quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:56 schreef starla het volgende:
[..]
Wil niet je ballon lek prikken, maar zoiets bestaat niet.
Ufologen zijn paranoide mensen die op een zolderkamertje zitten. De gemiddelde Fokker zeg maar. Dus bij dezen ben je ufoloog! Proficiat!
Ga nu een baan zoeken aub of een echte studie doen.
"The College of Management Science's Diploma course on Ufology gives the UFO investigator a deep and broad expertise in the subject including a study of many of the famous and lesser known reported sightings and encounters." - http://www.collegeofmanagementscience.com/quote:
Wat is het verschil tussen een ufoloog en een ufologist?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 07:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat een cursus wetenschapsleer cq wetenschapsfilosofie de ufologist goed zou doen, maar dat dit voor veel meer mensen verstandig zou zijn
Vraag dat TS maar, zie TTquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een ufoloog en een ufologist?
dat is hetzelfde .. alleen in nederland zeg je ufoloog en in het engels ufologistquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een ufoloog en een ufologist?
en andersom natuurlijk ook want veel wetenschappers staan nu niet bekend om hun openheid en blijven vaak maar al te graag halsstarrig vasthouden aan wat ze op college hebben geleerd .quote:Op zaterdag 27 juli 2013 07:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat een cursus wetenschapsleer cq wetenschapsfilosofie de ufologist goed zou doen, maar dat dit voor veel meer mensen verstandig zou zijn
Zucht, zoals ik zeiquote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:36 schreef huupia het volgende:
[..]
en andersom natuurlijk ook want veel wetenschappers staan nu niet bekend om hun openheid en blijven vaak maar al te graag halsstarrig vasthouden aan wat ze op college hebben geleerd .
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 07:40 schreef Pietverdriet het volgende:
maar dat dit voor veel meer mensen verstandig zou zijn
Wetenschap is overrated aangezien er ook geen objectieve onderzoeker bestaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 07:40 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wetenschap is overrated aangezien er ook geen objectieve onderzoeker bestaat.
Aparte zienswijze.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo?quote:
Ik denk het het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Genoeg wetenschappers die ook een of ander geloof aanhangen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik bedoel alleen te zeggen dat sommige mensen wetenschap als WAARHEID zien maar dat dat dus niet zo is, aangezien we door de Quantum Mechanica hebben gezien dat een onderzoeker niet objectief is.
Ik ben in principe helemaal voor het onderzoeken van dingen alleen is de huidige wetenschap verschrikkelijk dogmatisch en is het vaak zo dat je OF in wetenschap gelooft OF in God terwijl het metafysiche aspect juist meer bij de wetenschap getrokken dient te worden.
De wetenschap claimt geen objectiviteit. De wetenschap claimt intersubjectiviteit.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij snapt gewoon niet waar je het over hebtquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik bedoel alleen te zeggen dat sommige mensen wetenschap als WAARHEID zien maar dat dat dus niet zo is, aangezien we door de Quantum Mechanica hebben gezien dat een onderzoeker niet objectief is.
Ik ben in principe helemaal voor het onderzoeken van dingen alleen is de huidige wetenschap verschrikkelijk dogmatisch en is het vaak zo dat je OF in wetenschap gelooft OF in God terwijl het metafysiche aspect juist meer bij de wetenschap getrokken dient te worden.
Waarschijnlijk wel.quote:
Haha wat? Volgens mij begrijp je het double-slit-experiment niet helemaal...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:51 schreef Japie77 het volgende:
aangezien we door de Quantum Mechanica hebben gezien dat een onderzoeker niet objectief is
Ach wetenschappelijke onzin weer hoor. Wetenschap is overrated man. Het is maar een bepaald soort onderzoek. Andersoortige onderzoeken hoeven zeker niet minder te zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:25 schreef oompaloompa het volgende:
Er zijn serieuze academische groepen die wetenschappelijk onderzoek doen naar parapsychologische effecten, over hun conclusies wordt natuurlijk druk ge-argumenteerd maar alles op wetenschappelijke basis. Dat soort wetenschappelijke groepen zullen er ook zeker zijn naar ufo's / buitenaards leven. Echter, als je je serieus en wetenschappelijk met zoiets bezig wilt houden zul je eerst een wetenschappelijke opleiding moeten volgen. Dat houdt ook in dat je veel vakken zult hebben die je niet interessant vindt, maar het belangrijkste is dat je de wetenschappelijke methode leert.
Dus als je echt serieus en wetenschappelijk onderzoek wilt doen, zul je toch echt een WO-studie als naturkunde / sterrekunde / etc. moeten volgen.
Als je documantaires wilt hobbie-en, is het voornamelijk jezelf dingen aanleren en er achter komen wat goed verkoopt en wat het volk wil horen, maar dan moet je ook niet pretenderen wetenschappelijk bezig te zijn.
[..]
Haha wat? Volgens mij begrijp je het double-slit-experiment niet helemaal...
Vertel eens, wat is volgens jou een goede onderzoeksmethodiek?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ach wetenschappelijke onzin weer hoor. Wetenschap is overrated man. Het is maar een bepaald soort onderzoek. Andersoortige onderzoeken hoeven zeker niet minder te zijn.
En volgens mij begrijp jij het double slit experiment niet helemaal.
Ik vind de wetenschappelijk methode ene prima onderzoeksmethodiek. Maar waar voor gewaakt moet worden is om die methode als de waarheid te verkondigen en andere onderzoeken af te doen als amateurisme. Ik bedoel kijk maar hoeveel wetenschappelijk onderzoek gesponsord word door het bedrijfsleven. Die onderzoeken moet je sowieso al met een flinke korrel zout nemen natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel eens, wat is volgens jou een goede onderzoeksmethodiek?
Je haalt een hoop zaken door elkaarquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind de wetenschappelijk methode ene prima onderzoeksmethodiek. Maar waar voor gewaakt moet worden is om die methode als de waarheid te verkondigen en andere onderzoeken af te doen als amateurisme. Ik bedoel kijk maar hoeveel wetenschappelijk onderzoek gesponsord word door het bedrijfsleven. Die onderzoeken moet je sowieso al met een flinke korrel zout nemen natuurlijk.
Dat mag je vinden, als ts wetenschappelijk onderzoek wil doen naar ufos zal hij een wetenschappelijk opleiding moeten volgen. Als ts journalistiek wil bedrijven hoeft dat niet. Daar staat elk waardeoordeel over wetenschap buiten, dat is gewoon hoe het is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ach wetenschappelijke onzin weer hoor. Wetenschap is overrated man. Het is maar een bepaald soort onderzoek. Andersoortige onderzoeken hoeven zeker niet minder te zijn.
En volgens mij begrijp jij het double slit experiment niet helemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |