Ik wil nu juist niks 'vastleggen op één verklaring... JIJ doet dat echter doordat je bv stelt dat jij wel zou weten dat er voor zulk een waarnemingen enkel maar een bepaalde 'verklaring' zou zijn: dat er een bepaalde `technologie`achter moet zitten.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Veel waarnemers van deze gebeurtenissen zijn normale mensen die verder niets met het onderwerp te maken willen hebben en die het veel moeite heeft gekost om uit de kast te komen. We praten hier bijv. over no-nonsens personen die een lange carriere in het leger achter de rug hebben.
Maar goed, als jij alles wilt verklaren als weerspiegelingen en hallucinaties omdat de eigenschappen niet overeenkomen met onze kennis van de natuurwetten, be my guest.
Vergeet niet wat Arthur C. Clarke zei:
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic"
Het is niet MIJN verklaring, ik neem dat over van de mensen die zich hebben bezig gehouden met serieus wetenschappelijk onderzoek naar UFO's. Ik verklaar helemaal niets. Ik ben maar een internet user die docu's kijkt over UFO's en af en toe wat boeken en artikelen leest. Mijn mening is niet belangrijk, daarom verwijs ik steeds naar die onderzoeken.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik wil nu juist niks 'vastleggen op één verklaring... JIJ doet dat echter doordat je bv stelt dat jij wel zou weten dat er voor zulk een warnemingen enkel maar een bepaalde 'verkalring' zou zijn: dat er een bepaalde `technologie`achter moet zitten.
ik heb je hooguit erop gewezen dat voor jou verklaring... namelijk een ongekende versnelling of onmogelijke draai middenin ede lucht, je een paar natuurwetten zou moeten breken, en je eerst zou moeten uitleggen waarom dat dan opeens kan...
Ik doe niet vreemd, jij doet vreemd. Jij bent degene die van een afstandje dingen probeert te verklaren zonder je te verdiepen in zaken. Dat geeft verder niet, want dat heb ik tot twee jaar terug ook altijd gedaan. Ik heb altijd gedacht dat het UFO fenomeen niet serieus te nemen was. En nu weet ik dat ik er naast zat omdat ik naar de details ben gaan kijken en heb geluisterd naar de verhalen uit eerste hand.quote:Op zondag 21 juli 2013 02:03 schreef RM-rf het volgende:
Wat is dat nu weer voor vreemde draai?
Eerder beweerde je wat en nu moeten we geloven dat je het ook niet weet, en je maar gewoon wat andere mensen napraat?
Mijn positie is dat er genoeg bewijs is om te zeggen dat er een serieuze kant zit aan het UFO fenomeen die meer aandacht en dus onderzoek verdient.quote:zeg eens eerlijk, wat is dan wel jouw mening hierover en welke bewijzen zie jij ergens voor?
dus ophouden met anderen na te praten en je te verschuilen achter wat anderen zouden beweren, en te doen alsof jij niet uitmaakt en je gewoon een dom schaap zou zijn die beinvloedbaar ben, zeker als woordjes als 'wetenschappelijk' vallen... gebruik gewoon die hersenen die je gekregen hebt en geef aan wat je zelf kunt begrijpen en controleren .....:
Wat zijn de bewijzen.
Wat overtuigd jou dan qua feitelijke bewijzen?
Waarom zou je aannemen dat aards leven "weet" wat het moet doen met buitenaards leven, en vice versa?quote:Op zondag 21 juli 2013 00:39 schreef barthol het volgende:
[..]
De claim is niet zo vreemd als je kijkt naar hoe het leven op Aarde er eigenlijk uitziet. Met de uitbundigheid van het bacterieel leven (en ook virussen) Een bezoekende alien die onbeschermd ook maar 1 stap buiten de deur van zijn ruimtevehikel zet duikt in een soep van microbieel leven. Het is overal. In de lucht, op het aardoppervlak, en vooral in het water. Als je alleen al nagaat hoeveel miljoenen bacterien en virussen zitten in elke theelepel (milliliter) zeewater. Een bezoekende alien ontkomt niet aan het contact met het Aardse microbiele leven. Hij wordt erin ondergedompeld.
En als mensen een andere planeet met leven zouden bezoeken. dan is de kans groot dat zij ook ondergedompeld worden in een alien versie van microbieel leven.
Want dat is hoe leven er eigenlijk uitziet.
Ik heb het niet over "weten". ik zeg alleen dat de confrontatie niet te vermijden is.quote:Op zondag 21 juli 2013 02:49 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Waarom zou je aannemen dat aards leven "weet" wat het moet doen met buitenaards leven, en vice versa?
Zolang je niet weet waaruit het bestaat en hoe het werkt, kan je zulke claims niet maken.
Je doet alsof leven universeel compatibel is. Alsof het vast staat dat leven van de ene planeet, het leven van een andere planeet hoe dan ook kan infecteren, of überhaupt iets aan kan doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 03:01 schreef barthol het volgende:
[..]
Ik heb het niet over "weten". ik zeg alleen dat de confrontatie niet te vermijden is.
Dat infecteren is de confrontatie. Tenmiste als die alien iets doet wat lijkt op ademen of drinken.quote:Op zondag 21 juli 2013 03:06 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Je doet alsof leven universeel compatibel is. Alsof het vast staat dat leven van de ene planeet, het leven van een andere planeet hoe dan ook kan infecteren, of überhaupt iets aan kan doen.
Dat bedoel ik met "weten" wat het moet doen.
En dan zou jij ook moeten weten dat er behalve sterke verhalen niets is.quote:Op zondag 21 juli 2013 02:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik doe niet vreemd, jij doet vreemd. Jij bent degene die van een afstandje dingen probeert te verklaren zonder je te verdiepen in zaken. Dat geeft verder niet, want dat heb ik tot twee jaar terug ook altijd gedaan. Ik heb altijd gedacht dat het UFO fenomeen niet serieus te nemen was. En nu weet ik dat ik er naast zat omdat ik naar de details ben gaan kijken en heb geluisterd naar de verhalen uit eerste hand.
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Daarom vond ik Star Trek ook altijd zo vreemd. Mensenkoppen met bulten, hangoren, vlekken. Maar misschien zijn we wel familie of nazaten van een bont gezelschap van klonende klussers uit een ander zonnestelsel. Misschien hebben ze wel een voorsprong op ons van een miljoen jaar. Misschien zijn we wel half alien en half "aapachtig". Misschien is de mensheid als "soort" allang verzekerd op een succesvol voortbestaan en bestaan er al sinds duizenden jaren hele generaties nazaten van mensen die nog nooit een voet op aarde hebben gezet maar wel van "aardse origine" zijn. Misschien is de aarde één groot laboratorium met levensvormen (hun stekjes-bak) dat door hen wordt gerund, en zijn we een "project" van duizenden jaren. Hier en daar worden levensvormen geplaatst om daar te leven.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
En waarom zijn wij dan de enige die er zo uitzien? En waarom bedrijven Oerang Oetangs geen wetenschap? Er zit wel een kern van waarheid in, maar je denkt echt vééls te simpel.
Nog lang vóórdat de Oerang Oetang in de loop van zijn evolutie over een paar miljoen jaar van nu wetenschap zal gaan bedrijven zal hij worden uitgeroeid. Een hogere soort zal geen concurrentie toestaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
En waarom bedrijven Oerang Oetangs geen wetenschap?
eventjes heel duidelijk... ik geef aan dat verschillende verklarring gewoon mogelijk zijn en ben open voor alle mogelijke verklaring, maar juist zonder vast te leggen 'dat r maar een mogelijkheid' open zou zijn.quote:Op zondag 21 juli 2013 02:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik doe niet vreemd, jij doet vreemd. Jij bent degene die van een afstandje dingen probeert te verklaren zonder je te verdiepen in zaken.
De mens komt inderdaad net kijken maar heeft inmiddels zelfs al mensen naar de maan en weer terug gebracht. Dat hebben mieren nog niet voor elkaar gekregen. Al ben ik bang dat de mensheid als geheel het motto:" Live fast die young" hanteert. Het is ook maar wat je onder succes verstaat. Miljoenen jaren ná de mens loopt de mier waarschijnlijk nog steeds rond over onze fossielen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:20 schreef barthol het volgende:Ik denk dat mieren aardig succesvol zijn, of misschien cyanobacterien.
Garnalen zijn ook succesvol, en wat te denken van de grassen.De mens komt pas net kijken. Moet zich nog bewijzen of die evolutionair succesvol zal zijn.
Grappige is dat grassen pas echt succesvol werden nadat een gen wat verantwoordelijk is voor de antibacteriele werking van traanvocht dubbel werd gecopieerd en in maagsap terecht kwam.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:20 schreef barthol het volgende:
.
Garnalen zijn ook succesvol, en wat te denken van de grassen.
NWS of TRU?quote:Op zondag 21 juli 2013 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is NWS, niet TRU
En nogmaals, where's the beef?
Zo, ik word hier heel duidelijk weer in het gebruikelijke hokje gestopt, ondanks dat ik mijn standpunt redelijk genuanceerd heb in dit topic.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eventjes heel duidelijk... ik geef aan dat verschillende verklarring gewoon mogelijk zijn en ben open voor alle mogelijke verklaring, maar juist zonder vast te leggen 'dat r maar een mogelijkheid' open zou zijn.
Jij doet hier kennelijk dat er maar één verklaring zou zijn vooor UFO-waarnemingen, nl aliens, en doet vervolgens een bijna regilieuze pogingen iedereen te overtuigen jouw geloof ook maar over te nemen...
ik vraag je enkel om dan eens grondige bewijzen te leveren...
Als jij stelt dat er bewijs is, waar is dat dan?
waarom komt het uiteindelijk ook bij jou telkens weeer aan dat mensen het zouden moeten 'geloven'....?
Tja ach .. wat moet ik daar nou van vinden? het wachten is op een serieuze debunker. Die zijn wat mij betreft van harte welkom. Debunken is zéér belangrijk. Weg met alle bullshit. Wat de waarheid ook is. Daarmee sta ik met meneer Piet op dezelfde lijn. Als het Disclosure Project uit leugenaars bestaat mogen ze van mij opgeborgen worden. Bullshit verkopen is slecht. Helaas vermoed ik dat het géén bullshit is. Ik ruik dus wel beef met een beetje inleving en menselijke logica maar heb er nog niet op kunnen kauwen. Als het allemaal bullshit is dan zou ik graag van Pietje vernemen waarom hij dat precies zo ziet. Welk motief hij ziet. Het probleem is dat hij dat niet kan en allesmet een domme glimlach en een vóóroordeel gewoon wegveegt. Met zo'n starre eigenschap schijten de feiten plotseling op iemands hoofd. Ik heb vele uren gekeken en geluisterd naar The Citizens Hearing of Disclosure van afgelopen Mei maar kan geen enkel motief bedenken waarom ze zó hoog spelen en het uiteindelijk allemaal onzin zou zijn.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hij is ook nog eens 1 van de oudste users van dit forum
Hij praat hier al een paar decennia overquote:
Wat volgens mij gezegd werd tijdens de Citizen Hearing: de enige manier om alles naar buiten te laten komen, zou zijn om iedereen die verantwoordelijk is voor de cover-up amnestie te geven.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:57 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Tja ach .. wat moet ik daar nou van vinden? het wachten is op een serieuze debunker. Die zijn wat mij betreft van harte welkom. Debunken is zéér belangrijk. Weg met alle bullshit. Wat de waarheid ook is. Daarmee sta ik met meneer Piet op dezelfde lijn. Als het Disclosure Project uit leugenaars bestaat mogen ze van mij opgeborgen worden. Bullshit verkopen is slecht. Helaas vermoed ik dat het géén bullshit is. Ik ruik dus wel beef met een beetje inleving en menselijke logica maar heb er nog niet op kunnen kauwen. Als het allemaal bullshit is dan zou ik graag van Pietje vernemen waarom hij dat precies zo ziet. Welk motief hij ziet. Het probleem is dat hij dat niet kan en allesmet een domme glimlach en een vóóroordeel gewoon wegveegt. Met zo'n starre eigenschap schijten de feiten plotseling op iemands hoofd. Ik heb vele uren gekeken en geluisterd naar The Citizens Hearing of Disclosure van afgelopen Mei maar kan geen enkel motief bedenken waarom ze zó hoog spelen en het uiteindelijk allemaal onzin zou zijn.
Het is een behoorlijke aanklacht die al deze mensen doen aan regeringen die aan een grote "cover up" zouden doen. Dat doe je écht niet zomaar. Dat kun je zelfs als "staatsgevaarlijk" benoemen.
Het is ook schadelijk voor Obama als een meerderheid om "disclosure" gaat roepen. Daarom is het zo vreemd dat de aangeklaagden er niet VOL tegen in gaan.
Als het "Disclosure Project" één grote BLUF zou zijn dan moet daar simpel mee worden afgerekend.
Hoppa Steven Basset de cel in. Ontmaskerd ...
Dat zou te veel aandacht gaan geven? Waardoor de aap uit de mouw komt? Je zou bijna gaan denken dat de "aangeklaagden" straks met een bek vol tanden staan.
Het zou een peulenschilletje moeten zijn om de beweringen van dit Disclosure Project volledig de das om te doen. Het lijkt erop dat er een climax aan gaat komen. Ik denk dat dát gebeurd wanneer de gewone mainstream media deze ontwikkelingen zou uitzenden en meer mensen deze buitengewone beweringen gaan oppikken maar blijkbaar wordt daar steeds een stokje voor gestoken.
Waar of niet waar ........I smell a rat.
Maar daar hebben ze inderdaad wel concrete "beef" voor nodig. Het zou mooi zijn als de velen die (nog) niet naar buiten durven komen vanwege de vermeende bedreigingen ook massaal van zich zouden laten horen. Ik vind het opmerkelijk dat internationaal veel naar buiten komt. Ik heb een tijdje terug bijvoorbeeld een Japanner aan het woord gezien met een interessant verhaal. Het is dus verre van een "Amerikaans fenomeen". Iets wat ik lang heb gedacht. - "Stomme Amerikanen" - Ik vond UFO verhalen altijd iets om om te lachen. Alu hoedjes mensen. Omdat ook al zou er leven zijn op andere planeten "zij" ons toch nooit zouden kunnen bereiken of wij "hen". Dat is langzaam veranderd sinds een paar jaar.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat volgens mij gezegd werd tijdens de Citizen Hearing: de enige manier om alles naar buiten te laten komen, zou zijn om iedereen die verantwoordelijk is voor de cover-up amnestie te geven.
Dat klopt, hij praat ook al decennia over zijn experimenten met genezing op afstand (zo is hij ooit, naar eigen zeggen, van nierkanker genezen. De nierkanker was alleen nooit gediagnosticeerd door een arts, er zat een raar plekje op een sonogram), en heeft hij geprobeerd tijdens de vlucht van de Apollo 14 via gedachten informatie geprobeerd over te stralen naar een persoon op aarde, wat ook niet bepaald een daverend succes was volgens zijn medeastronaut Buzz Aldrin.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hij praat hier al een paar decennia over
http://www.energetic-medicine.net/edgar-mitchell.htmlquote:Edgar Mitchell says that a teenage remote healer who lives in Vancouver and uses the pseudonym Adam Dreamhealer, helped heal him of kidney cancer at a distance. Mitchell said that while he never had a biopsy (the definitive test for cancer), "I had a sonogram and MRI that was consistent with renal carcinoma." Adam worked (distantly) on Mitchell from December of 2003 until June of 2004, when the "irregularity was gone and we haven't seen it since."
Hij geeft info beste man. Het is niet "zijn verhaal". Je snapt het hele punt niet. Hij hoeft zich toch niet te voor alles wat hij inbrengt (en wat mij enorm interesseert ongeacht de uitkomst van deze bizarre claims van deze vele mensen) voortdurend te verdedigen omdat hij aangeeft dat alles wat er over dit onderwerp te zeggen valt op hem indruk heeft gemaakt? En hier kom jij dan steeds weer opnieuw op je eigen kleine zielige zeepkist staan naast die van hem met je kinderachtige eiergooigedrag vanachter je pceetje.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
PCP gaat niet in op serieuze kritiek, maar blijft de roltrap uithangen.
Wat dat betreft is hij net Lambiekje of tribalwars
Okay dat is duidelijk en ik ben het met je eens dat dit hem niet geloofwaardiger maakt.quote:Op maandag 22 juli 2013 08:01 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat klopt, hij praat ook al decennia over zijn experimenten met genezing op afstand (zo is hij ooit, naar eigen zeggen, van nierkanker genezen. De nierkanker was alleen nooit gediagnosticeerd door een arts, er zat een raar plekje op een sonogram), en heeft hij geprobeerd tijdens de vlucht van de Apollo 14 via gedachten informatie geprobeerd over te stralen naar een persoon op aarde, wat ook niet bepaald een daverend succes was volgens zijn medeastronaut Buzz Aldrin.
[..]
http://www.energetic-medicine.net/edgar-mitchell.html
Of te wel, hij zag iets op een sonogram en een MRI dat volgens mij op kanker leek en trok de conclusie dat het kanker was, terwijl hij een middel had om met zekerheid vast te stellen dat het kanker betrof.
En een beschrijving van zijn PSI-experiment aan boord van de Apollo 14.
http://www.skepdic.com/edgarmitchell.html
Deze twee voorbeelden zeggen iets over de standaard van bewijs die Edgar Mitchell aanhoudt.
quote:Op maandag 22 juli 2013 10:15 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Hij geeft info beste man. Het is niet "zijn verhaal". Je snapt het hele punt niet. Hij hoeft zich toch niet te voor alles wat hij inbrengt (en wat mij enorm interesseert ongeacht de uitkomst van deze bizarre claims van deze vele mensen) voortdurend te verdedigen omdat hij aangeeft dat alles wat er over dit onderwerp te zeggen valt op hem indruk heeft gemaakt? En hier kom jij dan steeds weer opnieuw op je eigen kleine zielige zeepkist staan naast die van hem met je kinderachtige eiergooigedrag vanachter je pceetje.
Ik lees je al wat langer dan vandaag en je bent gewoon een vreselijk irritant mannetje met een inbreng van nul in redelijke doordachte argumenten. Je hebt geen enkel motief ingebracht. Begrijp je wel hoe bizar het op zichzelf genomen is dat er zoiets bestaat als "the citizens hearing on disclosure"? Heb jij je wel verdiept in wat dit gaat/kan veroorzaken? Het is overduidelijk dat je OF de engelse taal niet machtig bent. Of je leest je totáál niet in over dit onderwerp. Je bent alleen maar haastig bezig elke inbreng onmiddelijk te bekogelen met eieren. Mij is het godverdomme om het even of dit allemaal waar is of niet! Maar DEbunk het dan ook. Ga niet lopen zeiken tegen Probably om bewijzen want het is niet ZIJN verhaal. We wachten allemaal op bewijzen!
Dus ga gewoon iemand anders lopen vervelen ok? Reageer gewoon serieus. Het is te merken aan jouw kinderachtige reacties dat je weer eens niets hebt bekeken. Je komt niet met een motief of alternatief. Dat is het irritante aan jou. Je blèrt maar wat steeds. Ik heb ook een collega die er geen moer van geloofd maar die reageert gewoon normaal en met een goede bedoeling. Namelijk op een manier dat we er allebei van leren. Het grappige is dat hij sinds Mei ook op zijn hoofd krabbelt na de "citizens hearing of disclosure"
Weet je Pietje...
Het mag namelijk ook "NIET" waar zijn en ik denk dat Probably er ook zo in staat. Als iets niet waar is gebleken dan is het niet waar. Simpel! Bullshit moet sterven. En als UFO's bullshit zijn dan moeten we er nooit meer over praten. Daarin ben ik het dus met je eens. Maar jij verdiept je er niet in. Je reacties matchen zelden met wat Probably inbrengt.
Jij zeurt om iets
Probably wijst naar een antwoord en plaats een paar linkjes ofzo
Die negeer je volkomen en reageert met bvb een achterlijk filmpje wat NIETS te maken heeft met wat Probably jou presenteert.
Kap daar nou eens mee man! Reageer als een volwassene! Lees je in of ga gewoon weg.Er zijn er hier wel meer die deze dingen zéér sterk betwijfelen maar die reageren gewoon op een redelijk manier. Zij irriteren mij dus ook geheel niet. Jij bent gewoon voortdurend aan het trollen. Jij maakt er een sport van om elk argument of linkje compleet te negeren en op de man te spelen.
Nogmaals het is niet Probably's verhaal! Hij hoeft zich niet te verdedigen. Hooguit tegen nieuwkomers. Laat de info die Probably plaats dus nu eindelijk maar écht links liggen en stop met dit gezeik in IEDER topic van Probably. Het lijkt godverdomme wel een vete van je. Het gaat je niet eens meer om het onderwerp sukkel die je bent. In real life had ik je uitgekafferd en je mond gesnoerd. Op een forum heb ik daar verder geen zin in omdat ik graag wil weten waar deze ontwikkelingen op uitkomen zonder dat gelul van jou er steeds doorheen. Helaas ben ik geen mod dus ratel dus maar door als je daar zin in hebt want maar weet dat ik je een heel vervelend kortzichtig mannetje vind. Gewoon een stoorzender ben je. Je bent verder geen moer waard met je inbreng hier. En ik ken je langer dan vandaag. Vandaar dat ik me vandaag maar eens uitspreek over je irritante gedrag. Het is puur je geniepige on-ingelezen onverschillige manier van reageren. Ga wat doen man! Ga je planten water geven ofzo..
Dit.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom?
Bloomberg is geen alu-hoedje website maar een gerenommeerde nieuwswebsite. En de astronauten die spreken over dit onderwerp zijn intelligenter dan de meeste mensen op dit forum.
Maar dat maakt ze nog geen expert op UFO gebied, integendeel.quote:
Het ging erom of dit topic in NWS mocht blijven staan.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:38 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maar dat maakt ze nog geen expert op UFO gebied, integendeel.
Ik geloof wel dat UFO's bestaan, dat betekent namelijk gewoon dat iemand iets ziet vliegen wat die persoon op dat moment niet herkent.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:07 schreef Samuray13 het volgende:
Kunnen voorstanders 1 bewijs bestaan UFO's laten zien? Waarbij de echtheid niet ter discussie staat. Wie durft?
Alternatief? Er bestaat geheime technologie die decennia verborgen is gebleven? De TR-B3 bestaat? Het zou allemaal kunnen. Het mag ook allemaal.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat UFO's bestaan, dat betekent namelijk gewoon dat iemand iets ziet vliegen wat die persoon op dat moment niet herkent.![]()
Maar de gevolgtrekking dat als je een lichtje in de lucht ziet, die een rare bocht maakt dus een interstellair ruimteschip is van een ver gevorderde beschaving is een beetje ver gezocht.
Misschien dat deze documenten in de buurt komen van wat je bedoelt?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:07 schreef Samuray13 het volgende:
Kunnen voorstanders 1 bewijs bestaan UFO's laten zien? Waarbij de echtheid niet ter discussie staat. Wie durft?
En voor de rest is er nog wel meer overtuigend bewijs in mijn ogen, maar geen hard wetenschappelijk bewijs.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:07 schreef Samuray13 het volgende:
Je kunt in vrijwel geen geval die conclusie trekken nee, maar in sommige gevallen is het niet zo'n vergezochte hypothese. Wat hebben piloot Ray Bowyer en zijn passagiers bijv. gezien?quote:Op maandag 22 juli 2013 22:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat UFO's bestaan, dat betekent namelijk gewoon dat iemand iets ziet vliegen wat die persoon op dat moment niet herkent.![]()
Maar de gevolgtrekking dat als je een lichtje in de lucht ziet, die een rare bocht maakt dus een interstellair ruimteschip is van een ver gevorderde beschaving is een beetje ver gezocht.
Voorstander. Tja ik voel me geen voorstander eerlijk gezegd. Het bestaan of niet bestaan van UFO's hangt niet af van meningen van voorstanders en tegenstanders.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:07 schreef Samuray13 het volgende:
Leg me dan eens uit waarom de hypothese spciaal in dit geval niet zo ver gezocht is?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je kunt in vrijwel geen geval die conclusie trekken nee, maar in sommige gevallen is het niet zo'n vergezochte hypothese. Wat hebben piloot Ray Bowyer en zijn passagiers bijv. gezien?
In de documentaire "I Know What I Saw" kun je ook een interview zien met de passagiers van dit vliegtuig en zij bevestigen wat de piloot zegt. In deze docu begint het verhaal bij 56:36 en daarna hoor je de verhalen van de passagiers:
dat is toch ook simpele kansberekiening, stel dat er een paar planeten daar in de kosmos zijn waarvan de bewoners kunnen reizen, dan is 1 encounter al een heel erg kleine kans die niet echt voor herhaling vatbaar zou zijn aangezien de missie niet succesvol was.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:17 schreef Elfletterig het volgende:
Stel dat er buitenaardse wezens zouden zijn die de aarde bezoeken, dan zijn die qua vaardigheden enorm veel verder dan wij, aardbewoners.
Al in 1947 zouden er buitenaardse wezens op aarde zijn geweest:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roswellincident
Als die wezens nou echt zo veel verder zijn dan wij, zouden ze dan echt meer dan 65 jaar nodig hebben om hun bestaan ondubbelzinnig aan ons kenbaar te maken? Het lijkt me stug.
Gewoon een lijstje afgaan van wat het zou kunnen zijn? Het waren in ieder geval geen helikopters of vliegtuigen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:50 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom de hypothese spciaal in dit geval niet zo ver gezocht is?
Ik denk dat er een veel groter probleem is. Als er al hoogontwikkeld leven is, dat die afstanden kan overbruggen. Is het nog maar zeer de vraag in welk tijdvak ze dat konden of kunnen. Misschien wel 100.000 jaar eerder dan wij of 100.000 jaar later. Dat is een relatief kleine verschuiving t.o.v. het onstaan van het heelal, maar zorgt er wel voor dat de twee elkaar nooit ontmoeten.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:13 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Alternatief? Er bestaat geheime technologie die decennia verborgen is gebleven? De TR-B3 bestaat? Het zou allemaal kunnen. Het mag ook allemaal.
Maar ver gezocht vind ik het echt niet. Waarom zouden er geen aliens bestaan?. Wij bestaan immers zelf ook. In de zelfde melkweg in dezelfde local-group en in dezelfde BIG BANG. Ik kan me goed voorstellen dat dit heelal bulkt van leven. Het enige probleem zijn de afstanden en of die te overbruggen zijn. De mensheid is daar al flink mee bezig.
NASA May Engage Warp Drive
Dan ben ik heel benieuwd wat jij allemaal op je lijstje van mogelijke oorzaken hebt staan. En hoe ga jij de betrouwbaarheid van de getuigen beoordelen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Gewoon een lijstje afgaan van wat het zou kunnen zijn? Het waren in ieder geval geen helikopters of vliegtuigen.
Ik had het over het woord hypothese he? Ik heb nergens gezegd dat er op basis van de verhalen van de getuigen ook maar iets bewezen kan worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:13 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd wat jij allemaal op je lijstje van mogelijke oorzaken hebt staan. En hoe ga jij de betrouwbaarheid van de getuigen beoordelen?
Je had het er zelf over dat je een lijstje af ging. Je bent overigens wel bereid om aan de hand van de verklaringen van de ooggetuigen, waarvan je niet kunt inschatten in hoeverre die accuraat zijn, een verregaande hypothese te opperen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik had het over het woord hypothese he? Ik heb nergens gezegd dat er op basis van de verhalen van de getuigen ook maar iets bewezen kan worden.
Nee hoor, een echte skepticus doet dat niet, maar wijst er enkel op dat er geen bewijs is om een dergelijke hypothese te ondersteunen.quote:Maar goed, de skeptici vinden verklaringen als liegen en hallucineren en slecht zijn in observeren altijd aannemelijker. Dat vind ik prima. Dat zijn in principe ook geldige hypotheses
Als je de karakteristieken neemt van datgene wat omschreven is, wat is volgens jou dan het meest voor de hand liggend?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:21 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je had het er zelf over dat je een lijstje af ging. Je bent overigens wel bereid om aan de hand van de verklaringen van de ooggetuigen, waarvan je niet kunt inschatten in hoeverre die accuraat zijn, een verregaande hypothese te opperen.
[..]
Nee hoor, een echte skepticus doet dat niet, maar wijst er enkel op dat er geen bewijs is om een dergelijke hypothese te ondersteunen.
Oh, dat is een leuk spelletje. Ik stel een vraag aan de hand van een opmerking die je maakt en jij stelt gewoon vragen terug zonder in te gaan op de vraag die ik gesteld heb.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als je de karakteristieken neemt van datgene wat omschreven is, wat is volgens jou dan het meest voor de hand liggend?
En kun je ook uitleggen wat voor jou nodig is, om "buitenaards voertuig" wel als eventuele verklaring te mogen opperen?
Juist omdat er geen zinnig woord over te zeggen is, is het een verregaande hypothese. Zeker ook omdat er geen greintje bewijs is om je hypothese te onderbouwen.quote:En wat is er precies zo verregaand aan de buitenaardse hypothese? Hoe kunnen we daar überhaupt een uitspraak over doen? Misschien stikt het wel van het leven in de kosmos, misschien ook niet. Dus of het een verregaande hypothese is, ik kan het niet zeggen.
Wij mensen zijn geneigd er een verregaande verklaring van te maken, maar op basis waarvan doen we dat eigenlijk? We hebben wat robots naar Mars gestuurd en wat mensen naar de maan. We zijn nog niet eens bij een ander zonnestelsel geweest, dus hoe kunnen wij ook maar iets zeggen over hoe verregaand de buitenaardse hypothese eigenlijk is?
quote:Op woensdag 24 juli 2013 00:53 schreef BoefB2 het volgende:
Eric Davis, Physicist, Explains Why Scientists Won't Discuss Their UFO Interests:
For a very long time, the scientific community has been wary of studying UFOs, and the scientists themselves hesitate to talk about their beliefs of unexplained aerial phenomena.
But that attitude is changing, and many scientists are joining the discussion without fear of ridicule.
"UFOs are real phenomena. They are artificial objects under intelligent control. They're definitely the craft of a supremely advanced technology," says physicist Eric Davis, a researcher of light-speed travel.
Davis, a research physicist at the Institute for Advanced Studies in Austin, studies propulsion physics, which he hopes will one day allow humans to travel easily and quickly through our galactic neighborhood.
He's aware of the public perception -- mostly from skeptics and debunkers -- that no legitimate scientists would ever touch the subject of UFOs.
"They're wrong, naive, stubborn, narrow-minded, afraid and fearful. It's a dirty word and a forbidden topic. Science is about open-minded inquiry. You shouldn't be laughing off people. You should show more deference and respect to them ... Scientists need to get back to using the scientific method to study things that are unknown and unusual, and the UFO subject is one of them."
Link
Wie is deze Eric Davis. Hij werkt blijkbaar voor het 'Institute for Advanced Studies in Austin'. Het grappige is dat het instituut waar Davis voor werkt voluit heet 'Institute for Advanced Studies at Austin' heet, dit omdat er een echt wetenschappelijk instituut is dat 'Institute for Advanced Studies' heet. Het 'Institute for Advanced Studies at Austin' is een instituut opgericht door Harold Puthoff. Harold Puthoff is bekend geworden vanwege parapsychologische onderzoek en het feit dat hij één van de mensen was die ervan overtuigd was, na lang en duur onderzoek gesponsord door de Amerikaanse overheid, dat Uri Geller paranormale krachten bezat. Terwijl hij en zijn collega minimaal een keer wisten dat Geller een goochelaarstruc aan het uithalen waren.quote:Eric Davis, Physicist, Explains Why Scientists Won't Discuss Their UFO Interests:
For a very long time, the scientific community has been wary of studying UFOs, and the scientists themselves hesitate to talk about their beliefs of unexplained aerial phenomena.
But that attitude is changing, and many scientists are joining the discussion without fear of ridicule.
"UFOs are real phenomena. They are artificial objects under intelligent control. They're definitely the craft of a supremely advanced technology," says physicist Eric Davis, a researcher of light-speed travel.
Davis, a research physicist at the Institute for Advanced Studies in Austin, studies propulsion physics, which he hopes will one day allow humans to travel easily and quickly through our galactic neighborhood.
He's aware of the public perception -- mostly from skeptics and debunkers -- that no legitimate scientists would ever touch the subject of UFOs.
"They're wrong, naive, stubborn, narrow-minded, afraid and fearful. It's a dirty word and a forbidden topic. Science is about open-minded inquiry. You shouldn't be laughing off people. You should show more deference and respect to them ... Scientists need to get back to using the scientific method to study things that are unknown and unusual, and the UFO subject is one of them."
Link
http://www.randi.org/encyclopedia/Geller,%20Uri.htmlquote:Parapsychologists Hal Puthoff and Russell Targ, who studied Mr. Geller at the Stanford Research Institute (now known as Stanford Research International) were aware, in one instance at least, that they were being shown a magician's trick by Geller. They described it in their book Mind Reach, where they said that they
had every confidence that Uri could do that trick [the blindfold drive] as well as any of the dozens of other magicians who do it.
Ik heb ook even lopen zoeken, maar die site staat vol met awards voor van alles en nog wat. Hij wordt wel een paar keer vermeld:quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:52 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
http://www.randi.org/encyclopedia/Geller,%20Uri.html
Verder zou meneer Davis een award gewonnen hebben van de AIAA voor zijn studie 'Faster-Than-Light Space Warps, Status and Next Steps'. Ik kan alleen nergens op de site van de AIAA iets terugvinden over welke award hij gewonnen zou hebben. Misschien dat iemand anders die kan vinden?
http://www.aiaa.org/
Zijn studie kan ik wel vinden (http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2012-3860) maar niets over een award. Ik kan ook verder geen peer-review van zijn studie vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |