Geen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:03 schreef adhdpi het volgende:
Ik kan geen enkele baan aan.
Dus wat voor baan moet ik zoeken?
Mwah, niet zo hoog aangezien er meer mensen werken met een vlekje.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:13 schreef adhdpi het volgende:
Schoffelen? Ik hoop dat daar geen minumum-tempo-eis aan ligt!
Met deze instelling kom je er wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen.
Ja, ik weet niet precies hoe het zit, maar op het moment brengen gemeenten mensen onder op sociale werkplaatsen. Vanaf 2015 komt er een nieuwe participatiewet met daaronder ook de Wajong + herkeuringen en dergelijke. Daarbij komt ook een quotum voor te creëren werkplekken. En dat waren er best wel veel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Sociale werkplaatsen... Ik had ergens gelezen dat ze bepaalde sociale werkplaatsen gaan sluiten?
Dit is iets waar ik zelf ook eerder aan gedacht heb. Het is geen slecht idee, maar ik had gelezen dat ze sociale werkplaatsen gingen sluiten samen met de wajong herkeuringen? Of heb ik dit verkeerd gelezen?
Wil je bewijs hebben? Ik kan je adressen geven waar ik gewerkt heb. Echter wil ik wel anoniem blijven!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef nikky het volgende:
Hoe komt het toch dat ik het idee heb dat dit niet echt is.
je krijgt gratis geld van de overheidquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Als ik geen geld verdien, hoe kom ik dan rond?
Adressen kan ik zelf ook opzoeken op het internet. Ook ik weet hoe Google werkt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Wil je bewijs hebben? Ik kan je adressen geven waar ik gewerkt heb. Echter wil ik wel anoniem blijven!
nee waarom zou je iets terug doen voor de maatschappij. Die voor jouw al jaren geld lapt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Als ik geen geld verdien, hoe kom ik dan rond?
De beste baan voor jou is 2de kamerlidquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:03 schreef adhdpi het volgende:
Het leek mij leuk om een discussie te houden met mensen die denken dat mensen die een wajong uitkering hebben vaak te lui zijn om te werken (ze kunnen wel werken maar willen het niet). Ja, ik heb een wajong uitkering. Anderzijds houd ik deze discussie omdat ik op zoek ben naar een baan die mogelijk geschikt zou zijn voor mij, zeker in het licht van de komende wajong herkeuringen.
Ik kan geen enkele baan aan. Ik denk dat de oorzaak erin ligt dat ik een wat zwaardere vorm van ADD/ADHD heb (aandachttekortstoornis zonder hyperactiviteit). Echter is het zo dat mijn huidige psychiater ADD fel ontkent en zegt dat ik lijd aan schizofrenie. Telkens als ik mij probeer te concentreren gaat het mis in mijn hoofd: Mijn aandacht zwakt af en het is moeilijk (mentale) inspanning te verrichten, vooral mentale inspanning. Het lijkt alsof ik geen brandstof heb en telkens als de motor aangaat gaat het ook weer even zo snel uit.
Eerst begin ik met wat goed gaat: Berichten intypen in een forum lukt, al vermoed ik zeer dat het veel slomer gaat dan normaal. Echter met berichten intypen verdien je geen geld helaas.
Mijn eerste baantje was in de zomervakantie toen ik nog op de HAVO zat. Ik werkte 20 uren in de week en werd na 2 weken (40 uren werk) werk ontslagen. De problemen waren dat ik veel te traag werkte (mijn gok is ongeveer 1/8 van de normale werktempo), veel slordigheidsfouten maakte etc.etc.
De volgende baan was bij de slagersafdeling van een supermarkt. Het werk is anders dan vakkenvullen, echter de problemen waren ongeveer hetzelfde: Extreem lage werktempo (vooral bij mentaal vermoeiende taken), onhygienisch werken (ik vergat steeds mijn snijapparaat schoon te maken waardoor bacterien zich konden vermenigvuldigen). Maar ook domme, onoplettende handelingen: Een keer nieste ik en vergat ik het vlees schoon te maken of ik maakte het vlees verkeerd schoon en dat voor de klanten. Dit vonden de klanten niet zo leuk. Ik werd ontslagen na 8 maanden werk voor maar 3 uren in de week!
Volgende baan was postbode. Hoewel het wel beter ging dan de vorige banen was ik 8 uren bezig met een wijk van 2 uren. Ik werkte dus uitgerekend op 1/4 van de normale werktempo. Ook merkte ik dat ik wat vaker verkeerd bezorgde, maar ik kan niet vergelijken met andere mensen, misschien bezorgen die ook regelmatig verkeerd. Ik ben ermee gestopt, het was te vermoeiend, maar ik werkte officieel 2 uren in de week, alhoewel ik er wel 8 uren over deed. Ik heb echter wel meer dan een jaar of 2 gewerkt.
Het enige baan wat ik denk dat ik wel zou kunnen vervullen is beveiliger. Daar hoef je niets of weinig te doen. Probleem is echter dat ik extreem bang ben voor gevaar. Als ik beveiliger ben bij een bedrijf en dat bedrijf wordt overvallen, dan ben ik als het ware de eerste die het bedrijf uit vlucht. En ik heb niet het lef om vechtende mensen uit elkaar te houden, dan ben ik veel te bang dat ik een schop tegen mijn oog aan krijg (misschien word ik wel blind? speelt er dan door mijn hoofd heen).
Ik heb aan de universiteit gestudeerd, echter ik was na 7 jaren niet eens klaar met de eerste 2 jaren. HBO heb ik ook gedaan, maar toen we moesten samenwerken in projecten ging het mis: Ik was heel anders dan andere mensen. Ik verveelde me snel en ging van het ene lokaal naar het andere en had geen zin ofzo om 8 uren in hetzelfde lokaal te zitten. Omdat ik veel van theorie hield ben ik naar univ gegaan, echter toen bleek dat het lezen van boeken heel slecht ging: Ik vergat steeds wat ik las en het lezen lukte niet goed: Ik las overal overheen.
Ook heb ik geprobeert websites te maken, maar ik was 1 jaar bezig met 1 website bestaande uit 1 pagina. Juridisch advies geven heb ik ook geprobeert, maar ik verdiende niets en kreeg ook nog klachten dat mijn adviezen geen diepgang had (een soort "schaapjes in de weide" achtige adviezen gaf ik). Adviezen zoals: "misschien moet u dit eens doen of misschien toch niet en misschien toch maar dat".
Dus wat voor baan moet ik zoeken?
maar hij is niet afgestudeerd. Hij kan natuurlijk wel solliciteren op die vacatures waar ze HBO/WO werk en denkniveau eisen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Denk in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden zoals je nu doet. Kan me niet voorstellen dat het jou niet lukt met je wo, er zijn zat werkenden die er 'erger aan toe' zijn.
Ik help TS die geloof ik een man isquote:
Boeiend, hij kan geen post bezorgen zegt ie. Mijn suggestie was schoffelen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
maar hij is niet afgestudeerd. Hij kan natuurlijk wel solliciteren op die vacatures waar ze HBO/WO werk en denkniveau eisen.
Ik zat in de richting van administratief medewerker te denken. Dat kan toch wel met alleen havo of zoeken ze daar ook alleen mensen met mbo/hbo/wo voor?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Boeiend, hij kan geen post bezorgen zegt ie. Mijn suggestie was schoffelen.
Mensen om mij heen die mij kennen weten dat ik op zich wel een beetje lui ben (zo laat ik de afwas vaak staan), echter ik doe wel altijd mijn best op mijn werk. Als ik ontslagen word op mijn werk is het geen opzet, luiheid.quote:Ben je niet gewoon lui?
Okee ik ga post voor jouw wijk bezorgen!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:16 schreef Tha_Duck het volgende:
In plaats van zo zielig doen en in problemen denken zou je eens moeten aanpakken. Postbode is de baan voor je, eigen tempo en eigen wijk. En dat jij 8 uur moet lopen is niet boeiend, het hoeft niet in 2 uur af. En die lulsmoezen over te vermoeiend of mentaal kapot gaan moet je ff lekker achterwege laten.
Daar hebben wel meer mensen last van. De meeste mensen werken om te leven en niet andersom.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:14 schreef adhdpi het volgende:
Oja ik moet erbij zeggen dat ik werken heel saai vind.
Lekkere instelling zeg.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen. Waarom zou je gratis werken?
Daar zijn dus uitkeringen voor, als uiterste vangnet voor wie het ècht niet lukt om zelf zijn of haar geld te verdienen. Terecht worden er ook eisen aan gesteld, namelijk dat je je als uitkeringstrekker ook inspant om werk te vinden. Ja, óók werk dat niet 'leuk' is.quote:Bovendien: Iedereen heeft geld nodig om van te leven.
Trollolol...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Okee ik ga post voor jouw wijk bezorgen!
Je moet alleen niet klagen dat het extra laat aankomt, ik kreeg deze klacht wel vaak toen ik post bezorgde.
2 euro per uur is trouwens veel minder dan wat je krijgt als je in de bijstand zit.
Zoals het er nu op lijkt gaat de sociale werkvoorziening zoals het nu bestaat wel verdwijnen, maar er blijven altijd wel beschutte werkplekken. En voor de huidige SW populatie veranderd er eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:24 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet precies hoe het zit, maar op het moment brengen gemeenten mensen onder op sociale werkplaatsen. Vanaf 2015 komt er een nieuwe participatiewet met daaronder ook de Wajong + herkeuringen en dergelijke. Daarbij komt ook een quotum voor te creëren werkplekken. En dat waren er best wel veel.
Ik vermoed: havo, propedeuse HBO, uni.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:37 schreef Fides het volgende:
Maar je hebt het wel voor elkaar gekregen om alle deadlines te halen en een scriptie te schrijven op je middelbare school voor je vwo diploma, aangezien je universiteit heb gedaan?
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:37 schreef Fides het volgende:
Maar je hebt het wel voor elkaar gekregen om alle deadlines te halen en een scriptie te schrijven op je middelbare school voor je vwo diploma, aangezien je universiteit heb gedaan?
Ja, maar misschien zijn de mentale problemen later gekomen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:40 schreef Fides het volgende:
Same story dan toch? Ik heb geen ervaring met de havo of het (eerste jaar) hbo maar daar zal je toch ook weleens stressvolle situaties en deadlines hebben?
Nee ik was altijd heel dromerig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:41 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Ja, maar misschien zijn de mentale problemen later gekomen?
Gaat er eigenlijk wel iets goed? Ik bedoel je hebt geen diploma, geen werk? Hopelijk wel een relatie en goed contact met je ouders en familie?quote:
Contact met ouders en familie gaat goed. Relatie, nee dat heb ik niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:43 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Gaat er eigenlijk wel iets goed? Ik bedoel je hebt geen diploma, geen werk? Hopelijk wel een relatie en goed contact met je ouders en familie?
Kunnen zij je niet helpen? Heb je niet iemand in je familie die een makkelijk baantje voor je heeft? Bijvoorbeeld een oom met eigen bedrijf?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:44 schreef adhdpi het volgende:
Contact met ouders gaa
[..]
Contact met ouders en familie gaat goed. Relatie, nee dat heb ik niet.
Ja, familie van mij heeft een restaurant. Daar word ik inderdaad niet ontslagen. Echter ik werk nog wel op zeer lage tempo en krijg maar ongeveer 3 euro per uur betaald (niet officieel, want ik had geen officiele aanstelling, hielp alleen een beetje).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:45 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Kunnen zij je niet helpen? Heb je niet iemand in je familie die een makkelijk baantje voor je heeft? Bijvoorbeeld een oom met eigen bedrijf?
Relatie komt wel. Eerst geld verdienen
Vrijwilligerswerk doe je zonder een beloning in geld te verwachten, als je ergens in faalt en er dus niks voor krijgt wordt het niet opeens vrijwilligerswerkquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:31 schreef adhdpi het volgende:
Iemand gaf mij het advies om vrijwilligerswerk te doen. Ik zei eerst dat dat geen goed idee was. Echter, het is niet zo dat ik nooit vrijwilligerswerk heb gedaan:
Mijn vorige mislukte pogingen om geld te verdienen zijn vrijwilligerswerk (ik wilde geld ermee verdienen, maar het lukte niet dus heb ik jaren besteed aan onbetaald werk).
Graag. Het kan me niet schelen dat het later is of een keer een foutje. Als het maar komt. Het is maar post, als het belangrijk is bellen of mailen mensen wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Okee ik ga post voor jouw wijk bezorgen!
Je moet alleen niet klagen dat het extra laat aankomt, ik kreeg deze klacht wel vaak toen ik post bezorgde.
2 euro per uur is trouwens veel minder dan wat je krijgt als je in de bijstand zit.
Definitie vrijwilligerswerk volgens wikipedia:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk doe je zonder een beloning in geld te verwachten, als je ergens in faalt en er dus niks voor krijgt wordt het niet opeens vrijwilligerswerk
Okee, wil je ook de overige 6 euro per uur betalen zodat ik net zoals andere postbezorgers 8 euro per uur of ten minste 4 euro per uur verdien?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:48 schreef Tha_Duck het volgende:
schelen dat het later is of een keer een foutje. Als het maar komt. Het is maar post, als het belangrijk is bellen of mailen mensen wel.
Jammer dat je je studie niet hebt afgemaakt. Na 7 jaar had je juist door moeten zetten en moeten kijken hoe het toch nog kon lukken. En anders een nieuwe opleiding moeten kiezen. Ik begrijp jou wel. Ik zelf ben heel snel voor alles bang. Ik raak zodanig in paniek dat ik mezelf thuis opsluit en gewoon dagen niet naar buiten ga en mijn telefoon uitzet. Alleen ik geef nooit op. Na een paar dagen laat ik alles los en begin ik gewoon opnieuw.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:48 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ja, familie van mij heeft een restaurant. Daar word ik inderdaad niet ontslagen. Echter ik werk nog wel op zeer lage tempo en krijg maar ongeveer 3 euro per uur betaald (niet officieel, want ik had geen officiele aanstelling, hielp alleen een beetje).
Trouwens, als ik voor 2 euro per uur werk verdien ik 480 euro per maand en moet ik toch nog aanvulling krijgen met behulp van een uitkering.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:52 schreef adhdpi het volgende:
Okee, wil je ook de overige 6 euro per uur betalen zodat ik net zoals andere postbezorgers 8 euro per uur of ten minste 4 euro per uur verdien?
Meen je datquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:54 schreef Individual het volgende:
Ga de politiek in. Je hoeft niet te concentreren of nadenken en als je niet naar 'het kantoor' wilt gaan hoeft dat niet. Als je ermee wilt ophouden krijg je toch doorbetaald. Ideaal!
Je moet die kerel ook niet serieus nemen. Die loopt maar wat te trollen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:56 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Meen je datmaar sommige mensen studeren toch politicologie? of bestuurskunde? Ik betwijfel dat het zo makkelijk is in Nederland
Opleiding is geen vereiste en ik denk dat TS iig slimmer is en minder schade aanricht dan bv een Teeven en Opstelten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:56 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Meen je datmaar sommige mensen studeren toch politicologie? of bestuurskunde? Ik betwijfel dat het zo makkelijk is in Nederland
Nou, ik heb het langer dan 1,2 jaren gedaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Graag. Het kan me niet schelen dat het later is of een keer een foutje. Als het maar komt. Het is maar post, als het belangrijk is bellen of mailen mensen wel.
ja maar je hoeft niets te kunnen of gehaald te hebbenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:56 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
prachtig, je vind werken saaiquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:14 schreef adhdpi het volgende:
Oja ik moet erbij zeggen dat ik werken heel saai vind. Door mijn concentratieproblemen kan ik niet lang bezig zijn: Iedere inspanning "maakt iets kapot als het ware" in mijn hoofd. Tenminste, zo lijkt het.
Ja, maar zoals eerder geschreven doe ik wel altijd mijn best op mijn werk. Ik ben niet iemand die stiekem verzuimt van werk ofzo.quote:
Dat weet ik ook wel, maar ik mag toch aannemen dat Diederik en Emiel af en toe denkwerk moeten verrichten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Opleiding is geen vereiste en ik denk dat TS iig slimmer is en minder schade aanricht dan bv een Teeven en Opstelten.
Volgens mij vinden de meeste mensen werken saai. Je komt trouwens over als iemand die gewoon niet wil werken? Omdat je niet echt weet wat je wilt? Ik weet niet hoe lang je nog recht zou hebben op Wajong, maar misschien gewoon maar bijstand trekken en wanneer ze je sturen om te werken dat gaan doen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:01 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ja, maar zoals eerder geschreven doe ik wel altijd mijn best op mijn werk. Ik ben niet iemand die stiekem verzuimt van werk ofzo.
harder je best doen dus.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:01 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ja, maar zoals eerder geschreven doe ik wel altijd mijn best op mijn werk. Ik ben niet iemand die stiekem verzuimt van werk ofzo.
VVD of hun verlengstuk PVV dan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:02 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar ik mag toch aannemen dat Diederik en Emiel af en toe denkwerk moeten verrichten.
Precies. Prima loon met daarbovenop smeergeld.. voor niks doen. ideaal!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:06 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel die mensen per jaar verdienen
Emiel is met zijn pabo ook niet de grootste denker in den haagquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:02 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar ik mag toch aannemen dat Diederik en Emiel af en toe denkwerk moeten verrichten.
Ik doe al mijn best. Denk jij dat ik graag ontslagen wil worden? Natuurlijk niet. Daarom doe ik mijn best. Hoe kun je nog harder je best doen?quote:
Emielquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Emiel is met zijn pabo ook niet de grootste denker in den haag
je best is dus niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:12 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ik doe al mijn best. Denk jij dat ik graag ontslagen wil worden? Natuurlijk niet. Daarom doe ik mijn best. Hoe kun je nog harder je best doen?
Dat baan als postbezorger heb ik zelf afgezegd (had ik misschien niet moeten doen), echter als ik niet afzegde zouden ze een tijd later het contract niet hebben verlengd. Ik weet dit omdat het UWV onderzoek deed naar mijn arbeidsvermogen en toen hebben ze mijn werkgever ondervraagt. In het rapport stond dat mijn werkgever gezien de omstandigheden niet van plan was mijn contract te verlengen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:58 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Nou, ik heb het langer dan 1,2 jaren gedaan.
Nee, dan moet je maar harder lopen. Sorry, maar zo hard is het echte leven. Soms zal je zelf ook iets moeten toegeven. En buiten dat, anders zit je die 6 uur toch maar te dagdromen. Aangezien dagdromen totaal zinloos is geeft het niet dat het niet gebeurd.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:52 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Okee, wil je ook de overige 6 euro per uur betalen zodat ik net zoals andere postbezorgers 8 euro per uur of ten minste 4 euro per uur verdien?
Ja maar het probleem met mij is dat stoppen met dagdromen en sneller werken niet lukt. Anders had ik het echt wel gedaan. Jij hebt geen ADD/ ADHD waarschijnlijk, dus je weet vast niet hoe het is om een druk hoofd te hebben dat vol zit met gedachten en nooit helder is (alsof je altijd dronken ben).quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:18 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, dan moet je maar harder lopen. Sorry, maar zo hard is het echte leven. Soms zal je zelf ook iets moeten toegeven. En buiten dat, anders zit je die 6 uur toch maar te dagdromen. Aangezien dagdromen totaal zinloos is geeft het niet dat het niet gebeurd.
Dus?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:55 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Trouwens, als ik voor 2 euro per uur werk verdien ik 480 euro per maand en moet ik toch nog aanvulling krijgen met behulp van een uitkering.
Dan moet je zorgen dat het wel lukt, easy. Niet aanstellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:19 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ja maar het probleem met mij is dat stoppen met dagdromen en sneller werken niet lukt. Anders had ik het echt wel gedaan. Jij hebt geen ADD/ ADHD waarschijnlijk, dus je weet vast niet hoe het is om een druk hoofd te hebben dat vol zit met gedachten en nooit helder is (alsof je altijd dronken ben).
Je moet het zo zien. Stel je voor dat je gedwongen altijd dronken ben. Dan zou jij ook niet goed kunnen werken.
Tuurlijk niet! Ik denk dat hij per maand een ton krijgt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij verdient maar 2000 per maand. Nooit gedacht dat jij voor zo'n pauper ging.
Ik weet niet. In ieder geval werk ik op 1/4 van de werktempo. En niet met opzet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:20 schreef Yreal het volgende:
Trouwens als je echt adhd had was je echt geen 8 uur met een 2 uurs wijk bezig. Eerder 1,5
Ah nog een wijsneus ook, veel plezier in de bijstand!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:50 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Definitie vrijwilligerswerk volgens wikipedia:
Vrijwilligerswerk kent geen eenduidige definitie. Wel kan er gezegd worden dat vrijwilligerswerk altijd vier componenten bevat[1]:
1.Het is het geheel van activiteiten die op vrijwillige basis worden uitgevoerd,
2.zonder financiële vergoeding (buiten eventuele onkostenvergoedingen),
3.in georganiseerd verband,
4.en met een maatschappelijk doel en voor anderen, hetzij individuen, groepen of de samenleving in haar geheel (maar zonder familieband, zie hiervoor mantelzorg).
Volgens mij is aan de 4 voorwaarden voldaan.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:20 schreef Yreal het volgende:
Trouwens als je echt adhd had was je echt geen 8 uur met een 2 uurs wijk bezig. Eerder 1,5
Hij krijgt 98.000 per jaar waarvan hij verplicht 75% afdraagt aan de partijkasquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Tuurlijk niet! Ik denk dat hij per maand een ton krijgt.
Ik loop ook een 2 uurs wijk. Dat komt uit op een km of 4-5 lopen. Dat zou dus betekenen dat je 500 meter per uur aflegt. Sorry, dat ligt aan jou.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:22 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ik weet niet. In ieder geval werk ik op 1/4 van de werktempo. En niet met opzet.
Ik heb niet gezegd dat ik niet wil werken. Ik zei alleen dat er nog bijvulling nodig is.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dus?
Denken in problemen is lekker makkelijk he. De oplossing is dat er dus 480 euro minder van de uitkering nodig is. Hee, en dan heb je het nog zelf verdiend ook in plaats van je hand opgehouden.
Als je gewoon doorwerkt is er niets aan de handquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:13 schreef adhdpi het volgende:
Schoffelen? Ik hoop dat daar geen minumum-tempo-eis aan ligt!
en dat is zo erg?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah nog een wijsneus ook, veel plezier in de bijstand!
Ik doe mijn best!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je gewoon doorwerkt is er niets aan de hand. Je wajong wordt binnenkort afgeschaft dus ik hoop dat je jezelf vermant en hard door gaat werken!
maar je maakte je snijmachine niet schoon hè, dat is iets dat je wel expres doet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:01 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Niet expres.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar je maakte je snijmachine niet schoon hè, dat is iets dat je wel expres doet.
Hij heeft havo + hbo propedeuse + een jaar blijven zitten = 19 jaar. Vervolgens 7 jaar uni = 26 jaar. Zijn Wajong zou dus sowieso binnenkort stopgezet worden. Bijstandquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je gewoon doorwerkt is er niets aan de hand. Je wajong wordt binnenkort afgeschaft dus ik hoop dat je jezelf vermant en hard door gaat werken!
jawel hoor, want als je het echt had willen doen had je wel een manier gevonden om jezelf er aan te herinnerenquote:
Ben je knap? Modellenwerk, misschien een optie? Kan je genoeg dagdromen terwijl je gefotografeerd wordt?quote:
Hij woont niet bij zijn oudersquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:31 schreef JackLucifer het volgende:
Geloof er geen tering van! Ik heb zelf een tijdje gewerkt als postbode en als je zelfs dat nog weet te verneuken heb ik één tip voor je:
Blijf lekker voor altijd thuis bij je ouders wonen en ga fulltime op je kamer gamen ofzo.
Wat had ik dan gedaan? Een elektronische hulp? Dat bestaat niet. En aan een organiser heb je niets aan, dat kost veel teveel tijd, handen zijn al vies en organiser is voor afspraken, niet om bij te houden of je machine vies is.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jawel hoor, want als je het echt had willen doen had je wel een manier gevonden om jezelf er aan te herinneren.
Je moet je machine aan het eind van je shift schoonmaken en als je er een andere vleessoort oplegt. Dus dan is het niet moeilijk om dat bij te houden, je maakt gewoon een a4'tje met daarop hele grote letters waarop staat dat je dat moet doen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:33 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Wat had ik dan gedaan? Een elektronische hulp? Dat bestaat niet. En aan een organiser heb je niets aan, dat kost veel teveel tijd, handen zijn al vies en organiser is voor afspraken, niet om bij te houden of je machine vies is.
In de kou of hitte brieven/kranten bij mensen bezorgenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:31 schreef JackLucifer het volgende:
Geloof er geen tering van! Ik heb zelf een tijdje gewerkt als postbode en als je zelfs dat nog weet te verneuken heb ik één tip voor je:
Blijf lekker voor altijd thuis bij je ouders wonen en ga fulltime op je kamer gamen ofzo.
Ik denk dat de jeugdbescherming hem geen kinderen laat opvoeden. Hij is zo vergeetachtig dat ie de kinderen waarschijnlijk vergeet uit de auto te halen op een hete dag in de zomer, of dat ie ze vergeet als ie ze in bad doet en het water kokend heet wordt. Kortom hij is ongeschikt om kinderen op te voeden, da's levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:36 schreef sanasoufi het volgende:
of een rijke vrouw vinden die liever een man heeft die thuis voor de kinderen zorgt
Dingen vergeten is niet het grootste probleem, het is eigenlijk de werktempo. Al ben ik wel vergeetachtig, het grootste probleem zit hem in de tempo. Want op zich is vergeten het apparaat schoon te maken niet eens zo'n groot probleem, iedereen vergeet wel eens wat. Dat hoeft niet gelijk te leiden tot ontslag.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je moet je machine aan het eind van je shift schoonmaken en als je er een andere vleessoort oplegt. Dus dan is het niet moeilijk om dat bij te houden, je maakt gewoon een a4'tje met daarop hele grote letters waarop staat dat je dat moet doen.
Ik denk dat je het beste werk achter de computer kunt gaan doen. Je kunt namelijk op FOK! net zo snel posten als ik dat kan, en ik werk ook achter de computerquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:39 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Dingen vergeten is niet het grootste probleem, het is eigenlijk de werktempo. Al ben ik wel vergeetachtig, het grootste probleem zit hem in de tempo.
Maar wat zijn dan zijn opties? Ik roep wel bijstand, maar TS is nog erg jong natuurlijk. Zijn leven zou nu juist moeten beginnen. En door zijn ouders laten onderhouden kan natuurlijk wel, maar ooit zal hij toch zelfstandig moeten worden. Werken wil hij niet, want hij heeft telkens een excuus....nieuwe opleiding zit er ook niet in want hij vergeet wat hij leest en samenwerken is niets voor hem.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat de jeugdbescherming hem geen kinderen laat opvoeden. Hij is zo vergeetachtig dat ie de kinderen waarschijnlijk vergeet uit de auto te halen op een hete dag in de zomer, of dat ie ze vergeet als ie ze in bad doet en het water kokend heet wordt. Kortom hij is ongeschikt om kinderen op te voeden, da's levensgevaarlijk.
Ja maar het enige probleem is dat je geen geld hiermee kunt verdienen. Anders zou ik werken als berichten plaatser. Ik heb trouwens 2 jaren lang vrijwillig mijn website gepromoot. Daarbij moet je continue berichten plaatsen. Ik vond het nog leuk ook. Het werd alleen aangezien als spam.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste werk achter de computer kunt gaan doen. Je kunt namelijk op FOK! net zo snel posten als ik dat kan, en ik werk ook achter de computer.
Dus daar is het werktempo echt geen probleem!
je kunt ook een webshop beginnen hè... denk eens wat verder na dan je neus lang isquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:42 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ja maar het enige probleem is dat je geen geld hiermee kunt verdienen. Anders zou ik werken als berichten plaatser. Ik heb trouwens 2 jaren lang vrijwillig mijn website gepromoot. Daarbij moet je continue berichten plaatsen. Ik vond het nog leuk ook. Het werd alleen aangezien als spam.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]goed ik vind je toch wel sympathiek. Jij en phaelanx zijn aardig. De rest
Ik ben 2 jaren bezig geweest op internet. Niet met een webshop, maar daar ligt mijn interesse niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kunt ook een webshop beginnen hè... denk eens wat verder na dan je neus lang is
Wat je interesseert maakt eigenlijk niets uit, het alternatief is thuiszitten en nooit gelukkig wordenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:46 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaren bezig geweest op internet. Niet met een webshop, maar daar ligt mijn interesse niet.
Dat is geen argument. Ik wilde laten zien waar mijn problemen zitten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:48 schreef johnnyblaze11 het volgende:
99% van de Huilanders vinden hun werk saai, dat is een argument van niks.
Je houding.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:49 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Ik wilde laten zien waar mijn problemen zitten.
Een probleem is pas een probleem als je er 1 van maaktquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:49 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Ik wilde laten zien waar mijn problemen zitten.
Rare snuiter ben jijquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:36 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
In de kou of hitte brieven/kranten bij mensen bezorgenGevaarlijk werk
Kinderen die stenen op je kunnen gooien, mensen die kwaad op je kunnen worden als je (of iemand anders) een keer hun post verkeerd hebt bezorgd. Honden die je kunnen aanvallen, wespen die je kunnen steken, dieven die je tas met post kunnen afpakken.
Nee, dat wens ik TS nooit toe. Administratief werk of de bijstand in of gewoon zijn ouders altijd voor hem laten zorgen
of een rijke vrouw vinden die liever een man heeft die thuis voor de kinderen zorgt
ja je bent schizofreen toch? maar niet helemaal gekquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:50 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Helemaal niet. Lees mijn berichten. Daar staat waarom niet.
Mijn vorige werkgever heeft gezegd dat ik echt mijn best doe.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:50 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Helemaal niet. Lees mijn berichten. Daar staat waarom niet.
die wist gewoon niet hoe ie met je om moest gaanquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:52 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Mijn vorige werkgever heeft gezegd dat ik echt mijn best doe.
Als hij overal 4x zo lang over doet, zal hij inderdaad ook minder schade aanrichtenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Opleiding is geen vereiste en ik denk dat TS iig slimmer is en minder schade aanricht dan bv een Teeven en Opstelten.
Hoe krijg je het dan toch voor elkaar om 4x zo lang over het bezorgen van wat post te doen? Loop je dan 4x zo traag, of sta je bij elke brievenbus 5 minuten te dagdromen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:39 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Dingen vergeten is niet het grootste probleem, het is eigenlijk de werktempo. Al ben ik wel vergeetachtig, het grootste probleem zit hem in de tempo. Want op zich is vergeten het apparaat schoon te maken niet eens zo'n groot probleem, iedereen vergeet wel eens wat. Dat hoeft niet gelijk te leiden tot ontslag.
En nu komt de aap uit de mouw .. Het moet ook nog interessant zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:46 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaren bezig geweest op internet. Niet met een webshop, maar daar ligt mijn interesse niet.
Dat bedoelde ik, maar ik bedoel meer in het algemeen dat je daar ook met deadline en werkdruk leert omgaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:40 schreef sanasoufi het volgende:
[..]wat bedoel je daarmee? profielwerkstuk? dat kan je toch niet met een scriptie vergelijken?
Die website van 1 pagina waar je een jaar over hebt gedaan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:42 schreef adhdpi het volgende:
Ik heb trouwens 2 jaren lang vrijwillig mijn website gepromoot.
Zeg dan gewoon niksquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:28 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Hij heeft havo + hbo propedeuse + een jaar blijven zitten = 19 jaar. Vervolgens 7 jaar uni = 26 jaar. Zijn Wajong zou dus sowieso binnenkort stopgezet worden. Bijstand
Hij gunde je de wajongquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:52 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Mijn vorige werkgever heeft gezegd dat ik echt mijn best doe.
Dus niet ik, maar mijn werkgever.
Het doet dan ook allemaal aan als een dikke trolllollol.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:01 schreef hugecooll het volgende:
Mooi topic wel. TS komt om hulp vragen en schiet alle suggesties af omdat hij het niet leuk vindt, te lam is om het te doen, of omdat het vrijwilligerswerk is.
Dit dus, ook hier zo'n "figuur" in de buurtquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:33 schreef Edensnator het volgende:
TS probeert vooral redenen te vinden om niet te hoeven werken.
Haha, ja heb ik al wat eerder geconstateerd.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Het doet dan ook allemaal aan als een dikke trolllollol.
Echt hè.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:22 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Dit dus, ook hier zo'n "figuur" in de buurt
Door een andere beoordeling heeft het desbetreffende figuur dus te weinig inkomsten (woont nog thuis met 24-25j)
"moet" dus gaan "werken"
Werkt het figuur 2 uur op een zaterdag, als koffiebediende
Na die 2 uur meteen berichten op social media "Hard gewerkt, nu genieten van de rust/slapen" etc etc
Lach je eigen toch kapot, wanneer je net 60 uur hebt gewerkt
tsja in plaats van te verschuilen achter je "ziekte" misschien moet je eerst gewoon je instelling / mentaliteit verbeterenquote:
Nou, ik heb berekend hoeveel tijd ik bezig ben geweest met het posten van deze topic. Ik heb voor dit bericht 39 berichten gepost. Ik begon gisteren 16:25 (registratietijd) en eindigde 20:00. Echter zit er 30 minuten van diner tussen. Dus ben ik 3:05 bezig geweest met deze topic. Ik moet erbij zeggen dit een topic is waar ik zelf vaak over zit te piekeren. De tijd dat ik voorheen bezig ben geweest om erover na te denken is veel meer, maar ik weet niet hoeveel, dus dat reken ik niet mee. Als ik topics plaats met andere onderwerpen (waar ik minder over pieker) heb ik veel meer tijd nodig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste werk achter de computer kunt gaan doen. Je kunt namelijk op FOK! net zo snel posten als ik dat kan, en ik werk ook achter de computer.
Dus daar is het werktempo echt geen probleem!
Nee, de mentaal inspannende taken vereisen heel veel tijd. De tijd dat ik nodig heb om de addressen te checken, iedere brief moet in de goede brievenbus, kost mij enorm veel tijd. En terwijl ik bezig ben zit ik te dagdromen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:02 schreef probeer het volgende:
Hoe krijg je het dan toch voor elkaar om 4x zo lang over het bezorgen van wat post te doen? Loop je dan 4x zo traag, of sta je bij elke brievenbus 5 minuten te dagdromen?serieuze vraag, want ik snap het niet
Volgens mij moet jij dan broodnodig op les. Een les waar logische verbanden leggen tot de orde van de dag is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:18 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Nee, de mentaal inspannende taken vereisen heel veel tijd. De tijd dat ik nodig heb om de addressen te checken, iedere brief moet in de goede brievenbus, kost mij enorm veel tijd. En terwijl ik bezig ben zit ik te dagdromen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:39 schreef probeer het volgende:
Sorry, maar ik kan er echt niet bij dat je wel de havo kan halen, maar geen brief op de bus kan doen. Dat kan wellicht aan mij liggen, maar dat denk ik niet, want ik kan beiden wel.
Les om verantwoordelijkheid te nemen, volwassen te worden, je ballen laten groeienquote:
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen. Waarom zou je gratis werken? Bovendien: Iedereen heeft geld nodig om van te leven.
Tof, dus je kunt nog goed rekenen ook! Dan heb je nog veel meer kans op een baan!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:09 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Nou, ik heb berekend hoeveel tijd ik bezig ben geweest met het posten van deze topic. Ik heb voor dit bericht 39 berichten gepost. Ik begon gisteren 16:25 (registratietijd) en eindigde 20:00. Echter zit er 30 minuten van diner tussen. Dus ben ik 3:05 bezig geweest met deze topic. Ik moet erbij zeggen dit een topic is waar ik zelf vaak over zit te piekeren. De tijd dat ik voorheen bezig ben geweest om erover na te denken is veel meer, maar ik weet niet hoeveel, dus dat reken ik niet mee. Als ik topics plaats met andere onderwerpen (waar ik minder over pieker) heb ik veel meer tijd nodig.
Tijd dat ik nodig heb gehad:
3 uren en 5 minuten bezig voor 39 berichten (dit topic tot dit bericht).
Hij heeft dan wel weer een hele dag er over gedaan om het uit te rekenen hequote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:47 schreef Maanvis het volgende:
Tof, dus je kunt nog goed rekenen ook! Dan heb je nog veel meer kans op een baan!
Er is een verschil tussen kunnen en willen, niet iedereen heeft een even hoog werktempo.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:00 schreef _Arthur het volgende:
Maarja, dan moet je wel doorwerken, iets dat je niet wilt
Lopende band lijkt me nou net ongeschikt, omdat je daar aan een bepaald tempo moet voldoen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
kan je niet aan de lopende band staan en steeds hetzelfde doen?
Maar niet hoeft na te denken, hij geeft aan dat als hij adres en postvakje moet opzoeken het teveel tijd kost.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Lopende band lijkt me nou net ongeschikt, omdat je daar aan een bepaald tempo moet voldoen.
Een perfecte ambtenaar dus!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:01 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Hij heeft dan wel weer een hele dag er over gedaan om het uit te rekenen he
Elke baan is voor TS ongeschikt. Hij weet altijd wel iets te vinden waarom hij iets niet kan.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Lopende band lijkt me nou net ongeschikt, omdat je daar aan een bepaald tempo moet voldoen.
Als hij nou gewoon een andere werkloze opzoekt om hem te ondersteunen bij zijn postbezorging, dan kan die persoon TS helpen met postbezorgen. Niet door het voo rhem te gaan doen maar door met hem mee te lopen en hem tips te geven (en een klap op zijn achterhoofd als ie iets fout doet).quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:42 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Elke baan is voor TS ongeschikt. Hij weet altijd wel iets te vinden waarom hij iets niet kan.
Maar was aan het dagdromen. Hij denkt dus teveel na.Het gaat in zijn hoofd tollen. Nu niet echt geschikt bij baantjes waar je het verstand op nul moet zetten. Zou Maarten van Rossem dat kunnen zo aan de lopende band?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Maar niet hoeft na te denken, hij geeft aan dat als hij adres en postvakje moet opzoeken het teveel tijd kost.
jammaar straks niest ie op een paddenstoel en dan maakt ie hem niet schoonquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar was aan het dagdromen. Hij denkt dus teveel na.Het gaat in zijn hoofd tollen. Nu niet echt geschikt bij baantjes waar je het verstand op nul moet zetten. Zou Maarten van Rossem dat kunnen zo aan de lopende band?
Zoek iets in de natuur(Staatsbosbeheer), honden trainen etc etc of ga vrijwilligerswerk doen.
Dan maar uitkering stopzetten, dan is ie binnen een week aan het werk.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:42 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Elke baan is voor TS ongeschikt. Hij weet altijd wel iets te vinden waarom hij iets niet kan.
Erg kort door de bocht. Helaas zullen velen begeleid aan het werk moeten. Het is niet anders.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:51 schreef Faeroer het volgende:
En dit soort dingen worden dus betaald van mijn belastingcenten...
300 jaar geleden zou jij al ergens in een steegje liggen. Ga is wat doen en je niet zo aanstellen. ADD/ADHD mensjes zijn gewoon lui en/of dom. Waarom ga je niet van het land leven in plaats van de staat? Ga besjes plukken ofzo.
Daar heb je uiteraard gelijk in, en daarbij zou (eenvoudig) vrijwilligerswerk al heel erg veel bij helpen.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:05 schreef Cherna het volgende:
Erg kort door de bocht. Helaas zullen velen begeleid aan het werk moeten. Het is niet anders.
Daar heb je ook gelijk in. Je moet wel willen meewerken.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Daar heb je uiteraard gelijk in, en daarbij zou (eenvoudig) vrijwilligerswerk al heel erg veel bij helpen.
Het feit dat TS zich daar om een of andere reden echter 'te goed' voor voelt doet mijn sympathie toch verdampen...
ik neem aan dat je een uitkering hebt? hoe durf je dan op te merken dat je niet wil werken als je er niets voor krijgt. je krijgt gvd al gratis geld. dan kan je op zijn minst iets terug doen voor de medemens als tegenprestatie.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen. Waarom zou je gratis werken? Bovendien: Iedereen heeft geld nodig om van te leven.
quote:Op zondag 21 juli 2013 14:14 schreef BlueMage het volgende:
Man wat een trolltopic is dit weer. Mensen die echt in de knoei zitten worden hierdoor ook niet meer serieus genomen.
Mijn inziens gaat het hier al mis...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:14 schreef adhdpi het volgende:
Oja ik moet erbij zeggen dat ik werken heel saai vind. Door mijn concentratieproblemen kan ik niet lang bezig zijn: Iedere inspanning "maakt iets kapot als het ware" in mijn hoofd. Tenminste, zo lijkt het.
Geld innen van de overheid.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:27 schreef D_tjuh het volgende:
Als ik zo je OP lees + je post waarin je zegt dat je werken saai vind, dan vraag ik mij af: wat vind je leuk om te doen?
Jullie maken alles zo dramatisch en interpreteren alles wat ik schrijf als aanwijzing dat ik te lui zou zijn om te werken. Ik heb niet geschreven tegen vrijwilligers werk te zijn. Ik zei alleen als je niets krijgt kun je net zo goed niets doen (daarmee bedoel ik als je geen beloning krijgt, waarom zou je dan presteren (en dan hebben we het nog niet over het maatschappelijk belang van vrijwilligerswerk). Als ik werk zou mogen doen dat niet loont kan ik logischerwijs de hele dag vogeltjes tellen, want het feit dat het werk niet loont telt blijkbaar niet). Wat ik schreef stond niet gelijk aan: Vrijwilligerswerk, het zou verboden moeten worden. Ik heb zoals ik ergens anders heb geschreven wel veel aan vrijwilligerswerk heb gedaan, zoals juridisch advies geven en andere zaken. Het zijn projecten die eigenlijk bedoeld waren om geld te verdienen, maar misliepen en daardoor noem ik het vrijwilligerswerk. Waar jij het over hebt is het maatschappelijk belang van vrijwilligerswerk en dat is iets apart waar ik het niet over had, ik had het alleen maar over het feit dat vrijwilligers werk niet loont. We hadden het niet over of ik iets terug wou doen voor de maatschappij. Het is maar de vraag of ik vrijwilligerswerk kan doen met maatschappelijk belang, want de vorige keer dat ik gratis juridisch advies gaf aan anderen kreeg ik de klacht dat mijn adviezen te vaag waren.quote:ik neem aan dat je een uitkering hebt? hoe durf je dan op te merken dat je niet wil werken als je er niets voor krijgt. je krijgt gvd al gratis geld. dan kan je op zijn minst iets terug doen voor de medemens als tegenprestatie.
En als je niets kunt, waarom zou iemand je dan aannemen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:32 schreef adhdpi het volgende:
Ik zei alleen als je niets krijgt kun je net zo goed niets doen (daarmee bedoel ik als je geen beloning krijgt, waarom zou je dan presteren
Daarom zit ik er ook aan te denken weer een opleiding te gaan volgen. Echter als ik overal overheen lees wordt het een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En als je niets kunt, waarom zou iemand je dan aannemen?
Huhu. Als ik dit zo eens lees, zou ik alle ambities maar laten varenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:41 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Daarom zit ik er ook aan te denken weer een opleiding te gaan volgen. Echter als ik overal overheen lees wordt het een stuk moeilijker.
Hoezo?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu. Als ik dit zo eens lees, zou ik alle ambities maar laten varen
Ik wil wel wat. Het is alleen heel moeilijk als je bijvoorbeeld probeert te studeren en je leest over alles heen en vergeet wat je gelezen hebt. Ik heb 7 jaren een opleiding gevolgd en hoewel ik mijn best deed maar 2 jaren behaald.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Omdat je niks wil, niks kan en niks aankan. Dan houdt het op hè
dan zou ik ermee stoppen en het idee laten varen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:44 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ik wil wel wat. Het is alleen heel moeilijk als je bijvoorbeeld probeert te studeren en je leest over alles heen en vergeet wat je gelezen hebt. Ik heb 7 jaren een opleiding gevolgd en hoewel ik mijn best deed maar 2 jaren behaald.
Nou, ik wil natuurlijk niet opgeven.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:45 schreef donald_dick het volgende:
dan zou ik ermee stoppen en het idee laten varen.
Dus mensen juridisch advies geven terwijl je er zelf geen zak van weet. Dan te horen krijgen dat je te vaag bent en het daarom maar vrijwilligerswerk noemen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:32 schreef adhdpi het volgende:
zoals juridisch advies geven en andere zaken. Het zijn projecten die eigenlijk bedoeld waren om geld te verdienen, maar misliepen en daardoor noem ik het vrijwilligerswerk.
Nou ik heb wel rechten aan de universiteit gestudeerd en andere mensen die ik kende gaven eveneens juridisch advies en die konden het wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:06 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus mensen juridisch advies geven terwijl je er zelf geen zak van weet. Dan te horen krijgen dat je te vaag bent en het daarom maar vrijwilligerswerk noemen.
Had iemand al gezegd dat je niet spoort?
Er zijn ook opleidingen waarbij je weinig hoeft te lezen, het zogeheten "met de handen werken" zoals de bakkersschool, groenschool etc. Dit is natuurlijk wel cru als je eerst op de universiteit hebt gezeten, maar dat is nou eenmaal de consequentie van je handicap. Ik denk wel dat je ook bij zo'n praktijkopleiding extra begeleiding nodig zou hebben om je bij de les te houden, wellicht is zoiets wel te organiseren?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:41 schreef adhdpi het volgende:
Daarom zit ik er ook aan te denken weer een opleiding te gaan volgen. Echter als ik overal overheen lees wordt het een stuk moeilijker.
Ik heb HBO gedaan, daar ging het wel goed (we hoefden niet zoveel moeilijke stof te lezen, de toetsen waren makkelijk te doen) totdat we in groepen moesten werken. Ik was er niet bij met mijn hoofd, kon totaal niet meedoen met gesprekken. Ik antwoordde op vragen met een domme huh? waar gaat het gesprek over?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er zijn ook opleidingen waarbij je weinig hoeft te lezen, het zogeheten "met de handen werken" zoals de bakkersschool, groenschool etc. Dit is natuurlijk wel cru als je eerst op de universiteit hebt gezeten, maar dat is nou eenmaal de consequentie van je handicap. Ik denk wel dat je ook bij zo'n praktijkopleiding extra begeleiding nodig zou hebben om je bij de les te houden, wellicht is zoiets wel te organiseren?
Zelfs daar ben je te lui voor denk ik.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:19 schreef adhdpi het volgende:
Als ik ooit een opleiding ga volgen, volg ik denk ik beveiliging, daar hoef je niets te doen de hele dag, alleen voor je uit staren.
maar je hebt het dus niet afgemaakt? Waarom help je dat soort mensen dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:09 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Nou ik heb wel rechten aan de universiteit gestudeerd en andere mensen die ik kende gaven eveneens juridisch advies en die konden het wel.
Wat moet ik dan doen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
maar je hebt het dus niet afgemaakt? Waarom help je dat soort mensen dan?
Je kan ook samenwerken en gesprekken voeren in een groep zonder dat je er vrienden hebt gemaakt, maar het klopt dat er bij opleidingen een beroep wordt gedaan op je sociale vaardigheden, daar gaat het dus ook al mis.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:19 schreef adhdpi het volgende:
Ik heb HBO gedaan, daar ging het wel goed (we hoefden niet zoveel te lezen, de toetsen waren makkelijk te doen) totdat we in groepen moesten werken. Ik was er niet bij met mijn hoofd, kon totaal niet meedoen met gesprekken. Ik antwoordde op vragen met een domme huh? waar gaat het gesprek over?
Ik kon totaal niet samenwerken. Andere mensen hadden vrienden met wie ze goed konden opschieten maar ik had er geen.
Gast, je zei dit in de OP:quote:Als ik ooit een opleiding ga volgen, volg ik denk ik beveiliging, daar hoef je niets te doen de hele dag, alleen voor je uit staren.
Dat is dus kansloos...quote:Probleem is echter dat ik extreem bang ben voor gevaar. Als ik beveiliger ben bij een bedrijf en dat bedrijf wordt overvallen, dan ben ik als het ware de eerste die het bedrijf uit vlucht. En ik heb niet het lef om vechtende mensen uit elkaar te houden, dan ben ik veel te bang dat ik een schop tegen mijn oog aan krijg (misschien word ik wel blind? speelt er dan door mijn hoofd heen).
Rechtenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:09 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Nou ik heb wel rechten aan de universiteit gestudeerd en andere mensen die ik kende gaven eveneens juridisch advies en die konden het wel.
Je heb toch een uitkering? Vraag dan aan het UWV of je (ongeschoold) vrijwilligerswerk kan doen? Werken op een kinderboerderij, verzorginstehuis, bieb?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen?
Ik heb ook geprobeert websites te maken. Ga niet zeggen dat je daarvoor een opleiding afgemaakt moet hebben (trouwens, ik heb wel 2 jaren informatica gevolgd). Ik maakte 1 website met 1 pagina binnen een jaar tijd.
TS is bang zijn uitkering kwijt te raken na een herkeuring, hij zoekt dus naar betaald werk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:29 schreef donald_dick het volgende:
Je heb toch een uitkering? Vraag dan aan het UWV of je (ongeschoold) vrijwilligerswerk kan doen? Werken op een kinderboerderij, verzorginstehuis, bieb?
HOHOquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Je heb toch een uitkering? Vraag dan aan het UWV of je (ongeschoold) vrijwilligerswerk kan doen? Werken op een kinderboerderij, verzorginstehuis, bieb?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:32 schreef adhdpi het volgende:
Ik heb niet geschreven tegen vrijwilligers werk te zijn. Ik zei alleen als je niets krijgt kun je net zo goed niets doen (daarmee bedoel ik als je geen beloning krijgt, waarom zou je dan presteren
Ja leuk, maar dan kan je wel allerlei soorten baantjes als stagiaire proberenquote:
Ja, maar dat doe je normaal gesproken tijdens een opleidingquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dan kan je wel allerlei soorten baantjes als stagiaire proberen
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:44 schreef adhdpi het volgende:
Het is alleen heel moeilijk als je bijvoorbeeld probeert te studeren en je leest over alles heen en vergeet wat je gelezen hebt. Ik heb 7 jaren een opleiding gevolgd en hoewel ik mijn best deed maar 2 jaren behaald.
na een herkeuring gaat het UWV toch wel eens wat dringender met hem spreken. En niet werken betekend dat de TS gekort gaat worden op zijn uitkeringquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
TS is bang zijn uitkering kwijt te raken na een herkeuring, hij zoekt dus naar betaald werk.
Ja, maar kennelijk is de TS geen studentenmateriaalquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar dat doe je normaal gesproken tijdens een opleiding
[..]
Wordt dat niet typisch tegen ADHD'ers verteld?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:34 schreef hugecooll het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik TS overkomen als iemand die niet wil, maar de schijn ophoudt door te doen alsof hij het wel wil maar niet kan
Dit dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:34 schreef hugecooll het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik TS overkomen als iemand die niet wil, maar de schijn ophoudt door te doen alsof hij het wel wil maar niet kan
Nee, die vertellen we dit:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:35 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Wordt dat niet typisch tegen ADHD'ers verteld?
Oh! Museum suppoost!! Dan mag je de hele dag op een stoel zitten, en je enige taak is opletten of mensen met hun vieze vingers van de kunstwerken afblijven.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:19 schreef adhdpi het volgende:
Als ik ooit een opleiding ga volgen, volg ik denk ik beveiliging, daar hoef je niets te doen de hele dag, alleen voor je uit staren. Tenminste, dat hoop ik.
Ja dat kan ik wel denk ik.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Oh! Museum suppoost!! Dan mag je de hele dag op een stoel zitten, en je enige taak is opletten of mensen met hun vieze vingers van de kunstwerken afblijven.
Ik kan geen garanties geven.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus niet gaan dagdromen, en dat ze de kunstwerken onder je neus stelen.
Wat een onzin. Ieder vrijwilligerswerk heeft een maatschappelijk belang. Jij moet gewoon iets zoeken waarbij je niet je intelligentie hoeft te gebruiken (of het in je eigen tempo kan doen).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:32 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of ik vrijwilligerswerk kan doen met maatschappelijk belang, want de vorige keer dat ik gratis juridisch advies gaf aan anderen kreeg ik de klacht dat mijn adviezen te vaag waren.
Bij gesprekken antwoord ik altijd met een domme huh? wat zeg je? Het is echt irritant.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
TS, als je na die herkeuring geen uitkering meer krijgt, zie ik het somber voor je in. Zoek daarom nu alvast hulp om beter om te leren gaan met je handicaps, doe een cursus sociale vaardigheden, etc.
Ik heb ook vrijwilligers werk gedaan. Ik heb juridisch advies gegeven en nog aan andere dingen gewerkt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:12 schreef Bucketlist het volgende:
Wat een onzin. Ieder vrijwilligerswerk heeft een maatschappelijk belang. Jij moet gewoon iets zoeken waarbij je niet je intelligentie hoeft te gebruiken (of het in je eigen tempo kan doen).Dan kan je denken aan koffie/thee rondbrengen in een verzorgingshuis, het grasmaaien/lijnen kalken bij een sportclub. Dat soort zaken is toch prima te doen?Heb je nog sterke punten trouwens?
Dat is geen vrijwilligerswerk. Dat is het opzetten van een eigen bedrijf, voor eigen gewin wat gewoon mislukt is. Doe eens iets voor een ander, zonder er zelf beter van te worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:14 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ik heb ook vrijwilligers werk gedaan. Ik heb juridisch advies gegeven en nog aan andere dingen gewerkt.
Ik weet niet. Het lijkt me beter om nog eens een andere opleiding te doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:15 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Dat is geen vrijwilligerswerk. Dat is het opzetten van een eigen bedrijf, voor eigen gewin wat gewoon mislukt is. Doe eens iets voor een ander, zonder er zelf beter van te worden.
Wat voor opleiding kan jij doen? Dat moet al een opleiding zonder sociale interactie.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:17 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Ik weet niet. Het lijkt me beter om nog eens een andere opleiding te doen.
Opleiding lukt beter dan werk. Vrijwillig koffie rondbrengen lijkt me niks eigenlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:20 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Wat voor opleiding kan jij doen? Dat moet al een opleiding zonder sociale interactie.
Waarom denk je dat het nu wel gaat lukken?
Heb je sterke punten? Is er ook maar iets waar jij goed in bent?
Dagdromen en niet willen werken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:20 schreef Bucketlist het volgende:
Is er ook maar iets waar jij goed in bent?
Nee, want ik ben heel bang voor gevaar, dood, ongelukken en onwel zijn. Ik zou niet durven een experimenteel middel te gaan nemen waaraan je eventueel zelfs dood kan gaan. Daarom wil ik ook nooit een soldaat worden! Ik zou de eerste zijn die wegvlucht.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:23 schreef JackLucifer het volgende:
Kun je jezelf niet aan laboratoria of ziekenhuizen verhuren voor medische experimenten?
Je bent een luie mislukking zo te lezen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:32 schreef adhdpi het volgende:
Je wilt toch niet zeggen dat na alles wat mislukt is in mijn leven, dat mijn topic ook aan het mislukken is?
Dat komt omdat je alles wat men hier voorstelt bij voorbaat aan het afschieten bent en op deze manier alle vooroordelen die er maar zijn over wajongers aan het bevestigen bent terwijl er genoeg mensen zijn in jouw positie die in ieder geval proberen om wat aan hun situatie te doen en niet bij voorbaat alles afwijzen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:32 schreef adhdpi het volgende:
Waarom hebben jullie het steeds over trollen?
Doe ik iets verkeerd ofzo?
Je wilt toch niet zeggen dat na alles wat mislukt is in mijn leven, dat mijn topic ook aan het mislukken is?
Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan dat jullie schrijven dat ik aan het trollen ben?
Wat is het nut van naar een verzorgingshuis gaan, daar een potje staan dagdromen en een klein beetje werk verrichten en dan weer naar huis gaan? Dan kan ik net zo goed thuis blijven!quote:Dan kan je denken aan koffie/thee rondbrengen in een verzorgingshuis, het grasmaaien/lijnen kalken bij een sportclub. Dat soort zaken is toch prima te doen?
het nut van die dag was dan dat je oudjes hebt geholpen. Dat is al meer dan thuis zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:00 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Wat is het nut van naar een verzorgingshuis gaan, daar een potje staan dagdromen en een klein beetje werk verrichten en dan weer naar huis gaan? Dan kan ik net zo goed thuis blijven!
Jezus, wat ben jij een negatieve zeikstraal zeg.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:16 schreef adhdpi het volgende:
Nou, dat zou ik wel willen, maar als je overal overheen leest bij het studeren gaat het moelijk worden om de vereiste diploma's daarvoor te behalen.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Misschien zou je daar's mee moeten stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |