Nee, het is een klimmetje van een paar honderd meter ofzo. En het mooiste is dat hij als je naar het parcours kijkt hij wel aangeeft dat ik daar boven de 30 reed.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Stil gestaan binnen het segment ergens?
Of strava gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nee, het is een klimmetje van een paar honderd meter ofzo. En het mooiste is dat hij als je naar het parcours kijkt hij wel aangeeft dat ik daar boven de 30 reed.![]()
Geen energie dus meer instoppen vrees ik.
nope.. grotestraat/almelose weg richting Raalte en dan rechtsaf nijverdalebergweg. (hoewel holterberg leuker is vanuit Holten richting Nijverdal, dan vanuit Nijverdal richting Holten)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:41 schreef Freddeh het volgende:
Oksel, aanrijd route voor de Holterberg, is dat het Rietslenkpad?
Daar mag iedereen segmenten aanmaken, dat vind ik nergens op slaan. En dit vind ik voor de rest wel prima werken. Ach, misschien gaat het beter als die sprints uit de beta zijn.quote:
Is die vork kapot dan? Laat dat eens checken?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:42 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand nog een tip of ik die Bianchi met kapotte voorvork van me in zijn geheel moet verkopen of in onderdelen? Ik zat eraan te denken hem helemaal te strippen en alles los te verkopen, lijkt me makkelijker en meer op te brengen dan helemaal ook vanwege de grootte en het defect (nieuwe voorvork is duur en ook lastig te vinden)
Nou zeker is het niet, maar ik ben hier dus naar een tweede fietsenmaker geweest die zei dat de scheur groter werd bij het op en neer bewegen van de voorvork. Ik zag dat zelf niet, maar ik geloof hem op zich wel. Hoe/waar laat ik dat (goedkoop) checken trouwens? Want die Italianen hier leken ook niet helemaal te weten hoe je dat checkt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is die vork kapot dan? Laat dat eens checken?
Ik zou dat sowieso niet vertrouwen. Kan me voorstellen dat zo'n italiaan even kijkt en denkt, die Nederlandse dombo koopt hier zo een nieuwe fiets als ik dit afkeur.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou zeker is het niet, maar ik ben hier dus naar een tweede fietsenmaker geweest die zei dat de scheur groter werd bij het op en neer bewegen van de voorvork. Ik zag dat zelf niet, maar ik geloof hem op zich wel. Hoe/waar laat ik dat (goedkoop) checken trouwens? Want die Italianen hier leken ook niet helemaal te weten hoe je dat checkt.
Nou ik heb hem nog gevraagd: heb je een nieuwe vork voor me? Maar erg enthousiast werd ie er niet van. Hij haalde z'n schouders op en zei dat de fiets het niet waard was. Het leek beide FMs niet zoveel uit te maken, ze wilden er eigenlijk verder geen tijd aan besteden leek het wel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou dat sowieso niet vertrouwen. Kan me voorstellen dat zo'n italiaan even kijkt en denkt, die Nederlandse dombo koopt hier zo een nieuwe fiets als ik dit afkeur.
Ik zou naar een goede fietsenmaker gaan. Ik ken wel een adresje bij mij in de buurt waar ze deskundig zijn, daar kan jij nog naar toe fietsen. Maar misschien dat iemand anders hier ook nog wel een tip heeft.
quote:Goedemorgen;
Helaas zijn deze wielen niet meer op voorraad bij onze leverancier,zoals je kunt zien op de website staat er bij binnenkort leverbaar het artikel had niet meer bestelbaar moeten zijn helaas hebben wij vergeten dit uit te zetten.
Excuses voor het ongemak wij zullen het totaal bedrag terug storten op uw rekening.
Wij weten nog niet exact wanneer de wielen weer te leveren zijn.
Met vriendelijke groet,
http://www.dutchbikeparts.nl/webwinkel/cart/algemene-voorwaarden/quote:
quote:Onze website, aanbiedingen en prijzen
De Website en de informatie die daarop vertoond wordt (daaronder begrepen logo’s, pictogrammen, handelsmerken, tekst, grafische voorstellingen, foto’s, beelden, bewegende beelden, geluid, illustraties en programmatuur) worden verstrekt in de huidige vorm ("as is") en zonder enige vorm van garantie. De informatie op de Website is uitsluitend bedoeld om algemene informatie te verstrekken en is geen advies. Dutchbikeparts garandeert niet dat de op de Website aanwezige informatie en/of faciliteiten juist, volledig of actueel is.
De aanbiedingen op onze Website en eventueel opgegeven levertermijnen zijn vrijblijvend en niet bindend tegenover Dutchbikeparts. Dutchbikeparts is evenmin gebonden door evidente typefouten en vergissingen in omschrijvingen in reclame- en andere uitingen in de aanbieding en op onze Website. Kleine kleurverschillen en andere afwijkingen in producten zijn mogelijk als gevolg van verschillende beeldvormings
quote:Opties bij leveringsproblemen
Indien Dutchbikeparts vóór het sluiten van de koopovereenkomst constateert dat het de bestelde producten niet meer kan leveren, kan Dutchbikeparts u een product aanbieden dat qua kwaliteit, prijs en functie gelijkwaardig is. U bent niet verplicht om het vervangende product te aanvaarden.
Indien Dutchbikeparts na het sluiten van de koopovereenkomst constateert dat het de bestelde producten niet meer kan leveren, dan heeft Dutchbikeparts het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Dutchbikeparts stelt u daarvan uiteraard onmiddellijk op de hoogte en vergoedt eventuele door u gedane betalingen. - See more at: http://www.dutchbikeparts(...)sthash.S9knopna.dpuf
Lekker makkelijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.dutchbikeparts.nl/webwinkel/cart/algemene-voorwaarden/
[..]
[..]
welke maat is het 1 inch of 1 1/8?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:42 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand nog een tip of ik die Bianchi met kapotte voorvork van me in zijn geheel moet verkopen of in onderdelen? Ik zat eraan te denken hem helemaal te strippen en alles los te verkopen, lijkt me makkelijker en meer op te brengen dan helemaal ook vanwege de grootte en het defect (nieuwe voorvork is duur en ook lastig te vinden)
recht hebben en recht halen zijn 2 verschillende dingen.quote:
Ik zou er wel degelijk een mailtje aan wagen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:42 schreef dop het volgende:
[..]
recht hebben en recht halen zijn 2 verschillende dingen.
je hebt gelijk dat het hun fout is , en waarschijnlijk hebben ze ondanks de hele lap text die ze ter vedediging op hun site zetten nog steeds de plicht tot leveren.
maar hoeveel tijd en moeite wil en kun je er insteken om de wielen toch te krijgen.
zou ik ook zeker doen als ik jullie was ,en zet er dan stiekum je eigen rekening nummer in.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou er wel degelijk een mailtje aan wagen.
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaardenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:42 schreef dop het volgende:
[..]
recht hebben en recht halen zijn 2 verschillende dingen.
je hebt gelijk dat het hun fout is , en waarschijnlijk hebben ze ondanks de hele lap text die ze ter vedediging op hun site zetten nog steeds de plicht tot leveren.
maar hoeveel tijd en moeite wil en kun je er insteken om de wielen toch te krijgen.
Maar als die algemene voorwaarden niet juridisch correct zijn heb je wel degelijk het recht om hier tegen in te gaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaarden
hun voorwaarde gaan niet boven de geldende wetgeving hoe graag ze dat ook willen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaarden
Daarbuiten.. Heb je daar zin in dan? Hoop gedoe, en dan gaat het helemaal lang duren voor je je wielen hebt. Ze waren ergens anders toch goedkoper maar dan moest je 2 weekjes wachten? Denk dat je ze via die weg dan nog sneller hebt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaarden
www.carbonreparatie.nlquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou zeker is het niet, maar ik ben hier dus naar een tweede fietsenmaker geweest die zei dat de scheur groter werd bij het op en neer bewegen van de voorvork. Ik zag dat zelf niet, maar ik geloof hem op zich wel. Hoe/waar laat ik dat (goedkoop) checken trouwens? Want die Italianen hier leken ook niet helemaal te weten hoe je dat checkt.
Fittie in de PualaKano tent vanavond?quote:
Altijdquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Fittie in de PualaKano tent vanavond?
Dus ruzie maakt julie horny? Ieder z'n hobby....quote:
Is die fiets dat nog wel waard?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
www.carbonreparatie.nl
of het goedkoop is weet ik niet.
Als het zo'n zwabberende Bianchi is, moet je maar afvragen of je hem nog wel graties bij het grofvuil mag zetten.... toch?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is die fiets dat nog wel waard?
Bij CNC bike shop hebben ze ook alucarbon voorvorken voor 50.-
Als het goed is wel, want als het goed is is het deze: http://www.bianchistore.nl/Access/content.htm (de één na onderste, Voorvork Bianchi FNL New Carbon Alu 11/8", L300)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:38 schreef dop het volgende:
[..]
welke maat is het 1 inch of 1 1/8?
op maktplaats is er wel wat aanbod in vorken
Jij hebt dan ook meer trainingsdiscipline dan Kano.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn meisje laat me naar m'n eigen rotzooi zoeken als ik wat kwijt ben![]()
![]()
Ik kan je wel zoenen, dat is het aardigste wat iemand ooit op op dit forum tegen me heeft gezegd als het om fietsen gaatquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook meer trainingsdiscipline dan Kano.
Een baksteen ook dus dat zegt weer niet zoveel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook meer trainingsdiscipline dan Kano.
Super bedankt,quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:06 schreef dop het volgende:
stermoer om het balhoofd mee vast te zetten zit niet standaard in elke vork , maar die kan je overal los kopen onder de 5 euro
[ afbeelding ]
en de kroonring van je balhoofd krijg je meestal niet los van je oude vork ,maar kun je ook los kopen voor een paar euro
[ afbeelding ]
verder zou ik niets weten waarom een andere vork niet zou passen
300mm zal vermoedelijk de vorkbuis zijn maar dat kun je zelf na meten.
grote kans dat je vorkbuis is ingekort en je minder als 300 hebt.
maar een stukje inkorten is geen heel ingewikkelde klus
Tijd voor de Utrechtse Heuvelrug dan. Leersum, Amerongen. Dan kom je pas voldaan thuis.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:08 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren sinds lange tijd weer gefietst. Ben verhuist naar Utrecht en heb een rondje gefietst via Bilthoven en Zeist. Superfijn en een prachtige omgeving. Vraag mezelf nu ernstig af waarom ik er zolang mee gewacht heb.
Ga het rondje steeds verder uitbouwen. Woensdag iets van 40 en zaterdag 50 km. Ben een tijd geleden aan mijn knie (voorste kruisband reconstructie), dus wil eerst mijn knie (en mijn conditiequote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:31 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tijd voor de Utrechtse Heuvelrug dan. Leersum, Amerongen. Dan kom je pas voldaan thuis.
Lijkt me heerlijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nog ff een stortbui gehad de laatste 5 km...
Het water kwam als een beekje het fietspad af. In een flauw bochtje bijna onderuit gegaan. Nee, niet echt heerlijk.quote:
Mwoah. Dat is eigenlijk wel een beetje gemiddeld met als ik vergelijk wat er hier gereden wordt:quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik begin steeds meer te geloven dat ik klimmersbenen heb, Ik heb geprobeerd zo snel mogelijk de Zijperberg te beklimmen en ben best goed geëindigt. [ afbeelding ]
Nu eens kijken of het in de Ardennen net zo lekker gaat.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah. Dat is eigenlijk wel een beetje gemiddeld met als ik vergelijk wat er hier gereden wordt:
http://app.strava.com/activities/67033407#1287372949 (als voorbeeld)
Ik kan het niet echte klimmersbenen noemen om eerlijk te zijn.
Van de Fokkers die ik volg was ik wel het snelste.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah. Dat is eigenlijk wel een beetje gemiddeld met als ik vergelijk wat er hier gereden wordt:
http://app.strava.com/activities/67033407#1287372949 (als voorbeeld)
Ik kan het niet echte klimmersbenen noemen om eerlijk te zijn.
Ik ga er niet speciaal heen rijden in ieder geval, dus de kans dat ik er kom is klein.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Van de Fokkers die ik volg was ik wel het snelste.ik daag jullie uit!
Wat voor balhoofd zit er in dat ding? 1 1/8 ouderwets, semi hidden of hidden?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als het goed is wel, want als het goed is is het deze: http://www.bianchistore.nl/Access/content.htm (de één na onderste, Voorvork Bianchi FNL New Carbon Alu 11/8", L300)
L300 staat neem ik aan voor lengte 300 mm. Wel raar dat die FMs me niet konden helpen aangezien dat volgens mij gewoon een soort standaardmaat is.
Op die CNC-bike site staan in elk geval goede voor rond de 50 euro en ook op marktplaats. Is 1 1/8 en 30 cm het enige waar ik op moet letten?
Koekwaus, 2.5km is geen klim je bent dan eerder een sprinter.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik begin steeds meer te geloven dat ik klimmersbenen heb, Ik heb geprobeerd zo snel mogelijk de Zijperberg te beklimmen en ben best goed geëindigt. [ afbeelding ]
Nu eens kijken of het in de Ardennen net zo lekker gaat.
Tja je hebt gelijk, maar hier in t noorden is de hoogste bult de viaduct over de n33quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Koekwaus, 2.5km is geen klim je bent dan eerder een sprinter.
Overal, pompstation, café, mensen die de tuin sproeien, etc.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Tja je hebt gelijk, maar hier in t noorden is de hoogste bult de viaduct over de n33
Waar vullen jullie je bidons met dit warme weer, mn vader en ik zijn steeds naar een toiletgebouw op verschillende campings gefietst.
Boven bij het restaurant van de Posbank is aan de zijkant speciaal een kraan voor fietsersquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Tja je hebt gelijk, maar hier in t noorden is de hoogste bult de viaduct over de n33
Waar vullen jullie je bidons met dit warme weer, mn vader en ik zijn steeds naar een toiletgebouw op verschillende campings gefietst.
Klopt klimmen gaat over een langere afstand en ik vind 2,3% vals plat, kun je geen klimmen noemen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Overal, pompstation, café, mensen die de tuin sproeien, etc.
Een eckte klim is 5km minstens imo.
Die uitdaging neem ik wel aan, als ik fit ben zal ik jou tijd even verbeterenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Van de Fokkers die ik volg was ik wel het snelste.ik daag jullie uit!
Ik mag hopen dat je in Tecklenburg niet 5 minuten over een klim doet..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:52 schreef CFF het volgende:
[..]
Klopt klimmen gaat over een langere afstand en ik vind 2,3% vals plat, kun je geen klimmen noemen.
Neem als voorbeeld Tecklenburg of Limburg. Dat is gewoon Max 5 minuten volle bak rijden en dan ben je boven. Tecklenburg is wel een beetje mijn terrein maar in de bergen kom ik ook redelijk omhoog.
Die VAM score is leuk om te vergelijken maar dan moet je wel correcte segmenten hebben. Ik zie soms VAM's van 2500 voorbij komen, wat op een fiets gewoonweg onmogelijk is op een beetje klim.
Nee daarom zet ik er ook Max 5 min. Want de lienerberg (holperdorperstrasse) dan ben je wel 4:21 onderweg in mijn geval.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je in Tecklenburg niet 5 minuten over een klim doet..
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:36 schreef CFF het volgende:
[..]
Nee daarom zet ik er ook Max 5 min. Want de lienerberg (holperdorperstrasse) dan ben je wel 4:21 onderweg in mijn geval.
Laten we maar zeggen dat ik aardig wat KOM's en veel top 5 noteringen op mijn naam heb staan in tecklenburg.
Topquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:33 schreef Gripper het volgende:
Zo, heb ff een topic voor de fietsmeet gemaakt, kunnen we er daar verder over lullen.
SPT / fietsmeet Driebergen 4 augustus
Dat zijn ook mijn gemiddelde VAM's op dat soort tochten. En dan zie ik mijzelf ook meer als sprinter dan klimmer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Wat voor tochten, Marmotte? of bedoel je bij Tecklenburg? Die klimmetjes zijn niet te vergelijken met de alpen en puur geschikt voor macht sprinters.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zijn ook mijn gemiddelde VAM's op dat soort tochten. En dan zie ik mijzelf ook meer als sprinter dan klimmer.
Als je weet dat je een langer moet fietsen dan verdeel je je krachten uiteraard.
VAM van 1000-1100 is netjes hoor! Na de 160 km in de benen is het logisch dat de Alpe dan niet meer met een hoge VAM gaat. Ik had op de panarotta vorig jaar, tweelingbeklimming Alpe, een VAM van 1250. Volgend jaar doe Alpe dan maar een keer op en een tijd neerzetten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
4:21 op de Holperdorperstrasse? Zie snelste tijd van 4:54: http://app.strava.com/segments/677723
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Ik bedoelde dit segment: http://app.strava.com/activities/21362436#382224761quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
4:21 op de Holperdorperstrasse? Zie snelste tijd van 4:54: http://app.strava.com/segments/677723
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Alpen ritten ja. Maar dat was voor dat ik strava gebruikte. Maar qua tijden die jullie maakten daar, die had ik ook nodig. Verder fiets ik niet vaak in het vlakke Nederland, alleen de heuveltjes hier in Limburg.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor tochten, Marmotte? of bedoel je bij Tecklenburg? Die klimmetjes zijn niet te vergelijken met de alpen en puur geschikt voor macht sprinters.
Wat grappig dat ik je hier tref. in 2012 heb Tecklenburg Rundfahrt gereden. Toen ik daarna mijn Strava bekeek kwam ik je in veel segmenten tegen en viel je mij al op. Dus herkende je gelijk bij dat segment.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:07 schreef CFF het volgende:
[..]
Ik bedoelde dit segment: http://app.strava.com/activities/21362436#382224761
Heb ik de snelste tijd staan met 4:11
Neem jij de VAM scores op Strava serieus, ik niet eigenlijk... Als ik van tijd tot tijd VAM's 5000 of wel meer zie langskomen dan kan dat niet echt correct zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
4:21 op de Holperdorperstrasse? Zie snelste tijd van 4:54: http://app.strava.com/segments/677723
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Die VAM's komen doordat het korte stukken zijn waar strava het stijgingspercentage verkeerd berekend, of met een GPS drift. Die pik je er zo uit. Maar met heel veel segmenten kloppen de VAM's wel degelijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:45 schreef forty-two het volgende:
[..]
Neem jij de VAM scores op Strava serieus, ik niet eigenlijk... Als ik van tijd tot tijd VAM's 5000 of wel meer zie langskomen dan kan dat niet echt correct zijn.
Of heb jij op je Polar ook een hoogtemeter?
Mijn polar heeft ook hoogtemeter, maar kijk ik niet naar, omdat die met een berekening werkt die niet op de meter nauwkeurig is. Ik filter natuurlijk wel de verkeerde segmenten eruit.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:45 schreef forty-two het volgende:
[..]
Neem jij de VAM scores op Strava serieus, ik niet eigenlijk... Als ik van tijd tot tijd VAM's 5000 of wel meer zie langskomen dan kan dat niet echt correct zijn.
Of heb jij op je Polar ook een hoogtemeter?
Dit soort segmenten bijvoorbeeld...quote:Distance 0.7km
Avg Grade 20.6%
Elev Difference 134m
Elev Gain 134m
Elapsed Time 00:01:01
Resting Time 00:00:00
Average Speed 38.5km/h
VAM 7908
Power 282W
Idd, zondag nog tweemaal bijgetankt daar. Fijn punt,hoef ik niet na te denken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Boven bij het restaurant van de Posbank is aan de zijkant speciaal een kraan voor fietsers
Sowieso altijd uitkijken bij die brug, ze fietsen/brommeren daar altijd zonder te kijken van alle kanten vandaan. Gelukkig valt de schade mee, maar hoe kwam je achterband nat?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Vanmiddag in een scherp bochtje naar beneden onderuitgegleden, combinatie van een natte achterband + warm asfalt denk ik.
Links stuurlint, zadel en pedaal beschadigd maar dat valt gelukkig mee.
Zelf niks, gleed als het ware over het asfalt, geen schram of schaafwond en kleding gelukkig heel.
Eerste keer dat ik val met de racefiets in een kleine 12000 km dat ik erop fiets.
O bedankt dat wist ik niet, ga ik zeker onthouden voor de volgende keer. Ik zal er nog wel vaker op dinsdags komen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Boven bij het restaurant van de Posbank is aan de zijkant speciaal een kraan voor fietsers
brug was zeiknat, kijk ook altijd goed uit daar. Snelheid was ook niet heel hoog maar toch een aardig stukje gegleden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:35 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Sowieso altijd uitkijken bij die brug, ze fietsen/brommeren daar altijd zonder te kijken van alle kanten vandaan. Gelukkig valt de schade mee, maar hoe kwam je achterband nat?
Mooi!quote:Op woensdag 24 juli 2013 00:37 schreef Gripper het volgende:
Hij begint weer een beetje meer vorm te krijgen, bijna af! Alleen nog wachten op een passende carbon zadelpen, maar voor nu kan ik ermee rijden en dat gaat dan ook morgenavond gebeuren![]()
Heb m'n giant wel een beetje leeggeroofd, die mist nu een zadel en balhoofd dop
Dus er moeten nog wat losse onderdeeltjes worden aangeschaft.
[ afbeelding ]
Haha had net 2 secondes eerder moeten gaan! Wel mooi!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)_MTB_downhill_froome
Mountainbiker springt over het hoofd van Chris Froome
Niet nieuw maar toch wel leuk, ik heb ergens een Kona poster van 10 jaar oud oid met dezelfde stunt.
En dan ook een vermogen van 285 wattquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort segmenten bijvoorbeeld...
De meeste van die segmenten worden wel geflagged als hazardous, maar daarmee verdwijnen ze niet uit de lijst. Ook zijn er veel segmenten die als hazardous geflagged worden maar dat helemaal niet zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 07:38 schreef CFF het volgende:
[..]
En dan ook een vermogen van 285 wattIk weet wel dat als je 20% op moet rijden aan bijna 40 per uur je wel iets meer vermogen nodig hebt. Al die verkeerde segmenten moeten gewoon 'geflagged' worden.
Ze hebben wel een mooie nieuwe feature erin gezet; officiele segmenten van bekende beklimmingen. Ooit heb ik ze een mail gedaan dat ze gewoon eens als die halve en slechte segmenten moeten deleten en er officiele segmenten in moeten stoppen, blijkbaar doen ze er wel wat mee.
Ohja, die naam herken ik ook. Ook van Fiets.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat grappig dat ik je hier tref. in 2012 heb Tecklenburg Rundfahrt gereden. Toen ik daarna mijn Strava bekeek kwam ik je in veel segmenten tegen en viel je mij al op. Dus herkende je gelijk bij dat segment.
Die U bocht? Daar heb ik nog nooit gereden. Daar beneden is wel altijd opassen met overig verkeerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Vanmiddag in een scherp bochtje naar beneden onderuitgegleden, combinatie van een natte achterband + warm asfalt denk ik.
Links stuurlint, zadel en pedaal beschadigd maar dat valt gelukkig mee.
Zelf niks, gleed als het ware over het asfalt, geen schram of schaafwond en kleding gelukkig heel.
Eerste keer dat ik val met de racefiets in een kleine 12000 km dat ik erop fiets.
Ja die u-bocht, daar beneden is het helemaal gevaarlijk ja, je kan helemaal niks zien. Slecht ontwerp.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die U bocht? Daar heb ik nog nooit gereden. Daar beneden is wel altijd opassen met overig verkeer
En je kan daar zowel op de racefiets als brommer lekker snel. Sowieso probeer ik Purmerend altijd zo veel mogelijk te ontwijken, vind het alles behalve prettig fietsen daar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:51 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja die u-bocht, daar beneden is het helemaal gevaarlijk ja, je kan helemaal niks zien. Slecht ontwerp.
Hoeveel lagen draag je in de winter dan? En je hebt toch gewoon shirts met lange mouwen, maar ook thermokleding? Heb je nog meer nodig of is een combinatie van deze 2 genoeg?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:31 schreef Wombcat het volgende:
Nu geen ondershirtje. En zeker niet hetzelfde als in de winter. Veel te warm Als je toch een ondershirtje wil dragen als het wat warmer is, zoek dan een nethemdje. Maar met deze temperaturen is dat niet nodig.
Afhankelijk van de tempratuur. Ik heb met dikke sokken/schoenen/overschoenen/beenwarmers/koersbroek/lange broek erover/craft/craft/zweetshirt/lange mouwe shirt/winterhandschoenen/bivakmuts gereden en toen had ik het nog niet echt warm.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Hoeveel lagen draag je in de winter dan? En je hebt toch gewoon shirts met lange mouwen, maar ook thermokleding? Heb je nog meer nodig of is een combinatie van deze 2 genoeg?
Het is wel een echte pornobak geworden, mooi hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 00:37 schreef Gripper het volgende:
Hij begint weer een beetje meer vorm te krijgen, bijna af! Alleen nog wachten op een passende carbon zadelpen, maar voor nu kan ik ermee rijden en dat gaat dan ook morgenavond gebeuren![]()
Heb m'n giant wel een beetje leeggeroofd, die mist nu een zadel en balhoofd dop
Dus er moeten nog wat losse onderdeeltjes worden aangeschaft.
[ afbeelding ]
Zo mooi fietsje, ik moet wel zeggen die wielen maken de fiets helemaal af. En zie ik daar een lizard skin stuurlint? Echt een aanrader voor iedereen!quote:Op woensdag 24 juli 2013 00:37 schreef Gripper het volgende:
Hij begint weer een beetje meer vorm te krijgen, bijna af! Alleen nog wachten op een passende carbon zadelpen, maar voor nu kan ik ermee rijden en dat gaat dan ook morgenavond gebeuren![]()
Heb m'n giant wel een beetje leeggeroofd, die mist nu een zadel en balhoofd dop
Dus er moeten nog wat losse onderdeeltjes worden aangeschaft.
[ afbeelding ]
Dat gekke grote stuur, een zadelpen die niet past bij de stuurnok, schreeuwerige herrie wielen, zwarte banden en hij staat ook nog niet eens op het buitenblad geschakeld.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:20 schreef forty-two het volgende:
[..]
Het is wel een echte pornobak geworden, mooi hoor
Dan nog niet te praten over de crank die niet in de goede hoek staat en de wielen die anders gedraaid staan. Bah. En overbelichting op het stuur, zadel en allerlei nietsdoende rommel eromheen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat gekke grote stuur, een zadelpen die niet past bij de stuurnok, schreeuwerige herrie wielen, zwarte banden en hij staat ook nog niet eens op het buitenblad geschakeld.![]()
Niks is het.
Hm. Ik heb het niet snel koud maar dit klinkt wel extreemquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Afhankelijk van de tempratuur. Ik heb met dikke sokken/schoenen/overschoenen/beenwarmers/koersbroek/lange broek erover/craft/craft/zweetshirt/lange mouwe shirt/winterhandschoenen/bivakmuts gereden en toen had ik het nog niet echt warm.
Dan juist bij een wielervereniging gaan. Dan leer je meteen dingen goed doen ipv dat je het nu slecht aanleert.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Hm. Ik heb het niet snel koud maar dit klinkt wel extreemIk heb het in een vorig topic ook al gevraagd, maar zijn er hier toevallig mensen uit de regio almelo die ook in die omgeving fietsen? Ik zoek wat mensen om samen mee te fietsen en ga liever nog niet bij een wielervereniging aangezien ik net ben begonnen.
Ja, lizard skins inderdaad. Ik rij vaak met blote handen, en vind het fijn aanvoelen. Het is alleen toch niet zo makkelijk schoon te houden als ze zelf beweren....quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:23 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Zo mooi fietsje, ik moet wel zeggen die wielen maken de fiets helemaal af. En zie ik daar een lizard skin stuurlint? Echt een aanrader voor iedereen!
Wat ik er eigenlijk mee bedoel is dat ik net ben begonnen en nog een beetje aan het ontdekken ben of het iets voor de lange termijn is. Vandaar dat ik liever eerst met een groepje fiets, pech is alleen dat niemand die ik ken echt fiets, op mijn schoonvader naquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan juist bij een wielervereniging gaan. Dan leer je meteen dingen goed doen ipv dat je het nu slecht aanleert.
Die shirts met lange mouwen zijn niet genoeg in de winter. Komt de wind teveel doorheen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Hoeveel lagen draag je in de winter dan? En je hebt toch gewoon shirts met lange mouwen, maar ook thermokleding? Heb je nog meer nodig of is een combinatie van deze 2 genoeg?
Bedanktquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die shirts met lange mouwen zijn niet genoeg in de winter. Komt de wind teveel doorheen.
In de winter altijd zweethemd+ shirt lange mouw en afhankelijk van de temperatuur daarbij nog thermojack (als het echt koud is) of nog shirtje lange mouwen en windbreker of windbreker en gewatteerd shirtje of nog shirtje lange mouw en water- en winddicht regenjackje of T-shirt lange mouw (met col), 2e shirtje en windbrekertje.
In de winter is het altijd wat variëren met kleding al gelang wind en temperatuur. Soms gaat het ook wel eens mis en heb ik te weinig aan en ben ik binnen een uur al weer thuis.
voor de benen: als het kouder wordt 2 lange broeken of lange broek/kniestukken. Of als het echt koud is ook wel 2 lange broeken en kniestukken.
I-phone cameraquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan nog niet te praten over de crank die niet in de goede hoek staat en de wielen die anders gedraaid staan. Bah. En overbelichting op het stuur, zadel en allerlei nietsdoende rommel eromheen.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan nog niet te praten over de crank die niet in de goede hoek staat en de wielen die anders gedraaid staan. Bah. En overbelichting op het stuur, zadel en allerlei nietsdoende rommel eromheen.
Ventieldopjesquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
I-phone camera![]()
Binnenkort ga ik een fotoshoot doen met een lekker wijf in bikini, schaarsgeklede dames (mits een beetje classy) doen het tenslotte altijd goed naast een fiets. En dan in zo'n oud verlaten fabriekspand, ketting op het buitenblad, crank op 14 uur, ventieldopjes beneden, kloppende zadelpen, etc etc.
Ik vind de kruisingen als je vanaf de middenbeemster naar Neck gaat ook zo verwonderlijk. Je moet over de weg, nergens staat aangegeven dat het fietspad is en als je bij de tweede T kruising bent kan je er soms niet langs omdat de auto's in de weg staan voor het stoplichtquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:40 schreef keesfietst het volgende:
Echt een mooie bak Gripper, kun je trots op zijn.
@kano, dé reden dat ik zo snel mogelijk de polder in vlucht. De infrastructuur is hier echt door iemand met last van z'n hoofd bedacht.
Ik heb sinds een maandje de namaak variant van Trivio op m'n bianchi gewikkeld, voelt net zo lekker aan maar wel voor een kwart van de prijs.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, lizard skins inderdaad. Ik rij vaak met blote handen, en vind het fijn aanvoelen. Het is alleen toch niet zo makkelijk schoon te houden als ze zelf beweren....
Op mn andere fiets zit al de 2,5 mm variant, op speciale wijze gewikkeld door de wijze kaasbaas. Hier heb ik de dunne van 1,8 mm maar eens gekozen, is iets lichter en nog steeds een dikker en zachter lintje dan de meesten.
Balen :/quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Vanmiddag in een scherp bochtje naar beneden onderuitgegleden, combinatie van een natte achterband + warm asfalt denk ik.
Links stuurlint, zadel en pedaal beschadigd maar dat valt gelukkig mee.
Zelf niks, gleed als het ware over het asfalt, geen schram of schaafwond en kleding gelukkig heel.
Eerste keer dat ik val met de racefiets in een kleine 12000 km dat ik erop fiets.
Ik ga daar meestal om de auto's heen, in het midden van de weg is het fietspad namelijk. In die bocht waar je op zou moeten liggen de tegels ook al los sinds ik me kan herinneren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind de kruisingen als je vanaf de middenbeemster naar Neck gaat ook zo verwonderlijk. Je moet over de weg, nergens staat aangegeven dat het fietspad is en als je bij de tweede T kruising bent kan je er soms niet langs omdat de auto's in de weg staan voor het stoplicht
Lizard skins is inderdaad zeer fijn als je met blote handen rijdt, lekker veel grip; ook met zweethandjes. Is wel lastig schoonhouden, daarom heb ik voor ander stuurlint gekozen, of je moet zwart nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, lizard skins inderdaad. Ik rij vaak met blote handen, en vind het fijn aanvoelen. Het is alleen toch niet zo makkelijk schoon te houden als ze zelf beweren....
Op mn andere fiets zit al de 2,5 mm variant, op speciale wijze gewikkeld door de wijze kaasbaas. Hier heb ik de dunne van 1,8 mm maar eens gekozen, is iets lichter en nog steeds een dikker en zachter lintje dan de meesten.
ik probeer steden sowieso te vermijden en dat gister stukje door Purmerend is opzich nog wel te doen als je een beetje voorzichtig ben. Verder ben ik er ook niet over te spreken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En je kan daar zowel op de racefiets als brommer lekker snel. Sowieso probeer ik Purmerend altijd zo veel mogelijk te ontwijken, vind het alles behalve prettig fietsen daar.
Valt gelukkig niet heel erg op, stuurlintje zit er net een week op en daar zie je het het best, pedalen zie je het als je van dichtbij kijkt, zadel is heel licht geschuurd valt nauwelijks op.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:49 schreef forty-two het volgende:
[..]
Balen :/
Ga je de beschadigde onderdelen vervangen?
Hier ga ik altijd naar rechts.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik ga daar meestal om de auto's heen, in het midden van de weg is het fietspad namelijk. In die bocht waar je op zou moeten liggen de tegels ook al los sinds ik me kan herinneren.
De dame(s) moeten natuurlijk wel complementair aan de fiets zijn, ze mogen niet de aandacht in zn geheel wegnemen he...quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
En als je die fotoshoot gaat doen mag je mijn rommel wel lenen. Zit het cameratechnisch en fietstechnisch goed. Hebben we alleen mevrouw oksel en mevrouwpatroon nog nodig in schaarde kledij, en dan komt het helemaal goed!
Goed punt! Dan moet je jezelf maar even in bikini hijsen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
De dame(s) moeten natuurlijk wel complementair aan de fiets zijn, ze mogen niet de aandacht in zn geheel wegnemen he...
Gelukkigquote:Spullen lenen? Ik dacht dat Canon meer geschikt was voor mooie snoezige portretjes in een fijne verwarmde fotostudio enzo. Niet buiten waar de elementen vrij speling hebben, daarvoor kun je beter een stevige Nikon pakken. Laat ik daar nou net prima van voorzien zijn.
Gelukkig ben je zelf nog heel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Vanmiddag in een scherp bochtje naar beneden onderuitgegleden, combinatie van een natte achterband + warm asfalt denk ik.
Links stuurlint, zadel en pedaal beschadigd maar dat valt gelukkig mee.
Zelf niks, gleed als het ware over het asfalt, geen schram of schaafwond en kleding gelukkig heel.
Eerste keer dat ik val met de racefiets in een kleine 12000 km dat ik erop fiets.
Puala?quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
En als je die fotoshoot gaat doen mag je mijn rommel wel lenen.
Hela vlegel, wil jij mijn vrouwe niet zomaar beledigen?quote:
Vooral dat spreekt aan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
I-phone camera![]()
Binnenkort ga ik een fotoshoot doen met een lekker wijf in bikini, schaarsgeklede dames (mits een beetje classy) doen het tenslotte altijd goed naast een fiets. En dan in zo'n oud verlaten fabriekspand, ketting op het buitenblad, crank op 14 uur, ventieldopjes beneden, kloppende zadelpen, etc etc.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik krijg geen kloppende zadelpen van Grip, wat voor wielen hij ook aanheeft![]()
![]()
Je wordt zo te zien geil van al die schaars geklede vrouwen overal hè, Captain_Fap?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik krijg geen kloppende zadelpen van Grip, wat voor wielen hij ook aanheeft![]()
![]()
helaas, Sugar Lee Hooper is niet meer, anders had het redelijk complementair geweest.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
De dame(s) moeten natuurlijk wel complementair aan de fiets zijn, ze mogen niet de aandacht in zn geheel wegnemen he...
Mijn poezie is nooit pornografisch. Ze vormt een logische neerslag van de normen en waarden van de huidige beeldcultuur. Ik voer dat wel soms een stuk verder dan de meeste mensen doen, en voorbij het punt waar anderen misschien zouden gaan. Zie mij maar als de Black Flag of Dead Kennedys van de poezie. Opgevoed door vegetarische geheelonthouderende naturisten, dan wordt je vanzelf wat tegendraads.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je wordt zo te zien geil van al die schaars geklede vrouwen overal hè, Captain_Fap?
Alle vrouwen van fokkers alhier moeten het al ontgelden, zelfs al komt het gros ervan nooit op fok en weten ze dus (gelukkig) ook niet wat jij allemaal met ze visualiseert.
Dan ga je fietsen en dichten. Makes sensequote:Op woensdag 24 juli 2013 13:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mijn poezie is nooit pornografisch. Ze vormt een logische neerslag van de normen en waarden van de huidige beeldcultuur. Ik voer dat wel soms een stuk verder dan de meeste mensen doen, en voorbij het punt waar anderen misschien zouden gaan. Zie mij maar als de Black Flag of Dead Kennedys van de poezie. Opgevoed door vegetarische geheelonthouderende naturisten, dan wordt je vanzelf wat tegendraads.
Het is dan ook een Oostenrijks racertje, en dat zijn lompe boerenpummels vergeleken bij gesoigneerde italiaantjes.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
helaas, Sugar Lee Hooper is niet meer, anders had het redelijk complementair geweest.
Het belangrijkste is natuurlijk dat alles bijelkaar jouw keuze is en dat jij je er prettig bij voelt. Ik vind die combinatie helemaal niets, schreeuwerige en niet zo exclusieve wielen en een stuur waarbij je veel te diep zit. En zo nog een paar dingen die in nijn ogen niet getuigen van een ragfijn naar italiaans model gestyleerd racertje. Maar goed, ik weet ook wel dat mijn mening niet telt in deze. Veel plezier er mee Grip.
Een ander leuk weetje: het heeft tot 2007 geduurd voordat een renner met Shimano de Tour won (eigenlijk 1999, maar omdat Armstrong zijn zeges verloor, telt dat niet meer). Maar dat zetten ze natuurlijk niet in zo'n infographic.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:41 schreef keesfietst het volgende:
Toffe infographic van Shimano over de Tour, al zegt het ook niet heel veel:
[ afbeelding ]
Daarvoor altijd campa of SRAM?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een ander leuk weetje: het heeft tot 2007 geduurd voordat een renner met Shimano de Tour won (eigenlijk 1999, maar omdat Armstrong zijn zeges verloor, telt dat niet meer). Maar dat zetten ze natuurlijk niet in zo'n infographic.
Ik zou hier graag Frank Sinatra quoten:quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je wordt zo te zien geil van al die schaars geklede vrouwen overal hè, Captain_Fap?
Waar reden de winnaars in 77 en 89 dan mee (Thevenet en Lemond)?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:22 schreef keesfietst het volgende:
Even snel uitgezocht: van '68 t/m '98 is de Tour telkens door een Campagnolo-rijder gewonnen, behalve in '77 en '89. Sinds '99 alleen Pereiro in 2006 nog.
Thevenet reed zo te zien op een Peugeot met Simplex-derailleurs. LeMond reed op een Bottecchia maar kan nergens foto's vinden waar ik een beetje kan gokken wat de afmontage is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar reden de winnaars in 77 en 89 dan mee (Thevenet en Lemond)?
Misschien eens een keer aan De Cauwer vragen danquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:47 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Thevenet reed zo te zien op een Peugeot met Simplex-derailleurs. LeMond reed op een Bottecchia maar kan nergens foto's vinden waar ik een beetje kan gokken wat de afmontage is.
Thanks, had het antwoord inmiddels zelf kunnen vinden via mijn geheugen en streetviewquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:11 schreef the_critic het volgende:
[..]
nope.. grotestraat/almelose weg richting Raalte en dan rechtsaf nijverdalebergweg. (hoewel holterberg leuker is vanuit Holten richting Nijverdal, dan vanuit Nijverdal richting Holten)
Zal het proberen, alvast wel een impresisie van m'n weekendje Bloemendaal aan Zee geschreven. Ik ben zelf geen Chippendale, dus misschien moet ik niet zo kritisch zijn, maar veel meisjes zaten nogal, uhh, goed in het vlees. Ruim.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral dat spreekt aan.
Kan Captain Fab vast wel een mooi gedicht aan wijden.
Ge-wel-digquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zal het proberen, alvast wel een impresisie van m'n weekendje Bloemendaal aan Zee geschreven. Ik ben zelf geen Chippendale, dus misschien moet ik niet zo kritisch zijn, maar veel meisjes zaten nogal, uhh, goed in het vlees. Ruim.
Je bent best mooi, zo lekker blond
Maar de omvang van je kont
Ik wil niet kwetsen
Maar die is wel wat groot
Zo zichtbaar in die bikini, praktisch bloot
Campagnolo, Huret, Stronglight is ook al oud geloof ik. Ivo weet vast nog wel meer merken.quote:
Even uit m'n hoofd reed LeMond op een Bottechia met Mavic afmontage. De remmen van die groep kwamen van Modolo.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:47 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Thevenet reed zo te zien op een Peugeot met Simplex-derailleurs. LeMond reed op een Bottecchia maar kan nergens foto's vinden waar ik een beetje kan gokken wat de afmontage is.
Als je de historie van SRAM volgt kom je vanzelf diverse andere merken tegen. Diverse onderdelenfabrieken uit Frankrijk werkten goed samen, die vormden op een gegeven moment Spidel als gezamenlijk merk. Huret bleef apart. Die gingen samen met Sachs. Uiteindelijk leverde dit de profgroep Sachs New Success op, nog altijd een ondergewaardeerde groep. Die had overigens dezelfde Modolo remmen als de laatste Mavic groep (ook Frans).quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Campagnolo, Huret, Stronglight is ook al oud geloof ik. Ivo weet vast nog wel meer merken.
http://www.campagnolo.com(...)tid_6_videoid_51.jsp
Coppi reed met Campagnolo.
Dit is ook wel een leuk verhaal, voordat men met derailleurs reed zat er een hendel op je fiets waarmee je 2 verzetten kon schakelen.
[ afbeelding ]
http://www.campyonly.com/history.html
Mooi, die geschiedenislessenquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:40 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je de historie van SRAM volgt kom je vanzelf diverse andere merken tegen. Diverse onderdelenfabrieken uit Frankrijk werkten goed samen, die vormden op een gegeven moment Spidel als gezamenlijk merk. Huret bleef apart. Die gingen samen met Sachs. Uiteindelijk leverde dit de profgroep Sachs New Success op, nog altijd een ondergewaardeerde groep. Die had overigens dezelfde Modolo remmen als de laatste Mavic groep (ook Frans).
Stronglight en TA hebben nooit boven hun macht gegrepen en bleven gewoon goede onderdelen maken, met name crankstellen en voor Stronglight ook balhoofden.
In Italië had je meerdere kleinere fabrikanten. O.a. Miche, Ofmega en Gipiemme. Deels kochten die weer materialen in bij andere firma's, zo waren de Gipiemme derailleurs van Simplex en de Miche derailleurs van Suntour.
In Spanje was Zeus een goede firma die vooral Campa-copieen maakte.
In Zwitserland had je dan weer Edco. Vooral bekend van de goede naven. Zij kochten wat spullen elders in om een profgroep te leveren.
Uit Japan kwam nog Suntour, een van de meest innovatieve firma's. Helaas waren hun bedrijfskundigen minder goed dan hun ingenieurs, hun reclamemensen nog minder. Tot begin jaren '90 was dit een top groep, de ploeg Raas reed in de beginjaren met de Suntour Superbe Pro groep.
Weinmann deed ook alsof ze een topgroep had, maar dat was een bijeengekocht zootje.
Modolo probeerde het ooit met de Quattro groep, maar dat was vooral gerebadgd Suntour spul.
Tot ver in de jaren '90 kon je dus prof-niveau spullen aan je fiets hebben zonder Campa of Shimano te gebruiken. Goed spul. Met SRAM is er gelukkig nu weer een 3e speler op de markt. Dat maakt 't alleen maar leuker.
Die knobbel op de derailleur was niet van de accu. Het geheel werkte met een tandradstangetje dat de derailleur naar binnen en buiten bewoog. Dat had het voordeel dat je de derailleur handmatig kon vastzetten op een kransje als de accu leeg was. De knobbel was de behuizing van het tandradstangetje.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
En, Shimano was ook niet de eerste met elektrisch schakelen, Mavic had in 1999 de mektronic groep. Maar dat is niet echt een succes geworden. Draadloos was het ook geloof ik met een zender en ontvanger in je derrie. En een enorme knobbel erop voor de accu natuurlijk.
[ afbeelding ]
Nee, Sachs kocht de ergopower shifters in bij Campa. Ze hadden daarvoor twee modellen. Eerst eentje die op de Campa spacing werkte, die was gelijk aan de oude Sachs-Maillard pignons (5,0mm). Daarna ging Sachs over op de Shimano Hyperglide spacing (4,8mm), de interne verhoudingen van de Ergopwoer greep werden aangepast zodat de derailleur paste op een Hyperglide 8 vits cassette.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:03 schreef buzz1291 het volgende:
En die Campa Ergo Power shifters zijn toch origineel ook door Sachs ontwikkeld dacht ik. Volgens mij werden de eerste onder de naam van Campa in 1992 verkocht. Het jaar dat ik helemaal potje los ging voor een Look KG 166 carbon met Campa Chorus Ergo Power. En alle Brabantse boeren het een plastic fiets noemden
Volgens mij hadden ze die zelfs al eerder. 1994 of 95 of zo. ONCE reed er mee, maar zijn er mee gestopt nadat ze er een paar keer flinke problemen mee hadden. Volgens mij verloor Zülle er toen ook flink wat tijd mee in de ronde van Spanje of Italië.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
En, Shimano was ook niet de eerste met elektrisch schakelen, Mavic had in 1999 de mektronic groep. Maar dat is niet echt een succes geworden. Draadloos was het ook geloof ik met een zender en ontvanger in je derrie. En een enorme knobbel erop voor de accu natuurlijk.
[ afbeelding ]
Je hoeft niet met de boot naar je werk?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo. Fiets gepoetst na door die stortbui van gisteren gereden te hebben en morgenvroeg om 6 uur weer lekker naar het werk.
Zuid-Limburg is gespaard gebleven. Noord-Limburg heeft veel problemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Je hoeft niet met de boot naar je werk?
Zeg vrouwmensch, wat doe je aan onze stamtafel, notabene zonder je voor te stellen? Ren je ook wiel of kom je hier alleen maar om de captain te bewieroken?quote:
Ik ben vandaag in het Musée du Vélo in Tournus geweest, daar heb ik heel veel vroege derailleur varianten in het echt mogen aanschouwen. O.a. Ook dit eerste systeem van Campagnolo. Was echt heel erg leuk, dus wie een keer in de Bourgogne is moet een keer de A6 af en Tournus inrijden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Campagnolo, Huret, Stronglight is ook al oud geloof ik. Ivo weet vast nog wel meer merken.
http://www.campagnolo.com(...)tid_6_videoid_51.jsp
Coppi reed met Campagnolo.
Dit is ook wel een leuk verhaal, voordat men met derailleurs reed zat er een hendel op je fiets waarmee je 2 verzetten kon schakelen.
[ afbeelding ]
http://www.campyonly.com/history.html
Beetje lief zijn voor Lavenderrquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zeg vrouwmensch, wat doe je aan onze stamtafel, notabene zonder je voor te stellen? Ren je ook wiel of kom je hier alleen maar om de captain te bewieroken?
Oh sorry, zal me even voorstellen, ik ben Lav en kom hier wel vaker lurken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zeg vrouwmensch, wat doe je aan onze stamtafel, notabene zonder je voor te stellen? Ren je ook wiel of kom je hier alleen maar om de captain te bewieroken?
Maar ze fietst niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh sorry, zal me even voorstellen, ik ben Lav en kom hier wel vaker lurken.
En heel soms posten.
Maar de meeste van jullie ken ik ook van het TDF-subforum, dus eigenlijk kennen we elkaar al een beetje.
Captain_Fabulous ken ik van Het Ronde Huis-topic op BNW en het gedichtentopic op TTK.
Veel verschil met je Giant? Mij viel het verschil tussen alu-105-9kg en carbon-red-6.5kg best wel tegen. De aandrijflijn maakt ook best veel herrie en als ik andere wielen steek moet ik weer een kwartier afstellen. Het meest moet ik wennen aan het softe gevoel van de achterkant. Zelfs met 9 bar denk ik bij élke rit de eerste tien minuten dat mijn achterband lek is. Dat kan ook door de carbon zadelpen komen (met setback). Het is namelijk niet erg waarschijnlijk dat het frame slap is. Hoge (bocht)snelheden voelen gelukkig zeer vertrouwd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:20 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, ik heb net zo lekker op de Simplon gefietst, ritje met een collega. Wat fietst ie lekker zeg! Ik zit echt met een big smile op het zadel![]()
Nog wel beetje finetunen hier en daar natuurlijk. Beetje pielen met de zadelpositie, hoek van het stuur, spacer eronder of juist erboven.... Komt allemaal wel op z'n pootjes terecht![]()
https://www.strava.com/activities/69508483
De giant was natuurlijk ook al full carbon, ook redelijk licht (7,8 kg ongeveer met de hoge wielen erin) en met een dunne 27 mm pen, dus die was ook flexibel achterin. Dat gevoel is me dus wel bekend. en dan heb ik nu nog een stugge alu zadelpen. Er komt een FSA pen aan met 25 mm setback.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Veel verschil met je Giant? Mij viel het verschil tussen alu-105-9kg en carbon-red-6.5kg best wel tegen. De aandrijflijn maakt ook best veel herrie en als ik andere wielen steek moet ik weer een kwartier afstellen. Het meest moet ik wennen aan het softe gevoel van de achterkant. Zelfs met 9 bar denk ik bij élke rit de eerste tien minuten dat mijn achterband lek is. Dat kan ook door de carbon zadelpen komen (met setback). Het is namelijk niet erg waarschijnlijk dat het frame slap is. Hoge (bocht)snelheden voelen gelukkig zeer vertrouwd.
Nog een grotere smile dan je normaal al hebt met je pretface?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:20 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, ik heb net zo lekker op de Simplon gefietst, ritje met een collega. Wat fietst ie lekker zeg! Ik zit echt met een big smile op het zadel![]()
Nog wel beetje finetunen hier en daar natuurlijk. Beetje pielen met de zadelpositie, hoek van het stuur, spacer eronder of juist erboven.... Komt allemaal wel op z'n pootjes terecht![]()
https://www.strava.com/activities/69508483
quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik schiet al op met je gele trui. Rugpand is al klaar
Heb onderweg denk ik 10 vliegjes opgehaptquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nog een grotere smile dan je normaal al hebt met je pretface?
Ja, je weet nooit of die vliegjes op een koe hebben gezeten die clenbuterol heeft gekregen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik krijg dan altijd last van mijn geweten.
Tofquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh sorry, zal me even voorstellen, ik ben Lav en kom hier wel vaker lurken.
En heel soms posten.
Maar de meeste van jullie ken ik ook van het TDF-subforum, dus eigenlijk kennen we elkaar al een beetje.
Captain_Fabulous ken ik van Het Ronde Huis-topic op BNW en het gedichtentopic op TTK.
Mod van BNW, dus die houdt alles in de gaten. Je weet immers nooit waar de illuminatie hun geheime bodschappen verstoppenquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tofhoi!
Ik realiseer me nooit zo dat er misschien iemand ons eeuwige gekibbel en opschepperij zou willen meelezen
Ik vind het hartstikke leuk om jullie ervaringen te lezen en leer zo het een en ander over racefietsen en alles wat daarbij komt kijken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tofhoi!
Ik realiseer me nooit zo dat er misschien iemand ons eeuwige gekibbel en opschepperij zou willen meelezen
In de bidon met gereedschapquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mod van BNW, dus die houdt alles in de gaten. Je weet immers nooit waar de illuminatie hun geheime bodschappen verstoppen
Pinarello is echt wel goed hoor. Alleen wat duur.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke leuk om jullie ervaringen te lezen en leer zo het een en ander over racefietsen en alles wat daarbij komt kijken.
Ik heb een familielid die ook een fanatieke fietser is, maar die rijdt op een Pinarello en ik heb het idee dat jullie dat niet zo'n goede fiets vinden. Hij wel, hij is er helemaal tevreden mee.
Ik zou het idd niet snel kopen, maar da's meer prijstechnisch (Pinarello is beetje duur).quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb een familielid die ook een fanatieke fietser is, maar die rijdt op een Pinarello en ik heb het idee dat jullie dat niet zo'n goede fiets vinden. Hij wel, hij is er helemaal tevreden mee.
*gaat bidons checken op zendertjes*quote:
Die pinarello's met schijfremmen zouden mij wel kunnen bekoren anders.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Volgens mij is pinarello, de apple onder de fietsen, overpriced.
Haha ja, jij had zelfs al moeite met je pizza.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik krijg dan altijd last van mijn geweten.
Ivo, ik neem het direkt van je aan. Gevalletje van klok en klepel dus.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, Sachs kocht de ergopower shifters in bij Campa. Ze hadden daarvoor twee modellen. Eerst eentje die op de Campa spacing werkte, die was gelijk aan de oude Sachs-Maillard pignons (5,0mm). Daarna ging Sachs over op de Shimano Hyperglide spacing (4,8mm), de interne verhoudingen van de Ergopwoer greep werden aangepast zodat de derailleur paste op een Hyperglide 8 vits cassette.
Kijk aan zo'n eerlijk advies daar heb je wat aan. Niet koste wat kost wat willen verdienen maar wel een eerlijk advies. Dus mensen als je eens een Carbon reparatie hebt weet je waar je terecht kan. En dacht het al wel dat het op de overgang van de vork naar de kroon was. Volgens mij is dat bij die fiets van Kaas ook het geval maar daar lijkt het eerder op slechts een barst in de lak die door het vele poetsen wat geaccentueerd wordt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:24 schreef JohnDDD het volgende:
Kreeg net een mail van die gast van de carbonreparatiewebsite. Hij zegt na het zien van mijn foto: "De scheur zit precies op de plek waar de vorkpoten aan het kroonstuk gelijmd zijn. Dit kan er op duiden dat de lijmverbinding los is gekomen. Hier kunnen we helaas niets meer aan doen. Ik raad je ook ten sterkste af om nog verder te rijden met deze vork. Er zit dus niets anders op dat een nieuwe aan te schaffen."
Ik vind ze trouwens spuuglelijk met die op een 'kris' gelijkende golvende voorvork.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Volgens mij is pinarello, de apple onder de fietsen, overpriced.
Ben het met je eens, meteen binnen 24 uur antwoord en liet geen duidelijkheid te wensen over.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk aan zo'n eerlijk advies daar heb je wat aan. Niet koste wat kost wat willen verdienen maar wel een eerlijk advies. Dus mensen als je eens een Carbon reparatie hebt weet je waar je terecht kan. En dacht het al wel dat het op de overgang van de vork naar de kroon was. Volgens mij is dat bij die fiets van Kaas ook het geval maar daar lijkt het eerder op slechts een barst in de lak die door het vele poetsen wat geaccentueerd wordt.
Vroegah was het zelfs zo erg bij die Pina's dat de importeur Azzuri in Rsd vooraf een aantal maten en types moest bestellen in Italie. Alleen het spuitwerk was dan nog ter vrije keuze. Dus kwam je daar in de winter voor een nieuwe Pina, dan kon het zo maar die dat seizoen niet meer geleverd kon worden en dat je een jaartje moest wachten. Maar sinds Pinarello ook met carbon frames begonnen is, is het helemaal mis gegaan, en die designer mogen ze er ook wel eens uitschoppen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:12 schreef kaasplankje het volgende:
Pinarello was leading qua styling en design tot pak 'm beet 10 jaar geleden. Veel bouwers en spuiters aapten hen na. Mijn Lorini waar ik nu mee fiets is ook een Pinarello nageaapt design. Toen zijn ze met die gekke kromme buizen gekomen en cheapass china carbon. Spuitwerk is ook niet meer wat het geweest is. Maar ze verdienen vast meer centjes nu.
Ik zag laatst nog een foto van joop zoetemelk, die rijd nog steeds op een stalen frame blijkbaar. Maar die trapt denk ik iedereen hier eruit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Er zijn ook mensen die denken dat je op een fiets van 6,5kg meteen 10 km/h per uur gemiddeld harder gaat dan op een fiets van 8,4kg.
Dus dan zijn er ook mensen die denken dat je op een extreem dure fiets harder gaat dan op een vergelijkbare goedkopere fiets.
Nou t is wel zo. ik had vleugels gisteren!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Er zijn ook mensen die denken dat je op een fiets van 6,5kg meteen 10 km/h per uur gemiddeld harder gaat dan op een fiets van 8,4kg.
Dus dan zijn er ook mensen die denken dat je op een extreem dure fiets harder gaat dan op een vergelijkbare goedkopere fiets.
dat heeft met houding te maken, niet zo zeer met gewicht..quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef muzas het volgende:
Op 't vlakke maakt gewicht niet zo heel veel uit toch? Waarom stonden ze anders fietsen te wisselen bij die ITT bij de TdF?
Omdat de hele houding op een tijdritfiets is afgestemd op knallen op het vlakke. Een klimtijdrit en bochtjes draaien op een natte bergweg doe je beter op een gewone fiets waarop je meer controle hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef muzas het volgende:
Op 't vlakke maakt gewicht niet zo heel veel uit toch? Waarom stonden ze anders fietsen te wisselen bij die ITT bij de TdF?
Duidelijk. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat de hele houding op een tijdritfiets is afgestemd op knallen op het vlakke. Een klimtijdrit en bochtjes draaien op een natte bergweg doe je beter op een gewone fiets waarop je meer controle hebt.
Niet veel, maar elke seconden teltquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:10 schreef muzas het volgende:
Op 't vlakke maakt gewicht niet zo heel veel uit toch? Waarom stonden ze anders fietsen te wisselen bij die ITT bij de TdF?
Cavendish kan je toch vertellen dat zijn speciale helm niet geholpen heeft op de Champs Elysee. Blijkbaar is spiermassa toch belangrijker.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet veel, maar elke seconden telt
Niet gezien, wat voor helm had ie?quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Cavendish kan je toch vertellen dat zijn speciale helm niet geholpen heeft op de Champs Elysee. Blijkbaar is spiermassa toch belangrijker.
Nog erger, er zou eens iemand kunnen meelezen die het ernstig neemtquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:48 schreef Gripper het volgende:
Ik realiseer me nooit zo dat er misschien iemand ons eeuwige gekibbel en opschepperij zou willen meelezen
quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet gezien, wat voor helm had ie?
Dat wordt oppassen!quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nog erger, er zou eens iemand kunnen meelezen die het ernstig neemt![]()
Ik sta overigens wel voor een dilemma, m'n zoon is 14, en zit dus ook op internet. Als hij leest hoe ik hier de jackass soms zit uit te hangen, over tieten leuter en dat soort zaken, ben ik al m'n overwicht kwijt.![]()
Hij weet nog niet Papa = C_F denk ik, maar dat zegt natuurluijk niets....
Totdat FOK! niet meer bestaat. Alle posts zijn nog beschikbaar.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:35 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat wordt oppassen!
Hoelang worden de posts hier op fok eigenlijk bewaard. Over een jaar of 5 à 10 wil mijn dochter natuurlijk ook op internet.
Voor altijd en ze worden niet weggehaald zonder hele goede reden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:35 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat wordt oppassen!
Hoelang worden de posts hier op fok eigenlijk bewaard. Over een jaar of 5 à 10 wil mijn dochter natuurlijk ook op internet.
Je bedoelt niet door een put rijden?quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Cavendish kan je toch vertellen dat zijn speciale helm niet geholpen heeft op de Champs Elysee. Blijkbaar is spiermassa toch belangrijker.
Koerste Zoetemelk dom? Niks voor hem.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren Joop Zoetemelk nog gezien in Chaam. Mooie ronde ook wat langer nu wegens het NK jeugd.
Koerste erg dom eigenlijk, kwam in groepje achter te rijden, wel moeten afsprinten maar niet in de uitslag, heb er in elk geval een goede training op zitten. En een record hoogte hartslag 201.
Vooral omdat een tt fiets te zwaar is bergop. Bovenop de klim hebben ze gewisseld om de afdaling vol te kunnen nemen met de tt fiets.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat de hele houding op een tijdritfiets is afgestemd op knallen op het vlakke. Een klimtijdrit en bochtjes draaien op een natte bergweg doe je beter op een gewone fiets waarop je meer controle hebt.
Dat had hem niet gered om Kittel in te halen, misschien wel om Greipel voor te blijven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je bedoelt niet door een put rijden?
Dan gaat 100km ook wel pijn doen de dag erna.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef Aal321 het volgende:
Gisteren stukje van 50 km gemaakt, ging niet vanzelf en vandaag ook lamme benen. Plan is om zondag in tecklenburg te fietsen, heb de gpx van de 100 km route van afgelopen mei als leidraad genomen. Maat waarmee ik ga fietsen begint alleen nu al terug te krabbelen omdat 'ie zaterdag druk is... bah
Nou ja deze vermoeide benen is niet zo zeer pijn maar gewoon lam. Nu 3 dagen achter elkaar hardgelopen / gefietst dus zal daar wel aan liggen. Vanavond weer rustig stukje hardlopen en morgen rust.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan gaat 100km ook wel pijn doen de dag erna.
Oh, er staat nog veel meer anti pina geneuzel in de reeks hoor!quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:42 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb jullie commentaar op de Pinarello gelezen en gebundeld. Zal het vanavond overhandigen aan de -nu nog gelukkige-Pinarello-bezitter.
Wat een haat tegen een onschuldige fietsquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, er staat nog veel meer anti pina geneuzel in de reeks hoor!
Nee hij gaf het startschotquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Koerste Zoetemelk dom? Niks voor hem.
Kermis idd, zou niet mijn keuze zijn!quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:14 schreef muzas het volgende:
Vaak zo afgemonteerd met wielen/decals dat 't zo'n rijdende kermisattractie wordt. Heeft ook een doelgroep.
Kan ook met andere merken![]()
[ plaatje ]
Jezus wat een wansmakelijke draakquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:14 schreef muzas het volgende:
Vaak zo afgemonteerd met wielen/decals dat 't zo'n rijdende kermisattractie wordt. Heeft ook een doelgroep.
Kan ook met andere merken![]()
[ afbeelding ]
Een Barbiefiets!!!quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Omdat we het nu toch al over Pinarello hebben en ook lelijke plaatjes gaan posten:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door kanovinnie op 25-07-2013 14:02:20 ]
Denk dat ik iemand hier thuis daar heel blij mee zou kunnen maken haha..quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Omdat we het nu toch al over Pinarello hebben en ook lelijke plaatjes gaan posten:
[ afbeelding ]
Kan dit niet ff in een spoiler zeg. Er staat zowat de doodsstraf op tieten posten op fok, en dit soort oogtyfus mag wel zomaarquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is de Pinarello waar ik het over had. Hij rijdt er al sinds 2011 op en het bevalt nog steeds uitstekend.
[ afbeelding ]
Ok.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan dit niet ff in een spoiler zeg. Er staat zowat de doodsstraf op tieten posten op fok, en dit soort oogtyfus mag wel zomaar
quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan dit niet ff in een spoiler zeg. Er staat zowat de doodsstraf op tieten posten op fok, en dit soort oogtyfus mag wel zomaar
Dat je het nog doet ook!quote:
Zegguh, sommige mensen zitten op hun werk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=676637
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=676637
Dan hoor je al helemaal niet op FOK! te komen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zegguh, sommige mensen zitten op hun werk.
Hij is leuk!quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:06 schreef muzas het volgende:
Lief blondje zonder kledij,
Had je je hoofdje er even niet bij?
Voor je 't weet is 't te laat
En lig je met je siliconen op straat
Ik ben mod, dit is mijn werkquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan hoor je al helemaal niet op FOK! te komen.
Specialized is ook wel aardig Apple achtigquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Volgens mij is pinarello, de apple onder de fietsen, overpriced.
Zit op m'n werk, is het safe?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:04 schreef muzas het volgende:
[..]Nou CapFap, maak daar maar een gedichie over
Niet helemaal mee eens. Zo heb ik bij aanschaf van mijn specialized secteur, volledig 105, enorm getwijfeld om toch niet voor een cannondale caad8, volledig 105, te gaan. Prijzen waren, op een paar euro na, gelijkquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Specialized is ook wel aardig Apple achtig
bijna alle , er is wel eens een probleempje geweest met de database , en toen is er wel een en ander verloren gegaanquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Totdat FOK! niet meer bestaat. Alle posts zijn nog beschikbaar.
Waarschijnlijk wel ja. Ik ben slechts 10 jaar geregistreerd hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:29 schreef dop het volgende:
[..]
bijna alle , er is wel eens een probleempje geweest met de database , en toen is er wel een en ander verloren gegaan
gok dat ik in dit topic het langst geregistreed ben op fok, en kijk maar terug in mij history , gaat 14 jaar terug geloof ik
Maar wel met wat meer knopjes dan de meeste in dit topic.quote:
Maar hij heeft Puala's knopjes. en daar mag jij weer niet mee spelen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Al heb ik wel knopjes op andere gedeeltes van FOK! die jij niet hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Maar hij heeft Puala's knopjes. en daar mag jij weer niet mee spelen...Daarom heb ik mevrouw Bizkit's knopjes om mee te spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oja? Wat doe jij dan?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar wel met wat meer knopjes dan de meeste in dit topic.
Al heb ik wel knopjes op andere gedeeltes van FOK! die jij niet hebt.![]()
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Maar hij heeft Puala's knopjes. en daar mag jij weer niet mee spelen...Eerste die dat doet heeft ruzie jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Met jou of met Puala?quote:Eerste die dat doet heeft ruzie ja
Nice. Ik ben zaterdag op de semnoz geweest. Was erg tof, afdalen met de renners. Hoogerland ging met een fluitje naar beneden. Vandaag de Alpe opgegaan, iets van 1.01 op het tourparcours: niet top dus. Rest van de week vooral onbekendere tochtjes gemaakt, heerlijk rustig op de wegen itt rondom de bekende bergen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:13 schreef Tommeke het volgende:
Zwart met witte decals is vaak het mooist!
Ik ben nu bij Annecy met m'n fietskipje. Vorige week een geweldige week gehad met wat Tandje Hoger maten in de buurt van Bourg d'Oisans. Aardig wat gefietst, Tour de France gekeken op de Alpe (wat een mongolenzooi in bocht 7), Col de Sarenne afgedaald (tricky) en enorm veel lol gehad.
Vooral met de ploegauto die mee was. We hadden er speakers op gezet en a la Remi Gaillard zijn we bergop allemaal wielrenners wezen aanmoedigen, Allez allez Richard schreeuwen afgewisseld met de finaletune van Radio Tour de France
Heel veel leuke reacties gehad
Eergisteren had ik een of ander chorizo ding gegeten en daar ben ik 1,5 dag ziek van geweestGister een rondje Lac de Annecy gefietst. Ging niet van harte
Vandaag ging het wel weer ok. Ben de Col des Glieres opgefietst. Zat een stuk van 7 km lang tussen de 9 en 12% gemiddeld in. Pittig!
Hoe ist in NL? Ook zo warm?
Officieel een hittegolf, dus ja, het is best warm hier. Afgelopen dinsdag wel de warmste dag gehad.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:13 schreef Tommeke het volgende:
Zwart met witte decals is vaak het mooist!
Ik ben nu bij Annecy met m'n fietskipje. Vorige week een geweldige week gehad met wat Tandje Hoger maten in de buurt van Bourg d'Oisans. Aardig wat gefietst, Tour de France gekeken op de Alpe (wat een mongolenzooi in bocht 7), Col de Sarenne afgedaald (tricky) en enorm veel lol gehad.
Vooral met de ploegauto die mee was. We hadden er speakers op gezet en a la Remi Gaillard zijn we bergop allemaal wielrenners wezen aanmoedigen, Allez allez Richard schreeuwen afgewisseld met de finaletune van Radio Tour de France
Heel veel leuke reacties gehad
Eergisteren had ik een of ander chorizo ding gegeten en daar ben ik 1,5 dag ziek van geweestGister een rondje Lac de Annecy gefietst. Ging niet van harte
Vandaag ging het wel weer ok. Ben de Col des Glieres opgefietst. Zat een stuk van 7 km lang tussen de 9 en 12% gemiddeld in. Pittig!
Hoe ist in NL? Ook zo warm?
Maar hier mooi niet!quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De tag die ik op alle andere subsites heb, geeft aan dat ik weblogger ben.
En zijn of haar eigen man danwel vrouw.quote:
Want?quote:
Zit de mooie slinger"klim" Holperdorperstrasse niet in. Vind ik toch het leukste klimmetje in de buurt van Tecklenburg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef Aal321 het volgende:
Gisteren stukje van 50 km gemaakt, ging niet vanzelf en vandaag ook lamme benen. Plan is om zondag in tecklenburg te fietsen, heb de gpx van de 100 km route van afgelopen mei als leidraad genomen. Maat waarmee ik ga fietsen begint alleen nu al terug te krabbelen omdat 'ie zaterdag druk is... bah
Klopt, de route begint bij ibbenburen en het meest zuidoostelijke punt is zo'n beetje bij Tecklenburg. Holperdorperstrasse is in Lienen, dat is nog een stukje verder. Ken het stukje zelf niet, is dat het afwijken van de route waard?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Zit de mooie slinger"klim" Holperdorperstrasse niet in. Vind ik toch het leukste klimmetje in de buurt van Tecklenburg.
Nee uilebal, met wie die ruzie dan is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En zijn of haar eigen man danwel vrouw.
Die Holperdorperstrasse kun je ook van allerlei kanten op en je kunt een paar mooie lussen maken. Ik vind Ibbenburen doorrijden een beetje druk. Rondom Lienen vind je veel meer rust. De klim naar de Urberg daar is ook een erg leuk stukje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:02 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Klopt, de route begint bij ibbenburen en het meest zuidoostelijke punt is zo'n beetje bij Tecklenburg. Holperdorperstrasse is in Lienen, dat is nog een stukje verder. Ken het stukje zelf niet, is dat het afwijken van de route waard?
Dat zeg ik toch? Met mij of Puala en jouw vrouw.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee uilebal, met wie die ruzie dan is.
Oké, ik neem het in overweging! Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Die Holperdorperstrasse kun je ook van allerlei kanten op en je kunt een paar mooie lussen maken. Ik vind Ibbenburen doorrijden een beetje druk. Rondom Lienen vind je veel meer rust. De klim naar de Urberg daar is ook een erg leuk stukje.
Dan ben je aardig rap hoor, patroon en ik deden m in 1:03quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:50 schreef No-P het volgende:
[..]
Nice. Ik ben zaterdag op de semnoz geweest. Was erg tof, afdalen met de renners. Hoogerland ging met een fluitje naar beneden. Vandaag de Alpe opgegaan, iets van 1.01 op het tourparcours: niet top dus. Rest van de week vooral onbekendere tochtjes gemaakt, heerlijk rustig op de wegen itt rondom de bekende bergen.
Heb een Blackburn Airstik SL besteld. Scoort vrij goed in testen en is niet te zwaar. Pluspunt is dat hij ook in het wit beschikbaar is, want mijn frame is ook wit.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:44 schreef Bismarck het volgende:
Iemand suggesties voor een goede handpomp die met een bevestiging voor aan de (boutjes van de) bidonhouder komt? Steek nu altijd een pompje in een van de zakjes van mijn shirt, maar dat vind ik niet ideaal.
Maar jullie gingen niet voluit toch? Ik kon vandaag niet veel harder denk ik, al heb ik het op een paar plekken wat laten liggen. Ik wilde binnen het uur eigenlijk. Zat soms wel te zoeken, ze waren met de weg bezig iets na de tunnel. Ook kwam ik van bovenaf aan ipv via de rotonde.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan ben je aardig rap hoor, patroon en ik deden m in 1:03
Nee, wij waren nog op het gemakje aan het kletsen, en het regende die dag ook nog, dus niet fantastische omstandigheden (toen ik in 1 bocht bergop moest bijremmen en voor en achter tegelijk wegslipte ben ik maar wat rustiger gaan rijdenquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:35 schreef No-P het volgende:
[..]
Maar jullie gingen niet voluit toch? Ik kon vandaag niet veel harder denk ik, al heb ik het op een paar plekken wat laten liggen. Ik wilde binnen het uur eigenlijk. Zat soms wel te zoeken, ze waren met de weg bezig iets na de tunnel. Ook kwam ik van bovenaf aan ipv via de rotonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |