Ik kijk in ieder geval geen journaal. Nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Buiten de punten die ik noemde wat betreft de rotte journalistiek is het ook nog eens zo dat je dan in 15 of 20 minuten tijd zoveel mogelijk ellende en negatieve shit over je heen krijgt gestort. Nee bedankt. Je kunt op andere manieren ook prima op de hoogte blijven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
JA, dat merk je heel goed op de manier waarop ze nieuws brengen.
btw... hoe weet je dat. je kijkt alleen op wazige sites...
jij kijkt geen eens naar deze niews zenders?
En waarom is hij het meest biased?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Jij bent toch ook biased? Ik zie niet waarom dat een punt van kritiek is. Alles en iedereen is biased en jij nog het meest.
Ik kijk wel naar t journaal - gewoon om te zien wat the daily propaganda is en als het gaat over royal babies dan moet ik de sick bucket bij me hebben.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik kijk in ieder geval geen journaal. Nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Buiten de punten die ik noemde wat betreft de rotte journalistiek is het ook nog eens zo dat je dan in 15 of 20 minuten tijd zoveel mogelijk ellende en negatieve shit over je heen krijgt gestort. Nee bedankt. Je kunt op andere manieren ook prima op de hoogte blijven.
O ja dat was ik nog vergeten. Het is ellende, angst en elite crap zoals die royal babies. Dat laat toch wel weer zien in wat voor wereld we leven dat zoiets op het journaal word uitgezonden. Worship de koningen en koningen. Yuk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:00 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik kijk wel naar t journaal - gewoon om te zien wat the daily propaganda is en als het gaat over royal babies dan moet ik de sick bucket bij me hebben.
Ik heb 'n paar verschillende 'truth movement' groepen 'n beetje gevolgde en naar sommige prestaties geweest in Amsterdam maar ik heb altijd het verdacht gehad dat er was iets mis en er was altijd 'more to all this than meets the eye', Dus toen ik September Clues gezien voor t eerste keer 'n paar jaren terug alles is op z'n plaats gevallen.Ik had wel van de 'no plane theory' gehoord maar ik dacht dat t gaat te ver....en ik had genoeg over te denken gewoon met t feit dat er was iets zo verschrikkelijk mis met t officiele verhaal.Maar ja,groot gelijk had ik.imo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
half truth?
ow er is maar 1 echte docu en de rest is onzin?
zeg smartypants die docu waar jij het elke keer over hebt is van 2008 de rest is vaak al veel ouder als dat.
zal ik een geheimpje verklappen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:15 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb 'n paar verschillende 'truth movement' groepen 'n beetje gevolgde en naar sommige prestaties geweest in Amsterdam maar ik heb altijd het verdacht gehad dat er was iets mis en er was altijd 'more to all this than meets the eye', Dus toen ik September Clues gezien voor t eerste keer 'n paar jaren terug alles is op z'n plaats gevallen.Ik had wel van de 'no plane theory' gehoord maar ik dacht dat t gaat te ver....en ik had genoeg over te denken gewoon met t feit dat er was iets zo verschrikkelijk mis met t officiele verhaal.Maar ja,groot gelijk had ik.imo.
Dus - daarom ga ik niet tijd verspillen op videos,boeken,dvd's,scientific reports enz. die praten nog steeds alsof 911 was iets te maken met gekapte vliegtuigen,heldin,slachtoffers enz.
elende drijft het nieuws maar er is ook wel eens positief nieuws..quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
O ja dat was ik nog vergeten. Het is ellende, angst en elite crap zoals die royal babies. Dat laat toch wel weer zien in wat voor wereld we leven dat zoiets op het journaal word uitgezonden. Worship de koningen en koningen. Yuk.
Ik kan geen docu/dvd/wat-dan-ook serieus nemen als ze praten alsof er waren echte vliegtuigen,slachtoffers enz.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
zal ik een geheimpje verklappen...
er zijn slachtoffers in de VS pak weg 3.000 buiten de VS 300.000
en tja... je verspilt je tijd echt niet hoor..
het is allemaal zeer boeiend.
sommige mensen hebben echt NAGEDACHT..
btw het gaat niet te ver hoor die No plane theorie, het kan geneens..
heb je al een foto gevonden van het 3x voetbalveld size greenscreen?
green screen.. nooit van gehoord?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik kan geen docu/dvd/wat-dan-ook serieus nemen als ze praten alsof er waren echte vliegtuigen,slachtoffers enz.
Ik heb al 'n beetje te veel tijd over dit besteden. Twas leuk om interessante mensen te ontmoeten(in echte leven-jammer dat sommige zijn verschrikkelijk misleid) door 911 truth.....maar half-truths ben ik niet tevreden van (je kan beter 'not bother at all')
Als jij gelooft dat alu buizen kunnen door enorme dikke stalen balken snijden en genoeg brand en hitte kan veroorzaken om honderden duizenden tonnen staal en concreet naar beneden te halen binnen 'n uurtje, dan 'leuk' voor je.
Ik ga niet meer in discussie hierover tot je heb wat nieuws over te praten.
btw: Ik ben hier om informatie te wisselen,misschien 'n grapje delen en nieuwe mensen te ontmoeten 'n beetje - NIET om arguments te winnen of 'n stijfje te krijgen door trollen enz.bvb.
Ik hou niet erg veel van 'competitie' enz. voor mij is dat 'n beetje mucho-macho.Dus ik heb info doorgegeven en als je dat niet gleoven voor whatever reason,het maakt voor mij echt niet erg veel uit.
Wat heb je t nou over grote greenscreens?
Beetje overdreven wel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
O ja dat was ik nog vergeten. Het is ellende, angst en elite crap zoals die royal babies. Dat laat toch wel weer zien in wat voor wereld we leven dat zoiets op het journaal word uitgezonden. Worship de koningen en koningen. Yuk.
De rooomskatholieke kerk beseft maar al te goed dat men tegenwoordig niet meer zo machtig is als vroeger en men het geloof niet meer kan gebruiken om mensen te manipuleren en klein te houden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:13 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, terug naar het oorspronkelijke thema... 'bewezen complotten'.
Ik lees momenteel een boek over de tijd van hendrik de VIIIe in Engeland, en vooral ook de strijd tussen koning zijn adviseurs en ook de Kerk... waarbij het vooral om Macht ging
(een, eigenlijk twee uitstekende boeken, "Wolf Hall" van Hillary Mantel en er is ook en tweede deel 'Bring up the Bodies" ).
Tijdens het lezen ontstaat bij mij eigenlijk ook het idee dat de rol die de kerk in die tijd speelde ongeveer hét basismodel is van een àllesomvattende conspiracy..
Waarbij eigenlijk iedereen in de waan van een bepaald geloof gedrongen wordt, maar ook dat geloof vooral een doel heeft de heersende elite te legitimeren, hun macht te behouden, maar ook deze Elite eigenlijk volop die religie poogt te misbruiken, maar er soms ook zelfs gedwongen wordt zich naar machstspelletjes te richten (de tweestrijd tussen bv protestanten, Luther, Calvijn of in Engeland Tyndale én de katholieken en getrouwen aan de Paus, waarbij de Paus (en de Kerk in de personen van Kardinalen en Bisschoppen) natuurlijk zelf ook een machtsfactor is en ook grootgrondbezitter...
In het boek wat ik lees wordt dit gepresenteerd aan de hand van de pogingen van de engelse koning hendrik VIII zn huwelijk met de spaanse koningsdochter Katherina ongeldig te laten verklaren en hem zn minaresse Anna Boleyn te laten trouwen ...
Wat een conldict oplevert met het Habsburgse rijk en de Paus Clemens... maar ook intern onder de koning en zn adviseurs (specifiek Thomas More)
Uiteindelijk draait het er natuurlijk vooral om dat in die tijd 'religie'.. het geloof in de bijbel en God, het opdragen van missen .. een maatschappelijk bindmiddel was en de Kerk uiteindelijk als enige wilde bepalen hoe en wat mensen in hun eigen leven konden of mochten doen.
Zou je in die tijd bv kritiek geuit hebben op de Kerk, of zelfs bv je eigen uitleg gepubliceerd hebben... bv ook vertalingen vanuit het grieks of Latijn van de Bijbel...
daarvoor belandde je in die tijd op de Vuurstapel ... de mensen die dat deden werden met de dood bestrafd, omdat dat een 'Waarheid' was die de machthebbenden wilden onderdrukken...
Echt niet.quote:
ja zo kan het over en weer...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:32 schreef Catnip het volgende:
[..]
Echt niet.
Lees de bijbel eens, dan snap je het![]()
De koran is inderdaad bullshit. Oke, dat klinkt niet aardig, maar het zou dus zomaar eens kunnen dan Mohammed de valse profeet is.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:32 schreef Catnip het volgende:
[..]
Echt niet.
De koran is inderdaad bullshit.
O ja. Dus de koran is bullshit en het christendom is de waarheid?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:32 schreef Catnip het volgende:
[..]
Echt niet.
De koran is inderdaad bullshit. Oke, dat klinkt niet aardig, maar het zou dus zomaar eens kunnen dan Mohammed de valse profeet is.
dat is imho een belangrijke vaststelling.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als jij in het Midden Oosten was geboren had je nu precies het omgekeerde gezegd.
Precies kijk maar naar wolvenkinderen bv.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is imho een belangrijke vaststelling.
Wat en waarin mensen geloven is vaak iets dat opgedrongen wordt door hun omgeving .. de cultuur waarin ze geboren worden en ook hoe 'afhankelijk' ze zijn en hoe sterk de drang is zich te 'conformeren'.
Ken iemand hier de serie Vikings?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies kijk maar naar wolvenkinderen bv.
Of naar de hele discussie over goed/kwaad zelfs. Er is een bepaalde stam bosjesmannen die geloven dat als ze hun vijanden die ze gevangen nemen martelen tot de dood, die vijanden in de hemel terecht komen. Dus ze geloven zelf dat ze iets goeds doen voor de vijand die ze martelen. Terwijl wij het als slecht zouden bestempelen. Dat geeft aan dat goed en kwaad geen absoluten zijn maar bedacht door mensen.
Dit. Het is maar net waar je wiegje heeft gestaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
O ja. Dus de koran is bullshit en het christendom is de waarheid?
Yeah right.....
Als jij in het Midden Oosten was geboren had je nu precies het omgekeerde gezegd.
Die heb ik op de agenda staan om te kijken maar ik wacht tot seizoen 2 ook af is dan kan ik er wat meer achter elkaar kijken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ken iemand hier de serie Vikings?
Die geeft dit soort verhalen mooi weer hoe dit in de geschiedenis er aan toe ging.
Blood gore sex botsende religies geweld, allemaal samengepropt.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die heb ik op de agenda staan om te kijken maar ik wacht tot seizoen 2 ook af is dan kan ik er wat meer achter elkaar kijken.
Inderdaad, het is maar wie je indoctrineert. ^^quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit. Het is maar net waar je wiegje heeft gestaan.
Zal ik zeker doen, thx. Ben nu Spartacus aan het kijken en als ik dan zo'n situatie zie met een slaaf die nog voor zijn meester vecht ook al word hij vrijgelaten moet ik erg denken aan de situatie nu dat mensen niet snappen dat ze eigenlijk allemaal slaven zijn. Het verschil tussen nu en toen is dat de meeste mensen nu niet doorhebben dat ze slaven zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:18 schreef theguyver het volgende:
[..]kan ook.
maar let vooral op het religie gedeeltje , dat komt in aflevering. 8 en 10 goed aan bod meen ik.
Ik voel mezelf helemaal geen slaaf. Ik werk voor een salaris.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zal ik zeker doen, thx. Ben nu Spartacus aan het kijken en als ik dan zo'n situatie zie met een slaaf die nog voor zijn meester vecht ook al word hij vrijgelaten moet ik erg denken aan de situatie nu dat mensen niet snappen dat ze eigenlijk allemaal slaven zijn. Het verschil tussen nu en toen is dat de meeste mensen nu niet doorhebben dat ze slaven zijn.
Dat is precies de bedoeling. Slaven in een gouden kooi. Slaven die niet doorhebben dat ze slaven zijn. Als je naar de situatie kijkt hoe die werkelijk is zul je zien dat je wel een slaaf bent. Ik werk ook voor mijn geld. Maar in principe moeten wij allemaal werken om te overleven. En dat word alleen maar moeilijker en moeilijker. Terwijl de rijken het alleen maar makkelijker krijgen. En werken om te overleven is ook de definitie van slavernij.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik voel mezelf helemaal geen slaaf. Ik werk voor een salaris.
Daklozen overleven ook.quote:Op zondag 28 juli 2013 08:31 schreef Naqin het volgende:
Een mens werkt in Nederland helemaal niet om te overleven, dat lukt met een bijstandsuitkering ook wel.
Je een slaaf voelen of een slaaf zijn, zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op zondag 28 juli 2013 08:09 schreef theguyver het volgende:
ik voel me geen slaaf hoor absoluut niet.
Met een bijstandsuitkering kom je tegenwoordig bij een bureau terecht waar je ook gewoon moet werken en doe je dat niet dan korten ze je net zolang totdat je slaafs de regeltjes volgt.quote:Op zondag 28 juli 2013 08:31 schreef Naqin het volgende:
Een mens werkt in Nederland helemaal niet om te overleven, dat lukt met een bijstandsuitkering ook wel.
Er zijn verschillende vormen van slavernij.quote:Op zondag 28 juli 2013 08:18 schreef Copycat het volgende:
Wat een belediging ook voor daadwerkelijke slaven.
Gelijkgesteld worden met de huidige arbeider/consument. Omdat die arbeider/consument moet werken voor zijn centen.
Voorheen was dat niet en zat ook niet iedereen massaal in de bijstand. Ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat mensen werken om andere redenen. Maar juist hier hoef je niet verhongeren als je geen werk kan vinden of niet kan werken.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Met een bijstandsuitkering kom je tegenwoordig bij een bureau terecht waar je ook gewoon moet werken en doe je dat niet dan korten ze je net zolang totdat je slaafs de regeltjes volgt.
Van de elite. De term human resources zegt het ook al trouwens, dat is precies wat wij zijn, een resource.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:15 schreef Naqin het volgende:
[..]
Voorheen was dat niet en zat ook niet iedereen massaal in de bijstand. Ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat mensen werken om andere redenen. Maar juist hier hoef je niet verhongeren als je geen werk kan vinden of niet kan werken.
Als we slaven zijn, wiens bezit zijn we dan? De werkgever? De staat?
Het staat gewoon in de wet hoor. Daar kan je het wel niet mee eens zijn maar dat maakt de wetgevers of de bankiers niks uit. Jij bent niks meer dan een product, een melkkoe, een slaaf een "obedient worker" volgens de wet.quote:
Aandelen in bedrijven hebben is wat anders dan tegen tienduizenden journalisten zeggen: "En nu ga jij schrijven 1+1=3. Nee, niets te maren. Je doet wat ik zeg, jij als journalist mag niet zelf journalistiek bedrijven. Ik bepaal de inhoud. Ik lever het materiaal. En jullie houden allemaal je mond dicht hierover."quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat betreft punt 1:
These 6 Corporations Control 90% Of The Media In America
This infographic created by Jason at Frugal Dad shows that almost all media comes from the same six sources.
That's consolidated from 50 companies back in 1983.
NOTE: This infographic is from last year and is missing some key transactions. GE does not own NBC (or Comcast or any media) anymore. So that 6th company is now Comcast. And Time Warner doesn't own AOL, so Huffington Post isn't affiliated with them.
[..]
De 'elite'.. dan weet ik nog niks, wie zijn dat dan?quote:Op zondag 28 juli 2013 12:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Van de elite. De term human resources zegt het ook al trouwens, dat is precies wat wij zijn, een resource.
zeerecht is het recht van de bankiers?quote:Op deze wereld gelden grofweg twee typen wetgeving, te weten de “Civil Law” (bij ons ook bekend als ‘Code Civil’ of ‘Code Napoléon’ genoemd) en de zogenaamde “Admiralty Law” (Maritieme wetgeving). De eerste wordt soms ook wel “de wet van het land” genoemd en de tweede, niet verrassend, “de wet van het water”. Admiralty law is de wet van de “private entiteiten” of wat simpeler en veralgemeniseerd gezegd, de wet van de bedrijven. Het wordt ook wel eens de “wet van de bankiers” genoemd, wat ik later nog zal toelichten. Nu zou u misschien denken dat u als mens onder de Civil Law zou vallen aangezien u zich toch echt met beide voeten op het land bevindt maar hier stappen de eerste rare zaken in het voetlicht.
Nee, dat is gewoon werken voor de kost.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:17 schreef Tingo het volgende:
Slaaf van wat precies? Werk? Shopping?
Slaaf zijn of niet heb je ook 'n keus nog steeds.
Als je 'n huisvol met luxe (maar dan wel redelijk goedkop) electronica,kleding enz.wil dan moet je wat werk doen ja.
Daar zit die 'slavernij'.
Maar er zijn zeker mensen die zijn verslaafd aan weren voor de kost dan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon werken voor de kost.
Je doelt op workaholics? Ja, die zijn er.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:41 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar er zijn zeker mensen die zijn verslaafd aan weren voor de kost dan.
Dan doen ze het toch omdat ze het leuk vinden of genoegdoening uit halen? Dat is heel wat anders dan 'slavernij'.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:41 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar er zijn zeker mensen die zijn verslaafd aan weren voor de kost dan.
Maar dan ben je nog steeds geen slaaf. Een verslaafde is een addict, geen slave.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef Tingo het volgende:
Sommige mensen zijn toch verslaafde op consumerisme.
Jawel je bent het bezit van de overheid/bankiers. Daarom heb je ook een nummer (sofinr). Je bent een resource.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:48 schreef theguyver het volgende:
slaaf
de slaaf zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [slaf] Verbuigingen: slaven (meerv.) de slavin zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [slaˈvɪn] Verbuigingen: slavin|nen (meerv.) 1) iemand die het bezit van en werkt voor iemand anders is en zelf niets...
ik ben niet in bezit van iemand anders ... dus ik = vrij mens
Lekker omheen praten weerquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef Tingo het volgende:
Sommige mensen zijn toch verslaafde op consumerisme.
Zo is dat.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:43 schreef theguyver het volgende:
Nee, ik heb geen schulden of iets + ben niet verplicht in dit land te blijven.
Ik kan zelf weg ander land verkassen als ik wil.
je kan jezelf in de schulden werken door on nodige dingen te gaan aanschaffen, dan heb je een schuld.
Dit wil niet zeggen dat je een slaaf bent.
dus ik ben van niemand eigendom ik heb nog steeds een eigen wil!
Maar 'n verslaafde is 'n slave voor whatever the addiction?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dan ben je nog steeds geen slaaf. Een verslaafde is een addict, geen slave.
Of het moet to the rhythm zijn.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:13 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar 'n verslaafde is 'n slave voor whatever the addiction?
En als je veel krediet heb van al die leuke dinges je heb gekocht...huizen,autos,luxe(maar toch goedkoop door slaaf arbeid in verre landen) electronische apparatuur dan moet je elke uurtje werken om je krediet te betalen.
Ik zou zeggen dat t is 'n vorm van slavernij.
Maar ja - ik denk we moeten meer aandacht aan echte modern day slavernij in dienst van hebzuchtige westerse corporaties die doet alles maar alles om hun aandeelhouders blij te houden.
Tis niet helemaal hopeloos - er zijn nog steeds manieren om t allemaal te 'avoid'.
Ik ben allang zelf bezig met 'loosening the chains' .
Dus nee,ik zie mezelf niet als slaaf maar ik begrijp heel goed wat Japie bedoelt ermee.
"Verslaafd" is dan ook snel een overstatement. Sommige mensen werken gewoon graag. Dan zijn ze niet "verslaafd". Dan hebben ze simpelweg plezier in wat ze doen. Ik mag graag elke avond een uurtje (soms twee!) gamen. Ben ik dan verslaafd?quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:13 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar 'n verslaafde is 'n slave voor whatever the addiction?
Nee hoor. Je kan alles weg doen toch?quote:En als je veel krediet heb van al die leuke dinges je heb gekocht...huizen,autos,luxe(maar toch goedkoop door slaaf arbeid in verre landen) electronische apparatuur dan moet je elke uurtje werken om je krediet te betalen.
Ik zie niet in waarom.quote:Ik zou zeggen dat t is 'n vorm van slavernij.
Nee. Nu ben jij gewoon net zo iemand als in de regering die meent "de beste manier voor andere mensen om te leven" gevonden te hebben. Zie je dat niet?quote:Maar ja - ik denk we moeten meer aandacht aan echte modern day slavernij in dienst van hebzuchtige westerse corporaties die doet alles maar alles om hun aandeelhouders blij te houden.
Tis niet helemaal hopeloos - er zijn nog steeds manieren om t allemaal te 'avoid'.
Ik ben allang zelf bezig met 'loosening the chains' .
Jij werkt niet?quote:Dus nee,ik zie mezelf niet als slaaf maar ik begrijp heel goed wat Japie bedoelt ermee.
Moet je eens stoppen met belasting betalen. Eens kijken hoe vrij je dan nog bent bv.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:43 schreef theguyver het volgende:
Nee, ik heb geen schulden of iets + ben niet verplicht in dit land te blijven.
Ik kan zelf weg ander land verkassen als ik wil.
je kan jezelf in de schulden werken door on nodige dingen te gaan aanschaffen, dan heb je een schuld.
Dit wil niet zeggen dat je een slaaf bent.
dus ik ben van niemand eigendom ik heb nog steeds een eigen wil!
Gedanken sind frei.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef Japie77 het volgende:
Ik zie ook wel dat de slavernij zoals je die in Amerika bv had een compleet andere vorm van slavernij is dan waar wij nu in leven. Maar een vorm van slavernij is het wel. Het woord loonslaaf zegt het ook al. Wij leven hier op een prison planet. Je word geboren als resource voor de elite. En het mooie van het systeem is dat de mensen niet doorhebben dat ze in een gevangenis leven.
Wat bv al een mooie stap vooruit zou zijn is de vrijheid van denken want die hebben we op deze planeet niet.
Dan ga je toch wegquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef Japie77 het volgende:
Ik zie ook wel dat de slavernij zoals je die in Amerika bv had een compleet andere vorm van slavernij is dan waar wij nu in leven. Maar een vorm van slavernij is het wel. Het woord loonslaaf zegt het ook al. Wij leven hier op een prison planet. Je word geboren als resource voor de elite. En het mooie van het systeem is dat de mensen niet doorhebben dat ze in een gevangenis leven.
Wat bv al een mooie stap vooruit zou zijn is de vrijheid van denken want die hebben we op deze planeet niet.
Lege bewering. Ik denk wat ik wil. Sterker nog: Ik denk juist heel regelmatig over zaken na die de gevestigde orde niet op prijs zullen stellen. Ik heb echter nog nooit een brief/email binnen gekregen dat dat niet mag.quote:Wat bv al een mooie stap vooruit zou zijn is de vrijheid van denken want die hebben we op deze planeet niet.
Nee hoor. De overheid en het bedrijfsleven hebben er een dagtaak van gemaakt om je te introdoctineren met van alles en nog wat zodat je maar doet wat hun willen. Reclame, Public Relations etc.quote:
Je hoeft niet te kijken naar reclame en als je er al naar kijkt is het je eigen verantwoordelijkheid om iets wel of niet te kopen. PR kan je negeren, zo gewenst.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. De overheid en het bedrijfsleven hebben er een dagtaak van gemaakt om je te introdoctineren met van alles en nog wat zodat je maar doet wat hun willen. Reclame, Public Relations etc.
Wat?quote:
Nope. Men kan je nooit van je vrije gedachten beroven.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. De overheid en het bedrijfsleven hebben er een dagtaak van gemaakt om je te introdoctineren met van alles en nog wat zodat je maar doet wat hun willen. Reclame, Public Relations etc.
Er is een verschil tussen leugens en de waarheid. Reclame zit sowieso vol met leugens en de politiek ook.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kijken naar reclame en als je er al naar kijkt is het je eigen verantwoordelijkheid om iets wel of niet te kopen. PR kan je negeren, zo gewenst.
De propaganda die jij hier verspreidt tegen de overheid is trouwens niet anders. Wederom een gemiste kans voor zelfreflectie.
Dan negeer je het. Nogmaals: Wat is het probleem?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen leugens en de waarheid. Reclame zit sowieso vol met leugens en de politiek ook.
Als je het negeert is dat niet mogelijk. Verder is het de eigen verantwoordelijkheid van de mensen om iets af te doen als 'shit'.quote:Je kan het idd negeren maar dat neemt niet weg dat je volgestopt word met die shit.
In ieder geval geen leugens om zieltjes te winnen of produkten te slijten. Niet dan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Dan negeer je het. Nogmaals: Wat is het probleem?
[..]
Als je het negeert is dat niet mogelijk. Verder is het de eigen verantwoordelijkheid van de mensen om iets af te doen als 'shit'.
Of laat me raden: Jij weet wat het beste is voor het volk?
Waarom?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In ieder geval geen leugens om zieltjes te winnen of produkten te slijten. Niet dan?
Ja, en dat heet reclame en ja, dat is soms reuze irritant. (sorry Cc) Maar ja, gelukkig kunnen we zappen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In ieder geval geen leugens om zieltjes te winnen of produkten te slijten. Niet dan?
hey!!!!!!!! dat maak ik zelf wel uit JAH!!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jeetje - ben je ook zo trots om te werken in t reclame industrie?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:01 schreef Copycat het volgende:
Jullie moeten wel vatbaar blijven voor reclame hoor! Anders verdien ik geen droge boterham meer!
Brave woorden van iemand die gelooft 'any-old-horse-shit- story' van die propaganda whores in t media.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
hey!!!!!!!! dat maak ik zelf wel uit JAH!!!
btw kijk geen reclame etc...
kijk geen tv meer heb addblocker aan staan dus, weinig last van.
+ ik laat me niet of nauwelijk beinvloeden door reclame
ik maak zelf een keuze dat doet niemand voor mij!
nou even een paar grepen uit het nieuws de laatste week.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Brave woorden van iemand die gelooft 'any-old-horse-shit- story' van die propaganda whores in t media.
Potvis.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
nou even een paar grepen uit het nieuws de laatste week.
trein ongeluk spanje
bus ongeluk italie
psv won gisteren
Ben & Jerry's schikt met pornoproducent
NSA kan inhoud e-mails en Facebook-berichten lezen
Potvis gestrand en dood
Russische antihomowet
Grote aanval op 'Talibangevangenis' Pakistan
Straf geëist tegen De Roy van Zuydewijn
Obama ontvangt Israëlische en Palestijnse bemiddelaars
Breivik wil politieke wetenschappen studeren
wat is nep?
zeg het maar
reclame is overal geen ontkomen aan dus wees maar niet bang hoor.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:01 schreef Copycat het volgende:
Jullie moeten wel vatbaar blijven voor reclame hoor! Anders verdien ik geen droge boterham meer!
Morgen weer een instore-campagne maken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:46 schreef theguyver het volgende:
reclame is overal geen ontkomen aan dus wees maar niet bang hoor.
wc eend werkt toch echt wel beter dan een echte eend in je plee hoorquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:28 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jeetje - ben je ook zo trots om te werken in t reclame industrie?
Ik heb echt zo'n hekel om reclame - als er ooit 'n industrie bomvol met bullshit - dat is zeker eentje....'n dikke tweede met shitty hollywood films in The Worlds Dumbest Things list.
Onzin. Jij hebt de vrijheid om te denken dat jij niet vrij kan denken. Om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kan bijna niet anders. Alleen die naam al. Een zoogdier met de naam "potvis"? Dan moet wel staged zijn.quote:
Ik LOLde.quote:
Jij ja. Maar er zijn genoeg andere mensen die stukken minder bewust leven, die wel erg gevoelig zijn voor reclame. Het feit dat mensen op dit subforum zitten zegt al dat je behoorlijk kritisch bent en je minder gevoelig voor dat soort dingen bent.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
hey!!!!!!!! dat maak ik zelf wel uit JAH!!!
btw kijk geen reclame etc...
kijk geen tv meer heb addblocker aan staan dus, weinig last van.
+ ik laat me niet of nauwelijk beinvloeden door reclame
ik maak zelf een keuze dat doet niemand voor mij!
Ik zeur niet. Ik stip wat aan en verkondig mijn mening.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:56 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Onzin. Jij hebt de vrijheid om te denken dat jij niet vrij kan denken. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
En daarnaast vind jij het blijkbaar helemaal niet erg om te denken dat je een slaaf bent. Ander zou je er wel voor kiezen om uit de maatschappij te stappen en ergens in de bush bush los van alle slavernij te gaan wonen. Het staat jouw vrij om die keuze te maken. Maar blijkbaar heb jij er voor gekozen om dat (nog) niet te doen en hier te blijven zeuren dat je een slaaf bent en hoe erg het wel niet is dat je zogenaamd niets te kiezen hebt.
En hoe moeten wij weten wat nep is en echt? En dit zijn trouwens allemaal kleine itempjes. Kijk eens naar hoe iedereen geloofde dat er massa vernietigings wapens in Irak waren......quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
nou even een paar grepen uit het nieuws de laatste week.
trein ongeluk spanje
bus ongeluk italie
psv won gisteren
Ben & Jerry's schikt met pornoproducent
NSA kan inhoud e-mails en Facebook-berichten lezen
Potvis gestrand en dood
Russische antihomowet
Grote aanval op 'Talibangevangenis' Pakistan
Straf geëist tegen De Roy van Zuydewijn
Obama ontvangt Israëlische en Palestijnse bemiddelaars
Breivik wil politieke wetenschappen studeren
wat is nep?
zeg het maar
Precies. Dat bedoel ik. Dus in principe geen vrijheid van denken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:57 schreef Gray het volgende:
Iedereen laat zich beïnvloeden door reclame, want zo is het gemaakt. Van kleuren, tot geluiden en vormen; allemaal middelen om aanspraak te maken op ons primitieve brein. Een filmpje van Darren Brown liet dat ooit mooi zien aan de hand van het onderbewuste beïnvloeden van twee reclamemakers nota bene.
Door jezelf minder bloot te stellen aan reclame zie je slechts minder reclame, maar dat wat je ziet werkt evengoed door. Hiermee kan je wel een merkbaar effect teweeg brengen, zoals ik zelf ervaren heb. Twee weken onthouding van televisie deed al wonderen.
ff kijken dat was nieuws van 2003? we zijn nu 10 jaar verder, het ging er min of meer over dat MSM niet te vertrouwen was, niet dat de VS een portie aan het liegen was. van op deze redelijk blurry foto halen wij raketten uit.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En hoe moeten wij weten wat nep is en echt? En dit zijn trouwens allemaal kleine itempjes. Kijk eens naar hoe iedereen geloofde dat er massa vernietigings wapens in Irak waren......
Of had jij al door dat die er niet waren?
En dan hebben we het nog niet eens over verschillende oppositiepartijen in verschillende landen (waaronder Nederland) die het zaakje vooraf al vonden stinken.quote:Openlijk tegen de oorlog waren onder meer België, Brazilië, Canada, China, Cuba, Duitsland, Frankrijk, India, Indonesië, Libië, Luxemburg, Mexico, Rusland, het Vaticaan, Zweden, Zwitserland en alle Arabische
http://nl.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog#De_coalitie
Iedereen maakt andere keuzes. Je hoeft echt niet de bush bush in om geen slaaf te zijn. Ik ben geen slaaf, van niemand. En dat weten de mensen om mij heen dondersgoed.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:56 schreef Dlocks het volgende:
Ander zou je er wel voor kiezen om uit de maatschappij te stappen en ergens in de bush bush los van alle slavernij te gaan wonen.
Ik vind het bestaan van Al CIAda ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:13 schreef Dlocks het volgende:
Persoonlijk vond ik de punten met betrekking tot massa vernietigings wapens maar met name het punt van dat Irak Al Qaida zou steunen zeer ongeloofwaardig.
Umm het waren sowieso al de VS en Engeland die dat samen pushden. Maar de hele wereld (vooral de nederlandse regering liep daar vrolijk achteraan). Er was geen enkele journalist die dacht nou laat ik dit nou eens even gaan uitzoeken, bv navraag doen bij mensen die de controles deden in Irak. Dat is een prima werkend journalistiek systeem inderdaad.........quote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
ff kijken dat was nieuws van 2003? we zijn nu 10 jaar verder, het ging er min of meer over dat MSM niet te vertrouwen was, niet dat de VS een portie aan het liegen was. van op deze redelijk blurry foto halen wij raketten uit.
en heb ik daar wat tegen, ja. ik ben tegen de inval irak afghanistan geweest, meerdere keren vermeld. en ook dit was poep.
maar het werd ook aangegeven als poep dus dat lag niet aan de MSM maar aan de VS .
http://www.veteranstoday.(...)al-qaeda-documented/quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |