abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129221820
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_129222127
Gefeliciteerd sarabi!
En industrieel ontwerpen? :N Heb t een half jaar gedaan. Ik haalde makkelijk alle studiepunten, maar ik ben gewoonweg niet creatief genoeg. Tegen sommige echte talenten kun je nooit opboksen, hoe veel tijd/energie je er ook in steekt. Uiteindelijk heb ik iets gevonden waar juist ik goed in ben :) Nog 4 dagen en t is klaar. Meeste stress is nu geweest. Nu beetje bijschaven en laatste kleine dingen doen.
pi_129222142
Ik weet niet waar juist ik goed in ben. ;( En dat is heel naar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_129222188
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:30 schreef Lonaa het volgende:
Wat vind je leuk en, belangrijk ook, wat is je vooropleiding?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_129222290
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:32 schreef Californium het volgende:

[..]

Wat vind je leuk en, belangrijk ook, wat is je vooropleiding?
Mijn vooropleiding is een net niet helemaal compleet HAVO-diploma. Waardeloos dus. Ik kan naar het MBO of HBO (met test en alles)

Wat vind je leuk, vind ik echt een moeilijke vraag. Ik werk graag in de horeca (bar), werk graag in de keuken, ben graag sociaal. Aan de andere kant analyseer ik graag, vind ik maatschappelijke problemen ontzettend interessant, evenals recht en het menselijk brein met bijbehorend gedrag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_129222560
Dankjewel voor de felicitaties
@Nallie nee helemaal niet :( wil graag wat praktijkervaring op scholen op doen, in principe wil ik alles aan pakken om dat te kunnen doen :) dus ga van een mbo-baan uit _O-
pi_129222758
Is lastig om wat te vinden ook. Ik zit nu, na 3 jaar werken, pas op WO niveau en dat is maar voor 8 uur per week. Rest is nog steeds hbo. Maar wel leuk dus dat scheelt :D
Be someone that makes you happy
pi_129222814
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:49 schreef Nallie het volgende:
Is lastig om wat te vinden ook. Ik zit nu, na 3 jaar werken, pas op WO niveau en dat is maar voor 8 uur per week. Rest is nog steeds hbo. Maar wel leuk dus dat scheelt :D
Wat doe je precies?
En zo lang het leuk is vind ik het ook best :) en gelukkig heeft mijn vriend een baan dus ik kan rustig rondkijken.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:53:29 #9
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129222915
Gefeliciteerd sarabi, hopelijk vind je gauw een leuke baan!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129223061
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat doe je precies?
En zo lang het leuk is vind ik het ook best :) en gelukkig heeft mijn vriend een baan dus ik kan rustig rondkijken.
Ik DM je ff :)
pi_129223203
Gefeliciteerd Sarabi met het afronden van je studie! Hopelijk vind je snel een leuke baan!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_129223411
gefeli Saraab!

Het is technisch weer, dus ik heb me maar uit de voeten gemaakt :D Nu lekker in de schaduw nog wat werk verzetten :)

Ik hou van de zomer O+ O+ O+ En nog 3,5 weken voor de vakantie begint w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 22 juli 2013 @ 16:24:11 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129223949
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:30 schreef Lonaa het volgende:
Weet het nog steeds niet.
Iets in de voedingsmiddelen? Productontwikkeling, laboratorium, technoloog?

Wel waar ik wil wonen..

Sarabi, wat goed, van harte!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 22 juli 2013 @ 16:37:36 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129224275
Dit weer. ... zon, warmte
Blij! Eindelijk na 10 maanden kou
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_129224499
Krentebol zit nog onaangebroken in mijn tas.. ik word toch paranoia van jullie verhalen ;)
Maar nu wel onwijze honger dus maar gauw naar huis om aan het avondeten te beginnen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129224658
Echt ik snap dat niet...

Iedereen koopt goedkoop dingen bij de Ikea en door DaD d'r topic bedacht ik dat ik maar eens op de site moest kijken voor een vloerkleed.

Wat is de enige die ik weer leuk vind?
Die van 299,- :|W
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_129224862
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Krentebol zit nog onaangebroken in mijn tas.. ik word toch paranoia van jullie verhalen ;)
Maar nu wel onwijze honger dus maar gauw naar huis om aan het avondeten te beginnen..
Ja want niks eten, daar word je pas echt slank van O+
pi_129224878
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:52 schreef V1z0R het volgende:
Echt ik snap dat niet...

Iedereen koopt goedkoop dingen bij de Ikea en door DaD d'r topic bedacht ik dat ik maar eens op de site moest kijken voor een vloerkleed.

Dure smaak :P
Herkenbaar. Uit een kledingrek pak ik ook altijd feilloos t duurste :')
pi_129224895
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:59 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja want niks eten, daar word je pas echt slank van O+
Sjongejonge, kap nou eens even met dat denigrerende commentaar. Je kan een hoop plannen maar eten gaat toch niet altijd zoals je wil, denk dat iedereen dat hier wel weet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129224992
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sjongejonge, kap nou eens even met dat denigrerende commentaar. Je kan een hoop plannen maar eten gaat toch niet altijd zoals je wil, denk dat iedereen dat hier wel weet.
Ga dan niet eerst in discussie over die krentenbol en m dan vervolgens niet opeten :')
Maar ik zal je met rust laten hoor!
pi_129225018
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:03 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ga dan niet eerst in discussie over die krentenbol en m dan vervolgens niet opeten :')
Maar ik zal je met rust laten hoor!
Nou mijn eetlust is dus verdwenen voor die krentenbol omdat jullie het zo als een doodzonde aanprijsden. Terwijl dit toch echt een best gezonde dag qua eten was. Maar goed volgens mij kan ik hier inderdaad beter niet meer posten want ik vind de sfeer niet oké en ben een beetje bang voor doorslaan.
pi_129225105
Je bent welkom om te posten, maar luister/lees dan ook wat er gezegd wordt als je om advies vraagt en ga niet overal over in discussie.

Anyhow, ik doe wel even mijn (geplande) lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: uur KT, 20 min cardio
O: overnight oats met banaan en cacao
T: ijsje :9
L: dubbele rijstwafel geitenkaas, dubbele rijstwafel kip, 2 tomaten
D: geroosterde aubergine, courgette, paprika, tomaat, zoete aardappel met wat feta en pompoenpitten
T: kwark/yoghurt
pi_129225115
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:07 schreef Nallie het volgende:
nt welkom om te posten, maar luister/lees dan ook wat er gezegd wordt als je om advies vraagt en ga niet overal over in discussie.

Anyhow, ik doe wel even mijn (geplande) lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: uur KT, 20 min cardio
O: overnight oats met banaan en cacao
T: ijsje
L: dubbele rijstwafel geitenkaas, dubbele rijstwafel kip, 2 tomaten
D: geroosterde aubergine, courgette, paprika, tomaat, zoete aardappel met wat feta en pompoenpitten
T: kwark/yoghurt
Jij leest mijn post duidelijk ook niet :) adieu
pi_129225153
Juist ja.
Ja doei.
pi_129225203
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou mijn eetlust is dus verdwenen voor die krentenbol omdat jullie het zo als een doodzonde aanprijsden. Terwijl dit toch echt een best gezonde dag qua eten was. Maar goed volgens mij kan ik hier inderdaad beter niet meer posten want ik vind de sfeer niet oké en ben een beetje bang voor doorslaan.
Als jij graag die krentenbol wil eten moet jij m vooral eten :Y. Maar eet m dan omdat je m wil en niet omdat je het gezond vind. Wij willen jou erop wijzen dat die krentenbol niet gezond is omdat het een bron van veel suiker is. Dat is nu eenmaal het idee van het neerzetten van de lijstjes, dat je je bewust wordt wat je eet. En misschien is "eet die krentenbol niet" misschien een slechte aanpak, maar bedoelen we meer "waarom neem je geen volkoren boterham?" die is namelijk net zo lekker als een krentenbol maar heeft minder suiker en meer voedingswaarde. En er is niemand hier "doorgeslagen". Maar als ik mij bedenk hoeveel extra honger ik krijg van al die suiker en hoe slecht het is voor je (en hoeveel beter ik mij voel sinds ik minder suiker eet) dan blijf ik lekker bij mijn volkoren boterham. (hoewel ik die persoonlijk ook niet meer eet, maar dat is een ander verhaal)
pi_129225268
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De sfeer is wat je wat zelf van maakt. Ons de schuld geven van jouw eetgedrag is eigenlijk ontwijkend gedrag.

Je had zo veel met de info kunnen doen: nu de krentenbol eten en de rest van de dag geen koolhydraten meer, een appel of een halve komkommer eten ipv de krentenbol. Het leven is niet zwart wit en dat weet jij zelf ook wel ;)
pi_129225270
Van krentenbollen ga je dood.
Ja doei.
pi_129225292
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
O+
pi_129225297
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
:D
pi_129225305
Even my cents: ik vind een krentenbol wel degelijk lekkerder dan een boterham. Wat wel of niet lekkerder is, is persoonlijk.
pi_129225370
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
Even my cents: ik vind een krentenbol wel degelijk lekkerder dan een boterham. Wat wel of niet lekkerder is, is persoonlijk.
Ik vind hem ook lekker. Maar la tramposa zei dat ze een krentenbol helemaal niet zo lekker vond en toch at om maar wat te eten. Dan is de volkorenboterham opmerking heel logisch.
pi_129225418
Goede tijd om mijn niet zo goede "ik heb het warm dus heb geen honger" lijstje te posten *O*

O: bak kwark met zonnebloempitten en wat noten
T: 2 babybel
L: Bak kwark met blauwe bessen en wat pure hagelslag met moeite
T: tomaat
D: Aardappelsalade, ei, salade, groene asperges
T: waterijsje
T: iets als ik nog honger krijg als het afkoelt :')
pi_129225466
Die van mij dan ook maar even
N: tosti volkorenbrood/1plakje komijnekaas
T: yoghurt met appel
O: dubbele boterham bosbessenjam
L: broodje pesto, tomaat en mozarella
D: Gehaktauberginestoof met rijst
T: kokosijs :9
pi_129225534
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:18 schreef Californium het volgende:
Goede tijd om mijn niet zo goede "ik heb het warm dus heb geen honger" lijstje te posten *O*

O: bak kwark met zonnebloempitten en wat noten
T: 2 babybel
L: Bak kwark met blauwe bessen en wat pure hagelslag met moeite
T: tomaat
D: Aardappelsalade, ei, salade, groene asperges
T: waterijsje
T: iets als ik nog honger krijg als het afkoelt :')
Zo slecht is het toch niet? Niet zo veel en wat hagelslag, maar boeiend. Als je je maar goed voelt verder.
pi_129225567
Ik vind het idd wat weinig, scheelt dat ik vandaag niet meer doe dan typen en zweten en water drinken. Morgen betere poging :Y
pi_129225640
Tot nu toe ook veelste weinig gegeten.
Wel geprobeerd zoveel mogelijk goede dingen te eten zoals: kwark, zalm, gekookt eitje, noten.
Wel al een paar liter water gedronken.
pi_129225668
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:23 schreef Californium het volgende:
Ik vind het idd wat weinig, scheelt dat ik vandaag niet meer doe dan typen en zweten en water drinken. Morgen betere poging :Y
Ik zie het anders:

Ik zie eiwitten, ik zie koolhydraten en groenten en ik zie gezonde vetten. Morgen wat extra groenten naar binnen gooien en je hebt weer netjes gecompenseerd.
pi_129225704
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:27 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik zie het anders:

Ik zie eiwitten, ik zie koolhydraten en groenten en ik zie gezonde vetten. Morgen wat extra groenten naar binnen gooien en je hebt weer netjes gecompenseerd.
Zo kan ik er ook naar kijken idd! Thx :)
pi_129225759
De mijne dan maar:

O: fruitsalade van meloen, banaan en frambozen. In een grote saladekom :9
S: uurtje yoga
L: garnalen in olijfolie en knoflook. Prutje cgampignons, ui, paprika en courgette, met kerrie-ananassaus
T: een muffin, dit keer een foute niet zelf gemaakte.
T: wat kaaskoekjes en een cola light
D: geen idee, misschien een omeletje of zo.

Ook een weekendlijstje dus :P
pi_129225770
Gaat lekker met de nieuwkomers laatste tijd :o
Commentaar krijgen op lijstje en dan dus maar weggaan.. Schiet lekker op op die manier.
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 17:33:59 #41
70532 loveli
N
pi_129225821
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:32 schreef the85mc het volgende:
Gaat lekker met de nieuwkomers laatste tijd :o
Commentaar krijgen op lijstje en dan dus maar weggaan.. Schiet lekker op op die manier.
Ze doen in ieder geval iets met commentaar O+

Scheelt weer ergernissen van mensen die er niks mee doen en wel blijven hangen.
crap in = crap out
pi_129225971
Hebben jullie nu alweer iemand weggejaagd? })

Maar eerlijk is eerlijk: toen ik - nadat ik veel meer van Schiedam had gezien dan me lief is - om 15:00 famished op een station met voedselvoorzieningen arriveerde, nam ik geen krentenbol!
pi_129225980
Kan me best wel voorstellen dat het was afschrikt, als iemand van een behoorlijk matig eetpatroon komt en nu ontzettend zijn best doet. Het is vast opbouwend bedoeld allemaal, maar de weg naar rome is ook niet in een dag gebouwd.

Ahhh anna, zat je in de train of death? :{
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 17:42:46 #44
70532 loveli
N
pi_129226081
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kan me best wel voorstellen dat het was afschrikt, als iemand van een behoorlijk matig eetpatroon komt en nu ontzettend zijn best doet. Het is vast opbouwend bedoeld allemaal, maar de weg naar rome is ook niet in een dag gebouwd.

En hoe zit het met die naar Keulen en Aken? (8>
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 17:43:54 #45
70532 loveli
N
pi_129226109
Dilemma: B&J, aardbeien met slagroom of koffie?
crap in = crap out
pi_129226126
tsjah, is het te kritisch of eerlijk..

Eerlijkheid duurrt het langst zeggen ze. Ofzo.
pi_129226177
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:43 schreef loveli het volgende:
Aardbeien met slagroom, mits de aardbeien goed zoet zijn en de slagroom versgeklopt. Anders sterke koffie. B&J is overrated.
Ja doei.
pi_129226178
Mensen zitten hier natuurlijk wel voor zichzelf en voor hun plezier, niet om 'afgezeken' te worden.

Aardbeien met slagroom, definitely :9
pi_129226203
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:43 schreef loveli het volgende:
Aardbeien met slagroom. Daar zitten voedingsstoffen in..... duh ;)
pi_129226295
Koffie natuurlijk. /djeez
pi_129226336
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

Yep. Het was lastig alle foto-makende-mensen te ontwijken, maar ik ben blij dat ik niet op nu sta :D
pi_129226367
Koffie :9 met slagroom :9

Mijn lijstje tot dusver... Dat broodje is eigenlijk mijn kleine D, vandaar dat ik er nog een substantiele T achteraan doe
O: 200 ml yoghurt met 40gr muesli
T: appel
L: sla met linzen met gekookt ei en dressing
T: 200 gr fruitsalade van meloen, watermeloen en ananas
D: baguette gegrilde groenten met olijfolie
T: kwark met zonnebloempitjes en 2 of 3 abrikozen

Beetje veel fruit, morgen zal ik als L we'll een broccoli wegkanen!
pi_129226375
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:42 schreef loveli het volgende:

[..]

En hoe zit het met die naar Keulen en Aken? (8>
En hoeveel wegen leiden naar Methusalem? 8-)
pi_129226412
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:26 schreef Sarabi het volgende:
Tot nu toe ook veelste weinig gegeten.
Wel geprobeerd zoveel mogelijk goede dingen te eten zoals: kwark, zalm, gekookt eitje, noten.
Wel al een paar liter water gedronken.
Mag ik met je ruilen? Ik sla aan het eten met dit warme weer :? (waarom??) en ik drink te weinig.
Maar weer een groot glas water gepakt toen ik dit las :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129226465
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mag ik met je ruilen? Ik sla aan het eten met dit warme weer :? (waarom??) en ik drink te weinig.
Maar weer een groot glas water gepakt toen ik dit las :+
Hier helaas geen last van te weinig eten met warmte.
pi_129226538
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:52 schreef anna82 het volgende:

Yep. Het was lastig alle foto-makende-mensen te ontwijken, maar ik ben blij dat ik niet op nu sta :D
Klinkt niet prettig. De trein, niet alle fotografen ontwijken.

loveli: B&J *O* (mijn supporting boyfriend heeft me de pot B&J terug laten zetten in de supermarkt }:| )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 18:01:21 #57
70532 loveli
N
pi_129226595
Koffie met slagroom en daarna onder het genot van B&J met aardbeien afvragen hoe m'n lijf binnen 1 dag bikiniklaar wordt :')
crap in = crap out
pi_129227257
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:01 schreef loveli het volgende:
Koffie met slagroom en daarna onder het genot van B&J met aardbeien afvragen hoe m'n lijf binnen 1 dag bikiniklaar wordt :')
Heel misschien is het wel de geheime formule... you never know! 8-)
pi_129227320
Ff een mode vraag: jurk van laatst binnen gekregen, de rest moet nog komen. Wat vinden jullie? Ik vind de achterkant wat te lang,geloof ik..

pi_129227350
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:52 schreef V1z0R het volgende:
Echt ik snap dat niet...

De dure vind ik daar ook het mooist. Ik krijg de duutser alleen niet zo gek...
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 18:39:18 #61
70532 loveli
N
pi_129227493
Een vokuhila-jurk O+
crap in = crap out
pi_129227556
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:39 schreef loveli het volgende:
Een vokuhila-jurk O+
Zeg, ben je nu sarcastisch, of niet? :?
pi_129227586
Ik vind hem leuk, juist doordat de achterkant langer is.
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 18:45:21 #64
70532 loveli
N
pi_129227629
Zit mobiel en kan de foto slecht zien. Ik grijp elk excuus om 'vokuhila' te kunnen zeggen :')
crap in = crap out
pi_129227664
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:45 schreef loveli het volgende:
Zit mobiel en kan de foto slecht zien. Ik grijp elk excuus om 'vokuhila' te kunnen zeggen :')
Ik moest het googelen, en dit plaatje maakte me wat onzeker..

pi_129227671
*druip*

Jillian 13/30....

DRUIP....

:')

Zo de kippensoep maar 's afmaken en dan hardlopen :9
Ja doei.
pi_129227676
En ik vind de jurk tof, Jagär
Ja doei.
pi_129227683
En wat ben je slank! O+ _O_
Ja doei.
pi_129227727
Jij liever dan ik Mo ^O^
pi_129227773
Mooi jagar! Langere achterkant is in geloof ik, maar zo te zien is het bij jou geen oneseason item :)
pi_129227815
Ik vind de jurk leuk staan Jagar! Je hebt ook een mooi figuur :Y
pi_129227851
Thans, allen! De jurk is erg flatterend, hij verbergt m'n buik goed!
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 19:01:17 #73
70532 loveli
N
pi_129227957
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oi, die is wel heel voku.

Hij staat je idd leuk!
crap in = crap out
pi_129227991
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Ff een mode vraag: jurk van laatst binnen gekregen, de rest moet nog komen. Wat vinden jullie? Ik vind de achterkant wat te lang,geloof ik..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zie het niet zo goed doordat je je armen omhoog houdt.. Kan de Duutser geen foto maken waar je 'gewoon' op staat?
Worry is a misuse of imagination
pi_129228014
Sowieso leuke jurk!
pi_129228051
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:02 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo goed doordat je je armen omhoog houdt.. Kan de Duutser geen foto maken waar je 'gewoon' op staat?
Kan wel, maar ik heb hem alweer uit...
  Vis een optie? maandag 22 juli 2013 @ 19:07:50 #77
70532 loveli
N
pi_129228140
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Kan wel, maar ik heb hem alweer uit...
Gezellig met de duutser.
crap in = crap out
pi_129228259
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:50 schreef Nallie het volgende:
Jij liever dan ik Mo ^O^
Ik weet ook nog niet of ik het wel zo :9 vind :@ 28 graden naar het schijnt, en de temperatuur is nog aan het stijgen... :')_! Ach, we moeten nog brood halen (door scriptieschrijven helemaal vergeten brood te bakken voor bij de soep), dus we moeten sowieso die kant op. Als 't te warm blijkt kunnen we altijd nog terug :+
Ja doei.
pi_129228577
Warm zit gewoon tussen de oren ;) ga zo eens stukje op de mtb. Rustig beginnen dat wel. Ik kan beter tegen de warmte dan eerder, wel handig.
pi_129228830
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, goed plaatje wel!

Jurk staat je goed Jag, mooie benen. Ik zou hem nog even strijken voor gebruik.
pi_129229318
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind hem ook lekker. Maar la tramposa zei dat ze een krentenbol helemaal niet zo lekker vond en toch at om maar wat te eten. Dan is de volkorenboterham opmerking heel logisch.
Maar zo werd het vanochtend niet gebracht :) Ik eet doorgaans altijd 4 volkoren boterhammen met mager broodbeleg als lunch, nu toevallig een krentenbol omdat die over was van een fietsrit. En zoals californicum het daarnet verbeterde, klinkt het al veel meer als welbedoeld advies naar mij.

Over dat doorslaan; wie denkt dat hier niemand is doorgeslagen is vrij naief. Kijk de statistieken over eetstoornissen maar eens na, en het zou vreemd zijn om te denken dat hier op een dieetforum juist minder mensen dan het gemiddelde daaraan lijden. Maar ik zei ook niet dat jullie doorgeslagen zijn, ik zei dat IK ZELF bang was om door te slaan. En dat merk je nu ook aan mijn gedrag; ik heb dan heel erg het idee dat ik naar mezelf die krentenbol moet verdedigen en ga dan uiteindelijk maar niks meer eten. Ik weet dat ik erg perfectionistisch ben in alles en daarom ben ik bang om de verkeerde kant om te gaan.

Het zal voor veel mensen werken, maar ik vind het advies: dat kun je beter niet meer eten, terwijl je maar 1 of 2 lijstjes van iemand hebt gezien gevaarlijk. Ik heb meer aan steun en positieve bevestiging, daarom kan ik hier beter niet meer posten denk ik. Ik hoop dat ik me zo voldoende heb uitgelegd.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:00:22 #82
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129230010
Dat moet wel een verdomd goede kippensoep zijn Mo, ... Je kijkt wel uit he?

Die jurk staat je prachtig Jeager, echt heel elegant!

Mueslibol is wat dat betreft wat gezonder, tenminste die is meestal gemaakt van meel, zitten wat vetjes is door de noten en rozijnen zijn natuurlijk suikerbommen maar heerlijk en helemaal niet verkeerd.
Maar roomboter en kaas erbij op is en blijft het lekkerst

Slagroom met ALLES *O* Slagroom O+
Zondag weer, slagroomtaart van de bakkert :9 en wokken hopelijk.Mag heus als ik zo oud word :r
  maandag 22 juli 2013 @ 20:01:49 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129230071
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar zo werd het vanochtend niet gebracht :) Ik eet doorgaans altijd 4 volkoren boterhammen met mager broodbeleg als lunch, nu toevallig een krentenbol omdat die over was van een fietsrit. En zoals californicum het daarnet verbeterde, klinkt het al veel meer als welbedoeld advies naar mij.

Over dat doorslaan; wie denkt dat hier niemand is doorgeslagen is vrij naief. Kijk de statistieken over eetstoornissen maar eens na, en het zou vreemd zijn om te denken dat hier op een dieetforum juist minder mensen dan het gemiddelde daaraan lijden. Maar ik zei ook niet dat jullie doorgeslagen zijn, ik zei dat IK ZELF bang was om door te slaan. En dat merk je nu ook aan mijn gedrag; ik heb dan heel erg het idee dat ik naar mezelf die krentenbol moet verdedigen en ga dan uiteindelijk maar niks meer eten. Ik weet dat ik erg perfectionistisch ben in alles en daarom ben ik bang om de verkeerde kant om te gaan.

Het zal voor veel mensen werken, maar ik vind het advies: dat kun je beter niet meer eten, terwijl je maar 1 of 2 lijstjes van iemand hebt gezien gevaarlijk. Ik heb meer aan steun en positieve bevestiging, daarom kan ik hier beter niet meer posten denk ik. Ik hoop dat ik me zo voldoende heb uitgelegd.
Ajoh, altijd beter dan B&J, slagroom, gebak en andere meuk dat wij nemen.

Alles op zijn tijd alleen moet het wel lekker genoeg zijn om te eten :Y
pi_129230267
Ik had van het weekend nog een krentenbol op :9

Even doormidden snijden en in de toaster en dan met boter en kaas :9~

Lijstje van vandaag:

O - Griekse yoghurt, blauwe bessen, lijnzaad, pindakaas, drupje ahornsiroop
L - 2 dikke plakken witbrood, besmeerd met een dun laagje dragon aioli, wat biefstuk, sla, tomaat en komkommer
T - handje soya zoutjes
D - een rode paprika, 5 kleine tomaatjes, een gekookt ei, 2 plakjes kaas

Wat teveel zout, maar daar heb ik altijd zo'n zin in als het heet is en totaal geen trek verder ook.

Oh en ik had gisteren zo'n lekkere bbq :9~

Een lamskoteletje met peterselie/muntsaus, een Toulouse worst, courgette met boter en citroen, salade ernaast, wat zuurdesembrood met boter en als toetje gegrilde nectarines met rum-mascarpone :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_129230420
Nog een bak kwark erin gegooid en nu een wijntje. Komt al wat frisse wind binnen. Misschien straks nog wel een rondje hardlopen, anders morgenavond.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:16:12 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129230623
Lijst hier
O: kwark, vla, nectarine
T's: 200 gr wortel, halve komkommer, cup a soup kerrie, kwart paprika, cappuccino
L: 2 boterhammen met gegrilde varkenshaas en gegrilde groente, tomaat, kwart paprika, 2 bekers melk, tomatencremesoep met ballen
T's: nectarine, paar dropjes, appel, 10 kersen, blokje choco (mijn werk/ suikermiddag ipv krentenbol :P )
D: Alles eigengemaakt: Nasi, kruiden, satesaus, gemarineerde kipfilet, gegrilde groente. Verse kropsla met van alles, zoet/zuur (komkommer en atjar), broccoli, stukje gebakken ei, paar kroepoek
T: Zo maar eens richting douche, nog heel even buiten en slapen :(
  maandag 22 juli 2013 @ 20:19:31 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129230747
Morgen dus lekker gemarineerde gegrilde kipfilet met gegrilde ui/paprika als lunch.
Ideaal om elke dag "teveel " vlees te maken.

Tartaar, kipfilet, lever, zalm, kabeljauw, varkenshaas, biefstuk, gehakt, tonijn... alles is heerlijk koud op brood O+

Bijna alles is lekker op brood, gebakken aardappelen, hutspot, rabarbermoes :D
  maandag 22 juli 2013 @ 20:54:23 #88
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129231979
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen dus lekker gemarineerde gegrilde kipfilet met gegrilde ui/paprika als lunch.
Ideaal om elke dag "teveel " vlees te maken.

Tartaar, kipfilet, lever, zalm, kabeljauw, varkenshaas, biefstuk, gehakt, tonijn... alles is heerlijk koud op brood O+

Bijna alles is lekker op brood, gebakken aardappelen, hutspot, rabarbermoes :D
lekkerbekje ben je ook hè :D
And eternity in an hour.
  maandag 22 juli 2013 @ 21:11:41 #89
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129232660
Gezond verstand is een groot goed :Y

Ik had meergranenwraps met gerookte kip, komkommer, tomaat, alfalfa, bosui, sellerie, rode paprika en pijnboompitjes O+ Lekker!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_129234364
warm.
pi_129234430
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
Toch zou ik de krentenbollen skippen. Is vooral suiker...

Nou ja, skippen, vervangen dus :+
Nog even in de herhaling. Heb nergens gezegd: je MOET ZE VERBRANDEN WANT ANDERS WORD JE DIK EN GA JE MORGEN NOG DOOD AAN OBESITAS!!!!!! :')

Ik zei: "ik zou ze niet nemen", met oog op een afvallijstje en vervangen door iets anders, gewoon volkorenbrood, of iets carb-vrij ofweetikveelwat. Doe ermee wat je wilt.

Uniek: jaaaaaaaaaaaaaaa, liter goed gevulde soep de man en broodjes met hummus erbij :9
Ja doei.
pi_129234519
*O* Team Krentenbol *O*
pi_129234552
Ik heb nu wel ontzettend veel zin in een krentenbol, dát wel :9 O+
Ja doei.
pi_129234613
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is niet gezegd, zowel door Mo niet als door mij en anderen niet. Er zitten geen voedingsstoffen in die je lijf gezond houden. Wij hebben het advies gegeven de krentenbol te vervangen door iets met voedingsstoffen. Dat jij er iets anders uit leest zegt inderdaad al genoeg. Je denkt erg zwart wit naar mijn mening.

En we zijn hier niet naief op dat vlak. Mensen worden vaak genoeg gewezen op te weinig te eten.

Je hoeft jezelf niet uit te leggen. De enige waar je verantwoording aan moet afleggen is aan jezelf ;)
pi_129234639
Jagar: het jurkje is absoluut niet mijn ding, maar hij staat jou goed :Y
pi_129235044
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is niet gezegd, zowel door Mo niet als door mij en anderen niet. Er zitten geen voedingsstoffen in die je lijf gezond houden. Wij hebben het advies gegeven de krentenbol te vervangen door iets met voedingsstoffen. Dat jij er iets anders uit leest zegt inderdaad al genoeg. Je denkt erg zwart wit naar mijn mening.

En we zijn hier niet naief op dat vlak. Mensen worden vaak genoeg gewezen op te weinig te eten.

Je hoeft jezelf niet uit te leggen. De enige waar je verantwoording aan moet afleggen is aan jezelf ;)
Dat. En als je alleen maar applausjes wilt, dan moet je op het libelleforum gaan posten ofzo. Hier wordt vanaf moment 1 opbouwende kritiek gegeven op lijstjes, dus ook als er in dat eerste lijstje dingen zitten die je met het oog op gezond en/of slanker eten beter kunt vervangen door iets anders. Waarom zouden we dat NIET zeggen in de eerste paar weken in plaats van meteen al zeggen dat iets niet de beste keus ooit is?

O+ krentenbollen O+ en nu ga ik er over ophouden, want ik krijg er alleen maar meer trek in :o :9
Ja doei.
  maandag 22 juli 2013 @ 22:18:07 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129235236
Yip beter dat dan dat je de hele tijd denkt geniaal awesome bezig te zijn en dat het dan toch niet zo goed blijkt te zijn (lees: 'niet zo goed', =/= 'rampzalig' :+ ). Is ook demoraliserend! En tips zijn toch fijn? *O*
pi_129235248
Er zitten niet 0 voedingsstoffen in krentenbollen hoor :o :')!!

Niet zo overdrijven :s)
  maandag 22 juli 2013 @ 22:24:27 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129235454
Ik heb krentenbollen in de vriezert!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129235539
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:18 schreef Probability het volgende:

True! Er zitten wat krentjes in :9
  maandag 22 juli 2013 @ 22:26:26 #101
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129235543
quote:

Weet ik, daarom 'niet zo goed', =/= 'rampzalig' :+ Het zijn gewoon tips, het is niet alsof ze tig snickers per dag eet, maar als het beter kan willen de meesten dat weten toch? :Y Daarom post men lijstjes veelal.

Je kunt natuurlijk ook lijstjes plaatsen met de disclaimer "Ik ben hier tevreden mee en post het slechts voor schouderklopjens" :+ </gechargeerdenbeetjeflauwmaarjesnapthetpunt>

Tldr: miscommunicatie :9

[ Bericht 2% gewijzigd door MariaEtcetera op 22-07-2013 22:39:59 ]
pi_129235748
Ik heb vanmiddag mijn computer per ongeluk laten vallen toen ik m op schoot had en ging verzitten :@ Hij leek ongedeerd, maar elke keer als ik bij Word iets anders doe dan typen gaat ie klagen, dan reageert ie niet en moet ik weer even 30 sec wachten tot ie verder gaat

/irritant :(
pi_129236702
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Weet ik, daarom 'niet zo goed', =/= 'rampzalig' :+ Het zijn gewoon tips, het is niet alsof ze tig snickers per dag eet, maar als het beter kan willen de meesten dat weten toch? :Y Daarom post men lijstjes veelal.

Je kunt natuurlijk ook lijstjes plaatsen met de disclaimer "Ik ben hier tevreden mee en post het slechts voor schouderklopjens" :+ </gechargeerdenbeetjeflauwmaarjesnapthetpunt>

Tldr: miscommunicatie :9
Haha, dat beweerde jij toch niet. Bedoelde jou niet ;)
pi_129237266
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:33 schreef Californium het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn computer per ongeluk laten vallen toen ik m op schoot had en ging verzitten :@ Hij leek ongedeerd, maar elke keer als ik bij Word iets anders doe dan typen gaat ie klagen, dan reageert ie niet en moet ik weer even 30 sec wachten tot ie verder gaat

/irritant :(
Heb je al een backup gemaakt? ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_129237363
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:17 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Heb je al een backup gemaakt? ;)
Slim! Maar dat duurt lang en mijn scriptie moet af zijn over 41 min :+
  maandag 22 juli 2013 @ 23:22:14 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129237445
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:02 schreef Probability het volgende:

[..]

Haha, dat beweerde jij toch niet. Bedoelde jou niet ;)
Ah oki! Ik interpreteerde de posts van veel anderen ook ongeveer zo namelijk :D Maar misschien las ik scheef :') :+
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:34:44 #107
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129240200
Heb het al eerder geschreven, masr ik snap de nieuwkomers wel een beetje.
Ben hier daardoor jammergenoeg zelf ook wat minder te vinden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:37:20 #108
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129240278
quote:

En dit. Ondanks dat rozijnen en krenten veel suiker bevatten, vallen ze volgens mij nog steeds in de cstegorie gezonde voedingsstoffen. Je moet er geen kilos van eten, maar dat moet je van noten, avocados, appels, speltbrood, etc ook niet.
Volgens mij houden ze je cholesterol laag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tinkepink op 23-07-2013 01:02:34 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 05:16:41 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129243497
Kwark,vla en verse kersen.... NOM
pi_129243500
Lekker uniek!
/draait nog een keer om.
pi_129243582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 00:34 schreef Tinkepink het volgende:
Heb het al eerder geschreven, masr ik snap de nieuwkomers wel een beetje.
Ben hier daardoor jammergenoeg zelf ook wat minder te vinden.
Jep..
  dinsdag 23 juli 2013 @ 07:16:44 #112
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129243774
Goeiemorgen :W

*zweet*. Lekker hardgelopen, ik begin er warempel in te geloven dat ik over een tijdje weer op 5 km zit :o

S: 8 x 1 min. hardlopen, afgewisseld met 8 x 1 min. wandelen
O: volle Franse kwark met walnoten, honing en havermout
T: appel
L: bth pindakaas, bth hummus
T: kwark ananas
D: volkoren spaghetti, gehakt, groenten

Verder een paar dropjes en veel water.
And eternity in an hour.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 07:21:37 #113
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129243814
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:19 schreef Californium het volgende:

[..]

Slim! Maar dat duurt lang en mijn scriptie moet af zijn over 41 min :+
Hoop dat je wel je scriptie even extern hebt opgeslagen :P
And eternity in an hour.
pi_129243995
mogguh! Lekker geslapen O+

Hoewel het weinig slechter kon dan die 4,5 uur van gister :X
pi_129244130
Ik heb al 2 nachten brak geslapen, maar mijn hoofdpijn is wel een beetje weg.

En dan ga ik nu pannekoekjes maken van ei en banaan en havermout en boekweit.
Even een recept vinden. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_129244335
Mogge.

Was m'n nest niet uit te rammen vanmorgen :')

Lijstje van vandaag:

O - Griekse yoghurt, lijnzaad, blauwe bessen, pindakaas, drupje ahornsiroop
L - 3 speltbth. 1 hummus, 1 tonijn, 1 kaas. Tomaat en komkommer.
T - 25 gram amandelen
D - gestoofde aubergine, tomaat, paprika, makreel
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_129244583
mogge! de wekker ging, toen dacht ik nog even blijven liggen, en toen kon ik niet meer slapen. Maar een half uur gesport, en nu zo naar het werk.

Ik ben het ook met Tink en mevrouwpuff eens. Ik vind dat er hier de laatste tijd redelijk zwart wit over eten gedacht wordt, iedereen moet maar bekers kwark, speltbrood en zo weinig mogelijk koolhydraten eten, en elke nieuwkomer wordt in 1x behoorlijk bekritiseerd. T gaat net wat te heftig. Gezond eten kan in verschillende gradadaties, en dat is voor iedereen anders. Ik zou het niet vol kunnen houden, zoals An eet, bijvoorbeeld. (Hou ik op dit moment niets vol en moet ik er gewoon 10 kilo vanaf, daar niet van)...
pi_129244638
Ik zie in heel veel van die posts waar mensen juist over vallen, dat de mensen die advies geven heel erg hun best doen om dingen te nuanceren maar het lijkt alsof men daar overheenleest en ziet wat men wil zien.

Volgens mij doe je daar niet zoveel aan.
pi_129244660
Jagar, 10 kilo? Op die foto zag je er niet uit dat er makkelijk 10 kilo af kan :P

Planning:
O: biogarde met 3 abrikozen en geschaafde amandel
T: 3 wortels, banaan
S: RPM
L: bruin broodje kip of ham, beker karnemelk
T: radijs
B: 40 minuten fietsen
D: ? heb nog broccoli, denk dat met pasta en wat uitgebakken chorizo & pijnboompitjes
pi_129244998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:51 schreef Perruche het volgende:
Jagar, 10 kilo? Op die foto zag je er niet uit dat er makkelijk 10 kilo af kan :P

Planning:
O: biogarde met 3 abrikozen en geschaafde amandel
T: 3 wortels, banaan
S: RPM
L: bruin broodje kip of ham, beker karnemelk
T: radijs
B: 40 minuten fietsen
D: ? heb nog broccoli, denk dat met pasta en wat uitgebakken chorizo & pijnboompitjes
ik weeg 88 kilo nu, bij 1.88. Ik vind 78 kilo een mooi gewicht voor mij. Ik zweefde altijd rond de 85, maar ben dus net een beetje aangekomen...

@ Aurum, ook daar ben ik het mee eens, de newbies hebben vaak lange tenen...Tis maar lastig, dingen op een juiste manier brengen en nemen...
pi_129245068
Ik ben nu 71 ofzo bij 1.72 maar wel meer spier dan voorheen.... wil graag minder dikke bovenbenen :'). Ga vanmiddag een afsrpaak maken met een intructeur voor na de vakantie denk ik, dan wil ik me wat meer gaan richten op "losse" fitness ipv lesjes.
pi_129245134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:20 schreef Perruche het volgende:
Ik ben nu 71 ofzo bij 1.72 maar wel meer spier dan voorheen.... wil graag minder dikke bovenbenen :'). Ga vanmiddag een afsrpaak maken met een intructeur voor na de vakantie denk ik, dan wil ik me wat meer gaan richten op "losse" fitness ipv lesjes.
ik wil van m'n buik af. De rest zou allemaal zo mogen blijven (ok, er kan ook wel wat af), maar ik heb echt een hangbuikje. t staat lelijk in zoveel dingen...

Ach ja...
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2013 @ 09:33:21 #123
70532 loveli
N
pi_129245281
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik wil van m'n buik af. De rest zou allemaal zo mogen blijven (ok, er kan ook wel wat af), maar ik heb echt een hangbuikje. t staat lelijk in zoveel dingen...

Ach ja...
Hoe graag wil je 'em eraf? Voor de rest redelijk tevreden zijn heeft een nadeel, het hoeft eigenlijk niet zo nodig. En met je lengte valt een buikje minder snel op.
Een keer de knop echt omzetten - tijdje fanatiek sporten, heel bewust eten en geen lekkere dingen, buikje wegwerken. Zou dat wat zijn?
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2013 @ 09:35:07 #124
70532 loveli
N
pi_129245315
Disclaimer: gebaseerd op geheugen van 3 jaar geleden toen ik nog lijstjes las.
crap in = crap out
pi_129245376
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:33 schreef loveli het volgende:

Een keer de knop echt omzetten - tijdje fanatiek sporten, heel bewust eten en geen lekkere dingen, buikje wegwerken. Zou dat wat zijn?
Hey loveli heb jij ook ruggegraten in de aanbieding toevallig? Die kan ik wel 1 gebruiken :')
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2013 @ 09:39:42 #126
70532 loveli
N
pi_129245407
Koffie met slagroom en een pot B&J. Zou je denken?
crap in = crap out
pi_129245415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:39 schreef loveli het volgende:
Koffie met slagroom en een pot B&J. Zou je denken?
Ja ik dacht als jij hem toch niet gebruikt....
pi_129245476
Hebben ze bij de Blokker van die grote glazen kannen? Ja toch?
pi_129245482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:43 schreef V1z0R het volgende:
Hebben ze bij de Blokker van die grote glazen kannen? Ja toch?
ja! heb ik ook, met blauwe deksel.
pi_129245586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:35 schreef loveli het volgende:
Disclaimer: gebaseerd op geheugen van 3 jaar geleden toen ik nog lijstjes las.
en toen ik nog lijstjes postte.

Ik merk dat ik echt niet tevreden ben met m'n lijf. Maar, ik heb het doorzettingsvermogen van een *insert iets met weinig doorzettingsvermogen*, en dat maakt het lastig.

Ik heb nog geen sport gevonden die ik leuk vind, dat speelt ook een rol, en ik vind eten en eten koken veel te leuk. Ik moet inderdaad die knop vinden, en ik kan hem ook wel voor een tijdje vinden, maar daarna raak ik de weg weer kwijt. Maar, inderdaad. Het is een kwestie van er wat aan doen, en niet alleen maar erover lullen...
pi_129245667
beginnen met goed voornemen:

S: half uur cardio workout voor de kinect, ik zweette flink
O: 3 zuurdezemboterhammen met hagelslag, koffie met melk.
T: nog even kijken in de super
L: couscoussalade met kruiden, pistachio en ui, gegrilde courgette en ik denk een stukje kip
T: yoghurt met wat muesli
B: half uur fietsen
D: nog geen idee, wellicht mosterdsoep met wat spekjes, of rösti met appelmoes
T: fruit

Dit is het beste lijstje van de afgelopen tijd. Gister was het zo:
O: 3 zuurdezemboterhammen met hagelslag, koffie met melk
T: 100 gram snoepjes
L: volkorenbrood met hummus, baba ganoush en fetadip, wortelen en een halve komkommer (alles dippen in de hummus, bg en fetadip)
T: 4 koekjes
D: gegrilde courgette, couscoussalade en grilkaas
T: glas witte wijn.
pi_129245668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en toen ik nog lijstjes postte.

Ik merk dat ik echt niet tevreden ben met m'n lijf. Maar, ik heb het doorzettingsvermogen van een *insert iets met weinig doorzettingsvermogen*, en dat maakt het lastig.

Ik heb nog geen sport gevonden die ik leuk vind, dat speelt ook een rol, en ik vind eten en eten koken veel te leuk. Ik moet inderdaad die knop vinden, en ik kan hem ook wel voor een tijdje vinden, maar daarna raak ik de weg weer kwijt. Maar, inderdaad. Het is een kwestie van er wat aan doen, en niet alleen maar erover lullen...
Je was een tijdje helemaal dol van volleybal, dat wilde je weer oppakken in Zweden, maar daar is het niet meer van gekomen?

Ik merk dat ik altijd gezonder ga leven als het 1) mooi weer is (want buiten en dan vooral zin in hartig/fruit/salades) en 2) ik actief bezig ben. Nu fietsen naar mn stage/werk (50 min/30 min enkele reis) zorgt ervoor dat ik in een mindset kom waarin het 'zonde' is om bijzonder crap te eten, want dan lijkt alle moeite voor niets.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_129245705
Ja, volleybal is nog steeds m'n lievelingssport. Maar, als ik dat hier weer op het zelfde niveau wil spelen betekent dat 2x 2.5 uur per week trainen, en op zaterdag wedstrijden spelen door het hele land. Dat kost zoveel tijd en dat wil ik er niet in investeren. En op een lager niveau spelen is gewoon niet leuk..
pi_129245825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja! heb ik ook, met blauwe deksel.
Ga ik daar even langs vanmiddag, kan daarnaast ook wel een nieuw messenset gebruiken namelijk.
Wat extra bewaarbakjes bij de action weg...

Dan vanavond maar weer eens een lekkere spinaziesalade maken en paar kannen ijsthee of iets anders met fruit. Zag ook dat bosui bij Deka in de aanbieding was dus als ik toch bezig ben kan ik ook wel kom salsa maken :9
pi_129245898
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, volleybal is nog steeds m'n lievelingssport. Maar, als ik dat hier weer op het zelfde niveau wil spelen betekent dat 2x 2.5 uur per week trainen, en op zaterdag wedstrijden spelen door het hele land. Dat kost zoveel tijd en dat wil ik er niet in investeren. En op een lager niveau spelen is gewoon niet leuk..
Oh dat klinkt pijnlijk bekend (ooit fanatiek een vechtsport gedaan, en op een lager pitje meedoen is gewoon niet leuk omdat je je dan heel erg beperkt en gefrustreerd voelt). Wat is het dat volleybal leuk maakt voor jou? Want anders zou je een sport als handbal of korfbal kunnen overwegen, waar je nog geen ervaring mee hebt dus niet meteen op het hoogste niveau kan/wil spelen (en het dus recreatief kan blijven).
pi_129245948
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:05 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh dat klinkt pijnlijk bekend (ooit fanatiek een vechtsport gedaan, en op een lager pitje meedoen is gewoon niet leuk omdat je je dan heel erg beperkt en gefrustreerd voelt). Wat is het dat volleybal leuk maakt voor jou? Want anders zou je een sport als handbal of korfbal kunnen overwegen, waar je nog geen ervaring mee hebt dus niet meteen op het hoogste niveau kan/wil spelen (en het dus recreatief kan blijven).
ja, dat is lastig. Wat volleybal leuk maakte was dat ik er redelijk goed in was. Ik moet gewoon rustig blijven hardlopen en sporten voor de kinect, welicht dat ik de lol er nog wel eens van inzie. Eigenlijk ben ik gewoon liever lui dan moe...
pi_129246523
Dan ga je toch gewoon gezellig wandelen met de Duitser als sport? Uiteindelijk is iedere vorm van beweging goed. :)

Ik voel me vandaag uitermate lamlendig. Gister de halve dag met hoofdpijn rondgelopen, slecht geslapen, wakker worden met hoofdpijn en gewoon algehele malaise.
Straks maar lekker met een enorme salade lunchen. Kijken of groenvoer het goed doet vandaag.
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:36:17 #138
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_129246580
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:50 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zie in heel veel van die posts waar mensen juist over vallen, dat de mensen die advies geven heel erg hun best doen om dingen te nuanceren maar het lijkt alsof men daar overheenleest en ziet wat men wil zien.

Volgens mij doe je daar niet zoveel aan.
Eensch met Aurum! :Y Ik eet verre van perfect zelf, maar weet wel graag wat goed en minder goed is. En daar is het topic ook voor geloof ik. Meningen kunnen verschillen over hoe streng je moet zijn voor een normaal/gezond eetpatroon en meningen kunnen zelfs verschillen over 'feiten' m.b.t. voeding, maar het lijkt me juist een van de meerwaardes van het topic dat je van elkaar kunt leren (en naar wens kunt 'discarden' wat niet bij je past :P).

Bla.
pi_129246671
Ik ben bang dat ik m moet laten gaan. Nadat ik gister alles heb afgemaakt en verzonden, heb ik m maar laten slapen in de hoop dat hij vandaag beter zou zijn. Hij wordt nog wel wakker, maar het is niet meer dan een knipperend lampje. Het is een kasplantje geworden. Ik ga nog een aantal reanimatie pogingen doen, maar ik ben bang dat het niet mag gaan baten. ;( r.i.p.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:43:03 #140
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129246740
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:39 schreef Californium het volgende:
Ik ben bang dat ik m moet laten gaan. Nadat ik gister alles heb afgemaakt en verzonden, heb ik m maar laten slapen in de hoop dat hij vandaag beter zou zijn. Hij wordt nog wel wakker, maar het is niet meer dan een knipperend lampje. Het is een kasplantje geworden. Ik ga nog een aantal reanimatie pogingen doen, maar ik ben bang dat het niet mag gaan baten. ;( r.i.p.
Jezus schrok me wild tot ik doorhad waar het over ging :')
And eternity in an hour.
pi_129246801
Ik zou er ff een expert naar laten kijken Californium, wie weet is er nog een medicijn voor m :P

Was staat aan, keuken schoon, gestofzuigd (blijf t een raar woord vinden), nu nog koffer inpakken en laatste dingen inpakken en dan morgen lekker paar dagen weg *O*
pi_129246805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dan ga je toch gewoon gezellig wandelen met de Duitser als sport? Uiteindelijk is iedere vorm van beweging goed. :)

Ik voel me vandaag uitermate lamlendig. Gister de halve dag met hoofdpijn rondgelopen, slecht geslapen, wakker worden met hoofdpijn en gewoon algehele malaise.
Straks maar lekker met een enorme salade lunchen. Kijken of groenvoer het goed doet vandaag.
en genoeg water drinken!

Ik wandel zo om de dag naar het werk, iets meer dan 5 km heen en terug.... audioboek op, en gaan. ..Maar, inderdaad, kan nog wel wat meer gaan lopen!
pi_129246961
:D @ Dido

Ik ga er zeker nog even door een vriend naar laten kijken die er verstand van heeft, inmiddels staat er een pijl van de muis op het beeldscherm, al bijna 10 min :')
pi_129247308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en genoeg water drinken!

Ik wandel zo om de dag naar het werk, iets meer dan 5 km heen en terug.... audioboek op, en gaan. ..Maar, inderdaad, kan nog wel wat meer gaan lopen!
Ik drink me suf, dus dat zit wel goed. :D

Gewoon lekker 's avonds na het eten een rondje wandelen, helpt bij mij ook tegen gesnaai. :)
Doe wat je niet durft.
pi_129247452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik drink me suf, dus dat zit wel goed. :D

Gewoon lekker 's avonds na het eten een rondje wandelen, helpt bij mij ook tegen gesnaai. :)
Maar, met het oog op de toekomst (lees: heel erg veel winter in Zweden), is het misschien handig om óók een leuke vorm van beweging binnen te vinden. Ik krijg het idee dat het daar het grootste deel van het jaar niet echt lekker wandelweer is, en dat houdt je dan toch binnen.

Props voor het 5 km naar je werk lopen trouwens. Ik zou het niet willen/kunnen :P.
pi_129247544
Ik had niet gedacht dat je 88 weegt jagar, je ziet er prima uit.
En veel plezier nallie!

Over de nieuwkomersdiscussie, soms is het lastig in te schatten hoe het overkomt. Maar het is niet de eerste die zich hier niet echt welkom voelt. C'est le ton qui fait la musique..
pi_129247696
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:12 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Maar, met het oog op de toekomst (lees: heel erg veel winter in Zweden), is het misschien handig om óók een leuke vorm van beweging binnen te vinden. Ik krijg het idee dat het daar het grootste deel van het jaar niet echt lekker wandelweer is, en dat houdt je dan toch binnen.

Props voor het 5 km naar je werk lopen trouwens. Ik zou het niet willen/kunnen :P.
5 km. heen en terug he, 2.5 elke kant op. 20 minuten lopen.

En in de winter wandelen vind ik ook niet zo erg. Maar, ik zou inderdaad graag een sport vinden die ik erg leuk vind, en denk dat dat lastig is.

@ 85mc, ik ben dan ook 1.88, dat scheelt ook.
pi_129247719
Is iets als langlaufen in de wintermaanden niet leuk/mogelijk? :@ lijkt mij echt tof.
Ja doei.
pi_129247753
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Is iets als langlaufen in de wintermaanden niet leuk/mogelijk? :@ lijkt mij echt tof.
ja, dat zou ik best willen leren. Ik wil deze winter ook veel schaatsen! Ik krijg al bijna zin in de winter!
pi_129247787
Mooie tochten maken enzo, en dan in de zomermaanden op peil houden met inline skaten/hardlopen.. Maargoed, dan moet je dat laatste ook maar leuk vinden :P
Ja doei.
pi_129248065
hardlopen doe ik wel, maar ik vind het echt saai. Skeeleren zijn de wegen hier echt te slecht voor.

Men, ik ben echt lastig! Maar, jullie zijn lief.... *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')