abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:08:50 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129011887
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:08 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Er is een heel mooi kapstok artikel voor dat van toepassing is. ;)
Nee zo simpel werkt dat niet.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:09:57 #127
407403 Ironisch
Psychotisch en chaotisch
pi_129011935
En als hij op een gewone fiets was geweest was het erger geweest ofzo? trieste posts zeg
He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
pi_129011979
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
Nee zo simpel werkt dat niet.
Oh jawel hoor. Zoek maar ja. Als je een gevaar vormt voor de rest van het verkeer kan je gewoon op basis van het kapstok artikel een bekeuring krijgen.

Dus een wielrenner die met 40 door een woonwijk heen gaat kan gewoon een bekeuring krijgen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:11:18 #129
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129012007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:58 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Mijn kind heeft geleerd om A: netjes aan de kant te fietsen, B: de regels te hanteren en C: nooit zomaar over te steken.
Zoals voor de meeste wielrenners geldt die kinderen hebben. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:11:46 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:10 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]
Als je een gevaar vormt voor de rest van het verkeer
Je weet het stiekem zelf dus ook wel

Als je het denkt béter te weten; ljr?
pi_129012087
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je weet het stiekem zelf dus ook wel

Als je het denkt béter te weten; ljr?
Ik weet het beter, lees zelf maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapstokartikel

En hier: http://www.goeievraag.nl/(...)idsovertreding.72849

;)
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:13:55 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012126
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:12 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Ik weet het beter, lees zelf maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapstokartikel

;)
Okay jij je zin: bron dat je een boete krijgt voor 40 in een woonwijk

tot dan hoax en koop een rechten voor dummies boek :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:14:55 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129012170
Ik heb gisteren de reportages gezien over de toenemende onveiligheid op de fietspaden. Treffend vond ik dat filmpje over de ouderen. In mijn ervaring sloegen ze hiermee de spijker op de kop. "Je kan moeilijker over je schouder kijken, dus is het belangrijk dat je je hand uitsteekt, niet plotseling draait" etc.
Het laatste ongelukje wat ik het gehad in het verkeer (het enige een flink aantal jaren) werd ook veroorzaat door dat type oudere. Niet over haar schouder kijken en zich hier niet aan aanpassen door eventjes de arm uit te steken en anderzijds beter te communiceren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:15:00 #134
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012175
die jochies die een keertje wegmisbruikers hebben gezien en nu de wet denken te kennen ;(
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:16:07 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129012200
Bottomline van mijn vorige reactie: het probleem ligt niet alleen bij de wielrenners. De overige weggebruikers mogen leren wat beter uit hun doppen te kijken en wat beter te communiceren. Dat zijn natuurlijk niet alleen de oudjes maar de oudjes vormen een mooie illustratie als extremere groep.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:16:27 #136
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb gisteren de reportages gezien over de toenemende onveiligheid op de fietspaden. Treffend vond ik dat filmpje over de ouderen. In mijn ervaring sloegen ze hiermee de spijker op de kop. "Je kan moeilijker over je schouder kijken, dus is het belangrijk dat je je hand uitsteekt, niet plotseling draait" etc.
Het laatste ongelukje wat ik het gehad in het verkeer (het enige een flink aantal jaren) werd ook veroorzaat door dat type oudere. Niet over haar schouder kijken en zich hier niet aan aanpassen door eventjes de arm uit te steken en anderzijds beter te communiceren.
link?

blind arm uitsteken en gaan is ook zo een, regelmatig heel hard AUTO! moeten roepen omdat ze gewoon verwachten dat die stopt als je je hand uitsteekt :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:16:59 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129012228
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:15 schreef Life2.0 het volgende:
die jochies die een keertje wegmisbruikers hebben gezien en nu de wet denken te kennen ;(
In mijn ervaring weten politie-agenten ook lang niet altijd hoe het zit maar ik zal jou in beginsel het voordeel van de twijfel geven. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:18:13 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In mijn ervaring weten politie-agenten ook lang niet altijd hoe het zit maarw ik zal jou in beginsel het voordeel van de twijfel geven. ;)
Die moeten de wet ook volgen, niet kennen (ja we lachen er om maar helaas)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:19:04 #139
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129012296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

link?
NOS-journaal wat op Ned1 werd herhaald.

quote:
blind arm uitsteken en gaan is ook zo een, regelmatig heel hard AUTO! moeten roepen omdat ze gewoon verwachten dat die stopt als je je hand uitsteekt :')
Dat is hetzelfde als pas de richtingaanwijzer aandoen op het moment dat je draait om voorrang af te dwingen. Vanzelfsprekend is het 'slechts' een communicatiemiddel waarmee je je intentie duidelijk maakt, wat je enkel gebruikt als je mag afslaan en wat je ruim op voorhand gebruikt.
De automobilisten zijn op dit vlak net zo'n ramp als de fietsers, alleen hebben de automobilisten een veel grotere verantwoordelijkheid! ;)

Ik steek zelf trouwens niet vaak mijn arm uit aangezien ik goed kijk maar als het nodig is dan doe ik het 10 op 10 keer.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129012300
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:15 schreef Life2.0 het volgende:
die jochies die een keertje wegmisbruikers hebben gezien en nu de wet denken te kennen ;(
Ehm, ik ben geen jochie meer hoor. Al langer niet. En ja ik weet veel van de wetgeving, dat klopt toevallig. ;)

Ps jammer dat je van het inhoudelijke afstapt nu. Wordt het moeilijk??? :D
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:19:40 #141
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:19 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Ehm, ik ben geen jochie meer hoor. Al langer niet. En ja ik weet veel van de wetgeving, dat klopt toevallig. ;)

Ps jammer dat je van het inhoudelijke afstapt nu. Wordt het moeilijk??? :D
Nou (tweede keer) bron?
pi_129012413
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
Nou (tweede keer) bron?
Van wat? Het kapstok artikel staat gewoon in de verkeerswet hoor.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:21:23 #143
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

NOS-journaal wat op Ned1 werd herhaald.

[..]

Dat is hetzelfde als pas de richtingaanwijzer aandoen op het moment dat je draait om voorrang af te dwingen. Vanzelfsprekend is het 'slechts' een communicatiemiddel waarmee je je intentie duidelijk maakt, wat je enkel gebruikt als je mag afslaan en wat je ruim op voorhand gebruikt.
De automobilisten zijn op dit vlak net zo'n ramp als de fietsers, alleen hebben de automobilisten een veel grotere verantwoordelijkheid! ;)

Ik steek zelf trouwens niet vaak mijn arm uit aangezien ik goed kijk maar als het nodig is dan doe ik het 10 op 10 keer.
ik steek ook nooit mijn arm uit, goed weten wat er om je heen rijd en positie duidelijk houden :Y

maar dat is het probleem ook; men fietst als men rijdt en men rijdt als men fietst 'want het gaat al 24 jaar goed hoor' :z
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:22:11 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129012479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:20 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Van wat? Het kapstok artikel staat gewoon in de verkeerswet hoor.
wetboeken heb ik hier ook wel, ik zou graag een bron hebben van jouw bewering dat 40 in een woonwijk je een art 5 oplevert, DAT stel jij DAT mag jij mij bewijzen
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:24:40 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129012577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik steek ook nooit mijn arm uit, goed weten wat er om je heen rijd en positie duidelijk houden :Y
In mijn ervaring is er 1 situatie waarin het verstandig is om het wel te doen:
- geen afgebakend fietspad
- naar links afslaan
- een auto die achter je rijdt
- voldoende tijd om voor te sorteren en af te slaan als de automobilist niet versnelt tijdens de handelingen

In dat geval steek ik mijn arm uit om te communiceren dat ik afsla zo dat hij niet ineens versnelt op een ongelukkig moment. Eerst kijken, dan arm uitsteken, dan voorsorteren, nog een keer kijken en pas daarna afslaan. Niet om voorrang af te dwingen maar om te communiceren. Het gaat altijd prima (inclusief nooit een kwade reactie of getoeter van de automobilist).

quote:
maar dat is het probleem ook; men fietst als men rijdt en men rijdt als men fietst 'want het gaat al 24 jaar goed hoor' :z
Precies, het gaat niet om het voertuig, het gaat om de bestuurder.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:46:46 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129013355
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In mijn ervaring is er 1 situatie waarin het verstandig is om het wel te doen:
- geen afgebakend fietspad
- naar links afslaan
- een auto die achter je rijdt
- voldoende tijd om voor te sorteren en af te slaan als de automobilist niet versnelt tijdens de handelingen

In dat geval steek ik mijn arm uit om te communiceren dat ik afsla zo dat hij niet ineens versnelt op een ongelukkig moment. Eerst kijken, dan arm uitsteken, dan voorsorteren, nog een keer kijken en pas daarna afslaan. Niet om voorrang af te dwingen maar om te communiceren. Het gaat altijd prima (inclusief nooit een kwade reactie of getoeter van de automobilist).

[..]

Precies, het gaat niet om het voertuig, het gaat om de bestuurder.
Klopt, dorpje verderop waar ik wel eens langs kom met de fiets heeft daar een kruizing waar ik meestal tussen de auto ga staan omdat ik niet het complete kruispunt stil ga zetten voor 3 minuten (ja geen idee hoe dat kruispunt werkt :') ) voor 1 fietser, en dan meot ik ook naar links voorsorten ja :Y
maar nee daarbuiten is het niet nodig, rijd toch even hard als de autos of harder
pi_129013652
Voor de mensen die zich afvragen wie van de twee voorrang had: Iedere fietser is gedwongen om te stoppen bij dat kruispunt en het is onmogelijk om een fout te maken als je goed uitkijkt (auto's hebben daar sowieso altijd voorrang). Het is een overzichtelijk kruispunt en de 17-jarige heeft dus hoogstwaarschijnlijk niet goed uitgekeken of een verkeerde inschatting gemaakt en, zoals in het nieuwsbericht staat, is hij plotseling overgestoken.

Het is triest dat een 17-jarige zo aan z'n eind komt maar hij had het zelf in de hand.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:02:58 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129013904
Ik vind het eerlijk gezegd totaal niet interessant wie er voorrang had als iemand overlijdt t.g.v. een verkeersongeluk.
Op basis van de foto heb ik de indruk dat zo'n aanrijding prima te voorkomen is voor de automobilist die defensief/anticiperend rijdt en die niet automatisch zijn voorrang neemt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:05:03 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129013968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd totaal niet interessant wie er voorrang had als iemand overlijdt t.g.v. een verkeersongeluk.
Of uberhaupt het idee dat er één schuld had..
pi_129014034
Nou, de discussie ging er een aantal pagina's geleden over en ik ken de kruising dus vandaar dat ik het post. En het maakt het ongeluk niet minder tragisch maar ik vind dat het wel degelijk uitmaakt wie er voorrang had als er notabene op een forum een ongeluk besproken wordt.

De jongen had geen voorrang dus -> inschattingsfout of hij had de auto over het hoofd gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')