Bij Thicke is het veel erger dan bij Daft Punk to be honestquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat album van Thicke is waardeloos he...zo jammer...al zijn energie in Blurred Lines gestokenBeetje hetzelfde als met Daft Punk, alleen de nummers met Pharrell (en Nile ROdgers) zijn goed...maar hun eigen nummertjes....
En er zijn leuke Indie-afspeellijsten daarquote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Beginnen wel met de dag meer redenen bij te komen om Spotify te gaan gebruiken
Heb ik jou al als vriendje?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:26 schreef Tchock het volgende:
Wat mij het meest aantrekt in Spotify is afspeellijsten kunnen delen met anderen. En aangezien ik niet zo'n groot ego heb natuurlijk vooral het luisteren van andermans afspeellijsten.
Je kan toch linkjes van afspeellijsten sturen? Indien dat zo is ontvang ik graag nog een paar playlists in dmquote:
Ik vond R.A.M. anders een erg goed album. Fragments of Time luister ik regelmatig.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat album van Thicke is waardeloos he...zo jammer...al zijn energie in Blurred Lines gestokenBeetje hetzelfde als met Daft Punk, alleen de nummers met Pharrell (en Nile ROdgers) zijn goed...maar hun eigen nummertjes....
Dat is net daarom het hoogtepunt, die lange introquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:02 schreef Bol_Wan het volgende:
Giorgio By Moroder is een heel lekker nummer, het interview-deel had alleen korter gemogen..
Het idee erachter is ook leuk, maar na een paar keer werkt het een beetje op de zenuwen. Overigens vind ik alles tot aan Touch erg leuk op RAM, en alles vanaf Doin it Right. Daartussen: Meh...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat is net daarom het hoogtepunt, die lange introGiorgio By Moroder, Instant Crush en Doin't It Right zijn toch wel mijn favorieten.
Doin' it Right is altijd instant skip bij mij. Ben meer van 'Motherboard'quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat is net daarom het hoogtepunt, die lange introGiorgio By Moroder, Instant Crush en Doin't It Right zijn toch wel mijn favorieten.
quote:
Hahaha! Da's 1 van mijn favoriete albums aller tijdenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:43 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan System of a Down album Toxicity, maar wat een pokkeherrie zeg. Verschrikkelijk.
Ik dacht altijd dat hun muziek wel aardig was.
Ik vind dat ze nu juist beter zijn geworden, omdat het niet meer alleen maar vrolijke nummers zijnquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:10 schreef MaJo het volgende:
Nieuwe Vampire Weekend geluisterd en ik vind hem behoorlijk saai! Waar zijn die leuke vrolijke uptempo nummers gebleven?
En gaat er nog iemand naar The Smashing Pumpkins vrijdag in Paradiso?
Dit. Al weet ik nog niet of ik het een wereldplaat zou noemenquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:57 schreef Tchock het volgende:
Ik vind hem veel beter. De eerste twee zijn leuk, maar niet veel meer dan dat, terwijl Modern Vampires echt een wereldplaat is. Veel meer diepte, emotie, geweldige teksten. En muzikaal ook interessanter. Nog even afwachten waar Arctic Monkeys en Arcade Fire mee komen, maar voorlopig de beste plaat van dit jaar voor mij.
Dat gitaarriffje is echt ongelofelijk episch.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:55 schreef Z het volgende:
[..]
Cherub Rock is wellicht mijn favo nummer aller tijden.
Lucky Jim is overigens, hoewel de naam anders doet vermoeden, een duo: Gordon Grahame en Ben Townsend.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klinkt lekker
Moeten we hem ergens van kennen???
Was live ook wel okay. Heel erg Cheap Trick-ish.quote:
Ja, die is gaafquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:24 schreef methodmich het volgende:
Vandaag trouwens nieuwe album van Waxahatchee gekocht. Leuke bijkomstigheid was dat haar vorige plaat, uit 2012, werd bijgeleverd als bonusschijf. Dus heb ik nu direct beide albums in mijn bezit.
Die heb ik een tijdje geleden ook een paar keer gedraaid. Stond toen op de luisterpaal. Leuk plaatje inderdaad, al zit er veel verschil tussen de nummers, waardoor ik het niet heel consistent vond klinken. Liz Phair en Kimya Dawson ken ik niet, ook maar eens opzoeken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:24 schreef methodmich het volgende:
Vandaag trouwens nieuwe album van Waxahatchee gekocht. Leuke bijkomstigheid was dat haar vorige plaat, uit 2012, werd bijgeleverd als bonusschijf. Dus heb ik nu direct beide albums in mijn bezit.
Tot nu toe komen namen als Liz Phair en Kimya Dawson als eerste boven als referenties. Dat is al een aanbeveling op zich.
Ah okquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Was live ook wel okay. Heel erg Cheap Trick-ish.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit, ga denk ik voor de top 25, om de kwaliteit een beetje hoog te houden.
quote:
quote:Op maandag 24 juni 2013 21:53 schreef Felagund het volgende:
Ach ja, dit topic was er ook nog. Top 25 moet nog steeds lukken, ik ga er deze week ook aan werken.
quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:21 schreef Felagund het volgende:
Voor 20 juli moet wel lukken.Ik heb nog even vakantie kan dus nog vrij veel herbeluisteren.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:16 schreef Felagund het volgende:
Een beetje uit de losse pols, drie per artiest mocht toch? Moet mij toch nog wat meer in het genre verdiepen.
1. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner lady
2. Miles Davis - Sketches of Spain
3. Charles Mingus - Mingus Mingus Mingus
4. Portico Quartet - Knee-deep in the North Sea
5. Dave Brubeck - Time out
6. Polar Bear - Peepers
7. Contemporary Noise Sextet - Pig inside the Gentleman
8. Charles Mingus - Mingus ah Um
9. Avishai Cohen - Adama
10. Herbie Hancock - Headhunters
quote:
Tsja. Doel je nu op Django Django?quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:54 schreef Kerftminister het volgende:
Pfff vinden jullie het ook niet zo kut aan nieuwe bands dat ze maar 1 album ofzo hebben om te luisteren?
Vind het zelf veel fijner om aan bands te beginnen die lekker veel materiaal hebben, kan je altijd lekker variëren.
Ho ho, dat bedoel ik helemaal niet cynisch.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is cynisch.
Had zoiets ook niet in het indie topic moeten posten
Ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tsja. Doel je nu op Django Django?
Can.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:11 schreef Moody het volgende:
Zijn jullie al bekend met de Duitse band Can?
Zo'n beetje de voorloper van alles wat 10 jaar later als geniaal bestempeld werd (krautrock, new wave, zelfs post-rock)
Ik zie ze een beetje als de Radiohead van de vroege jaren '70.
Oh dacht ikquote:Op donderdag 25 juli 2013 01:15 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ho ho, dat bedoel ik helemaal niet cynisch.
18 jaar en ik ken ze.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh dacht ik
Je zal helaas dan een van de weinigen zijn die ze kennen onder de 40-minners. Wel een band die meer aandacht verdiend, al helemaal in dit topic!
Vergelijkingen zijn altijd scheef, maar je moet altijd een recente en gewaardeerde band aanhalen om aandacht te krijgenquote:Op donderdag 25 juli 2013 01:18 schreef Kerftminister het volgende:
Maar vergelijk ze aub niet met Radiohead, Can is 10x zo goed en heeft geen zanger die klinkt als het geluid van een jankende kat die voortgetrokken wordt over een schoolbord.
True. Geweldige band! Ik heb ze overigens ook leren kennen door Radiohead. Can was een grote invloed tijdens de sessies waar Kid A en Amnesiac uit zijn voortgevloeid.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh dacht ik
Je zal helaas dan een van de weinigen zijn die ze kennen onder de 40-minners. Wel een band die meer aandacht verdiend, al helemaal in dit topic!
Herken het er niet helemaal in, maar ben dan ook een van de grootste Radiohead haters in dit topic, misschien wel de enige. Mja ieder zijn eigen meug toch.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Vergelijkingen zijn altijd scheef, maar je moet altijd een recente en gewaardeerde band aanhalen om aandacht te krijgen
Qua vooruitstrevendheid zijn ze de Radiohead in het kwadraat van de late jaren '60 / vroege jaren '70. Al moet je natuurlijk zeggen dat Radiohead de Can van de jaren '90 is
Als je Can niet met Radiohead vergelijkt, heb je diverse docu's niet gezien. Yorke is behoorlijk beïnvloed door Can.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:24 schreef Kerftminister het volgende:
Herken het er niet helemaal in, maar ben dan ook een van de grootste Radiohead haters in dit topic, misschien wel de enige. Mja ieder zijn eigen meug toch.
Daarom zet ik Vitamin C en Mushroom ook veel vaker aan dan de rest.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je Can niet met Radiohead vergelijkt, heb je diverse docu's niet gezien. Yorke is behoorlijk beïnvloed door Can.
Afgezien van dat, lijken de bands qua "wil tot vernieuwen" (laat ik het zo noemen voor Radiohead-"haters") ook op elkaar. Maar zoals ik ook al duidelijk wilde maken: Can > Radiohead. Heb zelf veel meer naar Radiohead geluisterd, omdat a) in de jaren '90 er nog amper internet was en je Can niet kon kennenen b) Radiohead veel eenvoudiger weg luistert dan de 10 minuut-durende nummers van Can. (en je daar als jochie nog weinig trek in had)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |