abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129439850
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:42 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

35, en maar 1300 :') Heb je geen ouders die maandelijks geld kunnen schenken?
Dus omdat je 'maar' 1300 hebt zouden je ouders gelijk bij moeten springen? Ook al ben je 35 en in staat in je eigen boontjes te doppen en je eigen verantwoordelijkheden te dragen? Geld is ook niet alles hoor...
  zondag 28 juli 2013 @ 19:04:58 #202
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_129440044
quote:
15s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:44 schreef maart78 het volgende:
dit komt voornamelijk doordat ik werkloos was. en ik zal mijn eigen boontjes moeten doppen al zijn mijn ouders vermogend genoeg
Als ze doodgaan mag je lekker de erfenis opstrijken.
pindazakje
pi_129440651
Wat een troll sanasoufi. Mag terug in het hokje O+
pi_129464609
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 03:14 schreef Furia-Aurum het volgende:
Een auto aanschaffen lijkt me echt wel killing als je ook nog van plan bent te sparen...

Maar waarom sparen tot het oneindige? Waarom perse een nieuwe keuken, badkamer etc? Als je een kleine reserve hebt voor acute noodgevallen, is het toch prima om gewoon lekker te leven, goed te eten, te socializen, domweg te genieten?

Enfin, uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat hij/zij wil doen met het geld, als mensen het er niet mee eens zijn dan hebben die pech, nietwaar?
Bij mij was "sparen tot het oneindige" een bijproduct. Een auto, nieuwe keuken of badkamer boeit mij niet. Alles waar ik geld aan kwijt kan; minder werken (3 dagen), een fijn -afbetaald- huisje in het centrum, een leuk sociaal leven, vaak lange weekenden weg en genieten, deed ik. Toch spaarde ik dan nog 750 euro in de maand. Tsja, waar moet je het dan aan uitgeven? Dan spaar je tot het oneindige....
pi_129465012
1) 1400
2) 23
3) Sparen van mijn bijbaantje en thuiswonend. Ik hou van geld uitgeven en dat doe ik dus ook. Als ik iets duurs wil hebben, dan koop ik het en denk ik niet "Oh, laat ik dat niet doen, dan kan ik geld sparen voor mijn huis!" Ik ben nog minstens 2,5 jaar aan het studeren. Verder moet ik bijna alles zelf betalen, dus dan wordt het lastig veel opzij te zetten.
pi_129465106
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:07 schreef Roadtrip het volgende:
Oeh, mijn salaris is binnen... Nu heb ik 1300 (I know, maar het is een bijbaan) en kan ik een hotelletje boeken!

Over de mensen die graag nog bij pappie en mammie wilden wonen, je hebt nu misschien geen vette spaarpot, maar bent wel een ervaring rijker. Volwassener geworden. Persoonlijk gegroeid. En hopelijk heel veel lol gehad.
:') Want je kunt niet volwassen worden als je nog bij je ouders woont.
  maandag 29 juli 2013 @ 12:19:22 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129465121
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Bij mij was "sparen tot het oneindige" een bijproduct. Een auto, nieuwe keuken of badkamer boeit mij niet. Alles waar ik geld aan kwijt kan; minder werken (3 dagen), een fijn -afbetaald- huisje in het centrum, een leuk sociaal leven, vaak lange weekenden weg en genieten, deed ik. Toch spaarde ik dan nog 750 euro in de maand. Tsja, waar moet je het dan aan uitgeven? Dan spaar je tot het oneindige....
Is ook helemaal niet erg... als het een tijdje onverwacht financieel wat minder gaat, heb je altijd wat achter de hand. Hier is gelukkig ook aan het einde van de maand altijd nog wel geld over en hou ik het netjes bij; ik heb nou eenmaal graag goed overzicht waar mijn geld aan op gaat :)
pi_129466056
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Dat is nu ook mijn situatie. Mazzel met een goed salaris, en dus genoeg spaargeld ondanks een fors gat in mijn hand. Ben me wel aan het realiseren dat het qua uitgaves wel wat minder kan trouwens. Niet omdat ik meer wil sparen, maar puur omdat ik langzaam richting "verspilling" ga. Ik wil het niet laten escaleren, spullen blijven maar bijzaak en dat wil ik niet veranderen. Makkelijk om materialistisch te worden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 29 juli 2013 @ 14:16:54 #209
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_129468994
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:16 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ben nog minstens 2,5 jaar aan het studeren.
Doe je ook bijlenen bij DUO?

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:45 schreef Bajskorv het volgende:
Niet omdat ik meer wil sparen, maar puur omdat ik langzaam richting "verspilling" ga. Ik wil het niet laten escaleren, spullen blijven maar bijzaak en dat wil ik niet veranderen. Makkelijk om materialistisch te worden.
+1 inzichtvol. Na vijftien jaar consumeren heb ik het wel een beetje gehad met het klakkeloos geld uitgeven. Vooral omdat ik nu zie dat bij elke uitgave je een piepklein beetje vrijheid weggeeft.

Een dure laptop betekent dure reparaties als hij valt, en duurdere verzekeringen vanwege diefstal. Ook zijn je levenskosten hoger en kun je minder makkelijk zeggen: "ach ik koop wat vakantiedagen en ga een keer extra op vakantie dit jaar".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_129470508
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:16 schreef Hallmark het volgende:

[..]

+1 inzichtvol. Na vijftien jaar consumeren heb ik het wel een beetje gehad met het klakkeloos geld uitgeven. Vooral omdat ik nu zie dat bij elke uitgave je een piepklein beetje vrijheid weggeeft.

Een dure laptop betekent dure reparaties als hij valt, en duurdere verzekeringen vanwege diefstal. Ook zijn je levenskosten hoger en kun je minder makkelijk zeggen: "ach ik koop wat vakantiedagen en ga een keer extra op vakantie dit jaar".
Dat laatste zie ik hier om me heen in het extreme. Mensen die goed verdienen, maar ook leeglopen aan de kosten van het tweede huis in Frankrijk, de Porsche, etc. De lopende kosten zijn killing en niks meer dan een strop om je nek. Ik heb nu collega's die letterlijk van bonus naar bonus leven (jaarlijkse bonussen), omdat hun vaste lasten veel hoger liggen dan hun netto salaris...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_129472604
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:16 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Doe je ook bijlenen bij DUO?

Ja, ik leen mijn collegegeld.
  maandag 29 juli 2013 @ 16:19:33 #212
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_129472824
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, ik leen mijn collegegeld.
Tegelijk zeg je "Als ik iets duurs wil hebben, dan koop ik het en denk ik niet "Oh, laat ik dat niet doen, dan kan ik geld sparen voor mijn huis".

Even rekenen levert op dat met vier jaar opleiding, jij een studieschuld hebt van ruim 7000 euro. Zelf heb ik ook zo'n bedrag geleend, en dat kost best veel tijd om dat af te lossen. Overweeg eens of je de lening zou kunnen stoppen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_129477714
1) Ongeveer 5000 euro direct opneembaar, daarnaast 8 a 10K aan aandelen in bedrijf (ooit gekregen omdat ik 1 van eerste werknemers ben, dus leuke bonus
2) 40
3) 2 Jaar terug even een jaar lang gedisciplineerd gespaart, op dit moment komt er niet echt veel meer bij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129499555
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:19 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Tegelijk zeg je "Als ik iets duurs wil hebben, dan koop ik het en denk ik niet "Oh, laat ik dat niet doen, dan kan ik geld sparen voor mijn huis".

Even rekenen levert op dat met vier jaar opleiding, jij een studieschuld hebt van ruim 7000 euro. Zelf heb ik ook zo'n bedrag geleend, en dat kost best veel tijd om dat af te lossen. Overweeg eens of je de lening zou kunnen stoppen.
Nee, dat kan ik niet. Ik moet namelijk bijna 500 euro ophoesten per kwartaal en dat krijg ik niet alleen betaald van mijn baantje. Ik krijg namelijk geen stufi meer. Verder heb ik een 3-jarige bachelor want ik studeer aan de universiteit en is het alleen voor de laatste 2 jaar die ik leen. :)
pi_129573996
Het verbaasd me hoelang jongeren tegenwoordig thuis wonen, en hoe (on)volwassen ze tegenwoordig zijn tegenover jongeren van 30jr terug. Boven de 25jr thuis wonen vind ik zelf abnormaal en dan is er iets met je aan de hand een psychiater kan dat denk ik wel oordelen. Dat wil je toch niet?, uit je werk thuis komen en je ziet mama in de keuken, je wilt toch je eigen boodschappen doen? zelf je eigen maaltijd koken wat jij lekker en gezond vind. Je wilt toch je eigen voordeur hebben? je wilt toch je vrienden in je eigen woonkamer ontvangen ?

Als je begin 20 bent en je hebt een baan of een uitkering kan je toch prima zelfstandig wonen?
Je hoeft toch geen huis met 5 slaapkamers en een tuin ? Je kan toch ook een 3 kamer (portiek)flatje huren deze zijn heel gezellig en zitten veel (jong)volwassenen tot 35jr ong. Je hoeft toch niet meteen heel breed en luxe te gaan starten? je bouwt het toch in kleine stapjes op. Denk je dat jullie ouders direct een huis van destijds 150.000 gulden gingen kopen? Nee die gingen ook huren en vaak nog kleiner dan nu zelfs omdat je vroeger minstens een kind moest hebben om in aanmerking te komen voor woningen die 2 of meer slaapkamers hebben, nu is dat niet meer zo.

Zelf was ik 22 (ben nu 27) toen ik zelfstandig ging wonen in een (huur) appartement, (500,- pm)
Zelf had ik zon 13.000 bij elkaar geharkt. Toen vond ik het wel realistisch om zelfstandig te wonen. Je wil toch groeien met de tijd ?
Je leert ook om om te gaan met weinig/minder geld dat je op dingen gaat bezuinigen of dat je dingen niet direct moet kopen zodra het uitkomt.

Ik merk zeker rond de zomerperiode (nu dus) welke jongeren bij hun ouders wonen en welke zelfstandig wonen. Denk na het werk boodschappen doen / koken of na het werk thuis komen lui op de bank hangen mama maakt het eten klaar, Heel duur zuipend op vakantie gaan. Dat soort types hou ik niet zo van.

Verbaas me soms ook waarom sommige ouders hun kind niet leren je bent nu oud genoeg je kan niet onbeperkt sparen/geld aan luxe dingen verspillen. Het is normaal om kosten te hebben om te leven (huur/hypotheek energie verzekeringen zorg/eten enz) kom op je weet toch als je 25 bent en je hebt een inkomen dat het hoog tijd wordt om de stap te zetten naar zelfstandigheid :)
Interessant he ?
pi_129574857
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:57 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Jouw ouders wouden jou hebben dus dan moeten ze je alles geven wat je wilt. En als ze dat niet bevalt dan hadden ze maar voor behoorlijke anticonceptie moeten zorgen.

:')

Aha, dus zo sta jij in het leven? Wordt vast wat met jou... :N

En wat vinden je ouders hiervan?
pi_129577431
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:03 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Alsof dat zo fokking moeilijk is. Ik was op mijn 18e direct het huis uit, maar het was geen enorme bevalling ofzo. Begrijp dat bashen op thuiswonen niet zo, een eigen huis hebben kost mij niet echt heel veel extra moeite. Beetje wat rekeningen lappen en een wasje draaien, big deal.
Dat heb ik idd ook nooit begrepen.
Het half jaar op mijzelf kostte mij misschien 3 a 4 uur per week en het stelde niets voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_129578716
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef Zwolsboy het volgende:
Het verbaasd me hoelang jongeren tegenwoordig thuis wonen, en hoe (on)volwassen ze tegenwoordig zijn tegenover jongeren van 30jr terug. Boven de 25jr thuis wonen vind ik zelf abnormaal en dan is er iets met je aan de hand een psychiater kan dat denk ik wel oordelen. Dat wil je toch niet?, uit je werk thuis komen en je ziet mama in de keuken, je wilt toch je eigen boodschappen doen? zelf je eigen maaltijd koken wat jij lekker en gezond vind. Je wilt toch je eigen voordeur hebben? je wilt toch je vrienden in je eigen woonkamer ontvangen ?

Als je begin 20 bent en je hebt een baan of een uitkering kan je toch prima zelfstandig wonen?
Je hoeft toch geen huis met 5 slaapkamers en een tuin ? Je kan toch ook een 3 kamer (portiek)flatje huren deze zijn heel gezellig en zitten veel (jong)volwassenen tot 35jr ong. Je hoeft toch niet meteen heel breed en luxe te gaan starten? je bouwt het toch in kleine stapjes op. Denk je dat jullie ouders direct een huis van destijds 150.000 gulden gingen kopen? Nee die gingen ook huren en vaak nog kleiner dan nu zelfs omdat je vroeger minstens een kind moest hebben om in aanmerking te komen voor woningen die 2 of meer slaapkamers hebben, nu is dat niet meer zo.

Zelf was ik 22 (ben nu 27) toen ik zelfstandig ging wonen in een (huur) appartement, (500,- pm)
Zelf had ik zon 13.000 bij elkaar geharkt. Toen vond ik het wel realistisch om zelfstandig te wonen. Je wil toch groeien met de tijd ?
Je leert ook om om te gaan met weinig/minder geld dat je op dingen gaat bezuinigen of dat je dingen niet direct moet kopen zodra het uitkomt.

Ik merk zeker rond de zomerperiode (nu dus) welke jongeren bij hun ouders wonen en welke zelfstandig wonen. Denk na het werk boodschappen doen / koken of na het werk thuis komen lui op de bank hangen mama maakt het eten klaar, Heel duur zuipend op vakantie gaan. Dat soort types hou ik niet zo van.

Verbaas me soms ook waarom sommige ouders hun kind niet leren je bent nu oud genoeg je kan niet onbeperkt sparen/geld aan luxe dingen verspillen. Het is normaal om kosten te hebben om te leven (huur/hypotheek energie verzekeringen zorg/eten enz) kom op je weet toch als je 25 bent en je hebt een inkomen dat het hoog tijd wordt om de stap te zetten naar zelfstandigheid :)
Ik snap het ook niet. Vaak het argument gehoord "financieel veel aantrekkelijker om thuis te blijven wonen". Ja dan kan je ook onder een brug slapen en 1 setje kleren hebben, ook 'financieel aantrekkelijker'.

Na je 20ste nog thuis blijven wonen is in feite een best radicaal standpunt. En dat om wat extra stomme centen over te houden elke maand, wat een treurige argumentatie is dat.
pi_129578955
36 en nul,nul spaargeld. Ben allergisch voor geld. :P
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129579543
Ik kan me wel voorstellen dat mensen langer thuis blijven wonen, de huurprijzen zijn flink gestegen de laatste jaren en kopen lukt alleen nog in bepaalde regio's als alleenstaande starter.
pi_129580424
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:40 schreef muhahaha het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat mensen langer thuis blijven wonen, de huurprijzen zijn flink gestegen de laatste jaren en kopen lukt alleen nog in bepaalde regio's als alleenstaande starter.
Ik denk dat de 'generatie'-kloof tussen de huidige jeugd en hun ouders veel kleiner is, dan bijvoorbeeld in de jaren '60/'70. Omdat de kloof kleiner is, is de urgentie om het ouderlijk huis te verlaten niet zo hoog meer als vroeger. Verschilt natuurlijk wel per gezin, maar ik denk dat steeds meer jongeren een vriendschappelijke relatie met hun ouders hebben.
pi_129584179
1) 300
2) 24 (student)
3) Gespaard. Heb afgelopen twee jaar geen bijbaantje gehad (studeerde in het buitenland) en moest dus op houtje bijten, maar heb ook nul studieschuld of andere schulden. Dus vind dat ik er nog goed vanaf kom :) Heb namelijk wel al reizen naar Australie enzo gemaakt, betaald uit eigen zak. Ga binnenkort hopelijk weer kunnen sparen, zodat ik na mijn studie een buffer heb om weer in het buitenland te gaan wonen. Ik ging op mijn 19e het huis uit, maar ik zal nu waarschijnlijk weer even bij mijn ouders moeten gaan wonen totdat ik een huisje kan vinden.
pi_129585262
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:40 schreef muhahaha het volgende:
Wachttijden van sociale huurwoningen zijn wel heel lang geworden 5 a 10 jaar maar in veel regios kan je op je 16e al inschrijven (kamer) en als je 18+ wordt het omgezet in een zoektocht naar een normale woning. dan heb je op je 23e echt wel een startersflatje!
Sociale huurwoningen zijn nog steeds tussen de 400,- en de 670,- per maand.
Ze zijn wel duurder geworden maar het min loon laat nog steeds toe dat je prima een huis kan huren (huurtoeslag). Een jaartje langer thuis wonen kan ik wel snappen maar door echt jaren thuis te blijven haal je de huurprijzen niet naar beneden. Wat ik wel vaak hoor ja maar ik wil geen hypotheek/huur/energie betalen dat betalen mijn ouders nu lekker en mij eten is gratis! Dat soort types walg ik van ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Zwolsboy op 01-08-2013 18:06:10 ]
Interessant he ?
pi_129590172
In plaats van zeiken op 'dat soort mensen', kun je je ook voorstellen dat het gewoon bij de generatie hoort. En wat boeit het? Er zijn vele voordelen aan zowel thuiswonen als vroeg uit huis. Het is ook onderdeel van de omgeving waarin je opgroeit. Aangezien jongeren steeds minder armoede tegenkomen, zullen ze uit zichzelf ook luier worden (op dat gebied) en pas op een latere leeftijd achter de waarde van geld en een eigen stekkie komen. Niet iedereen leert dat op jonge leeftijd. Het is gewoon een andere mentaliteit, ik geloof ook dat ze hun 'achterstand' op latere leeftijd snel zullen inhalen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben zelf ook redelijk zelfstandig op dat vlak, maar er zijn gewoon meerdere manieren om er tegenaan te kijken.
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 21:23:54 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129591357
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:57 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wachttijden van sociale huurwoningen zijn wel heel lang geworden 5 a 10 jaar maar in veel regios kan je op je 16e al inschrijven (kamer) en als je 18+ wordt het omgezet in een zoektocht naar een normale woning. dan heb je op je 23e echt wel een startersflatje!
Ze zijn wel duurder geworden maar het min loon laat nog steeds toe dat je prima een huis kan huren (huurtoeslag). Een jaartje langer thuis wonen kan ik wel snappen maar door echt jaren thuis te blijven haal je de huurprijzen niet naar beneden. Wat ik wel vaak hoor ja maar ik wil geen hypotheek/huur/energie betalen dat betalen mijn ouders nu lekker en mij eten is gratis! Dat soort types walg ik van ;(
670 per maand. Zonder huurtoeslag bij een fatsoenlijke baan van 1800 bruto. Succes met rondkomen dan!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_129592778
Er zijn nu ook meer mensen die studeren, en dat is ook niet goedkoper geworden. Zeker met alle plannen van de overheid omtrent studiefinanciering en de onzekerheid die daar mee samen hangt, vind ik het begrijpelijk dat jongeren langer thuis blijven wonen.

Wachtlijsten voor sociale woningbouw zijn lang, en niet iedereen denkt er op zijn 16e al aan dat het een goed idee is om je alvast in te schrijven. En een bijbaantje vinden waarbij je genoeg verdient voor al je vaste lasten terwijl je nog studeert is nu ook niet iets wat je even doet..

Bovendien kun je, mocht je na je studie willen gaan kopen, steeds minder makkelijk een hypotheek krijgen, zeker als je ook nog eens een fikse studieschuld hebt. Mijn ouders kochten hun huis destijds voor 60.000 gulden, dat gaat je nu ook never nooit meer lukken natuurlijk want ondanks de crisis op de huizenmarkt, zijn de prijzen voor starterswoningen nog steeds vrij hoog.
pi_129592911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:57 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Je houdt geen reet over als je voor 600 euro de maand gaat huren... toen ik in 2000 een hat-woning betrok kostte me dit iets van 150 euro per maand. Diezelfde hat-woningen kosten nu ruim 300 euro per maand. Dat was 25m2 incl slaapkamer...
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 22:13:20 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129593148
1800 bruto is 1400 netto (voor het gemak)
----------
600 euro huur
150 gas licht
50 ziggootje of zo
20 mobiel
50 autoverz
30 autobelasting
120 zorgverzekering
10 andere verzekering
30 reservering gemeentelijke belastingen
20 waterschap
10 water
30 reservering zorgkosten (you never know)

1120
Over: 280 euro.
Ik hoop dan op volledige reiskostenvergoeding.
Geen probleem toch? 280 over houden?
En nee, met 1800 bruto geen zorg en huurtoeslag.

Je moet al over het omslagpunt anders problemos
pi_129593542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Je houdt geen reet over als je voor 600 euro de maand gaat huren... toen ik in 2000 een hat-woning betrok kostte me dit iets van 150 euro per maand. Diezelfde hat-woningen kosten nu ruim 300 euro per maand. Dat was 25m2 incl slaapkamer...
Ja maar je hoeft toch niet direct een woning van 600,- pm te nemen?
Ik kijk landelijk naar sociale huurwoningen en zie zat woningen tussen de 300 en de 400 euro ze zijn niet groot nee (50m2 ong)
Interessant he ?
pi_129593581
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:23 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ik kijk landelijk naar sociale huurwoningen en zie zat woningen tussen de 300 en de 400 euro ze zijn niet groot nee (50m2 ong)
Dat zeg ik ook niet. Ik gaf toch aan dat diezelfde woning in 10 jaar tijd verdubbelt is qua kosten
pi_129593715
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:23 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:13 schreef Renesite het volgende:
----------
600 euro huur
150 gas licht
50 ziggootje of zo
20 mobiel
50 autoverz
30 autobelasting
120 zorgverzekering
10 andere verzekering
20 waterschap
10 water

1120

150,- gas licht ? wat stook je welniet (ik stook 500m3 gas en 1800 kwh stroom) en betaal zon 80,- pm incl transport en belastingen. met 1800,- pm heb je zeker zorgtoeslag ruim 55,- per maand !
Interessant he ?
pi_129593782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:24 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik gaf toch aan dat diezelfde woning in 10 jaar tijd verdubbelt is qua kosten
Klopt, koophuizen zijn 5x over de kop gegaan met 1990
Verbaas me nog steeds ondanks de crisis waarom huizen niet hard dalen zoals in de jaren 80.
Eigenlijk horen huurhuizen ook stevig te dalen in prijs, maarja Rutte he ;)
Interessant he ?
pi_129593838
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:29 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Klopt, koophuizen zijn 5x over de kop gegaan met 1990
Verbaas me nog steeds ondanks de crisis waarom huizen niet hard dalen zoals in de jaren 80.
Eigenlijk horen huurhuizen ook stevig te dalen in prijs, maarja Rutte he ;)
Oja, dat al helemaal. Ergens denk ik wel dat het ergste nog moet komen. Enfin, daar ging het topic niet over. :)
pi_129593865
Oke! Ontopic !
Show je spaargeld, Zo te zien hebben we geen last van de crisis bij jongeren ! flinke spaarpotjes!
Interessant he ?
pi_129594737
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:13 schreef Renesite het volgende:
----------
600 euro huur
150 gas licht
50 ziggootje of zo
20 mobiel
50 autoverz
30 autobelasting
120 zorgverzekering
10 andere verzekering
20 waterschap
10 water

1120

280 euro voor eten, kleding en andere kleine nodige kosten. dan moet je ook nog wat leuks doen in je leven en hou je helemaal niks meer over.
pi_129594817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:31 schreef Zwolsboy het volgende:
Oke! Ontopic !
Show je spaargeld, Zo te zien hebben we geen last van de crisis bij jongeren ! flinke spaarpotjes!
ik niet in ieder geval, heb meer geld dan ooit sinds 2010. welke crisis?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:11:19 #237
236264 crew  capricia
pi_129597822
Ik heb mezelf nooit als huurder gezien. Zeker niet van een sociale huurwoning. Heb altijd gedacht aan kopen.
En tja, dan woon je wat langer thuis. Tot m'n 24ste dus, voordat ik mijn eerste huis kocht. :)

Lijkt me zo'n doem-scenario: dat je je geld uitgeeft aan huur en inrichting waardoor je niet kunt sparen voor een koopwoning.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_129598448
En jou huis is straks minder waard nog veel meer minder waard dan jij destijds gespaard hebt.
Dus of dat zo slim was.

En er zit ook een verschil als je bijv 500 aan huur betaald tov 900 aan hypotheek dan kan je ook minder sparen....
Interessant he ?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:40:47 #239
236264 crew  capricia
pi_129598789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
En jou huis is straks minder waard nog veel meer minder waard dan jij destijds gespaard hebt.
Dus of dat zo slim was.

En er zit ook een verschil als je bijv 500 aan huur betaald tov 900 aan hypotheek dan kan je ook minder sparen....
Maar ik woon wel waar ik wil wonen, en niet in een sociale huurwoning die toevallig na 8 jaar wachten vrijkwam in een willekeurige wijk. En je weet zelf toch ook wel dat koopwijken meestal beter zijn dan huurwijken?
Daarbij is mijn hyp lager dan de max. grens voor een sociale huurwoning. En ik weet dat mijn woonlasten de komende 20 jaar niet stijgen.

Verders heb ik geen idee of het huis minder of meer waard geworden is. Ik wil nog lang niet weg, dus waarom zou mij dat interesseren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_129599218
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:11 schreef capricia het volgende:

Lijkt me zo'n doem-scenario: dat je je geld uitgeeft aan huur en inrichting waardoor je niet kunt sparen voor een koopwoning.
ik zit in de luxepositie dat ik een huurflatje heb met een levensstijl vol leuke dingen, maar wel zo bewust dat er ook gespaard kan worden. Het huren is een tussenstap, kopen is nu nog even "iets voor later". De hoop en droom is er immers dat ik vanuit dit flatje ooit door kan richting een truttig rijtjeshuis met beestje en boompje en dan is een flatje waar je na een maand vanaf kunt zijn ook wel lekker ;).

Ieder zo zijn keuze, bij mij was het geen optie om langer bij mijn ouders te blijven wonen. Ergens is het best confronterend om hier de discussie daarover te lezen; vandaar dat ik daar ook absoluut geen discussie over wil voeren. Zelfstandigheid is een mooi iets, maar een goede band met ouders/familie kan misschien nog wel waardevoller zijn
pi_129599665
1: ongeveer 13000 spaargeld
2: leeftijd 18 jaar
3: ik geef gewoon bijna geen geld uit en spaar alles, mijn ouders hebben ook wel een beetje meegespaard.

spaardoel: geen flauw idee, mijn ouders betalen studie, misschie alvast voor me eerste huis, al blijf ik voorlopig nog wel bij mijn ouders wonen. Dus gewoon doorsparen en ik zie wel wat ik met dat geld ga doen. En ik wil zoveel mogelijk uit de schulden blijven.

Ik had het laatst met een groep vrienden over spaargeld, en die wisten volgens mij niet eens wat dat betekende, ik ben zowat de enige die spaargeld heeft, mij lijkt het normaal dat je geld spaart nu je nog niks hoeft uit te geven zodat je later makkelijk een huis kan kopen of kan studeren, maar blijkbaar denk iedereen daar anders over.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:00:19 #242
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129602181
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Dus of dat zo slim was.

Mijn hypotheeklasten zijn ca. 400 euro. Ik kan niet eens zo goedkoop huren. Daarnaast heb ik straks drie slaapkamers een tuin ruime woonkamer en anderszins en woon jij in een huurgallerijflat met een balkon van twee bij niks. Nu jij weer.

Je denkt de waarheid in pacht te hebben. Dacht het niet.
pi_129602441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:19 schreef doornbossie het volgende:
1: ongeveer 13000 spaargeld
2: leeftijd 18 jaar
3: ik geef gewoon bijna geen geld uit en spaar alles, mijn ouders hebben ook wel een beetje meegespaard.

spaardoel: geen flauw idee, mijn ouders betalen studie, misschie alvast voor me eerste huis, al blijf ik voorlopig nog wel bij mijn ouders wonen. Dus gewoon doorsparen en ik zie wel wat ik met dat geld ga doen. En ik wil zoveel mogelijk uit de schulden blijven.

Ik had het laatst met een groep vrienden over spaargeld, en die wisten volgens mij niet eens wat dat betekende, ik ben zowat de enige die spaargeld heeft, mij lijkt het normaal dat je geld spaart nu je nog niks hoeft uit te geven zodat je later makkelijk een huis kan kopen of kan studeren, maar blijkbaar denk iedereen daar anders over.
Zowiezo ook omdat niet alle ouders bij iedereen zijn gehele studie betalen ;)

Ik spaarde ook altijd vrij veel, zeker vergeleken met sommige leeftijdsgenoten.
Maar ik werkte dan ook bijna elke week 15-20 uur.
En vanaf je 18e komen er wel iets meer kosten bij.
Je gaat vaker leukere dingen doen(elke week stappen, verdere vakanties met vrienden).
En je begint ook nog eens met studeren.
Wil je tijdens je studie ook nog eens een half jaar naar het buitenland dan is dat ook weer een flinke extra kostenpost. Tenzij je natuurlijk erg verwend bent je ouders dat ook nog betalen :')
pi_129604483
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar ik woon wel waar ik wil wonen, en niet in een sociale huurwoning die toevallig na 8 jaar wachten vrijkwam in een willekeurige wijk. En je weet zelf toch ook wel dat koopwijken meestal beter zijn dan huurwijken?
Daarbij is mijn hyp lager dan de max. grens voor een sociale huurwoning. En ik weet dat mijn woonlasten de komende 20 jaar niet stijgen.

Verders heb ik geen idee of het huis minder of meer waard geworden is. Ik wil nog lang niet weg, dus waarom zou mij dat interesseren?
Huren geeft meer flexibiliteit, omdat het erg eenvoudig is om je huurcontract op te zeggen en te verhuizen naar een plaats waar je droomjob aangeboden wordt. Daarnaast geef je bij kopen geld aan de bank in plaats van aan de huisbaas.
pi_129604715
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:57 schreef koentje123 het volgende:

[..]

Huren geeft meer flexibiliteit, omdat het erg eenvoudig is om je huurcontract op te zeggen en te verhuizen naar een plaats waar je droomjob aangeboden wordt. Daarnaast geef je bij kopen geld aan de bank in plaats van aan de huisbaas.
Met het verschil dat je meer geld kan inleggen om je hypotheekrente omlaag te brengen waardoor je je vaste lasten kunt reduceren. :)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:07:19 #246
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129624901
Dattum
pi_129625487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:57 schreef koentje123 het volgende:

[..]

Als je tien jaar wachttijd voor lief neemt, of van een huisjesmelker ad 4x de normale huur wilt wonen, wel ja. In welk parallel universum woon jij?
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:24:35 #248
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129625559
5000 en probeer wel minimaal op dat bedrag te blijven. Voor de rest is sparen wel leuk, maar moet je ook lekker leven, dus als ik een tijdje niet spaar, prima :) Yolo enzo!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129625568
Chill, niet iedereen hoeft zo nodg te kopen. Voor om de zoveel jaren verhuizen is ook allang te doen als de prijzen rustig blijven stijgen, anders zorgen de kosten koper er wel voor dat het financieel echt niet zo slecht is om te huren voor veel mensen.
pi_129625617
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef Bajskorv het volgende:
Chill, niet iedereen hoeft zo nodg te kopen. Voor om de zoveel jaren verhuizen is ook allang te doen als de prijzen rustig blijven stijgen, anders zorgen de kosten koper er wel voor dat het financieel echt niet zo slecht is om te huren voor veel mensen.
Hoeveel keer modaal verdien jij, dat je die luxe kunt veroorloven?
so long and thanks for all the fish
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')