Ow, dát is het! Hij heeft gewoon een VO2-max die de hoogste ooit is, maar al dat talent zat jarenlang verborgen vanwege die verdomde bilharzia. Maar eigenlijk had hij al net zoveel capaciteiten als Lemond toen hij aan motoren hing hoor, echt waar.twitter:inrng twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:56:082. Sky have never measured his V02 max but Grappe says he must have a score close to the known physiological limits reageer retweet
Iddquote:
Gelukkig wel een snelle fietswisselquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens Walsh gaat BATE Borisov trouwens de Champions League winnen, aangezien ze vorig jaar zelfs wonnen van Bayern Munchen.
Ten minste, als hij net zo redeneert als in het wielrennen.
Oja, over het oog voor detail van Sky, Froome zat na de ITT te klagen dat zijn tred veel te licht was aangezien zijn versnellingen verkeerd stonden afgesteld. Goed bezig Sky!
http://www.rds.ca/plus/cy(...)-la-science-1.297864quote:PARIS (AFP) - Les performances de Lance Armstrong dans le Tour de France cycliste sont expliquées de façon rationnelle par le scientifique français Frédéric Grappe qui insiste sur le souci exacerbé du professionnalisme de l'Américain.
Ook hilarisch dat ze zo enorm vooruitstrevend zijn, maar nog nooit een VO2max hebben gemeten....quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:15 schreef DeeBee het volgende:
Ow, dát is het! Hij heeft gewoon een VO2-max die de hoogste ooit is, maar al dat talent zat jarenlang verborgen vanwege die verdomde bilharzia. Maar eigenlijk had hij al net zoveel capaciteiten als Lemond toen hij aan motoren hing hoor, echt waar.twitter:inrng twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:56:082. Sky have never measured his V02 max but Grappe says he must have a score close to the known physiological limits reageer retweet
Whehequote:Op donderdag 18 juli 2013 11:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
http://www.rds.ca/plus/cy(...)-la-science-1.297864
Dit artikel om de auteur van het stuk over Froome even in context te plaatsen (met dank aan Antoine Vayer, die het tweette).
En Froome die tot een paar maanden geleden nog nooit in een windtunnel was geweest.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:24 schreef Fides het volgende:
[..]
Ook hilarisch dat ze zo enorm vooruitstrevend zijn, maar nog nooit een VO2max hebben gemeten....
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dit artikel om de auteur van het stuk over Froome even in context te plaatsen (met dank aan Antoine Vayer, die het tweette).
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hij is nog steeds geen slimme renner of goede wielrenner, wel een super atleet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef Ereinion het volgende:
Hoewel ik hem niet super goed volg, volgens mij is Grappe op zich wel een integer persoon. Hij is geen apologeet voor dopers, maar het is wel iemand die een zeer breed criterium hanteert voor wat menselijk mogelijk is (waarbij op types als Riis en Pantani na bijna alle dopers ook wel binnen vallen). Het is natuurlijk logisch dat Sky de data niet naar iemand als Vayer zendt, die veel kritischer is.
Overigens is zijn VO2max natuurlijk wel interessant. Grappe zegt dat hij zo ongeveer tegen de hoogst gemeten limieten zit. Dat betekent natuurlijk ook dat iedereen die hem verslaat vrijwel zeker aan de doping zit. En daarnaast blijft het natuurlijk vreemd dat die gigantische fysieke capaciteiten, misschien wel de meest getalenteerde schone renner ooit, voor de Vuelta van 2011 dat nooit liet zien. Tuurlijk, het verhaal is nu dat hij dom koerste, maar er zijn genoeg koersen met snel een bergetappe of tijdrit, het gigantische talent van Froome had toch direct aan het licht moeten komen in dat soort wedstrijden. Gek dat dit nooit gebeurde...
To be honest: liever iemand zoals Grappe dan zoals Vayer. Vayer met als zijn subjectieve criteria is ook niet al te serieus te nemen. Wel jammer dat Grappe niet kan uitsluiten dat het clean is, maar dat is ook haast onmogelijk. Alleen was het misschien wel beter als Grappe ook had aangegeven waar Froome tegen de grens aan zitquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef Ereinion het volgende:
Hoewel ik hem niet super goed volg, volgens mij is Grappe op zich wel een integer persoon. Hij is geen apologeet voor dopers, maar het is wel iemand die een zeer breed criterium hanteert voor wat menselijk mogelijk is (waarbij op types als Riis en Pantani na bijna alle dopers ook wel binnen vallen). Het is natuurlijk logisch dat Sky de data niet naar iemand als Vayer zendt, die veel kritischer is.
Overigens is zijn VO2max natuurlijk wel interessant. Grappe zegt dat hij zo ongeveer tegen de hoogst gemeten limieten zit. Dat betekent natuurlijk ook dat iedereen die hem verslaat vrijwel zeker aan de doping zit. En daarnaast blijft het natuurlijk vreemd dat die gigantische fysieke capaciteiten, misschien wel de meest getalenteerde schone renner ooit, voor de Vuelta van 2011 dat nooit liet zien. Tuurlijk, het verhaal is nu dat hij dom koerste, maar er zijn genoeg koersen met snel een bergetappe of tijdrit, het gigantische talent van Froome had toch direct aan het licht moeten komen in dat soort wedstrijden. Gek dat dit nooit gebeurde...
Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef Ereinion het volgende:
Walsh was een ook een gerespecteerde journalist voordat hij bij Sky aanklopte.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
To be honest: liever iemand zoals Grappe dan zoals Vayer. Vayer met als zijn subjectieve criteria is ook niet al te serieus te nemen. Wel jammer dat Grappe niet kan uitsluiten dat het clean is, maar dat is ook haast onmogelijk. Alleen was het misschien wel beter als Grappe ook had aangegeven waar Froome tegen de grens aan zit
en als hij peptides/middelen gebruikt die nog niet op de WADA staan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).
Als je hem zou volgen in deze redenatie, is het onmogelijk in mijn ogen dat dit talent niet eerder naar buiten is gekomen. Zeker in lagere categorieen of wat kleinere koersjes, moet je als je zo'n mega talent ben de concurrentie simpelweg kunnen vernietigen (ook al heb je het koersinzicht van een paasei), maar zelfs dit is hem nooit gelukt in z'n vroegere carriere.
Dan komt daar als verklaring voor de bilharzia en z'n afkomst. Nou ja, die bilharzia heeft hij niet z'n hele leven al en hij is zelfs gaan studeren en sporten in Zuid-Afrika op een gegeven moment (voordat de bilharzia infectie er was) en toen heeft ook nooit iemand z'n talent opgemerkt of hij dat laten zien. En daar geloof ik dus niet in, want dat is niet mogelijk als de veronderstellingen over z'n capaciteiten en herstelvermogen waar zouden zijn... Oftewel, in mijn ogen is het waarschijnlijker dat z'n capaciteiten en herstelvermogen zo uitzonderlijk lijken vanwege het gebruik van verboden middelen.
Als je deze redenering doortrekt moet Froome, gezien het grote verschil met renners die wel hebben bewezen toptalenten te zijn, ofwel een van de weinige gebruikers zijn in het peloton, ofwel iets gebruiken dat bijna niemand anders gebruikt en veel effectiever is dan andere beschikbare middelen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).
Als je hem zou volgen in deze redenatie, is het onmogelijk in mijn ogen dat dit talent niet eerder naar buiten is gekomen. Zeker in lagere categorieen of wat kleinere koersjes, moet je als je zo'n mega talent ben de concurrentie simpelweg kunnen vernietigen (ook al heb je het koersinzicht van een paasei), maar zelfs dit is hem nooit gelukt in z'n vroegere carriere.
Dan komt daar als verklaring voor de bilharzia en z'n afkomst. Nou ja, die bilharzia heeft hij niet z'n hele leven al en hij is zelfs gaan studeren en sporten in Zuid-Afrika op een gegeven moment (voordat de bilharzia infectie er was) en toen heeft ook nooit iemand z'n talent opgemerkt of hij dat laten zien. En daar geloof ik dus niet in, want dat is niet mogelijk als de veronderstellingen over z'n capaciteiten en herstelvermogen waar zouden zijn... Oftewel, in mijn ogen is het waarschijnlijker dat z'n capaciteiten en herstelvermogen zo uitzonderlijk lijken vanwege het gebruik van verboden middelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |