Oh ja, veel van mijn vrienden en kennissen doen aan wielrennen. Ik heb ook een beetje het idee dat het een hype is geworden. Natuurlijk was wielrennen altijd al populair, maar het begint nu ook een hippe sport te worden. Mijn huisgenoot is as we speak ook weer een rondje aan het pendelen. Maar goed, die weten ook dat ik het wielrennen zie als een poging tot zelfdoding.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zijn er in jouw buurt toevallig wat minder sociale wielrenners, dat komt voor.
Iets zegt mij dat jij wel wat (goede) roeiers kent, jij weet toch dat veel goede roeiers ook wielrennen? Een leuke alternatieve training.
Maarja het is tegenwoordig de trend om de veroorzaker van ongevallen of wat dan ook in bescherming te nemen en het slachtoffer de grond in te trappen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, dat is wel heel herkenbaar vind ik. Ik heb ook al een aantal keer op een kaarsrecht en breed fietspad bijna een botsing gehad omdat nota bene tegenliggers gewoon niet goed opletten en gewoon over het fietspad heen en weer zwalken. Het enige wat ze hoeven te doen is gewoon rechts fietsen, vooruit kijken en ook rechts blijven fietsen, maar dat lijkt soms al te moeilijk. Ik zorg altijd dat ik nog op tijd kan reageren, maar zelfs dan gaat het soms nog bijna mis ook al bel je van te voren. Ik vraag mij echt af wat die lui doen op hun fietsje.
Dat is een ander type fietser dan de amateurwielrenner. Breek me de bek niet open over het scootertuig.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh ja, veel van mijn vrienden en kennissen doen aan wielrennen. Ik heb ook een beetje het idee dat het een hype is geworden. Natuurlijk was wielrennen altijd al populair, maar het begint nu ook een hippe sport te worden. Mijn huisgenoot is as we speak ook weer een rondje aan het pendelen. Maar goed, die weten ook dat ik het wielrennen zie als een poging tot zelfdoding.
Mijn ergernis richt zich in eerste instantie op de wielrennende 40-plusser in de polder. Zeker in combinatie met polderjeugd op de scooter zijn dat de grootste wegpiraten mogelijk.
Volgens mij is vooral hardlopen een hype.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:57 schreef Ryon het volgende:
Ik heb ook een beetje het idee dat het een hype is geworden. Natuurlijk was wielrennen altijd al populair, maar het begint nu ook een hippe sport te worden.
ik had gister een wielrenner achter mij die zichzelf zo de sloot in zou rijden bij de eerste bocht, was sigaretten halen op mijn singlespeed, en dan doe ik natuurlijk ook niet te rustig,quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maarja het is tegenwoordig de trend om de veroorzaker van ongevallen of wat dan ook in bescherming te nemen en het slachtoffer de grond in te trappen.
Precies wat er in dit topic weer gebeurd, walgelijk.
Mensen moeten eens OPLETTEN op de fiets. Mensen die snel fietsen doen dat over het algemeen wél, mensen die lopen te beppen, met hun mp3 speler bezig zijn, hun telefoon aan het bekijken zijn of door pure fysieke brakheid niet meer om kunnen kijken of recht kunnen rijden doen dat NIET.
Hoevaak ik al niet bijna botsingen heb gehad met huisvrouwen die slingerend en beppend over het fietspad zwalken, scholieren die 6 breed fietsen waarvan er altijd wel 1 niet oplet of onder de drugs zit, oma's en opa's die zonder op of om te kijken ineens hun stuur omgooien en afslaan (en dan boos worden op mij ) , mensen die honden uitlaten waarbij de hond losloopt, midden op het fietspad staan of nog erger: aan de lijn maar de lijn gespannen over het fietspad. Mensen die met paarden over het fietspad lopen (wat VERBODEN is) , brommers die rijden waar ze niet mogen rijden en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen. Wielrenners staan héél laag in mijn ergernis top 1000 op het fietspad, alleen in een grote groep kunnen ze irritant zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)-altijd-gedaan.dhtml
maar laten we wel met de tijd meegaan en, net als onze buren, groepen wielrenners op de rijbaan wel toestaanquote:Na ieder tragisch ongeluk met een fietser en een wielrenner gaan er stemmen op de renners maar naar de rijbaan te verbannen. Maar dat is niet de oplossing, betoogt student Martijn Oldenhave.
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het geldt niet alleen voor wielrenners, het geldt ook voor mensen die sportief fietsen op een gewone fiets. Ik merk trouwens bij mezelf dat wanneer ik rustig fiets (supermarkt, universiteit) ik ook minder alert fiets dan wanneer ik snel fiets.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maarja het is tegenwoordig de trend om de veroorzaker van ongevallen of wat dan ook in bescherming te nemen en het slachtoffer de grond in te trappen.
Precies wat er in dit topic weer gebeurd, walgelijk.
Mensen moeten eens OPLETTEN op de fiets. Mensen die snel fietsen doen dat over het algemeen wél, mensen die lopen te beppen, met hun mp3 speler bezig zijn, hun telefoon aan het bekijken zijn of door pure fysieke brakheid niet meer om kunnen kijken of recht kunnen rijden doen dat NIET.
Hoevaak ik al niet bijna botsingen heb gehad met huisvrouwen die slingerend en beppend over het fietspad zwalken, scholieren die 6 breed fietsen waarvan er altijd wel 1 niet oplet of onder de drugs zit, oma's en opa's die zonder op of om te kijken ineens hun stuur omgooien en afslaan (en dan boos worden op mij ) , mensen die honden uitlaten waarbij de hond losloopt, midden op het fietspad staan of nog erger: aan de lijn maar de lijn gespannen over het fietspad. Mensen die met paarden over het fietspad lopen (wat VERBODEN is) , brommers die rijden waar ze niet mogen rijden en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen. Wielrenners staan héél laag in mijn ergernis top 1000 op het fietspad, alleen in een grote groep kunnen ze irritant zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)-altijd-gedaan.dhtml
Dat is simpel te verhelpen; altijd snel fietsen!quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het geldt niet alleen voor wielrenners, het geldt ook voor mensen die sportief fietsen op een gewone fiets. Ik merk trouwens bij mezelf dat wanneer ik rustig fiets (supermarkt, universiteit) ik ook minder alert fiets dan wanneer ik snel fiets.
En dat terwijl jij rookt?quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik had gister een wielrenner achter mij die zichzelf zo de sloot in zou rijden bij de eerste bocht, was sigaretten halen op mijn singlespeed, en dan doe ik natuurlijk ook niet te rustig,![]()
en voor een bocht spiegel ik en zie een zondagswielrenner 2 meter achter mij hijgen![]()
![]()
![]()
compensatie noem ik dat, dan moet ik regelmatig even de longen weer doorblazen en de hartslag wat stimulerenquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dat terwijl jij rookt?![]()
Ik vond dat met hardlopen altijd grappig, je herkent direct de zondagslopers. Man, man, man. Die zaten zich op te blazen met een sukkeldrafje van 8-10 km/uur. Als je met die snelheid hijgt dan weet je niet wat je doet. Kijk, dat de een meer talent heeft dan de ander doet er niet toe. Alleen, als je gaat lopen doe het met regelmaat (2-3 keer per week is goed voor een beginner) en bouw het op. Hijgend lopen mag je maximaal 1 keer in de week doen als je een gevorderde loper bent, voor een beginner werkt het enkel averechts om zo te lopen. Een soortgelijk iets zal vast ook voor wielrennen gelden.
Als je zo'n 1,5 km. moet fietsen en drie keer een verkeerslicht tegenkomt dan heeft het weinig zin om snel te fietsen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is simpel te verhelpen; altijd snel fietsen!
Jammer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef Life2.0 het volgende:
hardlopen kan ik met mijn knieen dus niet
Nee, altijd snelquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je zo'n 1,5 km. moet fietsen en drie keer een verkeerslicht tegenkomt dan heeft het weinig zin om snel te fietsen.
Vaak sprint ik een stukje om groen te halen (ik rem wel altijd wat af voor de kruising zo dat ik nog kan anticiperen!) maar snel fietsen op heel dat stuk heeft gewoon geen zin. Met zeer warm weer zoals het nu is fiets ik ook rustig omdat ik al genoeg zweet zonder te sporten.
Wanneer ik ga sporten dan fiets ik wat rapper maar gereserveerd (20-25 km/uur op het vlakke) aangezien ik mijn krachten wil sparen. In andere gevallen fiets ik sneller.
zo, goedemorgenquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:30 schreef betyar het volgende:
@ Life2.0, Je bent toch wel bekend met Artikel 5 Wegenverkeerswet?
Zo niet, mondje dicht en lekker je velux raampje openzetten voor wat frisse lucht.
Dat is een paraplu-artikel maar zo gemakkelijk kan je dat nu ook weer niet gebruiken, zeker niet voor een fietser.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:30 schreef betyar het volgende:
@ Life2.0, Je bent toch wel bekend met Artikel 5 Wegenverkeerswet?
Zo niet, mondje dicht en lekker je velux raampje openzetten voor wat frisse lucht.
Wat een dure benzineprijs!! Maar zo zie je maar weer dat fietsen niet altijd goed is!quote:Op maandag 15 juli 2013 18:03 schreef sig000 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)e-weghelft-1.3915080
Te snel de bocht genomen waarschijnlijk.
[ afbeelding ]
Als meer explosieve sporter kom jij die man sneller en vaker tegen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:
die man met de hamer ken ik! ik ben toen nog harder gaan trappen en tot ik thuis kwam heb ik hem niet meer gezien
ja ik ben een masochist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |