Tsja....quote:Op maandag 15 juli 2013 13:54 schreef CyclingGirl het volgende:
HOOGELOON - Een pas 17 jarige wielrenner uit Eersel is overleden na ongeval in Hoogeloon zaterdagmiddag. Het slachtoffer stak rond 14.55 uur op De Fluiter plotseling de weg over maar werd daarbij geschept door een automobilist. De politie, brandweer, ambulancedienst en zelfs een traumahelikopter kwamen ter plaatse om de man hulp te verlenen. Hij werd met spoed en in uiterst kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis maar overleed daar dus alsnog aan zijn verwondingen. De politie is begonnen met een onderzoek naar de volledige toedracht van het fatale ongeval.
Bron: http://112brabant.nl
Tsja, iedereen op een fiets kan geschept worden door een auto. In dit geval is het gewoon lullig, maar ja als een fietser onverwacht een weg oversteekt kunnen dat soort dingen gebeuren. Vriend van me heeft een tijd terug ook een jochie van 14 doodgereden omdat die plots de weg overstak.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die kunnen ook geschept worden door een auto
Ja.. Maar wielrenners fietsen debieler. Neemt niet weg wat je zegt inderdaad.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die kunnen ook geschept worden door een auto
Hoe is je vriend daar uit gekomen? En dan voornamelijk geestelijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja, iedereen op een fiets kan geschept worden door een auto. In dit geval is het gewoon lullig, maar ja als een fietser onverwacht een weg oversteekt kunnen dat soort dingen gebeuren. Vriend van me heeft een tijd terug ook een jochie van 14 doodgereden omdat die plots de weg overstak.
Heeft zijn lesje wel geleerd nu he?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Had die randdebiel uit moeten kijken* voordat ie de weg overstak!
Eigen schuld, dikke bult.
Zo jong en dan al zo arrogant om te denken dat je wel kan oversteken zonder uit te kijken en er zonder kleerscheuren vanaf komen.
*Neem aan dat dát hem wel geleerd is in zijn jeugd.
2quote:Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Zo jong en dan al zo arrogant om te denken dat je wel kan oversteken zonder uit te kijken en er zonder kleerscheuren vanaf komen.
Een jongen van 17 die doodgereden is onder welke omstandigheid dan ook is niet iets om zo op te reageren.quote:
Wel goed hoor. In het begin was het natuurlijk wel even moeilijk, maar het is volgens mij ook al wel weer iets van 12 jaar geleden.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is je vriend daar uit gekomen? En dan voornamelijk geestelijk.
Van die mongolen zitten er wel tussen ja.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:06 schreef Nobody2.0 het volgende:
wielrenners![]()
moeten ze gewoon verbieden op de openbare weg.
die gasten rijden zooo lomp!
van het weekend ook een bericht: vrouw van 64 dood gereden door wielrenner.
kwam laatst een groep tegen die een 80 weg overstak.
Mijn stoplicht was groen en de heren maar aaneengesloten door fietsen.
Claxon 100 meter ingehouden en voet op het gas gehouden.
naar links en rechts uitwijken en ging maar net goed.
en dan ook nog vuist opsteken, middelvinger, spugen, schelden
Aaah.. gelukkig.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel goed hoor. In het begin was het natuurlijk wel even moeilijk, maar het is volgens mij ook al wel weer iets van 12 jaar geleden.
mee eens. ik hou ook niet van generaliseren.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:11 schreef Pablo88 het volgende:
[..]
Van die mongolen zitten er wel tussen ja.
Maar laten we ze niet allemaal over een kam scheren.
Tsja, de waarheid is soms best hard, zeker als je zoon door zijn eigen schuld onder een auto platgereden wordt.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:11 schreef de_boswachter het volgende:
Je zou als familie van die jongen toevallig dit topic zien......... pfffff.
Omdat je gewoon een kutkneus bentquote:
Dus omdat in de krant staat dat hij 'plotseling de weg overstak' ga jij ervan uit dat het waar is. Jaja. En dan nog, die idiote reacties hier zijn gewoon over de top.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tsja, de waarheid is soms best hard, zeker als je zoon door zijn eigen schuld onder een auto platgereden wordt.
Dan nog heb ik er geen medelijden mee, iedere deelnemer aan het verkeer behoort volledig geconcentreerd deel te nemen, ongeacht de toestand, situatie of omstandigheden.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Een jongen van 17 die doodgereden is onder welke omstandigheid dan ook is niet iets om zo op te reageren.
Ooh die smiley staat standaard ingesteld, had er niet eens opgeletquote:Op maandag 15 juli 2013 14:13 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Omdat je gewoon een kutkneus bent. Als volwassen vent even met een lachende PI komen melden dat je niet rouwig bent om een tragisch ongeluk van een 17-jarig jochie
. Maar je bent waarschijnlijk niet de enige, op FOK zitten wel meer debielen.
Ben je ook te boeken voor feesten en partijen?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dan nog heb ik er geen medelijden mee, iedere deelnemer aan het verkeer behoort volledig geconcentreerd deel te nemen, ongeacht de toestand, situatie of omstandigheden.
Misschien komt het hard over maar ik heb dagelijks met debieltjes in het verkeer te maken dat ik er een beetje moe van wordt als je ziet hoe verkeersdeelnemers dagelijks met hun leven spelen, en de mijne. Heb er al eens 1 doodgereden en gevierendeeld door gewoon een onoplettende ondoordachte manoeuvre.
daar heb ik ook last van met mijn standaard pi (deze)quote:Op maandag 15 juli 2013 14:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ooh die smiley staat standaard ingesteld, had er niet eens opgelet
quote:Op maandag 15 juli 2013 14:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus omdat in de krant staat dat hij 'plotseling de weg overstak' ga jij ervan uit dat het waar is.
De 'dader' nog wel. Toe maar.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Mooi al die oordelen hier. Ben benieuwd wat de bron van het woord 'plotseling' is. Meestal is zegt de dader dat omdat hij/zij niet goed heeft zitten uitkijken. En ben ook benieuwd of de fietser voorrang had of niet.
Het zit hem meer in de persoon die de fiets bestuurd.quote:
Tja, je kan ook kijken voor je oversteekt.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, hoe noem je anders iemand die iemand doodrijdt?
in veel gevallen: slachtofferquote:Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Stoere jongen ben je vanachter je schermpje.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:24 schreef Syntos het volgende:
[..]
Tja, je kan ook kijken voor je oversteekt.
Of reed de automobilist achter die wielrenner aan het fietspad op?
Zekersquote:Op maandag 15 juli 2013 14:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Stoere jongen ben je vanachter je schermpje.
Het verhaal vertelt helemaal niet wie voorrang had. Misschien reed die auto wel als een debiel. Er wordt hier altijd vanuit gegaan dat de wielrenner schuldig is. In mijn ervaring houden wielrenners alleen zich juist heel goed aan de regels, beter dan de gemiddelde weggebruiker. Groepen zijn vaak wel irritant ja.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:24 schreef Syntos het volgende:
[..]
Tja, je kan ook kijken voor je oversteekt.
Of reed de automobilist achter die wielrenner aan het fietspad op?
Wat is dat dan voor verhaal?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb er al eens 1 doodgereden en gevierendeeld door gewoon een onoplettende ondoordachte manoeuvre.
Dan was degene die hier bijna aan werd gereden omdat hij door rood fietste de uitzondering.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het verhaal vertelt helemaal niet wie voorrang had. Misschien reed die auto wel als een debiel. Er wordt hier altijd vanuit gegaan dat de wielrenner schuldig is. In mijn ervaring houden wielrenners alleen zich juist heel goed aan de regels, beter dan de gemiddelde weggebruiker. Groepen zijn vaak wel irritant ja.
Wielrenners die zich aan regels houden, zelfgeschreven regels zekerquote:Op maandag 15 juli 2013 14:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het verhaal vertelt helemaal niet wie voorrang had. Misschien reed die auto wel als een debiel. Er wordt hier altijd vanuit gegaan dat de wielrenner schuldig is. In mijn ervaring houden wielrenners alleen zich juist heel goed aan de regels, beter dan de gemiddelde weggebruiker. Groepen zijn vaak wel irritant ja.
Volledig mee eens. Zie mijn eerdere reactie, ze gaan te hard en denken alles maar te mogen.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Wielrenners die zich aan regels houden, zelfgeschreven regels zeker
Generalisering is dat. Niet alle wielrenners rijden als debielen. Het zijn de slechten waar de goeie onder lijden. Als een beetje renner weet je dat je op fietspaden met name binnen de steden niet hard kan rijden, teveel verkeer, hobbels en kuilen en noem maar op. Je weet ook dat als je in de polder rijdt en er komt verkeer dat je netjes achter elkaar gaat rijden, je stop netjes voor rood en verleen voorrang waar je dat moet verlenen.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Zie mijn eerdere reactie, ze gaan te hard en denken alles maar te mogen.
In de TS staat letterlijk:quote:Op maandag 15 juli 2013 14:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal dus. Het slachtoffer stak de weg plotseling over. Das dus buiten de macht van de automobilist om.quote:Het slachtoffer stak rond 14.55 uur op De Fluiter plotseling de weg over maar werd daarbij geschept door een automobilist.
De enige bron van dat plotseling zal de bestuurder van die auto wel zijn. Het zegt nog niets over de voorrangssituatie. Als je een voorrangsweg nadert, of een kruizing waar je zelf geen voorrang hebt dien je rekening te houden met 'plotseling' overstekend verkeer.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:38 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
In de TS staat letterlijk:
[..]
Duidelijk verhaal dus. Het slachtoffer stak de weg plotseling over. Das dus buiten de macht van de automobilist om.
Ik zou trouwens voorzichtig zijn met de kreet slachtoffer, want als ik het zo lees is de wielrenner juist de dader geweest. Het slachtoffer is de automobilist.
Maar er staat toch niet wie er voorrang had e.d.? Dat het voor de automobilist plotseling was, is wel duidelijk, anders had hij/zij wel op tijd geremd.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:38 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
In de TS staat letterlijk:
[..]
Duidelijk verhaal dus. Het slachtoffer stak de weg plotseling over. Das dus buiten de macht van de automobilist om.
Ik zou trouwens voorzichtig zijn met de kreet slachtoffer, want als ik het zo lees is de wielrenner juist de dader geweest. Het slachtoffer is de automobilist.
Nogmaals, ik heb het over de snelheid. Op het fietspad mag je maximaal 30-35km/h rijden, in een woonwijk 30km/h en op de weg waar de wierenners NIET mogen komen 50km/h.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Generalisering is dat. Niet alle wielrenners rijden als debielen. Het zijn de slechten waar de goeie onder lijden. Als een beetje renner weet je dat je op fietspaden met name binnen de steden niet hard kan rijden, teveel verkeer, hobbels en kuilen en noem maar op. Je weet ook dat als je in de polder rijdt en er komt verkeer dat je netjes achter elkaar gaat rijden, je stop netjes voor rood en verleen voorrang waar je dat moet verlenen.
Dat er van die Pipo's zijn die de regels aan hun laars lappen maakt het slechter voor de mensen die wel netjes op hun racefiets rijden en dan ben je bij voorbaat al de sjaak als er iets gebeurd. Alsof de scooterrijders die mensen inhalen op het fietspad met achterlijke snelheden of vlak langs je scheuren, scholieren die met zijn 5en naast elkaar rijden of oudjes op e-bikes die de fiets niet onder controle hebben allemaal zo netjes rijden.
Onzin, Vmax. is in de wet vastgelegd voor motorrijtuigen.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb het over de snelheid. Op het fietspad mag je maximaal 30-35km/h rijden, in een woonwijk 30km/h en op de weg waar de wierenners NIET mogen komen 50km/h.
In Zeeland is het zelfs plaatselijk VERBODEN voor wielrenners in woonwijken. Waarom? De snelheid.
Doe eens een bron van dat je op een fietspad maar 30 mag? Je bent namelijk niet verplicht een snelheidsmeter op een fiets te hebben, daarom hebben fietsers ook geen maximum snelheid. Ze kunnen het immers zelf niet waarnemen.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb het over de snelheid. Op het fietspad mag je maximaal 30-35km/h rijden, in een woonwijk 30km/h en op de weg waar de wierenners NIET mogen komen 50km/h.
In Zeeland is het zelfs plaatselijk VERBODEN voor wielrenners in woonwijken. Waarom? De snelheid.
Een automobilist. Of een slachtoffer van een wielrenner.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Eens. Maar onder plotseling versta ik dat er NIET vooraf gekeken is en dat er GEEN richting is aangegeven.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:
De enige bron van dat plotseling zal de bestuurder van die auto wel zijn. Het zegt nog niets over de voorrangssituatie. Als je een voorrangsweg nadert, of een kruizing waar je zelf geen voorrang hebt dien je rekening te houden met 'plotseling' overstekend verkeer.
Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:41 schreef Fides het volgende:
Maar er staat toch niet wie er voorrang had e.d.? Dat het voor de automobilist plotseling was, is wel duidelijk, anders had hij/zij wel op tijd geremd.
We moeten nou niet doen alsof wielrenners de enige weggebruikers zijn die zich niet aan de regels houden of niet opletten.
Dat zou dus bij wet nog geregeld moeten worden. Vandaar dat ik aanstuur op de discussie in de tweede kamer.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef Elan het volgende:
Onzin, Vmax. is in de wet vastgelegd voor motorrijtuigen.
Er is geen snelheidslimiet voor fietsers.
quote:Op maandag 15 juli 2013 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een automobilist. Of een slachtoffer van een wielrenner.
En dat is wat ze noemen 'sarcasme'quote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"vanachter je schermpje".
In het echt valt het allemaal wat tegen.
Samen met mijn goeie vriend Adriaanquote:Op maandag 15 juli 2013 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aha.. dus je bent achter je schermpje en in het echt een clown?
Dat zijn aannames die wel eens niet zouden kunnen kloppen.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Eens. Maar onder plotseling versta ik dat er NIET vooraf gekeken is en dat er GEEN richting is aangegeven.
Dat hij zelf ook beter had kunnen oppassen ben ik met je eens. Als ik op mn racefiets zit doe ik altijd heel voorzichtig bij oversteekpunten. Juist omdat ik weet dat automobilisten vaak slecht op fietsers letten. Als gewone fietser kan je daar makkelijker mee om gaan, omdat je minder hard gaat en je schoenen niet vastgeklikt zitten.quote:Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.
Als wielrenner val je niet onder die maximumsnelheden.quote:Dat zou dus bij wet nog geregeld moeten worden. Vandaar dat ik aanstuur op de discussie in de tweede kamer.
Maar een maximum snelheid in bijvoorbeeld een woonwijk is een maximum snelheid. Ook als wielrenner val je daaronder. (tenzij je denk erboven te staan) En als je zeker wil zijn koop je maar een km teller op je fiets. Van mij mag je op de bon, ongeacht of je de snelheid kan zien of niet. Je bent een aantoonbaar gevaar en je bent je bewust van een hoge snelheid. Daar kan je niet aan tornen.
Edit: bron van de snelheid die ik noemde:
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html
Alsof jij ook maar een klein beetje medelijden hebt, je speelt hier nu gewoon even de moraalridder zodat je daarna lekker over je pik kan strelen omdat je jezelf zo geweldig vindt.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:58 schreef Pokkelmans het volgende:
En dan ook nog: mensen die geen medelijden hebben omdat iemand komt te overlijden ten gevolge van een foutje
Je valt uit je act. Omdat je simpelweg aan het overdrijven bent.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar een klein beetje medelijden hebt, je speelt hier nu gewoon even de moraalridder zodat je daarna lekker over je pik kan strelen omdat je jezelf zo geweldig vindt.
Een foutje? Noem het maar gewoon een doelbewuste actie die backfired. 'Oh die auto kan ik nog wel voor piepen.......' jammer joh.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:58 schreef Pokkelmans het volgende:
En dan ook nog: mensen die geen medelijden hebben omdat iemand komt te overlijden ten gevolge van een foutje
Mag men alleen medelijden hebben als iemand compleet door toedoen van een ander komt te overlijden?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar een klein beetje medelijden hebt, je speelt hier nu gewoon even de moraalridder zodat je daarna lekker over je pik kan strelen omdat je jezelf zo geweldig vindt.
Inschattingsfoutje.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een foutje? Noem het maar gewoon een doelbewuste actie die backfired. 'Oh die auto kan ik nog wel voor piepen.......' jammer joh.
De meeste wielrenners hebben wel een snelheidsmeter maar dan mogen de mensen op en hybride of E-bike die er ook wel op zetten.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Eens. Maar onder plotseling versta ik dat er NIET vooraf gekeken is en dat er GEEN richting is aangegeven.
[..]
Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.
[..]
Dat zou dus bij wet nog geregeld moeten worden. Vandaar dat ik aanstuur op de discussie in de tweede kamer.
Maar een maximum snelheid in bijvoorbeeld een woonwijk is een maximum snelheid. Ook als wielrenner val je daaronder. (tenzij je denk erboven te staan) En als je zeker wil zijn koop je maar een km teller op je fiets. Van mij mag je op de bon, ongeacht of je de snelheid kan zien of niet. Je bent een aantoonbaar gevaar en je bent je bewust van een hoge snelheid. Daar kan je niet aan tornen.
Edit: bron van de snelheid die ik noemde:
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html
Edit: boetes voor wierenners kunnen wel op basis van de snelheid:
http://www.goeievraag.nl/(...)idsovertreding.72849
Dat is natuurlijk onmogelijk! Iedereen is wel eens, om welke reden dan ook, even afwezig of met z'n gedachten ergens anders of een black-out en in zeer zeldzame gevallen loopt dat fataal af.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dan nog heb ik er geen medelijden mee, iedere deelnemer aan het verkeer behoort volledig geconcentreerd deel te nemen, ongeacht de toestand, situatie of omstandigheden.
Sneuheid. Jij vertegenwoordigt het.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Zie ik zie 'hier' ook doen, ze kijken vooruit en zien dan fietsers waarna ze besluiten spontaan de weg op te stuiteren. En durf niet te toeteren al automobilist want dan ben je asociaal.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:54 schreef CyclingGirl het volgende:
HOOGELOON - Een pas 17 jarige wielrenner uit Eersel is overleden na ongeval in Hoogeloon zaterdagmiddag. Het slachtoffer stak rond 14.55 uur op De Fluiter plotseling de weg over maar werd daarbij geschept door een automobilist. De politie, brandweer, ambulancedienst en zelfs een traumahelikopter kwamen ter plaatse om de man hulp te verlenen. Hij werd met spoed en in uiterst kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis maar overleed daar dus alsnog aan zijn verwondingen. De politie is begonnen met een onderzoek naar de volledige toedracht van het fatale ongeval.
Bron: http://112brabant.nl
op die manier lijkt het net of je de fietser altíjd de schuld geeftquote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.
[..]
Welke snelheid?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:31 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Trieste gebeurtenis. Wat ik persoonlijk verschrikkelijk vind, naast het overlijden, is dat de automobilist per definitie de schuld gaat krijgen.
Ik vind al een tijd dat dit eens een discussie moet worden in de tweede kamer. Veel wielrenners denken dat de weg van hun en en dat de rest moet uitkijken voor hun. Het tegendeel is waar, het zijn gewoon fietsers en ze moeten zich zelfs aan de maximum snelheid houden. (wat ze nooit doen!) En vanwege de huidige wetgeving wordt de schuld van dit soort ongevallen afgeschoven op de automobilist. Das gewoonweg triest. Vooral als je je bedenkt dat degene die nu bij dit ongeluk betrokken is met een trauma zit voor de rest van zijn leven. (terwijl diegene er in dit geval ook niets aan kon doen, het was de wielrenner die niet uitkeek en veel te hard ging)
En het is nog triester hoe men dan durft te reageren vanuit de zolderkamer, zeg het recht tegen de familie, als je het echt meent...quote:Op maandag 15 juli 2013 14:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is gewoon triest dat er dit soort ongelukken gebeuren zowel met deze jongen als met die vrouw.
als de auto van rechts kwam had hij geen voorrang, we weten nietsquote:Op maandag 15 juli 2013 19:46 schreef ACT-F het volgende:
Er van uitgaande dat de fietser van links of rechts kwam, dan had de auto voorrang:
[ afbeelding ]
Rechts waar de agenten staan is de fiets beland. Het slachtoffer iets verderop in de berm. De auto staat helemaal achterin tussen de politieauto's, op ruim 80 meter vanaf het kruispunt. De bestuurder reageert of traag, remt traag of had de snelheid er goed inzitten...
Desondanks, links en rechts kijken. Daar kun je mee thuis komen.
Dan zou die moeten afslaan waardoor het geen hoge snelheid kan bereiken. Want als je de schade ziet dan ligt de snelheid ver boven de 60 km/u. Niet echt een snelheid om mee af te slaan. Het ontbreken van remsporen komt misschien omdat de auto niet slippend tot stilstand gekomen is. Want 80m is een behoorlijke afstand.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als de auto van rechts kwam had hij geen voorrang, we weten niets
geen remsporen![]()
![]()
![]()
het is een redelijk flauw bochtje, die kun je met minimaal 30 halenquote:Op maandag 15 juli 2013 19:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan zou die moeten afslaan waardoor het geen hoge snelheid kan bereiken. Want als je de schade ziet dan ligt de snelheid ver boven de 60 km/u. Niet echt een snelheid om mee af te slaan. Het ontbreken van remsporen komt misschien omdat de auto niet slippend tot stilstand gekomen is. Want 80m is een behoorlijke afstand.
[ afbeelding ]
Bekijk de eerste foto maar eens goed en kijk naar de grote afstanden tussen het kruispunt, de plek waar de fiets, het slachtoffer en de auto staat. Dat is echt geen tikje meer.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef Life2.0 het volgende:
het is een redelijk flauw bochtje, die kun je met minimaal 30 halen
ver boven de 60 kan nog best meevallen, klein auto, toen ik met minder dan 50 'omgetikt' werd zag die auto er ook bijna zo uit (was een iets steviger modelletje) maar ik vrees ahv de type auto wel over het soort bestuurder
ABSquote:
je kan daar niets aan afleiden; ik kreeg ook gewoon een 'lift' op de voorruit, ik kan alleen ahv van de schade moeilijk bepalen hoe hij geraakt isquote:Op maandag 15 juli 2013 20:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bekijk de eerste foto maar eens goed en kijk naar de grote afstanden tussen het kruispunt, de plek waar de fiets, het slachtoffer en de auto staat. Dat is echt geen tikje meer.
laat ook sporen na, zeker indien met lomp, in paniek, remt, al weet ik niet wat voor model autotje het is en of dat uberhaupt abs heeftheeft wel absquote:Op maandag 15 juli 2013 20:10 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ABS
goede uitvinding, maar maakt het moeilijker voor politie om te exacte snelheid te bepalen....
Bekijk de foto's op de site eens goed, pak Google Streetview erbij. Wil je soms beweren dat iemand na een tikje eventjes 80m doorrijdt met een gebarsten voorruit? Dan ben je wel erg fantasierijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je kan daar niets aan afleiden; ik kreeg ook gewoon een 'lift' op de voorruit, ik kan alleen ahv van de schade moeilijk bepalen hoe hij geraakt is
hoe veel seconden is dat, met 60km/u?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bekijk de foto's op de site eens goed, pak Google Streetview erbij. Wil je soms beweren dat iemand na een tikje eventjes 80m doorrijdt met een gebarsten voorruit? Dan ben je wel erg fantasierijk.
C.a. 5 seconden. Als dat je reactievermogen is dan ben je zowat hersendood.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe veel seconden is dat, met 60km/u?
Ik denk dat dat een deel van het probleem is, en niet alleen in dit geval maar in 10% van de gevallenquote:Op maandag 15 juli 2013 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
C.a. 5 seconden. Als dat je reactievermogen is dan ben je zowat hersendood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |