abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juli 2013 @ 21:44:25 #201
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129167690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:26 schreef erodome het volgende:

[..]

??????????????????
Wat een onzin....
http://paraglider.hubpages.com/hub/Gulf_States_Working
You cannot leave the country without an exit visa issued by your employer/sponsor. (This varies from country to country).
En die is link.

En een collega die in de jaren 90 in Iran werkte bij het bouwen van een chemical plant was er beroerd aan toe. De fabriek moest werkend draaien. Zo niet kwam ook hij zelfs niet van het terrein af. Omheind en bewaakt door militairen. Bezint er ge begint.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:09:29 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129168710
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

In Nederland is het ook zo. Als je iemand ergens van beschuldigt moet je bewijs leveren. Anders is het meineed.
Nee, meineed is als je bewezen gelogen hebt, een beschuldiging niet kunnen bewijzen is iets anders dan bewezen liegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:29:26 #203
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129169497
Zedenzaken liggen vaak gevoelig en moeilijk. Hier in Nederland komen de meeste justitiële dwalingen voor rekening van zedenzaken omdat bepaalde figuren dit aanpakken om iemand het leven op de kop te zetten of op basis van verhalen van kinderen die vertellen dat ze met 'papa onder de douche zijn geweest', waarna de ouder gaat doorvragen en op een gegeven moment is die ouder er zo van overtuigd dat het 'zo gebeurd moet zijn, dat er aangifte wordt gedaan'. Zelfs als later blijkt dat er niks gebeurd is, is je leven naar de mallemoeren omdat mensen denken 'waar rook is is vuur'. Door dit soort misbruik en/of misverstanden zijn zedenzaken een van de moeilijkste strafzaken die er zijn, want het kan net zo goed zijn dat het wel gebeurd is en dan voel je je als slachtoffer niet serieus genomen en gefrustreerd. Het is moeilijk om bewijs te verzamelen omdat je geen getuigen hebt in tegenstelling tot geweldsdelicten waar er vaak wel mensen zijn die het ene en andere gezien en/of gehoord hebben. Hier in Europa ben je vaak de sjaak als een vrouw je aanklaagt voor ongewenste intimiteiten of binnen dringen! Dan moet jij als man het tegendeel proberen te bewijzen en word je een tijdlang vastgehouden. Bekende justitiële dwalingen zijn het Schiedammer Parkmoord en Opa Donker. Je onder gaat als verdachte van een zedenzaak vaak vele indringende verhoren waarbij het soms voorkomt dat de verhoorders je dermate proberen te sturen dat je tot een voor hun gewenste antwoord komt. Vele opsporingsonderzoeken stonden in het verleden niet in het teken van onderzoeken hoe het is gelopen, maar om de verdachte te laten hangen! In Dubai daarentegen heeft de vrouw het heel moeilijk. Je bevind je op glad ijs als je er wat over gaat roepen zonder dat je kennis van zaken hebt. Wat wel enigszins discutabel is aan de wet in dat emiraat is dat er 4 mannen nodig zijn om een man voor verkrachting op te laten draaien. Niemand is verdacht tot het tegendeel bewezen is.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:37:06 #204
37769 erodome
Zweefteef
pi_129169800
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

http://paraglider.hubpages.com/hub/Gulf_States_Working
You cannot leave the country without an exit visa issued by your employer/sponsor. (This varies from country to country).
En die is link.

En een collega die in de jaren 90 in Iran werkte bij het bouwen van een chemical plant was er beroerd aan toe. De fabriek moest werkend draaien. Zo niet kwam ook hij zelfs niet van het terrein af. Omheind en bewaakt door militairen. Bezint er ge begint.
Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.

Iran en Dubai zijn 2 verschillende landen, dus om nu de ervaringen in de jaren '90 in Iran zo over te zetten op Dubai is misschien niet het beste idee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:45:06 #205
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129170144
Overigens vind ik zeker dat ze die wet moeten aanpassen. Wat meer objectiever. Nu is de vrouw veel te veel in het nadeel. Het moet gelijk getrokken worden! Niet zoals in het Westen, want dat gaat weer teveel de kant op van de vrouw, maar een middenweg, dat beide partijen gelijk staan tot schuld bewezen is.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:51:39 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129170473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.

Iran en Dubai zijn 2 verschillende landen, dus om nu de ervaringen in de jaren '90 in Iran zo over te zetten op Dubai is misschien niet het beste idee.
Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.
Of denk jij dat ze je goed betalen en je zonder dat de hap draait laten vertrekken als freelancer?
Natuurlijk als je man in dienst van een grote onderneming daar werkt is alles geregeld.
Maar ga je als freelancer onvoorbereid daar aan de slag kun je lelijk vallen.
pi_129170495
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, meineed is als je bewezen gelogen hebt, een beschuldiging niet kunnen bewijzen is iets anders dan bewezen liegen.
Waarschijnlijk is het in de ogen van de rechter bewezen dat ze loog. Geen idee, maar ze wordt niet zomaar van meineed beschuldigd.
pi_129170674
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.
Of denk jij dat ze je goed betalen en je zonder dat de hap draait laten vertrekken als freelancer?
Natuurlijk als je man in dienst van een grote onderneming daar werkt is alles geregeld.
Maar ga je als freelancer onvoorbereid daar aan de slag kun lelijk vallen.
Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.

Verder heb je er van alles tussen in. Maar als jij in die eerste groep zit heb je het echt gemaakt hoor. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:04:42 #209
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129171119
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.

Verder heb je er van alles tussen in. Maar als jij in die eerste groep zit heb je het echt gemaakt hoor. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
Zou kunnen. Maar schijnbaar had deze dame zich dan niet goed voorbereid. Het blijft oppassen in die contreien.
Dat je kunt staan en gaan waar je wilt zou ik toch maar goed oppassen. Deelnemen aan betogingen etc is er niet bij. Althans ik zou het risico niet nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cherna op 20-07-2013 23:46:54 ]
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:10:21 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_129171400
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar ga je als freelancer onvoorbereid daar aan de slag kun je lelijk vallen.
Mijn man wordt ingehuurd als klein bedrijfje om daar dingen te doen, hij wordt goed betaald en mag gewoon vertrekken zonder dat de hap draait op dat moment. Werkt niet bij/voor een grote onderneming. Hij mag zich daar overal vrij bewegen en weggaan wanneer hij maar wil.
Het stikt daar van de bedrijven in handen van westerlingen trouwens, daar heb je dat gezeur al helemaal niet.

Dat je geen geld krijgt als je werk niet naar afspraak(prut als dat jouw schuld niet is verder) is gedaan vind ik een heel ander verhaal als je mag niet vertrekken. Dat je niet getaald werd lag niet aan het land, maar aan het (duitse) bedrijf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:11:53 #211
37769 erodome
Zweefteef
pi_129171499
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

De indiers hebben het niet al te best, heb het al eerder in de topic gezegt, maar mijn man schrok daar best wel van, die worden gewoon gezien als een soort verkapte slaven. Moet ook wel zeggen dat het werk wat ze leveren nogal mwaw is, maar je mag ook niet teveel verwachten van mensen die uitgezogen worden en slecht behandeld worden.
pi_129171739
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Wat wel enigszins discutabel is aan de wet in dat emiraat is dat er 4 mannen nodig zijn om een man voor verkrachting op te laten draaien. Niemand is verdacht tot het tegendeel bewezen is.
O, je wordt al gestraft als er minder dan 4 mannelijke getuigen zijn. Het wordt pas juridisch verkrachting genoemd bij 4 mannelijke getuigen en dan krijg je ook de doodstraf.

Als de verkrachter overigens bewapend de vrouw dwingt tot een verkrachting, dan zijn al 2 mannelijke getuigen genoeg voor de doodstraf.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:18:36 #213
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129171836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn man wordt ingehuurd als klein bedrijfje om daar dingen te doen, hij wordt goed betaald en mag gewoon vertrekken zonder dat de hap draait op dat moment. Werkt niet bij/voor een grote onderneming.
Het stikt daar van de bedrijven in handen van westerlingen trouwens, daar heb je dat gezeur al helemaal niet.

Dat je geen geld krijgt als je werk niet naar afspraak(prut als dat jouw schuld niet is verder) is gedaan vind ik een heel ander verhaal als je mag niet vertrekken. Dat je niet getaald werd lag niet aan het land, maar aan het (duitse) bedrijf.
Ook bij uiteindelijke oplevering? Want daar draait het om. Het lag niet aan het Duits bedrijf(maar levering van equipment van derden). Maar goed dan gaat het ver van topic. En het is uiteindelijk prima verlopen daar niet van. Maar het had ook anders kunnen aflopen.
Ik heb wel geleerd dat je moet oppassen in die contreien. Mogelijk is er veel veranderd. Dat kan mogelijk zijn. Maar als ik het verhaal van deze dame volg dan heb ik het vermoeden van niet.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:34:40 #214
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129172570
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef erodome het volgende:
De indiers hebben het niet al te best, heb het al eerder in de topic gezegt, maar mijn man schrok daar best wel van, die worden gewoon gezien als een soort verkapte slaven
In Bahrein waren het de Filipino die als koelies werden ingezet. Dat alleen al zegt genoeg over dit soort landen.
Leuk om er geld te verdienen maar ik vertrouw ze voor geen cent in die regio.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:04:49 #215
37769 erodome
Zweefteef
pi_129173729
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook bij uiteindelijke oplevering? Want daar draait het om. Het lag niet aan het Duits bedrijf(maar levering van equipment van derden). Maar goed dan gaat het ver van topic. En het is uiteindelijk prima verlopen daar niet van. Maar het had ook anders kunnen aflopen.
Ik heb wel geleerd dat je moet oppassen in die contreien. Mogelijk is er veel veranderd. Dat kan mogelijk zijn. Maar als ik het verhaal van deze dame volg dan heb ik het vermoeden van niet.
Ja, ook bij uiteindelijke oplevering zal dat geen probleem zijn. En zover ik heb begrepen geld dat voor heel veel bedrijven zo, daarin zijn de tijden wel veranderd denk ik idd. Het zal er misschien vanaf hangen in welke branche je zit, maar er zitten daar echt veel mensen uit het westen, van degene die daar bedrijven runnen tot mensen die daar (tijdelijk) komen werken.
pi_129174019
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:37 schreef erodome het volgende:

Voor zover ik weet zitten er wel dat soort voorwaarden aan je werkvisum daar in Dubai. Je kan niet 'zomaar' weggaan en niet meer teruggekomen. Ik ken verschillende mensen die daar werkten en tegen hun baas zeidden 'ik ga op vakantie' en vervolgens kwamen ze niet meer terug en nu zijn ze gebanned om Dubai binnen te komen.
pi_129174203
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:11 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten er wel dat soort voorwaarden aan je werkvisum daar in Dubai. Je kan niet 'zomaar' weggaan en niet meer teruggekomen. Ik ken verschillende mensen die daar werkten en tegen hun baas zeidden 'ik ga op vakantie' en vervolgens kwamen ze niet meer terug en nu zijn ze gebanned om Dubai binnen te komen.
Voor zover ik weet heeft dat niks met het werkvisum te maken, maar de afspraken die je met het bedrijf maakt. Wanneer je naar een land als VAE of Qatar gaat heb je iemand nodig in dat land die verantwoordelijk voor jou wordt. En dat is waarom ze soms zo moeilijk doen.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:15:56 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129174232
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, ook bij uiteindelijke oplevering zal dat geen probleem zijn. En zover ik heb begrepen geld dat voor heel veel bedrijven zo, daarin zijn de tijden wel veranderd denk ik idd. Het zal er misschien vanaf hangen in welke branche je zit, maar er zitten daar echt veel mensen uit het westen, van degene die daar bedrijven runnen tot mensen die daar (tijdelijk) komen werken.
Maar hij zal toch op zijn minst goed voorbereid zijn. Althans mij werd destijds heel duidelijk gemaakt dat ik niet aan betogingen mocht meedoen. En mijn vrouw(destijds mijn vriendin) wilde ze liever niet laten overkomen(kon wel maar kreeg negatief advies).
Ook de Noorse dame is er schijnbaar nu achter gekomen dat je niet zomaar alles kunt ondernemen aldaar. Nogmaals tijden kunnen veranderd zijn maar vrijheden zoals wij die hier kennen is ondenkbaar.
En steeds vaker zie je nu dat Westerlingen zich vergissen in de cultuur van die landen.

Het zijn landen met twee gezichten.
pi_129175306
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Dat is precies ook waarom ik er niet kom.

Aan de ene kant heb ik medelijden met die Noorse vrouw en wil ik het gedrag van de autoriteiten scherp veroordelen. Aan de andere kant denk ik: hoe kun je zo dom zijn om naar zo'n land te gaan...
  zondag 21 juli 2013 @ 00:49:49 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129175720
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb ik medelijden met die Noorse vrouw en wil ik het gedrag van de autoriteiten scherp veroordelen. Aan de andere kant denk ik: hoe kun je zo dom zijn om naar zo'n land te gaan...
Je kunt er rustig komen. Maar wees voorbereid. Als je mijn link die ik eerder poste en dat is gewoon een simpele link die ik in twee minuten tevoorschijn tover met mijn slechte PC kunde dan zie je al dat drank nuttigen een gevaarlijke onderneming is.
En normaal gesproken word dat door je werkgever ook allemaal uitgelegd. Als freelancer en je gaat er plaatselijk aan de slag zul je dat allemaal zelf moeten uitzoeken.
pi_129175744
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij hebt de beslissing dus al genomen dat ze inderdaad verkracht is?
pi_129176175
quote:
12s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je kunt er rustig komen. Maar wees voorbereid. Als je mijn link die ik eerder poste en dat is gewoon een simpele link die ik in twee minuten tevoorschijn tover met mijn slechte PC kunde dan zie je al dat drank nuttigen een gevaarlijke onderneming is.
En normaal gesproken word dat door je werkgever ook allemaal uitgelegd. Als freelancer en je gaat er plaatselijk aan de slag zul je dat allemaal zelf moeten uitzoeken.
Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet. Word je verkracht door een paar mannen (wat op zich al erg genoeg is), krijg je ook nog de schuld in de schoenen geschoven. Het zijn barbaarse, primitieve taferelen. Als weldenkend mens moet je met een boog om zulke landen heen lopen.
pi_129176200
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja. En discussie hierover ga ik niet voeren, zeg ik op voorhand vast.
pi_129176231
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja. En discussie hierover ga ik niet voeren, zeg ik op voorhand vast.
Ok, lekker makkelijk. ;)
pi_129176335
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:03 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ok, lekker makkelijk. ;)
:W
  zondag 21 juli 2013 @ 01:07:33 #226
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129176400
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet. Word je verkracht door een paar mannen (wat op zich al erg genoeg is), krijg je ook nog de schuld in de schoenen geschoven. Het zijn barbaarse, primitieve taferelen. Als weldenkend mens moet je met een boog om zulke landen heen lopen.
Haar werd ook het drinken van alcohol en meineed ten laste gelegd volens het artikel. Tja ik haal er niet uit of zij nu schuldig is of niet. Maar drank nuttigen is daar een probleem, vooral als het teveel is. Maar goed die discussie wil je niet voeren. Maar dat begrijp ik. Er is namelijk geen zicht op de situatie schuldig ja of nee. Er is te weinig informatie beschikbaar.
  zondag 21 juli 2013 @ 05:31:49 #227
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_129179519
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Zedenzaken liggen vaak gevoelig en moeilijk. Hier in Nederland komen de meeste justitiële dwalingen voor rekening van zedenzaken omdat bepaalde figuren dit aanpakken om iemand het leven op de kop te zetten of op basis van verhalen van kinderen die vertellen dat ze met 'papa onder de douche zijn geweest', waarna de ouder gaat doorvragen en op een gegeven moment is die ouder er zo van overtuigd dat het 'zo gebeurd moet zijn, dat er aangifte wordt gedaan'. Zelfs als later blijkt dat er niks gebeurd is, is je leven naar de mallemoeren omdat mensen denken 'waar rook is is vuur'. Door dit soort misbruik en/of misverstanden zijn zedenzaken een van de moeilijkste strafzaken die er zijn, want het kan net zo goed zijn dat het wel gebeurd is en dan voel je je als slachtoffer niet serieus genomen en gefrustreerd. Het is moeilijk om bewijs te verzamelen omdat je geen getuigen hebt in tegenstelling tot geweldsdelicten waar er vaak wel mensen zijn die het ene en andere gezien en/of gehoord hebben. Hier in Europa ben je vaak de sjaak als een vrouw je aanklaagt voor ongewenste intimiteiten of binnen dringen! Dan moet jij als man het tegendeel proberen te bewijzen en word je een tijdlang vastgehouden. Bekende justitiële dwalingen zijn het Schiedammer Parkmoord en Opa Donker. Je onder gaat als verdachte van een zedenzaak vaak vele indringende verhoren waarbij het soms voorkomt dat de verhoorders je dermate proberen te sturen dat je tot een voor hun gewenste antwoord komt. Vele opsporingsonderzoeken stonden in het verleden niet in het teken van onderzoeken hoe het is gelopen, maar om de verdachte te laten hangen! In Dubai daarentegen heeft de vrouw het heel moeilijk. Je bevind je op glad ijs als je er wat over gaat roepen zonder dat je kennis van zaken hebt. Wat wel enigszins discutabel is aan de wet in dat emiraat is dat er 4 mannen nodig zijn om een man voor verkrachting op te laten draaien. Niemand is verdacht tot het tegendeel bewezen is.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen verdacht en veroordeeld. Bij een verdachte denkt men dat die persoon mogelijk een misdrijf heeft gepleegd, maar nog geen/niet genoeg bewijs om veroordeeld te worden. Verder is het zo dat je in Nederland als slachtoffer bewijs nodig hebt. Ook als het om verkrachting gaat. Maar goed, ik heb geen rechten gestudeerd. Alleen even gekeken.

Overigens vind ik het opvallend dat je het over vrouwen hebt i.p.v. slachtoffers. Mannen kunnen ook verkracht worden.
signatuurloos
  zondag 21 juli 2013 @ 10:24:26 #228
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_129180919
Altijd leuk dat gezeik op die landen, totdat we weer onze auto volgooien met Benzine.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:33:57 #229
37769 erodome
Zweefteef
pi_129181038
quote:
12s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar hij zal toch op zijn minst goed voorbereid zijn. Althans mij werd destijds heel duidelijk gemaakt dat ik niet aan betogingen mocht meedoen. En mijn vrouw(destijds mijn vriendin) wilde ze liever niet laten overkomen(kon wel maar kreeg negatief advies).
Ook de Noorse dame is er schijnbaar nu achter gekomen dat je niet zomaar alles kunt ondernemen aldaar. Nogmaals tijden kunnen veranderd zijn maar vrijheden zoals wij die hier kennen is ondenkbaar.
En steeds vaker zie je nu dat Westerlingen zich vergissen in de cultuur van die landen.

Het zijn landen met twee gezichten.
Er is wel wat uitgelegd, maar dat soort zaken zijn nogal logisch, je gaat niet tijdelijk ergens werken om dan je te bemoeien met het reilen en zeilen van dat land. Net als dat werd verteld dat je in de hotels waar mijn man zat geen vrouw anders dan je echtgenote mee naar je kamer mocht nemen(er zijn wel hotels e.d. waar dat wel mag, die worden dan ook stevig gebruikt voor buitenechtelijke seks).
Verder is het ook doodnormaal om je een beetje aan te passen aan het land, nu bv is het ramadan, dan ligt de boel behoorlijk op zijn gat en is het geen bal aan als je wat leuks wil doen.
Maar echt alles wat god heeft verboden gebeurd er en nog wel meer, heb je geld dan mag je heel erg veel.

Mijn man valt onder de sponser van het bedrijf waardoor hij ingehuurd is, maar heeft daar verder niets mee te maken, alles loopt via degene die dat bedrijf runnen, wat westerlingen zijn, die sponser bemoeit zich daar niet mee.

En zo zitten er echt heel veel mensen daar tijdelijk voor werk, die zo weg kunnen gaan. Het beeld wat jij schept herken ik niet van de werkomgevingen van mijn man, wel als je het hebt over de indiers e.d., voor hun gelden andere maatstaven.

Ik ben trouwens uitgenodigt om ook een keer mee te gaan, geen negatief advies, werd gezegd dat ik heerlijk kon shoppen en doen als hij aan het werk was. Wordt geheel en al als veilig gezien.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:35:34 #230
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  zondag 21 juli 2013 @ 10:38:30 #231
37769 erodome
Zweefteef
pi_129181103
quote:

[..]

Je vergeet even dat ook hij is veroordeeld he, hij heeft ook 13 maanden gekregen. Ze heeft dus niet de schuld in haar schoenen geschoven gekregen. Verkrachting is niet bewezen, buitenechtelijke seks is toegegeven en daar zijn ze beide voor gestraft.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:40:39 #232
37769 erodome
Zweefteef
pi_129181133
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze is verkracht, waarom zou je anders gelijk naar de lobby "vluchten" en gelijk de politie erbij halen.
Maar dat maakt niet dat het zomaar bewezen kan worden en dus bestraft kan worden, zo werkt het hier ook niet.

Wordt het wel bewezen omdat er sporen van verkrachting zijn of de situatie wat minder voor interpertatie vatbaar is dan hangt er voor de verkrachter wel een iets andere straf aan vast dan hier, waar men er met een vingertikje vanaf komt.
pi_129183597
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:24 schreef xzaz het volgende:
Altijd leuk dat gezeik op die landen, totdat we weer onze auto volgooien met Benzine.
Ik zou dat ook graag anders zien. Ik zou graag zien dat we onszelf minder afhankelijke maken van dat soort bananenrepublieken, zodat ze in hun eigen sop kunnen gaarkoken.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Je vergeet even dat ook hij is veroordeeld he, hij heeft ook 13 maanden gekregen. Ze heeft dus niet de schuld in haar schoenen geschoven gekregen. Verkrachting is niet bewezen, buitenechtelijke seks is toegegeven en daar zijn ze beide voor gestraft.
Je weet toch hoe de rechtspraak in zulke landen werkt? Je weet toch hoe het daar zit met de ongelijkheid tussen man en vrouw? Zo ja, waarom dan deze naïeve opmerkingen maken?

Zelfs in hetgeen waarvoor ze veroordeeld zijn, wordt de vrouw zwaarder gestraft dan de man. Dit nog los van de verkrachting.
pi_129183842
quote:

[..]

Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet.
Je bent er zelf geweest of baseer je je nu alleen op wat horrorverhalen uit het nieuws?
pi_129183950
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent er zelf geweest of baseer je je nu alleen op wat horrorverhalen uit het nieuws?
Als je mijn posts beter las, had je dit niet hoeven vragen. :W
pi_129183963
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je mijn posts beter las, had je dit niet hoeven vragen. :W
Dat laatste dus.
pi_129184055
quote:
9s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat laatste dus.
Precies, want ik kom sowieso niet in landen waar de islam tot wet is verheven. En wat jij "horrornieuws" noemt, alsof het sprookjes of verzinsels zijn, zie ik toch als realistische gebeurtenissen. Je ziet wat jou als vrouw kan overkomen als je daar heen gaat. Verkracht worden en dan ook nog zelf worden bestraft.
pi_129184060
Dus feitelijk kunnen ongetrouwde mannen daar maar verkrachten wie ze willen? Zolang het maar geen groepsverkrachting is en de andere 4 mannen last van hun geweten krijgen en je er bij naaien that is.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:17:27 #239
37769 erodome
Zweefteef
pi_129184071
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou dat ook graag anders zien. Ik zou graag zien dat we onszelf minder afhankelijke maken van dat soort bananenrepublieken, zodat ze in hun eigen sop kunnen gaarkoken.

[..]

Je weet toch hoe de rechtspraak in zulke landen werkt? Je weet toch hoe het daar zit met de ongelijkheid tussen man en vrouw? Zo ja, waarom dan deze naïeve opmerkingen maken?

Zelfs in hetgeen waarvoor ze veroordeeld zijn, wordt de vrouw zwaarder gestraft dan de man. Dit nog los van de verkrachting.
Ik weet een beetje hoe de rechtspraak daar werkt, weet jij het ook, of neem je aan dat het zo en zo werkt?

Ze heeft 16 maanden gekregen voor seks buiten het huwelijk en drank(misschien ook voor meineed). Dat omdat ze gelijk onderzocht is en er ook bloed is afgenomen, dus iig 2 strafbare feiten, seks zonder huwelijk en drank. Het is dus niet zozeer zo dat zij meer straf krijgt voor hetzelfde vergrijp, er zijn 2 vergrijpen, waarbij het van mijn kant een aanname is dat er bij de man in kwestie geen of pas later een bloedtest is gedaan, wat voor hem dus maar 1 vergrijp betekend.
pi_129184088
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies, want ik kom sowieso niet in landen waar de islam tot wet is verheven. En wat jij "horrornieuws" noemt, alsof het sprookjes of verzinsels zijn, zie ik toch als realistische gebeurtenissen. Je ziet wat jou als vrouw kan overkomen als je daar heen gaat. Verkracht worden en dan ook nog zelf worden bestraft.
Verkracht worden staat dan ook steevast bij iedere vakantie in de planning als daguitje.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:19:48 #241
37769 erodome
Zweefteef
pi_129184127
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:16 schreef VacaLoca het volgende:
Dus feitelijk kunnen ongetrouwde mannen daar maar verkrachten wie ze willen? Zolang het maar geen groepsverkrachting is en de andere 4 mannen last van hun geweten krijgen en je er bij naaien that is.
Nee, want als verkrachting niet bewezen wordt wordt de man in kwestie ook bestraft voor buitenechtelijke seks, wat eenzelfde straf oplevert als die de vrouw krijgt.(de man in dit verhaal heeft 13 maanden aan zijn broek gekregen).

Daarbij hangt het niet alleen op 4 getuigen, ook medisch onderzoek wordt dus gedaan en er wordt ook naar de situatie gekeken. Als verkrachting wel aannemelijk wordt gemaakt is de straf daar een hele serieuse, een heel stuk zwaarder als hier.
pi_129184185
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verkracht worden staat dan ook steevast bij iedere vakantie in de planning als daguitje.
De essentie ontgaat je (weer eens) pijnlijk. Overal kun je slachtoffer van verkrachting of (fysiek) geweld worden; dat valt dus nooit uit te sluiten. Het verschil is alleen dat je bij ons de wet aan jouw kant hebt staan. In die landen is de wet ook nog eens je vijand. En dan zullen we het verder nog niet hebben over cultuurverschillen in het gedrag van mannen, want tja... die hun beeld van wat wel en niet mag is ook nét even een tikje verknipter dan bij mannen in de beschaafde wereld.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:27:49 #243
37769 erodome
Zweefteef
pi_129184283
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De essentie ontgaat je (weer eens) pijnlijk. Overal kun je slachtoffer van verkrachting of (fysiek) geweld worden; dat valt dus nooit uit te sluiten. Het verschil is alleen dat je bij ons de wet aan jouw kant hebt staan. In die landen is de wet ook nog eens je vijand. En dan zullen we het verder nog niet hebben over cultuurverschillen in het gedrag van mannen, want tja... die hun beeld van wat wel en niet mag is ook nét even een tikje verknipter dan bij mannen in de beschaafde wereld.
De wet staat aan je kant hier???????? Zonder bewijs??????

Als je hier dronken met iemand meegaat en in je slaap verkracht wordt heb je ook weinig poot om op te staan om je recht te halen. Daterape's zijn erg moeilijk te bewijzen, ook hier zetten ze een man niet zomaar achter slot en grendel omdat een vrouw beweert dat ze verkracht is, hoe waar dat ook is soms.
Als er geen sporen van geweld zijn, als de situatie zo is dat je zelf mee bent gegaan en bij iemand bent gaan slapen terwijl je stomdronken was dan heb je ook hier een probleem.

Het enige verschil is dan dat zowel de vrouw als de man niet gestraft worden voor buitenechtelijke seks. Oh ja en dat als verkrachting wel aannemelijk gemaakt kan worden dat de man daar wel een echte serieuse straf krijgt en niet een voorwaardelijk strafje of heel misschien in een extreem geval een jaar of 3.
pi_129184315
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De essentie ontgaat je (weer eens) pijnlijk. Overal kun je slachtoffer van verkrachting of (fysiek) geweld worden; dat valt dus nooit uit te sluiten. Het verschil is alleen dat je bij ons de wet aan jouw kant hebt staan. In die landen is de wet ook nog eens je vijand.
Elfletterig die zegt dat de wet hier je vriend is. Die gaan we onthouden.
pi_129184355
quote:
9s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Elfletterig die zegt dat de wet hier je vriend is. Die gaan we onthouden.
Nee, zo zeg ik het niet; je moet mijn woorden niet verdraaien. Ik zeg dat je - als slachtoffer van verkrachting of geweld - de wet aan jouw kant hebt staan.

Overigens zou de wet inderdaad altijd aan de kant van slachtoffers moeten staan. Dat gaat nog wel eens mis, helaas. Maar we zijn stukken verder dan die Arabische schurkenstaten.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:31:43 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129184391
quote:
15s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, zo zeg ik het niet; je moet mijn woorden niet verdraaien. Ik zeg dat je - als slachtoffer van verkrachting of geweld - de wet aan jouw kant hebt staan.

Overigens zou de wet inderdaad altijd aan de kant van slachtoffers moeten staan. Dat gaat nog wel eens mis, helaas. Maar we zijn stukken verder dan die Arabische schurkenstaten.
Het blijven wilden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129184454
quote:

[..]

Dat is daar niet veel anders dan hier. Zolang e.e.a. bewezen kan worden.
pi_129184461
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:27 schreef erodome het volgende:
Het enige verschil is dan dat zowel de vrouw als de man niet gestraft worden voor buitenechtelijke seks. Oh ja en dat als verkrachting wel aannemelijk gemaakt kan worden dat de man daar wel een echte serieuze straf krijgt en niet een voorwaardelijk strafje of heel misschien in een extreem geval een jaar of 3.
"Aannemelijk maken" doet er daar niet toe.

Lees dit nog eens:
quote:
Volgens de wet in de Verenigde Arabische Emiraten, waartoe Dubai behoort, kan een man alleen voor verkrachting worden veroordeeld als hij zelf heeft bekend of als er vier mannelijke getuigen zijn.
Verkrachtende mannen gaan daar dus regelmatig vrijuit. De wet is zo opgesteld dat de uitwerking is dat verkrachtende mannen erdoor beschermd worden. Zorg dat je alleen bent met de vrouw, verkracht haar als een beest en je gaat sowieso vrijuit. Er waren immers geen mannelijke getuigen bij.

Serieus, waar zitten we over te praten? :')
  zondag 21 juli 2013 @ 13:34:32 #249
37769 erodome
Zweefteef
pi_129184466
quote:

[..]

Ja, we zijn stukken verder dan Dubai..... :{
Zoek eens wat oover de criminaliteitscijfers van dubai...
pi_129184477
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, want als verkrachting niet bewezen wordt wordt de man in kwestie ook bestraft voor buitenechtelijke seks, wat eenzelfde straf oplevert als die de vrouw krijgt.(de man in dit verhaal heeft 13 maanden aan zijn broek gekregen).

Daarbij hangt het niet alleen op 4 getuigen, ook medisch onderzoek wordt dus gedaan en er wordt ook naar de situatie gekeken. Als verkrachting wel aannemelijk wordt gemaakt is de straf daar een hele serieuse, een heel stuk zwaarder als hier.
Ah ja dom, ik interpreteerde buitenechtelijke seks even verkeerd. Maar is natuurlijk niet per se iemand die getrouwd is en seks heeft met een ander, maar gewoon überhaupt seks hebben als je niet getrouwd bent is daar strafbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')