Sinds het overlijden van zijn vader en een dijbeenbreuk (waar hij nog steeds een pin voor in zijn been heeft) is het een slagje minder. Zowel fysiek als mentaal dus. Ook kan een oorzaak gevonden worden in het verminderd gebruik van snoepjes, maar dat is lastig aan te tonen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:13 schreef Dejannn het volgende:
Dit jaar ook de Tour weer eens wat gevolgd, maar ik weet niet zoveel van wielrennen af, paar vraagjes daarom:
- Wat is er nu toch precies gebeurd met Gesink? Was toch altijd het meest talentvolle van zijn generatie? Komt daar nog wat van, of is er iets fysiek of mentaal?
Een top vijf-notering is zijn max denk ik, in een ronde als de Vuelta zie ik hem nog wel op het podium komen. Echter zie ik hem nog steeds niet echt als ronderenner. Ik zie hem liever voor kleinere rondjes, eendagskoersen en etappeoverwinningen gaan.quote:- Die Mollema heeft natuurlijk steengoed gereden deze Tour, jammer dat ie door ziekte op het einde zo terugviel in het klassement, maar wat is zijn potentie eigenlijk? Zou hij nog beter kunnen dan dit jaar?
Ik denk dat 90% een 6e plek zou inruilen voor een ritzege en dat 100% dat zou doen voor 2 of 3 ritzeges.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:39 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Nee, dit is alles!
Dat wij zo geilen op een overwinning in een etappe is omdat we er in geen tijden een gehad hebben. Deze 6e plek is een veel betere prestatie dan twee etappes, misschien zelfs 3. Om zo hoog te staan moet je ook op slechte dagen alles geven. Mensen die voor de ritten gaan kiezen die uit en komen in andere op een half uur binnen ofzo.
Deze prestatie en die van Gesink een paar jaar geleden zijn van wereldniveau, dat alles wil je inruilen voor één of twee keer een kansje op een bosje bloemen en als eerste over de meet?
Denk 't ook. Maar een etappezege halen in de Tour is maar voor weinig weggelegd. Eigenlijk gaan vrijwel 3/4 van de zeges naar de sprinters of klassementrijders/klimmers. En voor het resterende kwart komen vaak dezelfde namen terug.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% een 6e plek zou inruilen voor een ritzege en dat 100% dat zou doen voor 2 of 3 ritzeges.
Het plan was om met Kruijswijk en Ten Dam als kopmannen te starten in de Vuelta.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:38 schreef Evertjan het volgende:
gaat Mollema de Vuelta rijden? Gesink niet dat lijkt me duidelijk
Ten Dam, L.L. Sanchez en Kruijswijk sowieso. En verder nog 6 man uit Wagner, Bos, Tanner, Renshaw, Bol, Van Emden, Brown, Mollema, Clement, Garate en Tjallingii.quote:
Omdat ze dan thuis helden zijn, maar dat is dus gebaseerd op de aanname dat 6e geen wereldprestatie is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% een 6e plek zou inruilen voor een ritzege en dat 100% dat zou doen voor 2 of 3 ritzeges.
Nee en dat vind ik ook prima, hoop ook dat ze dat doorzetten. Ik reageerde op aesop die vindt dat ze volgend jaar met Gesink, Mollema, Kruijswijk en Kelderman naar de Tour moeten..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat hebben ze dit jaar gedaan dan? Gesink naar de Giro, Mollema naar de Tour. Da's toch niet vol op de Tour focussen?
Werd vandaag gezegd dat Mollema waarschijnlijk de Vuelta gaat rijden ja "om hardheid op te doen". Voorafgaand aan het seizoen werden Ten Dam en Kruijswijk als kopman aangewezen, maar de vraag is hoeveel invloed deze Tour heeft op Ten Dam, die is echt ongelofelijk diep gegaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:38 schreef Evertjan het volgende:
gaat Mollema de Vuelta rijden? Gesink niet dat lijkt me duidelijk
Ja, maar dan hoef je toch niet met alle klassementsrenners naar de Tour gaan en wat prut naar de Giro te sturen? Wielerseizoen is zoveel meer dan enkel de Tour..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:10 schreef Ferdii het volgende:
[..]
omdat tour 100 keer zo belangrijk is voor de sponsor dan de giro?
Ik ben ook wel benieuwd of Ten Dam naar Vuelta gaat.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd vandaag gezegd dat Mollema waarschijnlijk de Vuelta gaat rijden ja "om hardheid op te doen". Voorafgaand aan het seizoen werden Ten Dam en Kruijswijk als kopman aangewezen, maar de vraag is hoeveel invloed deze Tour heeft op Ten Dam, die is echt ongelofelijk diep gegaan.
TJS is helemaal in de ban gedaan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ten Dam, L.L. Sanchez en Kruijswijk sowieso. En verder nog 6 man uit Wagner, Bos, Tanner, Renshaw, Bol, Van Emden, Brown, Mollema, Clement, Garate en Tjallingii.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:21 schreef Mani89 het volgende:
Tijd voor Kruijswijk om te laten zien dat er nog iets in zit.
Denk dat die naar Canada gaat ja.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
TJS is helemaal in de ban gedaan?
Ik weet niet of Ten Dam wel gaat, gezien de inspanning van dit jaar. En het is een verre van vlakke Vuelta dit jaar, dus is het eigenlijk haast zonde om sprintgeweld mee te nemen. Ik hoop dat Slagter nog mee mag en Kelderman? Verder verwacht ik Clement, Tjallingii en Garate en ik hoop dat Bol en/of van Emden nog de kans krijgt in een (die) grote ronde.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:24 schreef TheArt het volgende:
Ten Dam, L.L. Sanchez en Kruijswijk sowieso. En verder nog 6 man uit Wagner, Bos, Tanner, Renshaw, Bol, Van Emden, Brown, Mollema, Clement, Garate en Tjallingii.
Kelderman gaan ze nooit naar een 2de grote ronde sturen in 1 jaar.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:35 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik weet niet of Ten Dam wel gaat, gezien de inspanning van dit jaar. En het is een verre van vlakke Vuelta dit jaar, dus is het eigenlijk haast zonde om sprintgeweld mee te nemen. Ik hoop dat Slagter nog mee mag en Kelderman? Verder verwacht ik Clement, Tjallingii en Garate en ik hoop dat Bol en/of van Emden nog de kans krijgt in een (die) grote ronde.
2004 voor het laatstquote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:48 schreef kilon het volgende:
Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat de volledige Rabo ploeg Parijs heeft gehaald? Dat is namelijk ook wel een mooie prestatie.
Dit jaar zijn er niet eens 5 kansen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kelderman gaan ze nooit naar een 2de grote ronde sturen in 1 jaar.
En ik denk ook dat ze sprintgeweld meenemen, misschien Bos en 2 renners als ondersteuning (kan ook van Emden of Bol zijn trouwens). Er zijn weinig sprintkansen inderdaad, maar ik vind dat je Bos best eens het vertrouwen mag geven voor die paar ritten. Degenkolb won op die manier 5 ritten vorig jaar..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |