelt dat de meeste mensen (honderden) jou niet mogen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is geen theorie dat mensen me niet mogen. De realiteit is dat verreweg de meeste mensen (honderden) me niet mogen en dat er een klein groepje is die "oppervlakkig aardig" tegen me doen.
Omdat ik vind dat ik verder wel gewoon aardig ben, goed kan luisteren, meelevend ben en probeer mee te komen. Ik doe ook mijn uiterste best om gesprekken op gang te houden, maar dat gaat gewoon verschrikkelijk moeilijk. In groepsgesprekken val ik helaas erg snel weg.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het zal dan wel meer zijn dan "alleen maar minder zeggen". 1 van mijn vrienden is ook iemand die niet uit zichzelf een veelkletser is, je moet het bij hem een beetje eruit trekken zeg maar
Geeft niet, en bovendien, als hij zich op zijn gemak voelt, heeft ie wel wat te melden
Maar als je daadwerkelijk niks te melden hebt, Lex, waarom zouden mensen dan nog met je moeten omgaan??? Dat het even erg is als discriminatie, vind ik nogal overdreven. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen niet graag omgaan met iemand die verder qua interessantheid niks meer dan een lege sok is.
Maar over aardig zijn ben je snel uitgeluld Lexquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat ik verder wel gewoon aardig ben, goed kan luisteren, meelevend ben en probeer mee te komen. Ik doe ook mijn uiterste best om gesprekken op gang te houden, maar dat gaat gewoon verschrikkelijk moeilijk. In groepsgesprekken val ik helaas erg snel weg.
Ik vind het discriminatie wanneer het alleen afhangt van hoe vaak de persoon zijn bek opentrekt. Ik dwing mensen niet om me aardig te vinden, maar ik vind persoonlijk wel dat ik niks heb waardoor mensen weg van mij blijven. Helaas is het zo dat wat ik van iets vind eigenlijk niet zo belangrijk is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Jij vind het discriminatie als mensen je niet leuk genoeg vinden om mee om te gaan?
Je kunt mensen niet dwingen om je leuk te vinden.
En als ik iemand niet leuk vind dan zal ik daar niet mee omgaan als het niet nodig is.
Als ik bevriend raak met iemand dan is dat omdat die persoon iets toevoegt aan mijn leven, niet omdat ie er toevallig graag bijhangt.
Ik vind dat hij slecht tegen zijn verlies kan. Dat had ik niet van hem verwacht trouwens. Ik vond dat altijd meer passen bij Hamilton en Alonso. Ik ben trouwens een grote fan van Raikkonenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:16 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Je vind dus formule 1 leuk.
Genoeg mensen die dat ook vinden, dus daar heb je al een gespreksonderwerp.
Vind jij Vettel ook zo'n arrogant mannetje?
Maar goed dat er geen lijstje is met geldige redenen om niet met iemand om te willen gaan en dat mensen dat gewoon lekker zelf kunnen bepalen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind het discriminatie wanneer het alleen afhangt van hoe vaak de persoon zijn bek opentrekt. Ik dwing mensen niet om me aardig te vinden, maar ik vind persoonlijk wel dat ik niks heb waardoor mensen weg van mij blijven. Helaas is het zo dat wat ik van iets vind eigenlijk niet zo belangrijk is.
Er is trouwens wel een verschil tussen "niet leuk" en "geen klik". Het laatste vind ik namelijk wel okee als dat het geval is.
Sorry C L, maar zo langzamerhand begin ik wat pissig te worden om de ongelooflijke slachtofferrol die jij aanneemt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef Detroit het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar je maakt jezelf te belangrijk als je stelt dat de meeste mensen (honderden) jou niet mogen.
Dat is juist een bewijs voor het feit dat jij in je hoofd een theorie hebt die hoognodig bijgesteld moet worden..
Raikkonen en Button.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind dat hij slecht tegen zijn verlies kan. Dat had ik niet van hem verwacht trouwens. Ik vond dat altijd meer passen bij Hamilton en Alonso. Ik ben trouwens een grote fan van Raikkonen
Van wie ben jij fan?
Bij mij onweert het nu trouwensquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:36 schreef Murmeli het volgende:
Zat mensen die F1 wel leuk vinden. Zoek die mensen op. Ga een keer kijken naar een race, dan kan je daar ouwehoeren met gelijkgestemden.
En ga maar wel gewoon fietsen, ook als je geen zin hebt. Het is nu lekker afgekoeld hier. Bij jou ook al? En fiets jij als sport trouwens of afentoe voor de leuk een rondje op je gewone fiets? Fietsen is tofik volg vaak die nummertjes van de anwb, dan kom je op leuke plekjes
op plekken dichtbij huis die je nog niet kent. Vind ik leuk.
Dit vind ik een toffe post!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind dat hij slecht tegen zijn verlies kan. Dat had ik niet van hem verwacht trouwens. Ik vond dat altijd meer passen bij Hamilton en Alonso. Ik ben trouwens een grote fan van Raikkonen
Van wie ben jij fan?
Ik trek de conclusie van "te belangrijk" daar niet uit, want ik was vroeger de sukkel van de klas en misschien wel van de hele school. Bij de meeste mensen is de situatie meer omgekeerd, vind ik. Nu weet ik helaas niet of dat ook daadwerkelijk zo is of niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef Detroit het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar je maakt jezelf te belangrijk als je stelt dat de meeste mensen (honderden) jou niet mogen.
Dat is juist een bewijs voor het feit dat jij in je hoofd een theorie hebt die hoognodig bijgesteld moet worden..
Wat eten we?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:39 schreef Murmeli het volgende:
Hier onweerde het net. Begint mu weer lichter te worden.
Als het droog is ga ik schapjes doen. Daarna lekker koken
Lex, is dit topic niet wat voor jou?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Van wie ben jij fan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |