Naar welke universiteit ga je in Shanghai?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik weet nog maar sinds een paar dagen dat ik daar heen ga.
Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
Ik ga binnenkort voor een student exchange naar Shanghai, iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Shanghai University.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:48 schreef Halldor het volgende:
[..]
Naar welke universiteit ga je in Shanghai?
Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:06 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).
The bund is wel leuk om een keer te zien maar dat was het dan ook. Verder vond ik het stappen ook wat tegenvallen (zeker in vergelijking met Beijing), bij the bund was het (logisch) vrij prijzig en in de omgeving waar ik verbleef gingen de kroegen al vrij vroeg dicht, rond 2 uur de meeste. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik me niet echt heb voorbereid, er zullen vast leuke betaalbare uitgaansgelegenheden zijn.
Verder heb ik ook van andere die er zijn geweest (sommige zijn er 5 maanden geweest) niet echt gehoord dat ze daar spannende/leuke dingen hebben gezien/meegemaakt behalve dat er schijnbaar wat leuke dorpjes in de buurt liggen. En het hostel waar ik verbleef kwam ook niet veel verder dan the bund als 'activiteit' om te doen.
Mijn vriendin heeft er gestudeerd en vond het juist superleuk en was altijd weg.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:06 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).
The bund is wel leuk om een keer te zien maar dat was het dan ook. Verder vond ik het stappen ook wat tegenvallen (zeker in vergelijking met Beijing), bij the bund was het (logisch) vrij prijzig en in de omgeving waar ik verbleef gingen de kroegen al vrij vroeg dicht, rond 2 uur de meeste. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik me niet echt heb voorbereid, er zullen vast leuke betaalbare uitgaansgelegenheden zijn.
Verder heb ik ook van andere die er zijn geweest (sommige zijn er 5 maanden geweest) niet echt gehoord dat ze daar spannende/leuke dingen hebben gezien/meegemaakt behalve dat er schijnbaar wat leuke dorpjes in de buurt liggen. En het hostel waar ik verbleef kwam ook niet veel verder dan the bund als 'activiteit' om te doen.
Shopping.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft er gestudeerd en vond het juist superleuk en was altijd weg.
Maar qua atractie heb je wel gelijk, wat musea, the bund en de torens aan de overkant.
Verder idd wat leuke dorpjes. Voor de rest veel shoppingmalls en restaurants.
Uitgaan kan je zelf zo gek maken als je wilt, er zijn clubs waar je voor 100 Yuan onbeperkt kan drinken (o.a. Soho Hengshan Road) maar ook waar je 100 Yuan kwijt bent voor 1 drankje (o.a. Bar Rouge).quote:Op maandag 2 juni 2014 08:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden.
Ik ben er niet specifiek om uit te gaan, maar wil Shanghai wel eens 's nachts zien.
Dank je, ga eerst een lijstje maken en over vragen nadenken, kom ik er niet uit, dan stuur ik een pm.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:18 schreef Halldor het volgende:
[..]
Uitgaan kan je zelf zo gek maken als je wilt, er zijn clubs waar je voor 100 Yuan onbeperkt kan drinken (o.a. Soho Hengshan Road) maar ook waar je 100 Yuan kwijt bent voor 1 drankje (o.a. Bar Rouge).
Verder is een Fake Market een must om te zien. Er zit er een direct bij het metrostation Metro Line 2's Science & Technology Museum.
Je universiteit zit redelijk dicht bij het centrum dus je hebt mazzel.
Als je vragen heb kan je me altijd PB'en
Ik zou sowieso iets van een lonely planet kopen daar staan een hoop handige tips in qua dingen om te doen en zien en goedkope en lekkere eetgelegenheden.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden.
Ik ben er niet specifiek om uit te gaan, maar wil Shanghai wel eens 's nachts zien.
Dat laatste is zeker waar, maar toch was ik blij dat hem had meegenomen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:34 schreef Igen het volgende:
Volgens mij noemt de Lonely Planet alleen de voor de hand liggende über-toeristische dingen die je ook zonder reisgids wel vindt (zeker tegenwoordig met boekingssites op internet enzo), of zomaar random wat adressen die toch niet beter zijn dan als je zelf met wat boerenverstand wat uitprobeert.
En als je ergens een paar dagen of langer blijft, dan ontmoet je sowieso ook wel anderen die je tips kunnen geven.
quote:Op maandag 2 juni 2014 23:31 schreef Igen het volgende:
In dat hele dikke boek staat nog niet eens een hele bladzijde over Shenzhen (toch de 4e stad van het land), dus voor mij was wel duidelijk dat die niet mee hoefde.
Qua kaarten vind ik het echt geniaal dat je die tegenwoordig gewoon van te voren voor offline-gebruik op je smartphone kan zetten. Nooit meer de weg kwijt. Met een Chinese simkaart en Baidu Maps is het al helemaal mooi, want dan kun je gewoon een punt op de kaart aanklikken en zegt 'ie welke bus en metro je moet pakken om er te komen. En met de 3G kun je ook gelijk onderweg Wikivoyage checken.
Moderne technologie
Ik weet niet welke editie jij hebt, maar in die van mij zijn vier pagina's gewijd aan Shenzhen.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:31 schreef Igen het volgende:
In dat hele dikke boek staat nog niet eens een hele bladzijde over Shenzhen (toch de 4e stad van het land), dus voor mij was wel duidelijk dat die niet mee hoefde.
Goedkopere optie is om naar het een na hoogste gebouw te gaan naar de bar.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef laforest het volgende:
Damn, ik wil wel eens even over die glazen vloer lopen in Shanghai, Oriental Pearl Tower.
Beter ga je naar Shanghai World Financial Center, veel beter uitzicht.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef laforest het volgende:
Damn, ik wil wel eens even over die glazen vloer lopen in Shanghai, Oriental Pearl Tower.
Mja, maar ik wil de glazen vloer.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Goedkopere optie is om naar het een na hoogste gebouw te gaan naar de bar.
Je koopt daar een cocktail en je hebt dan het zelfde uitzicht maar zonder lange wachtrijen en entree + een drankje.
Mja, uitzicht met smog en wolken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Beter ga je naar Shanghai World Financial Center, veel beter uitzicht.
Die zit ook in het WFCquote:
Mwah, valt wel mee.quote:
Buiktyfus en zo.quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:47 schreef laforest het volgende:
Zo, alle vaccinaties in order, fuck mijn spieren doen echt zeer. Ik maar denken dat het onzin was, maar ik voel het in mijn beide armen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |