houtetende mieren in nl..... Thats a first.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een dragend kozijn.... Thats a first.
Inderdaad. Wat draagt hij dan? De rest van het huis?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een dragend kozijn.... Thats a first.
Geen geld.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb net voor een splinternieuw meranti kozijn met een loopdeur van 93 en een vast raam erboven ¤800 betaald uit m'n hoofd ex. montage. Achterdeur, veiligheidsbeslag, gelakt, HR++, rooster etc. alles erop en eraan.
als je kozijn de muur draagt zegt dat iets over de muur.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:13 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Interessant, de mensen die ik gesproken heb (die het huis hebben gezien bij eerdere klussen en in het vak werkzaam zijn) hebben dat alle 3 gezegd (over het dragende kozijn). Ik zal kijken of ik morgen fotos kan maken.
Werkspot opdracht ed bestaat al maar ik was juist benieuwd naar andere meningen van mensen die niet hiermee geld proberen te verdienen![]()
Bedankt Gieliovd, dat geeft iig een indicatie. Maar de deur zit er op zich nog goed uit dus zou alleen het kozijn moeten zijn.
Ook genoeg over de klussers die hun bevindingen hebben gegeven.quote:Op woensdag 17 juli 2013 07:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je kozijn de muur draagt zegt dat iets over de muur.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Scheurvorming: dat is de plek waar de oude aanbouw ophield en later verlengd werd. Tijdens de bouwkundige keuring was dit geen aandachtspunt in iedere geval.
De aanbouw heeft alleen maar een begane grond idd![]()
Kullegies moest ik googlen, gelukkig kom ik dan een topic van jou tegenMaar, zoals ik al uitgelegd heb, de aanbouw is lang geleden uitgebreid, al dan niet door de bewoner zelf. De muren zijn daar ook minder dik dan in de rest van het huis (misschien wel enkelsteens?). De klussers hebben we later voor andere klussen (timmerwerk) ingeschakeld.
Mag je mij even vertellen hoe deze rollaag het metselwerk kan opvangen. Dat zou alleen kunnen als de rollaag gekromd zou zijn en kon opspannen tussen naastgelegen vlakken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:40 schreef Kriebbel het volgende:
Dit lijkt me inderdaad geen dragend kozijn, de bovenliggende rollaag vangt het metselwerk op.
Tevens zie ik een boeiboord (?) op de foto, wat suggereert dat er weinig metselwerk boven je kozijn zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |