abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129076317
Hier verder.
Jack does it in real time...
pi_129076342
inrng twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:56:08 2. Sky have never measured his V02 max but Grappe says he must have a score close to the known physiological limits reageer retweet
Ow, dát is het! Hij heeft gewoon een VO2-max die de hoogste ooit is, maar al dat talent zat jarenlang verborgen vanwege die verdomde bilharzia. Maar eigenlijk had hij al net zoveel capaciteiten als Lemond toen hij aan motoren hing hoor, echt waar. :Y
pi_129076372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:14 schreef DeeBee het volgende:
Dit ook:

[..]

Tuurlijk. :')
Idd :')

Een VO2max test is zo enorm makkelijk uit te voeren én daarnaast een vrij standaardmanier om naar progressie te kijken dat dat statement van Sky compleet ongeloofwaardig is :')
pi_129076409
Zelfs ik kan even in een uurtje een VO2max test doen in de stad als ik zou willen :')_
pi_129076415
Terwijl Sky zo vooruitstrevend en wetenschappelijk is, vergeleken met andere teams.

Nog nooit een VO2-max test gedaan bij hun kopman, maar ze zagen de potentie altijd al, of zo. :D
pi_129076465
Volgens Walsh gaat BATE Borisov trouwens de Champions League winnen, aangezien ze vorig jaar zelfs wonnen van Bayern Munchen.
Ten minste, als hij net zo redeneert als in het wielrennen.

Oja, over het oog voor detail van Sky, Froome zat na de ITT te klagen dat zijn tred veel te licht was aangezien zijn versnellingen verkeerd stonden afgesteld. Goed bezig Sky!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_129076506
Ik vraag me af hoe Walsh nu over zichzelf denkt :')
pi_129076526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens Walsh gaat BATE Borisov trouwens de Champions League winnen, aangezien ze vorig jaar zelfs wonnen van Bayern Munchen.
Ten minste, als hij net zo redeneert als in het wielrennen.

Oja, over het oog voor detail van Sky, Froome zat na de ITT te klagen dat zijn tred veel te licht was aangezien zijn versnellingen verkeerd stonden afgesteld. Goed bezig Sky!
Gelukkig wel een snelle fietswissel :')
pi_129076540
quote:
PARIS (AFP) - Les performances de Lance Armstrong dans le Tour de France cycliste sont expliquées de façon rationnelle par le scientifique français Frédéric Grappe qui insiste sur le souci exacerbé du professionnalisme de l'Américain.
http://www.rds.ca/plus/cy(...)-la-science-1.297864

Dit artikel om de auteur van het stuk over Froome even in context te plaatsen (met dank aan Antoine Vayer, die het tweette).
pi_129076582
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:15 schreef DeeBee het volgende:
inrng twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:56:08 2. Sky have never measured his V02 max but Grappe says he must have a score close to the known physiological limits reageer retweet
Ow, dát is het! Hij heeft gewoon een VO2-max die de hoogste ooit is, maar al dat talent zat jarenlang verborgen vanwege die verdomde bilharzia. Maar eigenlijk had hij al net zoveel capaciteiten als Lemond toen hij aan motoren hing hoor, echt waar. :Y
Ook hilarisch dat ze zo enorm vooruitstrevend zijn, maar nog nooit een VO2max hebben gemeten....
pi_129076607
Deeltje 4 al....er moeten wel enorm veel dopeurs gepakt zijn deze Tour dat het hier zo stormloopt.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 18 juli 2013 @ 11:25:10 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129076609
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dit artikel om de auteur van het stuk over Froome even in context te plaatsen (met dank aan Antoine Vayer, die het tweette).
Whehe :D
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 11:26:35 #13
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129076666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:24 schreef Fides het volgende:

[..]

Ook hilarisch dat ze zo enorm vooruitstrevend zijn, maar nog nooit een VO2max hebben gemeten....
En Froome die tot een paar maanden geleden nog nooit in een windtunnel was geweest.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_129076689
quote:

[..]

:D Ik dacht even dat het een Engelsman was of zo :') Blijkbaar een wetenschapper die aan FDJ.fr verbonden is.

Overigens dat hij mis zat bij Armstrong is op zich niet zo raar toch? In de zin van dat hij het ook niet kan weten en het alleen puur wetenschappelijk bekijkt. En dus niks hard kan maken, omdat simpelweg de grenzen van de mens niet bekend zijn.
pi_129076753
quote:

[..]

_O_

Denk dat Murdoch zelf heeft gekozen en gevraagd aan Frappe om het 'onderzoek' te doen.
En of de conclusies eerst even naar London konden worden gestuurd voordat het in l'Equipe kwam :D.
pi_129076857
Ow, dat is niet per se gek, dat hij mis zat bij Armstrong. Maar ik vind het wel ernstig opmerkelijk om dan nu een nagenoeg identiek stuk neer te pennen, terwijl je weet hoe erg je de vorige keer miskleunde. Zeker gezien The Dawg die momenteel bergen overvliegt alsof hij Armstrong zelf is, vind ik het wel een beetje erg opportunistisch om dan neer te zetten dat Froome gewoon vast 'exceptionele VO2-max capaciteiten heeft, die z'n tegenstanders niet hebben'.

Terwijl die nog nooit zijn gemeten en er ook in het artikel met geen woord gerept wordt over z'n prestaties voor de data-set die Sky released. Dat z'n power outputs ongeveer gelijk zijn sinds hij de bergen overvliegt in een zwart-blauw shirt, ja, dat snap ik ook nog wel. Het probleem zit hem deels in de transformatie naar die prestaties en het feit dat hij overal en altijd sindsdien dat niveau haalt en nooit eens hoeft te herstellen of een dipje kent. Maar dat verklaren we gewoon door z'n bizarre herstelvermogen te noemen (zonder enige onderbouwing, maar puur als verzonnen verklaring). Ik vind het gewoon dom om wederom een artikel te schrijven, waarin je de overheersing van een gele trui drager toeschrijft aan zo vooruitstrevend bezig te zijn, terwijl je dat in het EPO-tijdperk ook hebt gedaan... Dan geloof je voor de tweede keer in sprookjes, beetje jammer. :P
pi_129077030
Hoewel ik hem niet super goed volg, volgens mij is Grappe op zich wel een integer persoon. Hij is geen apologeet voor dopers, maar het is wel iemand die een zeer breed criterium hanteert voor wat menselijk mogelijk is (waarbij op types als Riis en Pantani na bijna alle dopers ook wel binnen vallen). Het is natuurlijk logisch dat Sky de data niet naar iemand als Vayer zendt, die veel kritischer is.

Overigens is zijn VO2max natuurlijk wel interessant. Grappe zegt dat hij zo ongeveer tegen de hoogst gemeten limieten zit. Dat betekent natuurlijk ook dat iedereen die hem verslaat vrijwel zeker aan de doping zit. En daarnaast blijft het natuurlijk vreemd dat die gigantische fysieke capaciteiten, misschien wel de meest getalenteerde schone renner ooit, voor de Vuelta van 2011 dat nooit liet zien. Tuurlijk, het verhaal is nu dat hij dom koerste, maar er zijn genoeg koersen met snel een bergetappe of tijdrit, het gigantische talent van Froome had toch direct aan het licht moeten komen in dat soort wedstrijden. Gek dat dit nooit gebeurde...
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:40:21 #18
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129077138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:37 schreef Ereinion het volgende:
Hoewel ik hem niet super goed volg, volgens mij is Grappe op zich wel een integer persoon. Hij is geen apologeet voor dopers, maar het is wel iemand die een zeer breed criterium hanteert voor wat menselijk mogelijk is (waarbij op types als Riis en Pantani na bijna alle dopers ook wel binnen vallen). Het is natuurlijk logisch dat Sky de data niet naar iemand als Vayer zendt, die veel kritischer is.

Overigens is zijn VO2max natuurlijk wel interessant. Grappe zegt dat hij zo ongeveer tegen de hoogst gemeten limieten zit. Dat betekent natuurlijk ook dat iedereen die hem verslaat vrijwel zeker aan de doping zit. En daarnaast blijft het natuurlijk vreemd dat die gigantische fysieke capaciteiten, misschien wel de meest getalenteerde schone renner ooit, voor de Vuelta van 2011 dat nooit liet zien. Tuurlijk, het verhaal is nu dat hij dom koerste, maar er zijn genoeg koersen met snel een bergetappe of tijdrit, het gigantische talent van Froome had toch direct aan het licht moeten komen in dat soort wedstrijden. Gek dat dit nooit gebeurde...
Hij is nog steeds geen slimme renner of goede wielrenner, wel een super atleet.
pi_129077168
quote:

To be honest: liever iemand zoals Grappe dan zoals Vayer. Vayer met als zijn subjectieve criteria is ook niet al te serieus te nemen. Wel jammer dat Grappe niet kan uitsluiten dat het clean is, maar dat is ook haast onmogelijk. Alleen was het misschien wel beter als Grappe ook had aangegeven waar Froome tegen de grens aan zit ;)
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:42:24 #20
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129077217

Sky.

Froome.

Alleen maken ze er in het ons zo bekende dorpje geen geheim van.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:47:34 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129077380
Gaat dit nog wat uithalen of gewoon marketing?

http://www.theonion.com/a(...)gn=Default:3:Default
pi_129077446
quote:

Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).

Als je hem zou volgen in deze redenatie, is het onmogelijk in mijn ogen dat dit talent niet eerder naar buiten is gekomen. Zeker in lagere categorieen of wat kleinere koersjes, moet je als je zo'n mega talent ben de concurrentie simpelweg kunnen vernietigen (ook al heb je het koersinzicht van een paasei), maar zelfs dit is hem nooit gelukt in z'n vroegere carriere.

Dan komt daar als verklaring voor de bilharzia en z'n afkomst. Nou ja, die bilharzia heeft hij niet z'n hele leven al en hij is zelfs gaan studeren en sporten in Zuid-Afrika op een gegeven moment (voordat de bilharzia infectie er was) en toen heeft ook nooit iemand z'n talent opgemerkt of hij dat laten zien. En daar geloof ik dus niet in, want dat is niet mogelijk als de veronderstellingen over z'n capaciteiten en herstelvermogen waar zouden zijn... Oftewel, in mijn ogen is het waarschijnlijker dat z'n capaciteiten en herstelvermogen zo uitzonderlijk lijken vanwege het gebruik van verboden middelen.
pi_129077448
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:41 schreef debeterebob het volgende:

[..]

To be honest: liever iemand zoals Grappe dan zoals Vayer. Vayer met als zijn subjectieve criteria is ook niet al te serieus te nemen. Wel jammer dat Grappe niet kan uitsluiten dat het clean is, maar dat is ook haast onmogelijk. Alleen was het misschien wel beter als Grappe ook had aangegeven waar Froome tegen de grens aan zit ;)

Walsh was een ook een gerespecteerde journalist voordat hij bij Sky aanklopte.

Maar het is op zich wel komisch als je verder gaat redeneren. Grappe zegt dat Froome aan de limiet ziet van menselijk presteren en dat iedereen die sneller is dan hem wellicht aan de doping zit.
Ben benieuwd wat ene Wiggins hiervan vind. :+
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:53:13 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129077563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dat is ook mijn grootste probleem met deze analyse. Hij zegt dat het kan, mits hij over een VO2max beschikt die de fysieke limiet is en hij van alle renners het beste herstelvermogen heeft (wederom exceptioneel / outlier-niveau).

Als je hem zou volgen in deze redenatie, is het onmogelijk in mijn ogen dat dit talent niet eerder naar buiten is gekomen. Zeker in lagere categorieen of wat kleinere koersjes, moet je als je zo'n mega talent ben de concurrentie simpelweg kunnen vernietigen (ook al heb je het koersinzicht van een paasei), maar zelfs dit is hem nooit gelukt in z'n vroegere carriere.

Dan komt daar als verklaring voor de bilharzia en z'n afkomst. Nou ja, die bilharzia heeft hij niet z'n hele leven al en hij is zelfs gaan studeren en sporten in Zuid-Afrika op een gegeven moment (voordat de bilharzia infectie er was) en toen heeft ook nooit iemand z'n talent opgemerkt of hij dat laten zien. En daar geloof ik dus niet in, want dat is niet mogelijk als de veronderstellingen over z'n capaciteiten en herstelvermogen waar zouden zijn... Oftewel, in mijn ogen is het waarschijnlijker dat z'n capaciteiten en herstelvermogen zo uitzonderlijk lijken vanwege het gebruik van verboden middelen.
en als hij peptides/middelen gebruikt die nog niet op de WADA staan?
pi_129077566
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:49 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Als je deze redenering doortrekt moet Froome, gezien het grote verschil met renners die wel hebben bewezen toptalenten te zijn, ofwel een van de weinige gebruikers zijn in het peloton, ofwel iets gebruiken dat bijna niemand anders gebruikt en veel effectiever is dan andere beschikbare middelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')