Ow, dát is het! Hij heeft gewoon een VO2-max die de hoogste ooit is, maar al dat talent zat jarenlang verborgen vanwege die verdomde bilharzia. Maar eigenlijk had hij al net zoveel capaciteiten als Lemond toen hij aan motoren hing hoor, echt waar.twitter:inrng twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:56:082. Sky have never measured his V02 max but Grappe says he must have a score close to the known physiological limits reageer retweet
Iddquote:
Gelukkig wel een snelle fietswisselquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens Walsh gaat BATE Borisov trouwens de Champions League winnen, aangezien ze vorig jaar zelfs wonnen van Bayern Munchen.
Ten minste, als hij net zo redeneert als in het wielrennen.
Oja, over het oog voor detail van Sky, Froome zat na de ITT te klagen dat zijn tred veel te licht was aangezien zijn versnellingen verkeerd stonden afgesteld. Goed bezig Sky!
http://www.rds.ca/plus/cy(...)-la-science-1.297864quote:PARIS (AFP) - Les performances de Lance Armstrong dans le Tour de France cycliste sont expliquées de façon rationnelle par le scientifique français Frédéric Grappe qui insiste sur le souci exacerbé du professionnalisme de l'Américain.
Ook hilarisch dat ze zo enorm vooruitstrevend zijn, maar nog nooit een VO2max hebben gemeten....quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:15 schreef DeeBee het volgende:
Ow, dát is het! Hij heeft gewoon een VO2-max die de hoogste ooit is, maar al dat talent zat jarenlang verborgen vanwege die verdomde bilharzia. Maar eigenlijk had hij al net zoveel capaciteiten als Lemond toen hij aan motoren hing hoor, echt waar.twitter:inrng twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:56:082. Sky have never measured his V02 max but Grappe says he must have a score close to the known physiological limits reageer retweet
Whehequote:Op donderdag 18 juli 2013 11:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
http://www.rds.ca/plus/cy(...)-la-science-1.297864
Dit artikel om de auteur van het stuk over Froome even in context te plaatsen (met dank aan Antoine Vayer, die het tweette).
En Froome die tot een paar maanden geleden nog nooit in een windtunnel was geweest.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:24 schreef Fides het volgende:
[..]
Ook hilarisch dat ze zo enorm vooruitstrevend zijn, maar nog nooit een VO2max hebben gemeten....
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dit artikel om de auteur van het stuk over Froome even in context te plaatsen (met dank aan Antoine Vayer, die het tweette).
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hij is nog steeds geen slimme renner of goede wielrenner, wel een super atleet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef Ereinion het volgende:
Hoewel ik hem niet super goed volg, volgens mij is Grappe op zich wel een integer persoon. Hij is geen apologeet voor dopers, maar het is wel iemand die een zeer breed criterium hanteert voor wat menselijk mogelijk is (waarbij op types als Riis en Pantani na bijna alle dopers ook wel binnen vallen). Het is natuurlijk logisch dat Sky de data niet naar iemand als Vayer zendt, die veel kritischer is.
Overigens is zijn VO2max natuurlijk wel interessant. Grappe zegt dat hij zo ongeveer tegen de hoogst gemeten limieten zit. Dat betekent natuurlijk ook dat iedereen die hem verslaat vrijwel zeker aan de doping zit. En daarnaast blijft het natuurlijk vreemd dat die gigantische fysieke capaciteiten, misschien wel de meest getalenteerde schone renner ooit, voor de Vuelta van 2011 dat nooit liet zien. Tuurlijk, het verhaal is nu dat hij dom koerste, maar er zijn genoeg koersen met snel een bergetappe of tijdrit, het gigantische talent van Froome had toch direct aan het licht moeten komen in dat soort wedstrijden. Gek dat dit nooit gebeurde...
To be honest: liever iemand zoals Grappe dan zoals Vayer. Vayer met als zijn subjectieve criteria is ook niet al te serieus te nemen. Wel jammer dat Grappe niet kan uitsluiten dat het clean is, maar dat is ook haast onmogelijk. Alleen was het misschien wel beter als Grappe ook had aangegeven waar Froome tegen de grens aan zitquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef Ereinion het volgende:
Hoewel ik hem niet super goed volg, volgens mij is Grappe op zich wel een integer persoon. Hij is geen apologeet voor dopers, maar het is wel iemand die een zeer breed criterium hanteert voor wat menselijk mogelijk is (waarbij op types als Riis en Pantani na bijna alle dopers ook wel binnen vallen). Het is natuurlijk logisch dat Sky de data niet naar iemand als Vayer zendt, die veel kritischer is.
Overigens is zijn VO2max natuurlijk wel interessant. Grappe zegt dat hij zo ongeveer tegen de hoogst gemeten limieten zit. Dat betekent natuurlijk ook dat iedereen die hem verslaat vrijwel zeker aan de doping zit. En daarnaast blijft het natuurlijk vreemd dat die gigantische fysieke capaciteiten, misschien wel de meest getalenteerde schone renner ooit, voor de Vuelta van 2011 dat nooit liet zien. Tuurlijk, het verhaal is nu dat hij dom koerste, maar er zijn genoeg koersen met snel een bergetappe of tijdrit, het gigantische talent van Froome had toch direct aan het licht moeten komen in dat soort wedstrijden. Gek dat dit nooit gebeurde...
Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef Ereinion het volgende:
Walsh was een ook een gerespecteerde journalist voordat hij bij Sky aanklopte.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
To be honest: liever iemand zoals Grappe dan zoals Vayer. Vayer met als zijn subjectieve criteria is ook niet al te serieus te nemen. Wel jammer dat Grappe niet kan uitsluiten dat het clean is, maar dat is ook haast onmogelijk. Alleen was het misschien wel beter als Grappe ook had aangegeven waar Froome tegen de grens aan zit
en als hij peptides/middelen gebruikt die nog niet op de WADA staan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).
Als je hem zou volgen in deze redenatie, is het onmogelijk in mijn ogen dat dit talent niet eerder naar buiten is gekomen. Zeker in lagere categorieen of wat kleinere koersjes, moet je als je zo'n mega talent ben de concurrentie simpelweg kunnen vernietigen (ook al heb je het koersinzicht van een paasei), maar zelfs dit is hem nooit gelukt in z'n vroegere carriere.
Dan komt daar als verklaring voor de bilharzia en z'n afkomst. Nou ja, die bilharzia heeft hij niet z'n hele leven al en hij is zelfs gaan studeren en sporten in Zuid-Afrika op een gegeven moment (voordat de bilharzia infectie er was) en toen heeft ook nooit iemand z'n talent opgemerkt of hij dat laten zien. En daar geloof ik dus niet in, want dat is niet mogelijk als de veronderstellingen over z'n capaciteiten en herstelvermogen waar zouden zijn... Oftewel, in mijn ogen is het waarschijnlijker dat z'n capaciteiten en herstelvermogen zo uitzonderlijk lijken vanwege het gebruik van verboden middelen.
Als je deze redenering doortrekt moet Froome, gezien het grote verschil met renners die wel hebben bewezen toptalenten te zijn, ofwel een van de weinige gebruikers zijn in het peloton, ofwel iets gebruiken dat bijna niemand anders gebruikt en veel effectiever is dan andere beschikbare middelen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).
Als je hem zou volgen in deze redenatie, is het onmogelijk in mijn ogen dat dit talent niet eerder naar buiten is gekomen. Zeker in lagere categorieen of wat kleinere koersjes, moet je als je zo'n mega talent ben de concurrentie simpelweg kunnen vernietigen (ook al heb je het koersinzicht van een paasei), maar zelfs dit is hem nooit gelukt in z'n vroegere carriere.
Dan komt daar als verklaring voor de bilharzia en z'n afkomst. Nou ja, die bilharzia heeft hij niet z'n hele leven al en hij is zelfs gaan studeren en sporten in Zuid-Afrika op een gegeven moment (voordat de bilharzia infectie er was) en toen heeft ook nooit iemand z'n talent opgemerkt of hij dat laten zien. En daar geloof ik dus niet in, want dat is niet mogelijk als de veronderstellingen over z'n capaciteiten en herstelvermogen waar zouden zijn... Oftewel, in mijn ogen is het waarschijnlijker dat z'n capaciteiten en herstelvermogen zo uitzonderlijk lijken vanwege het gebruik van verboden middelen.
Dat is natuurlijk onzin. Juist in Zuid-Afrika is hij beginnend prof wielrenner geworden. Ze zagen wel iets in hem, anders was hij nooit bij dat 1e clubje gekomen (ff naam kwijt van dat ploegje).quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef DeeBee het volgende:
Dan komt daar als verklaring voor de bilharzia en z'n afkomst. Nou ja, die bilharzia heeft hij niet z'n hele leven al en hij is zelfs gaan studeren en sporten in Zuid-Afrika op een gegeven moment (voordat de bilharzia infectie er was) en toen heeft ook nooit iemand z'n talent opgemerkt of hij dat laten zien.
http://lmgtfy.com/?q=behandeling+bilharziaquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:54 schreef opgebaarde het volgende:
En met wat voor spul wordt dit eigenlijk behandeld?
Yeah thanks, ik was vergeten wat toe te voegen. Want die parasiet gaat nooit weg namelijk en ik lees alleen maar over infectiesquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:57 schreef Godshand het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=behandeling+bilharzia
quote:
je kan nooit de beste klimmer en tijdrijder zijn, beide vereisen een andere lichaamsbouw.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind dat die Grappe het wel goed gedaan heeft. Zonder het oordeel te vellen, zegt hij: Het zou allemaal kunnen, mits dit het grootste talent ooit is wat betreft VO2 max en herstelvermogen. Helaas zijn deze twee dingen nooit te meten / niet meetbaar. Place your bets mensen!
Wiggins beweerde vorig jaar ongeveer hetzelfde:quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Walsh was een ook een gerespecteerde journalist voordat hij bij Sky aanklopte.
Maar het is op zich wel komisch als je verder gaat redeneren. Grappe zegt dat Froome aan de limiet ziet van menselijk presteren en dat iedereen die sneller is dan hem wellicht aan de doping zit.
Ben benieuwd wat ene Wiggins hiervan vind.![]()
Ze rijden zo snel, dat alleen iemand met een paar extra liters bloed van ze weg kan rijden.quote:"Someone would attack and Mick (Sky rider Michael Rogers) would say, 'Just leave them. He can't sustain that,'" Wiggins said. "It's not possible to sustain that if we're riding 450 watts, someone's going to have to sustain 500 watts to stay away on a 20-minute climb, which is not possible anymore unless you've got a couple of extra liters of blood."
quote:to the people who don’t believe in cycling, the cynics and the sceptics: I'm sorry for you. I’m sorry that you can’t dream big. I'm sorry you don't believe in miracles. But this is one hell of a race. This is a great sporting event and you should stand around and believe it. You should believe in these athletes, and you should believe in these people. I'll be a fan of the Tour de France for as long as I live. And there are no secrets — this is a hard sporting event and hard work wins it. So Vive le Tour forever
Bij een langdurige goede behandeling gaat hij wel weg namelijk. Er moeten soms meerdere behandelingen plaats vinden, maar zolang je niet opnieuw in besmet water gaat rondzwemmen, en je bent van alle wormen af (kan even duren, Biltricide werkt alleen op volwassen stadia in, dus als je nog ontwikkelende cercaria in je hebt, moet je de behandeling herhalen), komt hij niet meer terug.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Yeah thanks, ik was vergeten wat toe te voegen. Want die parasiet gaat nooit weg namelijk en ik lees alleen maar over infecties
Ja, Ockham's scheermes vertelt mij daarom ook dat het daar niet pluis is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:01 schreef Ereinion het volgende:
Met andere woorden, geen enkele cleane renner kan het beter doen dan Sky en Wiggins. Aangezien ze zelf zeggen ook clean te zijn, kan dat alleen maar betekenen dat Wiggins zo ongeveer de meeste getalenteerde atleet ooit is. En nu blijkt dat Froome dat ook is. Toch wel opmerkelijk hoor, de twee cleane renners die op het absolute topvermogen dat door een renner geleverd kan worden zitten net allebei bij Sky. En ook allebei hadden ze nauwelijks tot geen talent in ronderennen in hun eerste jaren. En dan heb je nog Porte, die, gezien zijn seizoen tot nu toe, daar niet ver vanaf kan zitten. Ook zo'n laatbloeier. Wat een team zeg, de drie meest getalenteerde atleten ooit in één ploeg samengebundeld. Het is een wonder.
Ja, wel talent om actief te wielrennen en het leuk te doen op Pro-Conti niveau of zo. Geen Merckxiaanse capaciteiten, die hij nu ongeveer benadert bij wijze van...quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Juist in Zuid-Afrika is hij beginnend prof wielrenner geworden. Ze zagen wel iets in hem, anders was hij nooit bij dat 1e clubje gekomen (ff naam kwijt van dat ploegje).
Dat soort middelen schaar ik daar ook onder, alle stimulerende middelen. Bekende, onbekende, experimentele, in ieder geval niet pan i agua.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en als hij peptides/middelen gebruikt die nog niet op de WADA staan?
zo, zo leer ik nog eens watquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Bij een langdurige goede behandeling gaat hij wel weg namelijk. Er moeten soms meerdere behandelingen plaats vinden, maar zolang je niet opnieuw in besmet water gaat rondzwemmen, en je bent van alle wormen af (kan even duren, Biltricide werkt alleen op volwassen stadia in, dus als je nog ontwikkelende cercaria in je hebt, moet je de behandeling herhalen), komt hij niet meer terug.
Tenzij Froome express op vakantie in Kenia weer in besmet water springt. Gewoon omdat hij weet dat hij er van kan profiteren (zou wel dom zijn, maar goed).
Van het medicijn zelf kan hij niet echt van profiteren. Induceert namelijk slaperigheid...
http://www.fk.cvz.nl/preparaatteksten/p/praziquantel.asp
levenscyclus schistosomen
[ afbeelding ]
Nu heb ik wel een zeker wantrouwen tegen mensen die online verkondigen dat ze dokter zijn of een vrouw hebben die dokter is, maar hij geeft ook bronvermelding.quote:Some of the statements regarding bilharzia by Team Sky cannot be true.
http://velonews.competitor.com/...rzia-parasite_295548
My wife works as a post-doc studying infectious diseases, primarily researching schistosomiasis - which is the more common, scientific name for bilharzia.
The treatment for schistosomiasis/bilharzia is biltricide (Praziquantel) as mentioned, but the treatment is a one-day treatment. Reference here: http://dailymed.nlm.nih.gov/...75b1916b8#nlm34068-7 under dosage and adminsitration.
If schistosomasis/bilharzia was diagnosed in 2010, Froome should have been given the one day treatment and it should have no longer been an issue. The only reported occurrences of when the initial treatment does not eradicate the infection is when a heavy worm burden is in the system (i.e. a lot of worms infected Froome.) Even in those cases, treatment does not drag on for 18 months+. A heavy worm burden would also make the symptoms more severe than "I was always getting little colds and coughs, nothing serious".
Thus, it's unlikely to claim that it's still in his system (as of January according to the above article), unless he got re-infected by continuing to come into contact with contaminated waters. Given his reported history with this infection, that would be stupid.
There are other inconsistencies with the claims given:
"It’s not something that just disappears. It’s a parasite. It lays eggs. They might be dormant, then the eggs hatch, then they lay more eggs" - Completely false: Eggs laid in humans do not, and cannot hatch; they can only hatch in fresh water (after being excreted by humans). They also need interaction with snails before the hatched eggs can infect humans again. Source: Under Pathophysiology/Life Cycle - http://en.wikipedia.org/wiki/Schistosomiasis, also fairly common knowledge for those familiar with the infection.
Biltricide "basically kills everything in your system" - also false, same link above about the treatment under Adverse Effects - "In general BILTRICIDE is very well tolerated. Side effects are usually mild and transient and do not require treatment." Thus, a week of not being able to ride his bike is a ridiculous statement.
I'm not sure why they would lie to / misinform us about something like this....
Nu maar hopen dat Sky die wiki pagina niet gaat aanpassenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
MBT bilharzia:
[..]
Nu heb ik wel een zeker wantrouwen tegen mensen die online verkondigen dat ze dokter zijn of een vrouw hebben die dokter is, maar hij geeft ook bronvermelding.
Dan kunnen ze iedereen wel van de fiets af trekken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:28 schreef Pandarus het volgende:
Bilharzia genees je in een dag. Als het dan terug komt doe je het nog een keer en dan is hij alsnog genezen. Heeft verder geen effect op je conditie. Hij had de kuur op een rustdag kunnen nemen maar dat hebben ze al maanden(?) niet gedaan.
Als bilharzia je rodebloedcellen aanvalt krijg je fluctuaties in je biopaspoort. Je weet wel. Dat magische systeem waardoor ineens heel het wielrennen schoon geworden is. RBCs gaan dood en nieuwe worden sneller dan normaal aangemaakt. Dus zowel hemoglobine als reticulocyten gaan fluctueren.
Heb verder al jaren gezegd dat ze Contador van zijn fiets moeten trekken. Recht van de straat. Contador bloeddoped, wordt op de vorm daarvan vastgesproken maar blijft alles ontkennen. Dan moeten de fans de sport weer eerlijk maken.
Dus eigenlijk een beetje het Armstrong verhaal, die kanker overwon. Ja, idd, maar wel de variant die 95% van de mensen die het krijgt overleeft. Nog steeds geen leuke ziekte, maar dus geen medisch wonder.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:28 schreef Pandarus het volgende:
Bilharzia genees je in een dag. Als het dan terug komt doe je het nog een keer en dan is hij alsnog genezen. Heeft verder geen effect op je conditie.
... Hij had uitzaaiingen naar hersenen e.d. man.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een beetje het Armstrong verhaal, die kanker overwon. Ja, idd, maar wel de variant die 95% van de mensen die het krijgt overleeft. Nog steeds geen leuke ziekte, maar dus geen medisch wonder.
Vandaar dat het zo een psychopaat was...quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
... Hij had uitzaaiingen naar hersenen e.d. man.
Ze zijn niet allemaal half gepakt waarnaa ze aantoonbaar hebben zitten liegen om nog meer dopinggebruik niet toe te kennen. Beetje alleen Valverde en Contador.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan kunnen ze iedereen wel van de fiets af trekken.
Meest bizarre is eigenlijk dat er nog geen medisch specialist naar voren is gekomen die openlijk verklaart dat het hele verhaal van Froom/Sky voor geen meter klopt. Maar ook dat die zgn onderzoeksjournalisten niet een beetje graafwerk hebben gedaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
MBT bilharzia:
[..]
Nu heb ik wel een zeker wantrouwen tegen mensen die online verkondigen dat ze dokter zijn of een vrouw hebben die dokter is, maar hij geeft ook bronvermelding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |