abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128969166
HOOGELOON - Een pas 17 jarige wielrenner uit Eersel is overleden na ongeval in Hoogeloon zaterdagmiddag. Het slachtoffer stak rond 14.55 uur op De Fluiter plotseling de weg over maar werd daarbij geschept door een automobilist. De politie, brandweer, ambulancedienst en zelfs een traumahelikopter kwamen ter plaatse om de man hulp te verlenen. Hij werd met spoed en in uiterst kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis maar overleed daar dus alsnog aan zijn verwondingen. De politie is begonnen met een onderzoek naar de volledige toedracht van het fatale ongeval.

Bron: http://112brabant.nl
Haters gonna hate.
pi_128969192
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:54 schreef CyclingGirl het volgende:
HOOGELOON - Een pas 17 jarige wielrenner uit Eersel is overleden na ongeval in Hoogeloon zaterdagmiddag. Het slachtoffer stak rond 14.55 uur op De Fluiter plotseling de weg over maar werd daarbij geschept door een automobilist. De politie, brandweer, ambulancedienst en zelfs een traumahelikopter kwamen ter plaatse om de man hulp te verlenen. Hij werd met spoed en in uiterst kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis maar overleed daar dus alsnog aan zijn verwondingen. De politie is begonnen met een onderzoek naar de volledige toedracht van het fatale ongeval.

Tsja....
pi_128969198
ATB'ers zijn met dat betreft rustiger.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_128969227
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:55 schreef Greyson het volgende:
Die kunnen ook geschept worden door een auto :')
Haters gonna hate.
pi_128969279
Wielrenners rijden ook altijd op een manier alsof alles maar moet wijken voor hun. RIP.
blablablabla
pi_128969309
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Tsja, iedereen op een fiets kan geschept worden door een auto. In dit geval is het gewoon lullig, maar ja als een fietser onverwacht een weg oversteekt kunnen dat soort dingen gebeuren. Vriend van me heeft een tijd terug ook een jochie van 14 doodgereden omdat die plots de weg overstak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_128969323
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ja.. Maar wielrenners fietsen debieler. Neemt niet weg wat je zegt inderdaad.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_128969371
Had die randdebiel uit moeten kijken* voordat ie de weg overstak!
Eigen schuld, dikke bult.

Zo jong en dan al zo arrogant om te denken dat je wel kan oversteken zonder uit te kijken en er zonder kleerscheuren vanaf komen. :')

*Neem aan dat dát hem wel geleerd is in zijn jeugd.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_128969416
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tsja, iedereen op een fiets kan geschept worden door een auto. In dit geval is het gewoon lullig, maar ja als een fietser onverwacht een weg oversteekt kunnen dat soort dingen gebeuren. Vriend van me heeft een tijd terug ook een jochie van 14 doodgereden omdat die plots de weg overstak.
Hoe is je vriend daar uit gekomen? En dan voornamelijk geestelijk.
pi_128969419
Kan er niet rouwig om zijn
  maandag 15 juli 2013 @ 14:03:17 #11
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128969438
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:

Zo jong en dan al zo arrogant om te denken dat je wel kan oversteken zonder uit te kijken en er zonder kleerscheuren vanaf komen. :')

Heeft zijn lesje wel geleerd nu he?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_128969439
quote:

2

Die ouders van dat kind moeten ook niet janken. Ze hadden hem maar beter moeten opvoeden !
pi_128969442
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan er niet rouwig om zijn
Trieste post.
blablablabla
  maandag 15 juli 2013 @ 14:03:34 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128969447
dat je dit soort berichten niet dagelijks ziet
pi_128969452
Ongelukje gebeurd wel vaker.
Ура для россии
pi_128969474
Eigen schuld.
pi_128969507
quote:
13s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Trieste post.
Want?
pi_128969542
wielrenners :r
moeten ze gewoon verbieden op de openbare weg.
die gasten rijden zooo lomp!

van het weekend ook een bericht: vrouw van 64 dood gereden door wielrenner.

kwam laatst een groep tegen die een 80 weg overstak.
Mijn stoplicht was groen en de heren maar aaneengesloten door fietsen.
Claxon 100 meter ingehouden en voet op het gas gehouden.
naar links en rechts uitwijken en ging maar net goed.

en dan ook nog vuist opsteken, middelvinger, spugen, schelden :')
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_128969551
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:05 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Want?
Een jongen van 17 die doodgereden is onder welke omstandigheid dan ook is niet iets om zo op te reageren.
blablablabla
pi_128969606
Wat je tegenwoordig vaak ziet is dat deze amateurwielrenners de openbare weg als racecircuit gebruiken, ze komen je als een gek voorbij alsof je midden in de tour de france zit, dit gaat natuurlijk soms fout :{w
pi_128969652
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe is je vriend daar uit gekomen? En dan voornamelijk geestelijk.
Wel goed hoor. In het begin was het natuurlijk wel even moeilijk, maar het is volgens mij ook al wel weer iets van 12 jaar geleden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_128969676
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:06 schreef Nobody2.0 het volgende:
wielrenners :r
moeten ze gewoon verbieden op de openbare weg.
die gasten rijden zooo lomp!

van het weekend ook een bericht: vrouw van 64 dood gereden door wielrenner.

kwam laatst een groep tegen die een 80 weg overstak.
Mijn stoplicht was groen en de heren maar aaneengesloten door fietsen.
Claxon 100 meter ingehouden en voet op het gas gehouden.
naar links en rechts uitwijken en ging maar net goed.

en dan ook nog vuist opsteken, middelvinger, spugen, schelden :')
Van die mongolen zitten er wel tussen ja.
Maar laten we ze niet allemaal over een kam scheren.
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_128969679
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel goed hoor. In het begin was het natuurlijk wel even moeilijk, maar het is volgens mij ook al wel weer iets van 12 jaar geleden.
Aaah.. gelukkig. ;)

Mij lijkt het vooral kut om dan contact te maken met de dierbare van het slachtoffer.
pi_128969701
Je zou als familie van die jongen toevallig dit topic zien......... pfffff.
U MAD?
pi_128969705
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:11 schreef Pablo88 het volgende:

[..]

Van die mongolen zitten er wel tussen ja.
Maar laten we ze niet allemaal over een kam scheren.
mee eens. ik hou ook niet van generaliseren.
punt is alleen dat iedereen wel zo'n ervaring met wielrenners heeft.
en dat ik ze nog niet meegemaakt heb die voor me stopten.
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_128969719
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:11 schreef de_boswachter het volgende:
Je zou als familie van die jongen toevallig dit topic zien......... pfffff.
Tsja, de waarheid is soms best hard, zeker als je zoon door zijn eigen schuld onder een auto platgereden wordt.
pi_128969760
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:05 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Want?
Omdat je gewoon een kutkneus bent :') . Als volwassen vent even met een lachende PI komen melden dat je niet rouwig bent om een tragisch ongeluk van een 17-jarig jochie :N. Maar je bent waarschijnlijk niet de enige, op FOK zitten wel meer debielen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_128969803
Laat mij maar lekker vissen, stuk veiliger.
pi_128969810
Tjah het begint nu meer op te vallen die gasten gooien zich af en toe bewust voor je auto.

Maar het is nooit de schuld van de fietser zelf neen eerst spugen en schoppen naar je auto. ^O^

Neemt niet weg dat de jongen veel en veel te vroeg is overleden.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_128969813
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tsja, de waarheid is soms best hard, zeker als je zoon door zijn eigen schuld onder een auto platgereden wordt.
Dus omdat in de krant staat dat hij 'plotseling de weg overstak' ga jij ervan uit dat het waar is. Jaja. En dan nog, die idiote reacties hier zijn gewoon over de top.
Moraalridders achter het toetsenbord. Trololol. ^O^
U MAD?
pi_128969886
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Een jongen van 17 die doodgereden is onder welke omstandigheid dan ook is niet iets om zo op te reageren.
Dan nog heb ik er geen medelijden mee, iedere deelnemer aan het verkeer behoort volledig geconcentreerd deel te nemen, ongeacht de toestand, situatie of omstandigheden.

Misschien komt het hard over maar ik heb dagelijks met debieltjes in het verkeer te maken dat ik er een beetje moe van wordt als je ziet hoe verkeersdeelnemers dagelijks met hun leven spelen, en de mijne. Heb er al eens 1 doodgereden en gevierendeeld door gewoon een onoplettende ondoordachte manoeuvre.
pi_128969916
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:13 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Omdat je gewoon een kutkneus bent :') . Als volwassen vent even met een lachende PI komen melden dat je niet rouwig bent om een tragisch ongeluk van een 17-jarig jochie :N. Maar je bent waarschijnlijk niet de enige, op FOK zitten wel meer debielen.
Ooh die smiley staat standaard ingesteld, had er niet eens opgelet ;)
pi_128969920
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dan nog heb ik er geen medelijden mee, iedere deelnemer aan het verkeer behoort volledig geconcentreerd deel te nemen, ongeacht de toestand, situatie of omstandigheden.

Misschien komt het hard over maar ik heb dagelijks met debieltjes in het verkeer te maken dat ik er een beetje moe van wordt als je ziet hoe verkeersdeelnemers dagelijks met hun leven spelen, en de mijne. Heb er al eens 1 doodgereden en gevierendeeld door gewoon een onoplettende ondoordachte manoeuvre.
Ben je ook te boeken voor feesten en partijen?
  maandag 15 juli 2013 @ 14:19:13 #34
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128969936
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:18 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ooh die smiley staat standaard ingesteld, had er niet eens opgelet ;)
daar heb ik ook last van met mijn standaard pi (deze)
pi_128969945
Mooi al die oordelen hier. Ben benieuwd wat de bron van het woord 'plotseling' is. Meestal is zegt de dader dat omdat hij/zij niet goed heeft zitten uitkijken. En ben ook benieuwd of de fietser voorrang had of niet.
pi_128969949
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dus omdat in de krant staat dat hij 'plotseling de weg overstak' ga jij ervan uit dat het waar is.
:') welja joh, de automobilist is de schuldige.
pi_128969969
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Mooi al die oordelen hier. Ben benieuwd wat de bron van het woord 'plotseling' is. Meestal is zegt de dader dat omdat hij/zij niet goed heeft zitten uitkijken. En ben ook benieuwd of de fietser voorrang had of niet.
De 'dader' nog wel. Toe maar.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:21:50 #38
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_128970010
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:55 schreef Greyson het volgende:
Het zit hem meer in de persoon die de fiets bestuurd.
Je kan nog zo langzaam fietsen maar als je alleen maar naar voren blijft kijken en dan opeens een weg opknalt..... dan gaat het natuurlijk fout.

Ik heb zelf gereden op een ATB en rij nu op een racefiets, toch hanteer ik op beide exact dezelfde manier van kijken en anticiperen. Er niet vanuit gaan dat je voorrang krijgt, oogcontact maken met de bestuurders en gewoon sloom elke kruising over. Deze manier van rijden heeft mij toch wel een aantal ongelukken bespaard en is gewoon eigenlijk een basis die elke fietser moet hebben.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_128970026
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zat jij toevallig zelf in die auto, alcoholmobilist ?
U MAD?
pi_128970052
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, hoe noem je anders iemand die iemand doodrijdt?
pi_128970102
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tja, je kan ook kijken voor je oversteekt.
Of reed de automobilist achter die wielrenner aan het fietspad op?
pi_128970115
quote:

[..]

in veel gevallen: slachtoffer
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_128970125
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:24 schreef Syntos het volgende:

[..]

Stoere jongen ben je vanachter je schermpje.
U MAD?
pi_128970148
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Stoere jongen ben je vanachter je schermpje.
Zekers :7
pi_128970173
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:24 schreef Syntos het volgende:

[..]

Het verhaal vertelt helemaal niet wie voorrang had. Misschien reed die auto wel als een debiel. Er wordt hier altijd vanuit gegaan dat de wielrenner schuldig is. In mijn ervaring houden wielrenners alleen zich juist heel goed aan de regels, beter dan de gemiddelde weggebruiker. Groepen zijn vaak wel irritant ja.
pi_128970178
quote:

[..]

Heb er al eens 1 doodgereden en gevierendeeld door gewoon een onoplettende ondoordachte manoeuvre.
Wat is dat dan voor verhaal?

Eerst maar even de omstandigheden uit het onderzoek afwachten. Echt grappig is het sowieso niet al is het zijn eigen schuld.
blablablabla
pi_128970194
De exacte toedracht weten we toch niet, of de fietser fout of de automobilist. Hetzelfde als bij dat ander nieuwsitem met dat vrouwtje, het kan van beiden kanten fout gegaan zijn he.

Ik was afgelopen weekend aan het fietsen en voor mij rijden er ook wat racefietsers achter elkaar want er kwam tegemoetkomend verkeer, maar ineens duikt er iemand van achter langs die dat tegemoetkomende verkeer ineens in ging halen waar het gewoon niet kon, ja iedereen vol in de remmen maar dat kan dus ook fout aflopen he.
Haters gonna hate.
pi_128970258
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:26 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het verhaal vertelt helemaal niet wie voorrang had. Misschien reed die auto wel als een debiel. Er wordt hier altijd vanuit gegaan dat de wielrenner schuldig is. In mijn ervaring houden wielrenners alleen zich juist heel goed aan de regels, beter dan de gemiddelde weggebruiker. Groepen zijn vaak wel irritant ja.
Dan was degene die hier bijna aan werd gereden omdat hij door rood fietste de uitzondering.
Maar goed. Eerst maar de resultaten afwachten
pi_128970314
quote:

[..]

Wielrenners die zich aan regels houden, zelfgeschreven regels zeker :')
blablablabla
pi_128970326
Trieste gebeurtenis. Wat ik persoonlijk verschrikkelijk vind, naast het overlijden, is dat de automobilist per definitie de schuld gaat krijgen.

Ik vind al een tijd dat dit eens een discussie moet worden in de tweede kamer. Veel wielrenners denken dat de weg van hun en en dat de rest moet uitkijken voor hun. Het tegendeel is waar, het zijn gewoon fietsers en ze moeten zich zelfs aan de maximum snelheid houden. (wat ze nooit doen!) En vanwege de huidige wetgeving wordt de schuld van dit soort ongevallen afgeschoven op de automobilist. Das gewoonweg triest. Vooral als je je bedenkt dat degene die nu bij dit ongeluk betrokken is met een trauma zit voor de rest van zijn leven. (terwijl diegene er in dit geval ook niets aan kon doen, het was de wielrenner die niet uitkeek en veel te hard ging)
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_128970364
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Wielrenners die zich aan regels houden, zelfgeschreven regels zeker :')
Volledig mee eens. Zie mijn eerdere reactie, ze gaan te hard en denken alles maar te mogen.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:32:33 #52
131603 Afwazig
Serious business
pi_128970373
Stoere reacties hier.
pi_128970462
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Zie mijn eerdere reactie, ze gaan te hard en denken alles maar te mogen.
Generalisering is dat. Niet alle wielrenners rijden als debielen. Het zijn de slechten waar de goeie onder lijden. Als een beetje renner weet je dat je op fietspaden met name binnen de steden niet hard kan rijden, teveel verkeer, hobbels en kuilen en noem maar op. Je weet ook dat als je in de polder rijdt en er komt verkeer dat je netjes achter elkaar gaat rijden, je stop netjes voor rood en verleen voorrang waar je dat moet verlenen.

Dat er van die Pipo's zijn die de regels aan hun laars lappen maakt het slechter voor de mensen die wel netjes op hun racefiets rijden en dan ben je bij voorbaat al de sjaak als er iets gebeurd. Alsof de scooterrijders die mensen inhalen op het fietspad met achterlijke snelheden of vlak langs je scheuren, scholieren die met zijn 5en naast elkaar rijden of oudjes op e-bikes die de fiets niet onder controle hebben allemaal zo netjes rijden.
Haters gonna hate.
pi_128970495
Dan heb ik het nog niet gehad op wegen waar je de weg met de auto's moet delen ze vlak langs je scheuren terwijl er ruimte genoeg is.
Haters gonna hate.
pi_128970532
Het is gewoon triest dat er dit soort ongelukken gebeuren zowel met deze jongen als met die vrouw.
Haters gonna hate.
pi_128970579
quote:

[..]

In de TS staat letterlijk:
quote:
Het slachtoffer stak rond 14.55 uur op De Fluiter plotseling de weg over maar werd daarbij geschept door een automobilist.
Duidelijk verhaal dus. Het slachtoffer stak de weg plotseling over. Das dus buiten de macht van de automobilist om.

Ik zou trouwens voorzichtig zijn met de kreet slachtoffer, want als ik het zo lees is de wielrenner juist de dader geweest. Het slachtoffer is de automobilist.
pi_128970663
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:38 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk verhaal dus. Het slachtoffer stak de weg plotseling over. Das dus buiten de macht van de automobilist om.

Ik zou trouwens voorzichtig zijn met de kreet slachtoffer, want als ik het zo lees is de wielrenner juist de dader geweest. Het slachtoffer is de automobilist.
De enige bron van dat plotseling zal de bestuurder van die auto wel zijn. Het zegt nog niets over de voorrangssituatie. Als je een voorrangsweg nadert, of een kruizing waar je zelf geen voorrang hebt dien je rekening te houden met 'plotseling' overstekend verkeer.
pi_128970684
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:38 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

[..]

Maar er staat toch niet wie er voorrang had e.d.? Dat het voor de automobilist plotseling was, is wel duidelijk, anders had hij/zij wel op tijd geremd.

We moeten nou niet doen alsof wielrenners de enige weggebruikers zijn die zich niet aan de regels houden of niet opletten.
pi_128970695
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Generalisering is dat. Niet alle wielrenners rijden als debielen. Het zijn de slechten waar de goeie onder lijden. Als een beetje renner weet je dat je op fietspaden met name binnen de steden niet hard kan rijden, teveel verkeer, hobbels en kuilen en noem maar op. Je weet ook dat als je in de polder rijdt en er komt verkeer dat je netjes achter elkaar gaat rijden, je stop netjes voor rood en verleen voorrang waar je dat moet verlenen.

Dat er van die Pipo's zijn die de regels aan hun laars lappen maakt het slechter voor de mensen die wel netjes op hun racefiets rijden en dan ben je bij voorbaat al de sjaak als er iets gebeurd. Alsof de scooterrijders die mensen inhalen op het fietspad met achterlijke snelheden of vlak langs je scheuren, scholieren die met zijn 5en naast elkaar rijden of oudjes op e-bikes die de fiets niet onder controle hebben allemaal zo netjes rijden.
Nogmaals, ik heb het over de snelheid. Op het fietspad mag je maximaal 30-35km/h rijden, in een woonwijk 30km/h en op de weg waar de wierenners NIET mogen komen 50km/h.

In Zeeland is het zelfs plaatselijk VERBODEN voor wielrenners in woonwijken. Waarom? De snelheid.
pi_128970728
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb het over de snelheid. Op het fietspad mag je maximaal 30-35km/h rijden, in een woonwijk 30km/h en op de weg waar de wierenners NIET mogen komen 50km/h.

In Zeeland is het zelfs plaatselijk VERBODEN voor wielrenners in woonwijken. Waarom? De snelheid.
Onzin, Vmax. is in de wet vastgelegd voor motorrijtuigen.
Er is geen wettelijke snelheidslimiet voor fietsers.
blablablabla
pi_128970751
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Doe eens een bron van dat je op een fietspad maar 30 mag? Je bent namelijk niet verplicht een snelheidsmeter op een fiets te hebben, daarom hebben fietsers ook geen maximum snelheid. Ze kunnen het immers zelf niet waarnemen.

Edit: Nog even een bronnetje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maximumsnelheid
Voor fietsers gelden dus geen maximumsnelheden.
pi_128970790
quote:

[..]

Een automobilist. Of een slachtoffer van een wielrenner.
pi_128970885
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:26 schreef Syntos het volgende:

[..]

Zekers :7
"vanachter je schermpje".

In het echt valt het allemaal wat tegen.
pi_128970892
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:
De enige bron van dat plotseling zal de bestuurder van die auto wel zijn. Het zegt nog niets over de voorrangssituatie. Als je een voorrangsweg nadert, of een kruizing waar je zelf geen voorrang hebt dien je rekening te houden met 'plotseling' overstekend verkeer.
Eens. Maar onder plotseling versta ik dat er NIET vooraf gekeken is en dat er GEEN richting is aangegeven.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:41 schreef Fides het volgende:

Maar er staat toch niet wie er voorrang had e.d.? Dat het voor de automobilist plotseling was, is wel duidelijk, anders had hij/zij wel op tijd geremd.

We moeten nou niet doen alsof wielrenners de enige weggebruikers zijn die zich niet aan de regels houden of niet opletten.
Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef Elan het volgende:
Onzin, Vmax. is in de wet vastgelegd voor motorrijtuigen.
Er is geen snelheidslimiet voor fietsers.
Dat zou dus bij wet nog geregeld moeten worden. Vandaar dat ik aanstuur op de discussie in de tweede kamer.

Maar een maximum snelheid in bijvoorbeeld een woonwijk is een maximum snelheid. Ook als wielrenner val je daaronder. (tenzij je denk erboven te staan) En als je zeker wil zijn koop je maar een km teller op je fiets. Van mij mag je op de bon, ongeacht of je de snelheid kan zien of niet. Je bent een aantoonbaar gevaar en je bent je bewust van een hoge snelheid. Daar kan je niet aan tornen.

Edit: bron van de snelheid die ik noemde:
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html

Edit: boetes voor wierenners kunnen wel op basis van de snelheid:
http://www.goeievraag.nl/(...)idsovertreding.72849
pi_128970919
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een automobilist. Of een slachtoffer van een wielrenner.
_O-
pi_128970942
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

"vanachter je schermpje".

In het echt valt het allemaal wat tegen.
En dat is wat ze noemen 'sarcasme' ;)
pi_128971000
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:49 schreef Syntos het volgende:

[..]

En dat is wat ze noemen 'sarcasme' ;)
Aha.. dus je bent achter je schermpje en in het echt een clown?
pi_128971030
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aha.. dus je bent achter je schermpje en in het echt een clown?
Samen met mijn goeie vriend Adriaan :')
Maar goed, dit gaat nogal offtopic.
pi_128971062
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Eens. Maar onder plotseling versta ik dat er NIET vooraf gekeken is en dat er GEEN richting is aangegeven.

Dat zijn aannames die wel eens niet zouden kunnen kloppen.
quote:
Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.
Dat hij zelf ook beter had kunnen oppassen ben ik met je eens. Als ik op mn racefiets zit doe ik altijd heel voorzichtig bij oversteekpunten. Juist omdat ik weet dat automobilisten vaak slecht op fietsers letten. Als gewone fietser kan je daar makkelijker mee om gaan, omdat je minder hard gaat en je schoenen niet vastgeklikt zitten.
quote:
Dat zou dus bij wet nog geregeld moeten worden. Vandaar dat ik aanstuur op de discussie in de tweede kamer.

Maar een maximum snelheid in bijvoorbeeld een woonwijk is een maximum snelheid. Ook als wielrenner val je daaronder. (tenzij je denk erboven te staan) En als je zeker wil zijn koop je maar een km teller op je fiets. Van mij mag je op de bon, ongeacht of je de snelheid kan zien of niet. Je bent een aantoonbaar gevaar en je bent je bewust van een hoge snelheid. Daar kan je niet aan tornen.

Als wielrenner val je niet onder die maximumsnelheden.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:53:32 #70
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128971090
Kut voor hem maar eigen schuld als ik het zo lees.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128971219
Altijd triest als iemand op zo'n leeftijd komt te overlijden. Veel sterkte gewenst aan de nabestaanden.

Een hoop mensen zijn van het eerst roepen, dan denken, en dan krijg je dat soort ondoordachte reacties. Het is wel zo dat een hoop amateurwielrenners nogal eens schijnen te vergeten dat de openbare weg geen racecircuit is. Maar het is ook heel dubbel: plaats ze op het fietspad en ze rijden andere fietsers van de sokken, en de rijbaan is ook niet op ze ingericht. Dus wielrennertjes, mochten jullie zo nodig hard willen fietsen, doe dat op een afgesloten weg.
pi_128971256
En dan ook nog: mensen die geen medelijden hebben omdat iemand komt te overlijden ten gevolge van een foutje :')
  maandag 15 juli 2013 @ 14:58:34 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_128971257
uitkijken hé
het kan soms zo simpel zijn
  maandag 15 juli 2013 @ 14:59:39 #74
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_128971288
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:58 schreef Pokkelmans het volgende:
En dan ook nog: mensen die geen medelijden hebben omdat iemand komt te overlijden ten gevolge van een foutje :')
Alsof jij ook maar een klein beetje medelijden hebt, je speelt hier nu gewoon even de moraalridder zodat je daarna lekker over je pik kan strelen omdat je jezelf zo geweldig vindt.
pi_128971311
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Alsof jij ook maar een klein beetje medelijden hebt, je speelt hier nu gewoon even de moraalridder zodat je daarna lekker over je pik kan strelen omdat je jezelf zo geweldig vindt.
Je valt uit je act. Omdat je simpelweg aan het overdrijven bent.
pi_128971333
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:58 schreef Pokkelmans het volgende:
Een foutje? Noem het maar gewoon een doelbewuste actie die backfired. 'Oh die auto kan ik nog wel voor piepen.......' jammer joh.
pi_128971334
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mag men alleen medelijden hebben als iemand compleet door toedoen van een ander komt te overlijden?

Kijk trouwens hoe fantastisch ik kan typen met één hand.
pi_128971355
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een foutje? Noem het maar gewoon een doelbewuste actie die backfired. 'Oh die auto kan ik nog wel voor piepen.......' jammer joh.
Inschattingsfoutje.
pi_128971371
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:01 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Inschattingsfoutje.
Te groot risicotje genomen ja.
pi_128972263
quote:

[..]

[..]

[..]

Edit: boetes voor wierenners kunnen wel op basis van de snelheid:
http://www.goeievraag.nl/(...)idsovertreding.72849
De meeste wielrenners hebben wel een snelheidsmeter maar dan mogen de mensen op en hybride of E-bike die er ook wel op zetten.
Haters gonna hate.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:59:54 #81
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_128973065
quote:

[..]

Dat is natuurlijk onmogelijk! Iedereen is wel eens, om welke reden dan ook, even afwezig of met z'n gedachten ergens anders of een black-out en in zeer zeldzame gevallen loopt dat fataal af.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 15 juli 2013 @ 16:07:42 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128973310
quote:

Sneuheid. Jij vertegenwoordigt het.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_128974967
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:54 schreef CyclingGirl het volgende:

Zie ik zie 'hier' ook doen, ze kijken vooruit en zien dan fietsers waarna ze besluiten spontaan de weg op te stuiteren. En durf niet te toeteren al automobilist want dan ben je asociaal.

Ik heb echt een hekel aan die lui en kan ook totaal niet zitten met deze jongen. Laat het een voorbeeld zijn.
pi_128975197
quote:

[..]

[..]

[..]

op die manier lijkt het net of je de fietser altíjd de schuld geeft :')

Ook als het zijn 'eigen schuld' was, blijft dit natuurlijk erg triest... :N ;(
compact en kleverig.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:15:36 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128977073
pvv topic :{
  maandag 15 juli 2013 @ 18:15:59 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128977081
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:31 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Trieste gebeurtenis. Wat ik persoonlijk verschrikkelijk vind, naast het overlijden, is dat de automobilist per definitie de schuld gaat krijgen.

Ik vind al een tijd dat dit eens een discussie moet worden in de tweede kamer. Veel wielrenners denken dat de weg van hun en en dat de rest moet uitkijken voor hun. Het tegendeel is waar, het zijn gewoon fietsers en ze moeten zich zelfs aan de maximum snelheid houden. (wat ze nooit doen!) En vanwege de huidige wetgeving wordt de schuld van dit soort ongevallen afgeschoven op de automobilist. Das gewoonweg triest. Vooral als je je bedenkt dat degene die nu bij dit ongeluk betrokken is met een trauma zit voor de rest van zijn leven. (terwijl diegene er in dit geval ook niets aan kon doen, het was de wielrenner die niet uitkeek en veel te hard ging)
Welke snelheid?
  maandag 15 juli 2013 @ 18:18:15 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128977143
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is gewoon triest dat er dit soort ongelukken gebeuren zowel met deze jongen als met die vrouw.
En het is nog triester hoe men dan durft te reageren vanuit de zolderkamer, zeg het recht tegen de familie, als je het echt meent...
pi_128978152
het is gewoon een klote kruising, die niet heel overzichtelijk is.
auto's rijden daar vaak boven de 120 kmh.

er zijn daar al zo vaak aanrijdingen gebeurd.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 15 juli 2013 @ 19:46:14 #89
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_128979813
Er van uitgaande dat de fietser van links of rechts kwam, dan had de auto voorrang:

Rechts waar de agenten staan is de fiets beland. Het slachtoffer iets verderop in de berm. De auto staat helemaal achterin tussen de politieauto's, op ruim 80 meter vanaf het kruispunt. De bestuurder reageert of traag, remt traag of had de snelheid er goed inzitten...

Desondanks, links en rechts kijken. Daar kun je mee thuis komen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 15 juli 2013 @ 19:48:51 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128979898
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:46 schreef ACT-F het volgende:
Er van uitgaande dat de fietser van links of rechts kwam, dan had de auto voorrang:

[ afbeelding ]

Rechts waar de agenten staan is de fiets beland. Het slachtoffer iets verderop in de berm. De auto staat helemaal achterin tussen de politieauto's, op ruim 80 meter vanaf het kruispunt. De bestuurder reageert of traag, remt traag of had de snelheid er goed inzitten...

Desondanks, links en rechts kijken. Daar kun je mee thuis komen.
als de auto van rechts kwam had hij geen voorrang, we weten niets

geen remsporen :{ :{ :{ :{
  maandag 15 juli 2013 @ 19:57:14 #91
24533 ACT-F
pi_128980159
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als de auto van rechts kwam had hij geen voorrang, we weten niets

Dan zou die moeten afslaan waardoor het geen hoge snelheid kan bereiken. Want als je de schade ziet dan ligt de snelheid ver boven de 60 km/u. Niet echt een snelheid om mee af te slaan. Het ontbreken van remsporen komt misschien omdat de auto niet slippend tot stilstand gekomen is. Want 80m is een behoorlijke afstand.

maandag 15 juli 2013 @ 20:02:18 #92
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980316
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan zou die moeten afslaan waardoor het geen hoge snelheid kan bereiken. Want als je de schade ziet dan ligt de snelheid ver boven de 60 km/u. Niet echt een snelheid om mee af te slaan. Het ontbreken van remsporen komt misschien omdat de auto niet slippend tot stilstand gekomen is. Want 80m is een behoorlijke afstand.

[ afbeelding ]
het is een redelijk flauw bochtje, die kun je met minimaal 30 halen

ver boven de 60 kan nog best meevallen, klein auto, toen ik met minder dan 50 'omgetikt' werd zag die auto er ook bijna zo uit (was een iets steviger modelletje) maar ik vrees ahv de type auto wel over het soort bestuurder }:|
  maandag 15 juli 2013 @ 20:08:57 #93
24533 ACT-F
pi_128980548
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef Life2.0 het volgende:

het is een redelijk flauw bochtje, die kun je met minimaal 30 halen

ver boven de 60 kan nog best meevallen, klein auto, toen ik met minder dan 50 'omgetikt' werd zag die auto er ook bijna zo uit (was een iets steviger modelletje) maar ik vrees ahv de type auto wel over het soort bestuurder }:|
Bekijk de eerste foto maar eens goed en kijk naar de grote afstanden tussen het kruispunt, de plek waar de fiets, het slachtoffer en de auto staat. Dat is echt geen tikje meer.
pi_128980602
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:48 schreef Life2.0 het volgende:

ABS

goede uitvinding, maar maakt het moeilijker voor politie om te exacte snelheid te bepalen....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 15 juli 2013 @ 20:13:35 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980722
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Bekijk de eerste foto maar eens goed en kijk naar de grote afstanden tussen het kruispunt, de plek waar de fiets, het slachtoffer en de auto staat. Dat is echt geen tikje meer.
je kan daar niets aan afleiden; ik kreeg ook gewoon een 'lift' op de voorruit, ik kan alleen ahv van de schade moeilijk bepalen hoe hij geraakt is :?
  maandag 15 juli 2013 @ 20:15:16 #96
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980787
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:10 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ABS

goede uitvinding, maar maakt het moeilijker voor politie om te exacte snelheid te bepalen....
laat ook sporen na, zeker indien met lomp, in paniek, remt, al weet ik niet wat voor model autotje het is en of dat uberhaupt abs heeftheeft wel abs

[ Bericht 2% gewijzigd door Life2.0 op 15-07-2013 20:20:38 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 20:27:44 #97
24533 ACT-F
pi_128981282
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je kan daar niets aan afleiden; ik kreeg ook gewoon een 'lift' op de voorruit, ik kan alleen ahv van de schade moeilijk bepalen hoe hij geraakt is :?
Bekijk de foto's op de site eens goed, pak Google Streetview erbij. Wil je soms beweren dat iemand na een tikje eventjes 80m doorrijdt met een gebarsten voorruit? Dan ben je wel erg fantasierijk.
  maandag 15 juli 2013 @ 20:31:11 #98
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128981431
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:27 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Bekijk de foto's op de site eens goed, pak Google Streetview erbij. Wil je soms beweren dat iemand na een tikje eventjes 80m doorrijdt met een gebarsten voorruit? Dan ben je wel erg fantasierijk.
hoe veel seconden is dat, met 60km/u? :)
  maandag 15 juli 2013 @ 20:34:50 #99
24533 ACT-F
pi_128981603
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hoe veel seconden is dat, met 60km/u? :)
C.a. 5 seconden. Als dat je reactievermogen is dan ben je zowat hersendood.
  maandag 15 juli 2013 @ 20:35:57 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128981666
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

C.a. 5 seconden. Als dat je reactievermogen is dan ben je zowat hersendood.
Ik denk dat dat een deel van het probleem is, en niet alleen in dit geval maar in 10% van de gevallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')