Misschien niet naar beneden, maar het kan zijn dat hij doorloopt naar de buren. De kat van mijn buurjongen stond soms ook opeens bij mij binnen, over het randje van het balkon gelopen, of zich ertussendoor gefrummeld.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:12 schreef -Jay-20- het volgende:
Dat beest springt echt niet van drie hoog naar beneden... Dat is meer jouw eigen perceptie.. Beetje sneu om met dit weer je ramen/deuren potdicht te houden... :/
In zo'n geval zou ik m'n kat in elk geval door een dierenarts na laten kijken.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:24 schreef YogaLove het volgende:
Mijn kat verloor eens zijn evenwicht toen hij bij het open dakraam klom en is toen naar beneden gevallen.
Ikschrok enorm en de kat ook. Die rende naar binnen en hij heeft 2 dagen in een hoekje op de overloop gelegen.
Dit dus, ik zou je balkon gewoon afzetten met speciaal net en lekker alles opengooienquote:Op zondag 21 juli 2013 19:47 schreef mvdejong het volgende:
Een kat overleeft zo'n val wel zonder significante schade, maar hoe krijg je beestje terug ? Doe het dus alleen als het beestje gechipt is.
En ja, vallen kan altijd gebeuren, bijv. als de kat zich iets te enthousiast omdraait naar een voorbijvliegende vogel.
het is al een aantal jaar terug, ik heb hem toen wel goed in de gaten gehouden maar t kwam snel weer goed. Was meer de schrik denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In zo'n geval zou ik m'n kat in elk geval door een dierenarts na laten kijken.
Ik weet niet hoe hoog jij woont maar ook bij een kleine val kan er iets breken of scheuren en bij een hogere val kunnen er ook organen een flinke klap krijgen.
Dit dus. Volgens mij is het ècht een sprookje dat een kat "altijd wel op z'n pootjes terecht komt".quote:Op zondag 21 juli 2013 20:15 schreef Oognip het volgende:
Ik woon in een flat op 2 hoog, de kat van mijn bovenburen is naar beneden geflikkerd en dat is niet goed afgelopen. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het wel goed komt, maar je balkon afzetten met een net.
Jup en dan baal je dat ze maar 9 levens hebbenquote:Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef Nemephis het volgende:
Zorg voor een goed net zodat je kat er niet af kan vallen.
Het gaat negen keer goed, maar die tiende keer niet..
Rot op. mongool..quote:Op zondag 21 juli 2013 23:10 schreef borbit het volgende:
Ik zou het risico gewoon nemen. Alles dicht is niet te doen met dit weer. En een nieuwe kat kun je vaak zelfs gratis van marktplaats afhalen. En een kitten heb je meestal al voor 10 euro ofzo, dat is nog super schattig ook.
vergeet je alleen alle andere kosten die er nog bijkomen, inentingen, ontworming, castratie, chippen..quote:Op zondag 21 juli 2013 23:10 schreef borbit het volgende:
Ik zou het risico gewoon nemen. Alles dicht is niet te doen met dit weer. En een nieuwe kat kun je vaak zelfs gratis van marktplaats afhalen. En een kitten heb je meestal al voor 10 euro ofzo, dat is nog super schattig ook.
quote:Op zondag 21 juli 2013 23:10 schreef borbit het volgende:
Ja als je een wat oudere kat neemt heeft ie dat vaak allemaal al. En echt nodig is het allemaal sowieso niet, in het wild heeft een kat ook geen chip.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
vergeet je alleen alle andere kosten die er nog bijkomen, inentingen, ontworming, castratie, chippen..
Gratis kitten van marktplaats kost je uiteindelijk ¤200-¤250
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |