dan konden ze twee of drie keer van je plukkenquote:Op donderdag 18 juli 2013 08:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aflossen / eigen geld inbrengen waren vieze woorden vooral bij de financiele mannetjes, je kon je geld veel beter anders laten renderen.
Als je dat het liefst doet dan is mijn advies om dat dan gewoon te doen en niet te gokken dat we nu de bodem bereikt hebben ("never catch a falling knive"). Als je echt op je zelf zou willen wonen en je droomhuis staat voor een (in jouw ogen) goede prijs te koop, dan moet je dat natuurlijk niet negeren, maar ga niet iets doen wat je eigenlijk nog niet wilt uit vrees dat het over een paar jaar onbetaalbaar wordt (wat onwaarschijnlijk is).quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:12 schreef satecl het volgende:
En het liefste blijf ik nog 3 jaar sparen en genieten van mijn moeders kookkunstenDaarom ben ik blij met het 'antwoord' van jullie
quote:PRIL HERSTEL? VERGEET HET MAAR!
Makelaars en media spraken afgelopen week over een 'pril herstel' op de woningmarkt. De basis hiervoor is flinterdun. De cijfers geven nog steeds weinig aanleiding voor optimisme.
Afgelopen week was er licht optimisme over ‘een pril herstel’ op de woningmarkt. Twee nieuwsfeiten gaven aanleiding voor dit optimisme: een rondgang van RTL onder makelaars, hypotheekadviseurs en de nieuwe cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM). In beide nieuwsfeiten was echter nauwelijks aanleiding te vinden om van een herstel te spreken.
Makelaarspropaganda
Slim kopte de makelaars in hun persbericht: ‘Herstel woningmarkt lijkt in zicht’. Het is inmiddels traditie dat het makelaarsgilde minimaal eenmaal per jaar een herstel aankondigt (klik), maar niettemin zagen RTL en de landelijke media reden om de boodschap over te nemen. De cijfers van de NVM lopen altijd een paar maanden vooruit op die van het CBS, omdat het even duurt voordat een bij de makelaar verkochte woning geregistreerd wordt bij het Kadaster. Er wordt daarom altijd uitgekeken naar deze cijfers, omdat ze de vroegste indicator van de gezondheid van de Nederlandse woningmarkt zijn.
Waar was het aangekondigde herstel echter op gebaseerd? Een stijging van het aantal woningverkopen met 19,8 procent ten opzichte van het eerste kwartaal leek het voornaamste lichtpuntje. Het was echter niet omdat het tweede kwartaal zo goed was, maar omdat het eerste kwartaal zo slecht was, dat er een flinke kwartaal op kwartaal stijging was waar te nemen. Per 1 januari 2013 werd de hypotheekrenteaftrek versoberd. Er was daarom, om nog gebruik te kunnen maken van het oude regime, een kleine hausse in het vierde kwartaal van 2012. Het eerste kwartaal van 2013 was daardoor begrijpelijkerwijs aanzienlijk slechter dan gewoonlijk. In feite was er gewoon sprake van een terugkeer naar de –nog immer neerwaartse- trend.
http://www.ftm.nl/origina(...)tel-vergeet-het.aspx
Haha, dat is zo niét waar.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ga uit van dalende prijzen, als je wat leuks ziet durf gerust ver onder de vraagprijs te bieden. Hup.... 40% eraf is een mooi startpunt in de onderhandeling.
wel hoor, men gaat er serieus op in hoor, echt waarquote:
Zelfs bij 10% onder de prijs zijn er genoeg die niet eens met je willen praten. En logisch.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:45 schreef HD9 het volgende:
[..]
wel hoor, men gaat er serieus op in hoor, echt waar
nee dat is geklets, men neemt het je niet kwalijkquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zelfs bij 10% onder de prijs zijn er genoeg die niet eens met je willen praten. En logisch.
Ik heb het niet over kwalijk nemen, maar wel over een bod serieus nemen en in onderhandeling gaan..quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee dat is geklets, men neemt het je niet kwalijk
ja je krijgt een tegenbod, probeer maarquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kwalijk nemen, maar wel over een bod serieus nemen en in onderhandeling gaan..
dit is natuurlijk ook niet waarquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zelfs bij 10% onder de prijs zijn er genoeg die niet eens met je willen praten. En logisch.
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Het lijkt me zelfs een vrij gebruikelijk onderhandelingsstartpunt. Daarentegen, 20% lager zou ik als verkoper wel al weigeren, tenzij mijn huis al veel te lang te koop staat en ik nauwelijks kijkers heb.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb hier in de wijk eens geteld... 13 huizen te koop, 1 huis verkocht dit jaar. No way dat de rest ook maar in de buurt van de vraagprijs verkocht wordt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:06 schreef Perrin het volgende:
..., tenzij mijn huis al veel te lang te koop staat en ik nauwelijks kijkers heb.
Zelf 2 keer en bij een goede vriend één keer gehad dat bij iets meer dan 85% van de vraagprijs geen onderhandelingen werden begonnenquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Het lijkt me zelfs een vrij gebruikelijk onderhandelingsstartpunt. Daarentegen, 20% lager zou ik als verkoper wel al weigeren, tenzij mijn huis al veel te lang te koop staat en ik nauwelijks kijkers heb.
Hadden ze dan net 10% van de prijs afgedaan? Je wijst toch niet resoluut 10% af zonder tegenbod?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Al drie gevallen dit jaar. In ieder geval in de 10 - 15% reeks.
Oriënterend op de aankoop van een woning?quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Anekdote: Ik was vanmorgen even bij een makelaar.
In één geval was er een maand daarvoor een daling vooraf gegaan. Het kan ook een strategie zijn om alles onder 90% (bv) meteen af te wimpelen..quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hadden ze dan net 10% van de prijs afgedaan? Je wijst toch niet resoluut 10% af zonder tegenbod?
Nee, dit was liefdadigheidquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:57 schreef blomke het volgende:
Oriënterend op de aankoop van een woning?
Dat is i.d.d. de bodem onder de koopwoningenmarkt en -prijs.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tja, je zou daarna in een huurhuis terecht kunnen komen, die ellende moet je wel mee calculeren...
Als ik moet kiezen tussen een VvE, of huren, dan wint huren ruimschoots.... (Kun je nagaan...)quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:45 schreef blomke het volgende:
Heb je met een VvE te maken, is het helemaal omgekeerde wereld: moet je betalen voor het schilderwerk en de verfkleur van een ander! Terwijl je er tegenaan moet kijken en het misschien helemaal niet mooi vindt!!
VvE: door de plee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |