Wat hebben mijn '2 broeders' gedaanquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Leuk dat ge-emmer van je over wel of niet verkracht. Haalt de wind uit de zeilen voor het prehistorische apenfeit dat ze de bak in draait voor wat 2 onderontwikkelde mongolen uitgespookt hebben.
Je weet wel, jouw "broeders"... Oh wacht. Kwartje valt.
Die Deense verkracht. Zie anders even de OP.quote:
Ok. Dan lees jij kennelijk een andere OP. Want ten eerste gaat het om 1 verdachte, en ten tweede is er geen bewijs dat ze verkracht is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die Deense verkracht. Zie anders even de OP.
Zij doet een bewering, dus zij moet dat bewijzen. Als zij dat niet doet, dan is dat een valse getuigenis/bewering. Maar ik heb geen idee of dat 'opzettelijke' bewezen kan wordenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef Copycat het volgende:
Meineed?
Er is toch ook niet bewezen dat ze (opzettelijk) heeft gelogen?
1 pot nat...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die heeft zet moeite met het onderscheid tussen Noorwegen en Denemarken.
Dus ... Als je het niet kan bewijzen, is dat meteen bewijs van een leugen? Al dan niet opzettelijk. Wat een krom recht.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:31 schreef Peunage het volgende:
Zij doet een bewering, dus zij moet dat bewijzen. Als zij dat niet doet, dan is dat een valse getuigenis/bewering. Maar ik heb geen idee of dat 'opzettelijke' bewezen kan worden
Waar staat dat er niets uit het onderzoek kwam?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe had ze het hier kunnen bewijzen dan als er niets uit het medische onderzoek komt?
Hoe had ze het dan wel kunnen bewijzen? En dan ook nog eens kunnen bewijzen dat de sporen geen gevolg waren van ruige seks?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:31 schreef Peunage het volgende:
Zij doet een bewering, dus zij moet dat bewijzen. Als zij dat niet doet, dan is dat een valse getuigenis/bewering. Maar ik heb geen idee of dat 'opzettelijke' bewezen kan worden
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Leuk dat ge-emmer van je over wel of niet verkracht. Haalt de wind uit de zeilen voor het prehistorische apenfeit dat ze de bak in draait voor wat 2 onderontwikkelde mongolen uitgespookt hebben.
Je weet wel, jouw "broeders"... Oh wacht. Kwartje valt.
Twee broeders van een FOK!user hebben een Deense verkracht?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die Deense verkracht. Zie anders even de OP.
Ik verwacht niet dat het een Fin was, hoewel dat bedrijf kennelijk het liefst Scandinavische studenten aanneemt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Twee broeders van een FOK!user hebben een Deense verkracht?![]()
Volgens mij is er sprake van een Noorse vrouw die 1 mannelijke collega van verkrachting beschuldigt, waarbij ik nog nergens iets over de afkomst van de mannelijke collega heb gelezen. Jij wel? Zo ja, waar?
Dat is waar, dat was een 1+1 van mij...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar staat dat er niets uit het onderzoek kwam?
Er staat alleen dat ze medisch onderzoek gehad heeft, niet wat het resultaat was.
Het feit dat ze in Dubai beschuldigd is van buitenechtelijke seks in combinatie met het feit dat ze een medisch onderzoek heeft gehad om bewijsmateriaal te vergaren wil niet zeggen dat de uitslag van het medisch onderzoek uitgewezen heeft dat ze niet verkracht is.
Er staat helemaal niets over het resultaat.
??????????????????quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:11 schreef Cherna het volgende:
Je weet ook dat je dit soort landen niet kunt verlaten zolang de klus niet af is.
Weet ik niet. Maar ik mag toch hopen dat ik niet zomaar veroordeeld kan worden voor verkrachting doordat een vrouw dat beweert? Dan heb ik het over hier in Nederland.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe had ze het dan wel kunnen bewijzen? En dan ook nog eens kunnen bewijzen dat de sporen geen gevolg waren van ruige seks?
In Nederland is het ook zo. Als je iemand ergens van beschuldigt moet je bewijs leveren. Anders is het meineed.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ... Als je het niet kan bewijzen, is dat meteen bewijs van een leugen? Al dan niet opzettelijk. Wat een krom recht.
in nederland niet nee hier hebben we geen debiele regels en wetten die uit een sprookjesboek worden gehaald die al eeuwen achterloopt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:32 schreef Peunage het volgende:
Weet ik niet. Maar ik mag toch hopen dat ik niet zomaar veroordeeld kan worden voor verkrachting doordat een vrouw dat beweert? Dan heb ik het over hier in Nederland.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
in nederland niet nee hier hebben we geen debiele regels en wetten die uit een sprookjesboek worden gehaald die al eeuwen achterloopt.
http://paraglider.hubpages.com/hub/Gulf_States_Workingquote:
Nee, meineed is als je bewezen gelogen hebt, een beschuldiging niet kunnen bewijzen is iets anders dan bewezen liegen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
In Nederland is het ook zo. Als je iemand ergens van beschuldigt moet je bewijs leveren. Anders is het meineed.
Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
http://paraglider.hubpages.com/hub/Gulf_States_Working
You cannot leave the country without an exit visa issued by your employer/sponsor. (This varies from country to country).
En die is link.
En een collega die in de jaren 90 in Iran werkte bij het bouwen van een chemical plant was er beroerd aan toe. De fabriek moest werkend draaien. Zo niet kwam ook hij zelfs niet van het terrein af. Omheind en bewaakt door militairen. Bezint er ge begint.
Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.
Iran en Dubai zijn 2 verschillende landen, dus om nu de ervaringen in de jaren '90 in Iran zo over te zetten op Dubai is misschien niet het beste idee.
Waarschijnlijk is het in de ogen van de rechter bewezen dat ze loog. Geen idee, maar ze wordt niet zomaar van meineed beschuldigd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, meineed is als je bewezen gelogen hebt, een beschuldiging niet kunnen bewijzen is iets anders dan bewezen liegen.
Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.
Of denk jij dat ze je goed betalen en je zonder dat de hap draait laten vertrekken als freelancer?
Natuurlijk als je man in dienst van een grote onderneming daar werkt is alles geregeld.
Maar ga je als freelancer onvoorbereid daar aan de slag kun lelijk vallen.
Zou kunnen. Maar schijnbaar had deze dame zich dan niet goed voorbereid. Het blijft oppassen in die contreien.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.
Verder heb je er van alles tussen in. Maar als jij in die eerste groep zit heb je het echt gemaakt hoor. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
Mijn man wordt ingehuurd als klein bedrijfje om daar dingen te doen, hij wordt goed betaald en mag gewoon vertrekken zonder dat de hap draait op dat moment. Werkt niet bij/voor een grote onderneming. Hij mag zich daar overal vrij bewegen en weggaan wanneer hij maar wil.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lees nu eens(de link), Ik heb het niet over Iran alleen. Want daar is het erger. Zelf in de jaren 90 in Bahrein gewerkt voor een Duitse onderneming Waeschle als freelancer. En ik kwam er niet uit. Althans ja maar dan zonder een cent. En Bahrein ligt ook aan de Perzische Golf.
Of denk jij dat ze je goed betalen en je zonder dat de hap draait laten vertrekken als freelancer?
Natuurlijk als je man in dienst van een grote onderneming daar werkt is alles geregeld.
Maar ga je als freelancer onvoorbereid daar aan de slag kun je lelijk vallen.
De indiers hebben het niet al te best, heb het al eerder in de topic gezegt, maar mijn man schrok daar best wel van, die worden gewoon gezien als een soort verkapte slaven. Moet ook wel zeggen dat het werk wat ze leveren nogal mwaw is, maar je mag ook niet teveel verwachten van mensen die uitgezogen worden en slecht behandeld worden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel verschil is tussen Westerse hoogopgeleide gewilde werknemers en bijvoorbeeld werkers uit Zuid-Oost Azië. Die eerste worden als goden behandeld, de laatste heel vaak als slaven.
Verder heb je er van alles tussen in. Maar als jij in die eerste groep zit heb je het echt gemaakt hoor. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
O, je wordt al gestraft als er minder dan 4 mannelijke getuigen zijn. Het wordt pas juridisch verkrachting genoemd bij 4 mannelijke getuigen en dan krijg je ook de doodstraf.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Wat wel enigszins discutabel is aan de wet in dat emiraat is dat er 4 mannen nodig zijn om een man voor verkrachting op te laten draaien. Niemand is verdacht tot het tegendeel bewezen is.
Ook bij uiteindelijke oplevering? Want daar draait het om. Het lag niet aan het Duits bedrijf(maar levering van equipment van derden). Maar goed dan gaat het ver van topic. En het is uiteindelijk prima verlopen daar niet van. Maar het had ook anders kunnen aflopen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man wordt ingehuurd als klein bedrijfje om daar dingen te doen, hij wordt goed betaald en mag gewoon vertrekken zonder dat de hap draait op dat moment. Werkt niet bij/voor een grote onderneming.
Het stikt daar van de bedrijven in handen van westerlingen trouwens, daar heb je dat gezeur al helemaal niet.
Dat je geen geld krijgt als je werk niet naar afspraak(prut als dat jouw schuld niet is verder) is gedaan vind ik een heel ander verhaal als je mag niet vertrekken. Dat je niet getaald werd lag niet aan het land, maar aan het (duitse) bedrijf.
In Bahrein waren het de Filipino die als koelies werden ingezet. Dat alleen al zegt genoeg over dit soort landen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:11 schreef erodome het volgende:
De indiers hebben het niet al te best, heb het al eerder in de topic gezegt, maar mijn man schrok daar best wel van, die worden gewoon gezien als een soort verkapte slaven
Ja, ook bij uiteindelijke oplevering zal dat geen probleem zijn. En zover ik heb begrepen geld dat voor heel veel bedrijven zo, daarin zijn de tijden wel veranderd denk ik idd. Het zal er misschien vanaf hangen in welke branche je zit, maar er zitten daar echt veel mensen uit het westen, van degene die daar bedrijven runnen tot mensen die daar (tijdelijk) komen werken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook bij uiteindelijke oplevering? Want daar draait het om. Het lag niet aan het Duits bedrijf(maar levering van equipment van derden). Maar goed dan gaat het ver van topic. En het is uiteindelijk prima verlopen daar niet van. Maar het had ook anders kunnen aflopen.
Ik heb wel geleerd dat je moet oppassen in die contreien. Mogelijk is er veel veranderd. Dat kan mogelijk zijn. Maar als ik het verhaal van deze dame volg dan heb ik het vermoeden van niet.
Voor zover ik weet zitten er wel dat soort voorwaarden aan je werkvisum daar in Dubai. Je kan niet 'zomaar' weggaan en niet meer teruggekomen. Ik ken verschillende mensen die daar werkten en tegen hun baas zeidden 'ik ga op vakantie' en vervolgens kwamen ze niet meer terug en nu zijn ze gebanned om Dubai binnen te komen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:37 schreef erodome het volgende:
Mijn man is alleen dit jaar al 4 keer in dubai geweest en tussendoor weer thuis, zonder dat het project af was. Na de vakantie moet hij er weer heen, om te werken aan hetzelfde project.
Iran en Dubai zijn 2 verschillende landen, dus om nu de ervaringen in de jaren '90 in Iran zo over te zetten op Dubai is misschien niet het beste idee.
Voor zover ik weet heeft dat niks met het werkvisum te maken, maar de afspraken die je met het bedrijf maakt. Wanneer je naar een land als VAE of Qatar gaat heb je iemand nodig in dat land die verantwoordelijk voor jou wordt. En dat is waarom ze soms zo moeilijk doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:11 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er wel dat soort voorwaarden aan je werkvisum daar in Dubai. Je kan niet 'zomaar' weggaan en niet meer teruggekomen. Ik ken verschillende mensen die daar werkten en tegen hun baas zeidden 'ik ga op vakantie' en vervolgens kwamen ze niet meer terug en nu zijn ze gebanned om Dubai binnen te komen.
Maar hij zal toch op zijn minst goed voorbereid zijn. Althans mij werd destijds heel duidelijk gemaakt dat ik niet aan betogingen mocht meedoen. En mijn vrouw(destijds mijn vriendin) wilde ze liever niet laten overkomen(kon wel maar kreeg negatief advies).quote:Op zondag 21 juli 2013 00:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, ook bij uiteindelijke oplevering zal dat geen probleem zijn. En zover ik heb begrepen geld dat voor heel veel bedrijven zo, daarin zijn de tijden wel veranderd denk ik idd. Het zal er misschien vanaf hangen in welke branche je zit, maar er zitten daar echt veel mensen uit het westen, van degene die daar bedrijven runnen tot mensen die daar (tijdelijk) komen werken.
Dat is precies ook waarom ik er niet kom.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Je kunt er rustig komen. Maar wees voorbereid. Als je mijn link die ik eerder poste en dat is gewoon een simpele link die ik in twee minuten tevoorschijn tover met mijn slechte PC kunde dan zie je al dat drank nuttigen een gevaarlijke onderneming is.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is precies ook waarom ik er niet kom.
Aan de ene kant heb ik medelijden met die Noorse vrouw en wil ik het gedrag van de autoriteiten scherp veroordelen. Aan de andere kant denk ik: hoe kun je zo dom zijn om naar zo'n land te gaan...
Jij hebt de beslissing dus al genomen dat ze inderdaad verkracht is?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is precies ook waarom ik er niet kom.
Aan de ene kant heb ik medelijden met die Noorse vrouw en wil ik het gedrag van de autoriteiten scherp veroordelen. Aan de andere kant denk ik: hoe kun je zo dom zijn om naar zo'n land te gaan...
Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet. Word je verkracht door een paar mannen (wat op zich al erg genoeg is), krijg je ook nog de schuld in de schoenen geschoven. Het zijn barbaarse, primitieve taferelen. Als weldenkend mens moet je met een boog om zulke landen heen lopen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt er rustig komen. Maar wees voorbereid. Als je mijn link die ik eerder poste en dat is gewoon een simpele link die ik in twee minuten tevoorschijn tover met mijn slechte PC kunde dan zie je al dat drank nuttigen een gevaarlijke onderneming is.
En normaal gesproken word dat door je werkgever ook allemaal uitgelegd. Als freelancer en je gaat er plaatselijk aan de slag zul je dat allemaal zelf moeten uitzoeken.
Ja. En discussie hierover ga ik niet voeren, zeg ik op voorhand vast.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij hebt de beslissing dus al genomen dat ze inderdaad verkracht is?
Ok, lekker makkelijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. En discussie hierover ga ik niet voeren, zeg ik op voorhand vast.
Haar werd ook het drinken van alcohol en meineed ten laste gelegd volens het artikel. Tja ik haal er niet uit of zij nu schuldig is of niet. Maar drank nuttigen is daar een probleem, vooral als het teveel is. Maar goed die discussie wil je niet voeren. Maar dat begrijp ik. Er is namelijk geen zicht op de situatie schuldig ja of nee. Er is te weinig informatie beschikbaar.quote:Op zondag 21 juli 2013 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet. Word je verkracht door een paar mannen (wat op zich al erg genoeg is), krijg je ook nog de schuld in de schoenen geschoven. Het zijn barbaarse, primitieve taferelen. Als weldenkend mens moet je met een boog om zulke landen heen lopen.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen verdacht en veroordeeld. Bij een verdachte denkt men dat die persoon mogelijk een misdrijf heeft gepleegd, maar nog geen/niet genoeg bewijs om veroordeeld te worden. Verder is het zo dat je in Nederland als slachtoffer bewijs nodig hebt. Ook als het om verkrachting gaat. Maar goed, ik heb geen rechten gestudeerd. Alleen even gekeken.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:29 schreef Jellereppe het volgende:
Zedenzaken liggen vaak gevoelig en moeilijk. Hier in Nederland komen de meeste justitiële dwalingen voor rekening van zedenzaken omdat bepaalde figuren dit aanpakken om iemand het leven op de kop te zetten of op basis van verhalen van kinderen die vertellen dat ze met 'papa onder de douche zijn geweest', waarna de ouder gaat doorvragen en op een gegeven moment is die ouder er zo van overtuigd dat het 'zo gebeurd moet zijn, dat er aangifte wordt gedaan'. Zelfs als later blijkt dat er niks gebeurd is, is je leven naar de mallemoeren omdat mensen denken 'waar rook is is vuur'. Door dit soort misbruik en/of misverstanden zijn zedenzaken een van de moeilijkste strafzaken die er zijn, want het kan net zo goed zijn dat het wel gebeurd is en dan voel je je als slachtoffer niet serieus genomen en gefrustreerd. Het is moeilijk om bewijs te verzamelen omdat je geen getuigen hebt in tegenstelling tot geweldsdelicten waar er vaak wel mensen zijn die het ene en andere gezien en/of gehoord hebben. Hier in Europa ben je vaak de sjaak als een vrouw je aanklaagt voor ongewenste intimiteiten of binnen dringen! Dan moet jij als man het tegendeel proberen te bewijzen en word je een tijdlang vastgehouden. Bekende justitiële dwalingen zijn het Schiedammer Parkmoord en Opa Donker. Je onder gaat als verdachte van een zedenzaak vaak vele indringende verhoren waarbij het soms voorkomt dat de verhoorders je dermate proberen te sturen dat je tot een voor hun gewenste antwoord komt. Vele opsporingsonderzoeken stonden in het verleden niet in het teken van onderzoeken hoe het is gelopen, maar om de verdachte te laten hangen! In Dubai daarentegen heeft de vrouw het heel moeilijk. Je bevind je op glad ijs als je er wat over gaat roepen zonder dat je kennis van zaken hebt. Wat wel enigszins discutabel is aan de wet in dat emiraat is dat er 4 mannen nodig zijn om een man voor verkrachting op te laten draaien. Niemand is verdacht tot het tegendeel bewezen is.
Er is wel wat uitgelegd, maar dat soort zaken zijn nogal logisch, je gaat niet tijdelijk ergens werken om dan je te bemoeien met het reilen en zeilen van dat land. Net als dat werd verteld dat je in de hotels waar mijn man zat geen vrouw anders dan je echtgenote mee naar je kamer mocht nemen(er zijn wel hotels e.d. waar dat wel mag, die worden dan ook stevig gebruikt voor buitenechtelijke seks).quote:Op zondag 21 juli 2013 00:15 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar hij zal toch op zijn minst goed voorbereid zijn. Althans mij werd destijds heel duidelijk gemaakt dat ik niet aan betogingen mocht meedoen. En mijn vrouw(destijds mijn vriendin) wilde ze liever niet laten overkomen(kon wel maar kreeg negatief advies).
Ook de Noorse dame is er schijnbaar nu achter gekomen dat je niet zomaar alles kunt ondernemen aldaar. Nogmaals tijden kunnen veranderd zijn maar vrijheden zoals wij die hier kennen is ondenkbaar.
En steeds vaker zie je nu dat Westerlingen zich vergissen in de cultuur van die landen.
Het zijn landen met twee gezichten.
Je vergeet even dat ook hij is veroordeeld he, hij heeft ook 13 maanden gekregen. Ze heeft dus niet de schuld in haar schoenen geschoven gekregen. Verkrachting is niet bewezen, buitenechtelijke seks is toegegeven en daar zijn ze beide voor gestraft.quote:Op zondag 21 juli 2013 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet. Word je verkracht door een paar mannen (wat op zich al erg genoeg is), krijg je ook nog de schuld in de schoenen geschoven. Het zijn barbaarse, primitieve taferelen. Als weldenkend mens moet je met een boog om zulke landen heen lopen.
Ik geloof best dat ze is verkracht, waarom zou je anders gelijk naar de lobby "vluchten" en gelijk de politie erbij halen.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij hebt de beslissing dus al genomen dat ze inderdaad verkracht is?
Ik zou dat ook graag anders zien. Ik zou graag zien dat we onszelf minder afhankelijke maken van dat soort bananenrepublieken, zodat ze in hun eigen sop kunnen gaarkoken.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:24 schreef xzaz het volgende:
Altijd leuk dat gezeik op die landen, totdat we weer onze auto volgooien met Benzine.
Je weet toch hoe de rechtspraak in zulke landen werkt? Je weet toch hoe het daar zit met de ongelijkheid tussen man en vrouw? Zo ja, waarom dan deze naïeve opmerkingen maken?quote:Op zondag 21 juli 2013 10:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Je vergeet even dat ook hij is veroordeeld he, hij heeft ook 13 maanden gekregen. Ze heeft dus niet de schuld in haar schoenen geschoven gekregen. Verkrachting is niet bewezen, buitenechtelijke seks is toegegeven en daar zijn ze beide voor gestraft.
Je bent er zelf geweest of baseer je je nu alleen op wat horrorverhalen uit het nieuws?quote:Op zondag 21 juli 2013 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt er niet rustig komen; zeker als vrouw niet.
Als je mijn posts beter las, had je dit niet hoeven vragen.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent er zelf geweest of baseer je je nu alleen op wat horrorverhalen uit het nieuws?
Dat laatste dus.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je mijn posts beter las, had je dit niet hoeven vragen.
Precies, want ik kom sowieso niet in landen waar de islam tot wet is verheven. En wat jij "horrornieuws" noemt, alsof het sprookjes of verzinsels zijn, zie ik toch als realistische gebeurtenissen. Je ziet wat jou als vrouw kan overkomen als je daar heen gaat. Verkracht worden en dan ook nog zelf worden bestraft.quote:
Ik weet een beetje hoe de rechtspraak daar werkt, weet jij het ook, of neem je aan dat het zo en zo werkt?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou dat ook graag anders zien. Ik zou graag zien dat we onszelf minder afhankelijke maken van dat soort bananenrepublieken, zodat ze in hun eigen sop kunnen gaarkoken.
[..]
Je weet toch hoe de rechtspraak in zulke landen werkt? Je weet toch hoe het daar zit met de ongelijkheid tussen man en vrouw? Zo ja, waarom dan deze naïeve opmerkingen maken?
Zelfs in hetgeen waarvoor ze veroordeeld zijn, wordt de vrouw zwaarder gestraft dan de man. Dit nog los van de verkrachting.
Verkracht worden staat dan ook steevast bij iedere vakantie in de planning als daguitje.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies, want ik kom sowieso niet in landen waar de islam tot wet is verheven. En wat jij "horrornieuws" noemt, alsof het sprookjes of verzinsels zijn, zie ik toch als realistische gebeurtenissen. Je ziet wat jou als vrouw kan overkomen als je daar heen gaat. Verkracht worden en dan ook nog zelf worden bestraft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |