Heb juist bewust gekozen voor een band uit het middensegment. Op droog hebben deze banden prima grip, op nat wegdek wat minder en dat is net wat ik wil!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:56 schreef maart78 het volgende:
waarom wel een bmw en dan toyo bandentoyo zal vast niet slecht zijn maar waarom geen michelin of goodyear of dunlop ik snap d'r geen hol van..
en heb je nu ook een reserve band of nood reparatie setje bij?
Juist met RFT heb je toch minder grip als het nat is (althans dat is mijn ervaring)quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:22 schreef Impry het volgende:
[..]
Heb juist bewust gekozen voor een band uit het middensegment. Op droog hebben deze banden prima grip, op nat wegdek wat minder en dat is net wat ik wil!![]()
[ afbeelding ]
Ook leuk met die banden als je er geen RFT onder hebt liggen, je meteen je kofferbak moet volgooien met plakspullen etc.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:46 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Juist met RFT heb je toch minder grip als het nat is (althans dat is mijn ervaring)
Ook dat nog eens. Dus eigenlijk is die alleen op rijcomfort op vooruit gegaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook leuk met die banden als je er geen RFT onder hebt liggen, je meteen je kofferbak moet volgooien met plakspullen etc.
bij wheeler dealers hebben ze een aflevering gemaakt met een M5 e39quote:
Style man, zeker checkenquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bij wheeler dealers hebben ze een aflevering gemaakt met een M5 e39
Ook van een E30 touring en een E36 M3 cabrio.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bij wheeler dealers hebben ze een aflevering gemaakt met een M5 e39
je moet er toch niet aan denken dat je dan ergens totaal afgelegen zit oquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
Ik dus ook niet.
Na een korte stop op parkeerplaats van 15 min. oid. startte ie alleen nog maar om daarna direct af te sterven. Na 15 min. zekeringen checken en op de tank bonken de ANWB maar gebeld. 30 min. later kwam er een Sven met oplegger.
Duurt meestal uren daaro; maar stonden nu gelukkig vlak bij een doorgaande weg. Ben je blij dat je een noodvoorraad van bier, appelsen zonnebrandzooi mee hebt.
BTW is daaro trouwens 25%![]()
Met een lege telefoon accu en geen laderquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:39 schreef rival het volgende:
[..]
je moet er toch niet aan denken dat je dan ergens totaal afgelegen zit o
welk dorp is dat?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen de olie ververst. het veelbesproken reset-apparaatje werkt in de praktijk minder goed dan ik had verwacht.
bij een e46 met obd1 kan je blijkbaar niet de olie interval resetten zonder de service interval reset te doen. na het indrukken van oil reset gebeurde er namelijk niets.
nu verschijnt er Service 25000 op het dashboard bij het starten, ik had juist oil verwacht.
uurtje lekker bezig geweest met sleutelen bij een nieuw DIY adres hier in het dorp
[ afbeelding ]
klein minpuntje gevonden, de veer rechtsachter is gebroken.... zal even moeten opzoeken welke ik moet hebben, dat gebeurd via chassisnummer begrijp ik.
Heb na mijn middelbare school 6 maanden in Australië op een boerderij van familie in de outback "gewerkt". Daar kon je de hele dag op gravelwegen rijden zonder 1 ander mens te zien. GSM had je nog niet, maar waarschijnlijk ook nog geen bereik in 2013. Dan moet je echt afspreken dat je ergens aankomt om X uur. Dan gaan ze zoeken na een paar uur (als ze nuchter zijn).quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:39 schreef rival het volgende:
[..]
je moet er toch niet aan denken dat je dan ergens totaal afgelegen zit o
+1quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn diesel staat bekend om z'n hemelende pomp, vast een stukje duurder dan bij jou.
Vooral als ie in de prak draait na een snelle Autobahnrit en alu-schilfertjes uit het gehele brandstofsysteem moeten worden verwijderd.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn diesel staat bekend om z'n hemelende pomp, vast een stukje duurder dan bij jou.
Al die tools kan je bij een Brezan/Rijsbergen zo halen. Maar over het algemeen kom je heel ver met een steeksleutelset, doppenset en (torx) schroevendraaiers.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:41 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand die toevallig weet of zo'n set in Nederland te koop is, en zo ja, waar ik dat kan kopen. Ik zou namelijk mijn spiegel willen demonteren.
Het betreft dit setje.
Mijn linker spiegel is defect, nou zou ik deze graag nader willen bekijken. Om dit te kunnen doen, moet je het linker deurpaneel eruit halen. (De bekleding.)quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
wat is dit nou weer ..
Wat is nu het probleem van je spiegel demonteren dan ..
Welk model heb je?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:45 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Mijn linker spiegel is defect, nou zou ik deze graag nader willen bekijken. Om dit te kunnen doen, moet je het linker deurpaneel eruit halen. (De bekleding.)
Dit doe je dus door middel van zo'n set, daarmee haal je alles veilig los.
E36 = exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
E46 ? Of wat ?
Bij een e46 zij. Het een paar torx boutjes, en trekken maar.. Stelt niets voor.
Het gaat om een E46 Coupé.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Welk model heb je?
Het enige waarvoor je echt iets bijzonders nodig zou kunnen hebben heeft met je timing te maken. Verder heb je niets anders nodig dan kwaliteitsgereedschap.
V.w.b. de spiegel; je kan zeer waarschijnlijk het glas eruit wippen om het mechanisme te bekijken. Of haal het afdekkapje los aan de binnenkant van de deur; zit gewoon vast geklikt. De hele bekleding hoeft er niet af, en al wil je dat toch wel heb je alleen maar een torx schroevendraaier nodig. De buitenspiegel zelf zit met een drietal boutjes vast; stelt echt geen kont voor.
Zoals gezegd, dat is leuk maar echt niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Het gaat om een E46 Coupé.
Ik zou het graag willen doen zoals in dit filmpje.
Zal ik even opzoeken, bedankt!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dat is leuk maar echt niet noodzakelijk.Google eens op "how to remove doorlining bmw e46" en je zal zien hoe eenvoudig het is. Als je dan ook nog eens zoekt op "how to replace sideview mirror bmw e46" dan weet je precies wat je moet doen.
No problem, als er iets is roep vooral.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Zal ik even opzoeken, bedankt!
Gewoon een schroevendraaier met een theedoek er overheen...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:27 schreef daNpy het volgende:
Zo'n plastic tool is wel handig voor het veilig verwijderen van de sierlijsten, zonder beschadigingen dus.
Maar het kan ook zonder als je voorzichtig bent.
http://link.marktplaats.nl/699224488quote:verkoop veren van een e36 schnitzler
orginele verlagingsveren van schnitzler
voor bmw e36 6cyl
Die verkoopt ie los en een net zo kwalitatieve advertentie. Iets met "Dikke bilstein b6 dempers met grote staaf" ofzoquote:
http://link.marktplaats.nl/699224030quote:verkoop
2voorste poten bilstein b6 voor een e36 m3
met de dikke piston !
zeer goede staat
Mooi zoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:07 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Vanmiddag zo'n setje gehaald bij de Brezan. Net het deurpaneel gedemonteerd en wat blijkt, de kabel voor de linker spiegel was niet aangesloten.
Deze weer erin aangesloten en hij werkt perfect. Ook de speaker werkt weer, deze maakte waarschijnlijk slecht contact.
Dit is het setje:quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Mooi zoWat kost zo'n setje en wat zit er allemaal in?
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zou het namelijk erg zonde vinden, wanneer ik met bijvoorbeeld een schroevendraaier een grote kras of misschien wel een scheur in de bekleding maak.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat een onzin.. Echt iets voor lompe mensen zonder gevoel in hun klauwen..
Maar t werkt wel ja
Net zoals lompe bestuurders betere banden dan Wanli nodig hebben om heelhuids thuis te komen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat een onzin.. Echt iets voor lompe mensen zonder gevoel in hun klauwen..
Maar t werkt wel ja
zo iemand die met 50 een op of afrit neemt...... en dan rij je in een bmwquote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maja je moet er gewoon naar rijden.. Als het regent zal ik niet 140 op de snelweg rijden hoor hahahaha
and then?quote:Op maandag 22 juli 2013 09:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Och och och .. We moeten maar is gaan meeten
Ja dat kan.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:49 schreef Craptacular het volgende:
Kan het kwaad een eerste kleine beurt uit te stellen? Ik zit nu met m'n Einzer qua kmstand op 16k.
technisch kan het waarschijnlijk prima, maar misschien het kan gevolgen hebben voor je garantie.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:49 schreef Craptacular het volgende:
Kan het kwaad een eerste kleine beurt uit te stellen? Ik zit nu met m'n Einzer qua kmstand op 16k.
het kan geen kwaad? Elk product dat in gebruik gaat werkt altijd perfect?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee, het kan geen kwaad en verlopen garanties geloof ik niet zo in. het roept wel de vraag op, als je door wilt blijven rijden, waarom zou je het uitstellen. de kosten blijven hetzelfde.
het is toch een fijne gedachte dat er verse olie door het blok vloeit en dat filters niet verstopt zitten.
Met 16k al?quote:Op maandag 22 juli 2013 12:49 schreef Craptacular het volgende:
Kan het kwaad een eerste kleine beurt uit te stellen? Ik zit nu met m'n Einzer qua kmstand op 16k.
je plaatje doet het nietquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:58 schreef Flycoo het volgende:
Wie heeft er een schroevendraaier in mijn turbo gestoken?
[ afbeelding ]
nee, flikker plaatjes doen het hier niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:27 schreef Flycoo het volgende:
Turbo ook nier meer..
[Img]http://www.flickr.com/photos/31854415@N00/with/9363769703/[img]
(Plaatje nu wel?)
Tuurlijk welquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, flikker plaatjes doen het hier niet.
Nee, er wordt niets gefilterd. Misschien dat er wat blijft hangen na je EGR klep, in de slurrie die daar ontstaat maar ik zou er niet teveel op rekenen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:59 schreef Flycoo het volgende:
Nee geen actieve filter. Dat begrijp ik. Maar iig nog wel wat bochten enz. Dus misschien nog wat passief uitgefilterd.
Morgen gaat er een nieuwe op. Garagist kijkt eea na.
Sloop dan tegelijk ook die lelijke imperiaaldingen er af.quote:...
Midden tussen de dakrails,...
Plaatwerken ga ik sowieso niet aan beginnen. Net wat je zegt, duur en resultaat is twijfelachtig.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:26 schreef Hyperdude het volgende:
Vette wieluh
Woooot![]()
Maar ik zou zo'n ding afdoppen of laten zitten.
Plaatwerken op het dak is geld weggooien en wordt nooit strak.
Nopequote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt toch wel een KVS temperatuurmeter?
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
Elke zichzelf respecterende auto heeft een olie temp meter..
Da's van de KVS toch, niet van de olie?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:38 schreef daNpy het volgende:
De E46 heeft ook gewoon een analoog klokje daarvoor
[ afbeelding ]
Stuk of 15 denk ik..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:25 schreef jitzzzze het volgende:
Weet iemand trouwens hoeveel deurpaneelclipjes je nodig hebt voor 2 voordeuren van een E36?
Ha, 10 per kant voor en 8 per kant achter ben ik na een kwartier Googlen achter gekomenquote:
Ja, daar hadden we het toch ook over?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's van de KVS toch, niet van de olie?
Mitchell begon over de olietempmeterquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het toch ook over?
KTMP = ook KVS temp.
Ik heb geen verbruiksmeter, dus het gemak ervaar ik (nog) nietquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind de verbruiksmeter juist wel handig. Die KVS-meter kunnen ze makkelijk in twee delen: boven KVS, onder motorolie. Klaar. Meer metertjes hoef ik inderdaad ook niet.
Ja, die hebben inderdaad een olietemperatuurmeter onder de KM-teller.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
M-modellen en Alpina hebben ze geloof ik nog wel.
Is ook zoquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:33 schreef Hyperdude het volgende:
Ding wijst pas wat aan als het echt fout gaat.
En er is ook nog een lampje
Ook edit jouw gedaanquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
ff edit gedaan.
Weet niet of er een aparte sensor is bij koelvloeistofmeter/lampje.
Hehe, of ga je dan bewust foutieve info verspreiden?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Da's wel handig voor iemand die via google hier komt voor al zijn/haar BMW weetjes.
Kühlmittelübertemperaturwarnleuchte 3x woordwaardequote:Kühlmittel-Temperatur-Anzeige
Die Instrumentenkombination bekommt vom Motorsteuergerät über den CAN-Bus die aktuelle Kühlmitteltemperatur. Die Information "Kühlmitteltemperatur" wird dann am Karosseriebus (K-Bus ) übertragen.
Die Information "Kühlmitteltemperatur" wird von der Instrumentenkombination bewertet und über die Kühlmitteltemperaturanzeige angezeigt. Dabei wird die Anzeige so gesteuert, daß sich etwa drei Anzeigebereiche (kalt, genau richtig, zu heiß) ergeben. Erreicht der Zeiger den Rand des roten Warnfeldes, so wird er in die Mitte des roten Warnfeldes gesteuert.
Da der Motor nach dem Abstellen das Kühlmittel noch eine gewisse Zeit erwärmt, wird eine ansteigende Anzeige bei Motorstillstand durch ein "Nachheizfilter" in der Software der Instrumentenkombination verhindert. Dies bewirkt, daß bei erneutem Motorstart eine höhere Temperatur als bei "Motor aus" erkannt wird und der bei "Motor aus" gespeicherte Wert angezeigt wird. Nach 20 Sekunden und laufendem Motor wird der aktuelle Wert angezeigt.
Die Kühlmittelübertemperaturwarnleuchte wird unabhängig von der Zeigerstellung der Kühlmitteltemperaturanzeige vom Motorsteuergerät über den CAN-Bus gesteuert. Ebenso wird die "Nachheizphase" für die Kühlmittelübertemperaturwarnleuchte vom Motorsteuergerät überwacht.
quote:Die Leitungsverbindung und die Funktion des Kennfeldthermostates werden von der Diagnose im DME-Steuergerät überwacht. Auftretende Fehler werden im Fehlerspeicher des DME-Steuergerätes abgelegt.
Kühlmitteltemperaturanzeige
Die Anzeigecharakteristik der Kühlmitteltemperaturanzeige im Kombi wurde dem, durch das Kennfeldthermostat bedingte, höheren Temperaturniveau des Motors angepaßt.
Der Zeiger der Kühlmitteltemperaturanzeige im Kombi befindet sich bei Kühlmitteltemperaturen von
75 o C - 113 o C
in der Mittelstellung.
quote:Kühlmitteltemperatursensor
Der Kühlmitteltemperatursensor ist im Zylinderkopf eingeschraubt und erfasst die Temperatur des Kühlmittels über seinen veränderlichen Widerstand (NTC = negativer Temperaturkoeffizient).
Die Kühlmitteltemperatur dient unter anderem als Messgröße für folgende Funktionen:
•Startmengenberechnung
•Einspritzmengenberechnung
•Leerlauf-Solldrehzahl
Bei Ausfall des Kühlmitteltemperatursensors wird ein Fehler im DME-Steuergerät eingetragen und aus dem Wert des Ansauglufttemperatursensors mithilfe eines Temperaturmodells ein Ersatzwert berechnet.
Dat zijn dus al 3 temp. sensoren (bij oa de M54)quote:Fühler Kühlmitteltemperatur Kühleraustritt
Dieser Temperaturfühler ist im Austrittsschlauch des Kühlers eingeschraubt und erfaßt die Kühlmitteltemperatur nach Austritt aus dem Kühler.
Die Kühlmitteltemperatur Kühleraustritt dient zur Ansteuerung des Elektrolüfters.
Staat dat ook online?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
oa. M54
Staat allemaal in WDS. Ook zo lekker overzichtelijk is dat...
Jup, alleen E36. Schema's voor de M41 zijn echt zeldzaamquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
Is toch alleen E36?
Die staat er helaas niet bij.
Mijn versie is uit 2006 oid, maar vermoed dat de E36 nog "ouderwetsche" schema's heeft.
Die stonden tenminste wel in zo'n doehetzelf boek dat ik had van mijn oude E36 325i
[ afbeelding ]
Dat is eigenlijk iets voor in de OPquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
online WDS:
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
Zal wel een gasteditje machenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
Jij bent toch blauw?
Zie ik nu pas.![]()
maar ik ben weg nu...
Hmm ik had gister remfalen tijdens en een roadtrip.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat niet remmen.
Ik zoek bij lange afdalingen (bv. in lange tunnels) de juiste versnelling, zodat je remt op de motor en zet 'm dan in de CC. bv. bij 80 km/u met niet zo'n steile afdaling is dan de 4 vaak de goede versnelling. 60/70 in de 3 op een wat steilere afdaling kan ook prima.
Over het algemeen gebruik ik geen CC bij afdalingen. Snelweghellingen gaan meestal prima in de 5 en CC zonder dat je wat hoeft te doen. Maar bv. de E25 vanuit Luxemburg, vlak voor Luik is daarvoor te steil (en te begrensd).
Oke, remvloeistof kun je zelf ook checken toch ?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:32 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mijn instructieboekje moet je het remvloeistofpeil (laten) controleren als dat "handremlampje" (met dat uitroepteken) brandt, terwijl je handrem los staat.
Lampje is dus niet alleen een handremlampje maar ook een remvloeistoflampje.![]()
Lijkt mij dus dat er eerder iets mis is met je remmen, dan met je rijstijl.
Nb.
Mocht je en instructieboekje hebben, dan loont het echt om eens goed door te nemen. 90% weet je al; maar die andere 10% is best handig
Is goed, zal ik doen, hopelijk hebben ze op korte termijn tijdquote:Op zondag 28 juli 2013 14:37 schreef Hyperdude het volgende:
Je remvloeistof verdwijnt niet zo maar.
Alleen bijvullen is niet genoeg
Laat er ff iemand naar kijken die er verstand van heeft.
En ga nou niet rijden in de tussentijdquote:Op zondag 28 juli 2013 14:41 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Is goed, zal ik doen, hopelijk hebben ze op korte termijn tijd
Ah ja, ff gechecked, kan niet zien hoeveel erin zit.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:49 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan natuurlijk wel ff in het remvloeistof reservoir kijken of er nog iets inzit.
Overleg dan met de garage of je er nog veilig mee kunt rijden tot de garage
Rechtsboven, dat witte ding met die zwarte dop, op deze foto :
[ afbeelding ]
Ah ok thxquote:Op zondag 28 juli 2013 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
Daar rechts, die zwarte plactic deksel, is de electronica box.
Denk niet dat die tape iets te maken heeft met je remvloeistoflampje/remmen die het gisteren niet goed meer deden
Volgens mij zit er helemaal niets in!quote:Op zondag 28 juli 2013 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
Heb ff gekeken.
Die met tape omwikkelde leiding heb ik ook.![]()
Maar de vloeistof zie je bij mij direct staan als je de dop er af draait. Niveau staat ongeveer een cm. onder de rand.
Als ik een goede lamp pak, zie ik, als ik op het reservoir tik, de vloeistof tegen de bovenkant van her reservoir klotsen.
Als jij niets ziet als je de dop er af draait, zit er iig. te weinig vloeistof in je reservoir.
Ja lol was wel tricky 400km zonder remmenquote:Op zondag 28 juli 2013 15:29 schreef Hyperdude het volgende:
Dan morgen eerst maar eens de garage bellen...
Jammer van de kosten; maar gelukkig heb je gisteren geen schade gereden.
Weet dat het bij de E90 en verwanten je met de CC pook gas kan geven en remmenquote:Op zondag 28 juli 2013 13:03 schreef MrSweets het volgende:
Hey ff een vraag, als je op Cruise Controle rijdt en je gaat n helling/heuveltje af.
Gaat die dan automatisch remmen ? om niet te versnellen ?
Of kan de CC helemaal niet de remmen bedienen enkel het gas ?
Ook niet als je met de + en - , open het stuur, de snelheid wil verminderen, gaat die dan remmen ?
Gaat om een e46 coupe
Ik zou nieuwe foto's maken. Veel mensen, waaronder ikzelf kijken vaak eerst alleen naar de foto's. Als de foto's er goed uit zien, kijk je verder naar de algehele advertentie.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:50 schreef KawaZ het volgende:
Ik heb mijn Bimmer nou al een tijdje op marktplaats staan, maar tot nu toe zeer weinig reacties. Wel biedingen, maar daar gebeurd meestal vrij weinig mee...
Wat vinden jullie van de advertentie? Moet ik wat aanpassen oid / ben ik wat vergeten?;
http://link.marktplaats.nl/694644738
helemaal mee eensquote:Op zondag 28 juli 2013 17:16 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik zou nieuwe foto's maken. Veel mensen, waaronder ikzelf kijken vaak eerst alleen naar de foto's. Als de foto's er goed uit zien, kijk je verder naar de algehele advertentie.
Het embleem op de motorkap ontbreekt, dit staat er ook netjes in, maar hier kan je gewoon beter een recente foto van maken.
Voor de rest ziet de advertentie er goed uit, alleen zou ik er het liefst andere velgen onder zien. Deze zijn namelijk te groot voor het mooie. (Ziet er al snel 'Sjonnie' uit.)
Thanks! Begrijp je helemaal, alleen ben je voor een net setje 17inch toch al snel 250¤ kwijt. Ik weet niet of ik dat er nog in wil steken...quote:Op zondag 28 juli 2013 17:16 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik zou nieuwe foto's maken. Veel mensen, waaronder ikzelf kijken vaak eerst alleen naar de foto's. Als de foto's er goed uit zien, kijk je verder naar de algehele advertentie.
Het embleem op de motorkap ontbreekt, dit staat er ook netjes in, maar hier kan je gewoon beter een recente foto van maken.
Voor de rest ziet de advertentie er goed uit, alleen zou ik er het liefst andere velgen onder zien. Deze zijn namelijk te groot voor het mooie. (Ziet er al snel 'Sjonnie' uit.)
Ja, heb je ook wel gelijk in...quote:Op zondag 28 juli 2013 19:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar als je deze verpatst, moet die 250 euro toch geen probleem zijn? Het zijn de associaties die 't 'm doen. Al helemaal bij een E46 PFL met inderdaad, flink wat kwaaltjes en waarvan er bosjes te koop staan.
Verder staan er ook nog wat foutjes in de advertentie. Weliswaar kleine dingen, maar zorgt toch weer voor een verzorgd uiterlijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:14 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Thanks! Begrijp je helemaal, alleen ben je voor een net setje 17inch toch al snel 250¤ kwijt. Ik weet niet of ik dat er nog in wil steken...
Andere velgen eronder, niemand wil hem hebben met zulke sjakenvelgen eronder.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:50 schreef KawaZ het volgende:
Ik heb mijn Bimmer nou al een tijdje op marktplaats staan, maar tot nu toe zeer weinig reacties. Wel biedingen, maar daar gebeurd meestal vrij weinig mee...
Wat vinden jullie van de advertentie? Moet ik wat aanpassen oid / ben ik wat vergeten?;
http://link.marktplaats.nl/694644738
Gewoon een E46 sportstuur of sportlenkrad.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:24 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik dit stuur (tweedehands) kan kopen inclusief airbag.
[ afbeelding ]
Of in ieder geval de juiste benaming van het stuur, zodat ik het eventueel zelf op kan zoeken.
Thanks! Precies degene die ik zocht! Morgen even overleggen.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:38 schreef Hyperdude het volgende:
Duitse Ebay?
MFL is het volgens mij.
Multi Funktions Lenkrad
Multi Function Steeringwheel
is wel lastig overbouwen met een airbag toch?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Thanks! Precies degene die ik zocht! Morgen even overleggen.
Niet dat ik weet, waarom zou dat zo zijn dan?quote:Op maandag 29 juli 2013 00:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
is wel lastig overbouwen met een airbag toch?
Dat dus. Ik zou er zelf niet zo'n moeite mee hebben, maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je dat wel hebt.quote:Op maandag 29 juli 2013 08:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat kan wel, maar dan gaat ie gewoon altijd op één manier af: de hardste stand. De vraag is of je dat wil. In de FL kan ie zacht en hard afgaan, afhankelijk van de impact van het ongeluk.
Als je je airbag nodig hebt dan heb je wel meer om je druk over te maken dan een harde of zachte stand waarmee ie af gaat.quote:Op maandag 29 juli 2013 08:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat ik geen ongeluk krijg.
Maar ik vind het originele stuur eigenlijk best mooi, dus waarom zou ik dat dan vervangen?
Klopt, maar het staat zo slordig als je bij een kleine aanrijding de fase 2 vol in je bakkes krijgt en daardoor allemaal extra verwondingen hebt terwijl het aanvankelijk wel meevielquote:Op maandag 29 juli 2013 09:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je je airbag nodig hebt dan heb je wel meer om je druk over te maken dan een harde of zachte stand waarmee ie af gaat.
Daarbij zou je je stuur kunnen vervangen als je geen leren stuur hebt.
Hehe, dat is waar. Maar dat zou je sowieso hebben met een PFL autoquote:Op maandag 29 juli 2013 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, maar het staat zo slordig als je bij een kleine aanrijding de fase 2 vol in je bakkes krijgt en daardoor allemaal extra verwondingen hebt terwijl het aanvankelijk wel meeviel
Momenteel zit dit stuur in mijn auto :quote:Op maandag 29 juli 2013 08:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat ik geen ongeluk krijg.
Maar ik vind het originele stuur eigenlijk best mooi, dus waarom zou ik dat dan vervangen?
Nee!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 29 juli 2013 08:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat kan wel, maar dan gaat ie gewoon altijd op één manier af: de hardste stand. \
Dat is wat ik op meerdere plaatsen gelezen hebquote:Op maandag 29 juli 2013 21:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee!!!!!!!!!!!!!!
Als je geen idee hebt hoe airbags werken, loop dan ook niet zo'n kul te verkopen
mijn maatje rijdt op standaard E46 velgen.... die heeft vast wel interesse in 1 of andere ruil met jouquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:04 schreef KawaZ het volgende:
Heeft iemand hier toevallig nog een leuk setje velgen liggen voor een schappelijk prijsje?
Net te laat, heb pas een set verkochtquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:04 schreef KawaZ het volgende:
Heeft iemand hier toevallig nog een leuk setje velgen liggen voor een schappelijk prijsje?
Zijn dit eigenlijk de originele velgen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:51 schreef rival het volgende:
Deze 16 inches willen ook wel ruilen...
[ link | afbeelding ]
de aangeboden velgen zijn ook niet nieuwquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:59 schreef 12345r het volgende:
[..]
Zijn dit eigenlijk de originele velgen?
Ik moet wel ff zeggen dat mijn velgen wel stoeprandschade hebben, een opknapbeurtje zou geen kwaad kunnen.. Ik weet niet of je hier problemen mee hebt?
Hetzelfde geld voor stuurwielen, redelijk gebruikte sturen gaan voor meer dan 100 euroquote:Op woensdag 31 juli 2013 08:22 schreef daNpy het volgende:
Mensen op marktplaats denken nog dat tweedehands velgen en/of nog voor nieuwprijzen weg mogen
Helaas heb ik al mogen ondervinden dat dat niet zo is.
Vloeibaar goudquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:31 schreef Andyy het volgende:
290 euro voor een oliewissel bij de dealer -O_
damn, dat is niet misquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Schijnbaar, maar helaas nodig om garantie te behouden..
het filter en de olie vervangen....quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:59 schreef daNpy het volgende:
Beetje afhankelijk van wat ze allemaal doen imo.
Microfilter wordt ook vervangen, tevens hangen ze hem aan de uitleeskast, evt software update etc.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:02 schreef rival het volgende:
[..]
het filter en de olie vervangen....
omdat je dan al onder de kap zit zal je even de andere vloeistoffen bekijken.
ik ga er vanuit dat niemand meer doet dan dat bij een oliebeurt
aha kijkquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Microfilter wordt ook vervangen, tevens hangen ze hem aan de uitleeskast, evt software update etc.
Kleine beurt is bij BMW weer andersquote:Op woensdag 31 juli 2013 16:34 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, dan kom je wel aan 290 EUR. Maar dan is het gewoon een kleine beurt i.p.v. een oliewissel. Dan is die prijs van 290 EUR ineens een heel stuk minder gek.
Geen idee, ik kom nooit voor reparaties bij de dealer. Alleen voor onderdelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kleine beurt is bij BMW weer anders(Inspectie I)
Jezus christ.. Wat een geldquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Net factuur binnen van Fiat auto, (is van zaak)
Jaarbeurt:254.-
Materialen zoals filters vloeistoffen; 210.-
Banden 4x totaal 404.-
Totaal 870.-
Er zit nog 25% korting op de bandjes en de/montage van de banden niet in rek. gebracht.
En toen?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:26 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Volgens mij zit er helemaal niets in!![]()
Je zou duidelijk kleur verschil van de vloeistof moeten zien, zie ik niet, resevoir is gewoon leeg ...
Oh ja bijgevuld nu.quote:
Zo omgaan met je remmen is nog dommer dan een FL stuur in je PFL bak doen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:18 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Oh ja bijgevuld nu.
Nu remt die weer
Maaar hij begint pas echt te remmen als je het pedaal ongeveer half intrapt.
Maar wordt wel steeds beter, denk dat er nog wat lucht bij moet.
Ga wel keer langs garage, lampje is uit btw
wat ? FL PFL ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo omgaan met je remmen is nog dommer dan een FL stuur in je PFL bak doen.
Zie voorgaande discussie over stuurwielen, airbags en (Pre-)FaceLift modellen.quote:
Hahahaha ja ik denk ook dat er wat lucht bij moet.. Comprimeerd zo lekker!quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:18 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Oh ja bijgevuld nu.
Nu remt die weer
Maaar hij begint pas echt te remmen als je het pedaal ongeveer half intrapt.
Maar wordt wel steeds beter, denk dat er nog wat lucht bij moet.
Ga wel keer langs garage, lampje is uit btw
maak je zo'n "mooie ouderwetse" neus, en laat je de kont hetzelfdequote:Op woensdag 31 juli 2013 16:44 schreef Mr_Moon het volgende:
Toch wel happy met m'n runflats:
[ afbeelding ]
Een gat van een paar centimeter in m'n band...
En:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:18 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Oh ja bijgevuld nu.
Nu remt die weer
Maaar hij begint pas echt te remmen als je het pedaal ongeveer half intrapt.
Maar wordt wel steeds beter, denk dat er nog wat lucht bij moet.
Ga wel keer langs garage, lampje is uit btw
nog erger dus... levensgevaarlijkquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:23 schreef jitzzzze het volgende:
je vloeistof is ineens weg, en zonder te onderzoeken waarom gooi je er nieuwe in zonder te ontluchten?
Die boetes zal me echt jeuken, en als hij zichzelf kapot rijd zou ook niet zo best zijn maar is nog tot daaraan toe. Maar als hij anderen schade toebrengt of dood rijd, dat vind ik wel echt erg.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hierbij enkele boetebedragen. Oom agent kan je deze boetes uitschrijven:
- Rem/remonderdelen ondeugdelijk. Het boetebedrag wordt: ¤220
of...
- Remvertraging meer dan 2,0 m/s2. Het boetebedrag wordt: ¤1100
zie http://www.om.nl/onderwer(...)562,10499,10465,3115
Dat idee heb ik ookquote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
sluit ik mij volledig bij aan.
ik bedacht me gewoon hoe we hem zover konden krijgen om niet te gaan rijden. ik krijg het idee dat hij nog wilt gaan rijden zo....
Nee ik snap het, heb ook al n afspraak staan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Een chirurg blijft toch ook geen bloed toedienen als het er net zo hard weer uitloopt?
Er is iets goed mis met je remmen. Maar het zal wel goedkomen; je hebt immers al 400 km. zonder remmen overleefd.
Ik vind het niet echt slim gedrag, op zijn zachtst gezegd.
Dan hangt hij alsnog als blijkt dat zijn auto niet in orde is. Hallo strafblad.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die boetes zal me echt jeuken, en als hij zichzelf kapot rijd zou ook niet zo best zijn maar is nog tot daaraan toe. Maar als hij anderen schade toebrengt of dood rijd, dat vind ik wel echt erg.
Dat is zeker waar, maar niet in alle gevallen wordt er onderzoek gedaan naar de technische staat van het voertuig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:35 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Dan hangt hij alsnog als blijkt dat zijn auto niet in orde is. Hallo strafblad.
Moet je voor de lol eens proberen.quote:
Het gaat niet hard maar doet wel iets hoorquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Moet je voor de lol eens proberen.
80 op een lege snelweg en dan proberen met de handrem te stoppen.
Kan je net zo goed de deur open doen en je linkerschoen op het asfalt planten.
Die hebben een daarvoor gemaakte, hydraulische, handrem. Niet dat lullige dingetje wat jij en ik in de auto hebben zitten. Wat hyper al zegt, aan je handrem heb je echt geen kont als je wilt stoppen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Het gaat niet hard maar doet wel iets hoor:p
Hoe doen drifters dat btw .. Die zetten met een klikje de hele achterlijn stil..
Suicidedoors makenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
als jij met 80 km/uur je deuren nog open kunt krijgen, dan zou je daardoor al harder afremmen.airbrake
Je zou twee honden kunnen aanschaffen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
als jij met 80 km/uur je deuren nog open kunt krijgen, dan zou je daardoor al harder afremmen.airbrake
Ja okequote:Op zondag 4 augustus 2013 18:26 schreef jitzzzze het volgende:
Koop je nou een BMW voor de muziek of ergens anders voor?
BMW's staan al jaren niet bepaald bekend om hun uitstekende geluidseigenschappen. Helaas, maar zo is het nou eenmaal. Wat je kan doen is de speakers vervangen voor iets beters, dat scheelt al een heleboel.
Touringquote:
Maar laat je eens adviseren door een echt auto audio winkelquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:03 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja okeMaar toch vind ik een mooi audiogeluid ook heel belangrijk. Ik hoop dat het helpt om alleen de speakers te vervangen. Maar ik denk dat de radiounit zelf ook gewoon heel slecht is.
[..]
Touring
Ga ik zeker doenquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar laat je eens adviseren door een echt auto audio winkel
En die zijn vast stuk voor stuk belangrijker dan goede audioquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:21 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen![]()
Alleen eerst nog tienduizend andere mankementen verhelpen
Nja, best wel.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En die zijn vast stuk voor stuk belangrijker dan goede audio
Kan ik nog niet echt zeggen, er zitten 4 totaal verkeerde banden onder ( veel te slap ) Dus ik wegligging is zwaar ruk. Als ik die RE-050 Bridgestone banden eronder gooi zou ik ze niet meer terugherkennen volgens de man van de aankoopkeuring. ( bmw keurmeester ).quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
Valt je X tegen, qua onderhoud?
Rijdt wel goed toch?
In onze E91 Touring vind ik het geluid echt niet tegenvallen met de HiFi set-optiequote:Op zondag 4 augustus 2013 18:26 schreef jitzzzze het volgende:
Koop je nou een BMW voor de muziek of ergens anders voor?
BMW's staan al jaren niet bepaald bekend om hun uitstekende geluidseigenschappen. Helaas, maar zo is het nou eenmaal. Wat je kan doen is de speakers vervangen voor iets beters, dat scheelt al een heleboel.
Ik heb in de E36 ook andere speakers gezet en een OEM CD43 en het geluid is nu echt prima.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
In onze E91 Touring vind ik het geluid echt niet tegenvallen met de HiFi set-optie
In de E46 had ik het ook verbeterd dmv AudioSystem speakers idd. En nog een subwoofer
1.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:16 schreef LoggedIn het volgende:
http://suchen.mobile.de/a(...)sdorf/181921157.html
Wat denken jullie van deze advertentie? Ik zoek, op termijn, een 325i als deze (of misschien toch stiekem een 330i), zijn er nog speciale dingen waar je op moet letten bij deze auto's?
Ja, dacht ik al...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.realoem.com/bm(...)=11_2170&hg=11&fg=15quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Een nokkenas sensor bij de uitlaat.. Nee meneer hahaha dat is je lambda
Die zit toch gewoon aan de voorkant..quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:11 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
http://www.realoem.com/bm(...)=11_2170&hg=11&fg=15
Nummer 5, inlaat is nummer 18.
inderdaad nette velgen! Wat zou een normale prijs zijn voor een set met redelijke banden (3-4mm)? Ik kan ze overnemen voor 275¤..quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:07 schreef Hyperdude het volgende:
Wintervelgen voor de 330 haal je voor weinig in D. 17 duims spaak. Type 73 uit me hoof.
Volgens mij zijn de symptomen dat de slecht start, onder in weinig koppel heeft en onrustig stationair loopt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:27 schreef Hyperdude het volgende:
Wat voor symptomen g/heeft een kapotte nokkenassensor eigenlijk?
Tijden de vakantie sloeg mijn auto direct af na starten.
Gaf de compu ook kapotte nokkenassensor aan.
Beide vervangen; deed ie nog niets.
Benzinepomp bleek kaputt
Ik heb een keer een set gekocht met 4 goede winterbanden voor 300.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:32 schreef KawaZ het volgende:
[..]
inderdaad nette velgen! Wat zou een normale prijs zijn voor een set met redelijke banden (3-4mm)? Ik kan ze overnemen voor 275¤..
Nee, het is alleen uit te lezen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat er geen storingslampje branden als je nokkenassensor defect is?
Ik heb gehoord dat er wel apparatuur is die precies kan aangeven welke van de twee kapot is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:06 schreef Hyperdude het volgende:
Compu geeft alleen defecte nokkenassensor aan, zei de Noorse garage.
Welke van de twee kapot is moet je zelf uitvinden.
Kamakselføler heet zo'n ding in het Noors. Cam-axle-voeler dus
Altijd handig om te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |