Zo iemand dreigen met een dak boven zijn hoofd is ook niet echt effectief nee.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:40 schreef Moccie het volgende:
tja ze kunnen hem toch niks maken hij is dakloos
Een dak op zijn hoofd is misschien een beter idee.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo iemand dreigen met een dak boven zijn hoofd is ook niet echt effectief nee.
De man heeft vooral erg weinig. Eigenlijk is het een vrij rationele keuze die hij hier maakt zoals ook beschreven staat in de OP.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Een dak op zijn hoofd is misschien een beter idee.
Serieus: die vent heeft natuurlijk een of andere stoornis.
Uiteraard, maar het is toch ook bij de meeste daklozen echt wel bekend dat je niet zo maar eventjes gratis bij een restaurant kan gaan zitten bikken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:48 schreef Monolith het volgende:
De man heeft vooral erg weinig. Eigenlijk is het een vrij rationele keuze die hij hier maakt zoals ook beschreven staat in de OP.
Niet in het kantoor waar ik werk, nee.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:54 schreef arjan1212 het volgende:
Mag je in de hulpverleningsinstelling roken?
Maar ondertussen wel files opwerpen met een dodelijke slachtoffer voor een benzinedief van 80 euro.,,quote:Politiewoordvoerder Leo Dortland kan dat wel uitleggen. “Er is hier sprake van flessentrekkerij en niet van diefstal. Bij diefstal wordt er iets weggenomen met het oogmerk om het zich toe te eigenen. Een restaurant is geen winkel, men vraagt om een maaltijd, dat wordt gegeven en dan wordt er een betaling verwacht. Het is een civiel rechtelijke overeenkomst, vergelijkbaar met die tussen een aannemer en opdrachtgever.”
oke.. gelukkig maar, want als dat niet zo was, dan kon je het net zo goed gelijk sluiten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Niet in het kantoor waar ik werk, nee.
Wel in sommige opvangcentra, waar speciale ruimtes bestaan voor ernstig verslaafden.
Heb je interesse?
Die benzinedief had nog veel meer op zijn kerfstok dan alleen die benzinediefstal ... http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-rijontzegging/quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel files opwerpen met een dodelijke slachtoffer voor een benzinedief van 80 euro.,,
Dat werd achteraf pas bekend, ten tijde van de achtervolging was het 'slechts' een benzinedief.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Die benzinedief had nog veel meer op zijn kerfstok dan alleen die benzinediefstal ... http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-rijontzegging/
En hij wekte extra argwaan omdat zijn kentekenplaten vastzaten met elastiek ....quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat werd achteraf pas bekend, ten tijde van de achtervolging was het 'slechts' een benzinedief.
Het was deze man volgens het artikel uit de OP ook prima bekend, maar hij scheen te weten dat er niet of nauwelijks consequenties aan verbonden zaten. Dat bedoelde ik ook met een 'rationele beslissing'. Een rationele beslissing natuurlijk lang niet altijd een 'normale beslissing'.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is toch ook bij de meeste daklozen echt wel bekend dat je niet zo maar eventjes gratis bij een restaurant kan gaan zitten bikken.
Ik werk voor een hulpverlenersinstelling waar ook heel veel daklozen komen. Er zitten er nogal wat tussen die toch echt wel een psychiatrisch probleem hebben.
Wat een onzin. Er wordt voedsel weggenomen, dat de dader dat later omzet in stront lijkt mij niet relevant.quote:“Er is hier sprake van flessentrekkerij en niet van diefstal. Bij diefstal wordt er iets weggenomen met het oogmerk om het zich toe te eigenen."
Volgens mij kan dat makkelijk.quote:In de tussentijd kan de eetpiraat dan weglopen, je kan als restaurant moeilijk iemand vast gaan houden.
Bij een strafbaar delict, niet inzake een civielrechtelijke kwestie.quote:
Flessentrekkerij is niet strafbaar?quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:20 schreef teknomist het volgende:
[..]
Bij een strafbaar delict, niet inzake een civielrechtelijke kwestie.
Het wordt aangeboden en je weet dat je dat niet kan betalen, dat is het idee van flessentrekkerij.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er wordt voedsel weggenomen, dat de dader dat later omzet in stront lijkt mij niet relevant.
Valt volgens mij niet onder het strafrecht.quote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Valt volgens mij niet onder het strafrecht.
http://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel326aquote:Tweede Boek. Misdrijven
Titel XXV. Bedrog
Artikel 326a Hij die een beroep of een gewoonte maakt van het kopen van goederen met het oogmerk om zonder volledige betaling zich of een ander de beschikking over die goederen te verzekeren, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Valt volgens mij niet onder het strafrecht.
Je belazert zeker de boel, maar imho is er sprake van een transactie waarbij 1 partij iets ontneemt en er niks tegenover stelt, vind ik diefstal.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Het wordt aangeboden en je weet dat je dat niet kan betalen, dat is het idee van flessentrekkerij.
Oh dan zat ik fout.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
http://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel326a
Borgstelling is op zich een prima idee, maar leidt wel tot veel administratieve rompslomp voor een avondje uit eten en vervelend voor mensen die het wel (kunnen) betalen maar voor de rest krap bij kas zitten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:30 schreef DarkAccountant het volgende:
Tja, bij veel onbemande tankstations kan je nu al niet meer tanken als er niet genoeg geld op je rekening staat. Bij sommige tankstations in België naar verluidt zelfs 350 euro!![]()
Moeten ze dan misschien ook maar invoeren bij restaurants.![]()
"Eten mijnheer? Dat is dan 200 euro voorschot, hier is uw betalingsbewijs."
Ik denk ook dat hij zich ervan bewust was dat het niet hoort, maar een heldere afweging heeft gemaakt over de voors en tegens. Puur op basis van dit verhaal lijkt het mij een hele heldere man. Buiten dit artikel om weet ik natuurlijk niks over hem.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is toch ook bij de meeste daklozen echt wel bekend dat je niet zo maar eventjes gratis bij een restaurant kan gaan zitten bikken.
Ik werk voor een hulpverlenersinstelling waar ook heel veel daklozen komen. Er zitten er nogal wat tussen die toch echt wel een psychiatrisch probleem hebben.
Als dit vaak zou gebeuren, dan zouden restaurants dat ook zeker doen. In de US vragen ze soms al wel van tevoren je credit card.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:30 schreef DarkAccountant het volgende:
Tja, bij veel onbemande tankstations kan je nu al niet meer tanken als er niet genoeg geld op je rekening staat. Bij sommige tankstations in België naar verluidt zelfs 350 euro!![]()
Moeten ze dan misschien ook maar invoeren bij restaurants.![]()
"Eten mijnheer? Dat is dan 200 euro voorschot, hier is uw betalingsbewijs."
quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:47 schreef Pharmacist het volgende:
Volgende keer dat ik uit eten ga ben ik ook "dakloos".
quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:46 schreef speedcore het volgende:
of gewoon in elkaar rammelen en op straat gooien.
Die was achterin de vijftig, dus dit zal een andere parasiet zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
Jaren geleden was er een zwerver die dit bij 200 restaurants deed... is ie weer begonnen?
Het gaat hier dus om dat "beroep of gewoonte"quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
http://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel326a
Ik denk dat je daar binnen een paar minuten wat frituurvet in je gezicht hebt gekregen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:16 schreef RobbieRonald het volgende:
Morgen ff proberen bij de cafetaria.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:19 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar binnen een paar minuten wat frituurvet in je gezicht hebt gekregen.
Heb jij zijn doosnummer dan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:45 schreef thabit het volgende:
Stuur de rekening maar op, zou ik zeggen!
Doos nummer 41, Amsterdam Centraal.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |