Right, vast wel een aardige benadering, maar bepaalde details (hoe deze klim is opgebouwd: Het kan nogal uitmaken of een percentage van 6% wordt opgevolgd door stuk van 9%, of juist andersom, en of er met een steil stuk wordt geëindigd of juist wordt begonnen) worden dan wel over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:38 schreef Pandarus het volgende:
Col Annecy-Semnoz heeft 912 hoogtemeters. De tijd van Quintana zou 31 minuten en 18 seconden zijn. Dus een VAM van 1748. Stijgingspercentage is 8.56% dus gradient-factor van 2.85 voor de Ferrari-formule geeft dus 1748 / 285 = 6.12
St.17, ITT. Cote de Puy-Sanieres. Maxime Monfort [67 kg] SRM 399W | DrF 385W (-14W). CPL 393 W (-6W), BCR 404W (+5W) rst: 407W (+8W)quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:42 schreef Fides het volgende:
[..]
Right, vast wel een aardige benadering, maar bepaalde details (hoe deze klim is opgebouwd: Het kan nogal uitmaken of een percentage van 6% wordt opgevolgd door stuk van 9%, of juist andersom, en of er met een steil stuk wordt geëindigd of juist wordt begonnen) worden dan wel over het hoofd gezien.
Bevestigt mijn vermoeden dat er weer een nieuwe wedloop begonnen is. Deze Tour kwam op mij over als een strijd tussen nieuwe doping (Froome) en oude doping (quintana, rodriguez). Je zag dat Froome in het begin véél beter was omdat hij bizarre wattages per kilogram kan trappen vanwege aicar. Later in de Tour zag je de EPO-konijnen steeds beter worden en zelfs de meerdere van Froome (wiens hematocriet waarschijnlijk tijdens de ronde wel is gezakt).quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
We krijgen dus een Armstrongiaans gemiddelde over de gehele Tour.
Ja, dit peloton is grotendeels clean, net zoals toen.
Ah we moeten dus gewoon dankbaar zijn. Bedankt man!quote:Brailsford appeared irritated by suggestions from the media that the Grappe power analysis was not complete and that more should be done to help prove Froome performances are credible.
"I think we've got to be careful. Because every time we try and support something if all you guys are going to do is say 'It's all well and good but you haven't don’t that,' we're not going to win are we? Either we get behind this lad or we don't," he said.
Het is wel echt waar. De sterkste cinici leggen zelfs de woorden van Vaughters op een internetforumpje nog uit als een bewijs dat Garmin zwaar aan de dope zitquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Brailsford over de kritiek vanwege het beperkt vrijgeven van SRM data:
[..]
Ah we moeten dus gewoon dankbaar zijn. Bedankt man!
Conclusie:quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bevestigt mijn vermoeden dat er weer een nieuwe wedloop begonnen is. Deze Tour kwam op mij over als een strijd tussen nieuwe doping (Froome) en oude doping (quintana, rodriguez). Je zag dat Froome in het begin véél beter was omdat hij bizarre wattages per kilogram kan trappen vanwege aicar. Later in de Tour zag je de EPO-konijnen steeds beter worden en zelfs de meerdere van Froome (wiens hematocriet waarschijnlijk tijdens de ronde wel is gezakt).
Enigszins simplistische weergave natuurlijk, maar zo kwam het op mij over.
Deze komen echt uit een machine die meet hoeveel energie hij op zijn pedalen duwt neem ik aan dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
St.17, ITT. Cote de Puy-Sanieres. Maxime Monfort [67 kg] SRM 399W | DrF 385W (-14W). CPL 393 W (-6W), BCR 404W (+5W) rst: 407W (+8W)
Dit zijn de SRM data van Maxime Montfort vergelijken met de diverse methodes.
De berekeningen zijn dus behoorlijk accuraat. Sterker nog, de 6,12 is op basis van de DrFerrari methode berekend en die heeft nog een afwijking hier van 14W te laag. Dus als de 6,12 niet klopt is het waarschijnlijk lager dan wat hij werkelijk reed.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bevestigt mijn vermoeden dat er weer een nieuwe wedloop begonnen is. Deze Tour kwam op mij over als een strijd tussen nieuwe doping (Froome) en oude doping (quintana, rodriguez). Je zag dat Froome in het begin véél beter was omdat hij bizarre wattages per kilogram kan trappen vanwege aicar. Later in de Tour zag je de EPO-konijnen steeds beter worden en zelfs de meerdere van Froome (wiens hematocriet waarschijnlijk tijdens de ronde wel is gezakt).
Enigszins simplistische weergave natuurlijk, maar zo kwam het op mij over.
Die 'machine' noemen wij een fiets ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Deze komen echt uit een machine die meet hoeveel energie hij op zijn pedalen duwt neem ik aan dan?
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die 'machine' noemen wij een fiets ja.
ze zitten aan de peptides, voor zowel Aicar en EPO zijn gevoelige tests voor beschikbaar.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Conclusie:
volgend jaar komt een gedopeerde Aicar+epo-konijn de tour winnen
Is een Fokverslaving ook ongezond?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gevoelige tests? Wat moet je daar onder verstaan? Rectaal onderzoek?
ok die was flauw.
Anyway:
http://www.cyclinginquisi(...)-nairo-quintana.html
Het lijkt er tegenwoordig op dat je niet gezond moet zijn om de Tour te kunnen winnen...
Armstrong had kanker, Froome bilharzia, Quintana bijna dood geweest, Contador bijna doodgeweest...
Nou ik ben benieuwd wat onze grote vriend Walsh (twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 20-07-2013 om 19:43:42Morgenochtend publiceert @DavidWalshST zijn 'Sky, Behind The Scenes' in The Sunday Times. Benieuwd naar zijn verhaal. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |