abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129192622
Ik woon op 3 hoog. Nou is het behoorlijk warm dus wil de deuren tegen elkaar openzetten. Probleem is de kat. Iemand ervaring mee of dat een beetje kan? Als ik de ramen open zet springt ie altijd op het randje.
pi_129192773
Dat beest springt echt niet van drie hoog naar beneden... Dat is meer jouw eigen perceptie.. Beetje sneu om met dit weer je ramen/deuren potdicht te houden... :/
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  zondag 21 juli 2013 @ 19:16:13 #3
141854 John5
Coujonjeur
pi_129192867
Katten redden zich wel hoor, die hebben niet dezelfde aangeboren achterlijkheid als mensen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  Moderator zondag 21 juli 2013 @ 19:16:15 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_129192869
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:12 schreef -Jay-20- het volgende:
Dat beest springt echt niet van drie hoog naar beneden... Dat is meer jouw eigen perceptie.. Beetje sneu om met dit weer je ramen/deuren potdicht te houden... :/
Misschien niet naar beneden, maar het kan zijn dat hij doorloopt naar de buren. De kat van mijn buurjongen stond soms ook opeens bij mij binnen, over het randje van het balkon gelopen, of zich ertussendoor gefrummeld.

En met dit weer alles potdicht houden: volgens mij blijft het dan zelfs koeler dan als je alles openzet. Maar dat is off topic.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_129192967
Hij sprong laatst wel 4 meter naar beneden in blinde paniek door de schacht van de goederenlift. :P Nouja, zet de boel wel open.
  zondag 21 juli 2013 @ 19:21:44 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129193009
Ik woon hier 1 hoog en er is pas 1 keer een kat van me naar beneden gesprongen.
Die schrok van iets en sprong over de rand heen naar beneden, gelukkig had die verder niets.
Maar verder is het altijd wel goed gegaan, zitten wel op de rand (zo'n 10cm breed) en lopen ook over de rand maar hebben verder niet de neiging om naar beneden te springen.

Als een kat van 3 hoog zou vallen heb je wel een groter probleem, gebroken poot(/poten), gebroken heup/bekken en/of gebroken kaak moet je dan aan denken.
Maar je hebt bij oa. Zooplus ook speciale balkonnetten..
Zo'n net span je dan om je balkon en als de kat dan valt is het net er om 'm op te vangen/weerhouden van het vallen.

Ook voor ramen hebben ze speciale tralies zodat de kat niet klem kan komen te zitten of kan ontsnappen.
pi_129193101
Mijn kat verloor eens zijn evenwicht toen hij bij het open dakraam klom en is toen naar beneden gevallen.
Ikschrok enorm en de kat ook. Die rende naar binnen en hij heeft 2 dagen in een hoekje op de overloop gelegen. :{
  zondag 21 juli 2013 @ 19:28:18 #8
45 SiGNe
pi_129193214
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:24 schreef YogaLove het volgende:
Mijn kat verloor eens zijn evenwicht toen hij bij het open dakraam klom en is toen naar beneden gevallen.
Ikschrok enorm en de kat ook. Die rende naar binnen en hij heeft 2 dagen in een hoekje op de overloop gelegen. :{
In zo'n geval zou ik m'n kat in elk geval door een dierenarts na laten kijken.
Ik weet niet hoe hoog jij woont maar ook bij een kleine val kan er iets breken of scheuren en bij een hogere val kunnen er ook organen een flinke klap krijgen.
  zondag 21 juli 2013 @ 19:41:48 #9
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_129193635
Hier ook drie hoog en de kat springt, loopt en hangt vrolijk op de balkonrailing.
  zondag 21 juli 2013 @ 19:43:02 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129193678
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 21 juli 2013 @ 19:47:15 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_129193811
Een kat overleeft zo'n val wel zonder significante schade, maar hoe krijg je beestje terug ? Doe het dus alleen als het beestje gechipt is.

En ja, vallen kan altijd gebeuren, bijv. als de kat zich iets te enthousiast omdraait naar een voorbijvliegende vogel.

Wij hadden vroeger een kat die de mussen van de waslijnen haalde, maar met het klimmen van de jaren ging het mis. De eerste keer 12 meter ging zonder schade, de tweede keer nam hij een plastic plantenbak mee en spietste zichzelf tussen zijn achterpoten op een van de scherven. Het was niet diep genoeg voor serieuze schade, en verder had hij alleen een gebroken hoektand (handig bij het eten, die waren toch wel erg lang) en een geschaafd kinnetje. Hij besloot daarna wel om te stoppen met de jacht.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_129194554
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:47 schreef mvdejong het volgende:
Een kat overleeft zo'n val wel zonder significante schade, maar hoe krijg je beestje terug ? Doe het dus alleen als het beestje gechipt is.

En ja, vallen kan altijd gebeuren, bijv. als de kat zich iets te enthousiast omdraait naar een voorbijvliegende vogel.
Dit dus, ik zou je balkon gewoon afzetten met speciaal net en lekker alles opengooien :)
pi_129194696
Ik woon in een flat op 2 hoog, de kat van mijn bovenburen is naar beneden geflikkerd en dat is niet goed afgelopen. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het wel goed komt, maar je balkon afzetten met een net.
pi_129195537
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

In zo'n geval zou ik m'n kat in elk geval door een dierenarts na laten kijken.
Ik weet niet hoe hoog jij woont maar ook bij een kleine val kan er iets breken of scheuren en bij een hogere val kunnen er ook organen een flinke klap krijgen.
het is al een aantal jaar terug, ik heb hem toen wel goed in de gaten gehouden maar t kwam snel weer goed. Was meer de schrik denk ik.
Ik woon in een maisonnette op 1 en 2 hoog dus eigenlijk zo hoog als een gewoon dakraam. Moet er wel bij zeggen dat beneden een tuin is met een flinke laag klimop die over de grond heen groeit, dus wel een zachte landing opzich
  zondag 21 juli 2013 @ 21:31:30 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_129197998
Hier alle ramen open en poes slaapt het liefst opbuitenrandje van vensterbank op drie hoog ;)
Hele nacht lang en overdag als oud wijf op twee hoog op vensterbank zitten an de buitenzijde uiteraard en naar buiten kijken 8-)
  zondag 21 juli 2013 @ 21:46:01 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129198750
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:15 schreef Oognip het volgende:
Ik woon in een flat op 2 hoog, de kat van mijn bovenburen is naar beneden geflikkerd en dat is niet goed afgelopen. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het wel goed komt, maar je balkon afzetten met een net.
Dit dus. Volgens mij is het ècht een sprookje dat een kat "altijd wel op z'n pootjes terecht komt".
Vaak wel, maar dus niet "altijd"... :{

Dus, TS, afzetten met een net, inderdaad!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129201233
Mensen die denken dat katten niet van het balkon vallen cq springen en/of denken dat katten die van het balkon vallen/springen niet gewond raken weten gewoon niet beter.

Ik kan zó vijf katten opnoemen die gevallen of gesprongen zijn, met meer sleche uitkomsten dan goede.

- opvangkat van mij is op z'n nieuwe adres van het balkon gevallen omdat hij schrok van een toeterende auto. Resultaat; kat vermist.

- kat van de bovenbuurman bij ons eerste appartement is ooit zowat op mijn hoofd gevallen vanaf 1 hoog. Resultaat; gelukkig alleen een geknakt ego.

- kat van bovenburen bij ons tweede appartement is van vijf hoog gevallen. Resultaat; paar kleine verwondingen maar niks ernstigs.

- kat van een kennis is van 1 hoog gesprongen. Resultaat; gebroken kaak, gebroken poot, meerdere operaties, maar dan twee maanden benchrust, hoge dierenartsrekening.

- gisteren is de kat van een FOK!ker van 4 hoog van het balkon gevallen. Resultaat; gebroken kaak.

Toen wij nog op een appartement woonden met balkon hebben we de boel tot boven aan toe afgezet (kan helaas niet bij elk soort balkon), dat was heerlijk, je zag er niet zoveel van, we konden gewoon de hele zomer de deuren open laten staan en de katten bleven heel. Ik heb een Somali, die zijn er berucht om dat ze denken dat ze overal wel even vanaf kunnen springen, een aantal familieleden van hem hebben op die manier al botbreuken opgelopen dus ik was al gewaarschuwd ;)
pi_129201433
Zorg voor een goed net zodat je kat er niet af kan vallen.

Het gaat negen keer goed, maar die tiende keer niet..
  zondag 21 juli 2013 @ 23:04:25 #19
45 SiGNe
pi_129202908
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef Nemephis het volgende:
Zorg voor een goed net zodat je kat er niet af kan vallen.

Het gaat negen keer goed, maar die tiende keer niet..
Jup en dan baal je dat ze maar 9 levens hebben
  zondag 21 juli 2013 @ 23:10:01 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_129203224
Ga ergens anders trollen.

[ Bericht 89% gewijzigd door HetKlusKonijn op 22-07-2013 11:49:27 ]
  zondag 21 juli 2013 @ 23:11:04 #21
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_129203272
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:10 schreef borbit het volgende:
Ik zou het risico gewoon nemen. Alles dicht is niet te doen met dit weer. En een nieuwe kat kun je vaak zelfs gratis van marktplaats afhalen. En een kitten heb je meestal al voor 10 euro ofzo, dat is nog super schattig ook.
Rot op. mongool..
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 21 juli 2013 @ 23:25:00 #22
45 SiGNe
pi_129203885
quote:
Ik zou het risico gewoon nemen. Alles dicht is niet te doen met dit weer. En een nieuwe kat kun je vaak zelfs gratis van marktplaats afhalen. En een kitten heb je meestal al voor 10 euro ofzo, dat is nog super schattig ook.
vergeet je alleen alle andere kosten die er nog bijkomen, inentingen, ontworming, castratie, chippen..
Gratis kitten van marktplaats kost je uiteindelijk ¤200-¤250
pi_129204534
quote:
:')
  maandag 22 juli 2013 @ 00:26:18 #24
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_129206094
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

vergeet je alleen alle andere kosten die er nog bijkomen, inentingen, ontworming, castratie, chippen..
Gratis kitten van marktplaats kost je uiteindelijk ¤200-¤250
Ja als je een wat oudere kat neemt heeft ie dat vaak allemaal al. En echt nodig is het allemaal sowieso niet, in het wild heeft een kat ook geen chip.
pi_129211955
Een net!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn katten zouden geeneens op het balkon mogen komen als we er geeneen hadden.
Sorry hoor, maar jij neemt een kat dus je bent ook verantwoordelijk voor zijn welzijn, en daar moet je nou eenmaal geld en moeite in steken.
Trouwens zo duur is een net helemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')