abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129020621
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hoezo plotseling?
misschien komt het zo wel naar boven:

"u nadert een kruizing, wat doet u"

A) Star voor u kijken en minimaal 60 aanhouden
B) Hopen op het beste
C) U spiegelt opnieuw, verziet het kruispunt en steekt deze over met passende snelheid
U nadert een kruising, heeft allang gezien dat het veilig is door te rijden, blijft uw snelheid vasthouden terwijl u ondertussen op het verkeer rondom u let. Niks gas loslaten omdat je niet op zit te letten. Ik kijk standaard 200 meter vooruit, over minimaal 4 auto's heen, om te kijken wat er aan komt. Mensen die alleen maar 10 meter voor zich uit kijken mogen wat mij betreft de weg niet op.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:09:57 #202
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020666
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:20 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Daar hoort een fietser niet over te steken, enkel als 'ie van de weg die je rechts ziet komt (waar dus wel haaientanden staan). Als je van links naar rechts gaat steek je de weg over op een punt die je niet op de foto kunt zien.

Maar kijk nou maar op Google Streetview, dan zie je de situatie.
Er staan WEL haaientanden, al heb ik geen idee waarom die op de foto niet zichtbaar zijn, dat scheelt mij weer een kopzorg :D
pi_129020673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik als wielrenner?

heb je daar een bron van of is het weer vrijdagmiddag in scorpieland?
Wat, je wil zeggen dat je geen wielrenner bent? Waarom neem je het dan zo op voor dat asociale tuig op de weg? Je ontkent gewoon dat die lui er zijn, dat kan je alleen maar doen als je zelf ook een wielrenner bent.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:10:21 #204
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020685
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

U nadert een kruising, heeft allang gezien dat het veilig is door te rijden, blijft uw snelheid vasthouden terwijl u ondertussen op het verkeer rondom u let. Niks gas loslaten omdat je niet op zit te letten. Ik kijk standaard 200 meter vooruit, over minimaal 4 auto's heen, om te kijken wat er aan komt. Mensen die alleen maar 10 meter voor zich uit kijken mogen wat mij betreft de weg niet op.
als het veilig was, was er nu geen dode jongen
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:11:41 #205
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020745
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat, je wil zeggen dat je geen wielrenner bent? Waarom neem je het dan zo op voor dat asociale tuig op de weg? Je ontkent gewoon dat die lui er zijn, dat kan je alleen maar doen als je zelf ook een wielrenner bent.
no scorpieknul

jij zegt dat ik een wielrenner ben, kun je dit onderbouwen of lieg je gewoon weer? Ik weet dat jij een soort van obessie met mij en leugens hebt maar ik wil dat best keer op keer aantonen
pi_129020834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

no scorpieknul

jij zegt dat ik een wielrenner ben, kun je dit onderbouwen of lieg je gewoon weer? Ik weet dat jij een soort van obessie met mij en leugens hebt maar ik wil dat best keer op keer aantonen
Je bent het dus niet? Dan heb ik mij vergist.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:14:28 #207
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020862
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent het dus niet? Dan heb ik mij vergist.
de leugen van rechts had voorrang
pi_129021050
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als het veilig was, was er nu geen dode jongen
Dode jongen nam een risicootje waar zelfs de beste automobilist niets aan kon veranderen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:40:06 #209
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129022244
Had hij een helm op?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129026175
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:40 schreef Mani89 het volgende:
Had hij een helm op?
Denk je echt dat dat helpt? Ik rij zelf altijd zonder helm omdat ik die dingen bloed irritant vind, werkt hooguit als je in botsing komt met andere fietser, maar echt niet bij een auto.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:08:02 #211
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129027006
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dode jongen nam een risicootje waar zelfs de beste automobilist niets aan kon veranderen.
Bron?
  woensdag 17 juli 2013 @ 01:49:08 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129032416
Bron? Geen, dat is duidelijk.
De beste automobilist vertraagt bij een onoverzichtelijk kruispunt zodat zijn anticipatietijd toeneemt, hij houdt er rekening mee dat er mogelijk iemand oversteekt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Denk je echt dat dat helpt? Ik rij zelf altijd zonder helm omdat ik die dingen bloed irritant vind, werkt hooguit als je in botsing komt met andere fietser, maar echt niet bij een auto.
Inderdaad, zo'n helm helpt hooguit bij een geringe impact. Het is een fietshelmpje, geen motorhelm.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 01:53:04 #213
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129032490
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat, je wil zeggen dat je geen wielrenner bent? Waarom neem je het dan zo op voor dat asociale tuig op de weg?
Omdat de meeste wielrenners geen asociaal tuig zijn. In jouw fantasiewereld is een asociale wielrenner een sociale automobilist? Het gaat om het gedrag van de mens, niet om het voertuig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129033919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 01:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bron? Geen, dat is duidelijk.
De beste automobilist vertraagt bij een onoverzichtelijk kruispunt zodat zijn anticipatietijd toeneemt, hij houdt er rekening mee dat er mogelijk iemand oversteekt.
Dit is dan ook geen onoverzichtelijk kruispunt. Je ziet het verkeer van alle kanten aan komen, er is duidelijke belijning, er zijn genoeg borden en elke verkeerssituatie is duidelijk genoeg voor elke verkeersdeelnemer. Geen enkele reden dus om te vertragen. Als automobilisten dat ook niet zouden doen zouden we ook geen files hebben in Nederland overigens, maar dat terzijde.
pi_129035379
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:22 schreef Life2.0 het volgende:
wetboeken heb ik hier ook wel, ik zou graag een bron hebben van jouw bewering dat 40 in een woonwijk je een art 5 oplevert, DAT stel jij DAT mag jij mij bewijzen
Ik hoef dat niet te bewijzen. Punt is, artikel 5 is een kopstok artikel. Op basis van dat artikel mogen agenten en boa`s boetes uitschrijven wanneer ze van mening zijn dat je een gevaar vormt op de openbare weg. Ze noemen het niet voor niets een kapstok artikel, het is namelijk een erg breed artikel waaronder veel wordt verstaan. (staat ook online op internet, lees maar na)

Ik stel voor dat je je eens verdiept in het begrip kapstok artikel. Dan zal je pas snappen wat ik bedoel.

Daarnaast heb ik even navraag gedaan en zelfs artikel 5 is NIET noodzakelijk om een wielrenner een boete te geven voor te hard rijden. Wanneer er borden staan met een maximum snelheid (zoals in een woonwijk) dan is het volgens Artikel 62 van de RVV zo dat alle weggebruikers zich daaraan moeten houden. Dit geld dus ook voor hardlopers, fietsers en wielrenners. (bron: politiewoordvoerder)

Kortom je kan en mag draaien wat je wil maar primair is artikel 62 van toepassing (als er een maximum snelheid is aangegeven) en anders is artikel 5 van toepassing. Je moet je gewoon aan de maximum snelheid houden. Doe je dat niet dan riskeer je een boete.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_129036339
Mij is altijd geleerd dat je voorrang niet mag nemen, maar goed op moet letten op zwakkere weggebruikers, dat kunnen fietsers / voetgangers zijn als je in de auto zit, als je op de fiets zit voetgangers en etc.
Haters gonna hate.
pi_129036424
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Mij is altijd geleerd dat je voorrang niet mag nemen, maar goed op moet letten op zwakkere weggebruikers, dat kunnen fietsers / voetgangers zijn als je in de auto zit, als je op de fiets zit voetgangers en etc.