abonnement Unibet Coolblue
pi_129430270
Hey ff een vraag, als je op Cruise Controle rijdt en je gaat n helling/heuveltje af.
Gaat die dan automatisch remmen ? om niet te versnellen ?
Of kan de CC helemaal niet de remmen bedienen enkel het gas ?
Ook niet als je met de + en - , open het stuur, de snelheid wil verminderen, gaat die dan remmen ?

Gaat om een e46 coupe
  zondag 28 juli 2013 @ 13:24:56 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129430855
Gaat niet remmen.

Ik zoek bij lange afdalingen (bv. in lange tunnels) de juiste versnelling, zodat je remt op de motor en zet 'm dan in de CC. bv. bij 80 km/u met niet zo'n steile afdaling is dan de 4 vaak de goede versnelling. 60/70 in de 3 op een wat steilere afdaling kan ook prima.

Over het algemeen gebruik ik geen CC bij afdalingen. Snelweghellingen gaan meestal prima in de 5 en CC zonder dat je wat hoeft te doen. Maar bv. de E25 vanuit Luxemburg, vlak voor Luik is daarvoor te steil (en te begrensd).
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129431634
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
Gaat niet remmen.

Ik zoek bij lange afdalingen (bv. in lange tunnels) de juiste versnelling, zodat je remt op de motor en zet 'm dan in de CC. bv. bij 80 km/u met niet zo'n steile afdaling is dan de 4 vaak de goede versnelling. 60/70 in de 3 op een wat steilere afdaling kan ook prima.

Over het algemeen gebruik ik geen CC bij afdalingen. Snelweghellingen gaan meestal prima in de 5 en CC zonder dat je wat hoeft te doen. Maar bv. de E25 vanuit Luxemburg, vlak voor Luik is daarvoor te steil (en te begrensd).
Hmm ik had gister remfalen tijdens en een roadtrip.
Op de heen weg ging het prima, maar op de terug weg had ik ineens geen remmen meer, of nauwelijks.

Ik zit te denken hoe dit zou kunnen.
Ik heb de heenweg rerden vooral in CC en gewoon aangelaten als we een heuveltje naar beneden gingen, in zn 5. Amsterdam - Parijs was de trip btw, niet zo heel veel heuvels maar toch wel een paar op die route.

Verder heb ik ook via de + en - op het stuur de snelheid gecontroleerd.
Dus ik dacht misschien ging die remmen, en zijn daardoor de remmen te warm geworden.

Wat ook zo is is dat ik nog steeds dat constante lampje van de handrem aan heb.
Zou het kunnen dat de handrem er toch constant lichtjes op staat ?
Dan zouden de remmen daarvan supperheet geworden kunnen zijn.
Met parkeren heb ik dan de handrem erop gezet btw.

iig waren de remmen op de terugweg helemaal weg, zo goed als.
geen druk meer op het pedaal zegmaar. Nu is de auto afgekoeld en heb ik wel weer druk.
Lees wellis over dat de remvloeistof te warm kan worden en daardoor de remleiding uitzet en geen druk meer geeft. Daar lijkt dit op..

Maar hoe is dit gekomen ? Kan ook door mn rijstijl komen, ik gebruik de rem te vaak, terwijl ik op de motor kon remmen etc.
  zondag 28 juli 2013 @ 14:32:20 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129432630
Volgens mijn instructieboekje moet je het remvloeistofpeil (laten) controleren als dat "handremlampje" (met dat uitroepteken) brandt, terwijl je handrem los staat.
Lampje is dus niet alleen een handremlampje maar ook een remvloeistoflampje. :P

Lijkt mij dus dat er eerder iets mis is met je remmen, dan met je rijstijl.

Nb.
Mocht je en instructieboekje hebben, dan loont het echt om eens goed door te nemen. 90% weet je al; maar die andere 10% is best handig
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129432739
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:32 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mijn instructieboekje moet je het remvloeistofpeil (laten) controleren als dat "handremlampje" (met dat uitroepteken) brandt, terwijl je handrem los staat.
Lampje is dus niet alleen een handremlampje maar ook een remvloeistoflampje. :P

Lijkt mij dus dat er eerder iets mis is met je remmen, dan met je rijstijl.

Nb.
Mocht je en instructieboekje hebben, dan loont het echt om eens goed door te nemen. 90% weet je al; maar die andere 10% is best handig
Oke, remvloeistof kun je zelf ook checken toch ?
Kan je dan bij BMW juiste vloeitsof halen en bijgieten, als de niveau dus te laag is ?
ALs het lampje weg is is het weer oke ?
  zondag 28 juli 2013 @ 14:37:57 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129432768
Je remvloeistof verdwijnt niet zo maar.
Alleen bijvullen is niet genoeg
Laat er ff iemand naar kijken die er verstand van heeft.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129432880
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:37 schreef Hyperdude het volgende:
Je remvloeistof verdwijnt niet zo maar.
Alleen bijvullen is niet genoeg
Laat er ff iemand naar kijken die er verstand van heeft.
Is goed, zal ik doen, hopelijk hebben ze op korte termijn tijd
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 14:42:21 #158
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_129433103
nee idd. je blokken zijn hierdoor waarschijnlijk verglaasd en je schijven zijn mischien ook wel krom
  zondag 28 juli 2013 @ 14:49:25 #160
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129433149
Je kan natuurlijk wel ff in het remvloeistof reservoir kijken of er nog iets inzit.
Overleg dan met de garage of je er nog veilig mee kunt rijden tot de garage

Rechtsboven, dat witte ding met die zwarte dop, op deze foto :

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129433676
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:49 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan natuurlijk wel ff in het remvloeistof reservoir kijken of er nog iets inzit.
Overleg dan met de garage of je er nog veilig mee kunt rijden tot de garage

Rechtsboven, dat witte ding met die zwarte dop, op deze foto :

[ afbeelding ]
Ah ja, ff gechecked, kan niet zien hoeveel erin zit.
iig geen duidelijke vloeistof lijn te zien, dus ik denk niets :{
Als ik de dop los schroef zie ik ook niets want zit een filter.

Edit zit gewoon niks in dus, zou duideijk te zien moeten zijn vanaf de buitenkant.

[ Bericht 2% gewijzigd door MrSweets op 28-07-2013 15:14:20 ]
pi_129433843
Even iets anders misschien, rechts van die remreservoir bakje, zit een unit met slangetjes eruit.
Bij mij lijkt een zon slag omwikkeld met tape, dat lijkt me niet oke ?
Wat doet dit slangetje ?

Zie foto:
  zondag 28 juli 2013 @ 15:17:02 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129433996
Daar rechts, die zwarte plactic deksel, is de electronica box.
Denk niet dat die tape iets te maken heeft met je remvloeistoflampje/remmen die het gisteren niet goed meer deden
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129434075
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
Daar rechts, die zwarte plactic deksel, is de electronica box.
Denk niet dat die tape iets te maken heeft met je remvloeistoflampje/remmen die het gisteren niet goed meer deden
Ah ok thx
  zondag 28 juli 2013 @ 15:24:14 #165
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129434243
Heb ff gekeken.
Die met tape omwikkelde leiding heb ik ook. :P

Maar de vloeistof zie je bij mij direct staan als je de dop er af draait. Niveau staat ongeveer een cm. onder de rand.
Als ik een goede lamp pak, zie ik, als ik op het reservoir tik, de vloeistof tegen de bovenkant van her reservoir klotsen.
Als jij niets ziet als je de dop er af draait, zit er iig. te weinig vloeistof in je reservoir.

NB.
Zo gemakkelijk is, verse, remvloeistof niet te zien. Vrij waterig qua kleur.
Vreemd genoeg heeft oude remvloeistogf met veel opgenomen water, juist geen waterkleur. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129434339
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
Heb ff gekeken.
Die met tape omwikkelde leiding heb ik ook. :P

Maar de vloeistof zie je bij mij direct staan als je de dop er af draait. Niveau staat ongeveer een cm. onder de rand.
Als ik een goede lamp pak, zie ik, als ik op het reservoir tik, de vloeistof tegen de bovenkant van her reservoir klotsen.
Als jij niets ziet als je de dop er af draait, zit er iig. te weinig vloeistof in je reservoir.
Volgens mij zit er helemaal niets in! :X
Je zou duidelijk kleur verschil van de vloeistof moeten zien, zie ik niet, resevoir is gewoon leeg ... :{
  zondag 28 juli 2013 @ 15:29:10 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129434405
Dan morgen eerst maar eens de garage bellen...
Jammer van de kosten; maar gelukkig heb je gisteren geen schade gereden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 28-07-2013 15:43:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129435069
Ik heb mijn Bimmer nou al een tijdje op marktplaats staan, maar tot nu toe zeer weinig reacties. Wel biedingen, maar daar gebeurd meestal vrij weinig mee...

Wat vinden jullie van de advertentie? Moet ik wat aanpassen oid / ben ik wat vergeten?;
http://link.marktplaats.nl/694644738
  zondag 28 juli 2013 @ 15:53:34 #169
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129435175
De prijs kan ik niets over zeggen, maar ik zou hem om de velgen laten staan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 28 juli 2013 @ 15:57:10 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129435300
Prijs is wat te hoog, E46 PFL sedans zijn helaas niet veel meer waard (hoewel sommige er nog keurig uitzien en prima rijden).
De E46 heeft natuurlijk wel een kwaaltjes lijst van een kilometer of 2.

De velgen zou ik los verkopen en onder deze gewoon een setje leuke 17" zetten, levert meer op en je bent het sneller kwijt denk ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:00:48 #171
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129435417
Markt is gewoon slecht voor dit soort auto's
Als je het geduld op kan brengen om de reacties te beantwoorden misschien eens een papiertje achter de ruit? Als het ding er in het echt net zo goed uitziet als op de foto moet er toch belangstelling zijn.
Maar tegen welke prijs je 'm kwijt kan raken?

Kan je 'm niet verpatsen aan iemand met een eigen bedrijfje?
Als het ding 15 jaar oud is, en dat zal niet lang meer duren, kan je 'm goedkoop op de zaak zetten.
Beter nog; begin zelf een bedrijfje. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129435532
Ik heb de prijs wat aangepast, ben benieuwd...

[ Bericht 40% gewijzigd door KawaZ op 28-07-2013 16:12:03 ]
pi_129436148
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:29 schreef Hyperdude het volgende:
Dan morgen eerst maar eens de garage bellen...
Jammer van de kosten; maar gelukkig heb je gisteren geen schade gereden. :)
Ja lol was wel tricky 400km zonder remmen :P maar gelukkig was het vooral snelweg, veel afstand houden. rechterbaan. Al was er wel file :X

Ehm heb het gevraagd aan iemand die er n beetje verstand van heeft, hij zegt van als het reservoir leeg is komt er lucht bij. Er zit een systeem in wat de lucht eruit haalt, en als dat wordt gedaan gaat er ook n beetje olie mee, het wordt dus steeds erger als de vloeistof onder een bepaald niveau is.
Klopt dit ?
  FOK!fotograaf zondag 28 juli 2013 @ 16:42:40 #174
145146 Andyy
pi_129436363
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:03 schreef MrSweets het volgende:
Hey ff een vraag, als je op Cruise Controle rijdt en je gaat n helling/heuveltje af.
Gaat die dan automatisch remmen ? om niet te versnellen ?
Of kan de CC helemaal niet de remmen bedienen enkel het gas ?
Ook niet als je met de + en - , open het stuur, de snelheid wil verminderen, gaat die dan remmen ?

Gaat om een e46 coupe
Weet dat het bij de E90 en verwanten je met de CC pook gas kan geven en remmen :+ CC remt ook af, maar zou hem dan toch in een lagere versnelling gooien om meer op de motor af te remmen.
pi_129437146
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:50 schreef KawaZ het volgende:
Ik heb mijn Bimmer nou al een tijdje op marktplaats staan, maar tot nu toe zeer weinig reacties. Wel biedingen, maar daar gebeurd meestal vrij weinig mee...

Wat vinden jullie van de advertentie? Moet ik wat aanpassen oid / ben ik wat vergeten?;
http://link.marktplaats.nl/694644738
Ik zou nieuwe foto's maken. Veel mensen, waaronder ikzelf kijken vaak eerst alleen naar de foto's. Als de foto's er goed uit zien, kijk je verder naar de algehele advertentie.

Het embleem op de motorkap ontbreekt, dit staat er ook netjes in, maar hier kan je gewoon beter een recente foto van maken.

Voor de rest ziet de advertentie er goed uit, alleen zou ik er het liefst andere velgen onder zien. Deze zijn namelijk te groot voor het mooie. (Ziet er al snel 'Sjonnie' uit.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')