abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129592778
Er zijn nu ook meer mensen die studeren, en dat is ook niet goedkoper geworden. Zeker met alle plannen van de overheid omtrent studiefinanciering en de onzekerheid die daar mee samen hangt, vind ik het begrijpelijk dat jongeren langer thuis blijven wonen.

Wachtlijsten voor sociale woningbouw zijn lang, en niet iedereen denkt er op zijn 16e al aan dat het een goed idee is om je alvast in te schrijven. En een bijbaantje vinden waarbij je genoeg verdient voor al je vaste lasten terwijl je nog studeert is nu ook niet iets wat je even doet..

Bovendien kun je, mocht je na je studie willen gaan kopen, steeds minder makkelijk een hypotheek krijgen, zeker als je ook nog eens een fikse studieschuld hebt. Mijn ouders kochten hun huis destijds voor 60.000 gulden, dat gaat je nu ook never nooit meer lukken natuurlijk want ondanks de crisis op de huizenmarkt, zijn de prijzen voor starterswoningen nog steeds vrij hoog.
pi_129592911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:57 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wachttijden van sociale huurwoningen zijn wel heel lang geworden 5 a 10 jaar maar in veel regios kan je op je 16e al inschrijven (kamer) en als je 18+ wordt het omgezet in een zoektocht naar een normale woning. dan heb je op je 23e echt wel een startersflatje!
Sociale huurwoningen zijn nog steeds tussen de 400,- en de 670,- per maand.
Ze zijn wel duurder geworden maar het min loon laat nog steeds toe dat je prima een huis kan huren (huurtoeslag). Een jaartje langer thuis wonen kan ik wel snappen maar door echt jaren thuis te blijven haal je de huurprijzen niet naar beneden. Wat ik wel vaak hoor ja maar ik wil geen hypotheek/huur/energie betalen dat betalen mijn ouders nu lekker en mij eten is gratis! Dat soort types walg ik van ;(
Je houdt geen reet over als je voor 600 euro de maand gaat huren... toen ik in 2000 een hat-woning betrok kostte me dit iets van 150 euro per maand. Diezelfde hat-woningen kosten nu ruim 300 euro per maand. Dat was 25m2 incl slaapkamer...
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 22:13:20 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129593148
1800 bruto is 1400 netto (voor het gemak)
----------
600 euro huur
150 gas licht
50 ziggootje of zo
20 mobiel
50 autoverz
30 autobelasting
120 zorgverzekering
10 andere verzekering
30 reservering gemeentelijke belastingen
20 waterschap
10 water
30 reservering zorgkosten (you never know)

1120
Over: 280 euro.
Ik hoop dan op volledige reiskostenvergoeding.
Geen probleem toch? 280 over houden?
En nee, met 1800 bruto geen zorg en huurtoeslag.

Je moet al over het omslagpunt anders problemos
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_129593542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Je houdt geen reet over als je voor 600 euro de maand gaat huren... toen ik in 2000 een hat-woning betrok kostte me dit iets van 150 euro per maand. Diezelfde hat-woningen kosten nu ruim 300 euro per maand. Dat was 25m2 incl slaapkamer...
Ja maar je hoeft toch niet direct een woning van 600,- pm te nemen?
Ik kijk landelijk naar sociale huurwoningen en zie zat woningen tussen de 300 en de 400 euro ze zijn niet groot nee (50m2 ong)
Interessant he ?
pi_129593581
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:23 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ik kijk landelijk naar sociale huurwoningen en zie zat woningen tussen de 300 en de 400 euro ze zijn niet groot nee (50m2 ong)
Dat zeg ik ook niet. Ik gaf toch aan dat diezelfde woning in 10 jaar tijd verdubbelt is qua kosten
pi_129593715
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:23 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:13 schreef Renesite het volgende:
----------
600 euro huur
150 gas licht
50 ziggootje of zo
20 mobiel
50 autoverz
30 autobelasting
120 zorgverzekering
10 andere verzekering
20 waterschap
10 water

1120

150,- gas licht ? wat stook je welniet (ik stook 500m3 gas en 1800 kwh stroom) en betaal zon 80,- pm incl transport en belastingen. met 1800,- pm heb je zeker zorgtoeslag ruim 55,- per maand !
Interessant he ?
pi_129593782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:24 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik gaf toch aan dat diezelfde woning in 10 jaar tijd verdubbelt is qua kosten
Klopt, koophuizen zijn 5x over de kop gegaan met 1990
Verbaas me nog steeds ondanks de crisis waarom huizen niet hard dalen zoals in de jaren 80.
Eigenlijk horen huurhuizen ook stevig te dalen in prijs, maarja Rutte he ;)
Interessant he ?
pi_129593838
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:29 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Klopt, koophuizen zijn 5x over de kop gegaan met 1990
Verbaas me nog steeds ondanks de crisis waarom huizen niet hard dalen zoals in de jaren 80.
Eigenlijk horen huurhuizen ook stevig te dalen in prijs, maarja Rutte he ;)
Oja, dat al helemaal. Ergens denk ik wel dat het ergste nog moet komen. Enfin, daar ging het topic niet over. :)
pi_129593865
Oke! Ontopic !
Show je spaargeld, Zo te zien hebben we geen last van de crisis bij jongeren ! flinke spaarpotjes!
Interessant he ?
pi_129594737
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:13 schreef Renesite het volgende:
----------
600 euro huur
150 gas licht
50 ziggootje of zo
20 mobiel
50 autoverz
30 autobelasting
120 zorgverzekering
10 andere verzekering
20 waterschap
10 water

1120

280 euro voor eten, kleding en andere kleine nodige kosten. dan moet je ook nog wat leuks doen in je leven en hou je helemaal niks meer over.
pi_129594817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:31 schreef Zwolsboy het volgende:
Oke! Ontopic !
Show je spaargeld, Zo te zien hebben we geen last van de crisis bij jongeren ! flinke spaarpotjes!
ik niet in ieder geval, heb meer geld dan ooit sinds 2010. welke crisis?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:11:19 #237
236264 crew  capricia
pi_129597822
Ik heb mezelf nooit als huurder gezien. Zeker niet van een sociale huurwoning. Heb altijd gedacht aan kopen.
En tja, dan woon je wat langer thuis. Tot m'n 24ste dus, voordat ik mijn eerste huis kocht. :)

Lijkt me zo'n doem-scenario: dat je je geld uitgeeft aan huur en inrichting waardoor je niet kunt sparen voor een koopwoning.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_129598448
En jou huis is straks minder waard nog veel meer minder waard dan jij destijds gespaard hebt.
Dus of dat zo slim was.

En er zit ook een verschil als je bijv 500 aan huur betaald tov 900 aan hypotheek dan kan je ook minder sparen....
Interessant he ?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:40:47 #239
236264 crew  capricia
pi_129598789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
En jou huis is straks minder waard nog veel meer minder waard dan jij destijds gespaard hebt.
Dus of dat zo slim was.

En er zit ook een verschil als je bijv 500 aan huur betaald tov 900 aan hypotheek dan kan je ook minder sparen....
Maar ik woon wel waar ik wil wonen, en niet in een sociale huurwoning die toevallig na 8 jaar wachten vrijkwam in een willekeurige wijk. En je weet zelf toch ook wel dat koopwijken meestal beter zijn dan huurwijken?
Daarbij is mijn hyp lager dan de max. grens voor een sociale huurwoning. En ik weet dat mijn woonlasten de komende 20 jaar niet stijgen.

Verders heb ik geen idee of het huis minder of meer waard geworden is. Ik wil nog lang niet weg, dus waarom zou mij dat interesseren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_129599218
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:11 schreef capricia het volgende:

Lijkt me zo'n doem-scenario: dat je je geld uitgeeft aan huur en inrichting waardoor je niet kunt sparen voor een koopwoning.
ik zit in de luxepositie dat ik een huurflatje heb met een levensstijl vol leuke dingen, maar wel zo bewust dat er ook gespaard kan worden. Het huren is een tussenstap, kopen is nu nog even "iets voor later". De hoop en droom is er immers dat ik vanuit dit flatje ooit door kan richting een truttig rijtjeshuis met beestje en boompje en dan is een flatje waar je na een maand vanaf kunt zijn ook wel lekker ;).

Ieder zo zijn keuze, bij mij was het geen optie om langer bij mijn ouders te blijven wonen. Ergens is het best confronterend om hier de discussie daarover te lezen; vandaar dat ik daar ook absoluut geen discussie over wil voeren. Zelfstandigheid is een mooi iets, maar een goede band met ouders/familie kan misschien nog wel waardevoller zijn
pi_129599665
1: ongeveer 13000 spaargeld
2: leeftijd 18 jaar
3: ik geef gewoon bijna geen geld uit en spaar alles, mijn ouders hebben ook wel een beetje meegespaard.

spaardoel: geen flauw idee, mijn ouders betalen studie, misschie alvast voor me eerste huis, al blijf ik voorlopig nog wel bij mijn ouders wonen. Dus gewoon doorsparen en ik zie wel wat ik met dat geld ga doen. En ik wil zoveel mogelijk uit de schulden blijven.

Ik had het laatst met een groep vrienden over spaargeld, en die wisten volgens mij niet eens wat dat betekende, ik ben zowat de enige die spaargeld heeft, mij lijkt het normaal dat je geld spaart nu je nog niks hoeft uit te geven zodat je later makkelijk een huis kan kopen of kan studeren, maar blijkbaar denk iedereen daar anders over.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:00:19 #242
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129602181
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Dus of dat zo slim was.

Mijn hypotheeklasten zijn ca. 400 euro. Ik kan niet eens zo goedkoop huren. Daarnaast heb ik straks drie slaapkamers een tuin ruime woonkamer en anderszins en woon jij in een huurgallerijflat met een balkon van twee bij niks. Nu jij weer.

Je denkt de waarheid in pacht te hebben. Dacht het niet.
pi_129602441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:19 schreef doornbossie het volgende:
1: ongeveer 13000 spaargeld
2: leeftijd 18 jaar
3: ik geef gewoon bijna geen geld uit en spaar alles, mijn ouders hebben ook wel een beetje meegespaard.

spaardoel: geen flauw idee, mijn ouders betalen studie, misschie alvast voor me eerste huis, al blijf ik voorlopig nog wel bij mijn ouders wonen. Dus gewoon doorsparen en ik zie wel wat ik met dat geld ga doen. En ik wil zoveel mogelijk uit de schulden blijven.

Ik had het laatst met een groep vrienden over spaargeld, en die wisten volgens mij niet eens wat dat betekende, ik ben zowat de enige die spaargeld heeft, mij lijkt het normaal dat je geld spaart nu je nog niks hoeft uit te geven zodat je later makkelijk een huis kan kopen of kan studeren, maar blijkbaar denk iedereen daar anders over.
Zowiezo ook omdat niet alle ouders bij iedereen zijn gehele studie betalen ;)

Ik spaarde ook altijd vrij veel, zeker vergeleken met sommige leeftijdsgenoten.
Maar ik werkte dan ook bijna elke week 15-20 uur.
En vanaf je 18e komen er wel iets meer kosten bij.
Je gaat vaker leukere dingen doen(elke week stappen, verdere vakanties met vrienden).
En je begint ook nog eens met studeren.
Wil je tijdens je studie ook nog eens een half jaar naar het buitenland dan is dat ook weer een flinke extra kostenpost. Tenzij je natuurlijk erg verwend bent je ouders dat ook nog betalen :')
pi_129604483
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar ik woon wel waar ik wil wonen, en niet in een sociale huurwoning die toevallig na 8 jaar wachten vrijkwam in een willekeurige wijk. En je weet zelf toch ook wel dat koopwijken meestal beter zijn dan huurwijken?
Daarbij is mijn hyp lager dan de max. grens voor een sociale huurwoning. En ik weet dat mijn woonlasten de komende 20 jaar niet stijgen.

Verders heb ik geen idee of het huis minder of meer waard geworden is. Ik wil nog lang niet weg, dus waarom zou mij dat interesseren?
Huren geeft meer flexibiliteit, omdat het erg eenvoudig is om je huurcontract op te zeggen en te verhuizen naar een plaats waar je droomjob aangeboden wordt. Daarnaast geef je bij kopen geld aan de bank in plaats van aan de huisbaas.
pi_129604715
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:57 schreef koentje123 het volgende:

[..]

Huren geeft meer flexibiliteit, omdat het erg eenvoudig is om je huurcontract op te zeggen en te verhuizen naar een plaats waar je droomjob aangeboden wordt. Daarnaast geef je bij kopen geld aan de bank in plaats van aan de huisbaas.
Met het verschil dat je meer geld kan inleggen om je hypotheekrente omlaag te brengen waardoor je je vaste lasten kunt reduceren. :)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:07:19 #246
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129624901
Dattum
pi_129625487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:57 schreef koentje123 het volgende:

[..]

Als je tien jaar wachttijd voor lief neemt, of van een huisjesmelker ad 4x de normale huur wilt wonen, wel ja. In welk parallel universum woon jij?
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:24:35 #248
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129625559
5000 en probeer wel minimaal op dat bedrag te blijven. Voor de rest is sparen wel leuk, maar moet je ook lekker leven, dus als ik een tijdje niet spaar, prima :) Yolo enzo!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129625568
Chill, niet iedereen hoeft zo nodg te kopen. Voor om de zoveel jaren verhuizen is ook allang te doen als de prijzen rustig blijven stijgen, anders zorgen de kosten koper er wel voor dat het financieel echt niet zo slecht is om te huren voor veel mensen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129625617
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef Bajskorv het volgende:
Chill, niet iedereen hoeft zo nodg te kopen. Voor om de zoveel jaren verhuizen is ook allang te doen als de prijzen rustig blijven stijgen, anders zorgen de kosten koper er wel voor dat het financieel echt niet zo slecht is om te huren voor veel mensen.
Hoeveel keer modaal verdien jij, dat je die luxe kunt veroorloven?
pi_129625760
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hoeveel keer modaal verdien jij, dat je die luxe kunt veroorloven?
Wil je dat echt weten? Ik huur in Londen in ieder geval voor 3000 euro in de maand, dus weet hoe pijnlijk dat kan zijn. Blijft goedkoper dan kopen echter, zo is de markt hier.

Maar een huisje van twee ton in Nederland kost je aan hypotheek grofweg na hra iets van 6k per jaar aan rente. Kk zijn iets van 15k en als je er dus 5 jaar woont 3k per jaar. Alles bij elkaar dus 9k per jaar of 750 euro per maand. Huur van zoiets is (in Amsterdam dan) ongeveer 1000 per maand. Financieel scheelt het dus maar 250 euro per maand, en je hoeft niet te betalen voor het onderhoud.

Maar natuurlijk gelooft iedereen liever in een scenario waar de huizenprijzen blijven stijgen, ikmzie dat liever als 'upside'.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_129625845
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wil je dat echt weten? Ik huur in Londen in ieder geval voor 3000 euro in de maand, dus weet hoe pijnlijk dat kan zijn. Blijft goedkoper dan kopen echter, zo is de markt hier.

Maar een huisje van twee ton in Nederland kost je aan hypotheek grofweg na hra iets van 6k per jaar aan rente. Kk zijn iets van 15k en als je er dus 5 jaar woont 3k per jaar. Alles bij elkaar dus 9k per jaar of 750 euro per maand. Huur van zoiets is (in Amsterdam dan) ongeveer 1000 per maand. Financieel scheelt het dus maar 250 euro per maand, en je hoeft niet te betalen voor het onderhoud.

Maar natuurlijk gelooft iedereen liever in een scenario waar de huizenprijzen blijven stijgen, ikmzie dat liever als 'upside'.
Misschien heb je dat gemist, maar kk is tegenwoordig in NL een slordige 2% :)

Dus de kk zijn 4k ipv 15k :D

Maar goed, als je het heel breed hebt hangen kun je het natuurlijk jezelf veroorloven om je woonlasten exponentieel te laten stijgen door jezelf te laten veroordelen tot een huurbaas/zuiger ;)

Een normale sterveling prikt liever zijn woonlasten vast op een bijzonder acceptabel niveau (en voor extreem lange tijd)

En OT: kijk dat is nog eens lekker sparen :)
pi_129626055
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Misschien heb je dat gemist, maar kk is tegenwoordig in NL een slordige 2% :)

Dus de kk zijn 4k ipv 15k :D

Maar goed, als je het heel breed hebt hangen kun je het natuurlijk jezelf veroorloven om je woonlasten exponentieel te laten stijgen door jezelf te laten veroordelen tot een huurbaas/zuiger ;)
Dat van de kk is tijdelijk, en je bent nog steeds geld kwijt aan notaris, hypotheek, etc. Zodoende nam ik 7.5%, geen 10% zoals vroeger. Effectief zou het nu 6% gemiddeld zijn, doordat de overdachtsbelasting van 6 maar 2% is gegaan tijdelijk. De andere 4% kosten (gemiddeld) blijf je houden.

Leuk dat je heel emotioneel bent en moeite hebt met "zuigers", ik bekijk het liever wat rationeler. Soms is het handiger te kopen (ik heb ook een koopwoning in Amsterdam) en soms beter om te huren (zoals nu in Londen).
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:42:51 #254
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_129626207
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:39 schreef Bajskorv het volgende:
Dat van de kk is tijdelijk, en je bent nog steeds geld kwijt aan notaris, hypotheek, etc. Zodoende nam ik 7.5%, geen 10% zoals vroeger. Effectief zou het nu 6% gemiddeld zijn, doordat de overdachtsbelasting van 6 maar 2% is gegaan tijdelijk. De andere 4% kosten (gemiddeld) blijf je houden.
Sorry? (Onlangs is besloten dat het tarief voor woningen ook na 1 juli 2012 2% blijft.)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_129626287
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Leuk dat je heel emotioneel bent en moeite hebt met "zuigers", ik bekijk het liever wat rationeler. Soms is het handiger te kopen (ik heb ook een koopwoning in Amsterdam) en soms beter om te huren (zoals nu in Londen).
Leuk dat je invult, maar je bent slecht ingelicht. 2% is niet tijdelijk, en 4% kosten --> dan word je obsceen genaaid hoor :) (maar dat mag, ieder zijn gerief)

Als 3k per maand in London verstandiger is, ik geloof het graag. Maar dat is toch de ver van mijn bed show hier in Nederland, denk ik.
pi_129626365
Die verlaging is bedoeld om de huizenmarkt iets te helpen. Denk je dat ie blijft zodra die markt ook maar enigzins verbeterd? Lijkt me een redelijk aanname dat die op lange termijn weer in ere hersteld wordt. Enfin, het gaat over een correct van 1.5% kk in mijn voorbeeldje. Maak er 700 euro versus 1000 euro per maand van, het veranderd mijn punt niet.
pi_129626453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Leuk dat je invult, maar je bent slecht ingelicht. 2% is niet tijdelijk, en 4% kosten --> dan word je obsceen genaaid hoor :) (maar dat mag, ieder zijn gerief)

Als 3k per maand in London verstandiger is, ik geloof het graag. Maar dat is toch de ver van mijn bed show hier in Nederland, denk ik.
De gemiddelde kosten koper waren 5-6% in 2013. Google is je vriend. Ik heb het zelf ook goedkoper gedaan, maar normaliter ga ik graag uit van het gemiddelde, uitzonderingen zijn niet relevant.
pi_129626518
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:46 schreef Bajskorv het volgende:
Die verlaging is bedoeld om de huizenmarkt iets te helpen. Denk je dat ie blijft zodra die markt ook maar enigzins verbeterd? Lijkt me een redelijk aanname dat die op lange termijn weer in ere hersteld wordt. Enfin, het gaat over een correct van 1.5% kk in mijn voorbeeldje. Maak er 700 euro versus 1000 euro per maand van, het veranderd mijn punt niet.
De wet inkomstenbelasting zegt wat anders. Ik heb google inderdaad niet geprobeerd. Ik vermoed nog steeds dat 3k per maand niet de norm is hier te lande. Maar ik ben inderdaad ook al een tijdje uithuizig...... dus wellicht ben jezelf meer uptodate, en is dat inmiddels wel het gemiddelde
pi_129626749
Dat is het gemiddelde, ik zuig het niet uit mijn duim. Je hebt taxaties, makelaars, hypotheek aktes, afsluitprovisies, bank garanties, etc. Wat zegt de wet inkomstenbelasting trouwens, die snap ik even niet?
pi_129626823
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het gemiddelde, ik zuig het niet uit mijn duim. Je hebt taxaties, makelaars, hypotheek aktes, afsluitprovisies, bank garanties, etc. Wat zegt de wet inkomstenbelasting trouwens, die snap ik even niet?
3k per maand, echt? :D Wet IB zegt echt 2%.
pi_129626878
Welke 3k per maand bedoel je?
pi_129626940
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:57 schreef Bajskorv het volgende:
Welke 3k per maand bedoel je?
Die jij noemt. Notarissen in NL vragen overigens ongeveer 600 euri. Misschien dat je een evol exemplaar bent tegengekomen die 12k vroeg. Foei!
pi_129627021
Waar noem ik 3k per maand?
pi_129627223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:00 schreef Bajskorv het volgende:
Waar noem ik 3k per maand?
@20.31 korsafov ipv bajskorv?

mag hoor, geen probleem, niet in het geringste, maar dat is niet normaal hoor, 3k per maand wegpissen. Dat lukt Jan 3x modaal niet.
pi_129627366
Sorry, maar je posts zijn wat verwarrend. Ik begrijp niet wat mijn 3k per maand te maken heeft met de 2% van de IB? En waarom is die 2% uberhaupt nog relevant, ik heb je toch ook al een berekening met lagere kk laten zien?

Enfin, zinlose discussie over details. Punt blijft dat voor sommige mensen flexibiliteit en vrijheid prima 2-300 euro per maand mag kosten.
pi_129627410
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Bajskorv het volgende:
Sorry, maar je posts zijn wat verwarrend. Ik begrijp niet wat mijn 3k per maand te maken heeft met de 2% van de IB? En waarom is die 2% uberhaupt nog relevant, ik heb je toch ook al een berekening met lagere kk laten zien?

Enfin, zinlose discussie over details. Punt blijft dat voor sommige mensen flexibiliteit en vrijheid prima 2-300 euro per maand mag kosten.
Ja eens, 3000 euro per maand zijn zinloze details.
pi_129627425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:04 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

@20.31 korsafov ipv bajskorv?

mag hoor, geen probleem, niet in het geringste, maar dat is niet normaal hoor, 3k per maand wegpissen. Dat lukt Jan 3x modaal niet.
Oh, en 3k per maand wegpissen is inderdaad niet normaal. Maar kopen zou hier nog duurder zijn, en daar heb ik helemaal al geen zin in. Londen is gewoon duur.
pi_129627495
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja eens, 3000 euro per maand zijn zinloze details.
Wat heeft het met onze discussie te maken? Het was maar mijn voorbeeld, volledig irrelevant voor een discussie over kopen vs huren. Maar iets zegt met dat debateren niet je hobby is ;)
pi_129627560
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat heeft het met onze discussie te maken? Het was maar mijn voorbeeld, volledig irrelevant voor een discussie over kopen vs huren. Maar iets zegt met dat debateren niet je hobby is ;)
Dat is waar, ik hou het liever bij feiten ;) 2% dus, en een fractie van 3k per maand, dat ligt ver dichter bij de werkelijkheid hier te lande. We zijn niet allemaal expats,nietwaar?
pi_129627707
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat is waar, ik hou het liever bij feiten ;) 2% dus, en een fractie van 3k per maand, dat ligt ver dichter bij de werkelijkheid hier te lande. We zijn niet allemaal expats,nietwaar?
Ben geen expat. En nogmaals snap ik de discussie over de 3k niet, hoe heeft mijn huur hier iets mee te maken? Daarnaast heb ik de 2% al verschilende keren bevestigd, dus misschien kan je een keer inhoudelijk reageren?

Ben je het verder eens met het voorbeeld van 700 vs 1000 euro per maand?
pi_129627993
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ben geen expat. En nogmaals snap ik de discussie over de 3k niet, hoe heeft mijn huur hier iets mee te maken? Daarnaast heb ik de 2% al verschilende keren bevestigd, dus misschien kan je een keer inhoudelijk reageren?

Ben je het verder eens met het voorbeeld van 700 vs 1000 euro per maand?
krijg nou wat, ik herhaal alleen je eigen stellingen en confronteer je ermee (en ok, ik plaats het in perspectief voor normale stervelingen, mea culpa).

Dus we zin er er-testosteron-overeens dat 2% het is ipv de geprojecteerde 10%? En dat 3k per maand voor ons normale stervelingen niet echt de norm is? Mag je me in aanvulling nog eens de 700 en 1000 uitleggen, en waar die vandaan komen?
pi_129628158
Sorry, heb jij een drankje teveel op ofzo? Kk is gewoon 2% belasting plus 3-4% andere kosten, klaar. En ik projecteer nergens 10%, lees gewoon eens rustig. Ook zeg ik al vaker dat 3k niet normaal is, waarom blijf je dat dan herhalen?

En voor die 700 en 1000 mag je teruglezen, die berekening staat er gewoon en is vrij simpel. Ik ben er vandoor, moet zelf misschien ook maar eerst wat drankjes doen ;)
pi_129628230
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef Bajskorv het volgende:
Sorry, heb jij een drankje teveel op ofzo? Kk is gewoon 2% belasting plus 3-4% andere kosten, klaar. En ik projecteer nergens 10%, lees gewoon eens rustig. Ook zeg ik al vaker dat 3k niet normaal is, waarom blijf je dat dan herhalen?

En voor die 700 en 1000 mag je teruglezen, die berekening staat er gewoon en is vrij simpel. Ik ben er vandoor, moet zelf misschien ook maar eerst wat drankjes doen ;)
Nou, volgende keer schiet je mij maar aan. Mag je mij 3 tot 4% betalen, betaal ik 600 euri door :) Gemakkelijk verdiend, maar niet doorvertellen hoor mr. 3k per maand ;)
pi_129629041
Nooit een huis gekocht zeker? Nogmaals, google is je vriend. Je hypotheek is al snel 1 procent, de makelaar ook. De rest ben je kwijt aan taxaties, notaris, etc.

Maar goed, als jij het als notaris/makelaar/taxateur/bank voor mij wilt regelen voor minder dan 3%, dan zijn we dikke vrienden.
pi_129629290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:43 schreef Bajskorv het volgende:
Nooit een huis gekocht zeker? Nogmaals, google is je vriend. Je hypotheek is al snel 1 procent, de makelaar ook. De rest ben je kwijt aan taxaties, notaris, etc.

Maar goed, als jij het als notaris/makelaar/taxateur/bank voor mij wilt regelen voor minder dan 3%, dan zijn we dikke vrienden.
Voorwaar, ik hou van je ;) Matties voor altijd, mr 3k per maand :)
pi_129629340
Maar jammer genoeg geen discussie kunnen voeren. Ach, voor dat soort spotprijzen mag ik niet teveel verwachten natuurlijk.
pi_129629378
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:50 schreef Bajskorv het volgende:
Maar jammer genoeg geen discussie kunnen voeren. Ach, voor dat soort spotprijzen mag ik niet teveel verwachten natuurlijk.
Naw gegevens en het kadastraal nummer, en we doen zaken hoor :) Zal wel niet :P

Gelijk heb je hoor, mr 3k, ik zou het ook voor minder de helft zelf regelen.
pi_129629411
Nee, dat zal wel niet.
pi_129629547
Nee, veel geschrueeuw, weinig wol. Kunnen we nu weer tot de realiteit terugkeren svp?, mr. pissing away 3k per maand want weinig zin verder?

Met alle respect, ik gun het je die attitude oprecht. Maar dat is niet de realiteit alhier?
pi_129629631
Het zit je hoog, die 3k? Om je gerust te stellen, daar krijg je maar 80m2 voor in Londen, niks bijzonder. Maar om die 80m2 nou te kopen voor 800-900k vinden ik weer wat gortig. Daarnaast moet je hier 30-40% zelf inleggen, en dat geld heb ik niet liggen.
pi_129629808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:56 schreef Bajskorv het volgende:
Het zit je hoog, die 3k? Om je gerust te stellen, daar krijg je maar 80m2 voor in Londen, niks bijzonder. Maar om die 80m2 nou te kopen voor 800-900k vinden ik weer wat gortig. Daarnaast moet je hier 30-40% zelf inleggen, en dat geld heb ik niet liggen.
Ik wel, maar dat laat onverlet dat je e.e.a. een beetje in perspectief zou kunnen zien, 3k euri per maand is niet echt de norm hier - so you might tone down the arrogancy a bit here ;)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:02:55 #282
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_129629902
Iemand heeft de deur open laten staan :')
If you can't beat them, join them.
pi_129629934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:00 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik wel, maar dat laat onverlet dat je e.e.a. een beetje in perspectief zou kunnen zien, 3k euri per maand is niet echt de norm hier.
En voor de derde keer: ik zie 3k als ver boven modaal. Lees even terug, want drie keer herhalen is wat vermoeiend.

Mijn voorbeeld ging over een flatje van 200k voor Jan Modaal, maar jij praat liever over mijn situatie lijkt het?
pi_129629955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:02 schreef 44pje het volgende:
Iemand heeft de deur open laten staan :')
Sorry, vlucht vertraagd, niks te doen ;)
pi_129629984
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:04 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Sorry, vlucht vertraagd, niks te doen ;)
agos, niks mis met business lounge toch :)
pi_129630116
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:04 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

agos, niks mis met business lounge toch :)
Na 3 uur is het erg vervelend. Kom ook straks pas om 2 uur in de nacht aan, en dan moet ik nog een uur rijden. Lekker als de zaterdag weer om 8 uur begint.
pi_129630118
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:03 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

En voor de derde keer: ik zie 3k als ver boven modaal. Lees even terug, want drie keer herhalen is wat vermoeiend.

Mijn voorbeeld ging over een flatje van 200k voor Jan Modaal, maar jij praat liever over mijn situatie lijkt het?
Ik dacht oprecht niet dat 3k per maand ook maar iets te maken had met Jan Modaal. Niet in de UK, niet in NL, overigens. Positief: fijn dat je op aarde wederkeert, overigens :)
pi_129630169
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:07 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Na 3 uur is het erg vervelend. Kom ook straks pas om 2 uur in de nacht aan, en dan moet ik nog een uur rijden. Lekker als de zaterdag weer om 8 uur begint.
ja, heel vervelend :P - het begint vast op een A+++ locatie met een dikke spaarsaldi to match :P
pi_129630321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:07 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik dacht oprecht niet dat 3k per maand ook maar iets te maken had met Jan Modaal. Niet in de UK, niet in NL, overigens. Positief: fijn dat je op aarde wederkeert, overigens :)
Positief dat je het bij mijn derde poging ook leest. Heb ik ooit ergens beweerd dat 3k "normaal" was? Hieronder nog even ter verduidelijking, beter om het de eerste keer meteen te lezen, had je heel wat posts gescheeld.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:08 schreef Bajskorv het volgende:
Oh, en 3k per maand wegpissen is inderdaad niet normaal. Maar kopen zou hier nog duurder zijn, en daar heb ik helemaal al geen zin in. Londen is gewoon duur.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ook zeg ik al vaker dat 3k niet normaal is, waarom blijf je dat dan herhalen?
pi_129630369
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:12 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Positief dat je het bij mijn derde poging ook leest. Heb ik ooit ergens beweerd dat 3k "normaal" was? Hieronder nog even ter verduidelijking, beter om het de eerste keer meteen te lezen, had je heel wat posts gescheeld.

[..]

[..]

Geen idee, waarom blijf je dat maar herhalen, heel vervelend tijdens je stopover in de business class louge :(
pi_129630379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ja, heel vervelend :P - het begint vast op een A+++ locatie met een dikke spaarsaldi to match :P
Studio'tje van 26m2, om eerlijk te zijn. Wel lekker centraal. Ik ben niet zo van de dure lokaties, wel prima spaar saldo. Zijn we bijna weer ontopic!
pi_129630382
Jelly much?
pi_129630415
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Studio'tje van 26m2, om eerlijk te zijn. Wel lekker centraal. Ik ben niet zo van de dure lokaties, wel prima spaar saldo. Zijn we bijna weer ontopic!
Bijna ;)
pi_129630452
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:13 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Geen idee, waarom blijf je dat maar herhalen, heel vervelend tijdens je stopover in de business class louge :(
Omdat je niet leest. En je verzint een hoop, "expat", "A+++ lokatie", "stopover", etc. Is de waarheid niet interessant genoeg?
pi_129630862
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:15 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Omdat je niet leest. En je verzint een hoop, "expat", "A+++ lokatie", "stopover", etc. Is de waarheid niet interessant genoeg?
Nee hoor, ik baseer me enkel op de laatste paar pagina's om te constateren dat je de modale Nederlander bent ;) Niet soms? :(
pi_129630931
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:14 schreef Pap89 het volgende:
Jelly much?
pi_129630976
Ik interpreteer dat maar als uitgeluld het in kwadraat. Is dat dan de wortel van 3k per maand? ;) Als een gewoontenorm, he :)
pi_129631016
Wat is er mis met die 3k?

Ik verdien het niet eens bruto p/m
Maar maakt dat wat uit dan? :')
Is toch totaal irrelevant voor dit topic?
pi_129631099
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef Pap89 het volgende:

De meeste mensen sparen aanzienlijk veel minder spaargeld dan ze maandelijks binnen krijgen, sorry

misschien dat in pappieland anders is, misschien zou je moeten uitleggen hoe dat werkt.... (graag zelfs ;) )
pi_129631128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef Pap89 het volgende:

Blijkbaar niet, hij blijft er over doorgaan. Vraag me af wat het verder uitgemaakt had als ik 500 had gezegd. Enfin, al veel teveel woorden vuilgemaakt. Sorry voor de vervuiling van het topic. Ik ben compleet uitgeluld door "chef 3k" hier, dus geef het op.

Maar blijft de vraag: Jelly much? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')