abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:45:05 #1
30252 Soempie
Procreating
pi_129006560
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129006616
Hier een dagje last gehad van de BMR, koorts en hangerig. Lijkt alweer lang geleden ;)

Wij schuiven al bijna een topic op, dag dreumes! We hebben ook een ander bedje gehaald, deze gaan we nog opknappen zodat Cas straks over kan. Het is niet het enge bedje geworden Fee ;-) Het is een bopita peuterbed, hij is nu nog wit maar weet niet of we dat zo laten.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:51:30 #3
30252 Soempie
Procreating
pi_129006786
Cyntiaa, al bijna een peuter! *O* Heel veel plezier alvast met de verjaardag. Wat gaan jullie geven?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129007478

*) *) *)
pi_129007524
Sam, hier kwam op dag 3 wel een reactie dachten we. Maar dat bleek na een paar dagen de 6e ziekte te zijn. Misschien toch een reactie op de prik, of misschien merk je nog wat het anders is..

Daan zijn stippen lijken lichter te worden. Maar hij heeft nog wel een kort lontje soms. Al kan dat ook het weer zijn..
pi_129007729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:

Daan zijn stippen lijken lichter te worden. Maar hij heeft nog wel een kort lontje soms. Al kan dat ook het weer zijn..
Of de leeftijd :P Ik had ook weer zo'n bundeltje eigengereidheid in huis vanmorgen die het maar niet kon verkroppen dat dingen niet zo gingen als hij in zijn hoofd had (hij wil overal deksels en doppen op en afdraaien maar dat kan hij nog helemaal niet, arm ding). Maar beterschap voor Daan!

En gefeliciteerd Cynthia! Wat een puike fiets! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_129007820
Cynthia, coole fiets!
En gefeliciteerd met je peuter!

CS, leeftijd is ook wel eentje ja. Of het laat in slaap vallen gisteren (drama, alleen maar brullen, en uiteindelijk in houtgreep in mijn armen in slaap gestort om 9 uur)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:32:47 #8
30252 Soempie
Procreating
pi_129008263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:11 schreef Cyntiaa het volgende:
[ afbeelding ]

*) *) *)
Superstoer! Heel erg leuk, daar gaat Cas vast heel veel plezier mee hebben.

Zelf had ik ook zo'n rode driewieler toen ik klein was en vrijwel elke avond ging ik met m'n vader
een rondje om het huizenblok. Is zelfs een van m'n eerste herinneringen. O+

Beterschap voor Daan, Df. Lijkt me gek om niet te weten wat het nu precies is.
pi_129008381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:32 schreef Soempie het volgende:
Beterschap voor Daan, Df. Lijkt me gek om niet te weten wat het nu precies is.
Mijn zusje whatsapp-te net ook al een foto van mijn neefje. Net zo'n stippenmans. Ze hebben elkaar vorige week dinsdag gezien, dus blijkbaar ook nog besmettelijk. Eens kijken of ze er daar achter kunnen komen wat het is.
Maar het schijnt wel vaak voor te komen. En als ze echt zwaar of lang ziek zijn, dan zoeken ze het wel verder uit in het ziekenhuis. Maar voor een weekje stippen is dat niet nodig. Zou ook belastender zijn dan de kwaal opzich.
pi_129011758
DF hopelijk is Daan snel de oude!! :*

Jongens...wat is het toch geweldig op stap te zijn met je kind! ik geniet er zo veel van sinds ze 17 maanden is.(toen we naar Lissabon waren).
Het is niet dat het vroeg niet leuk was maar ze durfde niet zo veel, hing aan mij, huilde vaak want moe/chaggie/sprong/tanden en vaak eindigde een uitje is een gefrustreerde baby en mama :@ niet altijd hoor maar ik kan me een paar keer goed voor de geest halen.

Vandaag naar de bieb geweest! de hele weg gelopen saampjes..in de bieb heeft ze een vriendje gemaakt van 18 maanden. Samen waren ze zo schattig! lekker op de spring kussens klimmen, rond rennen, in en uit de speelgoed tunnel kruipen O+ ging de een even op de grond liggen kwam de andere erbij :D ging de een, een kant op kwam de andere bij! echt zoooo leuk om te zien! zijn moeder was ook erg aardig!

Terwijl R het met de buurmeisje van 18 maanden helemaal niet goed kan vinden, dat meisje is erg bezitterig en rukt speelgoed vaak uit R dr handen :{ ze gaat ook soms expres op dr voet staan en duwt haar -O- jammer maar ik vond het zo fijn om te zien hoe ze genoot van dat lieve jochie.

Vind het zo leuk om een meet met jullie dreumesen te hebben! Hopelijk lukt iedereen (of bijna iedereen) 24 augustus en hebben we mooi weer!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129020041
DF
Beterschap!

Bitterend
O+ wat schattig
Fijn dat jullie samen steeds meer kunnen genieten van uitjes

Vraagje, S drinkt erg weinig uit tuit, beker met rietje, gewoon kopje/glas etc (200ml of minder). Vanmorgen heb ik S om 7uur bij de oppas gebracht en 13:15 heb ik haar opgehaald. Uit haar beker had ze maar 100ml gedronken en ze had nog wat slokjes uit een beker gehad. Verder heeft ze dit ook niet ingehaald. Heb haar weer bv aangeboden omdat ik wil dat ze drinkt, vooral nu het zo warm is.
(bv wil ze alleen uit de borst dus dit in een beker doen helpt ook niet)
Snachts drinkt ze ongeveer 4x bij me. Dit kan toch nooit voldoende zijn?
Hoe kan ik haar overdag meer laten drinken? Ze duwt de beker gewoon weg. Heb ook verschillende dranken aangeboden dit lijkt ook niet te helpen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:05:04 #12
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129020442
Geen idee Zoe, genoeg drinken lijkt me wel belangrijk maar volgens mij zijn kindjes ook goed in staat om het zelf te regelen.

Ik ben vandaag met M op de fiets boodschappen gaan doen. Eerst op de fiets, toen even in de doek (ik mis echt een drager) en daarna in het winkelwagentje deze rest van de boodschappen. En toen weer op de fiets terug naar huis. Zo gezellig dat fietsen. Dat geklets voor je en alles wordt verteld O+

Hij vind het nu ook heel leuk om op papa's kale hoofd te slaan _O- En in zijn wang te knijpen als ie zich niet geschoren heeft :D En als je bij een plaatje van een zebra vraagt "wat is dat?" dan zegt hij ook papa ~O>
pi_129020627
Hoop ook dat ik 24-8 kan ligt eraan wanneer mijn verjaardag gevierd word want word de 21e 20 :-)

Wacht echt al lang op een meet waar ik bij kan zijn :-p
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:09:21 #14
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129020640
24 augustus staat hier genoteerd hoor! S en ik zijn van de partij :Y

En Zoë, lastig, je kan een kind niet dwingen te drinken... Gewoon stug blijven aanbieden en groente en fruit met veel vocht geven? Komkommer bijv?

Klinkt leuk, jullie bezoek aan de bibliotheek. Wij gaan ook regelmatig op mijn vrije dag. S. zoekt tegenwoordig ook zelf boekjes uit :D
Oude (on)bekende.
pi_129020857
Zoe, ik heb ook geen grote drinkers hier. Ik ook niet trouwens, zolang de ontlasting zacht bij, en zij er verder geen last van hebben, dan geloof ik het wel..
Daan krijgt het wel aangeboden, maar als hij het niet wil, dan niet. Met dit warme weer probeer ik dan nog eens een keer sap extra, maar vaak doet hem dat ook weinig.
pi_129020961
Kyara
S zegt ook echt 'nee' en duwt de beker weg. Erg duidelijk maar wel lastig met dit warme weer. Ze wil dan wel weer water uit het zwembad.. De speeltafel en het bad drinken :N boefje

Mevr mus
Fruit is hier nogsteeds lastig ivm overgeven (laatst weer aangeboden en sindsdien gaf ze ook weer een aantal x over) Groente eet ze erg goed en daarmee krijgt ze idd ook vocht binnen.

Hoeveel ml drinken jullie kindjes ongeveer?
pi_129021044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Zoe, ik heb ook geen grote drinkers hier. Ik ook niet trouwens, zolang de ontlasting zacht bij, en zij er verder geen last van hebben, dan geloof ik het wel..
Daan krijgt het wel aangeboden, maar als hij het niet wil, dan niet. Met dit warme weer probeer ik dan nog eens een keer sap extra, maar vaak doet hem dat ook weinig.
(8> is ook een slechte drinker en in mijn familie ook veel slechte drinkers dus dat komt me wel bekend voor. En idd als je het aanbied..
S heeft 2x pd een zachte poepluier en 2x een zware en 2x een redelijk volle plasluier
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:18:31 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129021056
M drinkt denk ik zo'n 500 ml op een dag? Geen idee eigenlijk. Ik vul zijn beker eigenlijk vrij gedachteloos :@
pi_129021734
Ik moet morgen na de arts met lisa suiker prikke ze drinkt buiten haar melk 300 ml ook nog zeker 2000 ml water sap thee etc. Zonder word ze slap hangerig en huilerig... 500 ml klinkt dan zo weinig kyara..
pi_129021860
Ik weet niet hoe veel R drinkt. Ze drinkt in de ochtend borst, voor het slapen gaan borst, na slapen borst en daarna ongeveer 100ml water met biologische diksap. Bij het eten drinkt ze weer een paar slokjes water, na het eten borst en voor het slapen gaan weer borst. Snachts drinkt ze niet.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129021953
Even denken, 3 keer een tuitbeker (2xmelk 1x thee), gemiddeld 100cc per beker (laat vaak wel eentje bijna helemaal staan). En dan nog wat sap in de ochtend (we delen vaak een groot glas O+ ), soms in de middag(afhankelijk van tijdstip lunch), en water bij het eten. Ik denk dat 500cc hier ook een aardige gok is.

Wat veel Sam, goed dat ze het even nakijken. Al heb je ook gewoon natnekken ;)
pi_129022141
Sam
2300ml?
Ik kreeg al op m'n kop van de fysio omdat ik 2500ml drink per dag. Erg slecht voor de nieren.

Bitterend
Komt ze snachts niet meer voor bv? Is dat zo langzamerhand minder geworden?
pi_129022186
Zo ongeveer wel ja.. als ik haar de kans geef ook wel 3 flessen achter elkaar... dat dan meestal in de ochtend. Alsof ze dat ''in moet halen " .

Ze had als baby al een lage suiker het cb vond het toch belangrijk om na te kijken. Ik zag het kwaac er niet zo van in ik kan namelijk ook de hele dag door drinken..
pi_129022278
Zoe ik heb 2 maanden terug dat ipv bv geven zeg "ga maar weer slapen lieverd" dat herhaal ik een paar keer (ze ligt gewoon naast me) en na boos worden en protest accepteert ze het. Overdag mag ze zo veel ze wilt (drinken dan, sabbelen mag niet).
pi_129022357
Soms als ik merk dat ze niet lekker is (veel huilen snachts) dan geef ik dr nog de borst maar dat is nu meer een uitzondering :) (je zal zien dat ze vannacht 5 keer wakker gaat worden lol)
pi_129022469
Faye drinkt echt veel dan denk ik! Op het KDV en bij oma drinkt ze zo'n 300cc bv en daarnaast nog water. En thuis drinkt ze dan ook zeker nog 5-6x bij mij.
Op dagen dat ik thuis ben weet ik niet hoe vaak ze drinkt, maar ze drinkt nog steeds het meeste mijn melk
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129022597
Sam
Heb ik ook. Maar moest vorige week van de fysio bijhouden hoeveel ik drink (ze zijn alles rondom het bekken, bekkenbodemspieren maar ook de blaas aan het nakijken om erachter te komen waarom ik nogsteeds veel bekkenpijn heb) en ze schrok daar wel van. Voor mij is het normaal maar ze zei dat het beter is om wat minder te drinken en bij erge dorst toch te kijken naar bijv suikerziekte.

Bitterend
Ook duidelijk voor haar denk ik :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:47:09 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129022616
Ik vind 2 liter voor een dreumes echt heel erg veel en ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is.

Ik vind zelf dat M goed drinkt. Hij krijgt een volle beker (150 ml) bij ontbijt, lunch en avondeten. En bij zijn fruit en snack drinkt hij ook wel een paar slokken. Misschien totaal meer richting 600 ml.
pi_129022671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:41 schreef bitterend het volgende:
Soms als ik merk dat ze niet lekker is (veel huilen snachts) dan geef ik dr nog de borst maar dat is nu meer een uitzondering :) (je zal zien dat ze vannacht 5 keer wakker gaat worden lol)
Ja dan is het fijn dat er bv is O+ S drinkt bijna niet meer overdag behalve als ze hard valt of naar mijn idee te weinig drinkt.
pi_129022740
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:47 schreef Kyara het volgende:
Ik vind 2 liter voor een dreumes echt heel erg veel en ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is.

Ik vind zelf dat M goed drinkt. Hij krijgt een volle beker (150 ml) bij ontbijt, lunch en avondeten. En bij zijn fruit en snack drinkt hij ook wel een paar slokken. Misschien totaal meer richting 600 ml.
Daarnaast krijgt hij nog vocht binnen met fruit en avondeten dus dat is toch prima. Heb de afgelopen tijd regelmatig info opgezocht over drinken & hoeveel. Maar meer dan wat S nu drinkt krijg ik er eigenlijk niet in.
pi_129022757
Zoe ja, na 18 maanden gebroken nachten werd het tijd dat wij alle 3 meer slaap kregen :D

Maar volgens mij drinkt ze dus niet zo heel veel...en eten is sowieso bijna niks op het moment! 3 lepels met rijst vanavond en paar happen boterham vanmiddag en in de ochtend had ze een paar happen Brinta. Aan haar pens te zien mankeert ze nog steeds niks *) :+
pi_129022990
Bitterend
Haha jou meisje ziet er erg goed uit! Komt niets te kort :9 ze doet het goed op jou melk.
Pff ja de nachten..vermoeiend.

S draait rondjes O+ ze danst 'handjes draaien' op K3 en (8> deed voor hoe ze rondjes kan draaien ..zo lief! 1 is een leuke leeftijd *;
pi_129023034
Mijn dame drinkt overdag vaak drie bekers water/thee/sap van 250 ml leeg en 's ochtends en 's avonds krijgt ze melk, 200 per keer waarvan ze 's avonds soms een beetje laat staan.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_129023066
OH wat schattig O+ misschien kan je S meer overdag aanbieden dat ze snachts minder drinkt??

Hoe slapen jullie kleintjes nu? R is alleen met luier en slaapzak in bed! het is 29c op onze slaapkamer
pi_129023164
Romper en slaapzak, nieuwbouwwoning qua isolatie en we hebben een rolluik voor haar raam laten maken (want hele middag en avond zon daar), waardoor het niet veel warmer is als anders. Ideaal.
pi_129023444
Bitterend
Ik ben 2dagen vrij dus dan heb ik het zelf wat meer in de hand, misschien bieden we op de verkeerde momenten drinken aan (ze drinkt goed als ze zit bijv) daar kan ik wel wat meer op letten.

S slaapt in romper/luier. Vroeg in de ochtend is het wat kouder en ze krijgt rond half4 / half5 een voeding, schone luier en dan een slaapbroekje aan.
pi_129024621
Eten en drinken doen we hier eigenlijk ook niet tussendoor maar bewust. Even zitten, vaak ook aan tafel. Even een rustmoment. Anders is ze zo druk met alles en teveel afleiding, dan vliegt de beker ook de kamer door.
pi_129024941
Maar Zoe, als ze vier keer per nacht drinkt, ook al weet je niet hoeveel misschien, compenseert ze dan niet wat ze overdag mist? Mijne krijgt tussen 19 en 7 bijvoorbeeld niks. Vaak regelen ze het zelf, en volgens mij zijn de luiers van S prima.
pi_129025105
Wij eten sowieso de 3maaltijden aan tafel en morgens of smiddags met liga en thee zitten we ook aan tafel. Dan drinkt ze ook niet veel dus de momenten tussendoor moet ik (denk ik) er op letten, dat er rustmoment zijn tijdens t buitenspelen enz

[ Bericht 8% gewijzigd door Zoë23 op 16-07-2013 22:39:08 ]
pi_129025325
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:29 schreef clauwheee het volgende:
Maar Zoe, als ze vier keer per nacht drinkt, ook al weet je niet hoeveel misschien, compenseert ze dan niet wat ze overdag mist? Mijne krijgt tussen 19 en 7 bijvoorbeeld niks. Vaak regelen ze het zelf, en volgens mij zijn de luiers van S prima.
Dat zou kunnen. Ik ben misschien na het maandenlang overgeven van S en het om het uur/2uur bv drinken ook wel wat onzeker. Wil graag dat ze goed eet en drinkt en na die maanden is wat ze nu drinkt opeens zo weinig. Maargoed daarnaast geeft ze ook bijna niet meer over.

Pff :@
pi_129025687
Daarom, ik denk dat ze het wel regelt hoor. Minder overgeven is goed en wat minder drinken dan niet zo erg, want het blijft zitten. En zolang ze goed plast en poept, niet teveel zorgen maken denk ik maar begrijp het best dat je dan onzeker wordt. Maar volgens mij doe je het heel goed :*
pi_129025709
Sam dat is idd heel veel.

Zoe als ze goed poept en plast zou ik me er niet te druk om maken.

Mijn dreumes krijgt op het kdv zo'n 300ml minimaal. Daarnaast op werkdagen drinkt hij zo'n 4 keer bij mij, nachten niet meegeteld. En de mijne slaapt op zulke warme dagen as vandaag alleen in romper & luier met een lakentje as deken in plaats van een slaapzak.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129025798
Mijnes heeft wel een deken in bed maar die gebruikt ze bij voorkeur niet, ze ligt altijd overal behalve eronder :D
pi_129027779
Jelle heeft hier luier,romper shortama en slaapzak aan. Soms leggen we dan als wij baar bed gaan nog een dekentje neer omdat hij het dan al wat frisser heeft, maar daar ligt hij nooit lang onder met z'n gewoel.
Hij heeft het vroegavond dan wel eens wat warmer, maar anders wordt hij halverwege de nacht huilend wakker van de kou..

Drinken doet Jelle met dit weer regelmatig. Hij vraagt er ook zelf om. Zal toch 800 ml zijn denk ik, weet het niet precies wat er in z'n tuitbeker gaat.

Afgelopen nacht ook een rare nacht gehad. Hij werd steeds huilend wakker en was moeilijk te troosten, had amper in de gaten dat ik bij hem zat of zelfs op schoot had. Als hij eenmaal getroost had wilde hij wel graag weer gaan slapen. Kon er nier achter komen wat er aan de hand was. Uiteindelijk na een keer of 6 paracetamol gegeven, en daar heeft hij wel de hele nacht op geslapen.. En vandaag was er ook niets aan hem te merken en slaapt tot nu toe ook goed.. Heel vreemd, maar zal misschien toch ergens pijn gehad hebben denk ik
pi_129029526
Hillie hoe. Oud is hij? Amber heeft datgehad rond dr 18/19maanden. Waren dromen...
pi_129033787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:56 schreef bitterend het volgende:
OH wat schattig O+ misschien kan je S meer overdag aanbieden dat ze snachts minder drinkt??

Hoe slapen jullie kleintjes nu? R is alleen met luier en slaapzak in bed! het is 29c op onze slaapkamer
I. slaapt in een heel dun pakje van H&M:

En dan geen slaapzak meer. De zomerslaapzakken van de Hema vind ik echt te warm voor nu. Het is op zijn kamer 25/26 graden.

I. drinkt ook weinig. 3-5x borst overdag en water/ thee/ diksap hooguit 100 ml. Steeds een slokje per keer. Hij heeft ook slechte plasluiers nu, maar hij zweet ook veel. Dus ik maak me niet direct zorgen. Hij eet overigens wel veel fruit, dus dat krijgt hij nu ook wat meer dan anders.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129033900
Hij is 23 maanden. Heb eerst ook gedacht aan dromen en dat zou het idd ook kunnen zijn en heb hem ook op die manier proberen te troosten. Van acht heeft hij in ieder geval weer lekker doorgeslapen zonder huilen dus dat is wel fijn voor hem (en mij)
pi_129033931
Faye slaapt momenteel in een luier met een wolbroekje en een dunne slaapzak :)

Vannacht geslapen van 22:30 tot 04:45 O+ zo fijn dat zulke nachten terug beginnen te komen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_129033997
Wat fijn marjolijntje!

Hilliebillie, sneu als je niet weet wat er aan de hand is. Hoe ging het vannacht?

S haar nieuwe kamer is bijna klaar! Nieuwe commode, roze muren en een nieuw bed. Morgen komt het matras binnen.. Zin in :s)
Toen ik zwanger was kon ik haar kamertje niet sausen en haar ledikantje niet verven.. Maar nu lukt het weer *O* (lang leve 3x pw fysio haha)
pi_129034565
Zoë wat fijn dat je nu zelf het kamertje op hebt kunnen knappen! Dat moet wel een lekker gevoel geven!

Hier zijn we ook bezig met een nieuw kamertje voor Jelle ook ivm de tweede opkomst.. Maar de muur texen heeft mooi m'n man gedaan, heb daar momenteel gewoon de fut niet voor.. Maar goed ik heb wat voorbereidend werk gedaan (gordijnen besteld verspul gehaald) en ik mag de afwerking doen, muurstickers plakken.. Dus dan heb ik toch het gevoel ook zelf wat gedaan te hebben ;)

Heeft iemand daar misschien ervaring mee met muurstickers? Zie nu in de beschrijving staan dat je iets kunt/moet gebruiken om alle lucht achter de sticker uit te krijgen, iemand die weet hoe zoiets heet en waar dat te koop is (bouwmarkt??)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')