Nee, het is een klimmetje van een paar honderd meter ofzo. En het mooiste is dat hij als je naar het parcours kijkt hij wel aangeeft dat ik daar boven de 30 reed.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Stil gestaan binnen het segment ergens?
Of strava gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nee, het is een klimmetje van een paar honderd meter ofzo. En het mooiste is dat hij als je naar het parcours kijkt hij wel aangeeft dat ik daar boven de 30 reed.![]()
Geen energie dus meer instoppen vrees ik.
nope.. grotestraat/almelose weg richting Raalte en dan rechtsaf nijverdalebergweg. (hoewel holterberg leuker is vanuit Holten richting Nijverdal, dan vanuit Nijverdal richting Holten)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:41 schreef Freddeh het volgende:
Oksel, aanrijd route voor de Holterberg, is dat het Rietslenkpad?
Daar mag iedereen segmenten aanmaken, dat vind ik nergens op slaan. En dit vind ik voor de rest wel prima werken. Ach, misschien gaat het beter als die sprints uit de beta zijn.quote:
Is die vork kapot dan? Laat dat eens checken?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:42 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand nog een tip of ik die Bianchi met kapotte voorvork van me in zijn geheel moet verkopen of in onderdelen? Ik zat eraan te denken hem helemaal te strippen en alles los te verkopen, lijkt me makkelijker en meer op te brengen dan helemaal ook vanwege de grootte en het defect (nieuwe voorvork is duur en ook lastig te vinden)
Nou zeker is het niet, maar ik ben hier dus naar een tweede fietsenmaker geweest die zei dat de scheur groter werd bij het op en neer bewegen van de voorvork. Ik zag dat zelf niet, maar ik geloof hem op zich wel. Hoe/waar laat ik dat (goedkoop) checken trouwens? Want die Italianen hier leken ook niet helemaal te weten hoe je dat checkt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is die vork kapot dan? Laat dat eens checken?
Ik zou dat sowieso niet vertrouwen. Kan me voorstellen dat zo'n italiaan even kijkt en denkt, die Nederlandse dombo koopt hier zo een nieuwe fiets als ik dit afkeur.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou zeker is het niet, maar ik ben hier dus naar een tweede fietsenmaker geweest die zei dat de scheur groter werd bij het op en neer bewegen van de voorvork. Ik zag dat zelf niet, maar ik geloof hem op zich wel. Hoe/waar laat ik dat (goedkoop) checken trouwens? Want die Italianen hier leken ook niet helemaal te weten hoe je dat checkt.
Nou ik heb hem nog gevraagd: heb je een nieuwe vork voor me? Maar erg enthousiast werd ie er niet van. Hij haalde z'n schouders op en zei dat de fiets het niet waard was. Het leek beide FMs niet zoveel uit te maken, ze wilden er eigenlijk verder geen tijd aan besteden leek het wel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou dat sowieso niet vertrouwen. Kan me voorstellen dat zo'n italiaan even kijkt en denkt, die Nederlandse dombo koopt hier zo een nieuwe fiets als ik dit afkeur.
Ik zou naar een goede fietsenmaker gaan. Ik ken wel een adresje bij mij in de buurt waar ze deskundig zijn, daar kan jij nog naar toe fietsen. Maar misschien dat iemand anders hier ook nog wel een tip heeft.
quote:Goedemorgen;
Helaas zijn deze wielen niet meer op voorraad bij onze leverancier,zoals je kunt zien op de website staat er bij binnenkort leverbaar het artikel had niet meer bestelbaar moeten zijn helaas hebben wij vergeten dit uit te zetten.
Excuses voor het ongemak wij zullen het totaal bedrag terug storten op uw rekening.
Wij weten nog niet exact wanneer de wielen weer te leveren zijn.
Met vriendelijke groet,
http://www.dutchbikeparts.nl/webwinkel/cart/algemene-voorwaarden/quote:
quote:Onze website, aanbiedingen en prijzen
De Website en de informatie die daarop vertoond wordt (daaronder begrepen logo’s, pictogrammen, handelsmerken, tekst, grafische voorstellingen, foto’s, beelden, bewegende beelden, geluid, illustraties en programmatuur) worden verstrekt in de huidige vorm ("as is") en zonder enige vorm van garantie. De informatie op de Website is uitsluitend bedoeld om algemene informatie te verstrekken en is geen advies. Dutchbikeparts garandeert niet dat de op de Website aanwezige informatie en/of faciliteiten juist, volledig of actueel is.
De aanbiedingen op onze Website en eventueel opgegeven levertermijnen zijn vrijblijvend en niet bindend tegenover Dutchbikeparts. Dutchbikeparts is evenmin gebonden door evidente typefouten en vergissingen in omschrijvingen in reclame- en andere uitingen in de aanbieding en op onze Website. Kleine kleurverschillen en andere afwijkingen in producten zijn mogelijk als gevolg van verschillende beeldvormings
quote:Opties bij leveringsproblemen
Indien Dutchbikeparts vóór het sluiten van de koopovereenkomst constateert dat het de bestelde producten niet meer kan leveren, kan Dutchbikeparts u een product aanbieden dat qua kwaliteit, prijs en functie gelijkwaardig is. U bent niet verplicht om het vervangende product te aanvaarden.
Indien Dutchbikeparts na het sluiten van de koopovereenkomst constateert dat het de bestelde producten niet meer kan leveren, dan heeft Dutchbikeparts het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Dutchbikeparts stelt u daarvan uiteraard onmiddellijk op de hoogte en vergoedt eventuele door u gedane betalingen. - See more at: http://www.dutchbikeparts(...)sthash.S9knopna.dpuf
Lekker makkelijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.dutchbikeparts.nl/webwinkel/cart/algemene-voorwaarden/
[..]
[..]
welke maat is het 1 inch of 1 1/8?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:42 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand nog een tip of ik die Bianchi met kapotte voorvork van me in zijn geheel moet verkopen of in onderdelen? Ik zat eraan te denken hem helemaal te strippen en alles los te verkopen, lijkt me makkelijker en meer op te brengen dan helemaal ook vanwege de grootte en het defect (nieuwe voorvork is duur en ook lastig te vinden)
recht hebben en recht halen zijn 2 verschillende dingen.quote:
Ik zou er wel degelijk een mailtje aan wagen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:42 schreef dop het volgende:
[..]
recht hebben en recht halen zijn 2 verschillende dingen.
je hebt gelijk dat het hun fout is , en waarschijnlijk hebben ze ondanks de hele lap text die ze ter vedediging op hun site zetten nog steeds de plicht tot leveren.
maar hoeveel tijd en moeite wil en kun je er insteken om de wielen toch te krijgen.
zou ik ook zeker doen als ik jullie was ,en zet er dan stiekum je eigen rekening nummer in.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou er wel degelijk een mailtje aan wagen.
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaardenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:42 schreef dop het volgende:
[..]
recht hebben en recht halen zijn 2 verschillende dingen.
je hebt gelijk dat het hun fout is , en waarschijnlijk hebben ze ondanks de hele lap text die ze ter vedediging op hun site zetten nog steeds de plicht tot leveren.
maar hoeveel tijd en moeite wil en kun je er insteken om de wielen toch te krijgen.
Maar als die algemene voorwaarden niet juridisch correct zijn heb je wel degelijk het recht om hier tegen in te gaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaarden
hun voorwaarde gaan niet boven de geldende wetgeving hoe graag ze dat ook willen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaarden
Daarbuiten.. Heb je daar zin in dan? Hoop gedoe, en dan gaat het helemaal lang duren voor je je wielen hebt. Ze waren ergens anders toch goedkoper maar dan moest je 2 weekjes wachten? Denk dat je ze via die weg dan nog sneller hebt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze juridisch aansprakelijk te stellen zijn. Zal wel niet want je gaat akkoord met de algemene voorwaarden
www.carbonreparatie.nlquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou zeker is het niet, maar ik ben hier dus naar een tweede fietsenmaker geweest die zei dat de scheur groter werd bij het op en neer bewegen van de voorvork. Ik zag dat zelf niet, maar ik geloof hem op zich wel. Hoe/waar laat ik dat (goedkoop) checken trouwens? Want die Italianen hier leken ook niet helemaal te weten hoe je dat checkt.
Fittie in de PualaKano tent vanavond?quote:
Altijdquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Fittie in de PualaKano tent vanavond?
Dus ruzie maakt julie horny? Ieder z'n hobby....quote:
Is die fiets dat nog wel waard?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
www.carbonreparatie.nl
of het goedkoop is weet ik niet.
Als het zo'n zwabberende Bianchi is, moet je maar afvragen of je hem nog wel graties bij het grofvuil mag zetten.... toch?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is die fiets dat nog wel waard?
Bij CNC bike shop hebben ze ook alucarbon voorvorken voor 50.-
Als het goed is wel, want als het goed is is het deze: http://www.bianchistore.nl/Access/content.htm (de één na onderste, Voorvork Bianchi FNL New Carbon Alu 11/8", L300)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:38 schreef dop het volgende:
[..]
welke maat is het 1 inch of 1 1/8?
op maktplaats is er wel wat aanbod in vorken
Jij hebt dan ook meer trainingsdiscipline dan Kano.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn meisje laat me naar m'n eigen rotzooi zoeken als ik wat kwijt ben![]()
![]()
Ik kan je wel zoenen, dat is het aardigste wat iemand ooit op op dit forum tegen me heeft gezegd als het om fietsen gaatquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook meer trainingsdiscipline dan Kano.
Een baksteen ook dus dat zegt weer niet zoveel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook meer trainingsdiscipline dan Kano.
Super bedankt,quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:06 schreef dop het volgende:
stermoer om het balhoofd mee vast te zetten zit niet standaard in elke vork , maar die kan je overal los kopen onder de 5 euro
[ afbeelding ]
en de kroonring van je balhoofd krijg je meestal niet los van je oude vork ,maar kun je ook los kopen voor een paar euro
[ afbeelding ]
verder zou ik niets weten waarom een andere vork niet zou passen
300mm zal vermoedelijk de vorkbuis zijn maar dat kun je zelf na meten.
grote kans dat je vorkbuis is ingekort en je minder als 300 hebt.
maar een stukje inkorten is geen heel ingewikkelde klus
Tijd voor de Utrechtse Heuvelrug dan. Leersum, Amerongen. Dan kom je pas voldaan thuis.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:08 schreef Gesloten het volgende:
Gisteren sinds lange tijd weer gefietst. Ben verhuist naar Utrecht en heb een rondje gefietst via Bilthoven en Zeist. Superfijn en een prachtige omgeving. Vraag mezelf nu ernstig af waarom ik er zolang mee gewacht heb.
Ga het rondje steeds verder uitbouwen. Woensdag iets van 40 en zaterdag 50 km. Ben een tijd geleden aan mijn knie (voorste kruisband reconstructie), dus wil eerst mijn knie (en mijn conditiequote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:31 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tijd voor de Utrechtse Heuvelrug dan. Leersum, Amerongen. Dan kom je pas voldaan thuis.
Lijkt me heerlijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nog ff een stortbui gehad de laatste 5 km...
Het water kwam als een beekje het fietspad af. In een flauw bochtje bijna onderuit gegaan. Nee, niet echt heerlijk.quote:
Mwoah. Dat is eigenlijk wel een beetje gemiddeld met als ik vergelijk wat er hier gereden wordt:quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik begin steeds meer te geloven dat ik klimmersbenen heb, Ik heb geprobeerd zo snel mogelijk de Zijperberg te beklimmen en ben best goed geëindigt. [ afbeelding ]
Nu eens kijken of het in de Ardennen net zo lekker gaat.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah. Dat is eigenlijk wel een beetje gemiddeld met als ik vergelijk wat er hier gereden wordt:
http://app.strava.com/activities/67033407#1287372949 (als voorbeeld)
Ik kan het niet echte klimmersbenen noemen om eerlijk te zijn.
Van de Fokkers die ik volg was ik wel het snelste.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah. Dat is eigenlijk wel een beetje gemiddeld met als ik vergelijk wat er hier gereden wordt:
http://app.strava.com/activities/67033407#1287372949 (als voorbeeld)
Ik kan het niet echte klimmersbenen noemen om eerlijk te zijn.
Ik ga er niet speciaal heen rijden in ieder geval, dus de kans dat ik er kom is klein.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Van de Fokkers die ik volg was ik wel het snelste.ik daag jullie uit!
Wat voor balhoofd zit er in dat ding? 1 1/8 ouderwets, semi hidden of hidden?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als het goed is wel, want als het goed is is het deze: http://www.bianchistore.nl/Access/content.htm (de één na onderste, Voorvork Bianchi FNL New Carbon Alu 11/8", L300)
L300 staat neem ik aan voor lengte 300 mm. Wel raar dat die FMs me niet konden helpen aangezien dat volgens mij gewoon een soort standaardmaat is.
Op die CNC-bike site staan in elk geval goede voor rond de 50 euro en ook op marktplaats. Is 1 1/8 en 30 cm het enige waar ik op moet letten?
Koekwaus, 2.5km is geen klim je bent dan eerder een sprinter.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik begin steeds meer te geloven dat ik klimmersbenen heb, Ik heb geprobeerd zo snel mogelijk de Zijperberg te beklimmen en ben best goed geëindigt. [ afbeelding ]
Nu eens kijken of het in de Ardennen net zo lekker gaat.
Tja je hebt gelijk, maar hier in t noorden is de hoogste bult de viaduct over de n33quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Koekwaus, 2.5km is geen klim je bent dan eerder een sprinter.
Overal, pompstation, café, mensen die de tuin sproeien, etc.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Tja je hebt gelijk, maar hier in t noorden is de hoogste bult de viaduct over de n33
Waar vullen jullie je bidons met dit warme weer, mn vader en ik zijn steeds naar een toiletgebouw op verschillende campings gefietst.
Boven bij het restaurant van de Posbank is aan de zijkant speciaal een kraan voor fietsersquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Tja je hebt gelijk, maar hier in t noorden is de hoogste bult de viaduct over de n33
Waar vullen jullie je bidons met dit warme weer, mn vader en ik zijn steeds naar een toiletgebouw op verschillende campings gefietst.
Klopt klimmen gaat over een langere afstand en ik vind 2,3% vals plat, kun je geen klimmen noemen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Overal, pompstation, café, mensen die de tuin sproeien, etc.
Een eckte klim is 5km minstens imo.
Die uitdaging neem ik wel aan, als ik fit ben zal ik jou tijd even verbeterenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Van de Fokkers die ik volg was ik wel het snelste.ik daag jullie uit!
Ik mag hopen dat je in Tecklenburg niet 5 minuten over een klim doet..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:52 schreef CFF het volgende:
[..]
Klopt klimmen gaat over een langere afstand en ik vind 2,3% vals plat, kun je geen klimmen noemen.
Neem als voorbeeld Tecklenburg of Limburg. Dat is gewoon Max 5 minuten volle bak rijden en dan ben je boven. Tecklenburg is wel een beetje mijn terrein maar in de bergen kom ik ook redelijk omhoog.
Die VAM score is leuk om te vergelijken maar dan moet je wel correcte segmenten hebben. Ik zie soms VAM's van 2500 voorbij komen, wat op een fiets gewoonweg onmogelijk is op een beetje klim.
Nee daarom zet ik er ook Max 5 min. Want de lienerberg (holperdorperstrasse) dan ben je wel 4:21 onderweg in mijn geval.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je in Tecklenburg niet 5 minuten over een klim doet..
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:36 schreef CFF het volgende:
[..]
Nee daarom zet ik er ook Max 5 min. Want de lienerberg (holperdorperstrasse) dan ben je wel 4:21 onderweg in mijn geval.
Laten we maar zeggen dat ik aardig wat KOM's en veel top 5 noteringen op mijn naam heb staan in tecklenburg.
Topquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:33 schreef Gripper het volgende:
Zo, heb ff een topic voor de fietsmeet gemaakt, kunnen we er daar verder over lullen.
SPT / fietsmeet Driebergen 4 augustus
Dat zijn ook mijn gemiddelde VAM's op dat soort tochten. En dan zie ik mijzelf ook meer als sprinter dan klimmer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Wat voor tochten, Marmotte? of bedoel je bij Tecklenburg? Die klimmetjes zijn niet te vergelijken met de alpen en puur geschikt voor macht sprinters.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zijn ook mijn gemiddelde VAM's op dat soort tochten. En dan zie ik mijzelf ook meer als sprinter dan klimmer.
Als je weet dat je een langer moet fietsen dan verdeel je je krachten uiteraard.
VAM van 1000-1100 is netjes hoor! Na de 160 km in de benen is het logisch dat de Alpe dan niet meer met een hoge VAM gaat. Ik had op de panarotta vorig jaar, tweelingbeklimming Alpe, een VAM van 1250. Volgend jaar doe Alpe dan maar een keer op en een tijd neerzetten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
4:21 op de Holperdorperstrasse? Zie snelste tijd van 4:54: http://app.strava.com/segments/677723
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Ik bedoelde dit segment: http://app.strava.com/activities/21362436#382224761quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
4:21 op de Holperdorperstrasse? Zie snelste tijd van 4:54: http://app.strava.com/segments/677723
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Alpen ritten ja. Maar dat was voor dat ik strava gebruikte. Maar qua tijden die jullie maakten daar, die had ik ook nodig. Verder fiets ik niet vaak in het vlakke Nederland, alleen de heuveltjes hier in Limburg.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor tochten, Marmotte? of bedoel je bij Tecklenburg? Die klimmetjes zijn niet te vergelijken met de alpen en puur geschikt voor macht sprinters.
Wat grappig dat ik je hier tref. in 2012 heb Tecklenburg Rundfahrt gereden. Toen ik daarna mijn Strava bekeek kwam ik je in veel segmenten tegen en viel je mij al op. Dus herkende je gelijk bij dat segment.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:07 schreef CFF het volgende:
[..]
Ik bedoelde dit segment: http://app.strava.com/activities/21362436#382224761
Heb ik de snelste tijd staan met 4:11
Neem jij de VAM scores op Strava serieus, ik niet eigenlijk... Als ik van tijd tot tijd VAM's 5000 of wel meer zie langskomen dan kan dat niet echt correct zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, de TV-mast beklimming duurt ook wel 7km. http://app.strava.com/segments/3888402
4:21 op de Holperdorperstrasse? Zie snelste tijd van 4:54: http://app.strava.com/segments/677723
Heb na je post ff gekeken. Alp d'huez reden Gripper en ik op met een VAM van 1045, we hebben bijna de hele route kunnen praten. Zit steeds wat tussen de 1000 en 1100. Tijdens de Marmotte lag mijn VAM een stuk lager omdat je dan de hele dag nog moet, zo tussen de 700 en 900 met op het einde zelfs rond de 600 op de Alp
Die VAM's komen doordat het korte stukken zijn waar strava het stijgingspercentage verkeerd berekend, of met een GPS drift. Die pik je er zo uit. Maar met heel veel segmenten kloppen de VAM's wel degelijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:45 schreef forty-two het volgende:
[..]
Neem jij de VAM scores op Strava serieus, ik niet eigenlijk... Als ik van tijd tot tijd VAM's 5000 of wel meer zie langskomen dan kan dat niet echt correct zijn.
Of heb jij op je Polar ook een hoogtemeter?
Mijn polar heeft ook hoogtemeter, maar kijk ik niet naar, omdat die met een berekening werkt die niet op de meter nauwkeurig is. Ik filter natuurlijk wel de verkeerde segmenten eruit.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:45 schreef forty-two het volgende:
[..]
Neem jij de VAM scores op Strava serieus, ik niet eigenlijk... Als ik van tijd tot tijd VAM's 5000 of wel meer zie langskomen dan kan dat niet echt correct zijn.
Of heb jij op je Polar ook een hoogtemeter?
Dit soort segmenten bijvoorbeeld...quote:Distance 0.7km
Avg Grade 20.6%
Elev Difference 134m
Elev Gain 134m
Elapsed Time 00:01:01
Resting Time 00:00:00
Average Speed 38.5km/h
VAM 7908
Power 282W
Idd, zondag nog tweemaal bijgetankt daar. Fijn punt,hoef ik niet na te denken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Boven bij het restaurant van de Posbank is aan de zijkant speciaal een kraan voor fietsers
Sowieso altijd uitkijken bij die brug, ze fietsen/brommeren daar altijd zonder te kijken van alle kanten vandaan. Gelukkig valt de schade mee, maar hoe kwam je achterband nat?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Vanmiddag in een scherp bochtje naar beneden onderuitgegleden, combinatie van een natte achterband + warm asfalt denk ik.
Links stuurlint, zadel en pedaal beschadigd maar dat valt gelukkig mee.
Zelf niks, gleed als het ware over het asfalt, geen schram of schaafwond en kleding gelukkig heel.
Eerste keer dat ik val met de racefiets in een kleine 12000 km dat ik erop fiets.
O bedankt dat wist ik niet, ga ik zeker onthouden voor de volgende keer. Ik zal er nog wel vaker op dinsdags komen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Boven bij het restaurant van de Posbank is aan de zijkant speciaal een kraan voor fietsers
brug was zeiknat, kijk ook altijd goed uit daar. Snelheid was ook niet heel hoog maar toch een aardig stukje gegleden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:35 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Sowieso altijd uitkijken bij die brug, ze fietsen/brommeren daar altijd zonder te kijken van alle kanten vandaan. Gelukkig valt de schade mee, maar hoe kwam je achterband nat?
Mooi!quote:Op woensdag 24 juli 2013 00:37 schreef Gripper het volgende:
Hij begint weer een beetje meer vorm te krijgen, bijna af! Alleen nog wachten op een passende carbon zadelpen, maar voor nu kan ik ermee rijden en dat gaat dan ook morgenavond gebeuren![]()
Heb m'n giant wel een beetje leeggeroofd, die mist nu een zadel en balhoofd dop
Dus er moeten nog wat losse onderdeeltjes worden aangeschaft.
[ afbeelding ]
Haha had net 2 secondes eerder moeten gaan! Wel mooi!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)_MTB_downhill_froome
Mountainbiker springt over het hoofd van Chris Froome
Niet nieuw maar toch wel leuk, ik heb ergens een Kona poster van 10 jaar oud oid met dezelfde stunt.
En dan ook een vermogen van 285 wattquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort segmenten bijvoorbeeld...
De meeste van die segmenten worden wel geflagged als hazardous, maar daarmee verdwijnen ze niet uit de lijst. Ook zijn er veel segmenten die als hazardous geflagged worden maar dat helemaal niet zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 07:38 schreef CFF het volgende:
[..]
En dan ook een vermogen van 285 wattIk weet wel dat als je 20% op moet rijden aan bijna 40 per uur je wel iets meer vermogen nodig hebt. Al die verkeerde segmenten moeten gewoon 'geflagged' worden.
Ze hebben wel een mooie nieuwe feature erin gezet; officiele segmenten van bekende beklimmingen. Ooit heb ik ze een mail gedaan dat ze gewoon eens als die halve en slechte segmenten moeten deleten en er officiele segmenten in moeten stoppen, blijkbaar doen ze er wel wat mee.
Ohja, die naam herken ik ook. Ook van Fiets.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat grappig dat ik je hier tref. in 2012 heb Tecklenburg Rundfahrt gereden. Toen ik daarna mijn Strava bekeek kwam ik je in veel segmenten tegen en viel je mij al op. Dus herkende je gelijk bij dat segment.
Die U bocht? Daar heb ik nog nooit gereden. Daar beneden is wel altijd opassen met overig verkeerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Vanmiddag in een scherp bochtje naar beneden onderuitgegleden, combinatie van een natte achterband + warm asfalt denk ik.
Links stuurlint, zadel en pedaal beschadigd maar dat valt gelukkig mee.
Zelf niks, gleed als het ware over het asfalt, geen schram of schaafwond en kleding gelukkig heel.
Eerste keer dat ik val met de racefiets in een kleine 12000 km dat ik erop fiets.
Ja die u-bocht, daar beneden is het helemaal gevaarlijk ja, je kan helemaal niks zien. Slecht ontwerp.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die U bocht? Daar heb ik nog nooit gereden. Daar beneden is wel altijd opassen met overig verkeer
En je kan daar zowel op de racefiets als brommer lekker snel. Sowieso probeer ik Purmerend altijd zo veel mogelijk te ontwijken, vind het alles behalve prettig fietsen daar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:51 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja die u-bocht, daar beneden is het helemaal gevaarlijk ja, je kan helemaal niks zien. Slecht ontwerp.
Hoeveel lagen draag je in de winter dan? En je hebt toch gewoon shirts met lange mouwen, maar ook thermokleding? Heb je nog meer nodig of is een combinatie van deze 2 genoeg?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:31 schreef Wombcat het volgende:
Nu geen ondershirtje. En zeker niet hetzelfde als in de winter. Veel te warm Als je toch een ondershirtje wil dragen als het wat warmer is, zoek dan een nethemdje. Maar met deze temperaturen is dat niet nodig.
Afhankelijk van de tempratuur. Ik heb met dikke sokken/schoenen/overschoenen/beenwarmers/koersbroek/lange broek erover/craft/craft/zweetshirt/lange mouwe shirt/winterhandschoenen/bivakmuts gereden en toen had ik het nog niet echt warm.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Hoeveel lagen draag je in de winter dan? En je hebt toch gewoon shirts met lange mouwen, maar ook thermokleding? Heb je nog meer nodig of is een combinatie van deze 2 genoeg?
Het is wel een echte pornobak geworden, mooi hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 00:37 schreef Gripper het volgende:
Hij begint weer een beetje meer vorm te krijgen, bijna af! Alleen nog wachten op een passende carbon zadelpen, maar voor nu kan ik ermee rijden en dat gaat dan ook morgenavond gebeuren![]()
Heb m'n giant wel een beetje leeggeroofd, die mist nu een zadel en balhoofd dop
Dus er moeten nog wat losse onderdeeltjes worden aangeschaft.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |