In steeds meer kroegen in de VS kun je enkel op rekening drinken als je eerst een creditcard overhandigd. Dan wordt er een bedrag gereserveerd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Borgstelling is op zich een prima idee, maar leidt wel tot veel administratieve rompslomp voor een avondje uit eten en vervelend voor mensen die het wel (kunnen) betalen maar voor de rest krap bij kas zitten.
Het gaat erom dat het restaurant in vrije wil het eten heeft gegeven. Als hij de keuken in was gelopen en iets te eten had gepakt (zelfs als het overblijfselen zijn van het eten van een andere gast) was het wel diefstal geweest.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef teknomist het volgende:
Wat een onzin. Er wordt voedsel weggenomen, dat de dader dat later omzet in stront lijkt mij niet relevant.
Dat is in NL alleen niet zo handig, want er zijn nog veel mensen die geen CC hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:41 schreef Nielsch het volgende:
In steeds meer kroegen in de VS kun je enkel op rekening drinken als je eerst een creditcard overhandigd. Dan wordt er een bedrag gereserveerd.
Dus?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:16 schreef arjan1212 het volgende:
Contant geld is toch nog steeds een wettig betaalmiddel ?
Dan geeft hij je het wisselgeld terug.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:22 schreef arjan1212 het volgende:
Wat gebeurt er dan als je een bier wil bestellen en de barkeeper vraagt om je creditcard en jij zegt hier heb je 20 dollar
Ik neem aan dat je ook gewoon mag betalen, maar dan moet je per keer afrekenen en dat is niet handig natuurlijk. Maar het kan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:22 schreef arjan1212 het volgende:
Wat gebeurt er dan als je een bier wil bestellen en de barkeeper vraagt om je creditcard en jij zegt hier heb je 20 dollar
Je kan ook eerst je creditcard geven, dan maken ze een reservering. Vervolgens drink je een paar uur op rekening en als je vervolgens alsnog contact wil betalen kan dat ook. Het is meer dat je niet zomaar het café uitloopt zonder te betalen; doe je dat wel dan innen ze het gereserveerde bedrag van je creditcard.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:22 schreef arjan1212 het volgende:
Flessentrekkerij is het delict. Dat is wat anders dan oplichting, oplichting ziet op listige kunstgrepen, het aannemen van een valse identiteit of een samenweefsel van verdichtsels om iemand iets afhandig te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hij poseert gewoon![]()
Maar dat snap ik niet hoor, flessentrekkerij is bedrog en dat is toch zo'n beetje hetzelfde als
oplichting?
Een een keer je benzinetank volgooien zonder te betalen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus een keer je eten niet betalen is gewoon niet strafbaar.
Volgens mij ook niet. Ik geloof dat de magistratuur daar ooit verduistering uit heeft geconstrueerd, maar dat leek mij toen niet juist.quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:16 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een een keer je benzinetank volgooien zonder te betalen?
Maar als hem als restaurantuitbater wil straffen mag dat niet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Deze meneer had helemaal geen listige kunstgrepen nodig. Hij ging gewoon zitten daar waar hij welkom was, en hem werd zelfs gevraagd of hij wat wilde eten. Dat het een wanbetaler is, is een probleem tussen aanbieder en consument.
En waarom niet? Gewoon een burgerarrest lijkt me.quote:Maar wanneer je het 0900 nummer belt kom je eerder in de wachtstand en gaat het allemaal wat langzamer. In de tussentijd kan de eetpiraat dan weglopen, je kan als restaurant moeilijk iemand vast gaan houden.”
quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:23 schreef ShaoliN het volgende:
Als hij met zijn arrogante bakkes ook nog eens uitgebreid voor een foto gaat poseren had ik hem zijn tanden laten oprapen van de grond. Kijken of de politie dan wel komt.
Als ze maar van hun luie reet komen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]dan komen ze wel, maar dan komen ze voor jou
Doorgaans wordt het civielrechtelijk opgelost. Bij het tanken zie je ook geregeld van die stickers van incassobureaus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij ook niet. Ik geloof dat de magistratuur daar ooit verduistering uit heeft geconstrueerd, maar dat leek mij toen niet juist.
En als ik het nou doe met het kenteken van de buurman?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doorgaans wordt het civielrechtelijk opgelost. Bij het tanken zie je ook geregeld van die stickers van incassobureaus.
Dan is het strafrecht want dat is een kunstgreep.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:43 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En als ik het nou doe met het kenteken van de buurman?
Dan zal de buurman aan de hand van de videobeelden er voor zorgen dat jij toch de pineut bent.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:43 schreef ShaoliN het volgende:
En als ik het nou doe met het kenteken van de buurman?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |