abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2013 @ 21:59:16 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128985385
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Al 2 topics lang. Lees maar na.
Link or it didnt happen

Ik heb al jouw matige baggerposts gelezen, niets gefundeerd knul :W
  maandag 15 juli 2013 @ 21:59:33 #77
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128985409
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:59 schreef sig000 het volgende:

[..]

Lezen is toch wat lastig voor je dan heb je aan die kennis ook weinig.
Oh ben je er weer :W
  maandag 15 juli 2013 @ 22:00:20 #78
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128985456
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo? :{
owja:

De studie naar ongevallen is gebaseerd op de officiële ongevallendatabase (SWOV).

:*
  maandag 15 juli 2013 @ 22:02:10 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128985564
Maar wat weten die er van toch?
pi_128985828
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:02 schreef Life2.0 het volgende:
Maar wat weten die er van toch?
Probeer dit nieuwsbericht van 15 juli 2013 nog eens goed te lezen. Misschien kom je een afkorting tegen die je herkent: NWS / Fietster overlijdt na botsing met wielrenner - deel 2
  maandag 15 juli 2013 @ 22:09:55 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128985891
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Probeer dit nieuwsbericht van 15 juli 2013 nog eens goed te lezen. Misschien kom je een afkorting tegen die je herkent: NWS / Fietster overlijdt na botsing met wielrenner - deel 2
Opnieuw:

BRON VAN DIE INFORMATIE? Ik ga niet jouw stellingen onderbouwen, een nieuwsbericht is geen bron van de informatie die jij claimt, dus bron or it didnt happen.
pi_128985950
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is komkommertijd, dus feiten over het toenemend aantal fietsongelukken - feiten die eigenlijk al een tijdje bekend zijn - staan nu ineens op pagina 101 van Teletekst:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.html

Het vetgedrukte sluit precies aan bij hetgeen ik in deel 1 van dit topic al aanstipte.
Er staat nergens in dat artikel dat de ongelukken (vooral) te wijten zijn aan de hogere snelheden.

Het kan ook gewoon zijn omdat er steeds meer gefietst wordt.

quote:
Het toegenomen fietsgebruik zorgt ervoor dat fietspaden dichtslibben, met asociaal fietsgedrag en steeds meer ongelukken tot gevolg.

Gemiddeld fietsen we 865 kilometer per jaar, opgeteld ruim 14 miljard kilometer. Dat is bijna twee miljard meer dan tien jaar geleden. Het aantal ongelukken steeg mee: Zeegers schat dat er vorig jaar 70.000 fietsers op de eerste hulp terechtkwamen. In 2009 waren er circa 10.000 fietsgerelateerde ziekenhuisopnames, tegen zo'n 7500 vijftien jaar eerder.
quote:
Naast een groeiende bevolking zijn er andere redenen voor een groeiend aantal fietsers. Zo blijven ouderen langer vitaal, en zitten ze dus ook langer op de fiets. Door de afnemende doorstroming van auto's in binnensteden wordt de fiets een steeds aantrekkelijker alternatief. In Amsterdam nam het fietsgebruik de afgelopen tien jaar met 40 procent toe.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ere-fietspaden.dhtml
pi_128986145
quote:
13s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Opnieuw:

BRON VAN DIE INFORMATIE? Ik ga niet jouw stellingen onderbouwen, een nieuwsbericht is geen bron van de informatie die jij claimt, dus bron or it didnt happen.
Fijn, dan is een nieuwsbericht van de NOS die het SWOV citeert géén bron. Ga je nu weg uit dit topic dan? We zijn je gedrag namelijk al zeker een halve pagina meer dan zat. :W
pi_128986243
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:19 schreef larry91 het volgende:
Ik ga niet het hele bericht quoten maar ik kan me volledig vinden in de strekking van Bram_van_loon. Echter, we moeten wel vaststellen dat nagenoeg alle ongelukken met wielrenners worden veroorzaakt door de wielertoerist en niet door de amateur (er is een wezenlijk verschil tussen beide).
Natuurlijk, bij zo'n vereniging wordt er ook aandacht besteed aan veiligheid, dit zijn bovendien mensen die nuchter fietsen. De wielertoeristen zijn wat minder georganiseerd en hebben wel eens wat te veel gedronken tijdens het uitrusten. Zo is het bij amateurwielrenners die in een groep fietsen de gewoonte dat een van de voorste wielrenners roept zo gauw er potentiëel gevaar is.

Kan een van de amateurwielrenners die bij een wielervereniging fietst mij wat meer vertellen over de praktische gang van zaken bij zo'n vereniging? Ik heb altijd sportief gefietst maar nog nooit met een wielrenfiets, ik zou het interessant vinden om ook eens wedstrijden te gaan fietsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128986655
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:22 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ligt wat genuanceerder. http://rechtennieuws.nl/3(...)ijden-in-waaier.html
Goed stuk. Eens. Ben zelf wielrenner, hanteer een defensieve rijstijl. Ik schaam mij soms voor mijn medewielrenners. Waar het kan, kun je lekker knallen. Als er mede fietsers zijn: rustig uitrollen, bellen, bedanken en eromheen. Wel irritant als mensen gewoon ècht niet opzij gaan, of afslaan zonder te kijken, of midden op het fietspad hun karretjes parkeren. Meestal zijn dat de oudjes.

We moeten het gewoon met zn allen oplossen, en zelf verantwoordelijkheid nemen. :)
pi_128987272
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is komkommertijd, dus feiten over het toenemend aantal fietsongelukken - feiten die eigenlijk al een tijdje bekend zijn - staan nu ineens op pagina 101 van Teletekst:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.html

Het vetgedrukte sluit precies aan bij hetgeen ik in deel 1 van dit topic al aanstipte.
Dat er meer wielrenners en snorfietsbestuurders (e-fiets) zijn betekent enkel dat het nog belangrijker is dat alle groepen bestuurders en voetgangers rekening houden met elkaar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128987379
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:26 schreef Tornadovis het volgende:

[..]

Goed stuk. Eens. Ben zelf wielrenner, hanteer een defensieve rijstijl. Ik schaam mij soms voor mijn medewielrenners. Waar het kan, kun je lekker knallen. Als er mede fietsers zijn: rustig uitrollen, bellen, bedanken en eromheen.
Citaat uit een artikeltje:
quote:
Gemiddeld fietsen we 865 kilometer per jaar, opgeteld ruim 14 miljard kilometer. Dat is bijna twee miljard meer dan tien jaar geleden.
Goed nieuws!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128987723
Wat een irritatie over wielrenners zeg, ik wist niet dat het zo hoog zat bij sommigen. :o Nou de gewone fietser kan ook knap irritant zijn voor wielrenners. Ik rij zelf gemiddeld 35 km/u op het vlakke, en dat kan oplopen tot 45 km/u met wind mee. Heuvelaf rij ik toch al snel 55 tot 65 km/u (ik fiets overigens altijd alleen). Met dit soort snelheden is het heel prettig als de normale fietser gewoon goed rechts houdt en niet met meer dan twee naast elkaar fietst. Ik heb een bel op m'n racefiets zitten en die gebruik ik ook, maar het komt regelmatig voor dat ik hard in de remmen moet om een botsing te voorkomen omdat gewone fietsers soms erg onvoorspelbaar rijden en van links naar rechts slingeren.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:49:01 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128987760
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn, dan is een nieuwsbericht van de NOS die het SWOV citeert géén bron. Ga je nu weg uit dit topic dan? We zijn je gedrag namelijk al zeker een halve pagina meer dan zat. :W
Zonder bron is het een waardeloos "citaat"

Als je geen bron kunt of wilt leveren moet je niet doen alsof je feiten post.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:53:44 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128987968
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:48 schreef Kowloon het volgende:
Wat een irritatie over wielrenners zeg, ik wist niet dat het zo hoog zat bij sommigen. :o Nou de gewone fietser kan ook knap irritant zijn voor wielrenners. Ik rij zelf gemiddeld 35 km/u op het vlakke, en dat kan oplopen tot 45 km/u met wind mee. Heuvelaf rij ik toch al snel 55 tot 65 km/u (ik fiets overigens altijd alleen). Met dit soort snelheden is het heel prettig als de normale fietser gewoon goed rechts houdt en niet met meer dan twee naast elkaar fietst. Ik heb een bel op m'n racefiets zitten en die gebruik ik ook, maar het komt regelmatig voor dat ik hard in de remmen moet om een botsing te voorkomen omdat gewone fietsers soms erg onvoorspelbaar rijden en van links naar rechts slingeren.
Mensen zijn snel jaloers als iemand anders iets beter kan, sneller kan en zonder hijgen en puffen.. En dan heeft die sneller fietser nog kritiek op mijn (vreselijke) rijstijl :( :( :(
pi_128988074
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mensen zijn snel jaloers als iemand anders iets beter kan, sneller kan en zonder hijgen en puffen.. En dan heeft die sneller fietser nog kritiek op mijn (vreselijke) rijstijl :( :( :(
Het zou me niet verbazen als dat een rol speelt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128988202
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mensen zijn snel jaloers als iemand anders iets beter kan, sneller kan en zonder hijgen en puffen.. En dan heeft die sneller fietser nog kritiek op mijn (vreselijke) rijstijl :( :( :(
Waarom zou je als gewone fietser, met een Batavus van 15 kg en banden van 4 cm breed, jaloers zijn op een wielrenner met een fiets van 8 kg en banden van 2 cm breed? Met een racefiets rijdt echt iedereen zo 5-10 km/u sneller dus zo'n kunst is het niet. :P
  maandag 15 juli 2013 @ 22:59:11 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128988217
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als dat een rol speelt.
Uiteraard, je dacht toch niet dat er elke dag een paar mensen in de file willen "uitstappen", nee die deur moet open omdat er een motorrijder aankomt, HIJ MOET OOK WACHTEN WANT IK OOK :( :( :( *stoom uit de oren*
  maandag 15 juli 2013 @ 23:01:19 #94
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128988333
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom zou je als gewone fietser, met een Batavus van 15 kg en banden van 4 cm breed, jaloers zijn op een wielrenner met een fiets van 8 kg en banden van 2 cm breed? Met een racefiets rijdt echt iedereen zo 5-10 km/u sneller dus zo'n kunst is het niet. :P
Zelfs op een racefiets zal een beginnen niet hard rijden, al is het alleen maar om de houding, die zijn ze niet gewend -> vermoeid en spierpijn
Daarnaast is het een verschil om even 25 te rijden.. of minimaal 30minuten 35+ te rijden
  maandag 15 juli 2013 @ 23:03:14 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128988428
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom zou je als gewone fietser, met een Batavus van 15 kg en banden van 4 cm breed, jaloers zijn op een wielrenner met een fiets van 8 kg en banden van 2 cm breed? Met een racefiets rijdt echt iedereen zo 5-10 km/u sneller dus zo'n kunst is het niet. :P
He maar wat dan van die mountainbiker in zijn 'normale kloffie' met zijn 2.5" en 20 kilo fiets, die alsnof voorbij raast :D

Maar dat is geen wielrenner dus dat mag _O- :')
pi_128990300
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zelfs op een racefiets zal een beginnen niet hard rijden, al is het alleen maar om de houding, die zijn ze niet gewend -> vermoeid en spierpijn
Daarnaast is het een verschil om even 25 te rijden.. of minimaal 30minuten 35+ te rijden
Inderdaad. Probeer maar als niet-geoefend wielrenner een 20 minuten in D3 te blijven en 30/35+ te trappen en je praat wel anders. Zeker als er daarna nog 100km voor de boeg zijn..
pi_128991780
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:48 schreef Kowloon het volgende:
Wat een irritatie over wielrenners zeg, ik wist niet dat het zo hoog zat bij sommigen. :o Nou de gewone fietser kan ook knap irritant zijn voor wielrenners. Ik rij zelf gemiddeld 35 km/u op het vlakke, en dat kan oplopen tot 45 km/u met wind mee. Heuvelaf rij ik toch al snel 55 tot 65 km/u (ik fiets overigens altijd alleen). Met dit soort snelheden is het heel prettig als de normale fietser gewoon goed rechts houdt en niet met meer dan twee naast elkaar fietst. Ik heb een bel op m'n racefiets zitten en die gebruik ik ook, maar het komt regelmatig voor dat ik hard in de remmen moet om een botsing te voorkomen omdat gewone fietsers soms erg onvoorspelbaar rijden en van links naar rechts slingeren.
Nou de gewone fietser kan trouwens ook irritant zijn voor gewone fietsers: ik hou er altijd rekening mee dat voorliggers zonder kijken en handje uit linksaf slaan, op lage snelheid is dat heel eenvoudig.
Ik vergeet ook nooit daarop te anticiperen; ik heb t al zo vaak meegemaakt, politie op de fiets doet t ook vaak! Uiteraard geef ik zelf altijd richting aan, na achterom kijken. Pas nog geschrokken van een wielrenner: ik wou linksaf, kijk routinematig over mijn schouder, had niks horen aankomen , maar zag nog net op tijd de wielrenner die mij reeds aan t inhalen was, oei! wat was tie dichtbij! Dat is toch gek dat ervaren fietsers als wielrenners kennelijk niet anticiperen? Voor hun doet vallen doet ook gewoon zeer?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_128991914
Misschien is Kowloon een van de vele talenten die niet voor het wielrennen heeft gekozen maar het wel erg goed zou doen? Denk aan die voormalige redactiemedewerker van Holland Sport die op haar 29ste begon met wielrennen en nu professioneel rijdt. Slechts, met alle respect, bij het vrouwenwielrennen (veel minder brede top) maar toch. Die Nederlanders die nu 2de staat in de TdF was ook erg laat begonnen, met 18 of 19 jaar. Ik twijfel er niet aan dat slechts een minderheid van het talent kiest voor wielrennen. Dit in tegenstelling tot het voetballen waarbij een zeer groot deel van het talent wordt ontdekt (wat volgens mij de reden is dat wij boven ons gewicht stoten zoals ze dat in het Engels zeggen).

In mijn ervaring is 35 km/uur nog net te doen voor iemand die goed getraind is. Het is aanpoten maar haalbaar voor een klein deel van de mensen. Dat ben ik nog bereid te geloven, 40 km/uur haal je enkel met een sprint op een gewone fiets omdat de luchtweerstand enorm sterk toeneemt tussen de 35 en de 40 km/uur. Bedenk dat je ook op sommige gewone fietsen een zware versnelling hebt en dat dit enorm veel scheelt voor de snelheid zolang de luchtweerstand niet al te groot wordt. Ik geloof trouwens direct dat een gewone fietser niet direct sneller fietst op een racefiets.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-07-2013 00:42:23 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128992219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:23 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Nou de gewone fietser kan trouwens ook irritant zijn voor gewone fietsers: ik hou er altijd rekening mee dat voorliggers zonder kijken en handje uit linksaf slaan, op lage snelheid is dat heel eenvoudig.
Ik vergeet ook nooit daarop te anticiperen; ik heb t al zo vaak meegemaakt, politie op de fiets doet t ook vaak! Uiteraard geef ik zelf altijd richting aan, na achterom kijken. Pas nog geschrokken van een wielrenner: ik wou linksaf, kijk routinematig over mijn schouder, had niks horen aankomen , maar zag nog net op tijd de wielrenner die mij reeds aan t inhalen was, oei! wat was tie dichtbij! Dat is toch gek dat ervaren fietsers als wielrenners kennelijk niet anticiperen? Voor hun doet vallen doet ook gewoon zeer?
Ik vind het vreemder dat mensen zonder te kijken gewoon afslaan met het risico dat ze geschept worden door een wielrenner. Tuurlijk voel je het als wielrenner ook als je valt, maar je ziet het aankomen en bent beter beschermd. De "gewone" fietser ziet het niet aankomen en is veel minder goed beschermd, dus loopt een veel groter risico. Dan begrijp ik dus niet dat je zonder te kijken afslaat als fietser zijnde.

Ik ga niet continue bellen/roepen dat ik eraan kom bij een fietser die mogelijk afslaat. Negen van de tien keer slaan ze niet eens af. Daarnaast houdt ik er wel rekening mee en ga ik er zo wijd mogelijk omheen, zodat ik nog kan roepen op het moment dat ze aanstalten maken om af te slaan.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 00:48:14 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_128992489
Hoe is de wielrenner beter beschermd? Vanwege dat helmpje? Of helpt het pakje ook nog iets om schaafwonden te beperken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')