quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:34 schreef Mineola het volgende:
En Saar aan de wandel, wat een snelle dame! Ze praat ook al toch?
dan moet ik jou dus ook weer gaan sherlockenquote:
Over facebookposts gesproken... Ik zeg even helemaal niksquote:Op donderdag 18 juli 2013 08:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
dan moet ik jouw dus ook weer gaan sherlocken
quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Over facebookposts gesproken... Ik zeg even helemaal niks![]()
Ghihihiquote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Over facebookposts gesproken... Ik zeg even helemaal niks![]()
Ingredienten:quote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:49 schreef Zolena het volgende:
Gulara lekker geslapen![]()
Soesa's E. kan zelf staan![]()
Spirit eerste dingen op het kdv / bij oppas tellen niet, had niemand je dat nog uitgelegd![]()
![]()
Danic voor de helft goed geslapen![]()
![]()
Mineola's babygoed geslapen
![]()
Ik had gewoon even zin om te juichen , wat een heerlijk weer is het vandaag he. En ik heb bijna vakantie. En mijn mini wordt vreselijk vrolijk van het nijntje plaatje van potloden en tekenen, wordt later kunstschilder denk ik, life is good.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:50 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ingredienten:
70 kilo oblivious moeder een paar kilo meer mag ook![]()
7,3 kilo allerliefste baby (gewicht mag naar boven en beneden afwijken, maar het moet wel de allerliefste zijn)
Kledingstukken naar behoefte
Een briesje frisse lucht
6582 gram vermoeidheid
345 gram uitgeslapenheid
Bereidingswijze:
Lepel heel voorzichtig de vermoeidheid door de moeder, niet te snel anders gaat moeder schiften. (Dit proces kan enkele dagen in beslag nemen.)
De dag/avond van tevoren mix je in een keer de uitgeslapenheid door de baby. (Pas op voor opspattend goed humeur en schattige lachjes!)
Strooi wat frisse lucht de kamer in.
Voeg baby toe gemengd met kleding naar behoefte.
Even laten rusten. (Kijken naar slapende baby kan tranende ogen veroorzaken!)
Voeg moeder met kleding naar behoefte toe.
Smakelijk slapen!![]()
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:54 schreef L-E het volgende:
Dan zie ik al waar het mis gaat. Mijn baby en ik zijn veel lichter dan het recept, alle verhoudingen zijn zoek!
Gaat heel goed eigenlijk verder. Hij is een blij ei nog steeds. Hij rolt de kamer door, draait om zijn as en duwt zichzelf achteruit als ie vooruit wil (dan iets minder blij ei - speelgoedje gaat steeds verder wegquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:54 schreef Mineola het volgende:
Hoe is het met jouw mini? Buiten het brood eten?! Vertel eens wat meer over hem, ben benieuwd!
Nu heb ik zin in hermanquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:50 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ingredienten:
7,3 kilo allerliefste baby (gewicht mag naar boven en beneden afwijken, maar het moet wel de allerliefste zijn)
Een briesje frisse lucht
6582 gram vermoeidheid
345 gram uitgeslapenheid
Bereidingswijze:
Lepel heel voorzichtig de vermoeidheid door de moeder, niet te snel anders gaat moeder schiften. (Dit proces kan enkele dagen in beslag nemen.)
De dag/avond van tevoren mix je in een keer de uitgeslapenheid door de baby. (Pas op voor opspattend goed humeur en schattige lachjes!)
Smakelijk slapen!![]()
Geen idee eigenlijk hoe het hier is maar iedereen slaapt hier ondanks de hitte toch goed gelukkig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef pessie het volgende:
Ben ik de enige met relatief koele slaapkamers? 24 graden zijn ze hier.
Ff gegoogled, leuk!quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef pessie het volgende:
Twinkle goed nieuws van de spreidbroek! Beter ook met dit heerlijke zomerse weer.
Fieder, Herman de doorgeef cake. Daar zit ook zo'n type recept in.
Insgelijks, normaal niet zo sentimenteel maar ben onderweg naar huis van vakantiequote:Op donderdag 18 juli 2013 10:46 schreef Shandaly het volgende:
Meh.. Gulara... nou zit ik half te janken van je recept![]()
Met name de stukjes "Pas op voor opspattend goed humeur en schattige lachjes!" en "Kijken naar slapende baby kan tranende ogen veroorzaken!"
Ben een beetje labiel vandaag geloof ik. Ben ook hartstikke moe, snap er niets van.. heb niets minder geslapen dan gister of de dag ervoor... Nah ja.. kop koffie dan maaren mezelf een schop onder m'n kont geven en eindelijk die badkamer maar eens poetsen...
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:01 schreef kleinzusje het volgende:
Thx Mango !
belle: Ik had net mn ziekenhuisnachthemd binnenen mn tas gepakt. "Ze mag nu wel komen" mompelde ik de dag van te voren. Nog gewandeld en gefietst en ja hoor............ ochtend erna naar het ziekenhuis met 6 cm
Was er helemaal klaar voor, maar wel even schrikken. Keken elkaar aan en met een traan in de ogen zeiden we: Oh my, we krijgen een baby, vandaag ! Whahahaha.
Kun je dat gewoon opvragen? Ik wil graag het dossier inzien van de verloskunde-afdeling waar ik lag de laatste opname, maar ik weet niet goed hoe dat gaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:51 schreef SupremeEvil het volgende:
Goed nieuws Twinkle![]()
Heb mn bevallingsdossier ontvangen van het ziekenhuis. Maf om die tijdlijn te zien, hoe het echt is gegaan bedoel ik. Ik heb het qua tijd allemaal maar half meegekregen. Om 23.30 braken de vliezen, om 1.45 u in het zkh met 5cm. Om 3u 8cm, om 4.45 persen en om 5.23 is ze geboren...Wat was ik blij met die remifentanil toen het infuus na 3x prikken eindelijk goed zat...
(Uhh, zeven augustus was het... Lijkt nu net of het vandaag gebeurde, nog een paar weekjes en dan is ze een jaar)
Zo liefquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:52 schreef bellelena het volgende:
Hier heeft Nin gisteren voor het eerst echt geschaterlachen (?), toen ik haar als een vliegtuigje liet vliegen
Dat wist ik helemaal niet! Ga ik ook eens overwegen. Ben wel benieuwd wat ze hebben opgeschreven over het 4 x opnieuw moeten doen van het MBO.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:03 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja, kun je opvragen. Ik moest een formulier invullen en opsturen met kopie van idkaart en ik moet er 5,- voor betalen... T staat vol medische termen enzo maar ik vind het wel fijn om te hebben ofzo.
Mijn kiddo kan niet naar buiten hier in de tuin, we hebben hele grove tegels dus dan kruipt ze haar knietjes kapot. Daarbij hebben we ook grind, en ze eet alles op... Dus vind ik geen prettig idee...
En okselscheten blazen in de blote oksels: doen! Hitgarantie!quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:29 schreef Fieder het volgende:
Ohh lachende kindjes![]()
Ik moet nog steeds huilen als L schaterlacht.
Suiker: In de lucht gooien werkt hier altijd, kleine waaghals. En als een varken knorren in zn nekje
En 'klap eens in je handjes' is ook een hit
Als Lauren echt moe is en niet in bed wil slapen leg ik haar ook wel eens in de MC te slapen. Is ze daarna weer genoeg uitgerust om in bed te kunnen slapen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:31 schreef Suikertante het volgende:
Ga ik proberen!! Als we thuis zijn. Ben nu veel te blij dat hij slaapt. sSSsSST!!! In de maxi cosi ja!
Probeer je me nou jaloers te maken?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:43 schreef pessie het volgende:
[..]
Als Lauren echt moe is en niet in bed wil slapen leg ik haar ook wel eens in de MC te slapen. Is ze daarna weer genoeg uitgerust om in bed te kunnen slapen.
Ja??quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb net gekeken voor "mijn" ziekenhuis, daar staat dat die 5 euro wettelijk bepaald is.
mijn hemel wat een briljante post is dit als je visueel bent ingesteld, ik zit te huilen op mijn werkquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:50 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ingredienten:
Een briesje frisse lucht
6582 gram vermoeidheid
345 gram uitgeslapenheid
Bereidingswijze:
Smakelijk slapen!![]()
Al gelukt?quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
dan moet ik jou dus ook weer gaan sherlocken
Ik kreeg er 2 mee, 1 voor verloskundige en 1 voor de kraamzorg.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:59 schreef danic het volgende:
[..]
Ja??
Zou ik dan gewoon mazzel hebben gehad?
Interesse in een kwintet? Als je wil kun je me even dmen voor mijn naam (ik zit mobiel en heb dat nog steeds niet uitgevonden...)quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:00 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Al gelukt?
Ik heb al een kwartet aan fb-fokvriendjes: Coco-Twink-Tante-Mango!![]()
ja ik ben nieuwsgierig hoe jullie en en jullie baby's eruit zien![]()
Zo weinigquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:00 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Al gelukt?
+1quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:00 schreef Kwisted het volgende:
Moeten jullie echt allemaal zo snel huilen?![]()
![]()
Ik zit altijd alleen te glimlachen. En van Spees_Eend moet ik vaak hardop lachen, gek wijf
Ik ook niet hoor, zat er de hele tijd op te wachten. Op dag 5 ofzo 3 tranen omdat ik het gespartel in mijn buik mistequote:Op donderdag 18 juli 2013 12:12 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb helemaal geen kraamtranen gehad. Ik ben harteloos denk ik
Hier nog zo 1!quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:12 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb helemaal geen kraamtranen gehad. Ik ben harteloos denk ik
Ja, daar ben ik dus bang voor. L. heeft die geborgenheid nog best wel nodig, ik hou m het liefst zo lang mogelijk in de wieg.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Hier ook bij 3 maanden volgens mij. En dan heb je ineens zo'n minirups in zo'n groot bed
Leuke profiel foto heb je op fbquote:Op donderdag 18 juli 2013 08:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
dan moet ik jou dus ook weer gaan sherlocken
Nu moet ik hier om huilenquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:31 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb in de eerste weken wat afgejankt, maar dat was omdat het allemaal niet ging zoals ik het gedacht had.
Nu ben ik van mezelf vrij emotioneel incontinent, maar niet zozeer van ontroering, meer om zielige dingen. Of van Greys Anatomy of Hello Goodbye.
Wat ik hier wel eens heb is dat ik bijna volschiet als iemand die het zwaar heeft of had, een positieve wending heel treffend kan neerzetten. Of dat het geluk ervan af knalt. Dat ik denk godsamme, wat heb je het verdiend ook.
Zoë sliep tot 7 maanden in de wieg. Bij Féline gaat dat niet lukken die groeit wat sneller.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:05 schreef L-E het volgende:
Ik heb twee OUDjes op FB
Tot hoe lang sliepen jullie babies in de wieg? Ik zag gisteravond dat L. in de lengte niet eens zo veel ruimte meer heeft, maar hij is pas 12 weken! (Ik tiepte eerst 12 maanden en ik schrok er enorm van)
Oh ja dat heb ik wel gehadquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:23 schreef pessie het volgende:
Ik moet huilen als ik eraan denk dat Lauren mijn laatste baby zou zijn.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Oh ja dat heb ik wel gehad![]()
Pas laatst trouwens.
Ik kan soms wel uit elkaar barsten van geluk. Ik heb gewoon leuke kinderenen ze kunnen samen ook zo geweldig zijn
En dan krijg.ik soms wel een beetje tranen in mn ogen
quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:44 schreef Cathmar het volgende:
Dat je net je beebs uit bed haalt en de alle (4) knuffeltjes in bed heeft, en de anders niets meer.
Zusjes...
quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:48 schreef pessie het volgende:
[..]misschien kan ik manlief nog overhalen voor een Lauren 2
quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:44 schreef Cathmar het volgende:
Dat je net je beebs uit bed haalt en de alle (4) knuffeltjes in bed heeft, en de anders niets meer.
Zusjes...
Dat dus. Dit herken ik wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Oh ja dat heb ik wel gehad![]()
Pas laatst trouwens.
Ik kan soms wel uit elkaar barsten van geluk. Ik heb gewoon leuke kinderenen ze kunnen samen ook zo geweldig zijn
En dan krijg.ik soms wel een beetje tranen in mn ogen
Heb ik gedaan! Of althans, een uitnodiging verstuurd. Dan weet je ook wie ik benquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:57 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar stuur dan ook even een berichtje, is wel zo aardig
quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! Of althans, een uitnodiging verstuurd. Dan weet je ook wie ik ben
Daar zou ik ook heeeel erg om moeten huilenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:01 schreef Gulara het volgende:
Ik had niet echt kraamtranen. Wel heel hard gehuild op dag drie toen Pi een berg bloed overgaf en we allebei onderzaten.![]()
Maar daar kon ik later ook nog om huilen dus dan telt het niet als kraamtranen, toch?
Nee dat is gewoon heel erg schrikken. Wat een nare ervaring zegquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:01 schreef Gulara het volgende:
Ik had niet echt kraamtranen. Wel heel hard gehuild op dag drie toen Pi een berg bloed overgaf en we allebei onderzaten.![]()
Maar daar kon ik later ook nog om huilen dus dan telt het niet als kraamtranen, toch?
Ja je had er vijf kunnen hebben, maar ik zag net dat je mij gedumpt hebt...!quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:00 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Al gelukt?
En dat dus. Ik moest om het recept alleen lachen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:31 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb in de eerste weken wat afgejankt, maar dat was omdat het allemaal niet ging zoals ik het gedacht had.
Nu ben ik van mezelf vrij emotioneel incontinent, maar niet zozeer van ontroering, meer om zielige dingen. Of van Greys Anatomy of Hello Goodbye.
Wat ik hier wel eens heb is dat ik bijna volschiet als iemand die het zwaar heeft of had, een positieve wending heel treffend kan neerzetten. Of dat het geluk ervan af knalt. Dat ik denk godsamme, wat heb je het verdiend ook.
Dat vroeg ik me ook af! Ik kan op de site van mijn ziekenhuis niks vinden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:45 schreef Kyara het volgende:
Is dat verslag trouwens anders als datgene wat je bij ontslag mee naar huis hebt gekregen voor verloskundige of kraamzorg?
Whaha ben jij mij?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:20 schreef Shandaly het volgende:
En toen ging ik bij Kyara's fb kijken welke nieuwe friend ze dan had.. heeft ze er meerdere! Dan weet ik toch nog niet wie wie is!
Mijne staat nog steeds in mijn sig btw.. voor de luie sherlocks...
Jij mag door voor de koelkastquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:21 schreef Fieder het volgende:
[..]
Whaha ben jij mij?Ik heb n vermoeden... ga n gokje wagen
Technisch gezien zou 'geditched' overigens ook niet goed zijn gespeld. Dat zou -volgens Nederlandse spellingregels- 'geditcht' moeten zijn. Maar dat ziet er al helemaal niet uitquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:30 schreef Mineola het volgende:
Ja natuurlijk ben ik dat *zet zware bromstem op* En eigenlijk heb ik ook geen kind. Dat gaan jullie zondag zien![]()
Geditched, dat was precies de term die ik wilde tikken maar ik was te lui om op te zoeken hoe je dat eigenlijk schreef
Ik doe altijd mijn best om zo min mogelijk te verbeterenquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:48 schreef LadyBlack het volgende:
Coco wat ben je ook een heerlijke taalpuritein![]()
Nou! Zo wilde ik het dus spellen, maar dat vond ik dus raar er uitzien, en toen dacht ik 'ach, ik ben niet zo goed in die anglicismen', whatever. Dus koos ik voor gedumpt. Wat ook een anglicisme is, maar toch.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Technisch gezien zou 'geditched' overigens ook niet goed zijn gespeld. Dat zou -volgens Nederlandse spellingregels- 'geditcht' moeten zijn. Maar dat ziet er al helemaal niet uit![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:49 schreef Zolena het volgende:
Ik heb geen facebook en kan dit weekend ook niet
Dus ik blijf nep.
Volgens mij heb ik hier zelfs nog nooit foto's gepost (behalve lang geleden van mijn huis in verbouwing maar toen had ik nog geen baby)
Stiekem wil ik ook wel pronken met mijn mini, misschien maar een keer een foto plaatsen net zo lang als kz. Dan is het ook niet eng. Alleen nog even uitvinden hoe dat ook alweer moest.
Hehequote:Op donderdag 18 juli 2013 14:55 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nou! Zo wilde ik het dus spellen, maar dat vond ik dus raar er uitzien, en toen dacht ik 'ach, ik ben niet zo goed in die anglicismen', whatever. Dus koos ik voor gedumpt. Wat ook een anglicisme is, maar toch.
/taalpurist...
TMI? Nee man, ik heb het nog niet eens over details gehad :pquote:
Dat gaat zelfs mij te verquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:01 schreef Fieder het volgende:
Heb je al doorgespoeld, kun je dat wegen
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
TMI? Nee man, ik heb het nog niet eens over details gehad :p
maar serieus, ik wou dat ik me vooraf had gewogen.
Dat is handig!!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:03 schreef Fieder het volgende:
![]()
L werd net wakker en hij is zelf weer in slaap gevallen![]()
hoi, jij had laatst zelf een "ik besefte me"-versprekingquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik doe altijd mijn best om zo min mogelijk te verbeterenMaar deze moest even
Daar irriteer ik me zó aan!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:18 schreef Mangostine het volgende:
[..]
hoi, jij had laatst zelf een "ik besefte me"-verspreking
au, of valt het mee?quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Goed nieuws!
Ik ben net naar de wc geweest (eigenlijk zit ik er nog op), en het ziet ernaar uit dat ik de gewenste 5kilo er nog vóór de meet af heb![]()
* Dramatische intonatie* Zoiets moet je ook niet wíllenquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:22 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja! Zelfs ik kreeg er uitslag van!
dit escaleert volledig uit de hand zo...
Nee, mijn username icm met die smiley, dat wil ik inderdaad niet!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
* Dramatische intonatie* Zoiets moet je ook niet wíllen
![]()
Het zweet staat al op me rug!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:25 schreef Mangostine het volgende:
Ik zit al jullie fouten op te noteren hoor!
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:22 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja! Zelfs ik kreeg er uitslag van!
dit escaleert volledig uit de hand zo...
Ohhhh wat fijn!!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Het hartruisje van E. is onschuldig!![]()
Ik niet! Ik kan niemand vinden, bij sommige twijfel ik maar ik kan er geen naam aan linkenquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:28 schreef Fieder het volgende:
[..]
Alweer, heb ik nu de koelkast?![]()
Heb je me al gevonden?![]()
Aanrijden mag altijd. In elke situatie. Vraag maar aan Shandaly en Kwisted.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:25 schreef Mineola het volgende:
Kom jij met je aanrijden gister...! Ik zal jou zondag eens aanrijden!
Lees ik daar in al mijn taalpuristengeneuzel zomaar overheen...quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Maar waar komt de ruis dan vandaan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Coco!![]()
Fieder, wat goed van L.!
En ik ben ook druk aan het sherlocken, dus als je een berichtje krijgt dat iemand die je niet kent je wil toevoegen, ik zou het kunnen zijn
Die volg ik niet.... wie/wat/wanneer rijden Shandaly en Kwisted aan? Of: door wie/wat worden ze aangereden?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Aanrijden mag altijd. In elke situatie. Vraag maar aan Shandaly en Kwisted.
Edit: oops ook overheen gelezen, wat fijn sparkling!
Dat schijnt bloed te zijn dat je tegen de vaatwand hoort pompen. Het is wel iets dat ze moeten blijven controleren tijdens controles maar er hoeft niets aan gedaan te worden. De kinderarts noemde het muzikaal geruis, als ik het goed onthouden heb. Hij zei dat 1 op de 3 kinderen dit heeft maar dat het niet zo vaak voorkomt op de leeftijd die E. heeft.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar waar komt de ruis dan vandaan?
Dat zijn mijn regiogenoten, hier kan je aangereden zeggen zonder dat je per se gewond hoeft te zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:32 schreef Mineola het volgende:
[..]
Die volg ik niet.... wie/wat/wanneer rijden Shandaly en Kwisted aan? Of: door wie/wat worden ze aangereden?
Ok... Nou fijn dat het onschuldig is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:36 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dat schijnt bloed te zijn dat je tegen de vaatwand hoort pompen. Het is wel iets dat ze moeten blijven controleren tijdens controles maar er hoeft niets aan gedaan te worden. De kinderarts noemde het muzikaal geruis, als ik het goed onthouden heb. Hij zei dat 1 op de 3 kinderen dit heeft maar dat het niet zo vaak voorkomt op de leeftijd die E. heeft.
Ik niet. Iedereen herkent mij steeds aan mijn baby.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb een profielfoto zónder baby! Uitzondering op de regel.
Ik ook! Maar de foto die ik heb is wel enorm aan vernieuwing toe. Die is een jaar of 6 oud schat ikquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb ook geen profielpic met baby, wel de omslag... Die verander ik wel vaker. Dan doe ik bram erop en dan weer de meiden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:35 schreef Suikertante het volgende:
Ik kan er niet aan wennen dat F in Groningen al 3 maand is.
*boks*quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zei altijd dat ik dat nóóit zou doen en dat ik écht geen statusupdates van mijn baby op FB zou zetten.quote:
Maar zeg je dan ook 'jaren' ipv 'jaar'?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, dat "maand" wanneer er "maanden" bedoelt wordt vind ik ook altijd raar.
J noemt mijn mam ook moeders...quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef Kyara het volgende:
Ik krijg nog steeds kriebels van dat "ons mam".
Ik ben enig kind, mijn moeder is alleen mijn moeder en van niemand anders, dus niet "jullie mam".
(en ik heb mijn eigen irritaties maar dat wil niet zeggen dat ik zelf foutloos NL schrijf (om jullie even voor te zijn) )
+1quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, dat "maand" wanneer er "maanden" bedoelt wordt vind ik ook altijd raar.
Ligt aan de context, denk ik.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar zeg je dan ook 'jaren' ipv 'jaar'?
Ja die vind ik ook altijd gek!!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:49 schreef Kyara het volgende:
Ik krijg nog steeds kriebels van dat "ons mam".
Ik ben enig kind, mijn moeder is alleen mijn moeder en van niemand anders, dus niet "jullie mam".
Is dat niet dan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:53 schreef Kyara het volgende:
Sommige Randstedelingen (je weet wel, die types die denken dat je buiten de Randstad meteen tussen de koeien staat) denken ook wel dat ik uit Brabant kom. Omdat ik een heel lichte zachte G heb.
* Kyara gaat snel d'r profielfoto op fb wijzigen naar iets zonder baby's
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:50 schreef Suikertante het volgende:
Dat bedoel ik ja! En drie week.
En mijn Leidse vriend heeft het al 8 jaar met mij. Het?![]()
Jij komt uit Arnhem toch? Ik dacht altijd dat die zachte geej zo achter Huissen wel ophieldquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:53 schreef Kyara het volgende:
Sommige Randstedelingen (je weet wel, die types die denken dat je buiten de Randstad meteen tussen de koeien staat) denken ook wel dat ik uit Brabant kom. Omdat ik een heel lichte zachte G heb.
* Kyara gaat snel d'r profielfoto op fb wijzigen naar iets zonder baby's
Nee, "het antwoordt is", dat is het ergst!quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja het klinkt suffig idd. Maar heb ik ook met "heit" en "mem".
Mijn grootste taalergernissen zijn me ipv m'n en is ipv eens. Daar krijg ik echt kromme tenen van. Of dingen als "jou tas". Oh en mensen die het presteren om dingen als "ik werdt" te produceren. Huuuu!
Klopt, dat is namelijk niet streekgebonden maar gewoon hartstikke fout.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja het klinkt suffig idd. Maar heb ik ook met "heit" en "mem".
Mijn grootste taalergernissen zijn me ipv m'n en is ipv eens. Daar krijg ik echt kromme tenen van. Of dingen als "jou tas". Oh en mensen die het presteren om dingen als "ik werdt" te produceren. Huuuu!
Dan verdien je het om te worden vermorzeld onder een lading woordenboeken iddquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee, "het antwoordt is", dat is het ergst!
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ook hoor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb er overigens op een forum minder moeite mee
Serieus?quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
On topic maar even voor de vorm: net een uur door de stad gefietst met de manduca (wel met Silvijn er in hoor) en hij heeft bijna heel de weg gezongen. Zo lief
Oh zo bedoelde je het. Nou, t is mij onbekend hoor. Ik dacht dat dat iets uit het oosten des lands was.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat zijn mijn regiogenoten, hier kan je aangereden zeggen zonder dat je per se gewond hoeft te zijn.
Dat zie ik hier niet snel gebeuren, hij valt dan in slaap voor we de straat uit zijn!quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
On topic maar even voor de vorm: net een uur door de stad gefietst met de manduca (wel met Silvijn er in hoor) en hij heeft bijna heel de weg gezongen. Zo lief
Ik moet echt manduca-les zondagquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, wat bedoel je? Dat dat niet goed is voor hem? Of dat hij serieus heeft gezongenquote:
Zelf weten, maar ik vind het gevaarlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, wat bedoel je? Dat dat niet goed is voor hem? Of dat hij serieus heeft gezongen
XM, komt goed zondag!
Ja? Mwah, heb ik niet zo. Ik vermijd natuurlijk sowieso de drukke wegen en kom alleen op fietspaden, maar los daarvan vind ik gevoelsmatig de Manduca veiliger dan een fietsstoeltje (waar hij pas over een maand in zou mogen trouwens)quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zelf weten, maar ik vind het gevaarlijk.
Hij kan het wel denk ik, maar dat wordt vanwege de klappen op de rug eigenlijk pas vanaf 9 maanden aanbevolen. Dus daar beginnen we over een maandje rustig aan mee.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:19 schreef Mineola het volgende:
Kan Silvijn nog niet in een stoeltje Spees? Hoewel een uur dan ook weer wat lang is
als ik ging fietsen kregen de kinderen ook een helm op... Als je valt met kind in je drager val je op je kind... als je onverwachts hard moet stoppen of je glijd weg, hoofd tegen stuur...quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja? Mwah, heb ik niet zo. Ik vermijd natuurlijk sowieso de drukke wegen en kom alleen op fietspaden, maar los daarvan vind ik gevoelsmatig de Manduca veiliger dan een fietsstoeltje (waar hij pas over een maand in zou mogen trouwens)
Je hebt ook een babymee, dan kun je je autostoel op je fiets monteren.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:25 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik kan niet wachten tot Luuk op de fiets mee kan. Ik schat in dat dat over zo'n halfjaar is. Onze slome duikelaar.
In de kinderstoel kan hij ook nog niet echt lekker zitten. Hij mag er alleen in als we aan het eten zijn.
Hier ook een profiel foto zonder kinderen trouwens (tot afgelopen dinsdag had ik wel Luukkie als profielfoto)
Sofie zit al achterop. Die krijg ik niet meer voorop gepropt. Ach, ik moet gewoon geduld hebben. Dat is alleen niet zo mijn beste kant. Ik ben de auto een beetje zat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt ook een babymee, dan kun je je autostoel op je fiets monteren.
Is leeftijd het criterium? Ik ging uit van goed en stevig zitten. Vandaar dat mijne hooguit 5-10 minuten op de fiets mee is geweest. Maar hij is dan ook wel negen maanden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hij kan het wel denk ik, maar dat wordt vanwege de klappen op de rug eigenlijk pas vanaf 9 maanden aanbevolen. Dus daar beginnen we over een maandje rustig aan mee.
en een ding achter je fiets? Waar ze allebei in kunnen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:27 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Sofie zit al achterop. Die krijg ik niet meer voorop gepropt. Ach, ik moet gewoon geduld hebben. Dat is alleen niet zo mijn beste kant. Ik ben de auto een beetje zat.
Die krijg ik hier de flat niet in. De berging zit op de eerste etage en dat ding kan de bocht niet maken. En buiten laten staan is geen optie. Ik moet gewoon geduldig zijn...quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
en een ding achter je fiets? Waar ze allebei in kunnen?
Ik haat geduldig zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:31 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Die krijg ik hier de flat niet in. De berging zit op de eerste etage en dat ding kan de bocht niet maken. En buiten laten staan is geen optie. Ik moet gewoon geduldig zijn...
Ik ook! Ik heb wel eens overwogen om Luuk in de bondolino mee te nemen maar ik durf het niet aan.quote:
Herkenbaar. Kyan was net in slaap gevallen in de Beco en toen moesten we verder. 10/15 min met de auto en dat kon niet anders. Maar ik voelde me er zo niet fijn bij.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:43 schreef Tally het volgende:
Er staat niet voor niets dat de dragers/doeken niet geschikt zijn in de auto of op de fiets.
Een keer de oudste in een drager in de auto gehad, wat voelde ik me opgelaten
Nooit meer gedaan.
Dat zou ik echt nooit doen en dat is m.i. ook compleet anders dan fietsen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:43 schreef Tally het volgende:
Er staat niet voor niets dat de dragers/doeken niet geschikt zijn in de auto of op de fiets.
Een keer de oudste in een drager in de auto gehad, wat voelde ik me opgelaten
Nooit meer gedaan.
Ik persoonlijk vind het op de fiets gevaarlijker.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat zou ik echt nooit doen en dat is m.i. ook compleet anders dan fietsen.
Ik kreeg last van mijn bekken met Zoë op mijn buik toen we onderweg waren. Een familielid kwam ons daarom ophalen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:46 schreef As1981 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Kyan was net in slaap gevallen in de Beco en toen moesten we verder. 10/15 min met de auto en dat kon niet anders. Maar ik voelde me er zo niet fijn bij.
Ik niet. Let's agree to disagree.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het op de fiets gevaarlijker.
Flikker je facebook neer dan!quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:08 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb geen nieuwe facebookvriendverzoeken
Heb je er foto's van Isa op staan? Anders nietquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja nee zeg, straks ga jij me stalken
Ik post hier meer foto's van haar dan op facebookquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Heb je er foto's van Isa op staan? Anders niet
^^quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:08 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb geen nieuwe facebookvriendverzoeken
Gevaarlijk?? Nee joh. Ik denk dat die mensen die je een norse of nare blik geven, eerder bang zijn voor gehuil ofzo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:04 schreef Gulara het volgende:
Nu jullie het toch over draagdoeken (en vervoer) hebben. Ik ben in Nederland een aantal keer met de draagdoek met de trein gegaan. En ik schrok echt een beetje van de vele norse en nare blikken* en begon daarom toch een beetje te twijfelen. Is het "not done" om met een baby met de trein te reizen. Ik heb voor mezelf de gevaren afgewogen, maar ben toch even benieuwd hoe jullie er over denken.
*ook heel veel vriendelijke, behulpzame mensen hoor.
Hier ook nog geen nieuwe FBvrienden
/likequote:Op donderdag 18 juli 2013 19:46 schreef Spirit82 het volgende:
Wat blijken mensen dan ineens sociaal te zijn he? Ineens lijkt er een barrière weg te vallen om even een kort praatje te maken, of je nou zwanger bent, een baby hebt, of een puppy of weet ik veel... Ik vind het wel leuk dat dat blijkbaar iets bij mensen lis maakt
Ik moet heel hard lachenquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:50 schreef Gulara het volgende:
Laats had ik hem in de manduca en toen zei iemand "Dat mag niet hè! Daar zijn al een heleboel kindjes in doodgegaan!" Echt hoor! Ze had ergens "iets" op het nieuws gehoord.
Daarna ging ze me haar hele levensverhaal vertellen en werd me -nog meer- duidelijk dat ze zo gek als een deur was.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:50 schreef Suikertante het volgende:
Dat bedoel ik ja! En drie week.
En mijn Leidse vriend heeft het al 8 jaar met mij. Het?![]()
Lekker on topic. Ehhh F slaapt nog steeds! Niet eens na 3 kwartier een piepje!
En Spark wat fijn zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:26 schreef bellelena het volgende:
Potverdorie Belle wat een Belle!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is niet alleen in de trein hoor. Dat is over al. Draagdoeken zijn mensen gewoon niet zo gewend lijkt het.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:04 schreef Gulara het volgende:
Nu jullie het toch over draagdoeken (en vervoer) hebben. Ik ben in Nederland een aantal keer met de draagdoek met de trein gegaan. En ik schrok echt een beetje van de vele norse en nare blikken* en begon daarom toch een beetje te twijfelen. Is het "not done" om met een baby met de trein te reizen. Ik heb voor mezelf de gevaren afgewogen, maar ben toch even benieuwd hoe jullie er over denken.
*ook heel veel vriendelijke, behulpzame mensen hoor.
Hier ook nog geen nieuwe FBvrienden
dat idd. Ik word ook aangestaard als ik M in de doek heb. Alsof ze de aanblik eerst niet snappen, en dan... Huh, zit er nou een baby in?quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat is niet alleen in de trein hoor. Dat is over al. Draagdoeken zijn mensen gewoon niet zo gewend lijkt het.
Vaak krijg ik er leuke reacties over en anders blijven ze kijken
Ja jij met je Marrokaanse look. Dat is ook too much!quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:02 schreef Mangostine het volgende:
[..]
dat idd. Ik word ook aangestaard als ik M in de doek heb. Alsof ze de aanblik eerst niet snappen, en dan... Huh, zit er nou een baby in?![]()
Je ziet ze denken, het is hier geen Afrika!
quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:14 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja jij met je Marrokaanse look. Dat is ook too much!
quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:22 schreef Troeta het volgende:
ik wist niet dat er zondag een meet was:(
Wat een leventje...quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:29 schreef Gulara het volgende:
Oh ik ben ook zo benieuwd hoe het is als we weer thuis zijn. We nemen zo'n ander kindje mee terug. Logisch ook, hij is eenderde van zijn leven op vakantie geweest.
laat je Pi gewoon hier?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:29 schreef Gulara het volgende:
Oh ik ben ook zo benieuwd hoe het is als we weer thuis zijn. We nemen zo'n ander kindje mee terug. Logisch ook, hij is eenderde van zijn leven op vakantie geweest.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:30 schreef Gulara het volgende:
kzmorgen een jarige dame!
![]()
Ik ga klaar zitten voor de foto's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |