dat gaat nooit gebeuren, money rules. ik zie het nog gebeuren zoals in de F1, achter de decoder, niet meer op vrije kanalen te zien.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:13 schreef MakkieR het volgende:
Vraagje: Zou de wielersport niet veel verstandiger aan doen om het grote sponsor geld en professionalisering uit de sport te nemen. Biedt de tour gratis aan alle TV zenders, maak er een amateur tour van en haal alle financiële belangen uit de tour. Niemand probeert meer zijn eigen hachje te redden, het wielrennen wordt hiermee veel romantischer en de kille cijfers blijven achterwege en legaliseer het algehele dopingprogramma.
Zelf denk ik dat de wielersport op deze wijze zijn geloofwaardigheid toch nooit meer terug krijgt.
Geeft dus aan hoe ver de wielersport achter loopt. In andere sporten gaat dat vrijwel 1 op 1 naar de atleten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De renners krijgen geen cent van de tv-inkomsten. Die gaan allemaal naar de ASO.
Money rules, maar het kost ook een vermogen om het hele gebeuren te organiseren natuurlijk, Er zit best een stukje organisatie achter grote koersen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat gaat nooit gebeuren, money rules. ik zie het nog gebeuren zoals in de F1, achter de decoder, niet meer op vrije kanalen te zien.
Goed plan, moeten ze gelijk jou Financieel Directeur maken want meer intellect dan dat van een vinketurver hebben ze dan ook niet meer nodig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:13 schreef MakkieR het volgende:
Vraagje: Zou de wielersport niet veel verstandiger aan doen om het grote sponsor geld en professionalisering uit de sport te nemen. Biedt de tour gratis aan alle TV zenders, maak er een amateur tour van en haal alle financiële belangen uit de tour. Niemand probeert meer zijn eigen hachje te redden, het wielrennen wordt hiermee veel romantischer en de kille cijfers blijven achterwege en legaliseer het algehele dopingprogramma.
Zelf denk ik dat de wielersport op deze wijze zijn geloofwaardigheid toch nooit meer terug krijgt.
Klopt, instanties als FIFA en de KNVB maken nauwelijks winstquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geeft dus aan hoe ver de wielersport achter loopt. In andere sporten gaat dat vrijwel 1 op 1 naar de atleten.
twitter:Vaughters twitterde op zaterdag 20-07-2013 om 11:14:48Why do folks not trust CF performance? Nothing to do w CF. They don't trust the arbiter that enforces the rules. That must change for trust. reageer retweet
Klopt, maar punt van Vaughters is wel terecht. Het wordt maar al te hard duidelijk dat sportbonden hun eigen sporters liefst niet al te hard aan willen pakken. Dat is ook wel echt een probleem.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dezelfde persoon? Koning doofpot/dope was Verbruggen, McQuaid heeft diens beleid gewoon verder gezet.
Het is wat off-topic, maar ik heb er toch wel wat vraagtekens bij. Jarenlang is namelijk ook beweerd dat langere cranks voor meer efficiëntie zorgen. Recent heb ik een artikel gelezen (waar ik helaas geen link van hebquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:08 schreef ErikT het volgende:
Over het ovalen tandwiel, ik heb er eindelijk een wetenschappelijk artikel over gevonden:
http://www.noncircularchainring.be/
Via dit artikel: http://www.demorgen.be/dm(...)del-of-placebo.dhtml
Er staat ook nog een link naar een artikel over krachtwinst, maar dat lijkt me niet zo boeiend. Krachtwinst lijkt me namelijk logisch met een groter verzet (wat en ovaal tandwiel tijdelijk is) en uiteindelijk gaat het om energie.
De winst is uiteindelijk echter niet ontzettend groot, maar wel significant. (Volgens het artikel.)
Kun je dat niet beter aan SKY zelf vragen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is wat off-topic, maar ik heb er toch wel wat vraagtekens bij. Jarenlang is namelijk ook beweerd dat langere cranks voor meer efficiëntie zorgen. Recent heb ik een artikel gelezen (waar ik helaas geen link van heb) waarin dat eindelijk eens écht wetenschappelijk werd onderzocht (dus door de power-outpur te meten met verschillende cranks). Wat bleek: het maakte niet uit veel met welke cranklengte je reed. Weliswaar zet je meer kracht met een langere cranks, maar de crank is niet de enige factor in de aandrijving. Je verzet is veel bepalender en uiteindelijk was de cranklengte een onderdeel van het verzet dat je draaide. Er bleek dus uit dat tussen 160 en 180 mm geen verschil zat en dat uiteindelijk de cranklengte die je het prettigst vond, het meest effectief was.
Ik kan me zo voorstellen dat iets vergelijkbaars geldt voor een ovalen kettingblad. Weliswaar trap je een kleiner verzet op het dode moment, maar ik vraag me af of het dode moment bij een trapfrequentie van 90-100 nog erg 'dood' is. En ze zeggen dat juist bij hogere trapfrequenties het rendement van een ovalen kettingblad het grootste is.
Als het rendement er is, waarom rijdt niet heel Sky ermee, met hun wetenschappelijke aanpak zouden juist zij het toch goed onderzocht moeten hebben? Maar b.v. Porte reed er niet mee (voor zover ik gezien heb).
Waarom over 4 maanden?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:21 schreef THEFXR het volgende:
schoonste tour ooit, niks naar buiten gekomen, we zullen het over 4 maanden wel horen.
Dat schijnt de nieuwe trend te zijn, zoals bij die turk, die test was van maart en werd afgelopen maandag pas bekend gemaakt.quote:
Bij de tour zijn de uitslagen altijd snel andersquote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat schijnt de nieuwe trend te zijn, zoals bij die turk, die test was van maart en werd afgelopen maandag pas bekend gemaakt.
Ah zo. Dan wachten we maar af he, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat alles hier helemaal 'schoon' gegaan is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat schijnt de nieuwe trend te zijn, zoals bij die turk, die test was van maart en werd afgelopen maandag pas bekend gemaakt.
Hoe sneller de resultaten, hoe hoger de kosten. En mijn bronnen vertellen mij dat de Tour een hoger budget heeft dan de ronde van Algerije.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat schijnt de nieuwe trend te zijn, zoals bij die turk, die test was van maart en werd afgelopen maandag pas bekend gemaakt.
zo langzaam nu ook weer niet, als je minder budget hebt te besteden.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:07 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Hoe sneller de resultaten, hoe hoger de kosten. En mijn bronnen vertellen mij dat de Tour een hoger budget heeft dan de ronde van Algerije.
Als Froome doping had gebruikt, was hij allang uit koers getrapt.
Hoe de neuk kan je dat nu al berekenen? Zeker gewoon de lengte van de hele klim en het totale hoogteverschil in 1 formule knallen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:24 schreef Pandarus het volgende:
6.1 watt/kg voor meer dan 30 minuten op de laatste klim van de tour tijdens je tourdebut. Tja...
Dr. Ferrari formule, gewoon het behaalde VAM vermenigvuldigen met een constante (afh. Van de steilte). Maar waarschijnlijk is het nog wel wat hoger, cyclingpowerlab is geloof ik meestal het meest betrouwbaar.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:33 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoe de neuk kan je dat nu al berekenen?
Col Annecy-Semnoz heeft 912 hoogtemeters. De tijd van Quintana zou 31 minuten en 18 seconden zijn. Dus een VAM van 1748. Stijgingspercentage is 8.56% dus gradient-factor van 2.85 voor de Ferrari-formule geeft dus 1748 / 285 = 6.12quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:33 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoe de neuk kan je dat nu al berekenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |