SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In spoiler, want groot.
Ja he? Als ik dat filmpje zie, dan wil ik echt weer een babyquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:20 schreef Mangostine het volgende:
Die eerstedat is gewoon rennen! Snel kind!
En die tweede. Nohhh die tweede![]()
mijn eierstokken trekken daar gewoon van samen. Ik kan die verkreukelde pasgeborenheid niet handelen
Oh, wauw. Idd! Dat wil je eigenlijk liever niet wetenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:28 schreef Mangostine het volgende:
Over je kind per ongeluk bijna ombrengen: mijn moeder gisteren na een oppasdagje.
Weet je wat me vandaag is gelukt?
Ik moest de kinderstoel beneden krijgen en ben met stoel links en M rechts de trap afgelopen. Goed hè?
En ze heeft zo'n zwaar tripptrapp-model.
Dus ik zei weet je mam, sommige dingen kun je me misschien gewoon beter niet vertellen... En dit is daar één van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:41 schreef Suikertante het volgende:
Filmpjes bewaar ik voor morgen, maar heb liggen janken van het lachen hier om de afgelopen pagina's!![]()
Tattoo's en kleurlenzen?!
Puur natuur is het nieuwe zwart dames!Wat een lekkere babySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet zo zozeer niet willen weten, gewoon NIET doenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:28 schreef Mangostine het volgende:
Over je kind per ongeluk bijna ombrengen: mijn moeder gisteren na een oppasdagje.
Weet je wat me vandaag is gelukt?
Ik moest de kinderstoel beneden krijgen en ben met stoel links en M rechts de trap afgelopen. Goed hè?
En ze heeft zo'n zwaar tripptrapp-model.
Dus ik zei weet je mam, sommige dingen kun je me misschien gewoon beter niet vertellen... En dit is daar één van.
Jee, wat eet hij al veel!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:22 schreef Fieder het volgende:
Kyara jij vroeg naar ritmes geloof ik. L heeft heel lang om de 4 uur gedronken maar hij wil nu echt om de 3 uur. Ik merk dat zn middagslaapje steeds langer wordt en het avondslaapje steeds korter. Overdag slaapt hij echt goed de laatste tijd hier krijg ik spijt van Om 10 uur krijgt hij een fruithapje en rond 6 uur een groentehapje. (heel potje al ) Om 23.00 krijgt hij de laatste fles en dan is hij meestal rond 6.30 wakker.
De avonden zijn hier nog steeds rommelig trouwens. L wil nadat hij om half 4 wakker wordt niet meer in zn bed slapen tot 's avonds 9 uur (zn bedtijd). Vaak laat ik hem dan even op de arm slapen.
Ja, maar veel te laat naar bed dus nog steeds bekafquote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:14 schreef As1981 het volgende:
Oh lekker kyara. Heb je zelf ook een beetje geslapen?
Ze is inderdaad geen buikslaper. Maar achteraf snap ik ook niet waarom ik zo schrok. Ze lag eigenlijk hoe ik ook lig. En lag innig tevreden. Maar in mijn nog halve slaaptoestand reageer ik toch anders.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:09 schreef As1981 het volgende:
Fieder veel plezier.
Omen mijn eerste reactie was er heen rennenEn toen bedacht ik me oja ze is geen buikslaper. Dan is het best wel schrikken ja.
Awwwwwquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
Saar loopt!
Het ziet er wat stuntelig uit, maar in het echt gaat het veel soepeler. Volgens mij was ze hier wat moe enzo![]()
[/sub
]Ik heb blijkbaar op youtube de kleur veranderd naar zwart/witBen het weer aan het terug veranderen, maar het duurt blijkbaar even voor het verwerkt is...
En deze is van Saar's tweede nacht. Toen lag ze nog in het zhuis naast me in zo'n plastic bak.
Ik ben het deels met je eens. Voor een kind kiezen houdt voor mij in dat je het een en ander, al dan niet tijdelijk, opgeeft. Voor mij voelt dat niet als 'opgeven', dat woord heeft een negatieve lading, maar gewoon als de dingen die ik met liefde doe en laat omdat de behoeftes van mijn kinderen niet altijd op een lijn liggen als mijn behoeftes. Maar waar de grens ligt van wát je doet en laat is zo persoonlijk, zo onmogelijk om dat 1 op 1 met een andere opvoedsituatie te vergelijken. Ik heb het wel eens moeilijk als ik om me heen kijk en zie hoe veel sommige mensen verwachten van een baby (een baby moet zo snel mogelijk alleen slapen, vlug doorslapen, niet te veel aan mama hangen, volgens sommigen) maar ik denk dat dat uitzonderingen zijn die gewoon langer blijven hangen in mijn geheugen dan alle mensen die het normaal vinden dat een baby snachts nog komt om eten of geknuffelquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:26 schreef Juud79 het volgende:
Er is een tendens de laatste jaren, hier op het forum maar ook in de maatschappij.
In plaats dat mensen hun leven aanpassen aan hun baby, moet de baby zich maar aanpassen aan hun leven.
In mijn ogen is dat verkeerd, je kiest zelf voor een kind, het kind kiest er niet voor om op de wereld te worden gezet.
Even in de quote, want heb het idee dat ik het wat heb doen ondersneeuwen gisteren, spammerdespamquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:56 schreef kleinzusje het volgende:
Plakmoeder present![]()
Met heerlijke dreumes..............
* Dus weer wegrent![]()
![]()
![]()
Dank voor het prachtige jaar![]()
Vandaag was super ! Verwend, gezellig, heerlijk weer, opa en oma die elkaar NIET in de haren vlogen en veel bezoek en taart![]()
![]()
![]()
Gemiddeld is dat een soort van tegen zessen...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:14 schreef LadyBlack het volgende:
Weekendfaal; dat je denkt dat je kind wel weer zo'n lange ruk zal maken
E lag gisteren om 20:15 in bed en bleef lief slapen tot ik haar wakker maakte om 23:45. Na de voeding (2 borsten) dacht ik haar pas weer tegen zessen te zullen horen.
03:45 en 07:15
Jah, kan je nagaan wat een honger hij gehad moet hebbenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:13 schreef Kyara het volgende:
Jee, wat eet hij al veel!
Hier is het momenteel een beetje een rommeltje met slapen en eten maar dat kan ook aan de warmte liggen.
Ben ik het op zich mee eens, maar in deze pose is het zo onschuldig in mijn ogen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:50 schreef Kwisted het volgende:
Ik vind het echt niet slim om een foto van je blote baby op internet te zetten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kz, tot heel snel!
Toch jammer, LB! Herkenbaar ook, maar ook andersom! Vroeg maar bed omdat die kleine toch vroeg wakker is en dat jij dan al om 6 uur wakker bent en zij slaapt tot kwart voor 8
Blote baby van as. Groot al inderdaad!
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens. Voor een kind kiezen houdt voor mij in dat je het een en ander, al dan niet tijdelijk, opgeeft. Voor mij voelt dat niet als 'opgeven', dat woord heeft een negatieve lading, maar gewoon als de dingen die ik met liefde doe en laat omdat de behoeftes van mijn kinderen niet altijd op een lijn liggen als mijn behoeftes. Maar waar de grens ligt van wát je doet en laat is zo persoonlijk, zo onmogelijk om dat 1 op 1 met een andere opvoedsituatie te vergelijken. Ik heb het wel eens moeilijk als ik om me heen kijk en zie hoe veel sommige mensen verwachten van een baby (een baby moet zo snel mogelijk alleen slapen, vlug doorslapen, niet te veel aan mama hangen, volgens sommigen) maar ik denk dat dat uitzonderingen zijn die gewoon langer blijven hangen in mijn geheugen dan alle mensen die het normaal vinden dat een baby snachts nog komt om eten of geknuffel
Wat ik echter niet vind is dat alles in het leven moet wijken voor mijn kinderen. Zij hebben hun wensen en behoeftes, maar wij als ouders ook. Daarin een balans vinden is lastig, en als het er op aan komt gaan zij voor, maar ik geloof niet dat er een kind ter wereld beter van is geworden doordat zijn/haar ouders zichzelf wegcijferden.
Verder: een kind doet wat je doet, niet wat je zegt. Voorleven, dat is wat we doen. Wij zorgen alle vier voor elkaar, dat leren zij ook omdat wij dat doen. Aanpassen moeten we allemaal, maar in het begin geldt dat wmb betreft nog niet voor die kleintjes nee
Bijzonder welquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:00 schreef Kyara het volgende:
Sowieso vind ik nu wel dat wat bij M vanzelfsprekend was, nu toch wat meer aandacht en oefening behoeft. Je ziet gewoon dat de meisjes veel meer moeten leren, bij M ging het toch meer vanzelf.
Wat een droppiequote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:12 schreef As1981 het volgende:
[ *knip*]
Mijn blote billen baby word groot.
Ik ben het met je eens hoor, ik had het ook vooral over een baby van 0-1 jaar, niet zo zeer over dreumes en peuter.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens. Voor een kind kiezen houdt voor mij in dat je het een en ander, al dan niet tijdelijk, opgeeft. Voor mij voelt dat niet als 'opgeven', dat woord heeft een negatieve lading, maar gewoon als de dingen die ik met liefde doe en laat omdat de behoeftes van mijn kinderen niet altijd op een lijn liggen als mijn behoeftes. Maar waar de grens ligt van wát je doet en laat is zo persoonlijk, zo onmogelijk om dat 1 op 1 met een andere opvoedsituatie te vergelijken. Ik heb het wel eens moeilijk als ik om me heen kijk en zie hoe veel sommige mensen verwachten van een baby (een baby moet zo snel mogelijk alleen slapen, vlug doorslapen, niet te veel aan mama hangen, volgens sommigen) maar ik denk dat dat uitzonderingen zijn die gewoon langer blijven hangen in mijn geheugen dan alle mensen die het normaal vinden dat een baby snachts nog komt om eten of geknuffel
Wat ik echter niet vind is dat alles in het leven moet wijken voor mijn kinderen. Zij hebben hun wensen en behoeftes, maar wij als ouders ook. Daarin een balans vinden is lastig, en als het er op aan komt gaan zij voor, maar ik geloof niet dat er een kind ter wereld beter van is geworden doordat zijn/haar ouders zichzelf wegcijferden.
Verder: een kind doet wat je doet, niet wat je zegt. Voorleven, dat is wat we doen. Wij zorgen alle vier voor elkaar, dat leren zij ook omdat wij dat doen. Aanpassen moeten we allemaal, maar in het begin geldt dat wmb betreft nog niet voor die kleintjes nee
Wat is het idee achter vroeg beginnen? Want vijf jaar geleden was het advies bij mijn kind met kma juist later beginnen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:05 schreef Piekie81 het volgende:
Over bijvoeden, de diëtist die we bezoeken ivm mogelijke koemelk allergie, adviseert om al vanaf 4 maanden te beginnen. Voorzichtig en met de vezelarme producten. Dit zou beter zijn, juist ook voor kindjes die gevoelig zijn voor allergie.
Wij kijken even aan hoe M het doet met flessen drinken, momenteel is dat nog pet. Wellicht dat we dan met 4 maanden gaan beginnen, zodat hij rijstepap of vochtig fruit kan eten op de opvang. Ik moet weer werken als hij 4,5 maanden is...
Vervelend dat het nodig is, maar zeer slim dat je het zo goed opschrijft. Ik zou goed overleggen, weet niet hoe oud je meisje is en hoe zwaar momenteel en ben alles behalve 'n arts. Maar hier zijn de huisarts, kinderarts, fysio en consultatie bureau arts er van overtuigd dat het niet snel te veel kan zijn. (Al zeggen ze ook ga uit van max 5ml per dag). Hier was met de 3 maand 2x 2,5 ml lactulose echt nodig. 's ochtens en 's middags met de fles mee.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:20 schreef danic het volgende:
Fieder, bij Rosalie hebben ze wel naar haar gewicht gekeken voor de hoeveelheid die ze max. mag. Dat was dus 2x per dag 3 mg.
Ik schrijf sinds ze het krijgt wel alles hierover op. Dus wat ze krijgt en wanneer we zijn gaan ophogen met de dosis. Ook wanneer ze gepoept heeft en hoe dat ging. Dat wil ik dan meenemen naar de volgende afspraak.
Waarom zijn jullie gaan bijvoeden, is dat geadviseerd? Ik neig er juist naar te wachten tot de gecorrigeerde leeftijd van 6 maanden, dan is hij 7,5.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:00 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn dus nu een beetje aan het beginnen met bijvoeden. Meisjes zijn bijna 6 maanden, gecorrigeerd ruim 4. Maar om nou te zeggen dat ze er echt aan toe zijn
Heel rustig aan dus en kijken wat de logopedist er volgende week over te zeggen heeft.
Sowieso vind ik nu wel dat wat bij M vanzelfsprekend was, nu toch wat meer aandacht en oefening behoeft. Je ziet gewoon dat de meisjes veel meer moeten leren, bij M ging het toch meer vanzelf.
Volgens onze kinderarts kunnen we gewoon met 6 maanden beginnen en dan kijken hoe het gaat, ook in overleg met logopedie. We zijn nu dus gestart met een paar hapjes per dag en volgende week dus naar logo om te overleggen. Ik zou nu zeggen dat ze er nog niet echt klaar voor zijn maar dat doen we dus in overleg met logopedie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:39 schreef L-E het volgende:
[..]
Waarom zijn jullie gaan bijvoeden, is dat geadviseerd? Ik neig er juist naar te wachten tot de gecorrigeerde leeftijd van 6 maanden, dan is hij 7,5.
Is onderdeel van het follow-up programma nav hun vroeggeboorte.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:38 schreef Suikertante het volgende:
Kyara waarom moesten de meiden ook alweer naar de logopedist?
ja, ik word knettergek van dat gecorrigeer. Jongetjes zijn trouwens meestal langzamer dan meisjes dus dat zou dan juist andersom moeten zijnquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:53 schreef Fieder het volgende:
Kyara best lastig lijkt me dat, steeds met 2 leeftijden rekening houden.
Bijzonder idd dat je toch verschil merkt met M. M is wel een jongetje, dat zal ook wel wat schelen.
Oh echt?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:57 schreef Kyara het volgende:
ja, ik word knettergek van dat gecorrigeer. Jongetjes zijn trouwens meestal langzamer dan meisjes dus dat zou dan juist andersom moeten zijn
Ze is volgende week 4 maanden en tegen de 6 kg denk ik.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:36 schreef papillion het volgende:
[..]
Vervelend dat het nodig is, maar zeer slim dat je het zo goed opschrijft. Ik zou goed overleggen, weet niet hoe oud je meisje is en hoe zwaar momenteel en ben alles behalve 'n arts. Maar hier zijn de huisarts, kinderarts, fysio en consultatie bureau arts er van overtuigd dat het niet snel te veel kan zijn. (Al zeggen ze ook ga uit van max 5ml per dag). Hier was met de 3 maand 2x 2,5 ml lactulose echt nodig. 's ochtens en 's middags met de fles mee.
Het heeft overigens echt goed gewerkt, poepluiers waren direct soepeler. Op 'n gegeven moment merkte ik heel goed dat er soms hele dunne luiers kwamen en toen ben ik gaan afbouwen. Nu met bijvoeding overigens wel weer opgebouwd. Maar door het bij te houden, goed te overleggen met de arts, en zeker mijn gevoel te volgen hielp het 'n hele boel.
Ik vond altijd dat mensen hier in OUD best lange tenen hadden, maar nu betrap ik mezelf er ook op. Met mn overdragen kind waar ik ook genoeg zorgen mee heb gehad (niet groeien, niet goed drinken, niet op temperatuur blijven). Niet te vergelijken met een veel te vroeg geboren kindje, dat weet ik ook wel, maar t kan dus toch in het verkeerde keelgat schietenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:40 schreef Juud79 het volgende:
Een boel extra denkwerk met zo'n te vroeg geboren uk, wat is een voldragen kind dan eigenlijk een eitje.
Het was een grapje....quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik vond altijd dat mensen hier in OUD best lange tenen hadden, maar nu betrap ik mezelf er ook op. Met mn overdragen kind waar ik ook genoeg zorgen mee heb gehad (niet groeien, niet goed drinken, niet op temperatuur blijven). Niet te vergelijken met een veel te vroeg geboren kindje, dat weet ik ook wel, maar t kan dus toch in het verkeerde keelgat schieten
Of ben ik de enige bij wie die dit zo binnenkomt? Ik ben vrij moe namelijk... maar ik kan niet slapen, lig al een uur wakker in bed
Die lange tenen zijn inderdaad het gevolg van (over)vermoeidheid, in combinatie met hormonen, denk ik..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik vond altijd dat mensen hier in OUD best lange tenen hadden, maar nu betrap ik mezelf er ook op. Met mn overdragen kind waar ik ook genoeg zorgen mee heb gehad (niet groeien, niet goed drinken, niet op temperatuur blijven). Niet te vergelijken met een veel te vroeg geboren kindje, dat weet ik ook wel, maar t kan dus toch in het verkeerde keelgat schieten
Of ben ik de enige bij wie die dit zo binnenkomt? Ik ben vrij moe namelijk... maar ik kan niet slapen, lig al een uur wakker in bed
Bij mij kwam ie, met twee redelijk makkelijke kinderen, ook zo binnen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh dat weet ik ook hoor!! Ik bedoelde meer aan te geven hoe gevaarlijk die grapjes zijn. Dat t bij vermoeide moeders van voldragen baby's geheel misplaatst voor ellende zorgtquote:
Dezequote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:39 schreef Suikertante het volgende:
LB Ik heb dat zelfs soms, terwijl ik in mijn handjes mag knijpen met zo'n easy peasy kind. Je bent bevallen, maakt de grootste ommezwaai in je hele leven, je gaat je huis, werk, vrienden, ouders en huisdieren door een andere bril bekijken, je zweeft nog half tussen het vorige leven en het nieuwe, ik vind dat heel normaal.
Dit was wel duidelijk helemaal niet stom bedoeld trouwens
Dat weet ik ook hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:11 schreef L-E het volgende:
Kyaraen
Zo was het totaal niet bedoeld uiteraard!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet E ook inderdaadquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beterschap! Wat sneu!
Ik heb ineens een knuistenzuiger. Ook na een royale voeding is het suckerdesuck op haar handje. Wat is dat nou weer
.
Bang dat je voedingen overslaat? Als je zeker weet dat ze net lekker heeft gedronken kun je best een speen geven volgens mij hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm ja. Maar ik wil niet aan de speen eigenlijk...
Ah jammer! Was wel benieuwd, maar het water in klinkt ook goed!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:35 schreef pessie het volgende:
Nee, ik kom niet. Weekenden zijn al druk sinds mei en het word warm. Ik zit liever in het water als ik eraan toe kom.
Mja, ik heb ook getwijfeld om die post, maar ik geloof dat ik het goed heb gebracht en niemand voor t hoofd heb gestoten. Dat was ik zelf ook niet écht, maar het schoot wel door mn hoofd zeg maar.quote:En lange tenen heb ik ook, maar zodra ik 1 woord zeg krijg ik normaal gesproken half fok over me heen en daar heb ik echt geen tijd voor of energie en zin in.
Noor doet nog niet aan dingen vastpakken eigenlijk. Ze zwaait ze een beetje heen en weer en soms weet ze toevallig haar vuist in haar mond te proppenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Doet E ook inderdaadeerst dacht ik dat het honger moest zijn, maar dat is het niet! Ze sabbelt gewoon graag. Dus prop ik dan af en toe haar doekpopje in dr handen, kan ze ook lekker aan voelen.
Ah, dat laatste wist ik niet (wel voor tanden, als ze dan nog een speen hebben), maar dan ben ik blij dat E nog steeds geen speen wilquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Noor doet nog niet aan dingen vastpakken eigenlijk. Ze zwaait ze een beetje heen en weer en soms weet ze toevallig haar vuist in haar mond te proppen.
En ik wil geen speen ivm de voedingen idd maar ook omdat het nadelige gevolgen voor het gehemelte kan hebben.
good for you!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik temp amper nog. Net omdat ze zo warm aanvoelde. De keer daarvoor is dagen geleden. Zal nu vannacht of morgenochtend ff tempen om te kijken of het gezakt is of niet. En dan pas dinsdag weer want dan krijgt ze haar eerste vaccinatie.
Alvast succes!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik temp amper nog. Net omdat ze zo warm aanvoelde. De keer daarvoor is dagen geleden. Zal nu vannacht of morgenochtend ff tempen om te kijken of het gezakt is of niet. En dan pas dinsdag weer want dan krijgt ze haar eerste vaccinatie.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
En Noor is nog geen 8 weken! De ontwikkeling gaat wel snel, maar haar ledematen zijn nog wild zwaaiende aanhangsels.
Idd! Wil je zeggen dat ze nog steeds niet loopt of wat?!quote:
D slaapt ook veel meer met dit weer. 's Ochtends een dutje van een uur boven in zijn ledikantje en 's middags gaat ie na zijn middagvoeding ook uitgeteld zijn ledikantje in, en pluk ik hem heel vaak nog slapend uit zijn bedje voor de volgende voeding, om na de voeding nog een half uurtje te slapen in de wipstoel. Maar de plas- en poepluiers en drinkgedrag zijn verder goed. Ik wijt het aan de warmte.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:30 schreef Loj het volgende:
...
Trouwens, slapen jullie baby's ook zoveel meer met deze warmte? Of ligt het aan z'n leeftijd?
..Uit lurkstand..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:12 schreef As1981 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn blote billen baby word groot.
Je komt -met kerels- maar gewoon daar in de vijver zittenquote:Op zondag 21 juli 2013 08:05 schreef L-E het volgende:
Veel plezier bij de meet voor de mensen die gaan! Ik zal met een stel knappe kerels in een zwembad zitten, dus ik zal niet aan jullie denken
Ik had al in het babymeettopic gepost dat ik lastminute zou beslissen of ik zou komen of niet, maar gisteren hebben we al 5 uur in de auto gezeten en het was een erg emotionele dag. Ik lag om 9 uur in bed, maar ben nu nog steeds moe en gaar en bleh, dus vandaag een meet zie ik niet zitten, sorryquote:Op zondag 21 juli 2013 08:45 schreef Suikertante het volgende:
Spirit?! Ging er eigenlijk gewoon vanuit dat jij ook zou komen
Wat ben jij lekker positief!! Ik zou uit die opmerking gehaald hebben dat die man blijkbaar vindt dat ik make-up nodig heb om uberhaupt een kans te maken bij de mannenquote:Op zondag 21 juli 2013 09:07 schreef vencodark het volgende:
Ging vd week even alleen naar een marktje hier in de stad. Zegt een verkoper tegen mij:"Ik heb veel aanbiedingen, ook make-up, dan krijg je zo alle jongens achter je aan!"
Ik: "Dat hoeft niet, ik heb al een man, 2 zelfs."
Hij:"Oh, 2 zelfs??"
Ik: "Ja, mijn man en mijn zoontje."![]()
Dat was zo tof om min of meer voor het eerst tegen een vreemde zo te zeggen.![]()
Oh en hoe oud dacht hij dat ik was dat ik om 'jongens' verlegen zit ipv mannen?
Ben 28.
Och, ik had make-up op en zag er heus stralend uit.quote:Op zondag 21 juli 2013 09:36 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat ben jij lekker positief!! Ik zou uit die opmerking gehaald hebben dat die man blijkbaar vindt dat ik make-up nodig heb om uberhaupt een kans te maken bij de mannen![]()
Ik heb een keer gemeet via fok. En met hem ben ik afgelopen mei getrouwdquote:Op zondag 21 juli 2013 08:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Je komt -met kerels- maar gewoon daar in de vijver zitten
En spirit moet ook komen!! Ik ben zo nieuwsgierig naar jullie en je kinders!
Jij zat toch ooit ook in het Singlestopic?quote:Op zondag 21 juli 2013 09:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb een keer gemeet via fok. En met hem ben ik afgelopen mei getrouwdZo'n succes zal een volgende meet nooit worden, dus ik durf het niet aan
Nee, mijn snel geprikkelde baby kan zoiets echt nog niet handelen. Nu ik jullie voorpret zie vind ik het wel een tikje jammer hoor. Maar geniet!
+1quote:Op zondag 21 juli 2013 09:36 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ben jij lekker positief!! Ik zou uit die opmerking gehaald hebben dat die man blijkbaar vindt dat ik make-up nodig heb om uberhaupt een kans te maken bij de mannen![]()
Ja, daar ken ik hem van!quote:Op zondag 21 juli 2013 09:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jij zat toch ooit ook in het Singlestopic?
Hij was daar Rifoki (is zn oude account), geen idee of je dat iets zegt. Hij heeft er niet superlang gepost ofzo.quote:
Heel vaag wel. Maar wat leuk om hem zo ontmoet te hebben.quote:Op zondag 21 juli 2013 09:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Hij was daar Rifoki (is zn oude account), geen idee of je dat iets zegt. Hij heeft er niet superlang gepost ofzo.
quote:Op zondag 21 juli 2013 09:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik had al in het babymeettopic gepost dat ik lastminute zou beslissen of ik zou komen of niet, maar gisteren hebben we al 5 uur in de auto gezeten en het was een erg emotionele dag. Ik lag om 9 uur in bed, maar ben nu nog steeds moe en gaar en bleh, dus vandaag een meet zie ik niet zitten, sorry
Nahhhh, neem je me echt niet in de maling ?quote:Op zondag 21 juli 2013 21:53 schreef Troeta het volgende:
en ze zat ook zo rustig en lachte braaf naar de fotograaf (de buurvrouw).
Echt smashen heeft ze niet gedaan, alleen de bloemetjes gegeten en een beetje met haar vinger in de taart gepield.
Geïnspireerd? Waarvoor?quote:Op zondag 21 juli 2013 21:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Succes morgen Danic en Spirit!
Die baby is echt so, so pretty. Ik denk dat Coco geïnspireerd is nu.
Dan woon je ook in de buurt!quote:Op zondag 21 juli 2013 23:17 schreef Loj het volgende:
Zwemmen
Ik ga morgen naar noord a (een klein soort strandje In de buurt)
Kijken of Ow het trekt!
Dat zou best kunnenquote:
Hier hetzelfde! Nou eigenlijk een plaatsje eronderquote:Op zondag 21 juli 2013 23:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik woon niet in die plaats hoor, maar een plaats ernaast
Dat hoop ik nietquote:
Dit had ik kunnen schrijvenquote:Op maandag 22 juli 2013 05:58 schreef SupremeEvil het volgende:
Wakker. Dit wordt een lange dag
Al een half uur, vriend dacht zachtjes het huis uit te gaan naar z'n werk. Baby slaapt nogal licht...
en dit ookquote:Op maandag 22 juli 2013 06:48 schreef Mineola het volgende:
Nou even wachten tot kind weer moe is en dan kan ik ook weer mn bed in...
drinkt hij wel goed, of zweet hij heel veel?quote:Op maandag 22 juli 2013 07:13 schreef Suikertante het volgende:
Hier meer slaap gelukkig! Dames bij wat voor plasluierfrequentie moet je je zorgen maken? Gistermiddag en vanmorgen een luier zonder plas, hebben we nog nooit meegemaakt!
Bij ons hebben ze ook flessen. Ieder kindje krijgt per dag een eigen fles, met naamsticker erop. Iedere dag worden de spenen en flessen uitgekookt (ik dácht zelfs dat ze na elke x in de magnetronsterilisator gaan maar dat weet ik niet helemaal zeker). Ik heb het nooit een probleem gevonden eigenlijk.quote:Op maandag 22 juli 2013 08:07 schreef Spirit82 het volgende:
Vraagje! Ik ga Isa zo naar KDV brengen. Nou had ik begrepen dat zij daar ook flessen hebben. Hoe doen jullie dat? Eigen fles mee? Ik vind het een beetje dubbel.
Ohja, dat zekerquote:Op maandag 22 juli 2013 08:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou met dit weer had ik buiten wel een badje neergegooid voor ze.
Gisteren zaten ze ook tot 7 uur in het badje(met tussenpozen). Bizar dat het kan.
Elise huilde even om 6 uur en toen weer in slaap gevallen (gelukkigsliep zelf onrustig)
Hahaquote:Op maandag 22 juli 2013 08:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ohja, dat zeker. Alleen Elin zit liever binnen in bad geloof ik
. Gister kroop ze ook steeds uit zichzelf terug naar binnen en ik vond het buiten ook té warm. Wij hebben een ommuurde tuin waar het eigenlijk altijd compleet windstil en daardoor al snel bloedheet is.
Ja, als luier nr 3 ook al droog is dan zou ik ook even bellen (tenzij ze de luiers of het kwartier verschonen)quote:Op maandag 22 juli 2013 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja het is een afweging, een drogere luier met dit weer is wel te verklaren, maar als F nu droge luier nummer 3 zou hebben, zou ik wel even bellen.
Jouw kindjes ook al wat stiller gisteren, dat heb ik van een aantal aanwezigen gehoord al, er waren er best wat onder de indruk volgens mij! Silvijn heeft ook veel minder gebabbeld dan normaal.
quote:Op maandag 22 juli 2013 08:59 schreef L-E het volgende:
Ik ga zo de kinderarts bellen voor L. Ik maak me niet snel zorgen, maar nu.. hij is zó anders. Drinkt superslecht, weigert zelfs de borst, slaapt niet meer dan een half uur aan een stuk, is als hij wakker is alleen maar aan het huilen, en zit onder het eczeem. Hebben zalfjes gehad van de ha, die helpen niets. Ik vermoed een allergie.
Ah, dat scheelt jaquote:Op maandag 22 juli 2013 09:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Haha![]()
Ja dat scheelt wel. Ik heb altijd.wel wind. En een tuin op het noorden dus s middags geen zon aan de kant van het huis, alleen achterin de tuin.
Elise was gisteren ook rustiger dan ze normaal istis ook wat al die baby's bij elkaar
Nou elk half uur is toch normaal?quote:Op maandag 22 juli 2013 09:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, als luier nr 3 ook al droog is dan zou ik ook even bellen (tenzij ze de luiers of het kwartier verschonen)
Heb ik wel van gehoord inderdaad. Wij konden wel gewoon naar het cb bureau. J had ook een slechte start met een apgar van 3 maar die heeft zich vrij snel hersteld (wat ik al eerder vertelde dat ze al heel snel alarmvrij waren). Vaccinaties konden daarom ook via het normale schema en bij het cb. Soms geven ze de vaccinaties in het ziekenhuis en nemen ze ze op voor een dagopname om te kijken hoe ze reageren. hoefde hier gelukkig ook niet.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:03 schreef Juud79 het volgende:
GO- Poli is maandelijks en ik hoef ook niet naar het normale CB. Er is een team van verschillende mensen die ik op verschillende momenten zie, hij blijft daar tot anderhalf jaar onder controle. Er is een kinderarts, neo verpleegkundige, logopediste, wijkverpleegkundige, cb arts, lactatiekundige en fysio aan verbonden. Een keer per maand (voorlopig dan) ben ik daar twee uur of iets langer zoet en zie ik verschillende mensen volgens een bepaald schema.
Wij moeten er naartoe omdat ie zo'n slechte start had, Apgar van 3-6-7. Al heeft ie zich prima hersteld in de weken erna, nemen ze het zekere voor het onzekere.
Klinkt goed ja, lekker hydrateren die mannen. Gelukkig geen dekentje hier! Helaas kan hij de fles nog niet zelf vasthouden dus ik denk dat het water overal zou zitten behalve in Fquote:Op maandag 22 juli 2013 09:41 schreef Ticootje het volgende:
Oh nu het zo heel warm is laat ik bram ook spelen met een fles water... Volgens mij doet hij niet heel veel slokjes, en hij mag ook echt wel onbeperkt drinken... Ik vind dat hij nog redelijk plast nu, zeker omdat hij ook echt onwijs zweet, want dekentje!!! MOET onder dekentje..
Ik heb mijn deel vorige week gedaan, nu staat manlief te zweten opl de ladderquote:Op maandag 22 juli 2013 10:37 schreef Shandaly het volgende:
Dat had je vast eerder gepland dan dat je wist dat het nu zo heet zou zijn, toch, Zolena?
Succes! Hopelijk kan je een beetje in de schaduw werken.. (anders droogt de verf al op aan de kwast)
In 1 uur?? Superwoman!!quote:Op maandag 22 juli 2013 11:07 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn eerste uur alleen sinds Isa's geboorte!! Wat een heerlijkheidHeb stofgezogen, afgewassen, boodschappen gedaan, kattenbak verschoond, was gedaan en nu ga ik haar weer ophalen
quote:
quote:Op maandag 22 juli 2013 11:23 schreef Kwisted het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10 maanden vandaag! Net gemaakt buiten in het zonnetje![]()
![]()
Waarom geef je geen gewone melk? Nummer 3 is een beetje zinloos..quote:Op maandag 22 juli 2013 11:37 schreef Kwisted het volgende:
[..]
ja enorm!! Ze gaat al naar nutrilon 3 en over 2 maanden is ze jarig![]()
is dat zo?quote:Op maandag 22 juli 2013 11:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom geef je geen gewone melk? Nummer 3 is een beetje zinloos..
Mijnes lust geen gewone melk dus krijgt ook nummer 3... je moet toch iets. Ze gaat echt kokhalzen van gewone melk en we proberen 't bijna dagelijks. Koud, lauw, warm, halfvol, vol, in fles, tuitbeker, oefenbeker, gewone beker etc. Ze drinkt een klein slokje en is er klaar mee! Heeft iemand nog tips? Aanlengen met water een idee?quote:Op maandag 22 juli 2013 11:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom geef je geen gewone melk? Nummer 3 is een beetje zinloos..
Jaquote:Op maandag 22 juli 2013 11:39 schreef Kwisted het volgende:
[..]
is dat zo?Ik dacht koemelk vanaf 1 jaar?
Als ze het echt niet lusten tje, je moet wat... Maar de opvolgmelk en dreumes melk en peutermelk en hebben we al kleutermelk??? is allemaal zoeter dan gewone melk...quote:Op maandag 22 juli 2013 11:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mijnes lust geen gewone melk dus krijgt ook nummer 3... je moet toch iets. Ze gaat echt kokhalzen van gewone melk en we proberen 't bijna dagelijks. Koud, lauw, warm, halfvol, vol, in fles, tuitbeker, oefenbeker, gewone beker etc. Ze drinkt een klein slokje en is er klaar mee! Heeft iemand nog tips? Aanlengen met water een idee?
Leuke foto's Kwis, ze wordt idd groot. Over 2 maanden jarig!
Mijn dame is volgende week jarig!
[..]
Ja. Je kan nr 2 tot 12 maanden geven en daarna gewone melk. Maar zie hierboven
. Die van mij wil echt niet aan de gewone melk!
Nou ja dat dus, daarna heb je dus dreumesmelk en peutermelk... Heel slim ja.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:44 schreef Juud79 het volgende:
Tante Soesa, heb je ook al eens houdbare melk geprobeerd of karnemelk/yoghurt/geitenmelk? Er zijn meer dingen als alleen maar koemelk om te proberen.
Nutrilon 3 is idd onzin, dan zou ik nog liever 2 blijven gebruiken. Aan Nutrilon 3 zit een extra zoet smaakje, als je dat dan geeft dan stapt je kind namelijk niet zo makkelijk meer over naar gewone melk als het een jaar is en moeten ouders het wel blijven geven. Slim van Nutricia (maar verder hebben ze het beste met je voor hoor)
Houdbare melk heeft ze al eens bij m'n schoonmoeder geproefd jaquote:Op maandag 22 juli 2013 11:44 schreef Juud79 het volgende:
Tante Soesa, heb je ook al eens houdbare melk geprobeerd of karnemelk/yoghurt/geitenmelk? Er zijn meer dingen als alleen maar koemelk om te proberen.
Nutrilon 3 is idd onzin, dan zou ik nog liever 2 blijven gebruiken. Aan Nutrilon 3 zit een extra zoet smaakje, als je dat dan geeft dan stapt je kind namelijk niet zo makkelijk meer over naar gewone melk als het een jaar is en moeten ouders het wel blijven geven. Slim van Nutricia (maar verder hebben ze het beste met je voor hoor)
Nee, nog niet. Komt wel goed hoor, ze gaat vast ooit melk (wat voor soort dan ook) lusten. Ik ga niet beginnen aan dreumesmelk e.d.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:52 schreef Ticootje het volgende:
rijstmelk of soyamelk al eens geprobeerd?
CHOCOMELK!!!!quote:Op maandag 22 juli 2013 11:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Komt wel goed hoor, ze gaat vast ooit melk (wat voor soort dan ook) lusten. Ik ga niet beginnen aan dreumesmelk e.d.
ik vind soyamelk echt onwijs lekker, jammer dat het zo duur is.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:54 schreef becky27 het volgende:
Noortje zit nog steeds op sojamelk, al vanaf een maand of 11 denk ik. Die moet ook geen gewone melk meer.
En pak sojamelk van AH eigen merk is 99 cent. Volgens mij niet veel duurder dan een pak melk toch?quote:Op maandag 22 juli 2013 11:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik vind soyamelk echt onwijs lekker, jammer dat het zo duur is.
Ik pak altijd de aprosoya light ... Omdat light..quote:Op maandag 22 juli 2013 11:58 schreef becky27 het volgende:
[..]
En pak sojamelk van AH eigen merk is 99 cent. Volgens mij niet veel duurder dan een pak melk toch?
Voor jezelf of je meiden?quote:Op maandag 22 juli 2013 11:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik pak altijd de aprosoya light ... Omdat light..
Dat vind ik gewoon een ontzettend leuk advies om te lezenquote:Op maandag 22 juli 2013 12:02 schreef LadyBlack het volgende:
Toen mijn vriend zn melk en pap enzo niet meer bliefde zei het cn dat ze er dan misschien een smaakje bij moesten doen, koffie bijvoorbeeld![]()
Die jongen drinkt dus al zolang als hij weet koffie
Ook al!quote:Op maandag 22 juli 2013 12:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat vind ik gewoon een ontzettend leuk advies om te lezen. slecht, maar leuk.
En bij ons thuis begonnen we met koffie rond de 2 jaar
mezelf.quote:
Ai, succes vast, en suiker ook voor morgen las ik he?quote:Op maandag 22 juli 2013 12:26 schreef Tally het volgende:
Ik moet straks met Fee naar het cb voor prikjes
Bekend verhaal! En dan bij ontslag zeggen dat je laagdrempelig kan bellen hè!quote:Op maandag 22 juli 2013 09:35 schreef L-E het volgende:
Zomaar de kinderarts bellen als je er al bekend bent gaat blijkbaar niet. Nee, "voor elke nieuwe klacht moet er een nieuwe verwijzing van de huisarts komen". Ik moet toch zo naar de huisarts (ik krijg een Mirena, jeej) en dan heb ik het er meteen even over.
Nee??? TOCH?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:39 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn met M nooit overgestapt naar 3. We zijn tot 12 maanden gewoon de 2 blijven gebruiken en daarna overgestapt op koemelk.
Dat koffie advies
Etos luiers zijn in de aanbieding. Heb zojuist 10 pakken ingeslagen, kan ik weer een week vooruit
en wel voor 2 betalen, schande!quote:Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Kyara het volgende:
Slapende meisjes op het kdv
[ link | afbeelding ]
Ahwquote:Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Kyara het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Kyara het volgende:
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |